Hädässä -vielä elossa

Tuska

Olen pahassa pikavippikierteessä. Luottotiedot VIELÄ ok. Tuloni ovat pienet, netto n. 1450 € kuussa, eikä se ole tahtonut riittää elämiseen. Maksan siis velkaa velalla, koska en ole saanut MISTÄÄN järkevää yhdistelylainaa. Ahdistaa, työssä käyminen tuntuu turhalta. Tilipäivä on laiha lohtu -maksan "pahimmat" karhut pois, ja otan uutta velkaa, jotta elän. Ulosotto olisi kai paras vaihtoehto, mutta luontoni ei siihen hevillä alistu... Maksan kyllä, mutta tilanne on nyt se, että tarvitsisin rutkasti lisää aikaa maksamiseen. Velat kasvavat korkoa, eivätkä siten lyhene edes ulosotossa. Minulla on ollut nyt sama työpaikka yli 2 v., mietin ,että otan loparit, saan lomarahat -jotain apua? Siirryn uuteen työpaikkaan, jossa palkka sama. Lomien ym . kertyminen alkaa tietysti alusta. Halu maksaa velat pois on suuri, mutta korkoineen se ei mitenkään onnistu. Jatkuvasti etsin lisätyötä ym., mutta kannattavuus matkakuluineen ym., mietityttää. N. 20 000 € auttaisi pois pahimmasta liristä ja säästäisi luottotietojen menetykseltä. Asioiden käsittely vie aikaa joka instanssissa. Tällä hetkellä keskittymiskyky töissä on pois, samoin kotona. En voi katsoa tv:tä, lukea lehtiä, jatkuvasti googlaan eri lainaratkaisuja. Hain lainaa jopa Ranskasta, epäilin huijariksi, kun vaati etukäteismaksua. Eihän minulla rahaa olekaan, en maksanut. Henkilötietoni menivät kuitenkin sinne...Tehkööt niillä, mitä lystäävät.. Ei paljon tässä konkurssissa paina... Toivon ,että tätä viestiä lukevat ymmärtäväiset / vertaiseni ihmiset. Toki tästä kettuilijoillekin iloa irtoaa, ehkä niin on tarkoitus.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvopieni

      Ota yhteys talous ja velkaneuvontaan. Tuossa saattaisi tulla kyseeseen takuusäätiön lainatakaus. Kyllähän lähtökohtaisesti pitää lopettaa lisävelkaantuminen joka kuukausi. Opetella elämään niilä tuloilla kuin on. Sinulla on kohtuuhyvä nettotulo että kyllä sillä pitäisi pystyä elämään jollei vuokra ole '1000e/kk' tms.
      Kyllähän tuossa korttitalo on lähellä romahtamista joten ulosotto saattaa olla lähellä. Joten ota yhteys kuntasi talous- ja velkaneuvontaan.

    • vipistäeroon

      Oletko hakenut mahdolliset tuet mitä sinulle kuuluu. Esim jos teet osatyöpäivätyötä voit saada sovellettua työttömyystukea, voit todennäköisesti saada asumistukea kun sinulla on aika pienet tulot. Työpaikan vaihtaminen on sun kannalta hyvä asia, sulle maksetaan kertyneet lomakorvaukset, ellet halua lomailla ennenkuin siirryt uuteen työpaikkaan. Lomakorvauksella voit varmaan maksaa pois muutama laina. Jos sinulla on luottoja jossa on hurja korko voi olla helpompi antaa lainan mennä perintään. Perintäyhtiön kanssa voi sopia aika pienet kuukausimaksut ja korko tippuu normssliin viivästyskoron tasolle. Minä tein noin kolmisen vuotta sitten kun olin pulassa, maksoin viittä pikkulainaa perinnällä ja oli tosiaan ihanaa kun viimeisimmästäkin pääsi eroon. Tuo Takuusäätiö olisi varmaan kaikista paras ratkaisu, jono velkaneuvojalle on vain pitkä usein n 6 kk. Takuusäätiölle voi myös soittaa suoraan )Velkalinja) ja kysellä takausmahdollisuudesta,

    • fwehofohiweoh

      Sinulla on kaksi järkevää mahdollisuutta:

      1) Hakea Takuusäätiön takausta halpakorkoista oikean pankin järjestlylainaa varten

      https://www.takuusaatio.fi/palvelumme/takuusaation-takaus

      2) Joissakin kunnissa (ei kaikissa): hakea lähes nollakorkoista kunnan sosiaalista luottoa.

      Molemmat tahot vaativat uskottavan takaisinmaksukyvyn, eli eivät anna lahjarahaa.

    • LuottotiedotMenneetJo

      "Luottotiedot VIELÄ ok"
      Eivät ole, muuten saisit noilla tuloilla aivan helposti yhdistelylainaa. Pikavippejä on jo liikaa, eli kukaan ei myönnä enää yhdistelylainaa kohtuullisilla ehdoilla ja riittävällä summalla, siis luottotiedot eivät ole ENÄÄ ok. Tämä on asia jota vippikierteessä olevat eivät ymmärrä. Ainoa mihin luottotietosi kelpaavat on pikavipit ja pikavippikierteen jatkaminen.
      Keskity sen katkaisemiseen esimerkiksi "fwehofohiweoh " nimimerkin esittämillä vaihtoehdoilla

    • TeeJii76

      Moi!

      Oletko varma että luottotietosi on vielä puhtaat?
      Jos on niin yhden ison laina hakeminen ei pitäisi olla ongelma vaikka sinulla on useita pienempiä lainoja auki.

      Itsellä velkajärjestely koettuna ja se koitui minun pelastukseni.

      Tsemppiä,asiat järjestyy kyllä!!!

    • Selvinnyt

      Olin itse vastaavassa tilanteessa ja lopulta tuli pää vetävän käteen. Myin autoni, vaihdoin työpaikkaa ja löysin halvemman vuokrakämpän sen läheltä, joten en tarvinnut edes bussikorttia. Myin kaiken rahanarvoisen kodistani ja tein lisätöitä sekä hain ruokakuponkeja diagoniatyöstä. Leikkasin kaikki luottokorttini ja päätin, että syteen tai saveen niin tähän loppui velanotto. Luonnollisesti karsin kaikki menoni minimiin. Tämä kaikki auttoi niin, että pääsin tilanteeseen, jossa maksoin minimilyhennystä kaikista lainoista paitsi yhdestä enemmän. Kun sen sain maksettua, siirsin siihen käyttämäni summan seuraavaan jne kunnes kaikki oli maksettu. Eli lumipalloefektillä sulatin velkani. Se oli todellinen kurimus, mutta olin helpottunut ja ylpeä itsestäni. Salasin maksuongelmani kaikilta. Häpeä oli valtava. Tällä hetkellä olen edelleen velaton, säilytin luottotietoni ja säästöön laitan kuukausittain 300 euroa. Toivottavasti saat tilanteeseen apua! Huomasin silloin, etten ollut ahdistukseltani tajunnut, että tilanteeni olisi vaatinut radikaaleja muutoksia jo paljon aiemmin.

    • r32r23r

      Ehkä kannattaisi lähteä ensiksi siitä alkuun, että miksi ei ole melkein 1500e riittänyt elämiseen. Mihin menee suurin osa rahoista, jos 1500 eurolla ei elä? Vaikka saisit lainaa noiden pikalainojen maksamiseen, niin pystyisitkö oikeasti maksamaan sitäkään lainaa, jos et ole kyennyt elämään 1500e kuussa?
      Todennäköisesti parhain mahdollisuutesi on vain mennä suoraan ulosottoon ja sitä kautta vähentää maksuja, jos et enää saa suurempaa lainaa mistään. Lopeta ehdottomasti uusien lainojen ottaminen, koska niiden avulla tuo määrä mitä sinun pitää maksaa takaisin vain kasvaa ja kasvaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe