Jos arvostaa rehellisiä ja oikeudenmukaisia arvoja, vaihtakaa vakuutukset pois Fenniasta. Yhtiön miesvaltainen johto sekä henkilöstöhallinto katsoo läpi sormien työpaikalla tapahtuvaa kiusaamista ja ahdistelua. Talon sisällä tapahtunut useampi case, ja kiusaaja ja ahdistelijaa saa jatkaa töissään, vaikka moni ihminen valittaa. Esimerkit ovat olleet vielä vakavia, mutta yhtiön miesvaltaiselle johdolle eivät ole merkanneet mitään. Nimimerkillä, sivusta seurannut.
Fennia moraaliton yhtiö
44
3948
Vastaukset
- anonyymi_BIE
Jos kirjoituksessa olisi mainittu vain että yhtiön johto, niin olisi voinnut suoda muutaman ajatuksen tämän asian tutkiskeluun ja harkita sitten.
Mutta kun nimenomaan korostettiin että miesvaltainen johto toimii näin, niin katson että tällä viestillä vain mustamaalataan miehiä johtajina ja luodaan "piilotetusti" kuvaa että nais johto ei tälläistä tekisi...
Näin tasa-arvon aikana ei tulisi eritellä mies johtajia ja nais johtajia, vaan puhua pelkästään johtajista :)- tutkija67
Kommenntisi on aiheellinen. Kävin tutkimassa mielenkiinnosta kyseisen yhtiön sivuja ja ylemmässä johdossa ei taida tosiaan olla yhtään naissukupuolen edustajaa. Ehkä kirjoittaja on siksi kokenut asian niin kuin on.
- Huijaus67
tutkija67 kirjoitti:
Kommenntisi on aiheellinen. Kävin tutkimassa mielenkiinnosta kyseisen yhtiön sivuja ja ylemmässä johdossa ei taida tosiaan olla yhtään naissukupuolen edustajaa. Ehkä kirjoittaja on siksi kokenut asian niin kuin on.
Miten kommentti voi olla aiheellinen pelkästään siksi, että johtajat obvat miehiä?
Kiusaaminen ja ahdistelu on kokemukseni mukaan yleisempää naisvaltaisilla aloilla, eikä siinä yrityksen johdolla yleensä ole mitään tekemistä. Toisin sanoen: alaiset kiusaavat toisiaan ja se on se pointti. Yleisimmin naiset kiusaavat toisia naisia, tämä on oma kokemukseni yritysmaailmasta, jossa koko tyo urani tein. Yrityksen johto hoitaa omia tehtäviään, eikä kiusaa ketään, tämä myös oma kokemukseni.
Aloittaja ja "tutkija67" ovat feministien asialla, tosin väärin perustein.
- anonyymi_Qzc
Nyt vaihdan kyllä omat ja yritykseni vakuutukset pois Fennialta. Olen ollut yhden kerran työpaikka-ahdisteltu ja en hyväksy tuota toimintaa laisinkaan. Jos johto johtaa noin ja työntekijöiden ei ole hyvä olla, niin heijastuu moneen asiaan.
- Todella-pettynyt
Eipä kestä päivänvaloa oikein korvaustoimintakaan! Yli 4 vuotta on talon korvausta palloteltu, eikä tapahdu mitään korvauksien suhteen vaikka Vakuutuslautakuntakin on todennut, että Fennian on korvattava! Asiaa hoitanut jo useampi henkilö, eikä johto korvaa vaikka työntekijä, joka mielestäni vakuutusyhtiön edustaja, lupaa korvauksen.
- Anonyymi
Taas tuli yhdet yt:t päätökseen Fenniassa, ei varmasti palvelu parane kun meistä olemassaolevista työntekijöistä revitään kaikki irti ja mikään ei riitä!
- Aurinko84
Eräs ystäväni on töissä ko. yhtiössä ja "purkautuu" minulle välillä jaksamisestaan. Minulle on muodostunut mielikuva, että Fennia kiskoo henkilöstönsä ihan äärirajoille.
- Toivotaan-toivotaan
Vaihtamalla toiseen naisvaltaiseen firmaan et voita mitään.
Siellä on todennäköisesti sama meininki, ellei sitten yrityksen johto olisi asettanut nollatolerannssia kiusaamiselle. Toivotaan näin, mutta saallinet, että epäilen. - AnskuA75
Fennialla huono palvelu. Toimistolla asioidessa ei oteta kantaa asioihin ja pyydetään soittamaan palvelunumeroon. Sinne yli 30 min. maksullinen jonotus ja lopulta töykeä henkilö vastaa puheluun. Jäi niin huono maku, että vakuutukset vaihtui meidän perheeltä toiseen yhtiöön.
- katsetaustaan
Fenniaa taidetaan ajaa tietoisesti kaatumista kohti. Huonosti hoidettujen päätösten takana voi olla myyrät jotka peesaa kilpailijaa. Jos asiat olisivat siellä ok. niin kyllä netissäkin olisi ruusuja jatkuvien risujen sijaan. Kannattas johtoportaan oikeasti alkaa katsomaan ketkä ajaa firman etua ketkä ei. Sillä vain ääliöt puree ruokkivaa kättä ja kyllä nuo kielteiset asiakaskokemukset haisee.
- ruusuna
12 vuotta Fennian asikkaana, tänään riitti. Töykeää toimintaan kertakaikkiaan!
- tuuli-matilda
Perheemme on ollut Fennian asiakas yli 10 vuotta. Tähän saakka kaikki on sujunut hyvin, kun on jotain tarvinut. Viime viikolla kävin paikallisella toimistolla ja sain niin tylyä palvelua, että tällä viikolla kilpailutan vakuutuksemme ja ne vaihtuu toisaalle. Halusin käydän nykyiset vakuutusturvat läpi, en ollut siis ostava asiakas, liekö tyly käytös johtui siitä. Tuli olo, että asialleni ei ole aikaa ja menehän siitä jo pois häiritsemästä.
- Velku_pee
Vakuutusyhtiöissähän ei ole kyse varsinaisesti hyväntekeväisyysjärjestöstä. He tuottavat sovitun mukaista palvelua rahaa vastaan. Ehdot kannattaa katsoa jo valuutusta ottaessa ja kysyä siinä vaiheessa jos arveluttaa.
- Anonyymi
On ihan tavallista. että vakuutusyhtiöt ensin epäävät korvauksen, koska vain 20% tekee oikaisun. Ihan vain teidän oman laiskuutenne seurausta nykykäytös.
Ja vakuutussopimuslain mukaan vakuutusyhtiön asiakaspalveluksi riittää, että antaa voimassaolevat vakuutusehdot asiakkaalle. On yhtiön oman harkinnan varassa käytetäänkö asiakkaalle enempää kallista työaikaa. Vakuuttaminen ei ole pakollista ja myös vakuutuspetoksia tapahtuu päivittäin. On tietty olemassa lakisääteisiä vakuutuksia mutta niitäkään ei ole pakko myöntää. - Anonyymi
En pidä Fenniaa mitenkään laadukkaana yhtiönä, enkä todellakaan pidä vakuutuksiani siellä.
Mutta tästä huolimatta on hyvä lukea ajatuksella nuo pari edellistä vastausta. Monella kuluttajalla on sellainen sisäinen pieni oletus, että vakuutusyhtiöt olisivat jotenkin osa suomalaista sosiaaliturvaa ja hyvinvointivaltiota. Ne olisivat firmoina jonkinlaisia turvasatamia ja äidin sylin korvikkeita. Sorry, ne eivät ole. Ne ovat markkinatalouden lakeja noudattavia, voittoa tavoittelevia yhtiöitä. Niin niiden kuuluukin olla. Niiden liiketoiminnan ydin on pitkälle kehitetty todennäköisyyslaskenta: "kuinka monta X-vakuutusta pitää myydä Y-hinnalla, jotta saadaan rahaa enemmän, kuin X-vahinkojen korvaus edellyttää." Lasketaan riskiä, kuluja, hinnoittelua ja markkinointia. Lopputuloksena on kuluttajalle myytävä tuote. Kuluttajan asia on tietää mitä ostaa: lukea vakuutusehdot, miettiä onko vakuutus tarpeellinen ja arvioida vakuutuksen vuosimaksun sopivuus omalla kohdallaan.
Luulen, että kuluttaja jättää harmillisen usein nuo omat "kotiläksynsä" tekemättä. - Anonyymi
Olin Fennian asiakkaana 17. vuotta, nyt riitti. Raha on kyllä kelvannut sinne päin, nyt ensimmäistä kertaa aiakassuhteen aikana vuoden sisällä käynyt kaksi pienehköä vahinkoa. Ensimmäisessä kesti korvauspäätös ja rahojen tulo yli 3 kk ja nyt toinen asia ollut jo yli 2 kk käsittelyssä. Soittaessa saa erittäin tylyä palvelua ja vedotaan ruuhkaan.
- Anonyymi
Tässä odotellaan neljättä kuukautta Fennialta edes viestiä, miten polkupyörän korvaushakemus etenee. Kun ei saada maileihin vastausta eikä puolen tunnin puhelinjonotukseen tule vastausta. Kyllä ihmetyttää suuresti yhtiön toiminta?
Ihmettelijä Helsingissä 1.1.20
Fennia oli ennen vanhaan laatu tupakki merkki.
- Anonyymi
Surkeaa toimintaa on nykyään siellä. Aiemmin oli hyvä yhtiö ja palvelu. Vaihdoimme toisaalle perheemme vakuutukset.
- Anonyymi
Fenniassa oli 2000-luvun alussa tj jonka mielestä yhtiön ei tarvinnut digitalisoitua sillä perusteella että vakuutukset tehdään aina asiakkaan kanssa face-to-face. Ja metsään meni. 2010 -luvun alussa työskentelin Fenniassa IT-osastolla, ja kauhistelin sitä sekasorron määrää joka osastolla vallitsi kun yritettiin ottaa digitalisaatiota kiinni 10v takamatkalta. IT-osaston päällikkönä toimi lisäksi vanhahko naisihminen jonka tekninen tietämys oli lähinnä lillukanvarsia.
Minun positiostani oli kaksi edeltäjääni potkittu pois koeaikana. Yllätys yllätys, sain itsekin potkut koeaikana. Hieman ihmettelin että miten millään yhtiöllä on varaa tällaiseen toimintaan. Kun tutkin tämän IT-päällikön työhistoriaa niin sieltä löytyi potkut useammastakin yrityksestä erimielisyyksien vuoksi. En voinut välttyä siltä johtopäätökseltä että tällä IT-päälliköllä oli ihan oma kostomentaliteettiin pohjautuva työpaikka-agenda. - Anonyymi
Ennen oli yrittäjillä nimetty ja mukava yhteishenkilöä mutta ei enää vuosikausiin.
Fennia ei pidä yhteyttä koskaan eikä järjestä asiakastilaisuuksia kuten Lähitapiola. Lasku on yhteysväline.- Anonyymi
Lasku ja sen mukana vakuutuskirja ovat oivia välineitä pitää yhteyttä asiakkaisiin. Asiakkaan vastuulla lukea vakuutuskirja, jos jokin kohta ei täsmää, kannattaa ilman muuta ottaa yhteyttä vakuutuksen antajaan. Tätä yksinkertaista toimintatapaa kaikki eivät ymmärrä, ja siksi tulee edellä luetun kaltaisia turhia vuodatuksia. Erittäin yleinen syy narinaan on myös se, että vakuutuksenottajalla ei euroja millä maksaa, ja sitten syyllistetään yhtiötä. Näitä tapauksia riittää, mutta kuten sanottu, hyökkäys on paras puolustus.
- Anonyymi
Minä ja pari yrittäjäkollegaa olemme myös todella pettyneitä Fennian toimintaan. Ei mitään inhimillisyyttä, asiakaspalvelusta puhumattakaan. Nyt on kaikilta lähteneet vakuutukset muualle. Aikanaan oli hyvä ja palveleva yrittäjien yhtiö, ei enää.
- Anonyymi
Fakta, lähettävät eri osotteissa asuville saman perheen jäsenille samoja laskuja. Lie menee paskasti. Onko tullossa velkasaneeraus?
- Anonyymi
Viime viikolla asioin yritykseni vahinkoasiassa. Mihinkään ei saanut vastausta, kierrellään ja kaarrellaan, raha on kyllä kelvannnut jo 6 vuotta ja ensimmäien vahinko, niin mikään ei toimi kuten luvattu.
- Anonyymi
Kallis yhtiö on ainakin Fennia. Pyydin tarjousta moottoripyörän vakuutuksesta, niin täysiin satasiin pyöristettynä Fennia 1800 eur, Pohjola 700 eur , Lähitapiola 1300 eurja If 600 eur.
- Anonyymi
Olisin asioinut paikallisella toimistolla, lappu ovella, auki vain osan viikkoa. Surkeaksi on mennyt!!!!
- Anonyymi
Minkä takia myyjien ja muunkin henkilöstön yhteystiedot ovat yhtäkkiä hävinneet Fennian nettisivuilta? Mitä talossa oikein tapahtuu?
- Anonyymi
Vakuutuksia kun myy niin puhutaan että ollaan pieni ja ihmisläheinen yhtiö.puhutaan kauniisti ,mutta paskaa.Vahinkon sattuessa etsitään kyllä syy millä vältytään korvauksen maksusta.On iso riski pitää vakuutukset Fenniassa ,kannattaa vaihtaa luotettavanpaan yhtiöön.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Paskaa yhtiö
- Anonyymi
TOTTA!!!
- Anonyymi
Kyllä löytää keinot olla maksamatta ,syyllistää asiakkaan, eikä korvaa.Kenenkään ei ole järkevää olla Fennian asiakas.
- Anonyymi
Huvittaa nuo Fennian mainokset, elämän turva yhtiö,parempi turva ,kun pysyy erossa Fenniasta ,menee rahat hukkaan ei se mitään korvaa .
- Anonyymi
Suomen huonoin ja tylyin yhtiö
- Anonyymi
Tämä on niin totta ja tulee suoraan sydämestä!
- Anonyymi
Suomen paras vakuutusyhtiö
Olen todella tyytyväinen.
Suosittelen. - Anonyymi
Vakuutusyhtiön tarkoitus ei olekaan olla moraalin vartija tai mielipiteisiin perustuva järjestö. Vakuutusyhtiöt toimivat lain ja vakuutusehtojen mukaan. Vakuutuslaissa on paljon vaatimuksia vakuutusyhtiöille.
Mikäli joku oma petosyritys tai ehtojen vastainen vahinko ei ole mennyt läpi, niin se ei ole yhtiön huonoutta vaan hyvyyttä. - Anonyymi
Jos jostain syystä haluat olla Fennian asiakas on syytä opetella valehtelemaan yhtä hyvin kuin Fennia .
- Anonyymi
Totta!
- Anonyymi
Aivan ala-arvoista toimintaa fenniassa. Autoni oli kolarissa ja se vietiin Incar korjaamolle. Ovat nyt hieroneet sitä reilu 3kk.... vatvottiin edes takas, että meneekö lunastukseen vai ei vm 2019. No 100 puhelun jälkeen, kun sai jonkun kiinni kuulemma korjaavat. Hinta-arvio korjaukselle 13000€. Aivan paskaa toimintaa molemmissa yhtiöissä.
-kuuno. - Anonyymi
Onko kellään mitään konkreettista esimerkkiä Fennian huonoudesta eikä pelkkää huutelua?
Vanha ketju, eikä vielä yhtään esimerkkiä. - Anonyymi
-25€ alennus POP Vakuutukseen koodilla MUEMSE
www.popvakuutus.fi/ref/MUEMSE - Anonyymi
En suosittele kenellekään työpaikaksi..... Koeaikapurku yleistä.
- Anonyymi
Henkilöstö ainakin joutuu koville. Kun väkeä lähtee, uusia ei tule tilalle. Hirveä ylityömäärä osassa taloa enemmän sääntö kuin poikkeus. Työhön ja uudistuksiin liittyviä koulutuksia joutuu osin tekemään omalla vapaa-ajalla. Henkilöstöetuja karsitaan rankalla kädellä. Esim. ns. kansantautien jatkuva seuranta ja hoito poistettu työterveyden piiristä. Henkilöstön kohtelu eriarvoista.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323837- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151761Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541412Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1271301Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371279VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k103999