VA-liiton kulttuurilehtituki ennallaan

VA-liitto sai tälle vuodelle 2000 euroa kulttuurilehtitukea. Summa on sama kuin vuotta aiemmin.

Tukea on saatu pitkään, poikkeuksena kuitenkin vuosi 2017 jolloin sitä ei myönnetty. Tarkempaa tietoa myöntämisperusteista minulla ei ole.

(Rahallisesti paljon suurempi merkitys on yleisavustuksella, joka poistui kokonaan. Siitä on eri ketju.)

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtuullista
      • Lukuje.lasku

        Valtionavustuksen poistuminen ei varmaankaan ollut tiedossa eikä vaikuttamassa liiton (hakemuksessa ilmentyneen verrattain hyvän) taloudellisen kantokyvyn arvioinnissa.


      • Pitäisi katsoa sitten muitakin lehtiä.

        Minusta taso pikemminkin nousi jokunen vuosi sitten ja on pysynyt sillä tasolla. Tuen poistaminen välillä oli sikäli eräänlainen antikiitos.


    • Toisin kuin yleisavustukset, nämä lukemat julkaistaan. Ei kuitenkaan heti vaan viiveellä, tässä vuoden takaiset: https://www.taike.fi/fi/uutinen/-/news/1213930

      "Taike arvioi muun muassa lehtien journalistista ja ammatillista laatua. Lisäksi arvioitiin sisällön kiinnostavuutta, lehtien vaikuttavuutta sekä sitä, miten hyvin lehti tavoittaa lukijansa. Verkko- ja näköislehtien kohdalla huomiota kiinnitettiin myös lehtien luettavuuteen."

      Vaikeahan näitä on objektiivisesti arvioida, mutta on nyt ainakin yritetty luoda kriteerejä.

      • Anonyymi

        Taustalla on myös kuusihenkinen raati pohtimassa. Puheenjohtja tekee ohjelmia radio Deissä.


    • Anonyymi

      Kulttuurilehtitukeen on oikeutettu määrätyin ja tulkituin kriteerein, jos lehti ilmestyyn kolme kertaa vuodessa. VA tosin ilmestyyn neljä kertaa.

      • Tuo on aika vahvasti sanottu. Ei mitään sellaista kriteeriä ole, jolla tuki tulisi varmasti.

        Minusta VA-lehden taso nousi joitakin vuosia sitten. Tuloksena oli pikemminkin tuen vähentyminen ja yhdeltä vuodelta poistuminenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe