Matt. 24:14
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu.
Matteus jatkaa: "... silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille... Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina." (Matt. 24:16,20)
Olinkin miettinyt, että milloin kirkon aika oikein loppuu. Baruch Korman opetti tämän kohdan eräässä Ilmestyskirja-videossaan. Täytyypä kuunnella Barucin opetus myös Matteuksen evankeliumista. :)
Milloin kirkon aika loppuu? Onko Raamatussa tästä mitään?
5
<50
Vastaukset
Tuossa Matteuksen evankeliumissa (24:14) tarkoitetaan siis kirkon ajan loppua. Kun evankeliumi on saarnattu kaikessa maailmassa, niin kirkkoa ei enää tarvita. Tämä on ymmärrettävää ja järkevää.
- mnvb
Kirkon tehtävänä on ollut viedä Evankeliumi kaikkeen maailmaan ja kastaa ihmisiä.
Opetustyössään kirkko ei ole onnistunut yhtä hyvin.Minusta kirkko on täyttänyt sen tehtävän ihan hyvin siihen nähden, että sielunvihollinen on esteenä aina siellä, missä evankeliumia julistetaan.
- mnvb
Yksi_usko kirjoitti:
Minusta kirkko on täyttänyt sen tehtävän ihan hyvin siihen nähden, että sielunvihollinen on esteenä aina siellä, missä evankeliumia julistetaan.
Paavali ymmärsi miten homma toimii.
1:15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
1:16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
1:17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
1:18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
Myös Jeesus; 9:49 Silloin Johannes rupesi puhumaan ja sanoi: "Mestari, me näimme erään miehen sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia, ja me kielsimme häntä, koska hän ei seuraa meidän mukanamme."
9:50 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Älkää kieltäkö; sillä joka ei ole teitä vastaan, se on teidän puolellanne."
JOTEN EI TARVITSE MENNÄ KORJAILEMAAN MUIDEN VIRHEITÄ KUN OVAT OTTANEET TEHTÄVÄKSEEN SANA LEVITTÄMISEN. Siinä on meillä itsellämme pitelemistä, tiedän.
- ghhgfjhjk
Helluntailaispalstalla on pitkä ketju 'ylöstempaus lähestyy'. Sen kommentoijilla on erilaisia näkemyksiä, mutta jos perehdyt annettuihin Raamatun kohtiin, saatat itse ymmärtää, milloin Jeesuksen seurakunta temmataan ylös. Minä uskon sen voivan tapahtua vaikka tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163381
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit202076En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321865- 181861
- 821778
- 261572
- 291430
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91384Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui361377Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111324