Mitä on olla VANHURSKAS?

RikuKoivisto

Me ihmiset naurahdamme, ja jopa ärsyynnymme, kun joku puhuu "vanhurskaasta" uskovasta.
Ajattelemme niin helposti, että uskovaiset ovat "olevinaan" jotain ehkä parempia, tekopyhiä..
Mitä tämä vanhurskaus sitten oikeasti tarkoittaa?
Kun esimerkiksi sinä, ystäväni, annat elämäsi Jeesukselle, eli otat vastaan evankeljumin ilosanoman, eli "tulet uskoon", Jumala antaa lahjaksi vanhurskauden, joka tarkoittaa, että olet saanut anteeksi KAIKEN, mitä ennen olet tehnyt Jumalaa vastaan/pahaa. (Jumala ei näe enää syntejäsi!)Nyt on Jumala siirtänyt vanhurskauden "alle", eikä sinun tekojasi enää muisteta, KAIKKI on unohdettu, elät armon alla!
Tämä tarkoittaa kuitenkin sitä että olet itse halunnut jättää entisen, syntisen elämäsi, ja että haluat jatkaa elämässäsi Jumalan tahdon mukaisesti.
Olla vanhurskas, ei tarkoita, että olisit synnitön, vaan että halusi on olla. Jos "lipeät" kiroamaan tai vaikka teet jotain, mikä on selkeästi väärin, ei katkaise välejäsi Jumalaan.
Kaikki on kiinni sinusta itsestäsi jos lipsahdat, mutta kadut aidosti sydämessäsi, ja pyydät anteeksi, niin saat. Jumala tarkkaa sinun sydämesi tilaa, ja kyllä näkee oletko puhtain sydämin liikkeellä.

Juttu ei todellakaan mene niin, että voit toistaa rikkomuksiasi, jos saat aina anteeksi. Kadu ja käänny, siinä on se avain. Halu korjata tilanne.!
Jumala näkee kaiken, hän näkee vilpin heti, eli on aivan turha yrittää olla ovela.
Pyhähenki, joka nyt asuu vanhurskaan sydämessä, hän opastaa, hän opettaa, hän puolustaa, hän kuljettaa meitä uskon tiellä. Hän ei halua asua vilpillisen ihmisen sydämessä, ja Pyhähenki, joka muokkaa jopa uskovan ajatusmaailmaa, poistuu varmasti, jos ihmisen sydän on vilpillinen..
Vanhurskas on siis saanut lahjaksi mahdollisuuden, joka on paras lahja ikinä! Syntejä ei enää muisteta, nimi taivaan kirjassa yhtenä pelastuvien joukossa ja iankaikkinen elämä! Mikä lahja voisi olla ihanampi?!
Kaikki on kiinni meistä itsestämme ja aidosta halustamme aloittaa uusi elämä..
Job 91:4 "Koska hän riippuu minussa kiinni, minä hänet pelastan"
Joh 15:4 "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.."
Jumalan siunausta sinulle..!

14

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekahelmikuu

      Aurinko paistaa, lumet putoaa katoilta, kun alkaa helmikuu.

    • envarasta

      Eikös se ole ihmisen perimässä miten käyttäytyy ja tekee.

      • Hengessä

        Kyllä, syntiin lankeemuksen kautta, silloin ihmisestä tuli elävä sielu. Jeesuksen ristinkuoleman kautta meistä tuli uskon kautta eläväksi tekevä Henki, Jos meidän ajatus maailma on Raamatun sanassa silloin sydän on taivaassa, olemme uskon kautta Hengessä, lihallisuus pistää hantiin.Jos Mutta meidän ajatukset on sanassa, niin me muutumme enemmän Hengellisiksi, tässä maailmassa se näkyy meidän käytöksessä, valitettavasti vaan osa uskovaisista on hengessä. Rakkaus puutuu.


      • anonyymi_KWL
        Hengessä kirjoitti:

        Kyllä, syntiin lankeemuksen kautta, silloin ihmisestä tuli elävä sielu. Jeesuksen ristinkuoleman kautta meistä tuli uskon kautta eläväksi tekevä Henki, Jos meidän ajatus maailma on Raamatun sanassa silloin sydän on taivaassa, olemme uskon kautta Hengessä, lihallisuus pistää hantiin.Jos Mutta meidän ajatukset on sanassa, niin me muutumme enemmän Hengellisiksi, tässä maailmassa se näkyy meidän käytöksessä, valitettavasti vaan osa uskovaisista on hengessä. Rakkaus puutuu.

        Uskoo olemattomiin, uskoo rikoksiin.

        Minä en usko, enkä tee rikoksia.


    • Meidänpuolesta

      Jumala vanhurskautti meidät JeesuksenKristuksen Golgatan ristillä, sovittajana synnitön kärsi meidän syntiemme tähden, että meillä olisi uskon kautta iankaikkinen elämä

      • anonyymi_kps

        Vanhurskas rollaattorilla kulki, koska olihan hän hurskasteleva vanhus.


    • RikuKoivisto

      Jumala vanhurskauttaa meidät, tarkoittaa juuri sitä, että kun teemme uskonpäätöksen ja annamme luvan Jumalalle ja Pyhälle hengelle tulla sydämeemme. Jos päätöksemme on vilpitön, ja tulee sydämestä, silloin Jumala alkaa tehdä meissä työtään ja Pyhähenki asettuu asumaan meidän sydämiimme.
      Jumala vanhurskautti meidät ristintyöllä, siellä hän vei päätökseen Mooseksen lain viimeisenä uhrina, näinhän täytti lain, ja antoi meille mahdollisuuden tulla vanhurskaiksi ottamalla hänet vastaan uskon kautta vapahtajanamme ja Jumalanamme.
      Jumala puhalsi Adamin sieraimiin, silloin meistä tuli elävä sielu. Syntiinlankeemuksen jälkeen meni kaikki nurin, synti astui näyttämölle.
      Pyhä henki on tuo edellä mainittu "eläväksi tekevä henki". Kun tulemme uskoon, silloin tuo eläväksi tekevä Pyhähenki siirtää meidät kuolemasta elämään, eli pimeydestä valoon, eli (jos elämme Jumalan tahdon mukaan loppuun asti,) saamme elää iankaikkisesti Jumalan valtakunnassa..!

      Hengen hedelmien avulla voimme muuttua vähä vähältä Kristuksen kaltaisiksi. Opimme olemaan nöyriä, pitkämielisiä, iloisia rakkaudellisia, kärsivällisiä, rauhallisia, ystävällisiä, hyviä, uskollisia, sävyisiä, hillittyjä. Galat:5:22
      Kun viimein olemme Jeesuksen edessä, me (uskovat) muutumme Kristuksen kaltaisiksi. Kun ihmiset käyttävät lausetta: "Minä olen Jumalan kuvaksi luotu" Tämä on se niin väärin ymmärretty Raamatun paikka!
      Meidät, toki luotiin alussa Jumalan kuvaksi, mutta juuri tuo syntiinlankeemus vei sen, kuolema ja synti astui esille. Uskonratkaisu voi antaa sen meille takaisin uskon kautta.

      • mncv

        Olihan tuossa pala totuuttakin.
        Ensimmäinen luomiskertomus on itseasiassa esipuhe Raamattuun. Toisessa kerrotaan luomispäivän aamusta joka jatkuu luomispäivänä koko ihmiskunnan ajan kunnes viimeinenkin ihminen on syntynyt.
        Täällä meistä tehdään sitä Jumalan kuvaa joka tulee esille vasta tämän elon jälkeen uudestisynnyttyämme tulevaan elämään. Täällä me olemme ikäänkuin tuon uuden elämän sikiöitä.


    • RikuKoivisto

      Uskotko sinä Jumalaan?
      Uskotko että Jeesus on hänen poikansa?
      Uskotko, että Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien syntien sovitukseksi?
      Uskotko, että Jeesus nousi kuolleista?
      Uskotko Raamatun evankeljumiin, ilosanomaan?

      Jos uskot, olet valmis voittajien puolelle! Ota vastaan ilmainen pelastus:
      Sano:
      Herra. Sinä olet valo, mutta en ole katsonut sinua.
      Sinä olet tie, mutta en ole seurannut sinua.
      Sinä olet totuus, mutta en ole pysynyt sinussa.
      Sinä olet elämä, mutta en ole tunnustanut sitä.
      Sinä olet opastajani, mutta en ole totellut sinua.
      Ja kuitenkin, Herra, kun teen väärin, ja turmelen elämääni, olen onneton ja syytän sinua.
      Herra, anna minulle anteeksi.
      Tätä pyydän Jeesuksen Kristuksen, vapahtajani tähden.

      Onneksi olkoon. Jos sanoit tämän puhtain sydämin, javilpittömin ajatuksin, niin annoit juuri
      luvan tulla elämääsi, ja alkaa tekemään Pyhän hengen kautta työtään sinussa.
      Tulet huomaamaan, kuinka Pyhä henki alkaa vaikuttamaan ajatusmaailmassasi, omassatunnossasi
      sekä valinnoissasi..
      Tulet huomaamaan kuinka VALTAVIA muutoksia tapahtuu, ja muista kiittää kaikesta! Lue Raamattua, vaikka sen sanoma ei heti aukeaisikaan. Mene seurakuntaasi, raamattupiireihin, yms.
      Minä vakuutan, että jos sydämesi on vilpitön, niin Jumala ei jätä sinussakaan työtään kesken!
      Usein olen kuullut, että ihmiset rukoilevat, ja odottavat heti jotakin fanfaareja, ja ilotulitusta, ja pettyneinä kääntyvät entiseen. Älä mene siihen lankaan, vaan lue, ja kulje rukoillen, sillä sinut on kuultu!!

      Herra siunatkoon sinua, ja varjelkoon sinua.
      Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle, ja olkoon sinulle armollinen.
      Herra kääntäköön kasvonsa sinulle, ja antakoon sinulle rauhan.
      Isän ja Pojan, ja Pyhän hengen nimeen.
      Amen

    • 12____13

      > Olla vanhurskas, ei tarkoita, että olisit synnitön, vaan että halusi on olla.

      Raamattu on erimieltä:

      "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

      Vanhurskaus, eli oikeamielisyys näkyy siten, että henkilö on uskollinen Jumalalle, eikä hylkää Jumalaa missään tilanteessa.

      "mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
      Kirje heprealaisille 10:38

      Jos vanhurskas tekee virheen, hän katuu sitä, kuten tässä:

      ""Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.' Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
      Luuk. 18:10-14

    • RikuKoivisto

      Yksikään uskova ei ole synnitön. : )

    • anonyymi_81n

      Rollaattori vanhurskas ei synnitön ole, sillä muuten ei rollaattoria vanhana tarvitse.

    • RikuKoivisto

      Mitä tarkoitat tuolla "rollaattori vanhurskaalla"? Avaisitko hiukan..?
      Tuohon edelliseen vastaisin, että uskova/ vanhurskas voi menettää uskonsa, ja palata entiseen synnilliseen elämäänsä. Näin pyyhitään nimi taivaan kirjasta. Ei se mene niin kuin moni luulee, että "kerran pelastettu, aina pelastettu". Paavali kehoitti olemaan varovainen, ettei mokaa, ja menetä taivaspaikkaansa. Ei aivan noilla sanoilla, mutta kaikki Raamatun lukeneet kyllä tietävät mitä tarkoitan.

    • JesusActionFigure

      Vanhurskas on härski vanhus, jolla on Jeesuksen opit livennyt mielestä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe