Mitä tehdä kun on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä nyt muutaman vuoden ja arkielämä menee niin, että pari kertaa viikossa terapiakäyntejä muutaman tunnin ja kaipaisi jotain "normaalia" elämään. Kotona kuuntelen musiikkia ja pelaan sekä luen, mutta mitä muuta sitä voisi tehä nyt, kun on ikuisesti elämä tämmöistä. Kavereita ei voi nähdä paljonkaan, ne kun asuvat toisilla paikkakunnilla ja käyvät töissä. Kotonakaan ei jaksa jatkuvasti olla. Pyöräilemässä käyn kesäisin sen verran mitä kuormituskestävyys antaa myöden, mutta näin talvisin en ulos voi mennä vaikka haluaisinkin.
Muutama vuosi työkyvyttömyyseläkkeellä - Mitä tehdä?
7
132
Vastaukset
- hellooo100
Mitä ihmeen terapia käyntejä jos olet jo eläkkeellä maksatko ne omasta pussista vai yhteiskunta vai...kysy te toimistosta eläkkeellä saa tehdä ilmastakin työtä ja viedä nuorelta työpaikka olet tainnut JOUTUA eläkkeelle
- Jusssiii
Hei, olipa pipo tiukalla edellisellä vastaajalla, ei varmasti tiedä taustoja aloittajalta. Itsellä alkoi juuri työkyvyttömyyseläke ja varmasti koitan etsiä semmoista työtä mihin kykenen, se on ainakin itselläni parasta lääkettä, vaikka se työ meinasi tappaa, ainakin haluan kokeilla vielä. Mutta me ollaan jokainen niin eri tilanteissa, sen on ainakin oma sairauteni opettanut ettei ihan heti tuomiste ketään. Itsellä on myös rahasta tiukkaa ja käyn terapiassa ja maksan itse, kaikki ei pysty itse maksamaan ja se pitää hyväksyä, se terapia voi olla monelle ainoa henkireikä ja mahdollistaa yleensäkkin jonkinlaisen otteen ns. normaaliin elämään. Mutta jotakin harrastustahan sitä pitäisi löytää, tai jonkinlaista vertaistukea, ei sitä osaa neuvoa sen enempää. Mutta uskoa siihen että paistaa se aurinko risukasaan, ainakin joskus pienen hetken.
- halot
Ihanko totta,mitä yrität viestittää,pimeetäkö on?
- Anonyymi
Mene vaikka kansalaisopistojen piireihin, jos siellä joku kurssi kiinnostaisi.Vapaaehtoistoiminta eri aloilla,vanhuksia ulkoiluttamaan palvelutaloihin ym.Tee kesäisin vaikka saunavastoja ja myy niitä,keräile marjoja..Kyllä sitä löytyy vaikka ja mitä ihmiselle tekemistä..Ps.Olen itsekkin tk-eläkeläinen.
- Anonyymi
Minä ainakin alkasin ottamaan viina aika rohkeasti. Matkustelen ihan Latviassa saakka. Lapsetkin ovat ny aivan innoissaan ja kyselevät jatkuvasti vointiani ja miten jaksan pitää kunnossa Helsingin Ullanlinnan viiden huoneen asuntoani.
- Anonyymi
Uinti on hyvä harrastus -liity johonkin ryhmään.
Samoin Kaupunkien ja Kuntien järjestämät ilmaisjumpat.
Eläkeläisryhmät järjestää myös toimintaa sosiaalista yhdessä oloa.
Jos viihdyt kotona ja sisätiloissa,harrasta liikuntaa jokainen pienikin
liikunta auttaa jaksamaan.- Anonyymi
Lipposen kanssa vesipalloa. Siinä on sitä jotakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279