Tämä Erkki on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt

pikkureetta

Erkki Kuisma, joka kertoo saavansa Jumalan suoran puheen, kirjoittaa kotisivuillaan, suora lainaus:
Isä Jumala sanoo minustakin: "Tämä Erkki on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt."

Myös Petri Paavola kertoo saavansa opetukset ylhäältä.

Miksei Jumala puhu minulle? Olisi kiva jos sanoisi rakas Reetta ……….

Miten saisin puheen tulemaan

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala.PuhuReettalle

      Jumalalle kaikki ihmiset ovat yhtä rakkaita, koko luomakunta on Hänen.

      Tuollaiset, hengellisesti epäraittiit Erkit aikaansaavat monissa pahaa mieltä. Ei kateudesta, vaan moni yksinäinen kaipaisi lohdutusta ja apua suoraan Jumalalta. Ja sitten joku Erkki ilmoittaa, että Jumala hemmottelee häntä kuin hän olisi itse Jeesus Kristus.

      Tottakai Jumala rakastaa myös Erkkiä, mutta niin Hän rakastaa myös ihmiskunnan historian miljoonienmiljardeja muitakin ihmisiä ja eläimet päälle. Tämän tuollaiset Erkit unohtavat sanoa. Se ei tule heille edes mieleen.

      Tiedän, miltä aloittajasta tuntuu. Monimurheinen ihminen kuuntelee tällaisia tyyppejä kaikenlaisten saalemien lavoilta ja toisinkuin pitäisi, hänhän alkaa hiljaa valua seurakunnan takapenkin alle, itku tulee. "Miksi Jumala auttoi tuota ihmistä, muttei auta minua?!" "Miksi kaikki muut puhuu kielillä, mutten minä? Miksen minä kelpaa?!" "Just joo, vai vapautti Jeesus sinut viinasta ja tupakasta, noin vain, hallelluujaa! Miksei Jeesus auta minua, vaikka kuinka haluan parannusta? Älä, Jumala, sitten syytä minua synnistä koska minä en tahtoisi sitä tehdä, mutta jokin minussa sitä tekee!" "Rakas Jumala, vastaa minulle! Pelasta!"

      Uskovaisten tulisi osata arvioida myös se, miltä kuulijoista tuntuu, ottaa niinqu muutkin huomioon. Jos on kokenut ihmeitä, saanut Jumalan apua, niistä muille kertomisessa tulee olla hienotunteinen. Kyllä Jumala saa kunniansa, vaikkei rintarottingilla julista näitä tuhannelle yleisölle.

      Tärkeintä on, että nk. todistuspuheenvuoro rakentaa hengellisesti, ei riko.

      Itse alkuperäiseen asiaan: olet Jumalalle aivan yhtä rakas kuin Erkki. Erkki on omanlaisensa persoona ja sinä omanlaisesi. Jumala rakastaa sinua hyvin paljon ja tahtoo lohduttaa sinua. Ota vastaan siunaus. 🤗

    • Kirjakääröt

      Mal.1:3 Biblia (1776) Ja vihasin Esauta; olen myös autioksi tehnyt hänen vuorensa, ja hänen perimisensä lohikärmeille erämaaksi. Ob.1:18

    • Hyväksytäänkö

      Niin mutta kun toiset on toisia huonompia , ja toiset taas toisia parempia.

      • Hieman.uskosta

        Ihmiset ovat erilaisia, mutta me emme "kelpaa Jumalalle" omien tekojemme kautta, vaan uskon kautta Jeesukseen.

        Mitä Jeesuksesta sitten pitäisi uskoa?

        Että Hän on koko luomakunnan Pelastaja, johon, pelastuakseen, kunkin ihmisyksilön tulee laittaa uskonsa ja toivonsa, ihmisen itsensä huonommuudesta tai paremmuudesta huolimatta.

        Jeesus, omien sanojensa mukaan, tulikin maailmaan nimenomaan meidän huonojen vuoksi: "Eivät terveet tarvitse Parantajaa vaan sairaat. En Minä Ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen." (Ulkomuistista.)

        "En Minä Ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan, että maailma Minun kauttani pelastuisi."

        VT nk. "ennättävästi" ( = edeltä) kuvaa Jeesusta ristillä, kertomuksessa Vaskikäärmeestä. Kun käärmeet purivat Israelin kansaa, Jumala käski Aaronin valaa vaskikäärmeen ja nostaa sen kepin nokkaan. Nyt, jotka vain katsoivat kohti kepinnokassa olevaa vaskikäärmettä, paranivat käärmeen puremasta. Meidän ei siis tarvitse muuta kuin katsoa Jeesusta ja Hänen ristiään ja saamme syntimme anteeksi. Ainoa oma "tekomme" on, että haluamme parantua synnistä ja vaivaudumme tekemään edes tämän vähän. Tässä ei tarvitse pinnistää itselleen omaa uskoa, sillä on jo uskoa, että käännämme kaulaamme oikeaan suuntaan, pois itsestämme kohti Pelastajaa.

        Uskon määrällä ei ole väliä, vaan yleensäkin uskolla. Vähän uskoa on samaa uskoa kuin paljon uskoa.

        Ruislimpun muru on yhtä lailla eli samoin ruislimppua kuin mitä se itse iso limppukin! Sama asia vaikkakin eri määrä. Samoin on uskon laita.

        Jeesuskin opetti, että jos meillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, niin vuoret siirtyilisivät. Meillä yleensä ei ole uskoa edes tämän verran, mutta jopa puolikkaalla sinapinsiemenellä meillä kuitenkin on omanamme koko Taivasten Valtakunta!

        Kirjoitan Jeesuksen kohdalla "Minä" isolla, sillä se on Jumalan oma, pyhä Nimi: "Minä Olen".


      • pilkunviilaaja
        Hieman.uskosta kirjoitti:

        Ihmiset ovat erilaisia, mutta me emme "kelpaa Jumalalle" omien tekojemme kautta, vaan uskon kautta Jeesukseen.

        Mitä Jeesuksesta sitten pitäisi uskoa?

        Että Hän on koko luomakunnan Pelastaja, johon, pelastuakseen, kunkin ihmisyksilön tulee laittaa uskonsa ja toivonsa, ihmisen itsensä huonommuudesta tai paremmuudesta huolimatta.

        Jeesus, omien sanojensa mukaan, tulikin maailmaan nimenomaan meidän huonojen vuoksi: "Eivät terveet tarvitse Parantajaa vaan sairaat. En Minä Ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen." (Ulkomuistista.)

        "En Minä Ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan, että maailma Minun kauttani pelastuisi."

        VT nk. "ennättävästi" ( = edeltä) kuvaa Jeesusta ristillä, kertomuksessa Vaskikäärmeestä. Kun käärmeet purivat Israelin kansaa, Jumala käski Aaronin valaa vaskikäärmeen ja nostaa sen kepin nokkaan. Nyt, jotka vain katsoivat kohti kepinnokassa olevaa vaskikäärmettä, paranivat käärmeen puremasta. Meidän ei siis tarvitse muuta kuin katsoa Jeesusta ja Hänen ristiään ja saamme syntimme anteeksi. Ainoa oma "tekomme" on, että haluamme parantua synnistä ja vaivaudumme tekemään edes tämän vähän. Tässä ei tarvitse pinnistää itselleen omaa uskoa, sillä on jo uskoa, että käännämme kaulaamme oikeaan suuntaan, pois itsestämme kohti Pelastajaa.

        Uskon määrällä ei ole väliä, vaan yleensäkin uskolla. Vähän uskoa on samaa uskoa kuin paljon uskoa.

        Ruislimpun muru on yhtä lailla eli samoin ruislimppua kuin mitä se itse iso limppukin! Sama asia vaikkakin eri määrä. Samoin on uskon laita.

        Jeesuskin opetti, että jos meillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, niin vuoret siirtyilisivät. Meillä yleensä ei ole uskoa edes tämän verran, mutta jopa puolikkaalla sinapinsiemenellä meillä kuitenkin on omanamme koko Taivasten Valtakunta!

        Kirjoitan Jeesuksen kohdalla "Minä" isolla, sillä se on Jumalan oma, pyhä Nimi: "Minä Olen".

        Vaan onnistuitpa olemaan suorastaan hävytön, kun kirjoitit peräti kahdesti 'en minä ole' isoilla alkukirjaimilla 🤔 Saattaisi olla kuitenkin parempi kirjoittaa sanat niin kuin ne on Raamatussa kirjoitettu 😑


    • jumala-kanssamme

      Jumalan puheen kuulee omassa sydämessään.
      Uskosta osattomalla Jumala puhuu Jeesuksesta Kristuksesta ja
      kehottaa lähtemään Jeesuksen seuraan seuraamaan Häntä.
      Kaikki Jumalan puheet tähtäävät siis saada ihminen Jeesuksen seuraajaksi
      ja Hänen omakseen. Jumala siis vetää ihmistä Jeesuksen Kristuksen luokse.
      Kun uskosta osaton ihminen kokee tällaista vetoa, kiinnostusta uskon asioita
      kohtaan, Jumala puhuu hänelle ja hän voi tulla Jeesuksen luokse. Kiinnostus
      uskon asioita kohtaan ja ajatukset, että minun pitäisi tulla u skoon ja lähteä
      seuraamaan Jeesusta Kristusta , on Jumalan puhetta.

      Sitten koska uskoon tullut ihmien on tullut Jeesuksen luokse ja lähtenyt
      seuraamaan Häntä. Jumala puhuu hänelle Jeesuksen seuraamisesta
      käytännössä. Se on esimerkiksi sellainen asia, että uusi uskova kokee
      voimakkaasti omassa sydämessään, että minun tulisi nyt tunnustaa Jeesus
      Herrakseni ihmisten edessä. Tällainen kokemus on aina Jumalan puhetta
      vasta uskoon tulleelle ihmiselle. Saatana ei koskaan käske ketään tunnustamaan
      Jeesusta Kristusta Herraksi. Tämä koska Saatana tahtoo itse olla Herra Jumala.
      Siksi voimme luottaa siihen, että Jeesuksen Herraksi tunnustaminen on Jumalan
      vaikutusta ja Jumalan kehotusta ihmiselle.

      Seuraava asia, mistä Jumala puhuu uudelle Jeesuksen seurajalle on uskovien kaste.
      Jumala kehottaa uutta lastaan hautaamaan sen vanhan ihmisensä, joka synneillään
      häpäisi Jumalaa, kasteen hautaan. Kun uusi ihminen t ottelee Jumalaa tässä asiassa,
      hän seuraa Jeesusta kasteen hautaan -"Sallin se nyt sillä näin MEIDÄN sopii täyttää
      kaikki vanhurskaus".

      Koska Jumala on näin puhunut uudelle uskovalleen ja seurannut Häntä, Jumala jatkaa
      tietenkin puhumista ihmiselle. Ei Hän jätä uskovaa ja lopeta puhumisia. Vaikkakin
      uudelle uskovalle tulee elämässä aikajaksoja jolloin Jumala todellakin on vaiti.
      Mutta kun Jumala on hiljaa, sekin on Jumalan puhetta, Mutta tästä asiasta en nyt
      kirjoita.

      Jumala vaikuttaa uskovassa tahtomista ja tekemistä jotta Hänen hyvä tahtonsa
      toteutuisi (Fil 2:13). Jeesus sanoi: -Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja ne
      seuraavat minua (Joh 10:27). Jumalaa tulee siis seurata (Ef 5:1) jotta Jumala voisi
      johdattaa eteen päin (Room 1:5, Heb 11. luku).

      • Aurorasarisus

        No jouko..vastaappas kun toinen kysyy miten sen saisi puheen tulemaan?😃


    • Jokaisessa ihmisessä on henki, aivan samoin kuin ruumis ja sielukin.
      Olemma siis kolminaisuuksia :)
      Uskonnot ovat selittäneet tämän hengen ilmenemisen jumalten vaikutuksella (sitä se onkin, mutta vain samassa mielessä kuin ruumiin ja sielunkin ilmeneminen; kaikki ne jäävät meille ihmeiksi.)
      Se ei ole sen kummempaa kuin että luonnonvaoimat sade, tuuli ja ukonilmat olivat ennen suoraa puhetta jumalalta, kunnes taustalla olevat luonnonlait paljastettiin.
      Ihmeiksihän ne jäivät sittenkin !
      Entä henki, joka tuntuu olevan mutta jota ei oikein "saa kiinni", ja jonka toiset sanovat kuulevansa jumalan puheena.
      Noh, kyse on siitä, että uskonnot ovat vuositunanten kuluessa omineet hengen meissä omaan käyttöönsä, ja ehdollistaneet sen erilaisten pappien, alkujaan shamaanien ja poppamiesten jne vastuualueeseen kuuluvaksi, ja tåmå on todella iskostunut koko ajattelutapaamme niin, että hengestä ei voii edes puhua "niinkuin se olisi todellinen voima", vaan se on selitettävä jumalalla tai sitten jätettävä selittämättä.
      Paavali opetti meitä kutsumaan itseämme "lihalliseksi", "luonnolliseksi" jne. ihmiseksi, ja mitä henkeen tulee niin se ei ole "meitä" vaan se on jumalaa.
      Tarvitsee omaksua trialistinen paradigma, ja kaikki selviää; henki onkin yksi kolmesta elementistä, kaksi muuta ovant ruumis ja sielu.
      Tämä rakenne on tietysti sama kaikessa elollisessa, eläimissä ja myös kasveissa, mutta ihminen nyt vain sattuu olemaan se näistä joka osaa filosofoida, ja sitä paitsi puhua ja kirjoittaa.
      Nämä taidot ovat johtaneet vähän harhaan, mutta se on vain tilapäistä, kyllä se henkikin sieltä vielä löytyy kunhan oikea näkökulma oivalletaan :)

    • Outoaon

      Erkki Kuisma tuntuu erikoiselta. On hyvin ehdoton kurinalaisuutta vaativa ja tiukka. Avioeroa ei saa tulla. Vaimo on paavalin kahleissa. Ei kuuluu srk iin.

    • Erkki pyrkii Jeesukseksi Jeesuksen paikalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2295
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1940
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1735
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      160
      1678
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe