Polettipaidat ja pillikuume

SoftShit

Hauska katsoa kun tolppa-apina ajelevat itse ostamien sinisten "virkapaitojen" kanssa ympäri kylää ja turhaan soittelevat hätäkeskukseen tekemistään turhista havainnoista. Sitten leikkivät vartijaa ja haaveilevat vartijan urasta kun saavat padiinsa ilmoituksia tilanteista kun on taas joku pirssi Pena potkittu ojaan juopon toimesta. Kun tilanne sattuu omalle kohdalle niin annetaan narkin ottaa juoksutaksi, koska ei sitten uskalletakkaan puuttua tilanteisiin.

Mihin te olkapoletteja tarvitsevat? Laki sanoo, että vartijan arvomerkit kiinnitetään viranomaistyyliin olkapoletteihin. Ja olkapoleteissa voi kätevästi pitää olkamikrofonia kiinni. Mutta mihin ihmeeseen tolppa-apina tarvitsee sinistä "virkapaitaa"? Todella huvittavaa! Onneksi nykyiset välityskartellit eivät anna pitää tällaisia pillikuumeesta kertovia turva-alan ammattilaisten pukineita enää. Fleece- ja softshit takit päälle vaan ja baanalle asiakaspalvelemaan juoppoja! Siinä on menoa ja meininkiä kerrakseen. Herralle kiitos, että Taksitarvike poisti poletit nahkatakistaan. Tosin hulluimmat ommelluttaa omat poletit, koska luulevat sillä saavansa edes vähän auktoriteettia.

Tosin onneksi harvalla on sellaisia parin sadan takkeja edes varaa ostaa. Ehkä sitten jos on 30 vuoden yrittäminen takana niin yhden saa ostettua ja siitäkin pitää ruinata alennusta ja maksaa se kolmessa osassa. Imageweariin vaan kaupoille ja pikee paitaa päälle kun kesää kohti mennään!

33

1187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AmerikanPaukkuRauta

      En tiedä miksi vertaat taksialaa ja vartiointialaa. Toinen kun on asiakaspalveluala ja toinen yksityisen sektorin kontrolliala. Mutta molempia hommia olen tehnyt. Tässä vähän omaa mielipidettäni:

      Turvallisuusalalla on sentään monenlaisia erilaisia töitä. Listaan tässä ihan vain muutaman hassun:
      -myymälävartija
      -piirivartija
      -sairaalavartija
      -järjestyksenvalvoja
      -henkilösuojaustehtävät
      -arvokuljetus
      -turvatarkastaja
      -PRJV (ent. JLJV)
      -Tehdaspalomies
      jne.

      Moni turvallisuusalalla töissäoleva pääsee tekemään useampiakin näistä hommista. Taksikuskin tehtävä nyt vaan on ajaa paikasta A paikkaan B mummoja ja juoppoja. Onko se sitten niin hienoa? Palkkakin on aika surkea. Sehän nyt on tuollainen provikkapalkka kuin puhelinmyyjilläkin. Näitä kahta työtä voisikin verrata aika paljon toisiinsa koska molempiin sisältyy turhanpäiväinen lässyttäminen idioottien kanssa.

      Nykyisin on olemassa turvataksejakin. Onhan se hyvä, että turvallisuusalan oikeat ammattilaiset ottavat taksialankin haltuun niin ei tarvitse päivittäin lehdistä enää lukea miten kouluttamattomat tolppa-apinat eksyvät ja raiskaavat asiakkaitaan. Mitäpä voi odottaa tolppa-apinalta? Onneksi turva-alan ammattilaiset hoitavat hommat kotiin tulevaisuudessa. Tällaisia turvatakseja onkin jo isoimmissa kaupungeissa ja niitä pyörittävät lailliset ja valvotut vartioimisliikkeet, joilla on turvallisuusalan ammattilaisia töissä.

      Tolppa-apinat kuljettavat muovisia kippoja ja notkuvat nortti suussa tolpalla. Siitä nimityskin tolppa-apina. Maha kasvaa grilliruokaa syödessä ja perse levenee istuessa kuluneilla kangaspenkeillä. Ainoa liikunta tulee kun pitää vähän oksennusta siivota takapenkeiltä, kerätä asiakkaiden tyhjät tölkit ja välillä kiroten hyppiä autosta ulos asiakaspalvelemaan matkustajia ja avaamaan näille ovia sekä kantamaan heidän kapsäkkejään. Handsfreet korvassa jauhetaan paskaa puhelimeen, jauhetaan paskaa tolpalla ja jauhetaan paskaa asiakkaiden kanssa. Suu käy, mutta töitä ei osata tehdä.

      Suurin osa taksikuskeista ei pysty säännölliseen työhön. Siksi takseja ajetaankin miten sattuu ja vuoroja voi aloittaa ja lopettaa koska tahansa. Turvallisuusalalla taas on vuoronaloitustarkastukset ja töitä tehdään kellon ympäri valvotuissa olosuhteissa. Aina pitää olla valppaana, koska voi olla kaasuvuotoja, tulipaloja, väkivaltatilanteita, varkauksia... Taksikuskin pitää vaan kuljettaa poka baarista grillille ja kotiin tai kerrostalolähiöstä mummo sairaalaan. Ei kovin vaativaa. Sitten vedetään pää täyteen viinaa ja ei huvita lähteä krapulassa vuoroon niin voi jäädä kotiin makaamaan. Tällainen ei koskaan vetelisi turvallisuusalalla.

      "Itsenäiset" yrittäjätkin ovat täysin alistettuja välityskartellien toimesta. Välitysfirmat sanelevat kaiken. He antavat ohjeet siitä minkälaisilla autoilla "isännät" saavat ajaa/ajattaa. Minkälaiset vaatteet ja teipit saa olla... Ja sitten isännät joutuvat välitysfirmojen kuvastosta pakon sanelemina ostamaan vaatteet ja rengit ostavat itse vaatteet samaisesta kuvastosta. Taksiyrittäjät ovatkin täysin verrattavissa franchise yrittäjiin, jotka alistuvat ketjun konsepteihin. Samanlainen konseptihan on esimerkiksi LähiTaksi.

      • Anonyymi

        Vartijalla nyt on usein säännöllinen työaika ja palkka, ei kai siinä nyt voi senkään puolesta mennä milloin huvittaa töihin. Ei voi taksissakaan jos mielii että saa palkkaa, toiseksi jos on renkinä niin ei kai se isäntä pidä kauaa sellaista kuskia joka käy töissä kun kerkiää, tulee tappioita kun auto ei tuota muuta kuin kuluja mitkä on säännöllisiä.


      • Anonyymi

        Joo joo!! Taidat olla ei poliisiksi päässyt vartija....


      • Anonyymi

        Ihan oikeassa aloittaja on taksit hoitavat poliisin kanssa yhteistyössä paljon valvontaa, siis kohdennettuakin


    • Näinsevaano

      Vartijaksi ryhtyy vaan ne jotka on liian läskejä poliisiksi ja liian tyhmiä upseeriksi

      • Niihon

        Ja eivät ole päässeet kuninkaallisten taksinkuljettajien sisäpiirin.


      • PedonLeima

        Ja taksikuskiksi ryhtyy ne, jotka eivät pääse edes vartijaksi.


      • Faari
        PedonLeima kirjoitti:

        Ja taksikuskiksi ryhtyy ne, jotka eivät pääse edes vartijaksi.

        Jaa. Minä olen elämäntyöni tehnyt taksikuskina ja sittemmin taksiautoilijana. Melko mukavan omaisuuden olen itselleni tahkonnut. Sitä on mukava näin eläkeukkona olla möllötellä ja matkustella maailmalla. Toivottavasti te, jotka tällasia herjaketjuja availette, pärjäätte yhtä hyvin elämässänne.

        Itse olen ihan ylpeä ammatistani, joskin ammatin srvostus murskattiin melko tehokkaasti viime taksiuudistuksessa. Kansa halusi vapaan taksin, kansa myös sellaisen sai. Nauttikaa siitä! 👍


      • Anonyymi
        Faari kirjoitti:

        Jaa. Minä olen elämäntyöni tehnyt taksikuskina ja sittemmin taksiautoilijana. Melko mukavan omaisuuden olen itselleni tahkonnut. Sitä on mukava näin eläkeukkona olla möllötellä ja matkustella maailmalla. Toivottavasti te, jotka tällasia herjaketjuja availette, pärjäätte yhtä hyvin elämässänne.

        Itse olen ihan ylpeä ammatistani, joskin ammatin srvostus murskattiin melko tehokkaasti viime taksiuudistuksessa. Kansa halusi vapaan taksin, kansa myös sellaisen sai. Nauttikaa siitä! 👍

        Onhan se varmaan raskasta ja taitoa vaativaa "työtä" ajaa mummoja ja juoppoja paikasta A paikkaan B ja välillä notkua tolpalla tupakkia poltellen. Varmasti tuossa provikkapalkkaisessa matalapalkka-alan työssä tienaa omaisuuden. Kyllä vaan näyttää tolppa-apinat rikkailta miehiltä tuolla räntäsateessa kun polkevat paskojaan.


      • Anonyymi

        Minä luulin, että se oli liian tyhmiä poliisiksi, liian fiksuja sotilaaksi.


      • Anonyymi
        Faari kirjoitti:

        Jaa. Minä olen elämäntyöni tehnyt taksikuskina ja sittemmin taksiautoilijana. Melko mukavan omaisuuden olen itselleni tahkonnut. Sitä on mukava näin eläkeukkona olla möllötellä ja matkustella maailmalla. Toivottavasti te, jotka tällasia herjaketjuja availette, pärjäätte yhtä hyvin elämässänne.

        Itse olen ihan ylpeä ammatistani, joskin ammatin srvostus murskattiin melko tehokkaasti viime taksiuudistuksessa. Kansa halusi vapaan taksin, kansa myös sellaisen sai. Nauttikaa siitä! 👍

        Ammatin arvostus murskattiin vähitellen jo ennen taksiuudistusta. Alalle ei annettu ulkopuolisten tulla. Asiakkaat kärsi myös, kun ajoittain ei autoa saanut, jopa joskus ennakkotilaukseen ei löytynyt autoa.


      • Anonyymi
        Faari kirjoitti:

        Jaa. Minä olen elämäntyöni tehnyt taksikuskina ja sittemmin taksiautoilijana. Melko mukavan omaisuuden olen itselleni tahkonnut. Sitä on mukava näin eläkeukkona olla möllötellä ja matkustella maailmalla. Toivottavasti te, jotka tällasia herjaketjuja availette, pärjäätte yhtä hyvin elämässänne.

        Itse olen ihan ylpeä ammatistani, joskin ammatin srvostus murskattiin melko tehokkaasti viime taksiuudistuksessa. Kansa halusi vapaan taksin, kansa myös sellaisen sai. Nauttikaa siitä! 👍

        Paskanmarjat sä mitään matkustele. Korkeintaan lähimpään kaljabaariin höpöttämään baarimikolle samalla luullen olevansa hauska. Joku persaukinen entinen suhari joka ajaa kuskina kaiket päivät kun unohdit maksaa eläkkeet. Tai sitten olet niitä autoilijoita jotka varastivat verottajalta melkein kaiken. Sitten te idiootit puhutte että harmaa talous kasvaa vaikka itse samanlaisia rikollisia pahimmasta päästä.


      • Anonyymi
        Faari kirjoitti:

        Jaa. Minä olen elämäntyöni tehnyt taksikuskina ja sittemmin taksiautoilijana. Melko mukavan omaisuuden olen itselleni tahkonnut. Sitä on mukava näin eläkeukkona olla möllötellä ja matkustella maailmalla. Toivottavasti te, jotka tällasia herjaketjuja availette, pärjäätte yhtä hyvin elämässänne.

        Itse olen ihan ylpeä ammatistani, joskin ammatin srvostus murskattiin melko tehokkaasti viime taksiuudistuksessa. Kansa halusi vapaan taksin, kansa myös sellaisen sai. Nauttikaa siitä! 👍

        Ennen tilanne nyt oli hieman erilainen. Pelkästään se, että ennen takseilla ajeltiin ihan eri tavalla ja autoja vähemmän, kun oli säädelty.


    • Parasthommaahousutjalas

      Mitä ihmeen poletteja?? Pukeutumis sääntöjen puitteessa voi pukea mitä haluaa.. Itse ostan halpoja mustia vaatteita hm: stä, jos saisi niin verkkarit olis mukavimmat. Kyllä on työn haittapuolia, että joutuu istuu ja yöllä ruokatarjonta on heikkoa. Vapaa ajalla sitten voi urheilla vastapainoksi ja tehdä terveellisemmät eväät mukaan! Ja eduksi luen että voi vuoronsa päättää vapaasti, vaikka viikon dokaa ja sit viikon painaa kellonympäri :) ihan mahtavaa, sopii mulle, born to be wild hengessä :) en vartijan hommaa kestäs päivääkään huh XD enkä kyllä tajuu miten ne taksiin liittyy hah

      • Anonyymi

        Kuka sulle säännöt kirjottaa renkipoika? Isäntä vai välityskartelli? Dokata varmaan tarviikin tossa hommassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sulle säännöt kirjottaa renkipoika? Isäntä vai välityskartelli? Dokata varmaan tarviikin tossa hommassa.

        Kardelli


    • Anonyymi

      Kannattaa viisastella asusteista jos ei tiedä, mitä eroa on poletilla ja epoletilla. Tämän neuvon antoi taksikuski. Osta sanakirja sinne vartija-yarikseen iltalukemiseksi.

      • Anonyymi

        Taksidorkat vinkuvat kun ei keikkaa pukkaa ja ovat provikkapalkalla kuin jotkut säälittävät puhelinmyyjät. Siihen loppui poikien asiakaspalvonta-alan puuhastelut ja koronaviruksen levittäminen.

        Onko jollaine sekopää taksikuskilla epoletitkin? Poletit vielä ymmärtäisi... Vartijat ajelee yhä Yariksella ja taksikuskit taskut tyhjinä bussilla. Housun taskut nurinpäin ja poletit lepattaen.

        Veikö isäntä osari Mesen alta?


    • Anonyymi

      Pieniä ovat joittenkin murheet... paidan poletit 😂

    • Anonyymi

      Tiedän yhden taksikuskin Somerolta. Stadissa se ajaa. Laittaa mulle aina kuvia jostain taksilaitteesta esim. "Aggressiivinen nahkatakkinen mies jätetty pois taksin kyydistä". Kulkee vapaalla aina poliisin palveluspuvun kauluspaitaa muistuttava sininen polettipaita päällä. Joku wannabe vartijalarppaajahan se on.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kai tämäkin tilanne aiheuttaa jossakussa kateutta.


      • Anonyymi

        Juu... Älä ota ikinä taksia, kävele mieluummin, säästyy rahaa.... Keräile vaan jatkossakin tyhjiä pulloja, kyllä niillä aina muutaman 'keppanan' saa.

        Hyviä kenkiä saa uffilta.....


      • Anonyymi

        Mistäs sinä sitten sen taksin tempaiset kaljalta tullessasi tai kentälle mennessäsi kun 80% takseista tekee konkan? Noissa vehkeissä on aika suuret kulut ja firmalla vielä suuremmat kun ne suhteuttaa liikevaihtoon. Puskurikin loppuu jossain vaiheessa, kiinteät kulut eivät muutu mutta rahaa ei tule sisälle, siinähän sitten pidät puljua pystyssä. Jos ei apua näy, kuukahtaa moni firma, tilalle varmaan saadaan pystymetsästä repäistyjä aloittelijoita joilta saattaa vähän joku verotuksellinen tai muuten vaan tieto/taitopuolinen hommeli olla hakusessa.

        Onhan taksia kiva mollata kun sitä ei tarvitse, kummasti kyyti kuitenkin kelpaa kun tarve kyydille yllättää, silloinkin mieluusti sen tutun vanhan firman väreissä.

        Sekin on mielenkiintoista, että kovasti kuuluu valitusta kielitaidon ja paikallistuntemuksen puutteesta nyt kun noita uusia ja luotettavia pirssejä on paikat turvoksissa. Valitetaan kun ei sitä vanhaa toimijaa näykään siellä rautatie/bussi/lentoasemalla tuhannen uuden yrittäjän seassa.

        Yrittäkää nyt hyvät ihmiset päättää mikä on hyvä, mikään kun ei tunnu kelpaavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sinä sitten sen taksin tempaiset kaljalta tullessasi tai kentälle mennessäsi kun 80% takseista tekee konkan? Noissa vehkeissä on aika suuret kulut ja firmalla vielä suuremmat kun ne suhteuttaa liikevaihtoon. Puskurikin loppuu jossain vaiheessa, kiinteät kulut eivät muutu mutta rahaa ei tule sisälle, siinähän sitten pidät puljua pystyssä. Jos ei apua näy, kuukahtaa moni firma, tilalle varmaan saadaan pystymetsästä repäistyjä aloittelijoita joilta saattaa vähän joku verotuksellinen tai muuten vaan tieto/taitopuolinen hommeli olla hakusessa.

        Onhan taksia kiva mollata kun sitä ei tarvitse, kummasti kyyti kuitenkin kelpaa kun tarve kyydille yllättää, silloinkin mieluusti sen tutun vanhan firman väreissä.

        Sekin on mielenkiintoista, että kovasti kuuluu valitusta kielitaidon ja paikallistuntemuksen puutteesta nyt kun noita uusia ja luotettavia pirssejä on paikat turvoksissa. Valitetaan kun ei sitä vanhaa toimijaa näykään siellä rautatie/bussi/lentoasemalla tuhannen uuden yrittäjän seassa.

        Yrittäkää nyt hyvät ihmiset päättää mikä on hyvä, mikään kun ei tunnu kelpaavan.

        Tilalle on aina tulijoita ja palvelun laatu ja kuljettajan ammattitaito voi olla mitä vaan, maan ja taivaan väliltä, kuten tähänkin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sinä sitten sen taksin tempaiset kaljalta tullessasi tai kentälle mennessäsi kun 80% takseista tekee konkan? Noissa vehkeissä on aika suuret kulut ja firmalla vielä suuremmat kun ne suhteuttaa liikevaihtoon. Puskurikin loppuu jossain vaiheessa, kiinteät kulut eivät muutu mutta rahaa ei tule sisälle, siinähän sitten pidät puljua pystyssä. Jos ei apua näy, kuukahtaa moni firma, tilalle varmaan saadaan pystymetsästä repäistyjä aloittelijoita joilta saattaa vähän joku verotuksellinen tai muuten vaan tieto/taitopuolinen hommeli olla hakusessa.

        Onhan taksia kiva mollata kun sitä ei tarvitse, kummasti kyyti kuitenkin kelpaa kun tarve kyydille yllättää, silloinkin mieluusti sen tutun vanhan firman väreissä.

        Sekin on mielenkiintoista, että kovasti kuuluu valitusta kielitaidon ja paikallistuntemuksen puutteesta nyt kun noita uusia ja luotettavia pirssejä on paikat turvoksissa. Valitetaan kun ei sitä vanhaa toimijaa näykään siellä rautatie/bussi/lentoasemalla tuhannen uuden yrittäjän seassa.

        Yrittäkää nyt hyvät ihmiset päättää mikä on hyvä, mikään kun ei tunnu kelpaavan.

        Mihin tavitsen taksia kun minulla on oma auto? Ai niin... Sanoit että "kaljalta tullessasi"...

        Minä kun en käy räkälöissä kaljalla ja olen tarpeeksi varakas omistamaan oman auton. Eli en ole perseaukinen juoppo toisin sanoen. En siis taida kuulua taksin asiakaskuntaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tavitsen taksia kun minulla on oma auto? Ai niin... Sanoit että "kaljalta tullessasi"...

        Minä kun en käy räkälöissä kaljalla ja olen tarpeeksi varakas omistamaan oman auton. Eli en ole perseaukinen juoppo toisin sanoen. En siis taida kuulua taksin asiakaskuntaan?

        Sanoin myös "kentälle mennessäsi". Yleensä työmatka, siihen käytetään hyvin usein taksia.

        Juoppojen osuus taksiasiakkaista jää alle puoleen eivätkä ne juopot sitä pirssiä pysty kyydeillään elättämään. Kela, koulu ja sossukyydit ovat noin puolet liikevaihdosta, vähän autoilijasta riippuen.

        Aika epeli olet, jos et koskaan elämässäsi taksia tarvitse. Eihän sitä palokuntaa tai ambulanssiakaan yleensä koko aikaa tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin myös "kentälle mennessäsi". Yleensä työmatka, siihen käytetään hyvin usein taksia.

        Juoppojen osuus taksiasiakkaista jää alle puoleen eivätkä ne juopot sitä pirssiä pysty kyydeillään elättämään. Kela, koulu ja sossukyydit ovat noin puolet liikevaihdosta, vähän autoilijasta riippuen.

        Aika epeli olet, jos et koskaan elämässäsi taksia tarvitse. Eihän sitä palokuntaa tai ambulanssiakaan yleensä koko aikaa tarvita.

        Jos on oma auto ja ei ole tapana dokata niin harvoin sitä taksia tarvitsee.

        Myös vuokra-autot ja maksulliset parkkipaikat ovat keksitty...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin myös "kentälle mennessäsi". Yleensä työmatka, siihen käytetään hyvin usein taksia.

        Juoppojen osuus taksiasiakkaista jää alle puoleen eivätkä ne juopot sitä pirssiä pysty kyydeillään elättämään. Kela, koulu ja sossukyydit ovat noin puolet liikevaihdosta, vähän autoilijasta riippuen.

        Aika epeli olet, jos et koskaan elämässäsi taksia tarvitse. Eihän sitä palokuntaa tai ambulanssiakaan yleensä koko aikaa tarvita.

        Jos tarvitsee ambulanssia ja/tai palokuntaa niin se on poikkeuksellista. Suurin osa ihmisistä pärjää kyllä koko elämänsä ilman. Niin minäkin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin, kyllä. Tolppa-apinoilla on ymmärrys vähissä ja eivät osaa omaa äidinkieltään. Puhuvat virkapaidoista, vaikka eivät ole virkasuhteissa tai viranomaisia. Tolppa-apinoille vaatteita tyrkyttävät yritykset varmaan koostuvat myös entisistä tolppa-apinoista, koska nimeävät paitansa virkapaidoiksi ja polettipaidoiksi?


    • Anonyymi

      Päivän naurut

      • Anonyymi

        Päivän naurut saa myös siitä kun tolppa-apina sanoo vaihtavansa "siviilit" päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe