Luottotietojen nouseminen

Enlöytänyttietoa

Moi,

Onko tietoa, kokemuksia tai mistä asiaa selvittää?

Eli kun viimeinen maksuhäiriömerkintä poistuu niin miten nopeasti luottotiedot palautuu ja mihin luokkaan? Jos nyt luottoluokitus on B.

Kiitän etukäteen vastauksista.

6

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joustolla

      Seuraavana päivänä voi taas vipata.

    • ex_vippaaja_

      Ne palautuu heti kun viimeisestä velasta tullut merkintä vanhenee. Yleensä 3-4v

      • EiPalaudu

        Niiden luotottajien suuntaan, joille olet kuprun tehnyt, luottotiedot eivät koskaan palaudu. Tai ehkä koskaan on aika pitkä aika, mutta jos olet omalle käyttötilipankillesi tehnyt kuprun, tuskin kannattaa samasta pankista hakea asuntolainaa ilman poikkeuksellisen hyvää omarahoitusosuutta.


    • xombi

      Senkö takia nr luottotiedot pitää palautua, että voi taas alkaa pelaamaan?

      Ja kokemuksesta puhun, niin vaikka on luottotiedot, niin se ei tarkoita sitä, että saat luottoa. Pitää olla tulot ja hoitaa asiansa kelvollisesti ilmankin luottoa. Huono-osainen puhtailla papereilla oleva on vain sopimuskelpoinen, eli voi saada vuokrasopimuksen, vakuutuksia ja puhelinliittymän ja puhelimen osamaksulla.

      Ja niinkun joku jo sano, niin jos kerran kusetat jotain sopimusosapuolta, jolla on valtaa, niin et tule saamaan heiltä enää luottoa/luottamusta koskaan.

      Mutta tuon ajan minkä joku toinen sanoi, niin aikana voi tehdä itse jonkin ryhtiliikkeen asioissa. Eli jos "istuu" 3-4v niin tekee sen oman talous reformin ja säästää sen 150e kuukaudessa ja saa vaikka sen 1500e talouskassaan vuodessa. Se tekeekin jo neljässä vuodessa 6000 korkoja, mikä on yleisestikin aika kova teko kelle vaan ns. tavalliselle. Harvalla on edes paria tonnia käteisenä.

    • jupina

      Olen ollut puolet elämästäni luottokelvoton, vaikka olen maksanut kaiken niinkun pitääkin.
      Olen kyllä jättänyt maksamatta eräille roistoille, esim. jätefirmalle, joka ei koskaan hakenut ensimmäistäkään pussukkaa, mutta maksaa olisi pitänyt, vaikkei edes sopimusta ollut tehty.

      Miksi haluta luottokelpoiseksi? Sen voi sitten pitää vain maksamalla kaiken mitä vaaditaan.
      Ja kyllä vaatijoita riittää, kuten veroviranomainen, jolle pitäisi maksaa monta kertaa samasta laskusta, kun heidän tietojärjestelmänsä ovat edelleen sekaisin. Erään kerran olin maksanut heidän vanhalle tililleen, kun en huomannut uutta tilinumeroa. Yritin ilmoittaa heille, että heidän tilinumeronsa on muuttunut, mutta kukaan ei ottanut kuuleviin korviinsa.

      Arvatkaa muuten kannattaako selitellä käräjäoikeudelle, jossa useimmat ovat vielä lahjottavissa, kuten Espoon päätuomari Saunanoja. Kyllä ne pitävät isojen puolta kaikessa, ilman todisteita.
      Vaasan hovioikeuden ex-presidentti Erkki Rintala kirjoitti joskus vuosikymmen sitten Hesarissa, että Suomessa ihmisten oikeusturva on entisten itäblokin maiden tasoa.

      Se ei ole tyhmä, joka vaatii, vaan se joka maksaa.

      Luottotiedot on yksi kyykytyskeino ja kansalaisten kurinpitokeino.
      Niitä ei tarvita mihinkään.

      • Repikääsiitä

        Juuri näin. Olen ollut luottotiedoton kohta 21 vuotta ja pidän huolen siitä etten koskaan tule saamaan mitään luottoietoja.
        Aina kannattaa jättää joku lasku maksamatta siten että se menee ulosottoon ja että siitä tulee lopulta maksuhäiriömerkintä. Sitten menee hyvin taas 4 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe