Hyvä tarjous uskovaisille

T..Mirka

Rupean heti uskovaiseksi, jos joku todistaa että siitä on minulle oikeasti jotain hyötyä.

147

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LippuHelvettiinKiitos

Ei taida ihan hevillä tulla tarjouksia ; )

• Ei sitä ruveta uskovaksi,koska ihminen,on aina pakomatkalla pois Jeesusken yhdeydestä..

• 7987hkj

Mirkasta voi tulla Paavi. Jos annat kaikki syntini anteeksi niin näkyy palkkapussissa varmasti. No leikki sikseen. Uskoon ei tulla pesäpallomailalla, vaan se vaatii itsetutkiskelua ja Jeesuksen hyväksymistä ystäväksi joka kunnioittaa sinua ja mietä kaikkia syntisiä. Se ei ole kaukainen asia. Hyväksytään Jumalan ilmoitus ja ollaan kiitollisia.

• Kuuntelin tässä yks päivä islamilaista Nasheed laulua, jossa rukoiltiin apua ja siunausta ja rauhaa yms. tms. Mahdilta. Mutta tosiasiassa asia on aivan päinvastoin. Meidän kuuluu antaa apua Mahdille. Meidän kuuluu sitoutua hänen päämääriinsä.

Sitten näin yhden vanhuksen, joka ihmetteli Jeesus pinssiäni. Hämmästyin kun hän halusi apua minulta vanhuuden vaivoihinsa ja tajusin silloin, että olin Jeesustelija väärässä mielessä. Tahdoin etsiä apua rukoukseen yms. itselleni sekä ystäviä.

Oikea asenne on, että mun itseni pitäisi olla ystävä jollekin, mun itseni pitäisi rukoilla muiden kanssa ja puolesta, mun itseni pitäisi lahjoittaa omaisuuteni seurakunnalle. Sillä niin vain voi työ edistyä ja saavuttaa hedelmää niiden parissa, jotka todella tarvitsevat apua.

Älä kysy mitä maasi voi tehdä sinulle, vaan mitä sinä voit tehdä maallesi.

• näinolennähnyt

Nyt olet oikeilla jäljillä.. Todellinen usko Jeesukseen syntiemme (synti=rakkauden kaksoiskäskyä vastaan rikkovat ajatuksemme, puheemme ja tekomme, joista emme omin voimin voi irti päästä ja siksi tarvitsemme anteeksiantoa ja voimaa rakastaa Jumalalta itseltään, joka on itse kaiken todella puhtaan ja virheettömän rakkauden ja pyhyyden lähde) ainoana sovittajana tuottaa halun tehdä hyvää tässä ajassa lähimmäisillemme, elää oikeiden arvojen mukaan ja nöyrtymisen oman vajavuuden suhteen Jumalan edessä, eikä uskon tai itse tuotetun ulkoisiin tekoihin pohjaavan pyhityksen tai hyvien tekojen tekemisen sitä varten, että ihmiset ihaillen meitä katselisivat. Jeesus varoittaa farisealaisesta elämäntavasta, meidän tule tehdä hyviä töitä ja tekoja yksin Jumalalta tulevan kunnian tähden, ei koskaan ihmisten kiitoksen toivossa.

• maniman

Onko maamme Pääpolitiikko lahjoittanut omaisuutensa Seurakunnalle, tai ylipäätään kukaan rikas Uskovainen??Rohkenen epäillä! Ja toiseksi "pitäisi," siinä oiva porsaanreikä luistella vastuustaan!

• T..Mirka

Lesta pääministerimme huijasi Rautaruukilta 150miljoonaa. Se siitä lahjoituksesta.

Mutta, odottelen edelleen niitä hyötyjä.

• T..Mirka kirjoitti:

Lesta pääministerimme huijasi Rautaruukilta 150miljoonaa. Se siitä lahjoituksesta.

Mutta, odottelen edelleen niitä hyötyjä.

No no, vain 50 miljoonaa ja ne oli markkoja. Toki Juha teki rahoilla 150 millin voiton. Ne 50 hän kai maksoi takaisin, kun olivat (kaiketi osakeyhtiölain vastaisesti myönnettyä) lainaa?

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

No no, vain 50 miljoonaa ja ne oli markkoja. Toki Juha teki rahoilla 150 millin voiton. Ne 50 hän kai maksoi takaisin, kun olivat (kaiketi osakeyhtiölain vastaisesti myönnettyä) lainaa?

Lesta osti Rautaruukilta johtajana ollessaan, yrityksen 50miljoonalla ja myi sen eteenpäin 200miljoonalla. Lestalle jäi 150miljoonaa mk. Euroina tämä oli 25miljoonaa.

25miljoonaa € on todella iso rahamäärä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lesta osti Rautaruukilta johtajana ollessaan, yrityksen 50miljoonalla ja myi sen eteenpäin 200miljoonalla. Lestalle jäi 150miljoonaa mk. Euroina tämä oli 25miljoonaa.

Ei se oikein tarkkaan ottaen ihan noin mennyt, kun juuri luin jostain sanomalehdestä kuvauksen tapahtumien kulusta. Rautaruukki lainoitti Juhan yritysoston syystä jota kukaan ei tiedä. Enpä jaksa juttua nyt hakea esille – pääasia että Juhasta tuli miljonääri. 😉

• Anonyymi kirjoitti:

Vuoden 1989 150 miljoonaa markkaa on tällä hetkellä euroina 42 milliä. Kun se 150 oli vajaa, voidaan sopia että 40 miljoonaa euroa nappas tämä köyhän asiamies. Ja kuvion mahdollistaneen Rautaruukin osake-enemmistönhän omisti Suomen valtio!

http://apps.rahamuseo.fi/rahanarvolaskin#FIN

• En_usko

Aloitus herättää minussa hilpeyttä. Siinähän vitsaillaan ajatuksella, että maailmankuvan voisi muuttaa vain sillä perusteella, että siitä olisi jotain hyötyä. Tästä herää kysymys, että kuinka pitkälti uskonto on teeskentelyä ja mukana näyttelemistä? Olen tosin miettinyt tätä asiaa pitkään jo tätä aloitusta ennenkin.

Minä nimittäin olen sitä mieltä, että uskonto hyvinkin pitkälti teeskentelyä. Sen puitteissa toimitaan yhteisöllisistä syistä, jotka lähtevät usein jo sieltä perheen tasolta. Kun koko perhe suorittaa uskonnollisia riittejä osana arkea, niin se toiminta näyttäytyy ulospäin täysin luonnollisena, mutta kuinka moni perheenjäsen on mukana tosissaan? Kuinka moni laittaa kädet ristiin ja mumisee ruokarukouksia vain siksi, että mummo ja pappa ja isä ja äiti suuttuisivat muutoin?

Tiedän erään perheen, jossa uskonto ei ole näkyvästi läsnä, vaan se on ennemmin tabu. Perheen vanhemmat ovat uskovaisia, mutta lapset eivät ole. Vanhemmat mitä todennäköisimmin edelleen luulevat, että heidän lapsensakin olisivat uskossa. Veikkaan, että tämä on melko yleistä. Pyhäpäiviä ja muita rituaaleja vietetään, mutta vain osalle ne merkitsevät jotain.

Voinee ajatella, että mikäli usko tekee ihmisestä onnellisen, niin silloin siitä on hänelle hyötyä. Vaikka itse en tarvitse uskontoa mihinkään, niin minulla ei mitään syytä sulkea keneltäkään toiselta sellaista mahdollisuutta. Olen itse onnellinen ilmankin uskontoa, ja silloin kun minä en ole onnellinen, niin en minä silloinkaan välttämättä ajattele, että tekisipä jokin asia minut nyt onnellisemmaksi. Toisinaan olen oman epäonneni itse ansainnut, ja toisinaan kyse on asioista, joita en itselleni ja muille rehellinen ollakseni voisi uskonnollista teeskentelemällä peitellä, saati oikeasti uskonnolliseksi ryhtymällä miksikään muuttaa. En tietääkseni pysty valehtelemaan itselleni niin paljoa, että se olisi mahdollista.

Eli itse en edes tiedä miten olla uskovainen, kannatti se sitten mitään tai ei. No kuka sitten pystyy? Kuinka moni siis pystyy valehtelemaan itselleen, että vain uskomalla jotain asiat ikään kuin muuttuvat niiksi uskotuiksi asioiksi? Olisikohan kuitenkin niin, että suurin osa vain näyttelee mukana? Luulisi olevan helpompaa päättää näytellä mukana kuin oikeasti uskoa jotakin. Jotain voinee ainakin päätellä siitä, etteivät kovin monet kristityt näytä luopuneen omaisuudestaan, lähteäkseen seuraamaan Jeesusta. Taitaa olla pitkälti pelkkää teatteria koko touhu! Mutta jos siitä jollekin on hyötyä, niin mikä minä olen heitä moittimaan.

• 777777

Jeesukseen Kristukseen uskominen on kuule kaukana teeskentelystä. Sen takia täälläkin olevista jumalattomista suurin osa teeskentelee olevansa jumalaton, kun he eivät ole eläneet oikeasti jumalattonta elämää, sit te väitätte sitä, että osaatte rakastaa oikein, vaikka ette tiedä mistä edes alkunperin rakkaus on lähtöisin. Siksi te ette edes tiedä mitä rakkaus on ja mikä on rakkauden vastakohta. Sen takia jumalaton sanoo, että jumalaa ei ole olemassa eikä saatanaa, koska te ette ole kumpaakaan kokeneet aidosti.

• En_usko
        777777 kirjoitti:

Jeesukseen Kristukseen uskominen on kuule kaukana teeskentelystä. Sen takia täälläkin olevista jumalattomista suurin osa teeskentelee olevansa jumalaton, kun he eivät ole eläneet oikeasti jumalattonta elämää, sit te väitätte sitä, että osaatte rakastaa oikein, vaikka ette tiedä mistä edes alkunperin rakkaus on lähtöisin. Siksi te ette edes tiedä mitä rakkaus on ja mikä on rakkauden vastakohta. Sen takia jumalaton sanoo, että jumalaa ei ole olemassa eikä saatanaa, koska te ette ole kumpaakaan kokeneet aidosti.

"Jeesukseen Kristukseen uskominen on kuule kaukana teeskentelystä."

Kirjoittelet ilmeisesti kirjaston koneelta, koska olethan luopunut jo omaisuudestasi lähtiessäsi Jeesusta seuraamaan. Muista olla varovainen kun alasti hyörit siellä kirjastossa, sillä virkavalta voi puuttua toimintaasi. Tai sitten puhut paskaa ja nimenomaan teeskentelet. Ethän sinä omaisuudestasi ole luopunut, vaan olet tekopyhä ja itsellesikin valehteleva hupiukko.

"Sen takia täälläkin olevista jumalattomista suurin osa teeskentelee olevansa jumalaton, kun he eivät ole eläneet oikeasti jumalattonta elämää, sit te väitätte sitä, että osaatte rakastaa oikein, vaikka ette tiedä mistä edes alkunperin rakkaus on lähtöisin."

Ethän sinäkään tiedä. Sinä uskot, mutta et pysty osoittamaan todeksi sitä mitä uskot.

"Siksi te ette edes tiedä mitä rakkaus on ja mikä on rakkauden vastakohta."

Olipa rakkaus mitä hyvänsä, niin loogisesti sen vastakohta on rakkauden puute.

"Sen takia jumalaton sanoo, että jumalaa ei ole olemassa eikä saatanaa, koska te ette ole kumpaakaan kokeneet aidosti."

No sen takia sinäkin sanot, ettei menninkäisiä ja maahisia ole oikeasti, koska et ole kumpiakaan kokenut aidosti. Vai oletko? No minä en ole, vaan tiedän, että ne ovat satua niin kuin jumalat ja saatanatkin.

Tultiinpa tässä nyt mihin hyvänsä lopputulokseen sitten siitä, että onko uskovaisuus teeskenneltyä tai ei, niin ainakin sinun kohdallasi se näyttää olevan epäloogista pelleilyä. Onko tuollaisesta sitten hyötyä? Aloittajahan lupaili kääntyä uskoon, jos siitä olisi hyötyä. No mitä hyötyä tuosta sekoilusta nyt sinulle on ollut? Voit jäädä kertomaan siitä aloittajalle. En itse tiedä seuraanko tätä ketjua jatkossa. Et näyttänyt ymmärtävän pointtiani, vaan paasasit oman uskosi sokeudella koettuja asioita, joista minä en ole kiinnostunut.

• 777777
        En_usko kirjoitti:

"Jeesukseen Kristukseen uskominen on kuule kaukana teeskentelystä."

Kirjoittelet ilmeisesti kirjaston koneelta, koska olethan luopunut jo omaisuudestasi lähtiessäsi Jeesusta seuraamaan. Muista olla varovainen kun alasti hyörit siellä kirjastossa, sillä virkavalta voi puuttua toimintaasi. Tai sitten puhut paskaa ja nimenomaan teeskentelet. Ethän sinä omaisuudestasi ole luopunut, vaan olet tekopyhä ja itsellesikin valehteleva hupiukko.

"Sen takia täälläkin olevista jumalattomista suurin osa teeskentelee olevansa jumalaton, kun he eivät ole eläneet oikeasti jumalattonta elämää, sit te väitätte sitä, että osaatte rakastaa oikein, vaikka ette tiedä mistä edes alkunperin rakkaus on lähtöisin."

Ethän sinäkään tiedä. Sinä uskot, mutta et pysty osoittamaan todeksi sitä mitä uskot.

"Siksi te ette edes tiedä mitä rakkaus on ja mikä on rakkauden vastakohta."

Olipa rakkaus mitä hyvänsä, niin loogisesti sen vastakohta on rakkauden puute.

"Sen takia jumalaton sanoo, että jumalaa ei ole olemassa eikä saatanaa, koska te ette ole kumpaakaan kokeneet aidosti."

No sen takia sinäkin sanot, ettei menninkäisiä ja maahisia ole oikeasti, koska et ole kumpiakaan kokenut aidosti. Vai oletko? No minä en ole, vaan tiedän, että ne ovat satua niin kuin jumalat ja saatanatkin.

Tultiinpa tässä nyt mihin hyvänsä lopputulokseen sitten siitä, että onko uskovaisuus teeskenneltyä tai ei, niin ainakin sinun kohdallasi se näyttää olevan epäloogista pelleilyä. Onko tuollaisesta sitten hyötyä? Aloittajahan lupaili kääntyä uskoon, jos siitä olisi hyötyä. No mitä hyötyä tuosta sekoilusta nyt sinulle on ollut? Voit jäädä kertomaan siitä aloittajalle. En itse tiedä seuraanko tätä ketjua jatkossa. Et näyttänyt ymmärtävän pointtiani, vaan paasasit oman uskosi sokeudella koettuja asioita, joista minä en ole kiinnostunut.

Etkö tiedä, että joka ainut joka lähtee maailmasta pois, joutuu luopumaan kaikesta, mutta se on eri asia kuka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja kuka ei, ja olen sitä mieltä, että yksikään joka ei lähde oman käden kautta, tulee Jumalan näkemään valona kuoltuaan. Minä kirjoittelen sellaisista asioista jotka olen kokenut ja elämä on opettanut. Pystyn näyttämään todeksi asiat, mutta se on eri asia, ken niihin uskoo. Mitä on rakkauden puute? Miten maailmassa rakkauden puute näkyy? Aloittajalle vaan tiedoksi, että on pikkaisen vaikea tarjota mitään, kun ei tunne ihmistä millään tavalla. "Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi" Eli kohtele lähimmäisiäsi, niin kuin haluat heidän kohtelevan sinua.

• jupitero

" tulee Jumalan näkemään valona kuoltuaan"

Ei tule. Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

"Pystyn näyttämään todeksi asiat, mutta se on eri asia, ken niihin uskoo"

Jos teistit olisivat kyenneet rationaalisesti perustelemaan uskonsa yhteen tai useaan jumalaolentoon niin me emme kävisi tätä keskustelua. Mutta kun ette pysty, niin meillä ei ole mitään syytä olettaa että uskomuksissanne olisi mitään perää.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

" tulee Jumalan näkemään valona kuoltuaan"

Ei tule. Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

"Pystyn näyttämään todeksi asiat, mutta se on eri asia, ken niihin uskoo"

Jos teistit olisivat kyenneet rationaalisesti perustelemaan uskonsa yhteen tai useaan jumalaolentoon niin me emme kävisi tätä keskustelua. Mutta kun ette pysty, niin meillä ei ole mitään syytä olettaa että uskomuksissanne olisi mitään perää.

Jumala on olemassa, Jumala näyttäytyy ihmisten hyvinä tekoina maailmassa. Mutta jumalatonhan on sellainen, että te väännätte asiat juuri toisin päin. Sekin todistaa Jeesuksen olemassa olon, kun maailma ei pysty hyväksymään Jeesusta Kristusta, eikä pysty noudattamaan sääntöjä. Mutta sellainen pystyy noudattamaan sääntöjä, joka on aidosti Jeesuksessa Kristuksessa, koska Jumala ei salli hänelle kaikkea. Eikös jumalatonkin ole sellainen, että te ette tykkää mikäli läheisenne tulee uskoon, ja te käytte Jeesukseen uskovia pilkkaamaan ja sortamaan. Samoin on meillä uskovilla, ei meidänkään tarvitse hyväksyä, kaikkea mikä on jumalatonta ja uskonnon ulkopuolelta, eikä pidä hyväksyä. Mutta näin pitää asioiden mennä, muutenhan Raamattu olisi puppua. Selvä kahtia jako.

• jupitero

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentona.

"Jumala näyttäytyy ihmisten hyvinä tekoina maailmassa"

Ihmisten hyvät teot johtuvat ihmisistä itsestään. Mitään yliluonnollista jumalaolentoa ei niihin tarvitse kytkeä.

"Sekin todistaa Jeesuksen olemassa olon, kun maailma ei pysty hyväksymään Jeesusta Kristusta"

Jos emme usko että tällainen mielikuvitusolento on olemassa niin se on sinulle todiste siitä että se on olemassa? Eihän tuollaisessa ajatelussa ole päätä ei häntää.

"Mutta näin pitää asioiden mennä, muutenhan Raamattu olisi puppua"

Raamattu on ihan puhdasta puppua. Siinä esiintyvä jumalaolento on päivänselvästi ihmisen keksimä.

"Samoin on meillä uskovilla, ei meidänkään tarvitse hyväksyä, kaikkea mikä on jumalatonta ja uskonnon ulkopuolelta"

Sinä voit oman elämäsi käyttää ihan niin monen jumalaolennon palvontaan kuin haluat ja se on myös yhdentekevää mitä sinä hyväksyt tai et hyväksy.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentona.

"Jumala näyttäytyy ihmisten hyvinä tekoina maailmassa"

Ihmisten hyvät teot johtuvat ihmisistä itsestään. Mitään yliluonnollista jumalaolentoa ei niihin tarvitse kytkeä.

"Sekin todistaa Jeesuksen olemassa olon, kun maailma ei pysty hyväksymään Jeesusta Kristusta"

Jos emme usko että tällainen mielikuvitusolento on olemassa niin se on sinulle todiste siitä että se on olemassa? Eihän tuollaisessa ajatelussa ole päätä ei häntää.

"Mutta näin pitää asioiden mennä, muutenhan Raamattu olisi puppua"

Raamattu on ihan puhdasta puppua. Siinä esiintyvä jumalaolento on päivänselvästi ihmisen keksimä.

"Samoin on meillä uskovilla, ei meidänkään tarvitse hyväksyä, kaikkea mikä on jumalatonta ja uskonnon ulkopuolelta"

Sinä voit oman elämäsi käyttää ihan niin monen jumalaolennon palvontaan kuin haluat ja se on myös yhdentekevää mitä sinä hyväksyt tai et hyväksy.

Jumala on olemassa, mikäli ihmisen halut olisivat pelkästään itsestänsä kiinni, maailmassa ei olisi yhtään tappajaa, eikä pedofiilejä, eikä olisi mitään pahaa. Mikäli kaikki olisi ihmisestä itsestänsä kiinni, olisimme kaikki ammatilaisia vaikka jääkiekossa, Jumala on luonut ihmiselle sen kiinnostumisen siihen mitä se haluaa tehdä, samoin antanut taidon siihen. "Jos emme usko, että tälläinen mielikuvitus on olemassa, niin se on todiste siitä että on olemassa?"Eihän tuollaisessa ajattelussa ole päätä ei häntää". Ettehän te välttämättä sitä näytäkkään, vaan maailma näyttää teoillansa. Raamattu on totuus, eikä ihmisten keksimä ja sen tietää jo siintä, kun sitä ei kaikille avata ja toisille se aiheuttaa ahdistusta. Mikäli ihmisen ja Jumalan välit eivät ole kunnossa, silloin Raamattu ahdistaa. Noinhan minäkin jumalattomista ajattelen, että jumalattomat saavat tehdä mitä haluavat, se ei minua haittaa yhtään, koska jokaiselle tullaan maksamaan heidän tekojensa perusteella.

• 777777

Jumalan halut teki aviottoman lapsen. Paraskin puhumaan tää raamatun julma jumalankuvatus :( Kivekset rusetille - kastraatio = töistä tulisi jotain..

• jupitero

"Jumala on luonut ihmiselle"

Mitään ei ole luotu sillä jkumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja

"Raamattu on totuus, eikä ihmisten keksimä"

Raamattu on nimenomaan ihmisten kirjoittama. Ihmiset ovat valikoineet mitä tarinoita sinne on sisällytetty jne. Ramatun tarinat kuten nooan arkki ovat satua, todisteet siitä että maailma ei ole ollut veden peitossa on silmiesi nähtävillä. Raamatun jumala on ihmisen keksimä, siksi tämä jumala on hyvin ihmisen kaltainen (narsistinen, sadistinen, julma, välinpitämätön jne)

"Mikäli ihmisen ja Jumalan välit eivät ole kunnossa, silloin Raamattu ahdistaa"

Raamattu korkeintaan ahdistaa niitä ihmisiä, jotka oikeasti kuvitteleva että nämä lapselliset sadut jumalista ovat totta.

"se ei minua haittaa yhtään"

Näyttää haittaavan kerran notkut ateismipalstalla myymässä jumalasatuasi :D

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Jumala on luonut ihmiselle"

Mitään ei ole luotu sillä jkumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja

"Raamattu on totuus, eikä ihmisten keksimä"

Raamattu on nimenomaan ihmisten kirjoittama. Ihmiset ovat valikoineet mitä tarinoita sinne on sisällytetty jne. Ramatun tarinat kuten nooan arkki ovat satua, todisteet siitä että maailma ei ole ollut veden peitossa on silmiesi nähtävillä. Raamatun jumala on ihmisen keksimä, siksi tämä jumala on hyvin ihmisen kaltainen (narsistinen, sadistinen, julma, välinpitämätön jne)

"Mikäli ihmisen ja Jumalan välit eivät ole kunnossa, silloin Raamattu ahdistaa"

Raamattu korkeintaan ahdistaa niitä ihmisiä, jotka oikeasti kuvitteleva että nämä lapselliset sadut jumalista ovat totta.

"se ei minua haittaa yhtään"

Näyttää haittaavan kerran notkut ateismipalstalla myymässä jumalasatuasi :D

Jumala on olemassa ja Raamattu on totuus. Tästäkin näkee sen, maailma ei pysty hyväksymään aitoa rakkautta ja totuutta, siksi maailman pitää rikkoa kaikki. Jumalalle kaikki on mahdollista vedenpaisumuskin, mutta jumalattomalle ajatuskin on mahdotonta. Ai vedenpaisus ei ole mahdollista, onhan maailman loppukin. Ei minua asiat haittaa mitään vaikka teet mitä vaan, mutta Suomessa on toisia ihmisiä ketä se koskettaa. "Raamattu korkeintaan ahdistaa niitä ihmisiä, jotka oikeasti kuvittelevat että nämä lapselliset sadut jumalista ovat totta". Ai niin, ateistithan ovat sellaisia, että nehän eivät tunne mitään, vaikka tekevät lähimmäisiään kohtaan vääryyttä, oletko tietoinen, kun teet lähimmäisiä kohtaan vääryyttä, teet samalla kertaa myöskin Jumalaa kohtaan.

• 7777777
        777777 kirjoitti:

Jumalan halut teki aviottoman lapsen. Paraskin puhumaan tää raamatun julma jumalankuvatus :( Kivekset rusetille - kastraatio = töistä tulisi jotain..

Trolli

• jupitero

"Jumala on olemassa ja Raamattu on totuus"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja ja raamattu kokoelma myyttejä, joilla ei ole mitään pohjaa todellisuudessa.

"maailma ei pysty hyväksymään"

Ei ole kysymys hyväksymisestä vaan siitä että meillä ei ole mitään rationaalista ja perusteltua syytä olettaa että raamatun tarinat olisivat totta.

"Jumalalle kaikki on mahdollista vedenpaisumuskin"

Mielikuvitusolennoille kaikki on mahdollista. Kun me tutkimme maaperää huomaamme että se ei ole ollut samaan aikaan veden peitossa kaikkialla. Tämä on täysin kiistämätön fakta, nooan arkki tarina on puhdasta fiktiota. Ei sillä että tässä tarinassa olisi muutenkaan mitään järkeä.

"Ai vedenpaisus ei ole mahdollista"

Joo ei ole mahdollista että maapallo peittyy kokonaan veteen.

"Ei minua asiat haittaa mitään vaikka teet mitä vaan"

Edelleenkin se olet sinä joka olet ateismipalstalla myymässä jumalasatuasi. Eli näyttää haittaavan :)

"kun teet lähimmäisiä kohtaan vääryyttä, teet samalla kertaa myöskin Jumalaa kohtaan."

Ei vaan teen vääryttä ainoastaan lähimmäistä kohtaan (kyseessä ovat oikeat ihmiset). Kun taas jumalaolentosi on puhdasta mielikuvituksen tuotetta.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Jumala on olemassa ja Raamattu on totuus"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja ja raamattu kokoelma myyttejä, joilla ei ole mitään pohjaa todellisuudessa.

"maailma ei pysty hyväksymään"

Ei ole kysymys hyväksymisestä vaan siitä että meillä ei ole mitään rationaalista ja perusteltua syytä olettaa että raamatun tarinat olisivat totta.

"Jumalalle kaikki on mahdollista vedenpaisumuskin"

Mielikuvitusolennoille kaikki on mahdollista. Kun me tutkimme maaperää huomaamme että se ei ole ollut samaan aikaan veden peitossa kaikkialla. Tämä on täysin kiistämätön fakta, nooan arkki tarina on puhdasta fiktiota. Ei sillä että tässä tarinassa olisi muutenkaan mitään järkeä.

"Ai vedenpaisus ei ole mahdollista"

Joo ei ole mahdollista että maapallo peittyy kokonaan veteen.

"Ei minua asiat haittaa mitään vaikka teet mitä vaan"

Edelleenkin se olet sinä joka olet ateismipalstalla myymässä jumalasatuasi. Eli näyttää haittaavan :)

"kun teet lähimmäisiä kohtaan vääryyttä, teet samalla kertaa myöskin Jumalaa kohtaan."

Ei vaan teen vääryttä ainoastaan lähimmäistä kohtaan (kyseessä ovat oikeat ihmiset). Kun taas jumalaolentosi on puhdasta mielikuvituksen tuotetta.

Aina kun teet lähimmäisiäsi kohtaan vääryyttä, silloin teet myöskin Jumalaa kohtaan, sydämmessään ihminen tuntee sen, sitä tunnetta ei olisi, mikäli ei olisi Jumalaa.Sydämmen syytökset häviää, eikä ihminen tunne katumusta, kun ihminen joutuu liiaksi erille Jumalasta, eli tekee syntiä ja sydän paatuu.Eli ihminen saa tehdä mitä pahaa vaan, eikä se tunne mitään, eli silloin olet vasta jumalton. Sekin kannattaa ottaa huomioon, että Vanhatestamentti on "vanha", ja Uusitestamentti on uusi, kaikki kymmenen käskyä sisältyvät kahteen käskyyn eli"Rakasta herraa Jumalaasi, koko sydämmestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi." ja "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

• jupitero

"Aina kun teet lähimmäisiäsi kohtaan vääryyttä, silloin teet myöskin Jumalaa kohtaan"

Ei vaan teet vääryttä pelkästään lähimmäistäsi kohtaan (kyseessä ovat oikea ihmiset) kun taas jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentojaomatuntio

"sydämmessään ihminen tuntee sen, sitä tunnetta ei olisi, mikäli ei olisi Jumalaa"

Sydän pumppaa verta. Empatia on kyky jolla kykenet asettumaan sellaisen henkilön asemaan, jota olet esimerkiksi loukannut ja ymmärrät tekosi. Empatian tuntemiseen ei tosin mitään jumalaolentoja tarvita.

"Sekin kannattaa ottaa huomioon, että Vanhatestamentti on "vanha"

Sekä uuden että vanhan testamentin jumalaolento on täysin sama. VT:tä ei tarvitse kauaa lukea ymärtääkseen että tämä jumalaolento on keksitty, josta valitettavasti seuraa se että myös UT:n "korjattu" jumalaolento on myös keksitty.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Aina kun teet lähimmäisiäsi kohtaan vääryyttä, silloin teet myöskin Jumalaa kohtaan"

Ei vaan teet vääryttä pelkästään lähimmäistäsi kohtaan (kyseessä ovat oikea ihmiset) kun taas jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentojaomatuntio

"sydämmessään ihminen tuntee sen, sitä tunnetta ei olisi, mikäli ei olisi Jumalaa"

Sydän pumppaa verta. Empatia on kyky jolla kykenet asettumaan sellaisen henkilön asemaan, jota olet esimerkiksi loukannut ja ymmärrät tekosi. Empatian tuntemiseen ei tosin mitään jumalaolentoja tarvita.

"Sekin kannattaa ottaa huomioon, että Vanhatestamentti on "vanha"

Sekä uuden että vanhan testamentin jumalaolento on täysin sama. VT:tä ei tarvitse kauaa lukea ymärtääkseen että tämä jumalaolento on keksitty, josta valitettavasti seuraa se että myös UT:n "korjattu" jumalaolento on myös keksitty.

Ei kun ihminen tekee myöskin silloin Jumalaa kohtaan myöskin vääryyttä, kun tekee lähimmäistään kohtaan. Koska ihminen voi tehdä sellaisia asioita joita lähimmäinen ei pysty antamaan anteeksi toiselle, silloin tarvitaan Jeesusta Kristusta. Nykypäivänä sana empatia, eli mikäli olet oikeasti jumalaton, silloin sinulla ei ole myöskään sitä empatiaa. Silloin ihmistä käy sydän syyttämään, kun teet lähimmäisiäsi kohtaan vääryyttä, silloin kun olet jumalaton sinä et myöskään tunne sitä, että olet tehnyt vääryyttä. Ilman Jeesusta Kristusta, ei olisi maailmassa, anteeksi antamista, eikä pyytämistä, Vt aikaan ainoastaan ihmisiä tuomittiin.

• jupitero

"Ei kun ihminen tekee myöskin silloin Jumalaa kohtaan myöskin vääryyttä, kun tekee lähimmäistään kohtaan"

Nyt sinulla taitaa mennä asiat hieman sekaisin. Lähimmäiset ovat ihan oikeita ihmisiä, joita kohtaan voit toimia väärin. Jumalat sen sijaan ovat mielikuvitusolentoja, etkä heitä kohtaan voi tehdä mitään vääryyttä.

"silloin tarvitaan Jeesusta Kristusta"

Jeesus on mielikuvitusolento, jota ei oikeasti tarvitse yhtään mihinkään.

"Vt aikaan ainoastaan ihmisiä tuomittiin"

VT:n jumala tykkäsi eläinuhreista :) Eläinuhreilla saatiin korjattua myös jotain sairauksia ..ainakin tämän VT:n jumalan mukaan.

14 "Jos joku tahtoo uhrata Herralle polttouhrina linnun, hän tuokoon uhrilahjaksi metsäkyyhkyn tai muun kyyhkysen. 15 Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään ja polttakoon sen alttarilla. Mutta veri on puserrettava alttarin kylkeen. 16 Kupu sisällyksineen papin tulee heittää alttarin itäpuolelle, paikkaan, jonne kootaan uhrirasvan tuhka. 17 Sitten hän repiköön linnun auki siivistä kiinni pitäen, ei kuitenkaan kahtia, ja polttakoon sen palavien puiden päällä alttarilla. Tämä on polttouhri, tuoksuva tuliuhri, joka on Herralle mieluisa.

Tiedätkö millainen jumalaolento pitää hyvänä ideana repiä linnulta pää irti omalla altarillaan ja sitten jatkaa siitä luontevasti repimällä linnun siivistä auki?

Arvasit oikein. Ihminenhän tämän eläinuhreilla mässäilevän jumalaolennon keksi. Ei kynnyt silloin keksimään parempaa jumalaa ja siksi siitä tuli näin typerä.

Keksitty jumala on keksitty, valitan :)

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Ei kun ihminen tekee myöskin silloin Jumalaa kohtaan myöskin vääryyttä, kun tekee lähimmäistään kohtaan"

Nyt sinulla taitaa mennä asiat hieman sekaisin. Lähimmäiset ovat ihan oikeita ihmisiä, joita kohtaan voit toimia väärin. Jumalat sen sijaan ovat mielikuvitusolentoja, etkä heitä kohtaan voi tehdä mitään vääryyttä.

"silloin tarvitaan Jeesusta Kristusta"

Jeesus on mielikuvitusolento, jota ei oikeasti tarvitse yhtään mihinkään.

"Vt aikaan ainoastaan ihmisiä tuomittiin"

VT:n jumala tykkäsi eläinuhreista :) Eläinuhreilla saatiin korjattua myös jotain sairauksia ..ainakin tämän VT:n jumalan mukaan.

14 "Jos joku tahtoo uhrata Herralle polttouhrina linnun, hän tuokoon uhrilahjaksi metsäkyyhkyn tai muun kyyhkysen. 15 Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään ja polttakoon sen alttarilla. Mutta veri on puserrettava alttarin kylkeen. 16 Kupu sisällyksineen papin tulee heittää alttarin itäpuolelle, paikkaan, jonne kootaan uhrirasvan tuhka. 17 Sitten hän repiköön linnun auki siivistä kiinni pitäen, ei kuitenkaan kahtia, ja polttakoon sen palavien puiden päällä alttarilla. Tämä on polttouhri, tuoksuva tuliuhri, joka on Herralle mieluisa.

Tiedätkö millainen jumalaolento pitää hyvänä ideana repiä linnulta pää irti omalla altarillaan ja sitten jatkaa siitä luontevasti repimällä linnun siivistä auki?

Arvasit oikein. Ihminenhän tämän eläinuhreilla mässäilevän jumalaolennon keksi. Ei kynnyt silloin keksimään parempaa jumalaa ja siksi siitä tuli näin typerä.

Jumala on olemassa , olet saanut elää elämäsi kultalusikka suussa ja ilman vaikeuksia, mikäli elämässäsi olisi ollut sellaisia vaikeuksia, että ei ole valinnanvaraa, silloin olisi sinulla toinen ääni kellossa. Jumala loi ihmisen omaksikuvakseen, ketään lähimmäistä kohtaan ei saisi tehdä vääryyttä tahallaan. Sotket Vt kun se on edelleen vanha. Nykyään jo laki kieltää eläinten huonon kohtelun, viraomaiset ovat Jumalan palvelijoita. Jeesusta Kristusta nimenomaan tarvitaan, koska Jeesus on tie, totuus ja elämä. Ilman Jeesusta, tulee valhe, eikä ole tietä, eikä ole elämää. Siksi en luota yhteenkään jumalattomaan.

• jupitero

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat edelleenkin vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

"mikäli elämässäsi olisi ollut sellaisia vaikeuksia, että ei ole valinnanvaraa"

Eivät ne elämän vaikeudet niitä jumalaolentoja todellisiksi tee. Voit toki valehdella itsellesi selittäen joitain vaikeuksia jumalaolentojen suunnitelmiksi tai lupaamalla itsellesi että vaikeuksien palkaksi saat sitten kuoltuasi jonkun palkinnon.

"Jumala loi ihmisen omaksikuvakseen"

Ei vaan ihminen loi jumalan oman kuvansa mukaiseksi.

"Nykyään jo laki kieltää eläinten huonon kohtelun"

Toista se oli ennen. Tämä raamatun jumalahan oli sitä mieltä että nainen puhdistuu synnytyksen aiheuttamasta verenvuodosta uhraamalla karitsan. Millainen jumalaolento vaatii eläinuhreja? Millainen jumalaolento luulee että synnytämisen yhteydessä vuotanut veri vaatii puhdistukseksi eläinuhrin?

Aivan! Se ihmisen keksimä jumalaolento olisi juurikin näin typerä. Tämä on päivänselvä asia jokaiselle.

6. "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat edelleenkin vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

"mikäli elämässäsi olisi ollut sellaisia vaikeuksia, että ei ole valinnanvaraa"

Eivät ne elämän vaikeudet niitä jumalaolentoja todellisiksi tee. Voit toki valehdella itsellesi selittäen joitain vaikeuksia jumalaolentojen suunnitelmiksi tai lupaamalla itsellesi että vaikeuksien palkaksi saat sitten kuoltuasi jonkun palkinnon.

"Jumala loi ihmisen omaksikuvakseen"

Ei vaan ihminen loi jumalan oman kuvansa mukaiseksi.

"Nykyään jo laki kieltää eläinten huonon kohtelun"

Toista se oli ennen. Tämä raamatun jumalahan oli sitä mieltä että nainen puhdistuu synnytyksen aiheuttamasta verenvuodosta uhraamalla karitsan. Millainen jumalaolento vaatii eläinuhreja? Millainen jumalaolento luulee että synnytämisen yhteydessä vuotanut veri vaatii puhdistukseksi eläinuhrin?

Aivan! Se ihmisen keksimä jumalaolento olisi juurikin näin typerä. Tämä on päivänselvä asia jokaiselle.

6. "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta

Edelleenkin Vt, eihän nykyäänkään Kristinuskovaiset käyttäydy kuin ennen. Nimenomaan ihmisen vaikeudet kasvattaa ihmistä, toiset tulevat kestävämmiksi, vahvemmiksi eli ihminen kestää koettelemuksia enempi. Jumala koettelee omiansa ja jumalaton saa olla aivan rauhassa, koska taivasten valtakuntaan ei mennä, kuin baari ovista sisään. Toiset tulevat viisaammiksi, mitä ei valittavasti jumalattomilla ole, viisautta. Jumala auttaa omiansa silloin kun on tarve, ja tulee apu vaikeuksiin, silloin kun jumalattomalle iskee vaikeudet, Jumala ei kuuntele, se ei tunne teitä, teidän täytyy turvautua maailman apuun.

• RAamen
        777777 kirjoitti:

Jumala on olemassa , olet saanut elää elämäsi kultalusikka suussa ja ilman vaikeuksia, mikäli elämässäsi olisi ollut sellaisia vaikeuksia, että ei ole valinnanvaraa, silloin olisi sinulla toinen ääni kellossa. Jumala loi ihmisen omaksikuvakseen, ketään lähimmäistä kohtaan ei saisi tehdä vääryyttä tahallaan. Sotket Vt kun se on edelleen vanha. Nykyään jo laki kieltää eläinten huonon kohtelun, viraomaiset ovat Jumalan palvelijoita. Jeesusta Kristusta nimenomaan tarvitaan, koska Jeesus on tie, totuus ja elämä. Ilman Jeesusta, tulee valhe, eikä ole tietä, eikä ole elämää. Siksi en luota yhteenkään jumalattomaan.

Ei ole montaa vuotta siitä kun Jumala halusi surmata 200 000 ihmistä. Tarvitsi lisää orjia taivaaseen. Jumalan aikaansaama tsunami hoiti tehtävän.

• jupitero

"Edelleenkin Vt, eihän nykyäänkään Kristinuskovaiset käyttäydy kuin ennen"

Edelleenkin tämä jumalaolento on täsin sama. Ymmärrätkö että tämä sinun palvomasi jumalaolento vaati eläinuhreja? Ymmärrätkö? Kerro nyt ihmeessä miten sinun logiikallasi äärettömän viisas ja ikuinen jumalaolento pitää hyvänä ideana tappaa sonni ja sitten vihmoa tämän sonnin verta oman pyhäkkönsä väliverhon etupuolelle?

5. Virkaansa voideltu pappi ottakoon sonnin verta ja vieköön pyhäkkötelttaan. Hän kastakoon sormensa vereen ja pirskottakoon Herran edessä verta seitsemän kertaa pyhäkön väliverhon etupuolelle.

Meille muille on täysin päivänselvää että tällaisen eläinuhreja vaatineen jumalaolennon keksi ihminen.

"jumala koettelee omiansa ja jumalaton saa olla aivan"

Sinulla on siis elämässä vaikeaa ja koska et kykene asiaa käsittelemään rationalisesti olet keksinyt selitykseksi jonkun jumalaolennon sinulle järjestämän kokeen, jossa sinua odottaa palkinto lopussa.

"Toiset tulevat viisaammiksi"

Niin tulevat. Sitä sanotaan koulutukseksi. Toiset sitten piehtaroivat näissä vanhoissa saduissa, palvoen mielikuvitusjumalia.

"Jumala auttaa omiansa silloin kun on tarve"

Jumalat ovat mielikuvitusolentoja, eivätkä kykene ketään auttamaan.

• 777777
        RAamen kirjoitti:

Ei ole montaa vuotta siitä kun Jumala halusi surmata 200 000 ihmistä. Tarvitsi lisää orjia taivaaseen. Jumalan aikaansaama tsunami hoiti tehtävän.

Niin mutta siinäkin näki kun Jumala piti omistaan huolta, kun eläimet juoksuvat rinteille karkuun ja ihmiset menivät ihmettelemään meren vetäytymistä ja suoraan surman suuhun. Minkä takia Jumala pitää omistansa hyvän huolen, mikäli se olisi paha omilleen. Pahasta kyllä tiedän, että se ei pidä omistansa yhtään huolta, eikä läheisistään, se on sellainen katkera ja kateellinen ja ahne paska.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Edelleenkin Vt, eihän nykyäänkään Kristinuskovaiset käyttäydy kuin ennen"

Edelleenkin tämä jumalaolento on täsin sama. Ymmärrätkö että tämä sinun palvomasi jumalaolento vaati eläinuhreja? Ymmärrätkö? Kerro nyt ihmeessä miten sinun logiikallasi äärettömän viisas ja ikuinen jumalaolento pitää hyvänä ideana tappaa sonni ja sitten vihmoa tämän sonnin verta oman pyhäkkönsä väliverhon etupuolelle?

5. Virkaansa voideltu pappi ottakoon sonnin verta ja vieköön pyhäkkötelttaan. Hän kastakoon sormensa vereen ja pirskottakoon Herran edessä verta seitsemän kertaa pyhäkön väliverhon etupuolelle.

Meille muille on täysin päivänselvää että tällaisen eläinuhreja vaatineen jumalaolennon keksi ihminen.

"jumala koettelee omiansa ja jumalaton saa olla aivan"

Sinulla on siis elämässä vaikeaa ja koska et kykene asiaa käsittelemään rationalisesti olet keksinyt selitykseksi jonkun jumalaolennon sinulle järjestämän kokeen, jossa sinua odottaa palkinto lopussa.

"Toiset tulevat viisaammiksi"

Niin tulevat. Sitä sanotaan koulutukseksi. Toiset sitten piehtaroivat näissä vanhoissa saduissa, palvoen mielikuvitusjumalia.

"Jumala auttaa omiansa silloin kun on tarve"

Jumalat ovat mielikuvitusolentoja, eivätkä kykene ketään auttamaan.

Laitahan selvät kohdat mistä kohtaa Ut löydät nuo kirjoituksesi? Tapettiin meilläkin alakerrassa aikoinaan sika ja vedettiin kaula auki ja ruuaksi. Mitä koettelemuksia ei tarvitse keksiä, vaan ne ovat tulleet eteen ja ilman Jumalan apua en olisi selvinnyt niistä, nääthän sinä itsekkin kuinka ihmisille käy, jotka eivät selviä. Jumalan pelko on viisautta, koska jumalattomalla saattaa olla se edessä, mitä uskovat ovat jo kokeneet. Kouluviisaus ei ole kuin maanpäällistä ja katoavaa. Jumala on olemassa ja pystyy auttamaan.

• jupitero

"Laitahan selvät kohdat mistä kohtaa Ut löydät nuo kirjoituksesi?"

VT:n ja UT:n jumala on täysin sama. VT:n jumala mässäili eläinuhreilla ja ohjeisti miten eläimet tuli repiä ja miten eläimen veri tuli tahria alttarille.

"Tapettiin meilläkin alakerrassa aikoinaan sika ja vedettiin kaula auki ja ruuaksi"

Entä sitten? Nyt me puhumme tästä sinun palvomastasi äärettömillä voimilla varustetusta jumalaolennosta. Osaatko keksiä mitään järkevää syytä sille miksi palvomasi jumalaolento halusi revityttää linnulta pään irti ja tahrituttamaan oman alttarinsa tämän linnun verellä?

15 Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään ja polttakoon sen alttarilla. Mutta veri on puserrettava alttarin kylkeen.

Mitä ihmettä jokin jumalaolento tekee eläinuhreilla? Meille muille on _ITSESTÄÄNSELVYYS_ että tällainen eläinuhreja vaatinut jumalaolento on _IHMISEN KEKSIMÄ_. Arvoitus on miten se ei sitä ole sinulle :D

"Mitä koettelemuksia ei tarvitse keksiä, vaan ne ovat tulleet eteen ja ilman Jumalan apua en olisi selvinnyt niistä"

Miltään jumalilta et ole apua saanut etkä saa. Elämän vaikeuksista joudut selviämään omin ja muiden ihmisten avulla.

"Jumalan pelko on viisautta"

Mielikuvitusjumaliasi on turha kenenkään pelätä

"Jumala on olemassa ja pystyy auttamaan"

Jumalasi on mielikuvitusolento eikä kykene ketään auttamaan.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Laitahan selvät kohdat mistä kohtaa Ut löydät nuo kirjoituksesi?"

VT:n ja UT:n jumala on täysin sama. VT:n jumala mässäili eläinuhreilla ja ohjeisti miten eläimet tuli repiä ja miten eläimen veri tuli tahria alttarille.

"Tapettiin meilläkin alakerrassa aikoinaan sika ja vedettiin kaula auki ja ruuaksi"

Entä sitten? Nyt me puhumme tästä sinun palvomastasi äärettömillä voimilla varustetusta jumalaolennosta. Osaatko keksiä mitään järkevää syytä sille miksi palvomasi jumalaolento halusi revityttää linnulta pään irti ja tahrituttamaan oman alttarinsa tämän linnun verellä?

15 Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään ja polttakoon sen alttarilla. Mutta veri on puserrettava alttarin kylkeen.

Mitä ihmettä jokin jumalaolento tekee eläinuhreilla? Meille muille on _ITSESTÄÄNSELVYYS_ että tällainen eläinuhreja vaatinut jumalaolento on _IHMISEN KEKSIMÄ_. Arvoitus on miten se ei sitä ole sinulle :D

"Mitä koettelemuksia ei tarvitse keksiä, vaan ne ovat tulleet eteen ja ilman Jumalan apua en olisi selvinnyt niistä"

Miltään jumalilta et ole apua saanut etkä saa. Elämän vaikeuksista joudut selviämään omin ja muiden ihmisten avulla.

"Jumalan pelko on viisautta"

Mielikuvitusjumaliasi on turha kenenkään pelätä

"Jumala on olemassa ja pystyy auttamaan"

Jumalasi on mielikuvitusolento eikä kykene ketään auttamaan.

Kuuleppas kun sanon nyt aivan suoraan tämän asian, Jumala on olemassa sille et mahda mitään. Etkä käskyille tai määräyksille mitä aikoinaan on annettu, niille et mahda mitään, vaan ihmisen täytyy nöyrtyä, vaikka kuinka pulikoitte vastaan, se ei auta. Sit toisekseen Vt ja Ut on voitu myöskin ajansaatossa ihmisten toimesta muutella, siksi myöskin ihmisten pelastautuminen käy hankalammaksi ja vaikeammaksi, myöskin karsitaan jyvät akanoista. Sit varten ihmisille on luotu viisaus ja tutkia asioita, että yksikään ei joutuisi kadotukseen. Niinkuin varmaan tiedät, että iänkaikkisuus on olemassa, ei ole kuin yksi ainut oikea Jumala, eikä siinä jumalattomallakaan jää paljon valinnan varaa, joko hyvä taikka paha. Vaikka jumalatonkin sanoo, että kumpaakaan ei ole olemassa, hän teoillansa jo näyttää kumpaa palvoo, samoin puheillansa, ihminen ei voi palvella kahta herraa. Sitä varten tuli Jeesus Kristus se näyttää tien, totuuden ja elämän.

• jupitero

"jumala on olemassa sille et mahda mitään"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Tosiasia joka ei siitä muuksi muutu.

"Sit toisekseen Vt ja Ut on voitu myöskin ajansaatossa ihmisten toimesta muutella"

Etkö sinä juuri väittänyt että raaamattu on totuus .. ja nyt sanotkin että se sisältää ihmisten keksimiä valheita. Siinä olet toki oikeassa ja puhdasta mielikuvituksen tuotetta se on ihan alusta loppuun asti.

"ihmisten pelastautuminen käy hankalammaksi ja vaikeammaksi"

Kenenkään ei tältä mielikuvitusjumalalta tarvitse pelastautua

"Niinkuin varmaan tiedät, että iänkaikkisuus on olemass"

Mitään ikuista elämää ei ole olemassa. Kun kuolet, olet kuollut ja se on sitten siinä.

25. Pappi ottakoon sormellaan syntiuhrieläimen verta, sivelköön sitä polttouhrialttarin sarviin ja kaatakoon lopun veren polttouhrialttarin juurelle

Et ole vielä kertonut mitä ihmettä äärettömillä voimilla varustettu jumalaolento tekee eläinuhreilla? Miksi tämä palvomasi jumalaolento halusi vuohipukin tapettavaksi ja tämän veren sivelyn sarviin sekä alttarinsa juurelle?

Mieti nyt oikein tarkasti. Miten todennäköistä on että tällaisen eläinuhreilla mässäilevän jumalaolennon keksi ihminen?

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"jumala on olemassa sille et mahda mitään"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Tosiasia joka ei siitä muuksi muutu.

"Sit toisekseen Vt ja Ut on voitu myöskin ajansaatossa ihmisten toimesta muutella"

Etkö sinä juuri väittänyt että raaamattu on totuus .. ja nyt sanotkin että se sisältää ihmisten keksimiä valheita. Siinä olet toki oikeassa ja puhdasta mielikuvituksen tuotetta se on ihan alusta loppuun asti.

"ihmisten pelastautuminen käy hankalammaksi ja vaikeammaksi"

Kenenkään ei tältä mielikuvitusjumalalta tarvitse pelastautua

"Niinkuin varmaan tiedät, että iänkaikkisuus on olemass"

Mitään ikuista elämää ei ole olemassa. Kun kuolet, olet kuollut ja se on sitten siinä.

25. Pappi ottakoon sormellaan syntiuhrieläimen verta, sivelköön sitä polttouhrialttarin sarviin ja kaatakoon lopun veren polttouhrialttarin juurelle

Et ole vielä kertonut mitä ihmettä äärettömillä voimilla varustettu jumalaolento tekee eläinuhreilla? Miksi tämä palvomasi jumalaolento halusi vuohipukin tapettavaksi ja tämän veren sivelyn sarviin sekä alttarinsa juurelle?

Mieti nyt oikein tarkasti. Miten todennäköistä on että tällaisen eläinuhreilla mässäilevän jumalaolennon keksi ihminen?

"Mieti nyt oikein tarkasti"Niin mieti nyt oikein tarkasti, ei jumalattomalle jää vaihtoehtoa, vaikka Jumala olisi tehnyt mitä vaan."Mitään ikuista elämää ei ole olemassa": Ompas, koska ihmisellä on henki ja sielu. Siintäkin on minulla todisteita, että kuolemanjälkeistä elämää on."Kenenkään ei tarvitse pelastua mielikuvitusjumalata tarvitse pelastua"Ei Jumalata tarvitsekkaan pelastua, vaan saatanalta, koska Jeesus pelastaa. Raamattu on totuus, ihmiset itse ovat saattaneet muutella Raamattua,mutta itsellensähän he tekevät kaiken hankalammaksi, nytkin yrittävät hyväksyä homoliitot, vaikka ne ovat kielletty."Miten todennäköistä on, että tälläisen eläinuhreilla mässäilevän jumalanolennon keksi ihminen."Minun mielipidettä se ei muuta, koska minulla on Jumalasta todistusta. Lihalla ei mennä kuin kuoppaan, henki ja sielu on sit eri asia. Jeesushan on tullut veden ja veren kautta ja henki on todistaja. Jumala on henki, siksi lihalla ei mennä mihinkään.

• jupitero

"vaikka Jumala olisi tehnyt mitä vaan"

Jumalat ovat mielikuvitusolentoja eivätkä he mitään ole oikeasti tehneet.

"Ompas, koska ihmisellä on henki ja sielu"

Sielu on mielikuvituksen tuotetta eikä sellaista ole oikeasti olemassa. Siitä en tiedä mitä hengellä tarkoitat ... hengissä me toki olemme.

"Siintäkin on minulla todisteita, että kuolemanjälkeistä elämää on"

Kuvittelet että sinulla on mutta todellisuudessa mitään rationaalisesti perusteltavia todisteita sinulla ei ole. Kaikki todisteet viittaavat siihen että elämämme on sidoksissa fyysiseen kehoomme eikä meillä ole mitään syytä olettaa että voit olla "elossa" ilman kehoasi.

"Ei Jumalata tarvitsekkaan pelastua, vaan saatanalta"

Saatana on mielikuvitusolento eikä siltä tarvitse kenenkään pelastua.

"vaikka ne ovat kielletty"

Raamattu kieltää monia asia kuten vaikkapa sen että pallittomilla miehillä ei ole mitään asiaa seurakuntaan ... Oletko itse seurakuntasi ovella kurkkaamassa miesten housuihin? Osaatko muuten sanoa mitä palvomallasi jumallalla on pallittomia miehiä vastaan?

5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."

"Minun mielipidettä se ei muuta"

Eli tietoisesti palvot jumalaolento joka mässäil eläinuhreilla. Joka kehotti repimään elävän eläimen pään irti ja tuhrimaan alttarinsa tämän eläimen verellä.

24. Eläintä, joka on kuohittu, olipa sen kivekset sidottu, murskattu, revitty tai leikattu, ette saa tuoda uhriksi Herralle;

Tiesitkö muuten että tämä palvomasi mielikuvitusjumalanmielenkiinto ei loppunut miehen palleihin. Myös urospuolisilla eläimillä tuli olla pallit tallella taikka se ei tälle palvomallesi jumallle kelvannut.

Meille kaikille on täysin selvää että tämän eläinuhreilla mässäilevän jumalan keksi ihminen eikä sellaista ole oikeasti olemassa. Olematon jumalasi on olematon :)

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"vaikka Jumala olisi tehnyt mitä vaan"

Jumalat ovat mielikuvitusolentoja eivätkä he mitään ole oikeasti tehneet.

"Ompas, koska ihmisellä on henki ja sielu"

Sielu on mielikuvituksen tuotetta eikä sellaista ole oikeasti olemassa. Siitä en tiedä mitä hengellä tarkoitat ... hengissä me toki olemme.

"Siintäkin on minulla todisteita, että kuolemanjälkeistä elämää on"

Kuvittelet että sinulla on mutta todellisuudessa mitään rationaalisesti perusteltavia todisteita sinulla ei ole. Kaikki todisteet viittaavat siihen että elämämme on sidoksissa fyysiseen kehoomme eikä meillä ole mitään syytä olettaa että voit olla "elossa" ilman kehoasi.

"Ei Jumalata tarvitsekkaan pelastua, vaan saatanalta"

Saatana on mielikuvitusolento eikä siltä tarvitse kenenkään pelastua.

"vaikka ne ovat kielletty"

Raamattu kieltää monia asia kuten vaikkapa sen että pallittomilla miehillä ei ole mitään asiaa seurakuntaan ... Oletko itse seurakuntasi ovella kurkkaamassa miesten housuihin? Osaatko muuten sanoa mitä palvomallasi jumallalla on pallittomia miehiä vastaan?

5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."

"Minun mielipidettä se ei muuta"

Eli tietoisesti palvot jumalaolento joka mässäil eläinuhreilla. Joka kehotti repimään elävän eläimen pään irti ja tuhrimaan alttarinsa tämän eläimen verellä.

24. Eläintä, joka on kuohittu, olipa sen kivekset sidottu, murskattu, revitty tai leikattu, ette saa tuoda uhriksi Herralle;

Tiesitkö muuten että tämä palvomasi mielikuvitusjumalanmielenkiinto ei loppunut miehen palleihin. Myös urospuolisilla eläimillä tuli olla pallit tallella taikka se ei tälle palvomallesi jumallle kelvannut.

Meille kaikille on täysin selvää että tämän eläinuhreilla mässäilevän jumalan keksi ihminen eikä sellaista ole oikeasti olemassa. Olematon jumalasi on olematon :)

jumalattomalla saa olla omat mielipiteensä ja ongelmansa, sotket Vt ja Ut ja maallisen elämän ja henkisen elämän. Sen takia jumalaton ei esim. sovellu joukkue peleihin, koska he eivät tiedä henkisyydestä mitään, varmaan tiedät sen, että yksikin joukkueessa eri henkinen, ei sovellu joukkueeseen, koska sellainen seilaa kentällä miten sattuu. Hyvä ja paha on molemmat olemassa samoin on ihmisellä sielu ja henkinen ruumis.Lihallinen sielu on verikoe, koska siintä nähdään ihmisestä kaikki lihallinen esim. sairaudet ja henkinen sielu on se, josta Jumala tunnistaa omansa. Minun ei tarvitse tuollaisiin asioihin kiinnittää huomioita, että kenellä on pallit ja kenellä ei. Olen monta kertaa ihmetellyt myöskin sitä, että kun ihmiset eivät tyydy omaan ruumiiseensa ja muuttava sukuelimiään tarkoitan lähinnä transuja. Jumalan tahdon mukaan kuitenkin mennään, sille ei mahda mitää, mikäli leikatut eivät pääse johonkin, esim.ympärileikatut. Sitä varten ateistitkin sanoo osaavansa rakastaa, mutta sitä he eivät tiedä, mistä rakkaus on lähtöisin, se on Jumalasta.

• 666.666.666
        777777 kirjoitti:

jumalattomalla saa olla omat mielipiteensä ja ongelmansa, sotket Vt ja Ut ja maallisen elämän ja henkisen elämän. Sen takia jumalaton ei esim. sovellu joukkue peleihin, koska he eivät tiedä henkisyydestä mitään, varmaan tiedät sen, että yksikin joukkueessa eri henkinen, ei sovellu joukkueeseen, koska sellainen seilaa kentällä miten sattuu. Hyvä ja paha on molemmat olemassa samoin on ihmisellä sielu ja henkinen ruumis.Lihallinen sielu on verikoe, koska siintä nähdään ihmisestä kaikki lihallinen esim. sairaudet ja henkinen sielu on se, josta Jumala tunnistaa omansa. Minun ei tarvitse tuollaisiin asioihin kiinnittää huomioita, että kenellä on pallit ja kenellä ei. Olen monta kertaa ihmetellyt myöskin sitä, että kun ihmiset eivät tyydy omaan ruumiiseensa ja muuttava sukuelimiään tarkoitan lähinnä transuja. Jumalan tahdon mukaan kuitenkin mennään, sille ei mahda mitää, mikäli leikatut eivät pääse johonkin, esim.ympärileikatut. Sitä varten ateistitkin sanoo osaavansa rakastaa, mutta sitä he eivät tiedä, mistä rakkaus on lähtöisin, se on Jumalasta.

"...mistä rakkaus on lähtöisin, se on Jumalasta."

Jaaha, no se ei sitten ole ihme, että hihhulit lähettelevät "lähimmäisrakkauksissaan" muita helvettiin. Teikäläiset kun ovat kaiken muun sonnan ihailun lisäksi vielä niitä saatananpalvojiakin.

• 777777
        666.666.666 kirjoitti:

"...mistä rakkaus on lähtöisin, se on Jumalasta."

Jaaha, no se ei sitten ole ihme, että hihhulit lähettelevät "lähimmäisrakkauksissaan" muita helvettiin. Teikäläiset kun ovat kaiken muun sonnan ihailun lisäksi vielä niitä saatananpalvojiakin.

Tiedätkö mitä, ei Jumala ole ketään ajamassa helvettiin, vaan ihminen itse ajaa itsensä. Teillä on ihmeellinen tyyli syytellä Jeesukseen uskovia, vaikka jumalaton itse väittää, että te osaatte rakastaa, aikamoinen yllätys tulee, kun saatte tietää, että rakkaus on Jumala. Sit haukutte Jumalaa ja sanotte, että ette tarvitse sitä mihinkään, aika hyvin.

• jupitero

"sotket Vt ja Ut"

Näissä tarinoissa seikkailee täysin sama jumalaolento. Ongelmana vain on että VT:n jumalaolento mässäili eläinuhreilla.

"samoin on ihmisellä sielu ja henkinen ruumis"

Ihmisellä on keho ja me olemme elossa. Sielu on mielikuvituksen tuotetta ja henkisyyttäsi et ole edes kyennyt vielä määrittelemään, joten sekin luultavasti on mielikuvituksesi tuotetta.

"josta Jumala tunnistaa omansa"

Jumalat ovat mielikuvitusolentoja. Ja kuten olen jo ennemmin todennut, yksikään teisti ei ole vielä palvonu sellaista jumalaa joka ei häntä itseään olisi pelastamassa :D

"Minun ei tarvitse tuollaisiin asioihin kiinnittää huomioita, että kenellä on pallit ja kenellä ei"

Etkö sinä juuri kimpaantunut homoliitoista? Ja nyt olet ohittamassa tämän mielikuvitusjumalasi säännön siitä että kuohittuja miehiä ei tule päästää tämän temppeliin.

"Jumalan tahdon mukaan kuitenkin mennään"

Mielikuvitusjumalasi tahdon mukaan ei kukaan mene :)

Taisit vasta nyt tajuta palvovasi jumalaolentoa, joka piti hyvänä ideana repiä linnulta pää irti ja tahria alttari linnun verellä :) Taisit alkaa ymmärtämään että tällaisen eläinuhreilla mässäilevän jumalan keksi ihminen :)

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"sotket Vt ja Ut"

Näissä tarinoissa seikkailee täysin sama jumalaolento. Ongelmana vain on että VT:n jumalaolento mässäili eläinuhreilla.

"samoin on ihmisellä sielu ja henkinen ruumis"

Ihmisellä on keho ja me olemme elossa. Sielu on mielikuvituksen tuotetta ja henkisyyttäsi et ole edes kyennyt vielä määrittelemään, joten sekin luultavasti on mielikuvituksesi tuotetta.

"josta Jumala tunnistaa omansa"

Jumalat ovat mielikuvitusolentoja. Ja kuten olen jo ennemmin todennut, yksikään teisti ei ole vielä palvonu sellaista jumalaa joka ei häntä itseään olisi pelastamassa :D

"Minun ei tarvitse tuollaisiin asioihin kiinnittää huomioita, että kenellä on pallit ja kenellä ei"

Etkö sinä juuri kimpaantunut homoliitoista? Ja nyt olet ohittamassa tämän mielikuvitusjumalasi säännön siitä että kuohittuja miehiä ei tule päästää tämän temppeliin.

"Jumalan tahdon mukaan kuitenkin mennään"

Mielikuvitusjumalasi tahdon mukaan ei kukaan mene :)

Taisit vasta nyt tajuta palvovasi jumalaolentoa, joka piti hyvänä ideana repiä linnulta pää irti ja tahria alttari linnun verellä :) Taisit alkaa ymmärtämään että tällaisen eläinuhreilla mässäilevän jumalan keksi ihminen :)

Eikös nimenomaan ateisiti itse sano, että ihminen on eläin, eikä ihminen, koska se on syntynyt apinasta. Henkin ruumis siis keho on sellainen, joka osaa pitää omasta kehostansa huolen, nykyään on sellaisia ihmisiä, että ne eivät osaa peseytyä, pestä hampaita ja edes tehdä ruokaa. Se joka ei osaa pitää itsestänsä huolta, se ei osaa pitää lähimmäisistäkään huolta. homoliitoista, että siinä vaan näytetään kuinka alas ihminen voi vajota lihallisesti. Ei minun ole tarvinnut käydä kirkon ovilla katsomassa kenellä on munat tai ei, eikä tarvitse jatkossakaan.Johan se on ollut alusta asti selvä, että perse on ulostamista varten. Jumalan tahdon mukaan mennään ja tullaan menemään. Sielu on olemassa ja henkisyys, vaikka sitä ei tiede ole pystynyt määrittelemään, siksi tiede tuleekin olemaan suurin ihmisiä harhaan johtava tekijä ja käy turhaksi. Jääkiekossa puhutaan henkisyydestä ja joukkue peleissä. Etkö tiedä, että nykypäivänäkin on noita rituaaleja,ulkomailla esim. hinduilla. Mutta Kristinuskossa ei ole ainakaan tietääkseni. Sille ei mahda jumalaton mitään, vaikka olisi ollut mitä rituaaleja , koska vajovainen katoaa ja täydellisempi tulee tilalle. Siksi myöskin kehitys on ollut suurta. Jumalaa ei ole ihminen keksinyt, vaan Jumala loi ihmisen omaksikuvakseen.

• jupitero

"että ihminen on eläin"

Tottakai ihminen on eläin. Isojen ihmisapinoiden heimoon kuuluva nisäkäs.

"kenellä on munat tai ei"

Eikö sinua kiinnostakkaan tämän palvomasi mielikuvitusjumalan tahto? Palleistahan tuo jumalaolentosi tuntuu olevan todella kiinnostunut :D

"että perse on ulostamista varten"

Ehkä sinun perseesi on. Voi sillä vaikkapa salakuljettaa tavaroita. Asioilla voi katsos olla monta käyttötarkoitusta .. suulla voi esimerkiksi syödä taikka sillä voi ottaa suihin.

"sielu on olemassa"

Sielu on mielikuvituksen tuotetta.

"vaan Jumala loi ihmisen omaksikuvakseen"

Ei vaan ihminen loi jumalan oman kuvansa mukaiseksi. Ja tämä on se syy että palvomastasi jumalaolennosta oli järkevää repiä linnulta pää irti ja tahria tämän linnun verellä alttari.

Katsos vain ihminen voi keksiä jumalaolennon joka vaatii eläinuhreja. Tämä on meille muille täysin päivänselvää.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"että ihminen on eläin"

Tottakai ihminen on eläin. Isojen ihmisapinoiden heimoon kuuluva nisäkäs.

"kenellä on munat tai ei"

Eikö sinua kiinnostakkaan tämän palvomasi mielikuvitusjumalan tahto? Palleistahan tuo jumalaolentosi tuntuu olevan todella kiinnostunut :D

"että perse on ulostamista varten"

Ehkä sinun perseesi on. Voi sillä vaikkapa salakuljettaa tavaroita. Asioilla voi katsos olla monta käyttötarkoitusta .. suulla voi esimerkiksi syödä taikka sillä voi ottaa suihin.

"sielu on olemassa"

Sielu on mielikuvituksen tuotetta.

"vaan Jumala loi ihmisen omaksikuvakseen"

Ei vaan ihminen loi jumalan oman kuvansa mukaiseksi. Ja tämä on se syy että palvomastasi jumalaolennosta oli järkevää repiä linnulta pää irti ja tahria tämän linnun verellä alttari.

Katsos vain ihminen voi keksiä jumalaolennon joka vaatii eläinuhreja. Tämä on meille muille täysin päivänselvää.

Vaikka maailma olisi ollut millaista gorillaa täynnä ja ihminen olisi muuntunut gorillasta ihmiseksi, niin Jumala loin kuitenkin, ihmisen alunperin ihmiseksi ja omaksikuvakseen. Koska vajovainen katoaa ja täydellinen tulee tilalle. Minua ei kiinnosta vaikka jumalaton olis tehnyt maailmassa mitä vaan, koska ne teot eivät ole isästä vaan maailmasta ja katoavaa , minulle riittää se, kun tiedän sen, että Jumala ja Jeesus Kristus on olemassa, ja kuoleman jälkeinen elämä. Ei minun persettä olekkaan tehty muuta varten kuin ulostamista varten, moni kun olisi jättänyt ne turhat teot perseellään pois , olisi välttynyt monilta ongelmilta esim. vankeudelta. ,sukupuolitaudit"Vain ihminen voi keksiä jumalan olennon joka vaatiii eläinuhreja."Katsos Jumala on henki, saat itse kysyä siltä kuoleman jälkeen, mitä se on sallinut ja mitä ei, mikäli saat siihen mahdollisuuden, mitä sinä minulle niistä itket. Minun ei tarvitse valittaa, Jumala on olemassa, samoin Jeesus Kristus.

• jupitero

"ja ihminen olisi muuntunut gorillasta ihmiseksi"

Ei ihminen gorillasta ole muuntunut. Meillä on toki yhteinen kantamuoto.

"että Jumala ja Jeesus Kristus on olemassa"

Jumalat ja jeesukset ovat vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

"Ei minun persettä olekkaan tehty muuta varten kuin"

Niin sinä saat käyttää persettäsi ihan miten haluat. Suothan toki oikeuden muille ihmisille käyttää peppuaan miten he haluavat.

"jumala loin kuitenkin, ihmisen alunperin ihmiseksi ja omaksikuvakseen"

Ei vaan ihminen voi jumalan oman kuvansa mukaiseksi. Ja siksi tämä jumlaolento ohjeisti orjuudesta ja vaati eläinuhreja.

ELÄINUHREJA! Tajuatko! Palvot jumalaolentoa joka halusi että linnulta reviään pää irti ja että tämän VERI tahritaan alttarille. Taidat jo alituijesti tajuta että tämän eläinuhreja vaatineen jumalaolennon keksi ihminen eikä sitä ole oikeasti olemassa.

Keksitty jumala on keksitty, valitan :

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"ja ihminen olisi muuntunut gorillasta ihmiseksi"

Ei ihminen gorillasta ole muuntunut. Meillä on toki yhteinen kantamuoto.

"että Jumala ja Jeesus Kristus on olemassa"

Jumalat ja jeesukset ovat vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

"Ei minun persettä olekkaan tehty muuta varten kuin"

Niin sinä saat käyttää persettäsi ihan miten haluat. Suothan toki oikeuden muille ihmisille käyttää peppuaan miten he haluavat.

"jumala loin kuitenkin, ihmisen alunperin ihmiseksi ja omaksikuvakseen"

Ei vaan ihminen voi jumalan oman kuvansa mukaiseksi. Ja siksi tämä jumlaolento ohjeisti orjuudesta ja vaati eläinuhreja.

ELÄINUHREJA! Tajuatko! Palvot jumalaolentoa joka halusi että linnulta reviään pää irti ja että tämän VERI tahritaan alttarille. Taidat jo alituijesti tajuta että tämän eläinuhreja vaatineen jumalaolennon keksi ihminen eikä sitä ole oikeasti olemassa.

Keksitty jumala on keksitty, valitan :

Myö voidaan jauhaa vaikka tätä asiaa päivä tolkulla, usko sinä tähän maailmaan ja tieteeseen, jotka kaikki ovat näkyvää ja katoavaa. Minä uskon, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän herraamme. Eli näin jatkamme, olkaamme tyytyväisiä siihen mitä molemmilla on, totuus kuitenkin tulee esille, sillä maailma ei ole syntynyt itsestään, vaan kaikella pitää olla suunnittelija ja luoja, mikään ei synny itsestään!!!!!

• jupitero

"usko sinä tähän maailmaan ja tieteeseen"

Onneksi minun ei tarvitse pelkästään uskoa tieteen tuottamaan tietoon vaan sille löytyy myös perustelu ja todisteet.

"Minä uskon, Jeesukseen"

Saat uskoa ihan niin moneen jumalaolentoon kuin haluat ja käyttää elämäsi näiden olentojen palvomiseen. Kenenkään muun ei näihin jumalasatuihin tarvitse uskoa tai näiden olentojen palvomiseen aikaansa käyttää.

"vaan kaikella pitää olla suunnittelija ja luoja"

Silloin luojallasikin pitää olla suunnittelija tai muuten teet argumentointivirheen (erikoiskriteeri). Ja eikös se sinun luojasi juurikin tyhjästä maailman luonut :D

ELÄINUHREJA! Jokaiselle on itsestäänselvää että tällaisilla äärettömillä voimilla varustettu jumalaolento ei tee yhtään mitään millään eläinuhreilla eikä sellaisia edes vaatisi.

Se on PÄIVÄNSELVÄÄ jokaiselle että tällaisen olennon, joka kehotti repimään linnulta pää irti ja tahrimaan alttari verellä, keksi ihminen.

Ei sillä että tässä mitään ihmeellistä on. Kaikki sen ajan keksityt jumalat vaativat eläin tai ruokauhreja.

Keksitty jumala on keksitty, valitan :D

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"usko sinä tähän maailmaan ja tieteeseen"

Onneksi minun ei tarvitse pelkästään uskoa tieteen tuottamaan tietoon vaan sille löytyy myös perustelu ja todisteet.

"Minä uskon, Jeesukseen"

Saat uskoa ihan niin moneen jumalaolentoon kuin haluat ja käyttää elämäsi näiden olentojen palvomiseen. Kenenkään muun ei näihin jumalasatuihin tarvitse uskoa tai näiden olentojen palvomiseen aikaansa käyttää.

"vaan kaikella pitää olla suunnittelija ja luoja"

Silloin luojallasikin pitää olla suunnittelija tai muuten teet argumentointivirheen (erikoiskriteeri). Ja eikös se sinun luojasi juurikin tyhjästä maailman luonut :D

ELÄINUHREJA! Jokaiselle on itsestäänselvää että tällaisilla äärettömillä voimilla varustettu jumalaolento ei tee yhtään mitään millään eläinuhreilla eikä sellaisia edes vaatisi.

Se on PÄIVÄNSELVÄÄ jokaiselle että tällaisen olennon, joka kehotti repimään linnulta pää irti ja tahrimaan alttari verellä, keksi ihminen.

Ei sillä että tässä mitään ihmeellistä on. Kaikki sen ajan keksityt jumalat vaativat eläin tai ruokauhreja.

Jumala on olemassa ja se on iänkaikkinen, minulla on loppujen lopuksi Jumalan olemassa olosta tietoa enemmän, kuin teidän tieteellänne, siksi tiede on täysin turhaa. Kaikkivaltias kuka on luonut tämän maailman ja kaiken muun, turha on niskuroida, jumalatonkin tulee sen viimeistään huomaamaan kuolinvuoteeellaan, tuulee teistäkin vielä hyvin nöyrää ihmistä. Niinkuin aikaisemmin kirjoitin, saat itse kysyä Jumalata, onko hän käskenyt eläimille tekemään noin, mikäli saat siihen mahdollisuuden, turhaan sinä minulle siinä vollotat. Minulla ei ole valittamista, Jumala on olemassa.

• jupitero

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat edelleenkin vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja

"siksi tiede on täysin turhaa"

Kovinkin fundamentalisti uskovainen KONTTAA lääketieteen apajille kun kivut ovat tarpeeksi kovat. Siinä jää mielikuvitusjumalalta avun rukoilu :D

"tuulee teistäkin vielä hyvin nöyrää ihmistä"

Se on harmi että et tule kuollessasi huomaamaan että mitään jumalia ei ollutkaan ja tuhlasit elämäsi turhaan niiden palvontaan.

"turhaan sinä minulle siinä vollotat"

Huomasitko palvovasi jumalaolentoa joka vaati ELÄINUHREJA :) Ikävän särönhän se siihen uskomiseen luo kun pitää jotenkin selittää itselleen miten se oma jumalaolento käski repiä linnulta pään irti ja tahria alttari linnun verellä

Ajatuskin siitä että jumalaolento vaati eläinuhreja on typerä :) Mutta eipä senajan ihmiset osanneet parempaa jumalaa keksiä :)

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat edelleenkin vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja

"siksi tiede on täysin turhaa"

Kovinkin fundamentalisti uskovainen KONTTAA lääketieteen apajille kun kivut ovat tarpeeksi kovat. Siinä jää mielikuvitusjumalalta avun rukoilu :D

"tuulee teistäkin vielä hyvin nöyrää ihmistä"

Se on harmi että et tule kuollessasi huomaamaan että mitään jumalia ei ollutkaan ja tuhlasit elämäsi turhaan niiden palvontaan.

"turhaan sinä minulle siinä vollotat"

Huomasitko palvovasi jumalaolentoa joka vaati ELÄINUHREJA :) Ikävän särönhän se siihen uskomiseen luo kun pitää jotenkin selittää itselleen miten se oma jumalaolento käski repiä linnulta pään irti ja tahria alttari linnun verellä

Ajatuskin siitä että jumalaolento vaati eläinuhreja on typerä :) Mutta eipä senajan ihmiset osanneet parempaa jumalaa keksiä :)

Jumala ei ole ihmisten keksimiä. Tiedätkö mitä, lääketiede on samalla tavalla kehitetty uskoville kuin jumalattomille auttamaan ihmisiä elämässä, koska se ei koske kuin, maanpäällistä elämää. Lääkäreitä ja lääketiedettä ei välttämättä edes tarvita, mikäli ihmiset osaisivat pitää oikealla tavalla itsestänsä huolen, siis pienestä pitäen. Sen takia on hyvä tietää, että on kuoleman jälkeistä elämää, siintä olenkin Jumalalle kiitollinen, eikä tarvitse elää epävarmuudessa, kuin jumalaton. Ihmisellä voi olla vaikka joku rakas ihminen, joka on poistunut maailmasta, Jumala näytää itsestänsä harvoille ja valituille. Jeesus Kristus on tullut veden ja veren kautta ja henki on todistaja. Minulla ei ole valittamista, Jumala on olemassa.

• jupitero

"Jumala ei ole ihmisten keksimä"

Jokainen jumalaolento on ihmisen keksimä, myös se sinun jumalasi.

"Tiedätkö mitä, lääketiede on.."

Sinähän totesin tieteen olevan turhaa mutta kun ei se sairaus sillä mielikuvitusjumalan rukoilulla parane niin KONTTAAT kiltisti tieteen apajille.

" että on kuoleman jälkeistä elämää"

Mitään kuolemanjälkeistä elämää ei ole

"Jumala näytää itsestänsä harvoille ja valituille"

Ja nämä valitut näyttävät olevan usein matalasti koulutettuja sekä mielenterveysongelmaisia. Ja kyseessä ei edes ole edes sama jumala vaan teille on näyttäytynyt "varmasti" jo 500 000 erilaista jumalaa :) Jokainen yhtä olematon.

Mutta palataampas tähän sinun palvomaasi jumalaolentoon, joka vaati ELÄINUHREJA. Joko olet miettinyt millainen jumalaolento vaatii eläinuhreja? Millainen jumalaolento vaatii linnulta pään revittäväksi irti ja veren tuhrimisen ympäri alttariaan?

Aivan oikein. Takapajuinen ihminenhän se tällaisen eläinuhreja harrastavan jumalaolennon keksi :)

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Jumala ei ole ihmisten keksimä"

Jokainen jumalaolento on ihmisen keksimä, myös se sinun jumalasi.

"Tiedätkö mitä, lääketiede on.."

Sinähän totesin tieteen olevan turhaa mutta kun ei se sairaus sillä mielikuvitusjumalan rukoilulla parane niin KONTTAAT kiltisti tieteen apajille.

" että on kuoleman jälkeistä elämää"

Mitään kuolemanjälkeistä elämää ei ole

"Jumala näytää itsestänsä harvoille ja valituille"

Ja nämä valitut näyttävät olevan usein matalasti koulutettuja sekä mielenterveysongelmaisia. Ja kyseessä ei edes ole edes sama jumala vaan teille on näyttäytynyt "varmasti" jo 500 000 erilaista jumalaa :) Jokainen yhtä olematon.

Mutta palataampas tähän sinun palvomaasi jumalaolentoon, joka vaati ELÄINUHREJA. Joko olet miettinyt millainen jumalaolento vaatii eläinuhreja? Millainen jumalaolento vaatii linnulta pään revittäväksi irti ja veren tuhrimisen ympäri alttariaan?

Aivan oikein. Takapajuinen ihminenhän se tällaisen eläinuhreja harrastavan jumalaolennon keksi :)

Jumala on olemassa, oletko varma ihmisiä joita lääketiede auttaa, parantuvat pelkästään Jumalan armosta, koska kaikki eivät parane. Kuoleman jälkeinen elämä on, koska siintä on henkilökohtaisia todisteita. Niin ne valitut ovat useasti matalastikoulutettuja, tiedätkö miksi? Sen takia, koska rikkaat ovat onnensa saaneet, rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista, jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa. Siinäkin näkee sen, että Jumala pitää omistansa huolen , kun se ei kaikille salli maanpäällistä rikkautta, koska se on tehty monelle tuhoksi. Jumala on olemassa ja sen jokainen tuntee joka tuntee Jumalan. Ois se hausha nähdä jumalattoman naama, kun he sanovat osaavansa rakastaa, sit eivät tiedä kuitenkaan mistä rakkaus on lähtöisin, se on Jumalasta. Sit kuitenkin haukutte sitä olemattomaksi ja sanotte, että ette tarvitse sitä mihinkään, erehdytte.

• jupitero

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

"lääketiede auttaa"

Kuten jo totesin aiemmin. Kovinkin fundamentalisti uskova hylkää mielikuvitusjumalaltaan avun rukoilun ja KONTTAA lääketieteen tarjoaman avun pariin :)

"Niin ne valitut ovat useasti matalastikoulutettuja, tiedätkö miksi?"

Tiedon ja koulutuksen puute altistaa ihmisen huijauksille. Jos perustaisit uskomuksesi testattuun tietoon niin et uskoisi horoskooppeihin, astrologiaan, nigerian prinssien kirjeisiin taikkapa jumalaolentojen olemassaoloon.

"Siinäkin näkee sen, että Jumala pitää omistansa huolen"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, eivätkä sellaiset pidä kenestäkään mitään huolta.

"haukutte sitä olemattomaksi"

Ei se ole haukkumista, se on totuus. Valitettavasti näitä vanhoja tarinoita ei kykene päivittämään ja siksi tämä sinunkin palvomasi keksitty jumala mässäili eläinuhreilla.

Katsos kun sinun jumalasi keksittiin oli näille yleistä uhrata eläimiä sekä ruokaa. Sen ajan ihmiset eivät pitäneet mitenkään outona sitä että jumalaolento haluasi repiä linnulta pään irti ja hierotuttaa sen veret pitkin alttariaan. Nyt me toki ymmärrämme että tällaisen jumalan keksi ihminen.

• Hehhah_
        777777 kirjoitti:

Jumala on olemassa, oletko varma ihmisiä joita lääketiede auttaa, parantuvat pelkästään Jumalan armosta, koska kaikki eivät parane. Kuoleman jälkeinen elämä on, koska siintä on henkilökohtaisia todisteita. Niin ne valitut ovat useasti matalastikoulutettuja, tiedätkö miksi? Sen takia, koska rikkaat ovat onnensa saaneet, rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista, jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa. Siinäkin näkee sen, että Jumala pitää omistansa huolen , kun se ei kaikille salli maanpäällistä rikkautta, koska se on tehty monelle tuhoksi. Jumala on olemassa ja sen jokainen tuntee joka tuntee Jumalan. Ois se hausha nähdä jumalattoman naama, kun he sanovat osaavansa rakastaa, sit eivät tiedä kuitenkaan mistä rakkaus on lähtöisin, se on Jumalasta. Sit kuitenkin haukutte sitä olemattomaksi ja sanotte, että ette tarvitse sitä mihinkään, erehdytte.

<< Kuoleman jälkeinen elämä on, koska siintä on henkilökohtaisia todisteita. >>

SiiNtä ? Mistä vitun siiNtä ?

Mutta mutta, siitä ei ole yhtään sen enempää henkilökohtaisia todisteita kuin on joulutontuista, joita ihan aidosti "nähdään" joulun alla pusikoissa. Tosin nuo henkilökohtaiset todisteet ovat melkoisen huteria. Ei niihin usko muut kuin infantiilit tai typerykset.

<< Niin ne valitut ovat useasti matalastikoulutettuja, tiedätkö miksi? Sen takia, koska rikkaat ovat onnensa saaneet, rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. >>

Eikö tämän mukaan juuri rikkaita pitäisi valita, koska muut pääsevät muutenkin tuonne taivaaseesi (sic !) ?

Tuossa on ammottava ristiriita.

Tosiaan, uskoviksi valikoituu reaalimaailmasta tietämättömiä, keskimäärin tyhmempiä ihmisiä, joilla esim. oikeinkirjoitustaito on varsin heikko, ihan vain siksi, että he ovat tyhmempiä kuin muut. Tosiaan, lapset uskovat keijukaisiin siksi, että eivät vielä tajua maailmasta niin paljon, että tajuaisivat keijukaiset satuolennoiksi (eli ovat siinä mielessä vielä tuolloin tyhmiä). Jos lapsen ajattelun kyky ei kehity, hän jää lopun ikäänsä keiju-uskoikseksi. Jos hän kehittyy vain vähän, hänelle jää tuollaista maagista ajattelua - ja hänelle jää esim. usko johonkin taivaalliseen taikajimiin. Sitten taas riittävillä ajattelunkyvyillä varustetut ihmiset tajuavat tuollaiset taivaalliset taikajimit ihmisen keksimiksi saduiksi.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

"lääketiede auttaa"

Kuten jo totesin aiemmin. Kovinkin fundamentalisti uskova hylkää mielikuvitusjumalaltaan avun rukoilun ja KONTTAA lääketieteen tarjoaman avun pariin :)

"Niin ne valitut ovat useasti matalastikoulutettuja, tiedätkö miksi?"

Tiedon ja koulutuksen puute altistaa ihmisen huijauksille. Jos perustaisit uskomuksesi testattuun tietoon niin et uskoisi horoskooppeihin, astrologiaan, nigerian prinssien kirjeisiin taikkapa jumalaolentojen olemassaoloon.

"Siinäkin näkee sen, että Jumala pitää omistansa huolen"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, eivätkä sellaiset pidä kenestäkään mitään huolta.

"haukutte sitä olemattomaksi"

Ei se ole haukkumista, se on totuus. Valitettavasti näitä vanhoja tarinoita ei kykene päivittämään ja siksi tämä sinunkin palvomasi keksitty jumala mässäili eläinuhreilla.

Katsos kun sinun jumalasi keksittiin oli näille yleistä uhrata eläimiä sekä ruokaa. Sen ajan ihmiset eivät pitäneet mitenkään outona sitä että jumalaolento haluasi repiä linnulta pään irti ja hierotuttaa sen veret pitkin alttariaan. Nyt me toki ymmärrämme että tällaisen jumalan keksi ihminen.

Jumala on olemassa, mistä tiedät,ihmiset jotka roikkuvat sairaana sairaalassa, eivätkä tiedä mistään mitään, ovat juuri suurilta osin jumalattomia. Jumala pitää omistansa huolen, ne eivät jää pyörimään, rukous auttaa aina, mutta se on eri asia, mikäli ei ole Jumalan kanssa välit kunnossa. "Ei se ole haukkumista vaan se on totuus"Etköhän sinäkin tule aikaa myöten näkemään, mikä se totuus on. Sen takia sinä et pysty päivittämään asioita, kun sinulla ei ole tietoa, eikä ymmärrystä. Minulla ei ole valittamista ,Jumala on olemassa.

• 777777
        Hehhah_ kirjoitti:

<< Kuoleman jälkeinen elämä on, koska siintä on henkilökohtaisia todisteita. >>

SiiNtä ? Mistä vitun siiNtä ?

Mutta mutta, siitä ei ole yhtään sen enempää henkilökohtaisia todisteita kuin on joulutontuista, joita ihan aidosti "nähdään" joulun alla pusikoissa. Tosin nuo henkilökohtaiset todisteet ovat melkoisen huteria. Ei niihin usko muut kuin infantiilit tai typerykset.

<< Niin ne valitut ovat useasti matalastikoulutettuja, tiedätkö miksi? Sen takia, koska rikkaat ovat onnensa saaneet, rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. >>

Eikö tämän mukaan juuri rikkaita pitäisi valita, koska muut pääsevät muutenkin tuonne taivaaseesi (sic !) ?

Tuossa on ammottava ristiriita.

Tosiaan, uskoviksi valikoituu reaalimaailmasta tietämättömiä, keskimäärin tyhmempiä ihmisiä, joilla esim. oikeinkirjoitustaito on varsin heikko, ihan vain siksi, että he ovat tyhmempiä kuin muut. Tosiaan, lapset uskovat keijukaisiin siksi, että eivät vielä tajua maailmasta niin paljon, että tajuaisivat keijukaiset satuolennoiksi (eli ovat siinä mielessä vielä tuolloin tyhmiä). Jos lapsen ajattelun kyky ei kehity, hän jää lopun ikäänsä keiju-uskoikseksi. Jos hän kehittyy vain vähän, hänelle jää tuollaista maagista ajattelua - ja hänelle jää esim. usko johonkin taivaalliseen taikajimiin. Sitten taas riittävillä ajattelunkyvyillä varustetut ihmiset tajuavat tuollaiset taivaalliset taikajimit ihmisen keksimiksi saduiksi.

Niin kuoleman jälkeisestä elämästä on todisteita."Tosin nuo henkilökohtaiset todistukset ovat hyvin huteria." Mutta kun ne eivät ole huteria, sen takia ei tarvitse elää epävarmuudessa."Tuossa on ammottava ristiriita"Maanpääliseti rikkaan pitäisi oikein osata käyttää rahojansa ja omaisuutta, eikä pelkästään omaan tarkoitukseen ja itsensä hyväksi, heille on saatettu antaa se raha tai omaisuus, aivan muuhun käyttöön kuin he luulevat. Raha on kaiken pahan alku ja loppu. Mitä jos, Jeesukseen uskovat ovat oikeassa ja Jumala ja iänkaikkinen elämä on olemassa, ja saatana ja iänkaikkinen kadotus. Veikkaan että olet valmis tekemään lapsiesi eteen kaikkesi, että et joutuisi helvettiin, sen takia kannataa ateistien valikoida sanat tarkasti. Jumala on olemassa. Jos sana ateistien näkökulmasta.

• jupitero

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, ei muuta.

"rukous auttaa aina"

Ei auta. Kuten jo sinulle aiemmin kerroin niin jenkkillässä tekivät ihan tutkimuksen missä osaan leikkaukseen menijöiden puolesta rukoiltiin ja osan ei. Kyseessä oli muuten tämä sinun mielikuvitusjeesuksesi :) Ei varmaan yllätä ketään että rukoilulla ei ollut mitään vaikutusta :)

https://www.nytimes.com/2006/03/31/health/31pray.html

"Mitä jos, Jeesukseen uskovat ovat oikeassa"

Mitä jos ne muihin jumaliin uskovat ovat oikeassa? Ei meillä ole mitään syytä uskoa että mitään jumalia on olemassa. Raamatun jumalat ja saatanat ovat sen verran lapsellisesti esitetty että niihin on todella vaikea kenenkään uskoa :)

"että et joutuisi helvettiin"

Helvetti on mielikuvituspaikka. En edes tiedä miksi joku haluaa palvoa sellaista satu-olentoa joka nakkelee ihmisiä helvettiin. Katsos tällainen olento on paha ja täysin moraaliton.

Tämä sinun ELÄINUHREILLA mässäilevä jumalaolentosi on puhtaasti mielikuvituksen tuotetta. Katsos vain ihminen voi keksiä näin typerän jumalan. Sääli että et pääse VT:stä mitenkään eroon ja se paljastaa jumalasi keksityksi :)

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Jumala on olemassa"

"rukous auttaa aina"

Ei auta. Kuten jo sinulle aiemmin kerroin niin jenkkillässä tekivät ihan tutkimuksen missä osaan leikkaukseen menijöiden puolesta rukoiltiin ja osan ei. Kyseessä oli muuten tämä sinun mielikuvitusjeesuksesi :) Ei varmaan yllätä ketään että rukoilulla ei ollut mitään vaikutusta :)

https://www.nytimes.com/2006/03/31/health/31pray.html

"Mitä jos, Jeesukseen uskovat ovat oikeassa"

Mitä jos ne muihin jumaliin uskovat ovat oikeassa? Ei meillä ole mitään syytä uskoa että mitään jumalia on olemassa. Raamatun jumalat ja saatanat ovat sen verran lapsellisesti esitetty että niihin on todella vaikea kenenkään uskoa :)

"että et joutuisi helvettiin"

Helvetti on mielikuvituspaikka. En edes tiedä miksi joku haluaa palvoa sellaista satu-olentoa joka nakkelee ihmisiä helvettiin. Katsos tällainen olento on paha ja täysin moraaliton.

Tämä sinun ELÄINUHREILLA mässäilevä jumalaolentosi on puhtaasti mielikuvituksen tuotetta. Katsos vain ihminen voi keksiä näin typerän jumalan. Sääli että et pääse VT:stä mitenkään eroon ja se paljastaa jumalasi keksityksi :)

Jenkkilässä saa tehdä ihan mitä tutkimuksia vaan ja tiedekkin saa tehdä, se ei auta yhtään mitään, mikäli ei ole Jumalan kanssa välit kunnossa ja Jumala suo sitä. Mikäli ei ateisti nää maailmasta, mitä saatana saa aikaan ihmisessä, kun ihminen ei mahda itsellensä enää mitään. Sen takia annetaan asian olla näin, kun jumalattomat ovat noin varmoja itsestänsä ja tieteestä, mikään ei ole syntynyt ilman Jumalaa, kaikkeen tarvitaan luoja ja suunittelija. Vai eikö ateistilla ole aikaa odotella? Vai pelottaako kuoleman jälkeinen tila, mitä jos, jos se Jumala onkin sit olemassa? Sen takia voidaan odotella aivan rauhassa, minulla ei ole valittamista, Jumala on olemassa.

• jupitero

"Jenkkilässä saa tehdä ihan mitä tutkimuksia vaan"

Ja se tutkimus kumosi väitteesi siitä että tämän mielikuvitusjeesuksen rukoilu auttaisi. Ei auttanut, ei sitten pätkänvertaa.

"mitä saatana saa aikaan ihmisessä"

Saatana kuten jumalasi on mielikuvitusolento. On varsin lapsellista ajatella että tällaisia olentoja on olemassa ja että nämä olennot ovat niin pikkumaisia ja narsistisia että he "kilpailevat" ihmisistä. Täysin typerä ajatus.

"mikään ei ole syntynyt ilman Jumalaa"

Minä olen syntynyt vanhemmistani. Siihen ei mielikuvitusjumalaasi tarvittu.

"Vai pelottaako kuoleman jälkeinen tila, mitä jos, jos se Jumala onkin sit olemassa?"

Ei pelota. Eikä mitään jumalaolentoja ole olemassa.

Ja jos jokin jumalaolento olisi olemassa, se ei ole sinun jumalaolentosi. Katsos ikuinen ja viisas jumalaolento EI MÄSSÄILISI ELÄINUHREILLA kuten tämän sinun palvomasi olennon on kerrottu tehneet.

Meille kaikille on täysin päivän selvää että tällaisen ELÄINUHREJA vaatineen jumalaolennon keksi ihminen :)

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Jenkkilässä saa tehdä ihan mitä tutkimuksia vaan"

Ja se tutkimus kumosi väitteesi siitä että tämän mielikuvitusjeesuksen rukoilu auttaisi. Ei auttanut, ei sitten pätkänvertaa.

"mitä saatana saa aikaan ihmisessä"

Saatana kuten jumalasi on mielikuvitusolento. On varsin lapsellista ajatella että tällaisia olentoja on olemassa ja että nämä olennot ovat niin pikkumaisia ja narsistisia että he "kilpailevat" ihmisistä. Täysin typerä ajatus.

"mikään ei ole syntynyt ilman Jumalaa"

Minä olen syntynyt vanhemmistani. Siihen ei mielikuvitusjumalaasi tarvittu.

"Vai pelottaako kuoleman jälkeinen tila, mitä jos, jos se Jumala onkin sit olemassa?"

Ei pelota. Eikä mitään jumalaolentoja ole olemassa.

Ja jos jokin jumalaolento olisi olemassa, se ei ole sinun jumalaolentosi. Katsos ikuinen ja viisas jumalaolento EI MÄSSÄILISI ELÄINUHREILLA kuten tämän sinun palvomasi olennon on kerrottu tehneet.

Meille kaikille on täysin päivän selvää että tällaisen ELÄINUHREJA vaatineen jumalaolennon keksi ihminen :)

Päivä päivältä menemme totuutta kohti, minulla ei ole valittamista, Jumala on olemassa, samoin Jeesus Kristus ja iänkaikkinen elämä. Joh. ilmestys 22:(12-15) Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekkin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaota ne, jotka pesevät vaatteensa:he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. Eli odottakaamme.

• jupitero

"Päivä päivältä menemme totuutta koht"

Tiedon määrä tosiaan lisääntyy päivä päivältä ja koulutuksen parantuminen auttaa tämän tiedon levittämisessä. Siksi me emme enää usko näihin sinun palvomiisi mielikuvitusjumaliin.

"Jumala on olemassa, samoin Jeesus Kristus ja iänkaikkinen elämä"

Jumalasi, jeesuksesi ja ikuinen elämäsi on puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Lapsellinen sepite missä joulupukki tuo sinulle lahjan jos olet kiltisti.

Tämä ELÄINUHREILLA mässäillyt jumalaolento on muuten takuuvarmasti puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Mikään ikuinen ja äärettömillä voimilla varustettu jumalaolento ei olisi niin typerä että vaatisi linnulta pään revittäväksi irti ja veren tuhrimisen ympäri alttariaan.

Tällaisen ELÄINUHREILLA mässilevän jumalaolennon keksi ihminen. Tämä on päivänselvä asia meille jokaiselle.

Keksity jumala on keksitty, valitan :D

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Päivä päivältä menemme totuutta koht"

Tiedon määrä tosiaan lisääntyy päivä päivältä ja koulutuksen parantuminen auttaa tämän tiedon levittämisessä. Siksi me emme enää usko näihin sinun palvomiisi mielikuvitusjumaliin.

"Jumala on olemassa, samoin Jeesus Kristus ja iänkaikkinen elämä"

Jumalasi, jeesuksesi ja ikuinen elämäsi on puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Lapsellinen sepite missä joulupukki tuo sinulle lahjan jos olet kiltisti.

Tämä ELÄINUHREILLA mässäillyt jumalaolento on muuten takuuvarmasti puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Mikään ikuinen ja äärettömillä voimilla varustettu jumalaolento ei olisi niin typerä että vaatisi linnulta pään revittäväksi irti ja veren tuhrimisen ympäri alttariaan.

Tällaisen ELÄINUHREILLA mässilevän jumalaolennon keksi ihminen. Tämä on päivänselvä asia meille jokaiselle.

Tiedon määrä todellakin lisääntyy, sit tulee seinä vastaan ja se käy turhaksi, ihmisen pelastumisen suhteen.Tieteellä voidaan pikittää maailman loppua, jos sitäkään, mutta iänkaikkista elämää, sillä ei tulla saavuttamaan. Siintä ei ole epäselvyyttä, etteikö Jumalaa ei olisi olemassa, se päivän selvä asia, samoin on Jeesus Kristus ja kuoleman jälkeinen elämä.

• jupitero

"Tiedon määrä todellakin lisääntyy, sit tulee seinä vastaan ja se käy turhaksi"

Tiedon määrän lisääntyminen auttaa ymmärtämään ympäröivää todellisuuttamme. Ei se lopu mutta se todellakin tekee lopun näistä typeristä taikauskoista ja mielikuvitusjumalista

"ihmisen pelastumisen suhteen"

Mielikuvitus jumalilta ja saatanoiltasi ei kenenkään tarvitse pelastua. Kyseessä on puhdas mielikuvituksen tuote.

"Siintä ei ole epäselvyyttä"

Siitä ei todellakaan ole epäselvyyttä että mitään jumalaolentoja ei ole olemassa.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Tiedon määrä todellakin lisääntyy, sit tulee seinä vastaan ja se käy turhaksi"

Tiedon määrän lisääntyminen auttaa ymmärtämään ympäröivää todellisuuttamme. Ei se lopu mutta se todellakin tekee lopun näistä typeristä taikauskoista ja mielikuvitusjumalista

"ihmisen pelastumisen suhteen"

Mielikuvitus jumalilta ja saatanoiltasi ei kenenkään tarvitse pelastua. Kyseessä on puhdas mielikuvituksen tuote.

"Siintä ei ole epäselvyyttä"

Siitä ei todellakaan ole epäselvyyttä että mitään jumalaolentoja ei ole olemassa.

Tekeekö tiede jumalattoman peloistakin lopun, etkö tiedä, että pelko on ihmiselle rangaistukseksi, koska ihmisen ei tule pelätä mitään, muuta kuin Jumalaa, koska Jumala tulee tuomitsemaan ihmisen lopullisesti. Pelokkaan jumalattoman näkee heti, se häpeää itseänsä ja tekojansa, koska heidän tekonsa eivät kestä päivän valoa. Varas, on myöskin aina varas, mikäli ei tee parannusta, Jeesusksen Kristuksen kautta, sitä kiusataan niin pitkään kunnes ihminen nöyrtyy, hän ei saa itsellensä rauhaa, kuin Jeesuksen Kristuksen kautta. Minulla ei ole valittamista, Jumala on olemassa.

• jupitero

"Tekeekö tiede jumalattoman peloistakin lopun"

Tiedon lisääntyminen tekee osan peloista turhiksi. Esimerkiksi ei tarvitse enää pelätä että sato menee pilalle koska koska naapurissa asuu noita.

"koska ihmisen ei tule pelätä mitään, muuta kuin Jumalaa"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Ei sellaisia tarvitse pelätä.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Tekeekö tiede jumalattoman peloistakin lopun"

Tiedon lisääntyminen tekee osan peloista turhiksi. Esimerkiksi ei tarvitse enää pelätä että sato menee pilalle koska koska naapurissa asuu noita.

"koska ihmisen ei tule pelätä mitään, muuta kuin Jumalaa"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Ei sellaisia tarvitse pelätä.

Maailmasta ei koskaan tule loppumaan, ihmisten keskuudessa pelko. Ei ole kuin yksi ainut oikea Jumala, jumalaton tulee myöskin sen kokemaan, ei jää teillekkään paljon valinnan varaa. Minulla ei ole valittamista, Jumala on olemassa.

• jupitero

"ihmisten keskuudessa pelko"

Rationaalinen pelo on ihan terve asia. Se että pelkäät mielikuvitusolentoja kuten jumalat, saatanaat ja ties mitkä muut on taas irrationaalista pelkoa. Se on haitallista ja täysin turhaa.

"Ei ole kuin yksi ainut oikea Jumala"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Ja jos toiselta teistiltä kysytään niin sinun jumalasi ei ole se oikea :) Eli mitäs jos te teistit ensin setvitte kenen jumala on olemassa ja tulette sitten myymään meile muille tätä mielikuvitusolentoanne?

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"ihmisten keskuudessa pelko"

Rationaalinen pelo on ihan terve asia. Se että pelkäät mielikuvitusolentoja kuten jumalat, saatanaat ja ties mitkä muut on taas irrationaalista pelkoa. Se on haitallista ja täysin turhaa.

"Ei ole kuin yksi ainut oikea Jumala"

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Ja jos toiselta teistiltä kysytään niin sinun jumalasi ei ole se oikea :) Eli mitäs jos te teistit ensin setvitte kenen jumala on olemassa ja tulette sitten myymään meile muille tätä mielikuvitusolentoanne?

Ihminen joka elää pelossa, se elää synnissä ja pelosta seuraa kuoleman pelko ja kuoleman pelosta, seuraa kuolema. Katsos oiken uskonnon pystyy myöskin tunnistamaan, mutta ateisiti eivät tiedä siintä mitään, koska kiellätte Jumalan, siksi te ette pysty, myöskään tunnistamaan mitään. Minulla ei ole valittamista, Jumala on olemassa.

• jupitero

"Ihminen joka elää pelossa, se elää synnissä"

Aiheellinen ja perusteltu pelko on tervettä. Irrationaalinen pelko joka perustuu mielikuvitusasioihin kuten syntiin, jumaliin, saatanoihin on epätervettä.

"Katsos oiken uskonnon pystyy myöskin tunnistamaan"

Tämä sinun palvomasi ELÄINUHREILLA mässäillyt jumalaolento on muuten takuuvarmasti puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Mikään ikuinen ja äärettömillä voimilla varustettu jumalaolento ei olisi niin typerä että vaatisi linnulta pään revittäväksi irti ja veren tuhrimisen ympäri alttariaan.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Ihminen joka elää pelossa, se elää synnissä"

Aiheellinen ja perusteltu pelko on tervettä. Irrationaalinen pelko joka perustuu mielikuvitusasioihin kuten syntiin, jumaliin, saatanoihin on epätervettä.

"Katsos oiken uskonnon pystyy myöskin tunnistamaan"

Tämä sinun palvomasi ELÄINUHREILLA mässäillyt jumalaolento on muuten takuuvarmasti puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Mikään ikuinen ja äärettömillä voimilla varustettu jumalaolento ei olisi niin typerä että vaatisi linnulta pään revittäväksi irti ja veren tuhrimisen ympäri alttariaan.

Ihminen joka pelkää, sellainen myöskin tulee kohtaamaan pelkonsa, yleensä sellaiselle sattuu pahoja asioita enempi, joka pelkää. No senhän tulette näkemään kuinka mielikuviittelinen Jumala joka on teidän mielestä on, kun tulette sen kohtaamaan ennemmin tai myöhemmin, koska pelkäätte uskovaisia. Pelko on niin sanottua Jumalan pelkoa, ja on ateistin syytäkin pelätä. No ne tullaan näkemään, onko kirjoitukset totuudesta vai ei, epäilen itsekkin, koska ihmiset ovat voineet itse muunnella raamatun kirjoituksia, maailma ja maailman mielisethän ovat juuri sitä varten kirjoituksia muunnelee, että haluavat, että yksikään ihminen ei pelastuisi täältä, tähän voi lisätä vielä tieteen. Mutta se ei kuitenkaan perusasioita muuta, Jeesukseen Kristukseen uskomisen kanssa, koska asioista pitää ottaa selvää. Minulla ei ole valittamista, Jumala on olemassa.

• jupitero

"yleensä sellaiselle sattuu pahoja asioita enempi, joka pelkää"

Niin! Sinunkaan elämäsi ei ole mennyt kovin hyvin saatanoita ja muita mielikuvitusasioita pelätessä.

"koska pelkäätte uskovaisia"

Sääli on parempi sana kuvaamaan mitä minä tunnen uskovaisia kohtaan. Elämä valuu hukkaan mielikuvitusolentoja palvoessa. Monet on lapsena aivopesty näihin uskomuksiin ja niistä on vaikea päästä aikuisena eroon.

"ja on ateistin syytäkin pelätä"

Ei meillä ole mitään syytä pelätä teidän mielikuvitusjumalianne.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"yleensä sellaiselle sattuu pahoja asioita enempi, joka pelkää"

Niin! Sinunkaan elämäsi ei ole mennyt kovin hyvin saatanoita ja muita mielikuvitusasioita pelätessä.

"koska pelkäätte uskovaisia"

Sääli on parempi sana kuvaamaan mitä minä tunnen uskovaisia kohtaan. Elämä valuu hukkaan mielikuvitusolentoja palvoessa. Monet on lapsena aivopesty näihin uskomuksiin ja niistä on vaikea päästä aikuisena eroon.

"ja on ateistin syytäkin pelätä"

Ei meillä ole mitään syytä pelätä teidän mielikuvitusjumalianne.

Mikä siinä on kun näitä idiootteja tulee aina vaan enempi mitä enempi tulee jumalattomia, laitetaan ruokaan neuloja, huumekuskeja, haamuhoitajia, rikoksia pimitetään eikä merkitä kaikkia, jätetään vanhukset hoitamatta, mikä ihme siinä on eikös nämä pitäs lähteä parempaan suuntaan, vaan toisin käy jne. Nämä on kaikki tulleet, kun Suomi läksi eu:n ja maailman mukaan. Kaikki murenee jumalattomuuden myötä !!!!! hyvä loppuu ja laittomuus ja välinpitämättömyys lähimmäisiä kohtaan, astuu esille. Jeesukseen uskovan ei tarvitse pelätä mitään, Jeesus Kristus pitää omistansa huolen.Ihminen tuhoaaa itse itsensä, niin tekee jumalatonkin.

• jupitero

"Mikä siinä on kun näitä idiootteja tulee aina vaan enempi"

Vähenemässähän nuo ovat uskontojen kadotessa

"pitäs lähteä parempaan suuntaan"

Kaikilla mittareilla yhteiskuntamme on paljon parempi paikka elää jos verrataan vaikka 100v taaksepäin.

"kun Suomi läksi eu:n ja"

Eurooppa soti keskenää vuosisatoja. Toisen maailmansodan jäkeen todettiin että eiköhän tämä järjetön tappaminen riitä ja siitä se EU syntyi ja hyvä niin.

"pitää omistansa huolen"

Sinä olet hyvä esimerkki siitä että nämä mielikuvitusjumalat eivät kykene pitämään kenestäkään huolta.

Tämä palvomasi jumalaolento mässäili ELÄINUHREILLA. Tällaisen jumalan keksi ihminen, tämä on päivänselvä asia meille jokaiselle.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Mikä siinä on kun näitä idiootteja tulee aina vaan enempi"

Vähenemässähän nuo ovat uskontojen kadotessa

"pitäs lähteä parempaan suuntaan"

Kaikilla mittareilla yhteiskuntamme on paljon parempi paikka elää jos verrataan vaikka 100v taaksepäin.

"kun Suomi läksi eu:n ja"

Eurooppa soti keskenää vuosisatoja. Toisen maailmansodan jäkeen todettiin että eiköhän tämä järjetön tappaminen riitä ja siitä se EU syntyi ja hyvä niin.

"pitää omistansa huolen"

Sinä olet hyvä esimerkki siitä että nämä mielikuvitusjumalat eivät kykene pitämään kenestäkään huolta.

Tämä palvomasi jumalaolento mässäili ELÄINUHREILLA. Tällaisen jumalan keksi ihminen, tämä on päivänselvä asia meille jokaiselle.

"Vähenemässähän nuo ovat uskontojen kadotessa "siis idiootit" Ei ole kuin lisääntymään päin,minä en laske 100 vuoden päähän, vaan 50v sisään. Idiootteja on vaan tullut lisää, mitä enempi on tullut jumalattomia, ja alamäki senkun tulee vaan jatkumaan, nyt vielä kun käyvät sotkemaan myrkkyjä ruokien sekaan.Kaikki on mennyt pahempaan suuntaan ei auta käsidesi norovirukseen, sit siihen tulee, että lääkkeet eivät auta mihinkään enää. Näin se näytetään kuinka jumalaton tuhoaa kaiken, Jumala olisi pitänyt kaikista huolen, mut ei väkisin. Minulla ei ole valittamista, Jumala on olemassa.

• Asko.I
        777777 kirjoitti:

Jumala on olemassa, mikäli ihmisen halut olisivat pelkästään itsestänsä kiinni, maailmassa ei olisi yhtään tappajaa, eikä pedofiilejä, eikä olisi mitään pahaa. Mikäli kaikki olisi ihmisestä itsestänsä kiinni, olisimme kaikki ammatilaisia vaikka jääkiekossa, Jumala on luonut ihmiselle sen kiinnostumisen siihen mitä se haluaa tehdä, samoin antanut taidon siihen. "Jos emme usko, että tälläinen mielikuvitus on olemassa, niin se on todiste siitä että on olemassa?"Eihän tuollaisessa ajattelussa ole päätä ei häntää". Ettehän te välttämättä sitä näytäkkään, vaan maailma näyttää teoillansa. Raamattu on totuus, eikä ihmisten keksimä ja sen tietää jo siintä, kun sitä ei kaikille avata ja toisille se aiheuttaa ahdistusta. Mikäli ihmisen ja Jumalan välit eivät ole kunnossa, silloin Raamattu ahdistaa. Noinhan minäkin jumalattomista ajattelen, että jumalattomat saavat tehdä mitä haluavat, se ei minua haittaa yhtään, koska jokaiselle tullaan maksamaan heidän tekojensa perusteella.

Meillä on uskovaisia vankeja yli 48x enemmän kuin ateisti vankeja. Uskovainen joutuu todennäköisesti ennemmin vankilaan, kuin ateisti. Yök, en halua koskaan uskosta.

• 777777
        Asko.I kirjoitti:

Meillä on uskovaisia vankeja yli 48x enemmän kuin ateisti vankeja. Uskovainen joutuu todennäköisesti ennemmin vankilaan, kuin ateisti. Yök, en halua koskaan uskosta.

Joka ainut rikollinen on ekana ateisti, ennenkuin siintä tulee uskovainen. Silti vaikka rikollisesta tulisi uskovainen, se ei sitä sano, että hän ei sortuisi uudestaan rikoksiin, kun ihminen on sellainen, että se ei välttämättä usko sitä, että rikollisuus ei kannata.Luuletteko sitä, että uskovainen saa olla välttämättä rauhassa uskoon tulon jälkeen, ei saa olla, koska uskovaista koetellaan monella tavalla.

• 666.666.666
        777777 kirjoitti:

Joka ainut rikollinen on ekana ateisti, ennenkuin siintä tulee uskovainen. Silti vaikka rikollisesta tulisi uskovainen, se ei sitä sano, että hän ei sortuisi uudestaan rikoksiin, kun ihminen on sellainen, että se ei välttämättä usko sitä, että rikollisuus ei kannata.Luuletteko sitä, että uskovainen saa olla välttämättä rauhassa uskoon tulon jälkeen, ei saa olla, koska uskovaista koetellaan monella tavalla.

Se sinun Jumalasi on edelleen pelkkä lapsellinen väitteesi. Tulet toteamaan sen vielä muiden edemenneitten hihhuleiden tapaan.

• 777777
        666.666.666 kirjoitti:

Se sinun Jumalasi on edelleen pelkkä lapsellinen väitteesi. Tulet toteamaan sen vielä muiden edemenneitten hihhuleiden tapaan.

"Se sinun Jumalasi on edelleen pelkkä lapsellinen väitteesi."Eikös jumalatommakin pitäisi uskoa kaikkea mitä näkee, pitää todellisena. Menkääs kysymään vankilasta ihmisiltä, kuinka asian laita on. Jeesus Kristus on ainut tie pelastukseen ja aidosti pois rikollisuudesta. Siinähän se juuri onkin, mikä jumalattomia harmittaa, kun te haluatte todistuksia Jumalan olemassa olosta, mutta kun te ette saa niitä, mikäli Jumala ei teille niitä suo. Monelle todistukset tulevat silloin, kun asioita ei voi enää muuttaa.

• jupitero

"Ei ole kuin lisääntymään päin"

Idioottit eli uskovaiset lisääntyvät afrikassa, siinä olet oikeassa. Näille kouluja käymättömille ihmisille on tätä taiuskoa vielä helppo myydä.

" ja alamäki senkun tulee vaan jatkumaan"

Ainoa alamäki näyttää olevan mielenterveydessäsi. Yhteiskuntamme kun on paljon parempi kaikilla mittareilla kun vertaa vaikkapa vain pari vuosikymmentä taaksepäin.

"Kaikki on mennyt pahempaan suuntaan ei auta käsidesi norovirukseen"

Ei vaan parempaan suuntaan. Parempi hygienia ehkäisee tartuntaa norovirukselta, mitään lääkehoitoa siihen ei ole saatavilla.

Ja tämä ELÄINUHREILLA mässäillevä jumalaolentosi on ja pysyy mielikuvitusolentoja, valitan :)

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Ei ole kuin lisääntymään päin"

Idioottit eli uskovaiset lisääntyvät afrikassa, siinä olet oikeassa. Näille kouluja käymättömille ihmisille on tätä taiuskoa vielä helppo myydä.

" ja alamäki senkun tulee vaan jatkumaan"

Ainoa alamäki näyttää olevan mielenterveydessäsi. Yhteiskuntamme kun on paljon parempi kaikilla mittareilla kun vertaa vaikkapa vain pari vuosikymmentä taaksepäin.

"Kaikki on mennyt pahempaan suuntaan ei auta käsidesi norovirukseen"

Ei vaan parempaan suuntaan. Parempi hygienia ehkäisee tartuntaa norovirukselta, mitään lääkehoitoa siihen ei ole saatavilla.

Ja tämä ELÄINUHREILLA mässäillevä jumalaolentosi on ja pysyy mielikuvitusolentoja, valitan :)

Minun mielenterveydessäni ei ole mitään vikaa, vaan siinä mitä jumalattomuus saa aikaan ja jumalatonhan ei sitä tule myöntämään, koska se käy teidän luonteellenne. Edelleenkin mitä enempi ihmiset joutuvat Jumalan sanasta erille, sitä vaikeammaksi elämämme käy, sen tulee jumalatonkin huomaamaan. Mikäli vertaamme vaikka 10v taaksepäin, niin nykypäivänä on huomattavasti huonommat oltavat Suomessa, monelta osin.

• jupitero

"Minun mielenterveydessäni ei ole mitään vikaa"

Jos kerran olet ollut tekemisissä kuolleen isäsi kanssa niin silloin sinulla on mielenterveysongelmia.

"ihmiset joutuvat Jumalan sanasta erille"

Ai puhutko nyt tästä ELÄINUHREILLA mässäilleestä jumalastasi? Tällaisen keksityn olennon sanoilla ei teen yhtikäs mitään.

"niin nykypäivänä on huomattavasti huonommat oltavat Suomessa, monelta osin"

Vaan kun ei ole ja tämä käy ilmi tilastoista (rikollisuus, terveys, jne). Ehkä sinulla on huono olla kun elät satumaailmassa ja kuvittelet että muillakin on.

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Minun mielenterveydessäni ei ole mitään vikaa"

Jos kerran olet ollut tekemisissä kuolleen isäsi kanssa niin silloin sinulla on mielenterveysongelmia.

"ihmiset joutuvat Jumalan sanasta erille"

Ai puhutko nyt tästä ELÄINUHREILLA mässäilleestä jumalastasi? Tällaisen keksityn olennon sanoilla ei teen yhtikäs mitään.

"niin nykypäivänä on huomattavasti huonommat oltavat Suomessa, monelta osin"

Vaan kun ei ole ja tämä käy ilmi tilastoista (rikollisuus, terveys, jne). Ehkä sinulla on huono olla kun elät satumaailmassa ja kuvittelet että muillakin on.

Tiedätkö mitä se vaan kertoo sen, kun olin isäni kanssa tekemisissä, että kuoleman jälkeistä elämää on, Jumala näyttää olemassa olonsa harvoille ja valituille. Mikäli isäni ei olisi käynyt enkelinä luonani, silloinhan ei olisi elämänikään muuttunut, en olisi päässyt katkeruudestani, kateudestani, pelostani, enkä kuoleman pelostani. Sen takia tiedän myöskin sen, mikä ihmisiä odotaa, kun vaihdetaan Kristinusko, jumalattomuuteen ja hylätään Jeesus Kristus. Tämä on vasta kaikki alkua, mitä ongelmia Suomessa on ollut, Suomea on kuitenkin varjellut Jumala, ja sen kyllä huomaa, kun Jumalan siunaus ja varjelus loppuu. Jumala pitää kyllä omistansa huolen.

• jupitero

"Tiedätkö mitä se vaan kertoo sen, kun olin isäni kanssa tekemisissä"

Se kertoo siitä että sinulla on mielenterveyden kanssa ongelmia

"että kuoleman jälkeistä elämää on"

Ei ole

"Jumala näyttää olemassa olonsa harvoille ja valituille"

Teille milenterveysongelmaisille nämä erilaiset jumalaolennot aina tuntuvat näyttäytyvän. Syitä siihen voi pohtia jokainen itse.

"Tämä on vasta kaikki alkua, mitä ongelmia Suomessa on ollut"

Vain sinulla tuntuu olevan näitä ongelmia, ei meillä muilla.

"kun Jumalan siunaus ja varjel.."

• 777777
        jupitero kirjoitti:

"Tiedätkö mitä se vaan kertoo sen, kun olin isäni kanssa tekemisissä"

Se kertoo siitä että sinulla on mielenterveyden kanssa ongelmia

"että kuoleman jälkeistä elämää on"

Ei ole

"Jumala näyttää olemassa olonsa harvoille ja valituille"

Teille milenterveysongelmaisille nämä erilaiset jumalaolennot aina tuntuvat näyttäytyvän. Syitä siihen voi pohtia jokainen itse.

"Tämä on vasta kaikki alkua, mitä ongelmia Suomessa on ollut"

Vain sinulla tuntuu olevan näitä ongelmia, ei meillä muilla.

"kun Jumalan siunaus ja varjel.."

Jumala on olemassa, meitä uskovaisia maailman ja kaiken turhan häipyvän ja turhan palvojat, pitävät mielisairaina, mutta kun teillekkin joku päivä totuus selviää, mikäli seviää, mikäli teille yleensä edes se sallitaan, ota huomioon mikäli sallitaan ja luoja suo."Vain sinulla tuntuu olevan ongelmia, ei meillä muilla." Minulla ei ole ongelmia , minä olen vaan varoittelemassa mihinkä jumalattomuus johtaa. Mikäli minulla olisi teidänlaisianne ongelmia, en olisi varoittelemassa teitä. Onko sinua jättänyt koskaa oikein rakas ihminen, jota todellakin rakastat? Miltä se tuntu? Kerro minulle haluan kuulla sen, vai oletko joku yksinäinen erakko, joka elää yksikseen ilman perhettä ja lähimmäisiään. Veikkaan että sinulla on molemmat vanhemmat elossa, eikä elämässäsi ole ollut mitään suurempia vaikeuksia, edes avioeroa, eikä lapsia ole.

• jupitero

"Jumala on olemassa"

Jumalat ovat vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja.

"pitävät mielisairaina"

Siihen nämä kuvailevat harhasi viittaavat. Jos nämä harhat ovat tilapäisiä eivätkä pysyviä kuten skitsofreniassa niin kyse on lievessämmästä ilmiöstä.

"Minulla ei ole ongelmia "

Jokatoisessa viestissähän sinä kerrot miten sinua testataan ja miten huonosti asiat ovat. Eli ilmeisesti sinulla on asiat huonosti ja kuvittelet että muillakin on. Kaikesta paistaa läpi se että mielesi on järkkynyt, jonkin tragedian seurauksena. Et kyennyt käsittelemään siitä ja ratkaisuksi keksit mielikuvitusolennon johon nyt turvaat.

"minä olen vaan varoittelemassa"

Voin kertoa sinulle että mielikuvitusolennoistasi varoittelu on yhtä tyhjän kanssa.

• 80a7JJ

Uskonnollisuus ja kaikki rituaalit pitää erottaa Jumalasta. Tuskin Jeesus laittaisi mitään kaapua päälleen, tai asuisi Vatikaanissa kuin joku ihmeheppu jota käydään katsomassa kuin eläintarhassa leijonia ja apinoita. Voitin kuitenkin lotossa lisänumeron avustamana kun tulin uskoon. Summa oli valitettavasti jaettava ja jäi pieneksi. Uskoisin että onni kääntyy jos ja kun tulet uskoon. Hyvät asiat vyöryvät ensin henkisesti. Tulee lisää itseluottamusta ja turvaa.

• Tunnistin_huijauksesi

Mitä valitettavaa siinä oli, että summa oli jaettava? Mikään lakihan ei sellaista edellytä, joten päätöksen on täytynyt olla omasi, ellet sitten rikoksen uhriksi joutunut. Etkö olisi halunnut jakaa summaa, kun on kerran valitettavaa, että se oli jaettava? Ja mikäs ihmeen kristitty se sellainen on, joka valittaa kun joutuu muille jakamaan? No teeskentelevä ja tekopyhä sellainen tietysti. Luulit pääseväsi retostelemaan kristillisellä hyveellisydelläsi kun väitit jakaneesi pottisi, mutta sananvalintasi paljastivat, ettet olisi halunnut sitä tehdä. Ja kun et kerran halunnut sitä tehdä, niin väitetty tekosi oli siis vain ulkokultaisuuden teko, eikä oikea rehellinen, uskosta kumpuava toisten auttamiseen pyrkivä toiminta.

• 789879866k
        Tunnistin_huijauksesi kirjoitti:

Mitä valitettavaa siinä oli, että summa oli jaettava? Mikään lakihan ei sellaista edellytä, joten päätöksen on täytynyt olla omasi, ellet sitten rikoksen uhriksi joutunut. Etkö olisi halunnut jakaa summaa, kun on kerran valitettavaa, että se oli jaettava? Ja mikäs ihmeen kristitty se sellainen on, joka valittaa kun joutuu muille jakamaan? No teeskentelevä ja tekopyhä sellainen tietysti. Luulit pääseväsi retostelemaan kristillisellä hyveellisydelläsi kun väitit jakaneesi pottisi, mutta sananvalintasi paljastivat, ettet olisi halunnut sitä tehdä. Ja kun et kerran halunnut sitä tehdä, niin väitetty tekosi oli siis vain ulkokultaisuuden teko, eikä oikea rehellinen, uskosta kumpuava toisten auttamiseen pyrkivä toiminta.

Summa oli alle 1000 euroa. Ajattelin että varmasti voitan vielä lisää, koska olen uskossa. Taidatte olla hitaita ymmärtämään, mutta en ole enää kenenk''n hoitaja. Olen ollut hullujen kanssa ihan tarpeeksi ja ovi takalukossa. Uskon että Jumalan tuntemus tuo hyvää onnea. Sekoavia uskovia on paljon, mutta he ovat mielisairaita ja heidät täytyy erottaa. Mirka on samalla syklillä ja kuntouttava ja dissositaatioista kärsivä poleemikko monella persoonalla. Kaikki ovat hienoja ihmisiä. Usko tuo lisää voimaa.

• Tunnistin_pointtisi
        789879866k kirjoitti:

Summa oli alle 1000 euroa. Ajattelin että varmasti voitan vielä lisää, koska olen uskossa. Taidatte olla hitaita ymmärtämään, mutta en ole enää kenenk''n hoitaja. Olen ollut hullujen kanssa ihan tarpeeksi ja ovi takalukossa. Uskon että Jumalan tuntemus tuo hyvää onnea. Sekoavia uskovia on paljon, mutta he ovat mielisairaita ja heidät täytyy erottaa. Mirka on samalla syklillä ja kuntouttava ja dissositaatioista kärsivä poleemikko monella persoonalla. Kaikki ovat hienoja ihmisiä. Usko tuo lisää voimaa.

Se summa ei mitenkään vaikuta pointtiini siitä, että paljastit, ettet olisi halunnut jakaa sitä, vaan olisit mielummin pitänyt kaiken itselläsi. Ehkä teit valinnan jakaa potin siksi, että näyttäisit laupiaalta samarialaiselta. Mutta usko ei siis näytä tuovan pyyteetöntä hyväntahtoisuutta ja jakamisen iloa edes silloin, kun sen otaksutaan olleen saavutettujen voittojen onnenkantamoisen mahdollistajana. Tuollainen saa uskosi näyttäytymään varsin itsekeskeisessä valossa. Myöntäisit nyt vain rehdisti tuon, mitä tulit lipsauttaneeksi. Vaikka uskotkin taikauskoista hömppää (kuten uskosi vaikutuksen voiton todennäköisyyteen), olisit edes sen verran rehellinen.

• T..Mirka

Odotan edelleen niitä hyötyjä.

• uskova-urpo

Uskominen on hyvin hyödyllistä. Esimerkiksi minä opin heti uudestisynnyttyäni muuttamaan veden viiniksi. En tiedä, miten se tapahtuu, mutta se vain tapahtuu. Siksi järjestän itselleni joka ilta ehtoolliset ja nautin Jeesuksen verestä.

• uskomaton-urpo

Oletko käyttänyt toimituksessasi hiivaa ja sokeria vai käykö se vesi viiniksi ihan vain jos sitä komentaa, että "nouse, ota vuoteesi ja käy"? Itse osaan muuttaa kaljan virtsaksi, mutta aivan tarkkaan en tiedä miten se tapahtuu. Kemiallinen reaktioyhtälö kuitenkin menee jokseenkin näin, että:

5 litraa kaljaa -> 5 litraa kusta

• uskova-urpo
        uskomaton-urpo kirjoitti:

Oletko käyttänyt toimituksessasi hiivaa ja sokeria vai käykö se vesi viiniksi ihan vain jos sitä komentaa, että "nouse, ota vuoteesi ja käy"? Itse osaan muuttaa kaljan virtsaksi, mutta aivan tarkkaan en tiedä miten se tapahtuu. Kemiallinen reaktioyhtälö kuitenkin menee jokseenkin näin, että:

5 litraa kaljaa -> 5 litraa kusta

"5 litraa kaljaa -> 5 litraa kusta"

On sulla uskomattomat jutut, koska sulla ei ole asiat kokonaisuutena hallussa. Katsos alkoholi on diureetti eli se kiihdyttää nesteen poistumista elimistöstä. Kuten sanotaan, että jos juot pullollisen kaljaa, kuset kaksi. Juuri siksi krapula-aamuisin janottaa. "Vettä se viina vinkuu." Eli suomeksi sanottuna viisi litraa kaljaa tuottaa enemmän kuin viisi litraa kusta.

Toistaiseksi en ole keksinyt muuta keinoa muuttaa vettä viiniksi kuin tosiaan hiivaa, sokeria ja hedelmämössöä, mutta toisinaan myös rukoilen, että satsi onnistuisi. Vankan kokemukseni ansiosta se onnistuukin aina. Myös uskonveljeni ja -sisareni ovat kehuneet viettäessämme hartaita ehtoollistilaisuuksia.

• uskomaton-urpo
        uskova-urpo kirjoitti:

"5 litraa kaljaa -> 5 litraa kusta"

On sulla uskomattomat jutut, koska sulla ei ole asiat kokonaisuutena hallussa. Katsos alkoholi on diureetti eli se kiihdyttää nesteen poistumista elimistöstä. Kuten sanotaan, että jos juot pullollisen kaljaa, kuset kaksi. Juuri siksi krapula-aamuisin janottaa. "Vettä se viina vinkuu." Eli suomeksi sanottuna viisi litraa kaljaa tuottaa enemmän kuin viisi litraa kusta.

Toistaiseksi en ole keksinyt muuta keinoa muuttaa vettä viiniksi kuin tosiaan hiivaa, sokeria ja hedelmämössöä, mutta toisinaan myös rukoilen, että satsi onnistuisi. Vankan kokemukseni ansiosta se onnistuukin aina. Myös uskonveljeni ja -sisareni ovat kehuneet viettäessämme hartaita ehtoollistilaisuuksia.

Ahaa, mutta kappas kun en maininnut mitään, että saunon niin maan perkeleesti, että hikoilen niin paljon, että saadaan tuo 5:5-suhde tasan.

• uskova-urpo
        uskomaton-urpo kirjoitti:

Ahaa, mutta kappas kun en maininnut mitään, että saunon niin maan perkeleesti, että hikoilen niin paljon, että saadaan tuo 5:5-suhde tasan.

Ahaa, juot siis aina saunassa. No se saa kusirakkosi menemään halpaan.

• nää_on_näitä

En väitä olevani sinun määritelmäsi mukainen uskovainen, mutta muuten olisi mielenkiintoista tietää mitä hyöty tässä tapauksessa sinulle olisi.

Toisaalta mitä hyvää on tarjuksessasi uskovaisille

• 678qwe

Mirka muutut ystäväksi, etkä enää hauku niin kauheesti. Meissä uskovissa on moneen lähtöön ihmisiä myös. Hulluja tuomitsevia ja ylpeitä sellaisia. On myös rakastavia ystäviä. Aivan kuten Jeesus. Hommat asuu sydämessä. Ollaan kiitollisia elämästä ja Jumalan ilmestyksestä. On mahtava kun oma puoliso on laittanut Jeesuksen kuvan taulun seinälle, missä hän kulkee viljojen keskellä pellolla opetuslasten kanssa. Uskomtaon ja kaunis juttu.
      https://www.youtube.com/watch?v=MrNncUv5EbQ

• Voisin valehdella uskovani, jos siitä olisi jotain hyötyä. Uskomaan en alkaisi, se kun ei vaan onnistu.

• T..Mirka

Mitkä oli ne hyödyt?

• nää_on_näitä

Mitä tarjoat sovitaan hyöty ensin.

• Ilo.Herrassa

Sain syntini anteeksi ja iankaikkisen elämän, kun tulin uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. (Joh. 3:16)

Sinunkin pitäisi.......

• vaalit.tulossa

"Sain syntini anteeksi ja iankaikkisen elämän,"

Lottovoittoa ei saa, jos ei täytä lottokuponkia tai joku muu ei tätä sitä sinun puolestasi.

Jos joku kertoo sinulle tehneensä niin, niin uskotko häntä? Ehkä uskot...
        Jos hän lisäksi kertoo, että sinä saat sillä kupongilla päävoiton, niin luotatko hänen lupaukseensa päävoitosta? Uskotko, että hän voi luvata sellaista ja hänellä on tieto siitä, että kyseinen kuponki voittaa?
        On yksi asia luvata ja toinen pitää.

Keväällä on vaalit. Järkevänä ihmisenä varmaan ymmärrät millaisia lupauksia silloin tehdään..

Sama on syntien anteeksisaamisen ja iankaikkisen elämän kanssa. Nekin on helppo luvata, mutta pitää olla todella yksinkertainen ihminen, jos sellaisiin lupauksiin uskoo.

• T..Mirka

Synti on ihmisten itse keksimä sairaus, johon tarjoavat lääkkeeksi jumalauskoa.

Eli, synti on huuhaata.

• 777777
        T..Mirka kirjoitti:

Synti on ihmisten itse keksimä sairaus, johon tarjoavat lääkkeeksi jumalauskoa.

Eli, synti on huuhaata.

Se on sellaiselle huuhaata, joka ei tiedä asiasta mitään.

• 666.666.666
        777777 kirjoitti:

Eli sinulle. Sinä et tiedä muusta kuin huuhaasta.

• T..Mirka
        777777 kirjoitti:

Hei 777777. Et taida tietää mitään.

• 777777
        vaalit.tulossa kirjoitti:

"Sain syntini anteeksi ja iankaikkisen elämän,"

Lottovoittoa ei saa, jos ei täytä lottokuponkia tai joku muu ei tätä sitä sinun puolestasi.

Jos joku kertoo sinulle tehneensä niin, niin uskotko häntä? Ehkä uskot...
        Jos hän lisäksi kertoo, että sinä saat sillä kupongilla päävoiton, niin luotatko hänen lupaukseensa päävoitosta? Uskotko, että hän voi luvata sellaista ja hänellä on tieto siitä, että kyseinen kuponki voittaa?
        On yksi asia luvata ja toinen pitää.

Keväällä on vaalit. Järkevänä ihmisenä varmaan ymmärrät millaisia lupauksia silloin tehdään..

Sama on syntien anteeksisaamisen ja iankaikkisen elämän kanssa. Nekin on helppo luvata, mutta pitää olla todella yksinkertainen ihminen, jos sellaisiin lupauksiin uskoo.

"Sama on syntien anteeksi antamisen ja iänkaikkisen elämän kanssa.Nekin on helppo luvata, mutta pitää olla todella yksikertainen ihminen, jos sellaisiin lupauksiin uskoo." Katsos sen huomaa jo siintä, että on saanut syntinsä anteeksi, kun ei tarvitse kantaa syyllisyyden tuntoa, tulee kevyt olo, elämään tulee lisää virtaa ja se että elämä kulkee eteenpäin, eikä tarvitse ainoastaan rikkoa elämässä ja elää vaikka riippuvuudessa. Ihminen joka elää synnissä, on katkeroitunut, kateellinen, elää sitä vanhaa elämää ja on valmis rikkomaan myöskin toisen elämän, ja valmis tekemään oman edun mukaisesti keinolla millä hyvänsä. Valitus alkaa kuulumaan, että miksi minulle käy aina näin , miksi ei toisille käy koskaan ja se sama kierre voi jatkua 10:nniä vuosia.

• 666.666.666
        777777 kirjoitti:

"Sama on syntien anteeksi antamisen ja iänkaikkisen elämän kanssa.Nekin on helppo luvata, mutta pitää olla todella yksikertainen ihminen, jos sellaisiin lupauksiin uskoo." Katsos sen huomaa jo siintä, että on saanut syntinsä anteeksi, kun ei tarvitse kantaa syyllisyyden tuntoa, tulee kevyt olo, elämään tulee lisää virtaa ja se että elämä kulkee eteenpäin, eikä tarvitse ainoastaan rikkoa elämässä ja elää vaikka riippuvuudessa. Ihminen joka elää synnissä, on katkeroitunut, kateellinen, elää sitä vanhaa elämää ja on valmis rikkomaan myöskin toisen elämän, ja valmis tekemään oman edun mukaisesti keinolla millä hyvänsä. Valitus alkaa kuulumaan, että miksi minulle käy aina näin , miksi ei toisille käy koskaan ja se sama kierre voi jatkua 10:nniä vuosia.

" elämään tulee lisää virtaa"

No sinä olet näemmä saanut elämääsi virtaa sähköshokkeina. Juttujesi laadusta päätellen tarvitsisit taas sellaisen.

• 12____13

> Rupean heti uskovaiseksi, jos joku todistaa että siitä on minulle oikeasti jotain hyötyä.

Uskovaisuudesta olisi hyötyä enemmän muille, koska se tarkoittaisi, että uskot Jeesuksen opetuksen ja rakastat lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Hyödyllistä sinun kannalta olisi tulla vanhurskaaksi, koska vanhurskaille on mm. ikuinen elämä.

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

• T..Mirka

Odotellaan hyöty ehdotuksia

• 987asd9

Rukousvastaukset tulee aina takaisin. Pientä viivettä on kyllä ja aina havaittavissa, mutta isoja asioita kumuloituu takuulla ja varmasti. Sitä saa mitä tilaa toimii siis myös positiivisesti. Suosittelen vilpittömästi juttelemaan ja Mirka on mahtava kaveri tutkimaan Jeesuksen sanomaa. Siinä on huippukaveri myös. Ei enää normaali ihminen vaan säde ja korkeampi, eli korkein hengellinen ilmestys.

• valitseoikein

"Siinä on huippukaveri myös."

Jeesuksen kerrotaan olevan rakkaus. Todellisuudessa Jeesus oli riidanhaastaja.
        Totuus kuitenkin on, että kaikki Jeesuksen oppeihin perustuvat yhteisöt tekevät pahaa.

Sinun kannattaisi tutustua buddhalaisuuteen ja lopettaa tuo riidanhaastaminen.

• 987ad

Tunnen buddhalaisuuden ja sillä viitataan ihmisen fyysisen kokemuksen mahdollisuuteen valaistumisen välineenä. Kundalini energia virtaa meissä kaikissa ja samat energiakekukset eli chakrat ovat kaikilla. Ne täytyy vain aktivoida. Kristinusko ei korosta näitä asioita, ne kuuluvat itään ja paljon kaukaisempiin asioihin ennen ajanlaskun aikoja. Lähtökohta on kuitenkin samanlainen, mutta kulttuurit eroavat.

• BudhalaisuusON
        valitseoikein kirjoitti:

"Siinä on huippukaveri myös."

Jeesuksen kerrotaan olevan rakkaus. Todellisuudessa Jeesus oli riidanhaastaja.
        Totuus kuitenkin on, että kaikki Jeesuksen oppeihin perustuvat yhteisöt tekevät pahaa.

Sinun kannattaisi tutustua buddhalaisuuteen ja lopettaa tuo riidanhaastaminen.

TEKOPYHYYTTÄ, jonka hölmöt harrastajat koettavat rakentaa tikapuitaan taivaaseen, joka ei onnistunu budhalta itseltäänkään, SE ON VARMA SE, kun totuuden tietää !

• BudhalaisuusON

Nämä EDELLÄ mainitut Kristityt eivät osaa koota edes itseään, saati tikapuita.. SE ON

• VapauteenKristusVapautti

"...jos joku todistaa että siitä on minulle oikeasti jotain hyötyä."
      =================
      Saat Jumalalta voiman hylätä synnilliset himot ja halut jotka tuhoavat elämääsi.
      Sinun ei tarvitse olla himojesi orja.

• VapauteenKristusVapautti

Jumala toisin on päivästä toiseen seksihimojensa orja..

• 789asd

On totta että et ole enää maallinen. Näet Jeesuksen kautta rakkauden uskomattoman voiman. Jeesus ei vaadi isolla peellä palvontaa. Hän vain on Vapahtaja ja Armahtaja. Mielenkinntoinen asia on, kun kuolemme omasta ruumiistamme pois ja jätämme ajoneuvon. Matti saa kokea asian ja moni muu uskossa oleva. Vaikka on himojensa vallassa niin tietää että sivuraitella mennään ja auttaja on vastassa. Suuri Kunnia Jumalalle että antoi ainoan poikansa. Voin kertoa ja vakuuttaa tämän tiedeihmisenä. Perheessä on muitakin. Ei olla lestadiolaisia, mutta kasvettu heidän keskellä. Teknologia ja viestintä alalla on paljon uskovia. Samoin lääketieteessä ja varsinkin psykiatriassa.

• lyhyetjäljet

Tiedeihminen, joka ei osaa edes kirjoittaa yhdyssanoja yhteen?

Jepjep, ihan varmasti joo...

• Ateisti1982EiKirj

En alkaisi uskomaan, vaikka minulle maksettaisi kaikki maailman varat! Pankit on ainakin pullollaan, vaikkei käteisenä!

Jos voittaisin perjantaina EuroJackPotissa (vaikken laita riviä) päävoiton niin en siltikään alkaisi uskomaan! :D

Mikään lupaus, ehto tai mikään syy ei saisi mua uskomaan jumalaan!

• 987asd

Kaikki ihmisert eivät osaa laulaa eikä soitta. Mutta heillä on muita superominaisuuksia kaikki tyynni. On fyysikoita ja kemistejä jotka eivät hyväksy Jumalaa. Jokaisella on oma tehtävä. Loppumtreillä käy kuitenkin toteen ja Kirkkaus tulee vastaan. Se on aivan varma ja väistämätön asia. Näet kirkkauden, mutta et pääse sinne. Siksi kannattaa kääntyä jo nyt maallisessa elämässä. Jeesus on opas ja portti. Ei tarvitse hihhuloitua. Jumala ilmoittaa säännöllisesti omasta hengestään. Kiitokset siitä.

• T..Mirka

Mä tiesin ettei uskoontulosta ole oikeasti mitään hyötyä ja siksi tein tarjouksen uskovaisille. HEH HEH HEH .....

• LaulajaYkkönen

hehh hehh. Aikan paljon naristeaj ja omahyväisiä atisteja. Hehhee

• LaulajaYkkönen

Ai sik. = Sir Mero ol gögö, sisi na pop opop göl sawi hik nailo of müü
        Nalak de jedi

• 12_____13

Nvidiapelle-"LaulajaYkkönen" Ev.Lut(ka) uskovainen pelailee yhä 2000-luvulla ja ivaa "Atisteja" > ATIn omistajia. Ainainen kina, kenen näytönohjainyksikkö on PARAS (atiin uskovat ovat pellejä sanoo Nvidisisti > N-Vidian omistaja)

Kuule, molemmat firmat ovat fuusioituneet ja huippu video pelis: JeesusGeddon 2000TRD on jo vanhempi juttu kun Jeesus itse.. houh.

Nykyisin nauretaan sille, kuinka nopeasti teknologia vanhenee - sinun Ati-vitsit OLIVAT vanhoja jo vuonna 2007!

• LaulajaYkkönen

Uxxkon vaapaasti/vaakaasti, etetä Radeon 9800 XT =parras!

• nää_on_näitä

Aloittaja tuntee itsensä hyödylliseksi omassa roolissaan. Miten muuten palaisi yhä uudelleen samalla väitteellä samalle palstalle.

Hän ei luovu uskostaan koska samoin uskovia on mukavasti tällä tavoitettavissa, täältä löytyy myös ankara vastustus joten siinä juuri tuntee olevansa jotakin kun huomaa saavansa aikaan jotakin todella hyödyllistä aikaiseksi
      Jokainen tulee autuaaksi omassa uskossaan. Mikä voisi olla vielä suurempi hyöty.

• 7987tad

Mirka voi nostaa omaa älykkyyttä. Kun tulee uskoon. Mutta ei sitä voida tehdän simsalabim, vaan se lähtee kovasti sieltä omasta sydämestä. Sitten kin on saavutettu uusi taso, niin mieli alkaa hyväksymään nykymoodon. On mahdotonta muuttaa ihmistä. Mutta jos hakeutuu hengelliseen maailmaan, niin se tapahtuu itsestään ja se on hyödyllistä.

• Hehhah_

<< Mirka voi nostaa omaa älykkyyttä. Kun tulee uskoon. >>

Huonolta näyttää tuon älykkyyden suhteen:
        https://www.is.fi/tiede/art-2000000647575.html

Tuskin uskoon tulo kuitenkaan älykkyyttä laskee. Uskoon vaan tulee helpommin keskivertoa vähemmän älykkäät (joilta siis puuttuu rationaalisuuteen tarvittavia älyllisiä ominaisuuksia). Siksi uskovat ovat keskimäärin tyhmempiä kuin ateistit.

• ratkaisu

Usko itseesi, sillä ratkeaa kaikki ongelmat ja alkaa menemään hyvin! Se on vaan paras usko tuo itsevarmuus, äläkä välitä toisten tyhmempien höpötyksistä!

• Uskoittees
      • ateisti1982

Henkisyys uskovaistenkin toitottamana on aina ollut minulle täysin vieras käsite!

• Hehhah_

<< Rupean heti uskovaiseksi, jos joku todistaa että siitä on minulle oikeasti jotain hyötyä. >>

Voisinhan minä tarjota vaikka satasen siitä, että alat uskoa (vaikken uskova olekaan). Siitä ainakin olisi kiistaton hyöty.

Mielenkiintoista vaan olisi se, että voisiko ihminen alkaa uskoa johonkin mielikuvitusotukseen pelkästään sen vuoksi, että on luvannut alkaa uskoa. Eipä se oikein taida olla mahdollista. En vaan pysty pakottamaan itseäni uskomaan joulutonttuihin vaikka joku antaisi miljoonan. Toki jos se olisi miljoonasta kiinni, varmasti selittäisin, että "tottakai uskon", mutta mitään todellista uskoahan tuo ei olisi.

• Ei kyl tosiaan satasella, eikä miljoonallakaan. Ei edes sillä että mulle tarjottaisi maailman kaikki varat!

• tottavieköön

#... mielikuvitusotukseen pelkästään sen vuoksi, että on luvannut alkaa uskoa. #

Kuten puolisoon tai AVO puolisoon, mielikuvia kaikki pelkästään sen vuoksi että on luvannut jotain mielikuvituksellista,
        Onneksi pääsee eroon heti kun lopettaa uskomisen mielikuvaansa. Kuka on niin tajuton että pidemmälti uskoo mielikuvitukseensa.

• Jos uskovaiset todistavat jumalansa kaikille maailman ihmisille samaan aikaan, samassa paikassa niin tällöin voi ateistikin ryhtyä uskomaan jumalaan sen konkreettisesti nähtyään. Ei luulisi että uskovaisille nämä treffien jäjestäminen jumalan kanssa ois niin vaikeeta, sillä uskovaisilla luulisi olevan hyvät suhteet siihen jumalaan!? Suurin ongelma saattaisi olla sitten miten saadaan kaikki maailman ihmiset samaan aikaan, samaan paikkaan. :)

• Ei vaan ole vielä ateistien vuoro uskoa Jumalaan. Vesimiehen aikana 2000 - 4300 jKr on luultavaa, että teistit alkavat omaa jumaluuttaan esillä pitämään. Vuoden 2100 jKr tienoilla Vyasadeva kokoaa Veedat ja aletaan palvoa elukoita, enkeleitä ja itseään jumalina. Lehmiä ja härkiä ja käärmeitä sekä enkeleitä. Ensimmäinen elävä olento (robotti, kloonattu ruumis) eli Brahma syntynee vuoden 2700 jKr tienoilla. Ja myös Brahmaa eli robotteja aletaan palvoa Jumalina. Britit ovatkin jo ensimmäisen seksinukkebordellin pistäneet pystyyn.

Ateistit saavat vuoron vasta KAURIIN AIKAKAUTENA 4300-6500 jKr. Silloin pitäisi olla ohjelmassa Viimeinen tuomio, kaikkien kuolleiden ylösnousu, Valon valtakunta jne. Tulee tietoa kaikkien tekemistä teoista avoimesti. Kaikki salattu tulee valoon. Nykyisinhän uskovaiset tekevät paljon pahaa salassa ja piilossa. Ateistit sen sijaan ovat hieman rehellisempiä ja totuudellisempia.

Vesimiehen aikakausi on ateismin kannalta heikko ; niin luulisin. Ennemmin kannattaa olla kivenpalvoja tai vasikanpalvoja kuten juutalaiset kuin palvoa olemattomuutta, tyhjyyttä, oman käden voimaa tai totuuden valoa.

• ABC1234567

Tieteellinen ja looginen todistus siis. Helppo homma. A. Vain pysyvillä asioilla merkitystä (Mitään hyötyähän ei ole mistään mikä häviää jälkiä jättämättä). B. Voidaan vieläpä olettaa että kumpi tahansa maailmankatsomus voi olla totta. Eli katsotaan mitä pysyvää saavutat eri vaihtoehdoissa:

Ateistina jomman kumman näistä:
      -Tyhjyyden/et mitään
      -Helvetin

Uskovaisena jomman kumman näistä:
      -Tyhjyyden/et mitään
      -Taivaan

Eli kaikissa skenaarioissa uskovaisena saavutat vähintään yhtä hyvän lopputuloksen kuin ateistinakin. On siis mahdotonta hävitä mitään ateismiin verrattuna, mutta voit voittaa jotakin.

• tutkimusta

Mistäs tiedät mitä jumaluutta kannattaa palvoa?

Suuttuuko oikea jumaluus kun palvot vahingossa väärää jumaluutta?

Jos jumaluus kysyy mikset palvonut minua niin rehellinen vastaus on että todisteet olivat yhtä huonot/hyvät kaikille vaihtoehdoille.

Entäpä kun päätät kaiken varalta yrittää palvoa valitsemaasi jumaluutta niin luuletko sen olevan niin puusilmä, ettei se näe teeskentelyä?

• Josjaksat

No lue ja opiskele mikä uskonto sinua eniten kiinnostaisi.

• T..Mirka

Onneksi en ole uskis, sen verran järjettömiä heidän kirjoitukset ovat.

• et.silleen

Ryhtyessäsi uskoon aivosi muuttuvat paskoon.

• WR00000000000000M

"Rupean heti uskovaiseksi, jos..."
      ooooooooooooooooooooooooooooooo

Tämä kaveri sotkee nyt pahasti USKON ja USKONNON keskenään.

Jeesukseen Kristukseen uskovaksi ei ruveta, vaan pelastutaan yksin Jumalan armosta. Efesolaiskirje 2:8: "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja"

Islamistiksi voidaan ruveta.
      Ateismiin voidaan ruveta. (Siinä sitä muuten vasta uskoa tarvitaankin, kun pitää ruveta uskomaan, että tämä elämä ja maailmankaikkeus on syntynyt tyhjästä jonkun alkupaukun seurauksena - miten tyhjyys voikaan räjähtää!)
      Vapaa-ajattelijaksi voidaan ruveta.

Siis uskonnon harjoittajaksi ruvetaan,
      Jeesukseen Kristukseen uskovaksi pelastutaan Jumalan armosta.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3325
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1899
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1891
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1441
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1391
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1207
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      955
    Aihe