Työkyvyttömyyseläkehakemus-??

Jeesatkaatietämätöntä

Hei. Lääkäri on kirjoittanut minulle B-lausunnon., ruksi kohdassa työkyvyttömyyseläke. Vein sen kelaan ja kuukauden päästä kysytään uutta B-lausuntoa. Miten toimin:pitääkö minun kelassa täyttää erikseen joku lomake että haen työkyvyttömyyseläkettä . Kelasta en saanut mitään ohjetta. Ottivat b-lausunnon sisään ja ei muuta. Uusia asioita itselleni ja olen ihan uunona mitä pitää täyttää ja toimia. Terv 60 v 2 sairauden vaivaama henkilö.

7

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opastusta

Mee kelaan takaisin ,ota kurkusta kiinni tyyppiä ja sano ,voisitko opastaa tarkemmin,kun oon pekkapuupää.

• anonyymi_7Qf

tai kohteliaampaa on ja saat asian asiallisesti hoidettua kun meet www.kela.fi ja kirjaudet pankkitunnuksilla sisään...siellä on kohta viestit, josta saat apua tai voit soittaa mikäli kiireellinen asia. sieltä kelan sivuilta löytyy myös varmasti eläke -kohdasta tarvittavaa tietoa. tsemppiä!

• hakemusvetämäänvaan

Niille pitää olla B-todistus missä on sairauslomaa useita kuukausia etenpäin. Ja kuntoutustuki/työkyvyttömyyseläke-hakemus on itse täytettävä. Itsellä hakemuksen käsittely kesti 2,5 kuukautta. "eläke" myönnettiin määräaikaisena siihen asti kun B-todistus on voimassa. Varaa netistä puhelinaika. Itse sain asiallista neuvoa (ihme kyllä).

• 7570

Erilaisia menettelyjä.
      52v vaimoni alkoi "kuureilla" muutaman päivän sairasloma, viikon työrupeama marketin kassalla" tahtia.
      Muutaman kuukauden kuluttua KELAn virkailija ehdotti eläkehakemuksen täyttämistä.
      Hakemus täyttyi samalla reisulla ja myönteinen päätös tuli parissa kuukaudessa.

Tämä tapahtui 18 vuotta sitten.

• Työk.eläkehakemus

Kiitos kaikille asiallisista vastauksistsa.Menen paikanpäälle. Mobiiliversiolla vähän vaikea täytellä hakemuksia jne. .muita laitteita kun ei ole. 👍

• Anonyymi

Täällä aloittaja. 4 B-lausuntosuntia tässä tarvittiin. Takautuvasti tuli ensimmäisestä b-lausunnon päivämäärästä rahat,jotka kela tottakai peri itselleen, (tukia,asumistukia jne). Olin sinnikäs ja niin oli lääkärinikin, jonka ammattitaidolla ja paneutumisella oli valtava merkitys työkyvyttömyyseläkkeeseeni. Ei kantsi antaa periksi kun kela vaatii niitä b-lausuntoja 3-4 kk välein. Uutta peliin. Maksoin kyllä itse yksityislääkäri kuluni , mutta rahatilanteeni huomioon ottaen lääkärilausunnoista läälörini ei pyytänyt mitään. Onnekas ja sinnikäs olin.hermo oli mennä jossain vaiheessa. Terveysasemalla jos olisin käynyt niin jonossa olisin vieläkin ilman minkäänlaista b-lausuntoa. Niin kankeaa oli kun sinne ensin otin yhteyttä.

• Anonyymi

Työnantaja maksoi minun B-lausunnot ,viimeisin lausunto meni minullakin hoitavan lääkärin piikkiin kun en ollut enään töissä.Kyllä se eläke tulee kun on sairauksia,kaikki lomat pidetty ja 60v ikä painaa päälle,eipä siinä muuta tarvita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2685
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      413
      2209
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2086
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      17
      1845
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      139
      1746
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1679
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1163
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1132
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1049
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      935
    Aihe