Työkyvyttömyyseläkehakemus-??

Hei. Lääkäri on kirjoittanut minulle B-lausunnon., ruksi kohdassa työkyvyttömyyseläke. Vein sen kelaan ja kuukauden päästä kysytään uutta B-lausuntoa. Miten toimin:pitääkö minun kelassa täyttää erikseen joku lomake että haen työkyvyttömyyseläkettä . Kelasta en saanut mitään ohjetta. Ottivat b-lausunnon sisään ja ei muuta. Uusia asioita itselleni ja olen ihan uunona mitä pitää täyttää ja toimia. Terv 60 v 2 sairauden vaivaama henkilö.
Ilmoita

Mee kelaan takaisin ,ota kurkusta kiinni tyyppiä ja sano ,voisitko opastaa tarkemmin,kun oon pekkapuupää.
1 VASTAUS:
tai kohteliaampaa on ja saat asian asiallisesti hoidettua kun meet www.kela.fi ja kirjaudet pankkitunnuksilla sisään...siellä on kohta viestit, josta saat apua tai voit soittaa mikäli kiireellinen asia. sieltä kelan sivuilta löytyy myös varmasti eläke -kohdasta tarvittavaa tietoa. tsemppiä!
+Lisää kommentti
Niille pitää olla B-todistus missä on sairauslomaa useita kuukausia etenpäin. Ja kuntoutustuki/työkyvyttömyyseläke-hakemus on itse täytettävä. Itsellä hakemuksen käsittely kesti 2,5 kuukautta. "eläke" myönnettiin määräaikaisena siihen asti kun B-todistus on voimassa. Varaa netistä puhelinaika. Itse sain asiallista neuvoa (ihme kyllä).
Ilmoita
Erilaisia menettelyjä.
52v vaimoni alkoi "kuureilla" muutaman päivän sairasloma, viikon työrupeama marketin kassalla" tahtia.
Muutaman kuukauden kuluttua KELAn virkailija ehdotti eläkehakemuksen täyttämistä.
Hakemus täyttyi samalla reisulla ja myönteinen päätös tuli parissa kuukaudessa.

Tämä tapahtui 18 vuotta sitten.
Ilmoita
Kiitos kaikille asiallisista vastauksistsa.Menen paikanpäälle. Mobiiliversiolla vähän vaikea täytellä hakemuksia jne. .muita laitteita kun ei ole. 👍
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Työkyvyttömyyseläkehakemus-??

Hei. Lääkäri on kirjoittanut minulle B-lausunnon., ruksi kohdassa työkyvyttömyyseläke. Vein sen kelaan ja kuukauden päästä kysytään uutta B-lausuntoa. Miten toimin:pitääkö minun kelassa täyttää erikseen joku lomake että haen työkyvyttömyyseläkettä . Kelasta en saanut mitään ohjetta. Ottivat b-lausunnon sisään ja ei muuta. Uusia asioita itselleni ja olen ihan uunona mitä pitää täyttää ja toimia. Terv 60 v 2 sairauden vaivaama henkilö.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta