KÄVELEVIÄ TODISTEITA JUMALAN LUOMISTYÖSTÄ

Paatuneinkin ateisti joka ei usko minkäänlaiseen Jumalaan ensinkään sanoo kuintenkin olemassaolollaan seuraavaa:

Hei katsokaa minua, en usko Jumalaan ollenkaan, mutta kuitenkin olen Jumalan luoma ja hänen tahdostaan olemassa! Ja minussa on vielä se erikoinen piirre jota muissa luoduissa ei ole, että minä olen luotu Jumalan kuvaksi!

Joka viitsii väittää, että Jumalasta ei ole mitään todisteita, on ummistanut silmänsä tosiasioille: Koko maailmankaikkeus mikrokosmoksesta makrokosmokseen asti suorastaan huutaa, että katsokaa minua, minä en tosin itse ole Jumala, mutta katsokaa minua, minä olen syntynyt Jumalan luomistyön seurauksena!

31

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhhhfff

      Miksi jumala loi universumin?

      • sdkfkfhjkdfh

        Miksi se olisi itse itsensä synnyttänyt ilman tarkoitusta ja miten?


      • Anonyymi
        sdkfkfhjkdfh kirjoitti:

        Miksi se olisi itse itsensä synnyttänyt ilman tarkoitusta ja miten?

        Miksi sen syntymiselle pitäisi olla mitään tarkoitusta?


    • Kysyväinen

      Ihminen on niin uskomattoman hieno teos, että vain täydellisesti eksytetty ihminen voi ajatella sen syntyneen jostain sattuman oikusta ja alkulimasta!
      Oikeasti! Uskotteko te sellaiseen satuun?

      • KelpoisimmanSynty

        En minä ainakaan sellaiseen satuun usko.
        Sen sijaan uskon, että nykyihminen kehittyi varhaisimmista Homo lajeista evoluutioprosessin myötä. Alkulimoista en tiedä mitään, eikä evoluutio ole sattumaa.

        Valitettavasti nyt tämä rajattoman hieno teos on tuhoamassa maapallon ekosysteemiä sillä vauhdilla, että myös ihmispopulaation tulevaisuus on vaakalaudalla. Olemme lisääntyneet liikaakin ja täyttäneet Maan ääriään myöten, kuten Jumala käski. Maapallon biodiversiteettiä ajatellen käsky oli varsin huonosti harkittu.


      • sddkfhkfjh
        KelpoisimmanSynty kirjoitti:

        En minä ainakaan sellaiseen satuun usko.
        Sen sijaan uskon, että nykyihminen kehittyi varhaisimmista Homo lajeista evoluutioprosessin myötä. Alkulimoista en tiedä mitään, eikä evoluutio ole sattumaa.

        Valitettavasti nyt tämä rajattoman hieno teos on tuhoamassa maapallon ekosysteemiä sillä vauhdilla, että myös ihmispopulaation tulevaisuus on vaakalaudalla. Olemme lisääntyneet liikaakin ja täyttäneet Maan ääriään myöten, kuten Jumala käski. Maapallon biodiversiteettiä ajatellen käsky oli varsin huonosti harkittu.

        "...sellaiseen satuun"...

        No evoluutiosatuun on sinun turvallista uskoa.


      • Anonyymi

        Jumala on niin sadistinen ja rupunen kapistus että se aivan varmasti on ihmisen luoma.


    • KuvaSeOnPilakuvakin

      "Ja minussa on vielä se erikoinen piirre jota muissa luoduissa ei ole, että minä olen luotu Jumalan kuvaksi!"

      Olen usein ihmetellyt, mitä tuolla tarkoitetaan? Se ei varmaan tarkoita ihmisen fyysistä olemusta, koska ihminen on monin tavoin vajavainen eikä solutasolla eroa muista eläimistä juurikaan. Lisäksi ihmisiä on pygmeistä jenkkikoripalloilijoihin ja langanlaihoista malleista sumopainijoihin.

      Tuskin ihmisen henkinenkään olemus kelpaa Jumalan kuvaksi. Ihmiset ovat tyhmiä, ahneita, kateellisia, raakoja. Vai onko Jumalakin sellainen?

      Se on helppo uskoa, että ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen. Jumala vihastuu, katuu, leppyy VT:n mukaan kuten ihmisetkin. Jobin kirja on varsin rankka kuvaus ihmisen kuvasta. Jumala löi poikansa Saatanan kanssa vedon Jobin uskollisuudesta. Saatana sai tappaa Jobin karjan, palvelijat ja lapset ihan vaan pikkumaisen vedonlyönnin takia.

      • djfkghjkhk

        Jobin kirja on nerokkain kirjoitus maailmassa mutta ei se apinoille aukene.


      • Anonyymi
        djfkghjkhk kirjoitti:

        Jobin kirja on nerokkain kirjoitus maailmassa mutta ei se apinoille aukene.

        Jep. Vähäiseenkin ajatteluun kykenevä hoksaisi että jumala on todella vittumainen sadisti.


    • Swef

      Mitä hyötyä on uskoa jumalaan?

      • sdkfjkfjhshf

        Evoluutioon uskomisesta ei ole mitään hyötyä, pelkkää haittaa vaan kun se ei anna elämälle mitään merkitystä.


      • Kun uskoo Jeesukseen NIINKUIN Raamattu opettaa, pääsee osalliseksi taivaan paratiisista jo täällä maanpäällä, ja kun kuolema koittaa niin aukaistaan ovi ikuiseen paratiisiin.

        Tässä on se hyöty joka uskosta on uskovalle itselleen.


      • Anonyymi
        miikanaahum kirjoitti:

        Kun uskoo Jeesukseen NIINKUIN Raamattu opettaa, pääsee osalliseksi taivaan paratiisista jo täällä maanpäällä, ja kun kuolema koittaa niin aukaistaan ovi ikuiseen paratiisiin.

        Tässä on se hyöty joka uskosta on uskovalle itselleen.

        "pääsee osalliseksi taivaan paratiisista jo täällä maanpäällä"

        Kun katsoo teidän uskovasiten käyttäytymistä, niin kyllä haluan pysyä paratiiista kaukana. Minulle tuo kuulostaa helvetiltä.


      • Anonyymi
        sdkfjkfjhshf kirjoitti:

        Evoluutioon uskomisesta ei ole mitään hyötyä, pelkkää haittaa vaan kun se ei anna elämälle mitään merkitystä.

        Vain epätoivoinen narsisti (=uskovainen) etsii elämälleen jotain muuta erityistä merkitystä kuin elämä itse.
        Et taatusti ole ansainnut iankaikkista elämää sen enempää kuin kukan mukaan. Elä elämäsi nyt, ennen kuin pääset taivaalle pääasiassa hiilidioksidina.


      • Anonyymi
        miikanaahum kirjoitti:

        Kun uskoo Jeesukseen NIINKUIN Raamattu opettaa, pääsee osalliseksi taivaan paratiisista jo täällä maanpäällä, ja kun kuolema koittaa niin aukaistaan ovi ikuiseen paratiisiin.

        Tässä on se hyöty joka uskosta on uskovalle itselleen.

        Uskontoa tarvitsee sellainen ihminen joka ei kestä totuutta. Uskonto on pakoa todellisuudesta. Eräänlainen päihde siis sekin.


    • KazuKa

      Olisi kiva, että joskus jonkin jumalan tai edes" jumalan kaltaisen" olennon olemasaolosta tulisi oikeita todisteita kuten Ilmestyminen taivaalle siten, että kaikki maailmassa näkevät ja tämä puhuu samaan aikaan kaikilla ihmisille kaikilla maan kielillä, että "Minä olen (laita jumalan nimi tähän) ja minä haluan, että te (laita pyyntö tähän), jos teitä vielä jokin vaivaa niin ajatelkaa minua ja sanokaa mielessä asianne. Nähdään taas." ja näihin sanomisiin vastataan.

      Nämä "Kaikki todistaa minun jumalasta. Ei, en anna yhtään perustelija väitteelleni" ovat edelleen todella säälittäviä.

      • skghksh

        Kiellät siis maailman olemassaolon.


      • dfgdfg

        Jeesus tuleekin mutta silloin on liian myöhäistä muuttaa mieltään. Ei kannata koulussakaan kokeiden jälkeen mennä sanomaan että kyllä minä tiesin oikean vastauksen mutta apinat uskotteli jotain muuta.


      • Kuules KazuKa Jumala on antanut meille Raamatun, joka on alusta loppuun täynnä mitä hän on tehnyt ja tulee tekemään!

        Tavalliset ihmiset eivät juuri puhu Jumalasta ja hänen töistään, koska se on monelle kiusallista, mutta meille on annettu Raamattu, joka todistaa Jeesuksesta kuinka hän rakastaa meitä ihmisiä ja suostui jopa ottamaan ristillä itsensä päälle rangaistuksen joka olisi kuulunut ihmisille, ja sai näin ollen niille jotka uskovat häneen vapautuksen rangaistuksen alaisuudesta.


      • Anonyymi
        miikanaahum kirjoitti:

        Kuules KazuKa Jumala on antanut meille Raamatun, joka on alusta loppuun täynnä mitä hän on tehnyt ja tulee tekemään!

        Tavalliset ihmiset eivät juuri puhu Jumalasta ja hänen töistään, koska se on monelle kiusallista, mutta meille on annettu Raamattu, joka todistaa Jeesuksesta kuinka hän rakastaa meitä ihmisiä ja suostui jopa ottamaan ristillä itsensä päälle rangaistuksen joka olisi kuulunut ihmisille, ja sai näin ollen niille jotka uskovat häneen vapautuksen rangaistuksen alaisuudesta.

        Ja miksi uskot mitä raamatussa kerrotaan? Varsikin kun se on ristiriidassa todellisuuden kanssa.


    • miikkanaahum

      Jumalaan uskomisesta ei ole mitään hyötyä, pelkkää haittaa vaan kun se ei anna elämälle mitään merkitystä.

      Haluan perua avaukseni, johtuen koronasta.

    • Minua kakkattaa

    • Anonyymi

      Kannattaako näihin säälittäviin kehäpäätelmiin edes vastata?

    • Anonyymi

      Aloittajan logiikkaa käyttämällä voitaisiin yhtä lailla todistaa, että maailma on jonkun intialaisten jumalolennon luoma. Tai Ukko Ylijumalan. Tai antiikin titaanien. Tai lentävän spagettihirviön. Kaikki aivan yhtä uskottavia vaihtoehtoja. Aloittaja ei voi todistaa, ettei joku edellä mainituista olisi luonut maailmaa, joten ne ovat aivan yhtä uskottavia vaihtoehtoja.

      • Anonyymi

        Se ei ole logiikkaa vaan argumentointivirhe.


    • Anonyymi

      Kyllä jokainen fiksu ihminen tiedostaa, että olemme ikään kuin aaltoja puhtaan tietoisuuden valtameren pinnalla. Tuolla myös vastaus tietoisuuden määritelmään.

      "Absoluutti
      Jotta ymmärtäisimme Absoluutin luonteen ja Todellisuuden suhteellisen aspektin, teemme analogian, jota ei tule ottaa kirjaimellisesti, sillä Absoluutti on määrittelemätön.

      Kuvitelkaamme loputon ja äärettömän syvä Valtameri. Vedenpinta on niin rauhallinen ja tyyni, että se on lähes näkymätön. Tämä on viitekohta, kaikkien vertailujen perusta. Kuvitelkaamme sitten, että Valtameren pinnalle ilmestyy yhtäkkiä aaltoja, värähtelyjä. Nämä värähtelyt tekevät lähes näkymättömän vedenpinnan näkyväksi.

      Analogisesti kun Absoluuttiin ilmestyy värähtelyjä, Se manifestoituu, tulee näkyväksi. Tätä kutsumme 'suhteelliseksi todellisuudeksi'. Emme saa unohtaa, että valtameri on yhdistävä tekijä, joka läpäisee kaiken ja harmonisoi kaikki suhteelliset todellisuudet. Sen takia Valtamerta voidaan kutsua Puhtaan Tietoisuuden Absoluuttiseksi Eksistenssiksi.

      Voimme tehdä aaltoja pinnalla, mutta syvemmät tasot eivät häiriinny koskaan. Ne ovat ikuisesti rauhan ja tyyneyden tilassa. Voimme sanoa, että isot ja äänekkäät aallot (matalat taajuudet) vastaavat suhteellisen todellisuuden matalia tasoja, ja hienot ja nopeat liplatukset (korkeat taajuudet) vastaavat manifestaation korkeampia tasoja.

      Jos kysymme kvanttifyysikolta, mistä elektroni on tehty, hän vastaa, että elektroni on aaltomalli, joka värähtelee tietyllä taajuudella, joka määrää sen energian. Mutta jos kysymme edelleen MIKÄ värähtelee, hän sanoo 'kukaan ei tiedä'. Käyttäen analogiaa valtamerestä voimme sanoa, että elektroni on valtameren pinnalla oleva aalto. Tämä aalto värähtelee suhteessa syvien, liikkumattomien Puhtaan Tietoisuuden tasojen kanssa. Näin ollen pystymme vastaamaan kysymykseen MIKÄ värähtelee elektronissa sanomalla, että siinä värähtelee yksi yksikkö puhdasta tietoisuutta. Kun ymmärrämme, että Todellisuus muodostuu kahdesta puolesta: toinen on valtameren pohja ja toinen on värähtelevä pinta, oivallamme että henki ja aine syntyvät samasta perustavaalaatua olevasta essenssistä. Kiinteä aine kuvataan isoina, hitaina aaltoina valtameren pinnalla (matala taajuus, iso amplitudi, tietoisuuden rajatumpi manifestaatio), kun taas esimerkiksi mieli on kuin hyvin hieno ja nopea liplatus (korkea taajuus, pieni amplitudi, tietoisuuden voimakkaampi ja vapaampi manifestaatio).

      Jumalallinen luova potentiaali
      Kun menemme syvemmin tähän analogiaan, voimme 'määritellä' Absoluutin: se on äärettömän hienovarainen värähtely, jonka amplitudi on käytännössä nolla ja taajuus on ääretön. Tässä tilanteessa meillä on täydellisen tyyni pinta, joka sisältää valtavan energian. Kutsumme tätä energiaa 'luovaksi potentiaaliksi'. Tämä hyvin voimakas ja äärimmäisen jalostunut energia pitää sisällään myös viisautta, joka antaa jokaiselle järjestelmälle kyvyn itsejärjestäytymiseen (kykyyn toimia kokonaisuutena). Mitä pienempi amplitudi sitä korkeampi on energia (taajuus) ja sitä lähempänä värähtelevän aallon huiput. Kun värähtely tulee niin nopeaksi ja huiput ovat niin lähellä, että ne muuttuvat samaksi, on saavutettu 'kvasistaattinen' tila, jossa liike pysyy potentiaalina. Silloin järjestelmän energia tulee äärettömäksi. Näin ollen Absoluutti on tila, missä vastakohdat (huippu ja laakso) muuttuvat yhdeksi. Siten liike ja lepo sulautuvat yhdeksi. Absoluutti kruunaa suhteellisten todellisuuksien hierarkian ollen samalla niiden lähde. Manifestoitumattomassa muodossaan Absoluutti on potentiaalinen dynaamisuus, kun taas manifestoiduttuaan Hän muuttuu lähteeksi ja perustaksi koko Universumille fyysisestä materiasta hienovaraisimpiin todellisuuksiin."

      "Tietoisuus on systeemin kyky reagoida ärsykkeeseen (informaatioon). Tämä systeemi voi olla monimutkainen (esimerkiksi ihminen) tai yksinkertainen (esimerkiksi solu). "

      https://natha.fi/fi/content/resonanssin-laki

      • Anonyymi

        On lohdullista ajatella, että "jokainen fiksu ihminen ajattelee niinkuin minä", mutta jos en osaa loogisesti perustella, miksi ajattelen niin kuin ajattelen, niin totuus saattaa olla, että enimmäkseen idiootit ajattelevat kuin minä.


    • Anonyymi

      Myös ryömiviä, ontuvia, valehtelevia, ryösteleviä, ampuvia, puukottavia, vittuilevia, tyhmiä jne. todisteita. Eli eipä luodessaan jumala ollut kovinkaan fiksu. Meni vielä kuudessa päivässä kyhäämään 2 biljoonaa galaksia. Melkoista aineen ja energian hukkaa.

    • Anonyymi

      Sinuna minä en olisi huolissani ateisteista, joita on aika vähän. Entäs se enemmistö, joka uskoo ihan muihin jumalolentoihin kuin omaasi!

      • Anonyymi

        Niinpä!

        Kun enemmistö heistä, jotka HALUAVAT uskoa jumaliin EIVÄT USKO KRISTITTYJEN JUMALAAN, niin miten ateistin voisi taivutella uskomaan teistien enemmistön hyljeksimään astraaliolentoon?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe