Vuosikymmeniä sitten, kun olin vielä työelämässä jossain valtion virastossa tilapäisesti töissä, edestäni vilahti paperi, missä oli evakuoimisohjeet virastosta ns. väestönsuojiin. Kauhukseni huomasin, ettei minua mainittu listassa! Kaikki isot herrat ja muut virkamiehet siis pääsisivät pommia pakoon. Olen edelleen katkera tästä. Nyt eläkkeellä ollessani asia alkoi kaivelemaan. Etsin nykyisen kuntani yleisistä väestönsuojista tietoa. Ja taas. Kauhukseni huomasin, ettei tässä kunnassa olekaan sellaista suurta yleistä väestönsuojaa lähimainkaan! Lähin olisi taas siellä rikkaiden luona kalliissa Kauniaisissa! Mitä tästä opimme? Jaa. No sen, että köyhät ja tyhmät niinkuin minä voi mennä iloisena heiluttaa lippua ristelyohjuksille, että ne löytäisivät paremmin sen köyhän majan luo. Oisko näin?
Tyhmää ja köyhää ei pelasteta
Pöksis
1
170
Vastaukset
- linkkikki
Ei tää maailma nyt niin monimutkainen paikka oo. Juoksukilpailussa pärjää ja menestyy hyvät juoksijat, itsekkäiden kusipäiden maailmassa menestyy itsekkäät kusipäät. Valitettavasti sillä seurauksella, että kohta ei oo kellään kivaa.
<strong> Itsekkyys ja kusipäisyys on sama asia kuin housuihin kuseminen, hetken lämmittää.</strong>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523416Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512401- 1151204
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va9993Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per48947- 46874
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019870- 37726
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt198674