Onko rukous muuta kuin uskovan hätähuuto?

Kun et muualta enää apua saa, niin voit kuitenkin rukoilla?
Näinkö se menee?

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se voi olla monesti sitäkin, mutta rukous voi olla myös kiitos siitä että on jo apua saanut. Rukous voi olla myös pyyntö johdatusta varten, rukous voi olla myös yhteydenpitoa Jumalaan, jotta ihminen voi hiljentyä ja kuunnella.

      • Tai se rukous on toive jostain jota haluaa, kuten seuraavan matsin voitosta.


      • rukousvoipaljon

        Usein rukous on myös esirukousta!

        Jumalattomien ja kirkon uskovien rukous on lähes aina hätähuuto. Tämä porukka ei rukoile muuta kuin suuressa hädässä.


      • >rukous voi olla myös yhteydenpitoa Jumalaan, jotta ihminen voi hiljentyä ja kuunnella.

        Muistuttaisin taas Juhani Starczewskin suorasta yhteydestä Jumalaan. Linja on auki päivittäin ja herrat juttelevat niitä näitä. Ydinfuusion salaisuutta Jumala ei ole vielä paljastanut; Silloin kun Jussin ja JHWH:n keskusteluja lueskelin, näytti siltä että Taivaan Iskä ei ylipäätään ollut kovin kiinnostunut tieteestä.


    • Enkuliyt

      Nää on semmosia lapsena jo opeteltuja keinoja yleisenturvallisuuden maksimoimiseksi ja hyvän unen saamiseksi..... jos kiinnostaa ja tunnet olevasi turvaton : suosittelen

      Enkelit toimivat jos niihin erityisesti uskoo

    • Ei, ei se mene noin. Toki joskus voi olla hätäkin, ja haetaan turvaa Jumalasta. Useimmiten rukous on paljon muuta.

      • Rukouksen suhteen olen ulkopuolinen kuin lumiukko eli tukeudun sinun ja Arton sisäpiiritietoon.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Rukouksen suhteen olen ulkopuolinen kuin lumiukko eli tukeudun sinun ja Arton sisäpiiritietoon.

        Lisäksi rukous voi olla jotain toiveita toisten puolesta. (Vaimoni)


      • qwertyilija kirjoitti:

        Lisäksi rukous voi olla jotain toiveita toisten puolesta. (Vaimoni)

        Eli jaksaa vielä sinunkin puolesta rukoilla ja toivoa? taitaa olla paljon parempi uskovainen kuin kukaan meistä.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Eli jaksaa vielä sinunkin puolesta rukoilla ja toivoa? taitaa olla paljon parempi uskovainen kuin kukaan meistä.

        Tosin rukouksen kohteen näkökulmasta se on hukkaan heitettyä vaivannäköä. Onhan se rukouksen teho tutkittu ja olemattomaksi havaittu ihan uskovien toimesta. Esim. Templeton-säätiö tutki sen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rukoilu#Templeton-säätiö


      • qwertyilija kirjoitti:

        Tosin rukouksen kohteen näkökulmasta se on hukkaan heitettyä vaivannäköä. Onhan se rukouksen teho tutkittu ja olemattomaksi havaittu ihan uskovien toimesta. Esim. Templeton-säätiö tutki sen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rukoilu#Templeton-säätiö

        Kyllä minä ja moni muukin on myös vastauksiakin saanut.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kyllä minä ja moni muukin on myös vastauksiakin saanut.

        Se että ihminen saa alitajunnastaan vastauksia eli ihminen miettii ja keksii vastauksia ongelmiinsa, niin sehän on ihan normaalia ajattelua.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Se että ihminen saa alitajunnastaan vastauksia eli ihminen miettii ja keksii vastauksia ongelmiinsa, niin sehän on ihan normaalia ajattelua.

        Kyllä myös ihan konkreettisia vastauksia, mutta ethän sinä usko.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kyllä myös ihan konkreettisia vastauksia, mutta ethän sinä usko.

        Ei tämä ole mikään kahdenkeskinen treffipalsta. Kun kerrot saamasi konkreettiset vastaukset, joku lukijoista varmasti ne uskoo.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kyllä myös ihan konkreettisia vastauksia, mutta ethän sinä usko.

        Aivan, ja kyse on juuri uskosta. Oletan että qwertyijä vittaa nyt siihen, kun rukoillaan jonkun konkreettisen, lähinnä ihmisen omista tahdosta, lähtöisin olevia "näyttöjä" kuten vaikka ihmeitä.

        Jumala kyllä puhuu, mutta ei ehkä aivan niin, mitä jotkut väittävät.


      • mummomuori kirjoitti:

        Aivan, ja kyse on juuri uskosta. Oletan että qwertyijä vittaa nyt siihen, kun rukoillaan jonkun konkreettisen, lähinnä ihmisen omista tahdosta, lähtöisin olevia "näyttöjä" kuten vaikka ihmeitä.

        Jumala kyllä puhuu, mutta ei ehkä aivan niin, mitä jotkut väittävät.

        Miten sinä voit arvoida miten Jumala puhuu kun et edes usko Raamatun olevan Jumalan sanaa ihmisille🤔❓


      • talven.henkäys
        usko.vainen kirjoitti:

        Miten sinä voit arvoida miten Jumala puhuu kun et edes usko Raamatun olevan Jumalan sanaa ihmisille🤔❓

        Tarkoitatko, ettei Jumala voi puhua luomilleen ihmisille ilman Raamattua?


      • talven.henkäys kirjoitti:

        Tarkoitatko, ettei Jumala voi puhua luomilleen ihmisille ilman Raamattua?

        Raamatun sana on kaikista luotettavin kuten Jeesus sanoi🤓


      • talven.henkäys
        usko.vainen kirjoitti:

        Raamatun sana on kaikista luotettavin kuten Jeesus sanoi🤓

        Luotatko enemmän omiin tulkintoihisi, kuin Korkeimman johdatukseen?


      • talven.henkäys kirjoitti:

        Luotatko enemmän omiin tulkintoihisi, kuin Korkeimman johdatukseen?

        Minä luotan siihen mitä Raamatussa lukee 🤓


      • talven.henkäys
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä luotan siihen mitä Raamatussa lukee 🤓

        Sorry mut sun jutuistasi jää vaikutelma ettet sä luota ja usko muuhun kun itteesi.


    • Kirjakääröt

      Ps.102:18 Biblia (1776) Hän kääntää itsensä hyljättyjen rukousten puoleen, ja ei katso heidän rukoustansa ylön.

    • Eli minulle tuli selväksi se, että rukous on paljon muutakin kuin uskovan hätähuuto Jumalalleen. Rukouksen variaatiot löytyy ketjusta.

    • exvouti

      Jos uskovaisen oven takana kolkuttelee ulosottomies kahden poliisin tukiessa, niin kyllä pinttyneemmältäkin uskovaiselta pääsee hätähuuto ja jos vielä ehtii niin lurittelee pari rukoustakin perään. Tosin nämä litaniat eivät paljoa auta hurskastelevaa, kuin ovensa takana synkästi manaavaa ateistiakaan. Että tämä siitä rukouksien höpinöinnistä.

      • Tuosta rukousten toimivuudesta olemme ilmeisen samaa mieltä.
        Esimerkkinä vaikkapa nuo monet nurmikkoa pussaavat jalkapalloilijat ja sen hyväksyvän katsomon... joka tuo mieleeni enemminkin Apinoiden planeetan kuin nykymenon.


    • rukousjarukous

      Aitojen uskovien kohdalla rukous on samaa kuin hengitys, jatkuvaa yhteyttä Jumalaan päin. Sitten tulee rukoukset olosuhteiden puolesta, lähimmäisten puolesta, kiitosta, rukousta vaivoihin ja tuskaan, Jumalan kanssa puhelua, vastaanottamista Jumalan ilmoituksia, Jumalan läsnäoloa, ....

      Maallisella puolella ja kirkon piirissä rukoillaan vain suuressa hädässä! Ja sitten kirkon piirissä on näitä liturgia"rukouksia", joissa ei sinänsä tarkoiteta yhtään mitään.

      • kui2

        Nyt erehdyit, rukoilla voi muutenki kuin hädässä, sellainen josta vähiten sitä voisit kuvitella sitä tekevän - kaikki voi kuka vaan ikinä haluaa ja vaikka miten päin - ei sen kummoista olla tarvitse - etkä voi tietää kuka tekee niin. ei se näy päälle. - etkä voi myöskään kieltää tai mitätöidä..


      • edellä.sanottua
        kui2 kirjoitti:

        Nyt erehdyit, rukoilla voi muutenki kuin hädässä, sellainen josta vähiten sitä voisit kuvitella sitä tekevän - kaikki voi kuka vaan ikinä haluaa ja vaikka miten päin - ei sen kummoista olla tarvitse - etkä voi tietää kuka tekee niin. ei se näy päälle. - etkä voi myöskään kieltää tai mitätöidä..

        "Jumalattomien ja kirkon uskovien rukous on lähes aina hätähuuto. Tämä porukka ei rukoile muuta kuin suuressa hädässä. "


      • >vastaanottamista Jumalan ilmoituksia

        Mitä Hän on sinulle viime aikoina ilmoitellut?


      • talven.henkäys
        edellä.sanottua kirjoitti:

        "Jumalattomien ja kirkon uskovien rukous on lähes aina hätähuuto. Tämä porukka ei rukoile muuta kuin suuressa hädässä. "

        Kirkossa olen saanut esimerkiksi rukoilla kiitokseksi sadonkorjuusta, lasten ja Jeesuksen syntymästä, sekä kiitokseksi muistakin henkilökohtaisista asioista. Lisänä tietenkin poisnukkuneet, inhimillinen hätä maailmanlaajuisesti, läheisväkivalta ja sitä rataa.

        Kannattaisiko sinun joskus käydä Kirkossa, niin ymmärtäisit olla väheksymättä muita.


      • eiliturgiaa
        talven.henkäys kirjoitti:

        Kirkossa olen saanut esimerkiksi rukoilla kiitokseksi sadonkorjuusta, lasten ja Jeesuksen syntymästä, sekä kiitokseksi muistakin henkilökohtaisista asioista. Lisänä tietenkin poisnukkuneet, inhimillinen hätä maailmanlaajuisesti, läheisväkivalta ja sitä rataa.

        Kannattaisiko sinun joskus käydä Kirkossa, niin ymmärtäisit olla väheksymättä muita.

        Kirkossa rukoukset ovat liturgisia rukouksia eikä ihmisten sydän ole paljon koskaan niissä aidosti mukana.

        Nimikristityt ja ateistit kyllä rukoilevat joskus myös aidosti, mutta vain silloin kun on suuri hätä.


      • talven.henkäys
        eiliturgiaa kirjoitti:

        Kirkossa rukoukset ovat liturgisia rukouksia eikä ihmisten sydän ole paljon koskaan niissä aidosti mukana.

        Nimikristityt ja ateistit kyllä rukoilevat joskus myös aidosti, mutta vain silloin kun on suuri hätä.

        Ehkä olet itse esittämälläsi tavalla pinnallinen ja ajattelet toisten olevan samanlaisia.

        Oletko itse koskaan rukoillut esimerkiksi sinulle liian myöhään autettavaksi tuodun nälkään ja janoon kuolemaisillaan olevan lapsen jäävän eloon?
        Millaista sinusta on todellinen ja suuri hätä?


      • eiliturgiaa kirjoitti:

        Kirkossa rukoukset ovat liturgisia rukouksia eikä ihmisten sydän ole paljon koskaan niissä aidosti mukana.

        Nimikristityt ja ateistit kyllä rukoilevat joskus myös aidosti, mutta vain silloin kun on suuri hätä.

        "...eikä ihmisten sydän ole paljon koskaan niissä aidosti mukana. "

        Väitätkö sinä todella näkeväsi jokaisen ihmisen sydämeen?!!!


    • Tutkimusten mukaan rukoilu on yleisempää kuin usko Jumalaan. Siinäpä miettimistä.

      • Minkä lapsena oppii, sen...


      • Sanos muuta. Tästä olisi mielenkiintoista pohtia vaikka sitä, mikä saa ihmisen rukoilemaan vaikka hän muuten sanoo, ettei usko Jumalaan?


      • mummomuori kirjoitti:

        Sanos muuta. Tästä olisi mielenkiintoista pohtia vaikka sitä, mikä saa ihmisen rukoilemaan vaikka hän muuten sanoo, ettei usko Jumalaan?

        No, mihin tulokseen tulit 🤔❓


    • evlutj

      Rukous on kiitosta,johdatusta,yhteyttä. Toki myös hädässä rukoillaan.

      • talven.henkäys

        Mitäpä arvelet, jaksavatko todellisessa hädässä "pitkään" kituneet enää itse edes rukoilla?
        Onko mielestäsi siitä apua jos me joilla on vielä voimia jäljellä rukoilemme hädässä olevien pelastumiseksi?


    • Kummallemeet

      Elämän ainut fobia voi olla herrafobia.

    • Jobinpostia

      Sananl.28:9 Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus. Val.3:44 olet peittänyt itsesi pilvellä, niin ettei rukous pääse lävitse. Matt.21:13. Mark.11:17. Luuk.19:46

      • talven.henkäys

        Tarkoitatko, etteivät niiden tuhansien lasten Itä-Afrikassa ja Jemenissä jotka ovat jääneet vaille evankeliumia, avunhuudot ole muuta kuin kauhistus?
        Kyynelten valtameri koskettaa ja kastelee piintyneimmänkin kivenkin pinnan, pääseekö rukous heille milloinkaan sanantaitajan postilähetykseen mukaan?


      • jomking
        talven.henkäys kirjoitti:

        Tarkoitatko, etteivät niiden tuhansien lasten Itä-Afrikassa ja Jemenissä jotka ovat jääneet vaille evankeliumia, avunhuudot ole muuta kuin kauhistus?
        Kyynelten valtameri koskettaa ja kastelee piintyneimmänkin kivenkin pinnan, pääseekö rukous heille milloinkaan sanantaitajan postilähetykseen mukaan?

        Kokeilehan mennä tyrkyttämään evankeliumiasi esim. Jemeniin ja varsinkin sikäläisiin lapsiin!! Voisi tulla evankelistalle melkoinen kiire, päästä paikalle hätiin ehähtäneen iskän sapelin vaikutuspiiristä.


      • talven.henkäys
        jomking kirjoitti:

        Kokeilehan mennä tyrkyttämään evankeliumiasi esim. Jemeniin ja varsinkin sikäläisiin lapsiin!! Voisi tulla evankelistalle melkoinen kiire, päästä paikalle hätiin ehähtäneen iskän sapelin vaikutuspiiristä.

        Tuon aiemman kommentin mukaan niiden lasten kohtalo saattaa olla kauhistus.
        Ja me kilvoittelemme täällä kenen rukous on oikeellisin.
        Onko uskomme mainitsemisen arvoista ummistaessamme silmämme läheistemme hädältä...


    • Sydämeltäsydämmelle

      Jumala puhuu kaikille ihmisille, omantunnon kautta, kun teet väärin tunnet sen kun oot tehny hyvän työn on iloinen sydän, uskoa sitä hyvää minää

    • serious

      "Onko rukous muuta kuin uskovan hätähuuto?"

      Kyllä hätätilanteessa minulla nousee rukous Jumalan puoleen. On rukous sitten muutakin. Jumala loi ihmisen kuvakseen, luovaksi ja mielenkiintoiseksi juttukaveriksi. Sanan mukaan Kristuksen poistaessa esteen Jumalan ja ihmisen väliltä, meidät palautetaan alkuperäiseen yhteyteen Jumalan kanssa.

      Mietin Eedenin puutarhaa usein. Antoisia keskusteluita maailmankaikkeuden luojan kanssa. Rukous on minulla jotain samaa. Häivähdys tulevasta esteettömästä kommunikaatiosta taivaalisen Isäni kanssa.

      1. Joh 3 "Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas."

    • prayer

      Pyydän rukouksessa apua ja johdatusta, herätystä niille jotka eivät vielä usko, anteeksi syntejäni, varjelusta, parannusta sairauksista itselleni ja muille, siunausta Israelille, apua mm. yksinäisille, kiitän Jumalaa kaikesta ja tunnustan rakkauteni Häntä kohtaan. Rukoilen hädässäkin.

      Edellä mainitun lisäksi rukoileminen on minulle erityistä yhteydenpitoa Jumalaan.

      • "...erityistä yhteydenpitoa Jumalaan. "

        Tämä on hyvä ilmaisu.


      • mummomuori kirjoitti:

        "...erityistä yhteydenpitoa Jumalaan. "

        Tämä on hyvä ilmaisu.

        Mutta sinä et tee niin koska sinusta rikous on mitätöntä siihen verrattuna mitä itse teet 🤔❓


      • talven.henkäys
        usko.vainen kirjoitti:

        Mutta sinä et tee niin koska sinusta rikous on mitätöntä siihen verrattuna mitä itse teet 🤔❓

        Ai sinä olet ottanut päätäntävallan mitä kukin tekee ja ajattelee? Oletkohan asettautunut suurempiin saappaisiin kuin mittasi antaa ymmärtää?


      • talven.henkäys kirjoitti:

        Ai sinä olet ottanut päätäntävallan mitä kukin tekee ja ajattelee? Oletkohan asettautunut suurempiin saappaisiin kuin mittasi antaa ymmärtää?

        Näin aloittajana kommentoisin, että hän asettui niihin samoihin saappaisiin kuin kaikki muutkin uskovat, tosin suuremmalla varmuudella.


      • talven.henkäys
        qwertyilija kirjoitti:

        Näin aloittajana kommentoisin, että hän asettui niihin samoihin saappaisiin kuin kaikki muutkin uskovat, tosin suuremmalla varmuudella.

        Tuntemani uskovat eivät käyttäydy tuon mr usko.vaisen tavalla toisia ihmisiä kohtaan.


      • talven.henkäys kirjoitti:

        Tuntemani uskovat eivät käyttäydy tuon mr usko.vaisen tavalla toisia ihmisiä kohtaan.

        Vain erittäin pieni osa ns. uskovista käyttäytyy muita kohtaan hyökkäävästi.

        Tämän tiedän, kun olen elänyt onnellisessa avioliitossa jo yli 30 vuotta YEC-uskovan vaimoni kanssa ja esim. huomenna vien Hänet omaan uskonnolliseen tilaisuuteensa. Kuten aina kun Hän tarvitsee. Eli en ole ns. uskovien vihaaja.

        ps tai jos olen, niin olen (mustaa huumoria) skitsofreeninen uskovien vihaaja;-)


      • talven.henkäys
        qwertyilija kirjoitti:

        Vain erittäin pieni osa ns. uskovista käyttäytyy muita kohtaan hyökkäävästi.

        Tämän tiedän, kun olen elänyt onnellisessa avioliitossa jo yli 30 vuotta YEC-uskovan vaimoni kanssa ja esim. huomenna vien Hänet omaan uskonnolliseen tilaisuuteensa. Kuten aina kun Hän tarvitsee. Eli en ole ns. uskovien vihaaja.

        ps tai jos olen, niin olen (mustaa huumoria) skitsofreeninen uskovien vihaaja;-)

        Hyviä ajatuksiahan sinä täällä viljelet, laitat maan kasvamaan ja niität oman satosi jättäen jokaiselle oman palstan itse hoidettavaksi.
        Viha ei kasvata eikä korjaa, ehkä se on huumorin kukkapenkin hedelmiä joka toimii.
        Vaimosi tuskin jaksaisi sinua jos olisit esittämäsi ps:n mukainen hymynaama, saanko olla ennemmin oikeassa kuin väärässä jos olen iloinen puolestanne. Pitkä yhteinen matkanne kertoo minulle molemmista paljon hyvää ja toistenne hyväksymisen suuruudesta.
        Siunausta vaimollesi ja hyvää viikonloppua sinulle.


      • talven.henkäys kirjoitti:

        Ai sinä olet ottanut päätäntävallan mitä kukin tekee ja ajattelee? Oletkohan asettautunut suurempiin saappaisiin kuin mittasi antaa ymmärtää?

        "Ai sinä olet ottanut päätäntävallan mitä kukin tekee ja ajattelee? "

        Niinpä. Ja samat henkilöt sitten väittävät, miten eivät koskaan tulkitse mitään kirjoitettua tekstiä...


      • Jeesukseenluottava

        Rukous on valtava Jumalan lahja!


    • EpätietoinenHemmo

      Onko rukous seuraava:
      Voi v. ttu, perkele! Toimi nyt.
      Ja jos sen jälkeen toimii, niin mitä tai ketä kiittää?

      • Itseäsi,teit jotain, joka sai sen toimimaan.

        (painoit ehkä huomaamattasi on-nappia)


    • Eikiitosjeesus

      Rukous on silkkaa itsesuggestiota. Kyllä se voi auttaa esimerkiksi kiputuntemukseen mutta ei itse kivun syyhyn.

      • Sekö on sinun oma kokemuksesi 🤔❓


      • Eikiitosjeesus
        usko.vainen kirjoitti:

        Sekö on sinun oma kokemuksesi 🤔❓

        Pitäydyn tosiasioissa. Fiksuna ihmisenä en lähde ollenkaan noihin uskomusjuttuihin mukaan. En ole uskontojen uhri enkä myöskään uskontohuijari.


      • Plasebo?


    • Rukous on VÄLITÖN yhteys Luojan ja luodun välillä ja tuottaa vilpittömyyden ja katumuksen ja aidon parannuksen teon hengen täyttyessä IKUISEN ELÄMÄN!!!

      • No otanpa tästä sitten VÄLITTÖMÄN yhteyden Luojaani, vilpittömän katumuksen ja aidon parannuksen teon hengen täyteisen, ja sain IKUISEN ELÄMÄN!!!

        Olen siis Pelastettu!!!

        ps toivottavasti samaan taivaaseen kuin Vaimoni


      • Hjklöä

        Ihan niin kuin runkkaus on välitön yhteys kuviteltuun kumppaniin. Molemmista jää tyhjä ja huijattu olo.


    • Hei. en vastaa nyt varsineiseen kysymykseesi vaan kerron että ilahduin nähdessäni koiralogosi. Puhuttiin paljon aiemmin, vuosia sitten. Olen sakun/sakujen omistaja jonka viimeisen lähtö suurinpiirtein kaatoi sijoiltaan.

      Voin kertoa sinulle että nyt minulla on pitkäkarvainen pieni koira, olisikohan omasi kokoinen noi. Täyttää ensi kuun 3. päivä 1,5 vuotta. Rodusta voitaisiin laittaa pystyyn tietokilpailu.

      Hyvä että olet vielä täällä. Hyvää jatkoa ja paljon kommentteja.

      • Otan osaa suruusi... Oma koira kun on vähintäänkin kuin perheenjäsen, hyvä ja rakas sellainen.

        Logon Nipsu on jo 12 vuotias, mutta siinä saattaa virtaa veri pidempään kuin meissä, noin osinhuumorilla. No siinä tapauksessa tytär ottaisi sen omakseen, eli no hätä.

        Tosin tytär juuri sanoi, että otattehan te (isä äiti) uuden koiran jos...

        No Varmasti otettaisiin!

        Mukava kuulla, että sinullakin on tuollainen pieni karvaturri, on ne sen verran ihania. Aina ne huomio ja aina ne rakastaa :-)


    • Niin ja aloittamaasi ketjuun, noin se menee.

      • Aloitus oli hieman provokatiivinen, kuten tyyliini kuuluu ja kuten palstan aktiivit pääosin tietää.
        Mutta, huumorilla, mihinpä koira karvoistaan pääsisi, tai edes koiran omistajat

        terv. Nipsun isäntä alias Pertti alias qwertyilija


    • Jeesukseenluottava

      Rukous on Jumalan valtava lahja. Kannattaa käyttää sitä paljon!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe