Katolilaisiksi vapaista suunnista

Pimeydestäuskonvaloon

Olen seurannut tätä palstaa sen jälkeen, kun katolilaiset alkoivat täällä kirjoittaa uudestaan. Muutama vuosi sitten minut itseni otettiin katolisen kirkon täyteen yhteyteen yhdessä muuan ystäväni kanssa. Kummatkin tulemme perheistä, jotka kuuluvat ns. vapaisiin suuntiin. En nyt kerro tarkemmin mihin niistä monista.

Vasta katolilaisena olen ymmärtänyt ja sisäistänyt Raamatun Jumalan elävänä sanana. Omassa aiemmassa yhteisössäni Raamattua luettiin kuin lakikirjaa ja siitä tankattiin aina samoja kohtia. Yhteisössä ei tajuttu edes Vanhan ja Uuden Testamentin eroa, vaan sopivia lauseita etsittiin täysin hakuammunnalla. Kukaan ei välittänyt siitä, että kysymys oli pelkästä käännöksestä eikä suinkaan alkuperäisistä teksteistä. Raamatun itsensä ristiriitaisuuksista vaiettiin.

Katolinen kirkko ei vain lue ja tulkitse Raamattua Pyhässä Hengessä 2000 vuoden kokemuksella, vaan myös kehottamaan elämään Jumalan sanan todeksi. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että kukaan yksityinen ei kykene tulkitsemaan Jumalan sanaa oikein. Tämä armolahja on annettu yksin kirkolle, jolle Pyhä Henki on myös vuodatettu. Kiitos, uskonveljet ja -sisaret, että jaksatte muistuttaa tästä tosiasiasta jatkuvasti!

Raamattu on minun rakas, mutta Jumalan sana on jotakin paljon enemmän. Jeesus itse on Jumalan sana, joka on tullut lihaksi ja asunut meidän keskellämme. Hänen pelastussanomansa oli paljon enemmän kuin "oppikaa Raamattu ulkoa". Jeesus pelasti ei vain sanoin, vaan ennen kaikkea teoin. Katolilaisena olen siksi ymmärtänyt mitä uskontraditio on. Raamattu ei ole kuollut sana, vaan Jumalan sana on elävä: Kristus meidän keskellämme. Hänestä katolinen kirkko on todistanut jo 2000 vuoden ajan apostoli Pietarin eli paavin johdolla.

Katolinen kirkko on alkuperäinen Kristuksen itsensä perustama kirkko. Siitä minulla ei ole epäilystäkään. Ei ole mikään ihme, että yksin sillä on paljon vihollisia - myös vapaissa suunnissa. Usein ajattelen, että ns. vapaat kristitytkin sydämessään näkevät tämän tosiasian, mistä sitten kumpuaa tuo kummallinen viha ja kauna katolilaisuutta kohtaan. Se on puhdasta kateutta.

99

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1234567---

      >>>> Katolinen kirkko on alkuperäinen Kristuksen itsensä perustama kirkko<<< EI OLE !

      Kirkot ovat ihmisten rakentamia kirkkoja. Antikristus rakentelee kirkkoja.

      En tunne vihaa ketään kohtaan, kun tuntee totuuden, niin ei tarvitse vihata ketään. On ollut tuttuja myöskin katolisista piireistä.

      Jeesus sanoi: Isäni käskyt olen pitänyt. Jeesus menikin tapansa mukaan sapatinpäivänä synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Jeesus teki sapatista ihmisläheisen.

      Suurelle osalle kirkkokunnista ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi, niin he opettavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näitä harhaan johtavia julistajia on paljon.

      • JohannaÄllä

        Ja hah! Sinun sapattihorinoitasi eivät ota kuuleviin korviin edes muut päättömät protestantit, jotka muuten kyllä uskovat mitä huvittaa, kun kerran mitään virallista opetusta moisilla ei edes ole.


      • 1234567---
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Ja hah! Sinun sapattihorinoitasi eivät ota kuuleviin korviin edes muut päättömät protestantit, jotka muuten kyllä uskovat mitä huvittaa, kun kerran mitään virallista opetusta moisilla ei edes ole.

        Saa KAIKKI suuret ja pienet kumartamaan itseään peto !


      • JohannaÄllä

        No, tulipa ainakin selväksi kenen asialla täällä pyörit...


      • katolinen_rouva

        Sano muuta!


      • Anonyymi

    • Salakyttä

      “Olen seurannut tätä palstaa sen jälkeen, kun katolilaiset alkoivat täällä kirjoittaa uudestaan.”

      Taidat olla uusi täällä? Olen seurannut palstaa reilusti yli 10 vuotta, ja tämä tiettyjen L.-Marian ympärillä pyörivien nimimerkkien rykelmä hiipuu ja aktivoituu kausittain, kaikki aina yhtä aikaa, kuin pirun riivaamina. Kaikesta ne ovat aina samaa mieltä ja aina kehuvat toisiaan ja haukkuvat muita. Kirjoitustyylikin on epäilyttävän yhtenäinen. Nyt johtohahmoksi on nostettu ystävätterensä L.-Marian kanssa lounasteleva JohannaÄllä, uusina hahmoina mukaan ovat ilmestyneet ainakin KatolinenTulevaisuus ja katolinen_rouva, Susi K. onkin jo vanha tuttu. Milloinhan Henrikiläinen, Marialainen! ja Belöö virkoavat taas uudestaan?

      • JohannaÄllä

        Yhteinen usko yhdistää! Tämä on tietenkin sinunlaisellesi paatuneelle pakkoluterilaiselle tai muuten hurahtaneelle protestantille täysin käsittämätöntä, sillä teillä ei ole selvää uskoa eikä varsinkaan yhteistä sellaista. Jokainen teistä uskoo lopulta mitä huvittaa.


      • Katolilainen

        En viitsinyt kirjoittaa täällä enkä edes lukea koko palstaa pitkään aikaan, koska täällä rellestivät pelkät protestantit.

        Katolilaisilla oli tässä parin vuoden ajan omia Facebook-keskusteluryhmiä, mutta ne jouduttiin sulkemaan muutaman häirikön takia. Tästä syystä varmaan monet katolilaiset olivat täältä pitkään poissa.

        Itse kirjoitan tänne taas, koska muutkin katolilaiset näyttävät aktivoituneen.


      • Liitynkatoliseenkirkkoon
        Katolilainen kirjoitti:

        En viitsinyt kirjoittaa täällä enkä edes lukea koko palstaa pitkään aikaan, koska täällä rellestivät pelkät protestantit.

        Katolilaisilla oli tässä parin vuoden ajan omia Facebook-keskusteluryhmiä, mutta ne jouduttiin sulkemaan muutaman häirikön takia. Tästä syystä varmaan monet katolilaiset olivat täältä pitkään poissa.

        Itse kirjoitan tänne taas, koska muutkin katolilaiset näyttävät aktivoituneen.

        Olisin tyytyväinen jos tosikatolilaiset kirjoittavat tänne koska olen niin uppoutunut nyt aiheeseen. Parastahan olisi jos voisi omalla nimellä esiintyä ja saisi hyviä keskusteluja mutta tällaisella palstalla ei viitsi. Katolilaisia tuttavia minulla ei ole. Kaipaus seurakuntaan on.


      • JohannaÄllä

        Me olemme suureksi osaksi aktiivisia ja hartaita katolilaisia. Trollit ja päättömät protestantti-ressukat tunnistat taas sangen helposti heidän viestiensä asiallisesta ja hengellisestä tyhjyydestä.


      • katolinen_rouva

        Ihmetten miten kummassa minua voidaan pitää jonakin toisena. Käsittämätöntä.


      • Salakyttä

        Ja heti oletettiin, että olen protestantti. Ennalta odotettavissa oleva hyökkäys nimimerkiltä, joka keskittyy muutenkin vain kaikkien muiden haukkumiseen ja omien rinnakkaispersooniensa kehumiseen. Mistäs tiedät, etten ole vaikka buddhalainen? Saatan olla hindu tai shintolainen. Hittolainen, mitäpä jos olenkin katolilainen!? Sitähän et voi tietää, mutta sen tiedämme kaikki mitä katolilaiset ajattelevat luterilaisuudesta. Älykkäät katolilaiset pystyvät keskustelemaan katolisen kirkon teologiasta sen sijaan, että käyttävät kaiken energiansa raamatunpänttääjien kanssa riitelemiseen ja luterilaisuuden kaikkien ilmiöiden kritisointiin vuosi vuodelta, viestiketju viestiketjulta, kerta toisensa jälkeen ja taas uudelleen. En näe samojen asioiden vouhottamista vuodesta toiseen mitenkään suuren älyn osoituksena.


      • Peruskatolilainen

        Tuskin täällä kukaan olisi kiinnostunut noista ”raamatunpänttääjistä”, elleivät he olisi täällä koko ajan häiriköimässä.


    • Liitynkatoliseenkirkkoon

      Protestikirkkokunnissa on ylpeyden aiheena se paljonkon osaat ulkoa luetella jakeita. Ei edes vaivauduta tutkimaan historiaa mikä on oikeasti totta. Ei ole opettamisen lahjoja suotu mutta suurin osa heistä pyrkii opettamaan. Ja aina on yksi hörhö porukassa joka on omasta mielestä se paras opettaja. Heitä ei tippaakaan haittaa mitä protestantti raamatusta on jätetty pois!
      Onneksi se aika on omalta kohdaltani mennyttä.

    • katolistaviisautta

      Mielenkiintoinen tuo taustasi! Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat Raamatulla. Kävin joskus nuoruudessani helluntaiseurakunnassa. Siellä luettiin lähes pelkästään Paavalin kirjeitä ja koko Raamattu oli pelkkää ”samaa sössöä”, jota lainattiin täysin mielivaltaisesti. Jeesuksen sanoilla ja opetuksella ei ollut mitään merkitystä, sillä ainoat kiinnostuksen kohteet olivat omien syntien anteeksianto ja ”pelastus” - kummatkin pelkkinä hurmiollisina tunteina. Mitä puppua!

      Luojan kiitos olen nykyään katolilainen!

      • Uusikatolilainen

        Olen entinen vapaakirkkolainen, nykyinen katolilainen. Minulle oli suuri armolahja päästä pois pienen seurakunnan ahdistavasta ja kyttäävästä ilmapiiristä kirkkoon, joka on koko maailmassa sama.

        Minustakin katolinen kirkko on se alkuperäinen. Sen näkee paitsi opista, myös rukouselämän ja hengellisyyden rikkaudesta.


      • Liitynkatoliseenkirkkoon

        Minäkin olin yhdessä vaiheessa vapaakirkossa jonkin aikaa. Oli pakko päästä pois, tuntui että kuolen siihen hengettömyyteen. Se on tarina erikseen mutta onneksi Jumala on johdattanut ja näyttänyt katolisen kirkon.


      • JohannaÄllä
        Uusikatolilainen kirjoitti:

        Olen entinen vapaakirkkolainen, nykyinen katolilainen. Minulle oli suuri armolahja päästä pois pienen seurakunnan ahdistavasta ja kyttäävästä ilmapiiristä kirkkoon, joka on koko maailmassa sama.

        Minustakin katolinen kirkko on se alkuperäinen. Sen näkee paitsi opista, myös rukouselämän ja hengellisyyden rikkaudesta.

        "Minustakin katolinen kirkko on se alkuperäinen. Sen näkee paitsi opista, myös rukouselämän ja hengellisyyden rikkaudesta."

        Kymmenen pistettä! Juuri tästä on kysymys, kun viisaat ja rukoilevat sielut palaavat esi-isiensä katoliseen uskoon.


      • KatolinenTulevaisuus

        Monilla on traumaattisia kokemuksia noista vapaista suunnista...


      • 1234567---
        KatolinenTulevaisuus kirjoitti:

        Monilla on traumaattisia kokemuksia noista vapaista suunnista...

        Ei ole itselläni minkäämoisia raumaattisia kokemuksia vapaista suunnista.


    • katolistaviisautta

      Vapaat suunnat ovat suoraan Jumalan tahdon vastaisia, silll Jeesus Kristus perusti vain yhden kirkon, joka on yhä tänään sama kuin katolinen kirkko.

    • katolinen_rouva

      Jos luterilaisuuden perusteet ovat aivan käsittämättömän hatarat ja suoraan sanottuna tyhmät, moninkertaisesti enemmän sitä ovat näiden ns. vapaiden suuntien ja lahkojen vastaavat.

      Raamattua tulkitaan miten sattuu ja siitä nostetaan vain pari kohtaa hurmiomaiseen paatokseen, jolla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

      • Anonyymi

        Minunkaan mielestäni emme kohtaa ristiinnaulittua Kristusta vapaasuuntalaissa kaatuilukokouksissa, vaan nimenomaan messuissa, joissa celebrantti lukee asetussanat, eukaristisen rukouksen ja paternosterin, joiden kuluessa leipä ja viini muuttuvat Kristuksen ruumiiksi ja vereksi, siis kohtaamme ristiinnaulitun Kristuksen, 1. Kor.1: 22-24. Olen harkitsemassa vakavasti katoliseen kirkkoon littymistä. Arvoisat katolilaiset, olisiko minulla riittävät perusteet katolisuuteen, käytyäni ensin informaatiokurssin? Kommentoikaa! Olen luterilaisen kirkon jäsen.


    • Et sinä pelastu kuulumalla eksyttäjä-roomalaiskatoliseen kirkkoon. Silloinhan pelastus tulisi teoista. Raamatun mukaan pelastus on yksin armosta.

      tee siis parannus ja ota uskossa vastaan Jeesus Herraksesi ja Vapahtajaksesi niin sinusta tulee Jumalan lapsi ja saat ijankaikkisen elämän. Seuraa Jeesusta totuudessa

      ----

      Ensin kielletään tekemästä tekoja ja sitten vaaditaan tekoja.

      • JohannaÄllä

        Minkä Raamatun?

        Ai niin sen huonohkon suomenkielisen käännöksen, jossa ei ole edes rappiomunkki Martin Lutherin poistamia kirjoja...


      • KatolinenTulevaisuus

        Tuo viestisi paljastaa protestantismin itsekeskeisyyden. Kaikki on vain minä, minä ja minä... minun saamani armo, minun peladtukseni, minun hurmiorukoukseni, mitä Raamattu sanoo minulle, miten minä ymmärrän sen sanan!

        Olette täysin Jeesuksen Kristuksen vastakohta. Hän tuli ihmiseksi ja meidän ja meidän pelastuksemme tähden kuoli ristillä ja nousi kuolleista. Niin kuin Jeesus ja toisin kuin te, katolinen usko ja elämä on aidosti ”me”. Jopa messun rukoukset ovat kaikki me-muodossa.

        Itse en jaksaisi päivääkään tuollaista minä, minä ja minä -pintauskonnollisuutta, jolla lopulta ei ole juuri mitään tekemistä apostolisen uskon kanssa.


      • Anonyymi

        Uskossa Herran Jeesuksen vastaanottaminen, mitä se on muuta kuin osallistuminen messuun? Ehtoollisessa me saamme syödä Kristuksen ruumiin ja juoda hänen verensä. Mitä muuta vielä tarvitsemme vastaanottamisessa?


    • katolinen_rouva

      Katselin Ylen MOT-ohjelman seksuaalisista väärinkäytöksistä helluntaiseurakunnissa. Taas kerran tästä ei syntynyt mitään kansallista haloota.

      • JohannaÄllä

        Tämän palstan hellut ovat autuaasti hiljaa...


      • Pedoja

        Ei noussut ei mutta katselin äsken uutiset ja paavi ripitti yli sataa piispaa kautta maailman jotka oli vartavasten kutsuttu pedofilia ja nunnien raiskauksien vuoksi koolle.


      • KatolinenTulevaisuus

        Entä sitten? Olisiko parempi, ettei asiasta edes puhuttaisi?

        Juuri tällaisen tien ovat valinneet protestanttiset yhteisöt, jotka ovat vain lakaisseet ongelmansa maton alle.

        Katolinen kirkko taas on rohkeasti valinnut totuuden ja avoimuuden tien.


      • JohannaÄllä

        Niin tai näin, aina väärinpäin... Johan tämän palstan lukijakunnalle on tullut selväksi se, ettei protestantteja kiinnosta yhtään mikään muu kuin katolisen kirkon 500 vuotta jo jatkunut vainoharhainen vastustaminen ja mustamaalaaminen, vaikka siihen ei tosiaankaan ole mitään syytä.


      • Pedoja
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Niin tai näin, aina väärinpäin... Johan tämän palstan lukijakunnalle on tullut selväksi se, ettei protestantteja kiinnosta yhtään mikään muu kuin katolisen kirkon 500 vuotta jo jatkunut vainoharhainen vastustaminen ja mustamaalaaminen, vaikka siihen ei tosiaankaan ole mitään syytä.

        Niin no, ainakin minulle tulee paavista mieleen saatanan kirkko jos keskiaikaa tutkitaan .

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonpuhdistus

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolisen_kirkon_historia

        Esimerkiksi ristiretket, inkvisitio ja uskonpuhdistus liittyvät läheisesti katoliseen kirkkoon.


      • karmeeta.on

      • KatolinenTulevaisuus

        On varmasti kamalaa elää niin, että elämän ainoa tarkoitus on katolisen kirkon vastustaminen ha vielä sen jälkeen luulla olevansa jokin kristitty.


    • Johanneskalastaja

      Oletko varma että nyt juuri et harhaan ole astumassa? Siinä olet oikeassa ettei kukaan omassa itsessään kykene Raamattua tulkitsemaan, mutta uskovassa on Pyhä Henki joka avaa Jumalan Sanaa.

      Minä tulin uskoon aivan lukemalla Raamattua. Pyhä Henki alkoi avaamaan Evankeliumia ja ymmärsin olevani syntinen, matkalla kadotukseen.

      Ymmärsin myös että Jeesus on maksanut hinnan synneistäni, kärsinyt puolestani. Pyysin että Jeesus tulisi elämääni ja antaisi syntini anteeksi. Sain kokea tuon ihmeellisen uudestisyntymisen missä synnin taakka otettiin pois tunnoltani ja Jumalan Henki täytti sisimpäni.

      Ilman uudestisyntymistä on aivan sama mihin kirkkoon kuuluu vai kuuluuko mihinkään, se ei ketään pelasta. Ja on aika karua jos ei itse saa tutkia Raamattua, silloinha meidät voi ohjata aivan metsään Jumalan Sanan totuudesta.

      • KatolinenTulevaisuus

        Tuollainen minä, minä ja minä ei ole mitään kristinuskoa.

        Jeesus Kristus itse perusti kirkon ja vuodatti sille Pyhän Hengen, jotta olisimme ”me”. Mutta tätä tosiasiaa ei egosi varmaan kestä.


      • Liitynkatoliseenkirkkoon

        Katolinen kirkko nimenomaan kehottaa lukemaan Raamattua.


      • Johanneskalastaja
        KatolinenTulevaisuus kirjoitti:

        Tuollainen minä, minä ja minä ei ole mitään kristinuskoa.

        Jeesus Kristus itse perusti kirkon ja vuodatti sille Pyhän Hengen, jotta olisimme ”me”. Mutta tätä tosiasiaa ei egosi varmaan kestä.

        Pakanoita olette jos teiltä puuttuu henkilökohtainen uudestisyntyminen. Eli olette kääntymättömässä tilassa, ehkä uskonnollisia mutta ette pelastettuja. Katolilaiset ovat harhassa myös Marian palvonnassaan.

        Kristuksen seurakunnan muodostavat henkilökohtaisen uskonratkaisun tehneet uudestisyntyneet uskovat. Katolilaisuus on eksyttävä harhaoppi. On varmaan katolilaisissakin uskovia mutta tuohon kirkkoon kuuluminen on eksytystä.


      • Asky

        Olen seurannut televisiosta ja radiosta katolisia messuja. Niissä luetaan Raamattua paljon, paljon enemmän kuin missään muussa kristillisessä kirkossa.


      • kirkon.oppi.k
        Liitynkatoliseenkirkkoon kirjoitti:

        Katolinen kirkko nimenomaan kehottaa lukemaan Raamattua.

        Eivät ymmärrä lukemaansa !


      • Eiumärä
        kirkon.oppi.k kirjoitti:

        Eivät ymmärrä lukemaansa !

        Ahaa, mutta sinä ymmärrät? Oookeeii...


      • Anonyymi
        kirkon.oppi.k kirjoitti:

        Eivät ymmärrä lukemaansa !

        Vaan entäpä jos ymmärtävätkin, ja vielä protestantteja paremmin?


    • Johanneskalastaja

      Jeesus ei muuten perustanut mitään kirkkoa vaan seurakunnan. Seurakunnan muodostaa maailmanlaajuinen uudestisyntyneiden uskovien joukko. Se on vaikeaa tietysti uudestisyntymättömän käsittää mitä tuo tarkoittaa koska hengelliset asiat on tutkittava hengellisesti.

      • Asky

        Raamatussa lukee ihan toista kuin mitä väität.


      • katolistaviisautta

        Tuollaisille itsekeksityille ja täysin jopa Raamatun sanan vastaisille pikku teorioille jo 100- ja 200-luvuilla eläneet katoliset kirkkoisät olisivat nauraneet.

        Jotkut ihmiset ovat niin täynnä itseään, että he luulevat, että usko alkaa heistä itsestään, on heidän itsensä määrittelemää ja saa päätöksensä heissä itsessään. Tuollainen ei vain ole kristinuskoa.

        Me katolilaiset panemme uskomme, toivomme ja rakkautemme Jumalaan, emme itseemme ja omaan napaamme.


      • JohannaÄllä

        Naulan kantaan! Puhut todellista katolista VIISAUTTA!


    • JohannaÄllä

      Minkä ihmeen takia kaiken maailman vapaakirkkolaiset sun muut häiriintyneet raamatunpänttääjät pyörivät täällä jatkuvasti toistamassa tuhat kertaa kuultuja mantrojaan?

      No tietenkin siksi, että moiset tunnistavat sen tosiasian, että katolinen kirkko on kuin onkin Kristuksen kirkko. Muutenhan sen voisi jättää omaan rauhaansa eikä varsinkaan vastustaa siitä kuin vesikauhuisen suden raivolla.

      • Sesittensiitä

        Kun kysyy itseltään ja vastaa itse sää mieleisensä vastauksen. Näin diktaattoritkin tekee sammuttaen hedelmällisen keskustelun, näin on nyt mm. Venäjällä Tulee 1970 luvun taistolaiset ja bolsevikit mieleen.


      • EI.OLE.EI

        Katolinen kirkko ei ole Kristuksen kirkko EI EI EI !


      • katolistaviisautta

        Kyllä muuten on. Onneksi näistä asioista et päätä sinä etkö totuudesta muutenkaan.


      • EI.EI.EI
        katolistaviisautta kirjoitti:

        Kyllä muuten on. Onneksi näistä asioista et päätä sinä etkö totuudesta muutenkaan.

        Ei muuten ole Kristuksen kirkko !


      • Anonyymi
        EI.EI.EI kirjoitti:

        Ei muuten ole Kristuksen kirkko !

        Katolinen kirkko tuo meille messuissaan ristiinnaulitun Kristuksen syötäväksemme ja juotavaksemme. Tämän tähden katolinen kirkko on Kristuksen kirkko. Sanon tämän luterilaisena, mahdollisesti tulevana katolilaisena, jos minut sinne hyväksytään informaatiokurssin jälkeen.


    • Liitynkatoliseenkirkkoon

      Aivan älytöntä mitä puupäitä nämä protestilahkolaiset on! Jankkaa ja jankkaa samaa asiaa lukekaaraamattualukekaaraamattualukekaa raamattua! Ei he suostu miettimään sitä tosiasiaa että mitäs jos, siis JOS olisikin niin ettei raamattu jota he lukevat kerrokkaan kaikkea. Eikä he suostu ottamaan vastaan mitään asiaa tutkiakseen onko se totta vai ei,koska helluntai/vapaakirkko/baptisti "pastorit" ovat aivopesseet heidät. He pelkäävät ajatusta "mitäs jos saankin selville jotain mitä en olisi halunnutkaan saada selville". Yhtäkkiä joku juippi vaan toteaa että Ahaa! Minä tiedän totuuden. Aivan kuten Muhammed teki. Tai joseph smith. Ja näitä tyyppejähän riittää.

      • KatolinenTulevaisuus

        Aivan älytöntä heidän touhunsa kieltämättä on. Emme mekään katolilaiset liiku häiritsemässä heidän keskustelujaan.

        Mitä he oikein luulevat täällä saavuttavansa? Me olemme tasan viimeiset tässä maassa, jotka olisimme kiinnostuneita ylipäätään mistään protestanttiopeista.


      • JohannaÄllä

        "Aivan älytöntä mitä puupäitä nämä protestilahkolaiset on!"

        Kiitos sanasta "protestilahkolaiset", sillä juuri siitähän moisten ressukoiden kohdalla on kysymys. Tasan eivät käy järjen lahjat. Siksi jotkut varmaankin jäävät protestanteiksi.

        "Jankkaa ja jankkaa samaa asiaa lukekaaraamattualukekaaraamattualukekaa raamattua!"

        Itse asiassa moiset eivät lue edes Raamattua, vaan sen suomenkielistä tulkintakäännöstä. Lisäksi asianomaiset laittavat kaiken "saman syssyyn" eivätkä tajua eroa profeetta Jesajan ja apostoli Paavalin välillä. Yhteistä protestilahkolaisille on, etteivät he lue evankeliumin tekstiä. Miksiköhän? No siksi, että niissä Vapahtajamme Jeesus Kristus puhuu aivan SELVÄSTI tekojen merkityksestä pelastuksen kannalta. Mutta sillä ei näytä olevan moisille mitään merkitystä, kun kerran kuollut ja kuopattu rappiomunkki Martin Luther väitti ihan muuta.

        "Ei he suostu miettimään sitä tosiasiaa että mitäs jos, siis JOS olisikin niin ettei raamattu jota he lukevat kerrokkaan kaikkea."

        Päätön hokema "yksin Raamattu" tarkoittaa tosiasiassa "yksin Luther". Kuten täällä muistutettiin, kukaan ei ole vielä nähnyt raamatunpänttääjää, joka olisi kaivanut silmän päästään tai leikannut oikean kätensä irti Raamatun kehotuksesta huolimatta.

        "Eikä he suostu ottamaan vastaan mitään asiaa tutkiakseen onko se totta vai ei,koska helluntai/vapaakirkko/baptisti "pastorit" ovat aivopesseet heidät."

        Olen varma siitä, että helvetti on täynnä sellaisia upporikkaita protestanttien maallikkosaarnaajia.

        "He pelkäävät ajatusta "mitäs jos saankin selville jotain mitä en olisi halunnutkaan saada selville". Yhtäkkiä joku juippi vaan toteaa että Ahaa! Minä tiedän totuuden. Aivan kuten Muhammed teki. Tai joseph smith. Ja näitä tyyppejähän riittää."

        Jep.


      • Anonyymi
        KatolinenTulevaisuus kirjoitti:

        Aivan älytöntä heidän touhunsa kieltämättä on. Emme mekään katolilaiset liiku häiritsemässä heidän keskustelujaan.

        Mitä he oikein luulevat täällä saavuttavansa? Me olemme tasan viimeiset tässä maassa, jotka olisimme kiinnostuneita ylipäätään mistään protestanttiopeista.

        No, todennäköisesti protestantit luulottelevat "evankelioivansa" katolilaisia tulemaan kaatuilemis- ja evankeliointikokuksiinsa. Vai mitä te muut arvelette? Sanon tämän luterilaisena, mahdollisesti tulevana katolilaisena informaatiokurssin jälkeen.


    • Joukko.pakoa

      Etelä-Amerikan osalta paljon katolisia on kääntynyt vapaisiin suuntiin.

      Esim. Brasiliassa katolilaisuus on vähentynyt nopeasti.

      https://yle.fi/uutiset/3-6733122

      Uutisen otsikko onkin:

      "Paavi Brasiliaan patoamaan joukkopakoa katolisesta kirkosta."

      Lainaus uutisesta ( vuodelta 2013 )

      " Vielä 40 vuotta sitten Brasilia oli lähes täysin katolinen maa. Nyt alle kaksi kolmannesta kuuluu katoliseen kirkkoon, monet heistäkin vain muodollisesti."

      Tämä on uutinen oikeasta joukkopaosta, onhan kysymyksessä miljoonista, elle kymmenistä miljoonista jäsenistä.

    • katolinen_rouva

      Maassamme on aika paljonkin liitytty kirkkoon vapaista suunnista. Itse asiassa toivon, että ns. katolinen karismaattinen liike saisi enemmän jalansijaa meillä. Se voisi houkutella enemmänkin väkeä vapaista suunnista. En pidä karismaattisuutta omanani, mutta muille se voisi sopia.

      • katolistaviisautta

        Järkevä huomio. Ns. vapaat suunnat ovat vain pilanneet kristinuskon mainetta, sillä lopulta niillä ei ole juuri mitään tekemistä aidon kristinuskon kanssa. Niissä on jotakin vahvasti saatanallista.


      • Anonyymi

        Vapaista suunnista puheen ollen, vaikka neokatekumenaalit ovatkin mitä ovat, epåilyttävä, jota en tunne omakseni ja joka pitää omia yksityisiä "messujaan" erillään kirkosta, niin voisiko tämä liike kuitenkin epäkohdistaan huolimatta estää katolilaisia ja mahdollisia tulevia katolilaisia eksymästä vapaisiin suuntiin ja näiden kaatuilu- ja huutamiskokuksiin? Kommentoikaa!


    • KatolinenTulevaisuus

      Itse toivoisin omaa ohjausta vapaista suunnista liittyville, sillä heidän tietonsa kristinuskon alkeista ovat usein täysin hataria ja kummallisia.

      • 1234567---

        Monilla vapailla suunnilla on hatara Raamatun tuntemus, siksi he julistavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uuden liiton kristityille. Näin he johdattavat sankoin joukoin suuria ja pieniä harhaan.


      • KatolinenTulevaisuus

        Myös meille katolilaisille lauantai on viikon viimeisin päivä. Sunnuntai on ensimmäinen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe