OLIPAS AURAUKSEN AMMATTILAISET ASIALLA !

Ajelin eilen illalla etelästäpäin nelostietä Tornioon, Keminmaassa stoppasi liikenne lähes täysin, molemmat Tornioon vievät kaistat olivat autoja täynnä, arvelin jotta oli ajettu kolari ja tie tukossa ! Kaukana edellä vilkkuivat punaiset valot kuin amerikkalaisessa sirkuksessa, autojono ryömi sellaista 30-40 km/h! Torniossa sitten paljastui jotta kaksi sankaria aurasi tietä ylileveillä auroilla ja rinnakkain, tukkien koko moottoritien!
Minullahan ei ollut kiirettä istuskelin lämpimässä Mersussani, mutta jonossa oli rekkojakin, ja nekin ajavat nykyisin aikataulujen mukaan, arvelinkin jotta noissa rekkojen hyteissä tehtiin kovasti syntiä, kiroilemalla ! Aurat kävivät Haaparannalla kääntymässä liikenneympyrässä, ja varmaan sama uudestaan nyt vain Kemiin päin !
Se on varmaan elämä aura auton kuskinkin parasta aikaa !
Laittaisinkin terveisiä noille auraajille, jos jossakin vaiheessa jättää aivonsa narikkaan, niitä ei sinne parane unohtaa !

Late Lapista.

22

53

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkcohmj

Miten itse aurausit moottoritien?

• No vaikkapa siten että toinen aura menisi vähintään 150 metriä edellä vasenta kaistaa, toinen tulisi oikeata kaistaa tuon 150 metriä jäljessä, siinä jäisi ohitusmahdollisuus nopeammalle liikenteelle !

Late Lapista.

• Lasitrikki

Vasenta kaistaa kulkevaa auraa ei voi ohittaa oikealta.

• On tullut ohitettua monestikin, ja ihan ilman problematiikkaa !

Late Lapista.

• EipäsPuikkelehdita

Monissa paikoissa myös vasen kaista aurataan ulos päin. Aura-autot ajavat lähkkein siksi, ettei kusipäät voi puikkelehtia niitten seassa. Jos voisivat, olisivat ne täällä vinkumassa kuinka motarin sisäkaistaa aurannut aura nakkasi loskat, kivet ja paskat sen mannelavetin päälle ohitustilanteessa.

• moista.kiirettä.olekkaan

Millään tai kellään ei ole siellä niin kiire että tuon vuoksi kannattaa hermojaan menettää.

• Hörneillä-notkunut

Saitko jonossa aikasi kuluksi vedettyä sen sun vanhanajan automaatti kellosi, joka toimii rannetta heiluttamalla?

• minä.minä.minä

Niin nyt Late mussutat, mutta itse tukit kokovartalomulkkuna tien aina kun vedät sitä vessaasi perässäsi. Tästäkin aloituksesta taas nähtiin kuinka karavaanarit ovat maailman itsekeskeisintä väkeä. Koko maailma on teile vain oma napa. Sitäpaitsi auraamisesta on sentään muille hyötyä, vessan perässä vetämisestä vain harmia.

• Minä, minä, minä selvänäkijä, minä en ole vetänyt höpmökkiäni autoni perässä moniin vuosiin, viimeajat ajelin asuntoautolla, mutta viimekesänä möin senkin pois kun veivät käsistäni! Ja asuntovaunua vetelen tasan tanrkkaan samaa vauhtia kuin rekatkin, jokus jopa nopeamminkin! joten en isommin jarruttele liikennettä !

Late Lapista.

• uj45yu4e

Laten Lada juuttui lumeen

• Hautaankokiire

Eipä jää tuolla tekniikalla kaistojen väliin auravallia ,josta kiireinen kitkapelle voisi menettää leasing autonsa hallinnan

• Anteeksi-aurailumme

>> No vaikkapa siten että toinen aura menisi vähintään 150 metriä edellä vasenta kaistaa, toinen tulisi oikeata kaistaa tuon 150 metriä jäljessä, siinä jäisi ohitusmahdollisuus nopeammalle liikenteelle ! Late Lapista>>

Sellainen ei turvallisuusmääräysten ja vastuumääräysten mukaan vaan ole mahdollista. Että aura-auto auraisi moottoritiellä tai leveällä valtatiellä vasemman puolen tiestä, ja jättäisi 20...50 cm korkean auravallin keskelle tietä.

Se auravalli pitää aurata saman tien pois siitä. Siksi aura-autot joutuvat ajamaan toinen toisensa tappituntumassa.

Sorry vaan lumisateesta johtuvan myöhästelynne kaikki tiellä kulkevat autoilijat. Myös syvät pahoittelut meidän tekemisistemme johdosta teille kaikille. Ja teidän armoanne ja anteeksiantoanne anoen.

-Terveisin lumiaurankuljettajat

• Auravalliin-Toyotalla

Tuokin pitäisi ajatella ja hahmottaa mielessään ihan arkijärjellä. Että jos leveällä tiellä auraaja auraa vasenta reunaa puhtaaksi, ja autoilija tulee myös vasenta puolta tietä, sen aura-auton perässä.

Mitenkä se pölvästi henkilöautoilija luulee tuikkaavansa siitä oikealle kaistalle, sen auravallin ylitse? Pienellä lumimäärällä onnistuu, mutta isommalla määrällä auto heittää poikittain tielle.

• lapsikintajuaa

Rekkakuski osa kiittää aurattua ja kunnossa pidettyä tietä. Aura-auton ohittaminen on suurin piirtein typerin riski, minkä liikenteessä voi ottaa. Auraaja antaa kyllä tietä, kun katsoo hetken sopivaksi. Älkääkä änkekö lunta poistavien traktorien lähelle!

• kyllä-me-ehditään-

Antakaa nyt Latella anteeksi, kun sille sattui ajatuskatko tuossa asiassa. Kyllä auraus pitää suorittaa juuri siten, kuin ne ovat sen suorittaneet. Malttia liikenteeseen, ja annetaan työtä tekevien hoitaa hommansa rauhassa.

• T-E-R-V-E-I-S-I-Ä

Ilman muuta on annettu anteeksi Latelle tuo, koska ei se itse sille mitään mahda että iskä ka äiti on ollut lappalaisia myös.

MV-lehti teki meille muualal asuvilel jo selkoa että mistä asiasta tässä on kysymys. "Tutkimus vahvistaa: Pohjois-Suomessa tyhmimmät ja sisäsiittoisimmat suomalaiset"
        https://mvlehti.net/2019/02/15/tutkimus-vahvistaa-pohjois-suomessa-tyhmimmat-ja-sisasiittoisimmat-suomalaiset/

Tietääkseni se on aika lailla tyhjentävästi silloin sanottu, kun MV-lehti on ottanut asiaan kantaa, ja antanut lopullisen arvionsa. Mutta terveisiä rehtille mersumies Latelle sinne Lappiin:)

Tai siis lapinkielelle käännettynä että:
        T-E-R-V-E-I-S-I-Ä L AT E L L E L A P P I I N

• T-E-R-V-E-I-S-I-Ä kirjoitti:

Ilman muuta on annettu anteeksi Latelle tuo, koska ei se itse sille mitään mahda että iskä ka äiti on ollut lappalaisia myös.

MV-lehti teki meille muualal asuvilel jo selkoa että mistä asiasta tässä on kysymys. "Tutkimus vahvistaa: Pohjois-Suomessa tyhmimmät ja sisäsiittoisimmat suomalaiset"
        https://mvlehti.net/2019/02/15/tutkimus-vahvistaa-pohjois-suomessa-tyhmimmat-ja-sisasiittoisimmat-suomalaiset/

Tietääkseni se on aika lailla tyhjentävästi silloin sanottu, kun MV-lehti on ottanut asiaan kantaa, ja antanut lopullisen arvionsa. Mutta terveisiä rehtille mersumies Latelle sinne Lappiin:)

Tai siis lapinkielelle käännettynä että:
        T-E-R-V-E-I-S-I-Ä L AT E L L E L A P P I I N

Minä olen kierrellyt tuota maailmaa muuallakin kuin Lapissa, ja voin kertoa ihan vakavissani jotta typerimmät Suomalaiset olen kohdannut Turuus ja Hesas! Alkuperäisten hesalaisten kanssa niinkin pärjäilee, mutta paljasjalkaiset Tampereella ja Turuus syntyneet Helsinkiläiset ovat vastenmielistä ja typerää sakkia !
        Kummassa TERVEISIÄ on syntynyt Turuus vaiko Tampereella ?

Late Lapista.

• Pienet-syherönumerot

" Viestini poistettiin laitan saman uudestaan ! Minun vanhaa Citizen Eco Drive kelloa ei tarvitse huiskuttaa, se lataa akkunsa valolla !"

Viimeksi kun kello levähti, katoin noita Ekodraiveja, että ostais. Mutta niissä on päivyri niin hiton pienellä numerolla, että ei saa päivän numerosta ilman lukulaseja selvää.
      http://citizen.fi/fi-FI/Products/Content/Eco-Drive-teknologia

Se on pienestä kiinni, että kello on joko hyvä, tai sitten vaan keskinkertainen.

• Niinpäs! Minä katsonkin päivämäärän älykännykästä, jos se on päässyt unohtumaan !

Late Lapista.

• demariton

Lapin Late täällä neuvoo ohittamaan 80 kmh ajavan aura-auton oikealta puolen.
      Toisella saitilla hän neuvoi napatyrään laittamaan heti verkon, koska hänelle itselleen oli arpityrään laitettu verkko.

Joskus innokkaimmat demarit ja kommarit lauloivat, että aurinko nousee idästä, mutta eivät hekään laulaneet, että aurinko nousee pohjoisesta.
      Ehkä osasivat verrata Bretsneviä ja Lapin Latea, sillä ääliöinkin demari pyrkii ohitse vasemmalta.

• KöyhäMersuLoinen

Taisi olla Latella polttoöljyä tankissa kun mersulla ajeli.....ilmoitus tehty.

• SurkeaaAurausta

Auraajina on nykyään ihan pellejä tyyppejä....toista se oli ennen kun miehet oli rautaa eikä muovia kuten nykyään. Työt aloitettiin klo: 2-3 eikä klo 6 kuten nykyään.Äidin mussukoiden pitää näes saada nukkua....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      616
      1615
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      877
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      487
      753
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      12
      731
    5. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      662
    6. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      614
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      566
    8. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      533
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      510
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      160
      494
    Aihe