Kun tunnustat suullasi uskovasi oman lahkosi edessä ja ilmoitat halusi seurata herraa niin voidaanko sanoa yhteen ääneen että aamen ja nyt olet uskossa.
Oletko nyt varhurskas?
39
<50
Vastaukset
- Oopperalaulaja
Pitää olla VANHURSKAS
- Samaatietä
Jos tarkoitat lahkolaisella uskovaa, niin ei ole uskovien työ arvostella omaansa eikä kenenkään muunkaan vanhurskauttamista.
- Aurorasarisus
Sitä silti täällä palstalla tehdään.myös sinä itse teet.
- Samaatietä
En ole puuttunut kenenkään henkilökohtaiseen uskoon.
- Oopperalaulaja
Etkö sinä tollo tiedä ja edes osaa vastata asetettuun kysymykseen. Tolloille taitaa olla liian vaikea kysymys. Menisit metsään siitä tai lumihankeen lepäämään. Jos kysyn oletko uskossa sinä tollo vastaat että se on oma asiani.
- Samaatietä
Oopperalaulaja kirjoitti:
Etkö sinä tollo tiedä ja edes osaa vastata asetettuun kysymykseen. Tolloille taitaa olla liian vaikea kysymys. Menisit metsään siitä tai lumihankeen lepäämään. Jos kysyn oletko uskossa sinä tollo vastaat että se on oma asiani.
Eikö se ole lohduttava tieto, että tämmöne tollokin kelpaa Jeesukselle? Olen uskossa. Usko on jokaisen henkilökohtainen suhde Jumalaan.
- Moisamaatietä
En tiedä miten kestät kaiken tämän keskellä kirjoitella, aivan hirveitä, miten ihmiset kirjoittavat toisilleen. Tämä foorumi ei voi tehdä kenenkään uskolle mitään hyvää aikaiseksi.
- Moisamaatietä
Täällä ihmiset vain pilkkaavat ja keksivät provokatiivisia aloituksia. Epäilenpä,ettei kehenkään täällä kirjoittavaan, ole uponnut evankeliumin vieminen eteenpäin, jos tällä palstalla kirjoittelua, pitäisi sillä perustella. Ahdistava paikka.
- puurot.ja.vellit
Nyt ei mennyt ihan oikein.
Raamattu opettaa, että Seurakuntaan luuluvat vain uudestisyntyneet uskovat, eli todelliset Jumalan lapset !
Seurakunnassa on siis tutkittava se, että kuka kuuluu perheeseen ja kuka taas ei.
Seurakuntaan ei tule ottaa sisään uskosta osattomia !
Seurakunnan kokous on tarkoitettu vain ja ainoastaan uskoville, eli perhe yhteydestä on kyse.
Raamattu lisäksi sanoo:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Eli kyllä meidän vain on pakko yrittää selvittää se, että kuka kuuluu perheeseen ja kuka ei, eli kuka on uskova ja kuka taas ei sitä ole !
Jos sinä "Samaatietä" itse et siihen kykene tai et halua ruveta niin se on sinun oma ongelmasi, mutta jonkun sekin seulominen on tehtävä Seurakuntayhteydessä ! - Oopperalaulaja
Samaatietä kirjoitti:
Eikö se ole lohduttava tieto, että tämmöne tollokin kelpaa Jeesukselle? Olen uskossa. Usko on jokaisen henkilökohtainen suhde Jumalaan.
Kyllähän monen henkilökohtainen suhde Jumalaan on jo alkutekijäksi väärä. Voithan sillä lohduttaa itseäsi maatessasi lumihangessa. En epäile etteikö kaikki kelpaa Jumalalle, mutta usko Jumalan tekona on toista kuin sinun suhteesi. Kyllä Jumala tollojakin oikaisee ei se ole mikään häpeä.
- puurot.ja.vellit
puurot.ja.vellit kirjoitti:
Raamattu opettaa, että Seurakuntaan luuluvat vain uudestisyntyneet uskovat, eli todelliset Jumalan lapset !
Seurakunnassa on siis tutkittava se, että kuka kuuluu perheeseen ja kuka taas ei.
Seurakunnan kokous on tarkoitettu vain ja ainoastaan uskoville, eli perhe yhteydestä on kyse.
Raamattu lisäksi sanoo:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Eli kyllä meidän vain on pakko yrittää selvittää se, että kuka kuuluu perheeseen ja kuka ei, eli kuka on uskova ja kuka taas ei sitä ole !
Jos sinä "Samaatietä" itse et siihen kykene tai et halua ruveta niin se on sinun oma ongelmasi, mutta jonkun sekin seulominen on tehtävä Seurakuntayhteydessä !Sori taas kirjoitusvirhe:
Raamattu opettaa, että Seurakuntaan Kuuluvat vain uudestisyntyneet uskovat, eli todelliset Jumalan lapset !
Ennen aikaan herätys liikkeissä tutkittiin tarkaan sitä, että onko Seurakuntaan tuleva aidossa uskossa eli uudestisyntynyt vai ei.
Vaadittiin siis "omakohtainen todistus" omasta uudestisyntymisestä heti alussa pyhien yhteyteen tulevalta.
Sen perusteella selviää usein selvästi se, että onko ihminen uudestisyntyynyt vai ei, eli uudestisyntymätön ei osaa koko asiaa selittää, ainoastaan ne voivat hämätä, jotka kopioivat muiden todistuksia valheellisesti.
No, ennen siis vaadittiin se "omakohtainen todistus", mutta nykyään enää ei, eli halutaan vain määrää ja jäseniä omaan puolueeseen, eikä enää välitetä laadusta, eli enää ei selvitetä sitä, että onko kyse siis pyhästä, sillä seurakunta yhteys on vain ja ainoastaan pyhien yhteys !
Siksi siis ennen uskosta osattomia ei ennen ollut seurakunnissa, mutta nykyään on aivan varmasti, sillä seulontaa ei enää ole, vaan suostuminen aikuiskasteeseen riittää usein.
Eli sanoma on tavallaan se, että aikuiskaste pelastaa, eikä uudestisyntyminen, eli ihmisestä tulee pyhä ja seurakuntakelpoinen vesikasteessa, eikä uudestisyntymisessä ! - Samaatietä
Moisamaatietä kirjoitti:
En tiedä miten kestät kaiken tämän keskellä kirjoitella, aivan hirveitä, miten ihmiset kirjoittavat toisilleen. Tämä foorumi ei voi tehdä kenenkään uskolle mitään hyvää aikaiseksi.
Moi vain!
Tämä palsta on erikoinen, ei tiedä onko tämä lintu vai kala. Mutta ihmisiä olemme kaikki.
En elä palstan kautta niin ei ole päässyt ahdistamaan, vaikka toki täällä on ihan kiusallaankin olevia häiriköitä. - puurot.ja.vellit
Kyllähän monen henkilökohtainen suhde Jumalaan on jo alkutekijäksi väärä. Voithan sillä lohduttaa itseäsi maatessasi lumihangessa. En epäile etteikö kaikki kelpaa Jumalalle, mutta usko Jumalan tekona on toista kuin sinun suhteesi. Kyllä Jumala tollojakin oikaisee ei se ole mikään häpeä.
Nyt oli kyllä kirjoittamasi sen verran sekavaa ainakin minulle, että en saanut siitä selvää, että mitä oikein halusit sanoa ?
Voitko selventää hieman ? - Samaatietä
Totta , Kyllä se kannattaa jokaisen tarkistaa omaa suhdettaan Jumalaan, kiitos muistutuksesta. Vielä on armon aika, sinullakin on mahdollisuus tehdä parannus ja katua syntejäsi. Saat aloittaa ihan uuden elämän Jeesuksessa Kristuksessa. Iloisen ja onnellisen elämän ja saat rauhan sydämmellesi. Sitä ei voi maailma antaa.
- Samaatietä
Raamattu lisäksi sanoo:
Jos sinä "Samaatietä" itse et siihen kykene tai et halua ruveta niin se on sinun oma ongelmasi, mutta jonkun sekin seulominen on tehtävä Seurakuntayhteydessä !Tarkoitin, että Jumalaa voi lähestyä sellaisenaan. Syntisiä varten Jeesus tuli maailmaan.
- Moisamaatietä
Sinä olet sitten luodinkestävä. Minulle ei ole moista taitoa suotu, että osaisin toisten ihmisten loukkaukset suodattaa täysin.
Netti on itsessäänkin jo raaka väline, jossa voi täysin anonyymisti harjoittaa henkistä kiusaamista. - Oopperalaulaja
Nyt oli kyllä kirjoittamasi sen verran sekavaa ainakin minulle, että en saanut siitä selvää, että mitä oikein halusit sanoa ?
Voitko selventää hieman ?Henkilökohtainen suhde on käsitys joka johtaa muualle kuin pelastukseen. Oikea termi on pelastus yksin uskosta yksin armosta ilman lain ja lahkolaisten tekoja. Ei kannata käydä suhdekauppaa Jumalan kanssa. Syntisen on parasta pysyä asemassaan siis syntisenä armon osallisuudessa. Älä liitele pilvien päällä.
- puurot.ja.vellit
Moisamaatietä kirjoitti:
Täällä ihmiset vain pilkkaavat ja keksivät provokatiivisia aloituksia. Epäilenpä,ettei kehenkään täällä kirjoittavaan, ole uponnut evankeliumin vieminen eteenpäin, jos tällä palstalla kirjoittelua, pitäisi sillä perustella. Ahdistava paikka.
" Moisamaatietä" sinä kirjoitit myös:
" Täällä ihmiset vain pilkkaavat ja keksivät provokatiivisia aloituksia. Epäilenpä,ettei kehenkään täällä kirjoittavaan, ole uponnut evankeliumin vieminen eteenpäin, jos tällä palstalla kirjoittelua, pitäisi sillä perustella. Ahdistava paikka. "
Kaikkien tehtävä ei ole suinkaan viedä evankeliumia eteenpäin.
Se on erityisesti evankelistan tehtävä, vaikka toki jokainen meistä voi vastata kysyville, kuten itse sain tehdä juuri eilen .
Tässä pari esimerkkiä Raamatun ohjeista.
1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
Mutta Seurakunnassa on siis erilaisia tehtäviä, esim. kaitsijan eli paimen/opettajan tehtävä on opettaa ja ohjata lauman lampaita, eikä evankelointi ole hänen päätehtävänsä todellakaan.
Srk kaitsija on siis tavallaan kuin perheen äiti, joka pitää kotona huolta lapsista.
Evenkelista taas on kuin mies, joka tehtävässään toimii pääosin "kodin" eli seurakunnan ulkopuolella ja "kylvää siementä" kuin mies, ja siten syntyy lisää lapsia ! - Oopperalaulaja
Samaatietä kirjoitti:
Totta , Kyllä se kannattaa jokaisen tarkistaa omaa suhdettaan Jumalaan, kiitos muistutuksesta. Vielä on armon aika, sinullakin on mahdollisuus tehdä parannus ja katua syntejäsi. Saat aloittaa ihan uuden elämän Jeesuksessa Kristuksessa. Iloisen ja onnellisen elämän ja saat rauhan sydämmellesi. Sitä ei voi maailma antaa.
Ei sitä sinun uskoasi voi antaa kuin itse saatana. Mene takaisin hankeen lepäämään. Voitko sinä pelastua mitenkään sitä en tiedä.
- Moisamaatietä
Luetaankosanaa alias puurot.javellit. Minua ei kiinnosta liturgiasi pätkääkään. Sinun harjoittama kovuus on nähty tällä palstalla, jossa pidät koko palstaa terrorisi alaisuudessa. Jokin kenttähän se pitää olla jokaisella oman oppinsa eteenpäin viemiseksi. Kirjoitin samaatietä nimimerkille, enkä kysynyt sinun mielipiteitäsi asiaan.
- Samaatietä
Moisamaatietä kirjoitti:
Sinä olet sitten luodinkestävä. Minulle ei ole moista taitoa suotu, että osaisin toisten ihmisten loukkaukset suodattaa täysin.
Netti on itsessäänkin jo raaka väline, jossa voi täysin anonyymisti harjoittaa henkistä kiusaamista.Henkistä kiusaamista täällä on paljonkin, mutta kun sen tietää niin ei provosoidu yhtä herkästi. Harmittaa vain kiusaajien puolesta. Mutten minä kyllä mikään luodin kestävä ole. Herra yksin tietää, mikä tollero lienee 😂
Piristää, kun kirjoitit minulle rohkeasti kiusaajista huolimatta. Olet rohkea kun sinuakin voidaan nyt kiusata, koska kirjoitat minulle. Tuollaiset ihmiset kuin sinä antaa monille toivoa siittä, että vielä on toivoa 😊 - L_S
En minä ole rohkea, toivoisin olevani paljon rohkeampi.
- Samaatietä
Ei sitä sinun uskoasi voi antaa kuin itse saatana. Mene takaisin hankeen lepäämään. Voitko sinä pelastua mitenkään sitä en tiedä.
Kuuleppa, kun kenenkään pelastuminen ei ole sinun käsissäsi. Onneksi näin. Pelastus on oikeudenmukaisen ja rakastavan Jumalan käsissä, ei meidän ihmisten.
Saamme luottaa siihen mitä raamatussa lukee. - anonyymi_Tpe
Samaatietä kirjoitti:
Kuuleppa, kun kenenkään pelastuminen ei ole sinun käsissäsi. Onneksi näin. Pelastus on oikeudenmukaisen ja rakastavan Jumalan käsissä, ei meidän ihmisten.
Saamme luottaa siihen mitä raamatussa lukee.Kuten mitä siellä lukee tappamisista,insestistä,kannibalismista jne.ihan totta.
- Samaatietä
anonyymi_Tpe kirjoitti:
Kuten mitä siellä lukee tappamisista,insestistä,kannibalismista jne.ihan totta.
Totta. Tuota kaikkea on syntiin langenneessa maailmassa. Vaikka raamatussa on kerrottu kaikesta tuosta, eivät ne ole ohjeita vaan hyvän elämän ohjeet löytyvät raamatusta myös.
- Johanneskalastaja
Miksi aina pitää joku lahko vetää näihin Evankeliumin asioihin? Uskon täytyy perustua Raamattuun. Raamatussa sanotaan että jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Tämä on Raamatun opetusta uskoon sisälle pääsemiseksi ja pelastumiseksi.- Oopperalaulaja
Vanhurskauttamisoppi on sinulta kadoksissa samoin perisynti muiden perustotuuksien kanssa. Seurakunnassa on monenlaisia kaloja. Haisevia sinttejä ja mätiä. Pitää olla tarkkana etteivät sellaiset pääse tuhoamaan hajullaan ja esiintymisellään koko seurakuntaa.
- Oopperalaulaja
Ei sinua vanhurskauteta vaikka uhoat kuinka suun tunnustukseesi vedoten ja väität uskovasi Jeesukseen. Yksin uskosta yksin armosta ilman lain ja lahkolaisten tekoja.
- RaamatunSanaa
Vanhurskauttamisoppi on sinulta kadoksissa samoin perisynti muiden perustotuuksien kanssa. Seurakunnassa on monenlaisia kaloja. Haisevia sinttejä ja mätiä. Pitää olla tarkkana etteivät sellaiset pääse tuhoamaan hajullaan ja esiintymisellään koko seurakuntaa.
Tämä on Raamatun sanaa:
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Myös tämä on Raamatun sanaa:
"Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille." - SivustaMinäkin
Tämä palsta ei ole seurakunta. Tämä on harhaisten sielujen sekoilu paikka.
- kaikenlaisiatompp
Ei sinua vanhurskauteta vaikka uhoat kuinka suun tunnustukseesi vedoten ja väität uskovasi Jeesukseen. Yksin uskosta yksin armosta ilman lain ja lahkolaisten tekoja.
älä nuuski sieniä enempää mene huilimaan äläkä pidä kiirettä paluun kanssa, et ymmärrä yhtään mitään asiasta josta jankutat, oliko yllätys no oli tietenkin !
- Johanneskalastaja
Ne on suoraan Raamatusta mitä kirjoitin. Mihinkä usko pohjautuu jos ei Raamattuun?
- SurullinenNiin
Kaukana on tämänkin palstan tuomitsijat Jumalasta. Surullista luettavaa.
- Steyr
Jo vain sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Ja mitä sen jälkeen henkilön elämässä tapahtuu, se jää nähtäväksi, sillä Isä Jumala antaa uskoontulleelle omanlaisensa kasvun. Sanon sen vuoksi omanlaisensa kasvun, koska Isä Jumala ei tee kenestäkään uskoontulleesta ikäänkuin seurakunnan muottiin valettua luomusta, vaan täysin omanlaisensa, niinkuin on itse aivoitellut.- 1234567---
Jumala on viisaudessaan antanut omille lapsilleen kymmenkäskyn lain, jolla tahtoo suojella lapsiaan.
- Steyr
1234567--- kirjoitti:
Jumala on viisaudessaan antanut omille lapsilleen kymmenkäskyn lain, jolla tahtoo suojella lapsiaan.
Isä Jumala tosiaankin viisaudessaan varjelee Jeesusta seuraavia uskovaisia lahkojen lakihenkisiltä eksyttäjiltä, jotka korostavat vain yhtä käskyä kymmenen käskyn laissa, vaikka kaikki käskyt on huomioitava uskonelämässämme.
Kyllä toellaennii vanhuskasten hoito on retuperällä Suomessa.
- anonyymi_Tpe
Olet ärsyttävä.
- EnHätkähdä
Meikäläinen on niin sakeassa vedessä keitetty, etten hämmästy enää mistään. Olen nähnyt ihmisen mustimmankin puolen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1473201- 1082603
- 512581
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402248Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4822092- 1101901
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521885Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91724Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151637Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1111558