Tämäkin Nissani lähentelee 700.000 kilometrin pylvästä?
https://www.nettiauto.com/nissan/cedric/10038582
Nykyautoissa alkaa oleen jo 100 tuhannen jälkeen jos mitäkin vikaa.
Toyota Carinoillakin ajettiin 300-500 tuhatta.
Miten ihmeessä autot kesti ennen?
35
<50
Vastaukset
- rewtgf
hirvee katiska
- Wheeldeal
Höpö höpö, sinä urpo et vain ymmärrä autoista mitään.
- önÄytöjä
Matalaviritteisellä isolla moottorilla nyt vaan ajaa enemmän kun pienellä korkea viritteisellä.
Jopa pienellä matalaviritteisellä pääsee pitkälle. Nykyään on pakon pakon pakko olla mikromotti joka on tappiinsa asti viritelty, hajoaa jo tehtaalla puolet. - Nöom
Hieno auto. Ostasin jos mahtus jonnekin. En myöskään tajua miten sillä on ajettu noin paljon. Omalla yli 20 v vanhalla saksalaisella vaan jotain 360t km. Eikä ole ongelmia. Ennen ne tehtiin kestämään. Et jos on onnistunut saamaan hyvän atuton kun uudet saa kestää vaan pari vuotta.
- zastava1100
eikä voinut edes mallia sanoa..hmm niin aina.
- korjaamolle-molle
Näkeehän näitä auto-ohjelmia, joissa laitetaan täysin romut uutta vastaavaan kuntoon. On tuokin täytynyt ainakin kerran maalata uudestaan, ja koneremontti tehdä. Kyllä ne kestää, jos pidetään hyvin ja korjataan kunnolla. Joillakin kuorma-autoilla ajetaan miljoonia, ja korjataan aina vaan uudestaan.
- PitkääYksinAjoaPaljon
Jotkut ajavat päivittäin yli 200 km työmatkoja valtatietä pitkin. Ei lainkaan kaupunkiajoa eikä liikenevaloja eikä parkkipaikoilla pyörimistä. Ajetaan pysähtymättä kodin parkkipaikan ja työpaikan parkkipaikan väliä yksinään. Tankki aina täyteen matkan varrella. Jarrut kestävät lähes ikuisesti.
- PR.N.DL
Ja automaattihan pitää jarruja liukkaina, kun niillä pitää korvata kytkintä :):
- vaihtoon.heti
Kulutustuotteitahan nuo ovat. Kun hajoavat niin laitetaan paaliin. Itse en ole enää 2000 luvulla ajanut autolla, jossa ei ole takuuta.
- kädetonautonkorjaaja
Vanhan pussihousumiehen märkä uni on Nissan 90-luvun diesel. Ei jakohihnaa eikä muutakaan ylimääräistä. Sama motti käy vaikka veneenmoottoriksi maailmanympärysmatkalle.
Kun laitetaan antureita ja muuta hiukkasloukkua, on rahanmeno loppumaton autoilijan lompsasta. - silmä
Tallinnassa sain noin puolitoista vuotta sitten kyytiä Nissan Primera 1994 mallisella taksiautolla, jolla oli ajettu yli 750 000 km. Kysyin miten auto on toiminut ja kuski sanoi, että hyvinhän tämä on toiminut ja aikoi ajaa paljon lisää.
Että ihmiskatiska (taksi) toimi kyllä. - realismi______
Kaikki suunnitellaan hajoamaan miksi vihreät eivät ikinä kiinnitä tähän huomiota jos tuotteet suunniteltaisiin kestämään pidempään maailma pelastuu?
- A604
Pikkurahalla mukavasti pitkälle: https://www.nettiauto.com/chrysler/saratoga/10270872
- silmä
Nyt kun viimeksi kävin tallinnassa, autokanta näytti totaalisesti uudistuneen. Uudehkolla mersulla satamasta lentoasemalle ystäviä vastaanottamaan. Kyyti maksoi 5 euroa sivu ja kolikot päälle.
- Silmä
Kun olin oikein pieni, ettei netissä vielä erottunut pixeleistä, haaveautoni oli vanha kissasitikka, se aito ja oikea lulla. Pehmeät kaasunestejouset, leppoisa meininki.
Oi niitä aikoja... - tatsuni
Tuollainen Datsun hakkaa nyky kiat ja seattit ym korealaiset mennen tullen. Tiloillaan ajo-ominaisuuksilla, lisävarusteilla, luotettavuudella ym. ja varsinkin kestävyydellään.
- nykyaikaan
Tai sitten ei, kyllä Korealaiset ovat ottaneet aimo harppauksen ja ne todella kestää, eikä ole pikkuvikoja varustelutasonkin saa millaisen haluaa.
- ei.voi.edes.verrata
Heh. Et ole tainnut ajaa vähään aikaan uudella autolla. Esimerkiksi 10 vuotta vanha auto ei ole uusi. Onhan nykyaikainen Korealainen ajo-ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan aivan eri luokassa kuin joku 80-luvun datsun.
- PeräkoukutonAuto
Kannattaa suosia autoja, joissa ei ole koskaan ollut peräkoukkua. Jatkuva raskaan peräkärryn tai matkailuvaunun kanssa sählääminen rikkoo auton kuin auton.
- Yhtäkaikki
Joo, muistan kun ennen velimieskin sanoi , että sen on plussaa, jos ei ole tätä varustetta myyntiautossa.
- muovilelujanykyään
No eihän muovi kestä yhtä hyvin kuin metalli. Hyvin yksinkertaista.
- Autoilija66
W123 meseen vaihdoin iskarit huoltokirjan mukaan ensimmäistä kertaa 440.000 km kohdalla. Autolla oli tuossa kohtaa ikää 20 vuotta.
Oli sitten vielä 5 vuotta kovassa käytössä. Moottori alkoi savuttamaan liikoja katsastuksen mittauksessa 565.000 km.
Olisi asiallisella ajolla kestänyt varmaan huomattavasti pidempään, mutta kun ajelin mökkireisut raskaamman kaavan mukaan. Vakaajatankoa repesi hiekkatiellä ajotapani seurauksena terveestä pellistä ja jouduin hitsailemaan. Autolla kun oli hiekkatiet ajettavissa kaikella sillä minkä 2.4litranen naksutin antoi. Aivan ihme alusta. On tullut sitä puolta myöhemmin ikävä.
Kaupasta uutena tilalle ostettu keskisarjan rellu oli kaikesta varovaisuudesta huolimatta etupään niveliltään löysä ensikatsastuksessa 30.000km, kaikki iskarit meni vaihtoon 40.000km (vaikka ajeltiin kuin sukkasilteen niinsanoakseni), ja moottorin VVT-pyörä hajosi 50.000km.
Mitenköhän olisi käynyt jos olisin päästellyt samalla tavoin kuin sillä antiikkimesellä?
Sitten eräs henkilö sanoi minulle, että "seuraavaksi sulta menee kytkin ja airbagien johtosarjan muoviset liittimet leviää itsekseen. Ja se kuule vasta..."
niin äkkiä auto vaihtuikin toiseen merkkiin vielä samalla viikolla!- mannfilter
Olipas jännä kuulla, että Mersulla oli tuollainen ralliauton luonne hiekkateillä, kun olettaisi, että sillä ajetaan rauhallisesti setämiehen tavoin..:)
- autojenaatelia
Pohjanmaalla Kokkolassa oli aikoinaan taximies Aarne Huhta, jolla oli tumman ruskea Nissan Cedric.
Hän ajoi sillä muistaakseni (varauksin) vähän päälle 700.000, eikä auto ollut lehden haastatteluhetkellä silloin edes mikään romu vaan toimi edelleen hienosti, auto oli hänellä mutta hommat oli mies lopettanut, oli hoitanut ja huoltanut autoaan itse tallissaan. Minulla on jossain tallessa lehtileikekin tuosta jutusta. Pesi aitonsa usein ja piti hyvää huolta mutta ei se selitä kuitenkaan sitä, etteikö auto itsessään ollut mitä kestävin peli. En tiedä onko mies hengissä enään ja missä auto nyt on.
Kyytissäkin tuli oltua, hienoa kyytiä.
Nissan Laurel oli toinen samanmoinen sukulaisauto, luja peli, 2.8 litrainen diesel oli kyllä melkoinen loota.
Koria tietenkin piti hoitaa ja suojata, maalipintakin kesti pitkään hyvänä kun maalit oli niitä öljypohjaisia maaleja.- totytyt
Varmaan niillä usein valkoisilla Toyota Crowneillakin ajettiin pitkiä suoritteita aikoinaan, joskus 70-luvulla tjsp..
- Muistini-skannaa
Miksi tuo Aarne Huhta nimi on niin tuttu?
Muistelen että saman niminen (tai lähes samanniminen) taksimies joutui ammutuksi - joskus?
Jossain siellä suunnalla juuri. Joku nuori kahjo, ryöstö tarkoituksessa ampui. - entinenkokkolalainen
Tuskin oli tai on sama mies, tämä taxikuski Aarne Huhta ajeli taxia Kokkolassa ihan kunnioitettuun ikään asti, en tiedä elääkö enään. Huhta nimisiä taxikuskeja oli Kokkolassa muitakin, Taxipariskunta sukunimeltään Huhta, emännän nimi oli Maire, miehen nimeä en muista, veikkaan että olivat sukua Aarnelle, Taxipariskunta taas ajeli Mersuilla. Varmasti eläkkeellä hekin.
- et..silleen
Tietoisesti tehdään paskoja autoja , sama koskee esim. kodinkoneita , takuu-aika loppuu , loppuu myös kone !!!!
- Talli
No jos vielä T- malli Fordin saisi kaivettua jostain niin siinä vasta kunnon auto olisi. Mullisti aikoinaan koko autoilun.
- TäyssinkittySkoda
Ja siihen kakspyttynen wickströmmi, putputtaa maailman tappiin.
- klthkk5kk3333
Varsinkin ihan erityisesti uskomattoman moni premium auto on laadultaan aivan pskaa, saksalaiset merkit loistaa tässä kerhossa ylivoimaisesti ykkössijalla.
Alkakaapa tutkia eri mersun mallinen laatua keskustepalstoilta niin huomaatte miten miten heikkoja niistä tehdään, joukkoon mahtuu vahinkojakin eli joku malli on mikä kestää mutta sitten taas monia mitkä on ihsn laaduttomia. Yli 150tkm matka tarkoittaa vähintään jo jakopää remppaa monissa mersuissa. Missä on ilmajousitus niin ne ei kestä rautajousiin verrattuna hyvä jos edes 100tkm, huonolla tuurilla kuin puolet siitä. Paljon muutakin vielä, mersua jos ostat niin kannattaa tosiaan mennä mersun keskustepalstoille ja lukea ja kysellä.
Audilla ja volkkarilla on myös omat laatuongelmansa ja isoimmat ja ei ollenkaan mitään harvinaisia ovat dsg vaihteisto ja jakopää! Tuota dsg kannattaa välttää, en tiedä mitä sen vaihto maksaa/remppaaminen mutta työkaverillakin se laatikko hajos volkkarissa. - vaihtoon-menee
Yleensä aina vaihdan pois viimeistään kun 100k tulee mittariin.
Audissa juuri kohta se ylittyy ja uusi on tilattu
3 vuotta ja 100.000 on ihan maksimi määrä mitä pidän yhtä autoa - VanhallaMennään
2005 mallin Ford Mondeossani on nyt 492000 mittarissa ja just katsastin. Duratec 1.8 näyttää kestävän farkussa ihan hyvin. Eikä ole jakoremmejä. Oli 3 vuotta vanha ja 168 000 ajettu kun osti sen 2008 kesällä.
Rempat: laturi 350 tkm, 2 puolaa, Nivomat-iskarit 300 tkm, etujousi 492 tkm, akku 450 tkm, jarrupalat yms pariin kertaan ja kulutusosat kuten pllttimot, sulat jne.
En moiti, hyvä kyyti ja tilava farkku. - ffffffffffffffff
Osat oli ennen hyvälaatuisia. Nykyään ne on niitä mitä halvimmalla saa.
- autotautoja
Kaikessa näkyy nykyään kertakäyttöisyyden leima. Ennen autot tehtiin tarkoituksella kestäviksi, ilman filunkiajatusta, Datsunissahan oli uutena jo takaikkunassa teippaus "Datsun kestää" ja kyllä ne kestikin, itselläni oli 2 Datsunia aikoinaan Datsun 120 (Coupe) Y ja 140 Y. Kovia pelejä. Konepellin kun avasi tilaa oli, moottori mollotti siellä pohjalla. Helppoja huoltaa ja korjata.
Nykymaalipinta ärsyttää, avain nippu kun pikkusen kilahtaa pintaan, jälki tulee, ennen ei tullut mitään kun maalit oli kovapintaisia öljymaaleja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)644406Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu142219- 251734
- 121478
- 251411
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51278- 101207
- 131126
- 221076
Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.2911004