Mitä tapahtuu jos toimeentulotuki hakemukseen kirjoittaa tilinumeron väärin?

mariannne

Onko Kelalla jokin järjestelmä että tarkastavat vastaako tilinumerot aiempia tilinumeroita joihin on maksettu toimeentulotuki ja vuokra vuokranantajalle?

Pelkään että mulle kävi vahinko ja kirjotin vuokranantajan tilinumeron väärin... Mitä tästä seuraa?

15

2069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soita_kelaan

      Ei mitään, jos otat pikimmiten yhteyttä Kelaan ja varmistat ja tarvittaessa korjaat tilinumeron oikeaksi. Onnistuu puhelulla.

      Kela ei tarkistele vuokraisäntien tilinumeroa, eikä sillä taida olla siihen laillisia keinojakaan. On aina vuokralaisen vastuulla, että vuokra maksetaan vuokrasopimuksessa sovitulle tilille. Ellet korjaa asiaa, vuokrasi maksetaan Kelasta väärälle tilille, ja ilman rahojaan jäänyt todellinen vuokraisäntäsi voi halutessaan irtisanoa vuokrasopimuksesi.

    • Pitkäaikatyötön

      Hyvällä onnella se väärä tilinumero ei ole käytössä, jolloin rahat palautuvat maksajalle. Huonossa tapauksessa joku saa ylimääräisen rahan.
      Yhteydenotto Kelaan viivytyksettä on siis hyvä neuvo.

    • ynnäviivästyksiä

      Voit tarkistaa tekemäsi hakemuksen netistä, jos siis sen siellä teit,jos siitä ei löydy haluttu tieto, soitto kipinkapin kelaan. Kuin myös siinä tapauksessa,jos tili on väärin. Tilinumeroiden kanssa on syytä ola tarkkana, jos rahat menevät väärälle tilille, siitä seuraa selvitystä ja sotkua.

    • Näinonnn

      Kelassa kaikki vuokranantajat on rekisteröity. Eli jos kyseessä on suurempi esim. valtakunnallinen vuokranantaja tai monet pienemmätkin vuokranantajat ovat Kelan rekisterissä. Myös yksityisten vuokranantajien tiedot tarkistetaan vuokranantajalta ja rekisteröidään ennen kuin tuki maksetaan. Sieltä on tiedossa oikea tilinumero. Väärälle tilille ei tukee voida maksaa.

      • kksseedd

        Näinonnn
        Kelassa on tiedossa kaikki yksityisetkin vuokranantajat??!!
        Kerrohan meille vielä miten tuo olisi mahdollista?


      • Näinonnn
        kksseedd kirjoitti:

        Näinonnn
        Kelassa on tiedossa kaikki yksityisetkin vuokranantajat??!!
        Kerrohan meille vielä miten tuo olisi mahdollista?

        Siis sellaisten henkilöiden vuokranantajien, jotka ovat halunneet, että toimeentulotuki maksetaan vuokranantajalle, ellet nyt tuosta textistä asiaa snaijaa "Myös yksityisten vuokranantajien tiedot tarkistetaan vuokranantajalta ja rekisteröidään ennen kuin tuki maksetaan" .


      • itse_varmistaisin
        Näinonnn kirjoitti:

        Siis sellaisten henkilöiden vuokranantajien, jotka ovat halunneet, että toimeentulotuki maksetaan vuokranantajalle, ellet nyt tuosta textistä asiaa snaijaa "Myös yksityisten vuokranantajien tiedot tarkistetaan vuokranantajalta ja rekisteröidään ennen kuin tuki maksetaan" .

        Periaatteessa kyllä tarkistetaan, mutta kannattaa silti pitää mielessä, että vastuu antamiensa tietojen oikeellisuudesta on aina tuen hakijalla.

        Jos itse olisin aloittaja, ottaisin heti huomenna yhteyttä kelaan ja varmistaisin tilinumeron.


      • 167-176
        itse_varmistaisin kirjoitti:

        Periaatteessa kyllä tarkistetaan, mutta kannattaa silti pitää mielessä, että vastuu antamiensa tietojen oikeellisuudesta on aina tuen hakijalla.

        Jos itse olisin aloittaja, ottaisin heti huomenna yhteyttä kelaan ja varmistaisin tilinumeron.

        Jos on pankkitunnukset käytössä (omat) niin asian voi tarkistaa vaikka heti Kelan sähköisen asioinnin kautta ja voi samalla korjata asian siellä. Näin sunnuntaisin siellä ei ole ruuhkaakaan kun virkanilkit parantelee vielä oloaan viikonlopun jäljiltä 😁


      • ehehe

        Ne on ylitöissä ; )


    • reboot

      Lyhyestä virsi kaunis: Ilmoita mahdollisimman äkkiä Kelalle, että olet antanut väärän tilinumeron. Jos annettu väärä tilinumero on jonkun käytössä, niin sillä henkilöllä on lain mukaan velvollisuus palauttaa ne rahat.

      • 167-176

      • valivalillekysymys
        167-176 kirjoitti:

        Lain mukaan noiden virkanilkkienkin pitäisi toimia mutta usein käy toisin.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15551942/hallinto-oikeuden-paatos-215-kertoimen-kaytosta
        Sossu sai aikoinaan "pataan" hallinto-oikeudessa lähes vuosittain, eikä tuo ollut Kela-parallekaan ensiminen kerta minun kohdalla, varmaan tuollaista sattuu lähes viikottain. Ei ole välttämättä varmaa tuo rahojen palauttaminenkaan.

        Miksi aina haukut virkanilkeiksi yms. näitä yhteiskunnan tukien käsittelijöitä.? Oletko koskaan tehnyt hakemusta väärästä tueta kunnalta tai kelalta. jos olet saanut "vahingossa" liikaa tilille?


      • 215215
        167-176 kirjoitti:

        Lain mukaan noiden virkanilkkienkin pitäisi toimia mutta usein käy toisin.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15551942/hallinto-oikeuden-paatos-215-kertoimen-kaytosta
        Sossu sai aikoinaan "pataan" hallinto-oikeudessa lähes vuosittain, eikä tuo ollut Kela-parallekaan ensiminen kerta minun kohdalla, varmaan tuollaista sattuu lähes viikottain. Ei ole välttämättä varmaa tuo rahojen palauttaminenkaan.

        Miten aloitusviesti liittyy sinun linkittämään 21,5 kertoimeen??!!

        Vai onko mikä tahansa aloitus portti sinun agendaan??


      • Voipikkupalli

        Todellakin numeronilkille on. Jos jossain näkee sanan Kela niin johan numeronilkki aktivoituu ja monella nimimerkillä. Se on jo todettu. Lisäksi poistelee itseään koskevat epäedulliset kommentit, kuten yllä on tapahtunut, vaikka yleensä täällä todella rumasti paasaa
        niin on se niin herkkähipiäinen tämä meidän kovis. Pitääpä tallettaa tämä viesti, niin nähdään, kuinka pian poistuu niin voidaan todeta asia.


      • 167-176
        Voipikkupalli kirjoitti:

        Todellakin numeronilkille on. Jos jossain näkee sanan Kela niin johan numeronilkki aktivoituu ja monella nimimerkillä. Se on jo todettu. Lisäksi poistelee itseään koskevat epäedulliset kommentit, kuten yllä on tapahtunut, vaikka yleensä täällä todella rumasti paasaa
        niin on se niin herkkähipiäinen tämä meidän kovis. Pitääpä tallettaa tämä viesti, niin nähdään, kuinka pian poistuu niin voidaan todeta asia.

        Voipikkupalli
        Keskity vaan omiin tekemisiisi kun minun tekemisillle et mahda mitään.

        215215
        Se on varoituksena niille ihmisille jotka kuvittelevat viranomaisen toimivan aina lain mukaan.

        valivalillekysymys
        Läheskään kaikki virkamiehet ei ole virkanilkkjeä, tuo "arvonimi" pitää ansaita erikseen ja varsin moni Kelan virkamies on tuon ansainnut laittomilla virkatoimillaan.
        Hylättyjä hakemuksia on vain muutama, kun tietää mitä on oikeutettu saamaan niin ei hae sellaisia mitä ei ole oikeutta saada, joitain rajatapauksia siis on ollut.
        Vahinkoja sattuu noille virkanilkeille joskus (ikinä eivät sitä tunnusta) ja liikaa on maksettu ja sitten yritetty periä takaisin laittomasti, ei sossu enää sen jälkeen moista yrittänyt kun sai "pataan" hallinto-oikeudessa laittomasta takaisinperinnästä. Muutama vuosi tuon jälkeen maksoivat lääkeoston kahteen kertaan, ei edes yrittäneet periä takaisin kun sellainen on laitonta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe