Ilkka Revosta tehty rikosilmoituksia

Wautsikka

Tässä kaupunginvaltuuston puheenjohtajan, Päivi Ollilan, minusta laatima rikosilmoitus, sekä rikosylikonstaapelin vastaus rikosilmoitukseen:
Ollila: "Haapaveden kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituklsen jäsen Ilkka Repo on julkisessa facebook kirjoituksessaan esittänyt valheellista tietoa ja vihjauksia liittyen minun ja Turkka Rantasen toimintaan, Rantasen hakiessa avoinna ollutta kaupungin talousjohtajan viransijaisuutta. Kirjoituksessa Repo ensin rakentaa omaa väittämäänsä asioiden kulusta, väittää minun kuuluvan yleistä halveksuntaa saavaan hyvä veli verkostoon, sekä vihjaa minun syyllistyneen lahjonnan vastaanottamiseen valintaprosessiin liittyen. Vihjatussa lahjonnassa taloudellista etua olisivat saaneet Rantanen työsuhteen muodossa ja minä parempana teurastilityshintana Rantasen puolison edustaman yrityksen kautta. Mitään todistetta Repo ei vihjailustaan tai esittämistään väitteistä esitä. Revon kirjoitus on aiheuttanut henkistä kärsimystä minulle ja lähipiirilleni, sekä altistanut minut yleiselle halkveksunnalle. Kirjoitus on myös osaltaan luonut negatiivista käsitystä minusta toimiessani kaupunginvaltuuston puheenjohtajana ja mahdollisesti aiheuttanut epäluottamusta toimintaani kohtaan. Erityisen raskauttavaa tässä on se, että hallituksen jäsenen Repo on aikaisemminkin kohdistanut epäasiallista käytöstä minua kohtaan. Repo on todistettavasti saanut suullisen huomautuksen kaupunginhallituksen puheenjohtajalta epäasiallisesta käytöksestä minua kohtaan. Mielestäni kirjoituksessa esitetty arvostelu ylittää se mitä voidaan pitää hyväksyttävänä kirjoitteluna luottamustehtävässä toimivasta henkilöstä. Erityisen raskauttavana pidän vihjausta korruptiosta. Katsonkin Ilkka Revon kirjoituksessaan syyllistyneen minuun kohdistuneeseen kunnianloukkaukseen (Rikoslain 24. luvun 9§).
....
Päivi Ollila on toimittanut poliisille palautuspostiin 16.1.2019 viestin, missä kertoo Ilkka Revon kirjoittaneen samaisessa julkisessa facebook profiilissaan joulukuussa 21 tai 2.12.2018 kirjoituksen, missä yllyttää ihmisiä kantamaan puukkoa vyöllä ja puolustamaan itseään, kun poliisi ei siihen pysty. Lisäksi Repoi haukkuu kirjoituksessa maahanmuuttajia "elukoiksi" ym. halventavilla nimillä. Ollila kertoo Revon toimivan ala-asteen opettajana ja on huolissaan, mihin tällainen vihapuhe johtaa. Ollila on toimittanut poliisille kuvakaappauksen ko. viestistä, missä Repo on kommentoinut iltasanomien juttua.
Ollilan mukaan tämä kirjoitus on poistettu facebookista."
Ja rikosylikonstaapeli vastaa:
"Päivi Ollila kertoo Ilkka Revon kirjoitelleen julkisessa facebook-profiilissa perättömiä ja Ollilan kunnia loukkaavaa tekstiä. Repo on kirjoittanut omia mielipiteitään omalla nimellään. Repo tekee kirjoituksessaan omia päätelmiä siitä, miten Haapaveden talousjohtaja on valittu. Repo on kirjoituksessaan tuonut ilmi sellaisen asian, että Ollila on pyytänyt tuttuaan hakemaan talousjohtajan virkaa. Repo mainitsee kirjoituksessaan myös, että Ollilalla ei valtuuston puheenjohtajan roolissa ole kuitenkaan ollut päätösvaltaa hallituksessa. Ollilan mukaan Repo väittää kirjoituksessa Ollilan kuuluvan yleistä halveksuntaa saavaan hyvä veli -verkostoon. Tällaista kohtaa kirjoituksessa kuitenkaan ole. Repo on päättänyt tekstinsä kirjoittamalla loppuun "Hyvävelijärjestelmä".
Ollilan mukaan Repo on vihjannut Ollilan syyllistyneen lahjonnan vastaanottamiseen valintaprosessiin liittyen. Ilmeisesti Ollila tarkoittaa tässä kohtaa Revon kirjoituksessa, jossa Repo mainitsee "haluaisinpa tietää, saako valtuuston puheenjohtaja parempaa hintaa lihakarjastaan kuin muut". Tässä lauseessa Repo esittää kysymyksen, eikä julkista vihjausta lahjusten ottamisesta.
Arvioinnissa tulee ottaa myös huomioon se, että Päivi Ollila kertoo toimivansa kunnallispolitiikassa vastuullisena henkilönä toimiessaan kaupunginvaltuuston puheenjohtajana. Tämän tyyppisessä roolissa altistutaan hyvin vahvasti kritiikille ja arvostelulle, eli asia on juurikin päinvastoin kuin ilmoittaja kertoo. Politiikassa tapahtuvaa toimintaa on pystyttävä kritisoimaan eikä siitä tarvitse olla samaa mieltä. Tämä on demokraattisen yhteiskuntajärjestelmän peruspilareita.
Mikäli kuitenkin katsottaisiin, että kyseeseen tulisi jonkin rikoksen tunnusmerkistö, tulisin tutkinnanjohtajana hakemaan esitutkinnan rajoittamista (esitutkinta lopetetaan) vähäisyysperusteella."
Että tällaista. Kun vertaat Ollilan ja Rantalan tekemiä rikosilmoituksia, niin johan naurattaa. Ovat täysin yhteneväiset muutoin kuin tittelien ja omien nimiensä kohdalla. Kumpikin lähes sanatarkasti samoin lausein ovat
kokeneet "henkistä kärsimystä itse ja lähipiirin kanssa, kumpikin on kokenut altistuneensa yleiselle halveksunnalle ja kummastakin olen luonut negatiivista käsitystä heidän toimissaan." Kyllä heillä telepatia toimii tunnetilojen ja kirjoittamisen suhteen.
Molemmat: Sekä Ollila että Rantanen ovat syyttäneet minua aiheettomasti rikoksesta. Käyn läpi asiakirjat lakimiehen kanssa ja katson, teenkö heistä tutkintapyynnön kunnianloukkauksesta

38

2298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wautsi

Julkaisenpa tässä nyt vaikka ensiksi Talousjohtaja Turkka Rantasen tekemän rikosilmoituksen. Turkka Rantanen:
      "Haapaveden kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituksen jäsen Ilkka Repo on julkisessa facebook kirjoituksessaan esittänyt valheellista tietoa ja vihjauksia liittyen minun ja Päivi Ollilan toimintaan, hakiessani avoinna ollutta kaupungin talousjohtajan viransijaisuutta. Kirjoituksessa Repo ensin rakentaa omaa väittämäänsä asioiden kulusta, väittää minun kuuluvan yleistä halveksuntaa saavaan hyvä veli verkostoon, sekä vihjaa minun syyllistyneen lahjonnan järjestämiseen valintaprosessiin liittyen. Vihjatussa lahjonnassa taloudellista etua olisivat saaneet minä työsuhteen muodossa ja Ollila parempaa teurastilityshintaa puolisoni edustaman yrityksen kautta. Mitään todistetta Repo ei vihjailustaan tai esittämistään väitteistä esitä. Revon kirjoitus on aiheuttanut henkistä kärsimystä minulle ja lähipiirilleni, sekä altistanut minut yleiselle halveksunnalle. Kirjoitus on myös osaltaan luonut negatiivista käsitystä minusta toimiessani viranhaltijana kaupungin talousasioissa ja mahdollisesti aiheuttanut epäluottamusta. Erityisen raskauttavaa tässä on se että hallituksen jäsenenä Repo itse on osaltaan vastuussa kaupungin työntekijöiden asiallisesta kohtelusta. Revon kirjoittelu ei ole ensimmäinen epäasiallinen teko luottamustehtävissä tahi virkatehtävissä toimivaa kohtaan. Repo on todistettavasti saanut suullisen huomautuksen kaupunginhallituksen puheenjohtajalta epäasiallisesta käytöksestä Päivi Ollilaa kohtaan. Mielestäni kirjoituksessa esitetty arvostelu ylittää sen, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä kirjoitteluna julkisessa virassa toimivasta henkilöstä. Erityisen raskauttavana pidän vihjausta korruptiosta. Katsonkin Ilkka Revon kirjoituksessaan syyllistyneen minuun kohdistuneeseen kunnianloukkaukseen (rikoslain 24.luvun 9§).
      Huom! Päivi Ollila laatii samansisältöisen ilmoituksen tästä tapahtumasta myös.
      Epäilty: Haapaveden kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituksen jäsen, Ilkka Repo"
      Rikosylikonstaapeli Tiina Sarparannan päätös ja vastine:
      "... Turkka Rantanen kertoo Ilkka Revon loukanneen Rantasen kunniaa, kirjoittamalla julkisessa Facebook profiilissa perättömiä. Repo on kirjoittanut omia mielipiteitään omalla nimellään. Repo tekee kirjoituksessaan omia päätelmiä siitä, miten Haapaveden talousjohtaja on valittu. Repo on kirjoituksessaan tuonut ilmi sellaisen asian, että Ollila on pyytänyt tuttuaan hakemaan talousjohtajan virkaa. Repo mainitsee kirjoituksessaan myös, että Ollilalla ei valtuuston puheenjohtajan ominaisuudessa ole kuitenkaan ollut päätösvaltaa hallituksessa.
      Rantasen mukaan Repo on vihjannut Rantasen syylistyneen lahjonnan järjestämiseen valintaprosessiin liittyen. Ilmeisesti Rantanen tarkoittaa tässä kohtaa Revon kirjoituksessa, jossa Repo mainitsee "haluaisinpa tietää, saako valtuuston puheenjohtaja parempaa hintaa lihakarjastaan kuin muut." Tässä lauseessa Repo esittää kysymysken, eikä julkista vihjausta lahjusten ottamisesta.
      Arvioinnissa tulee ottaa myös huomioon, että Turkka Rantanen kertoo toimivansa Haapaveden talousjohtajana. Tämän tyyppisessä roolissa altistutaan hyvin vahvasti alttiille kritiikille ja arvostelulle, eli asia on juurikin päinvastoin kuin ilmoittaja kertoo. Kunnan virkamiesten valintaprosessia on pystyttävä kritisoimaan eikä siitä tarvitse olla samaa mieltä. Tämä on demokraattisen yhteiskuntajärjestelmän peruspilareita.
      Mikäli kuitenkin katsottaisiin, että kyseeseen tuulisi jonkin rikoksen tunnusmerkistö, tulisin tutkinnanjohtajana hakemaan esitutkinnan rajoittamista (esitutkinta lopetetaan) vähäisyysperusteella."
      Näin siis rikosylikonstaapeli Tiina Sarparanta toteaa!
      Koska asia herättää var,rmasti kysymyksiä, avaan asian uudelleen omasta näkökulmastani päättäjänä. Tämä ei enää liity ylläolevaan, vaan kerron, miten asia meni kokonaisuudessaan valintaprosessin kannalta.
      "Ennen haastatteluita, minulle vihjattiin keskustan puolelta etukäteen, että jotain saattaisi olla tässä tapauksessa. Päteviä hakijoita oli paljon. Paria hyvää ehdokasta vähäteltiin mm. iän ja kokemuksen takia. Todettakoon, että Rantasellakaan ei ollut kokemusta julkiselta puolelta vaan yrityspuolelta. Mutta kun esittelijä hyvin perustelee ja vähättelee muut hakijat hänen rinnallaan, niin helppo oli hyväksyä Rantanen. Hyvältä vaikuttava kaveri. Kun Rantaselta kysyttiin, miten hän tuntee Haapavettä, oli vastaus ympäripyöreä, että on hän muutaman kerran käynyt. jne, jne. Kokouksen jälkeen minulle soitettiin ja kysyttiin, että huomasinko asiayhteyden Rantasen ja Ollilan välillä? Vastasin, että en. Silloin minulle kerrottiin, että Rantasen puoliso toimii Snellmannin ketjun työntekijänä Pietarsaaressa ja Ollilan limousin tila kuuluu Snelmannin ketjuun, ja että Ollila ja Rantanen olivat tätä kautta tuttuja ja Rantaset ovat vierailleet Ollilan tilalla tätä kautta ja olivat perhetuttuja. Minulle kerrottiin myös, että Ollila oli pyytänyt Rantasta hakemaan virkaa, koska hän oli työttömänä etelässä. Soitin h

• vistankarkailijat

Onko se rikos jos kysyy onko repolaiselle ketunhäntä kainaloissaan? Kiire tuli puolustella tekosiaan ja kirjoituksiaan. Tosin poikkeuksellisesti ilman nimeä suolipalstalla. Tarvittaisiin taas syyttäjää, joka ei koskenut kepilläkään valtuustosta karkailijoita.

• omaannilikkaan

Kuka puolustelee ja ketä? Ilkkahan sai puhtaat paperit syyttäjältä. Sitäkö pitäs puolustella? Et varmaan jaksanut lukea loppuun asti. Taitaapa olla puolustelun paikka nyt Rantasella ja Ollilalla.

• Ilkantoive

Minäkin olen suositellut tuttujani hakemaan avoimiin työpaikkoihin, koska olen halunnut heidän työllistyvän. Huonoa ei kehtaa suositella. Ne työpaikat ovat olleet yksityisillä. Onko Ilkka sinun tarkoituksesi vain estää asioiden hoito, ja aiheuttaa muille päättäjille ja kaupungin työntekijöille jatkuvaa pahaaoloa? Opettajana luulisi sinun osaavan käyttäytyä. Ajatteletko koskaa, miltä lapsista tuntuu? Miltä tuntuu, kun opettaja haukkuu äitiä. Meillä on rehti ja rehellinen puheenjohtaja ja toivon hänen jatkavan tehtävässään. Olet Ilkka anteeksipyynnön velkaa. Vielä toivoisin sinun tekevän yhteistyötä muiden kanssa ja miettivän mitä vahinkoa sanasi ja tekosi saavat aikaan.

• vapaamuuraritko

Moni kakku päältä kaunis. Missähän se rehtiyden raja kulkee ja kuinka moni on perillä, mitä kulisseissa tapahtuu? Jos Ollila kerran tunsi hakijan ennakkoon ja oli itse pyytänyt hakemaan, niin miksi esitti tietämätöntä? Kaupungin yhteen korkeimpaan virkaan on pyytänyt hakemaan, mutta esittää että ei olisi tuntevinaan ihmistä. Kuulostaa erikoiselta. Miksi Ollila ei kehunut hakijaa tuntemuksensa perusteella, jos oli niin hyvä hakija? Miksi vaikeni? Siinä on turhaa puolustella, jos kerran on salattavaa. Miten se on mahdollista, että aina vaikutusvaltaisten ihmisten kaverit osoittautuvat aina pätevimmiksi hakijoiksi ja ne valitaan??? Siinä on turha selitellä. Kyllä me suomalaiset tiedämme, että Suomi ei ole maailman korruptiovapain maa vaan päinvastoin. Piilokorruptio rehottaa jok paikassa. Ollila itse Lähti haastamaan Repoa oikeuteen ja luu jäi käteen. Mistä se kertoo? Pitääkö opettajan vaieta vääryyksien edessä vai osoittaa suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä teoissaan? Jos joku oin tehnyt väärin, niin se ei ollut Ilkka.

• Taavi2

Miten tällainen henkilö voi toimia pienten lasten opettajana.

• odotellessasitä

Kyllä hän vielä iskee kirveensä kiveen!

• Anonyymi
        vapaamuuraritko kirjoitti:

Moni kakku päältä kaunis. Missähän se rehtiyden raja kulkee ja kuinka moni on perillä, mitä kulisseissa tapahtuu? Jos Ollila kerran tunsi hakijan ennakkoon ja oli itse pyytänyt hakemaan, niin miksi esitti tietämätöntä? Kaupungin yhteen korkeimpaan virkaan on pyytänyt hakemaan, mutta esittää että ei olisi tuntevinaan ihmistä. Kuulostaa erikoiselta. Miksi Ollila ei kehunut hakijaa tuntemuksensa perusteella, jos oli niin hyvä hakija? Miksi vaikeni? Siinä on turhaa puolustella, jos kerran on salattavaa. Miten se on mahdollista, että aina vaikutusvaltaisten ihmisten kaverit osoittautuvat aina pätevimmiksi hakijoiksi ja ne valitaan??? Siinä on turha selitellä. Kyllä me suomalaiset tiedämme, että Suomi ei ole maailman korruptiovapain maa vaan päinvastoin. Piilokorruptio rehottaa jok paikassa. Ollila itse Lähti haastamaan Repoa oikeuteen ja luu jäi käteen. Mistä se kertoo? Pitääkö opettajan vaieta vääryyksien edessä vai osoittaa suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä teoissaan? Jos joku oin tehnyt väärin, niin se ei ollut Ilkka.

Kyllä Ilkalle tuomio tulee ja opettajavirka menee sopimattoman käyttäytymisen takia.
        Ei tavallinen poliisi päätä syyttämättä jättämisestä.

• VeeleJAleivälle

Täys paska soon ei siinä mittään.

• Ollilanperä

Vaan leipänsä se neito siitä paskasta itselleen luo. Nyt on vain hairahtunut vallan hiomohon.

• pissiprinsessa

Niin on tuo naikkonen hurahtanut. Valta noussut otsahan ja kusi päänsä täyttänyt. Ylypeys käy lankeemuksen eellä ja niin tulee käymään tällekin itserakkaalle. Orrelta tipahtaa.

• Corleoni

Hyväveli verkosto toimii ja on tullut entistä läpinäkyväksi.kai tämän jokainen huomaa .sipilän aikana tästä on tullut maantapa,suomi on unkarin tiellä valitettavasti

• Kissankoivet

Rikosylikonstaapeli ei ole mikään asiantuntija, kuinka monta rikosilmoitusta poliisi olikan jättänyt Suomessa tutkimatta... Kehiin pitäisi saada Lausuntoautomaatti Matti Tolvake.

• hehhee

Heh,heh sinua, eikö tullut mieleistä tuomiota että pitää epäillä poliisia väärästä tulkinnasta?? Aivan oikea tuomio, lapsellista toimintaa kepuli johdossa. Mutta ei kyllä yllätä heidän tekoset.

• LiiterinPolto

Ja nyt sitten kyläkäräjätpystyyn ja tuokaa se syylinen sisään.
      Tabu-Kyläkäräjät ( poistetut kohtaukset ) You-Tube.

• Rikoslaki

Lopuksi täytyy muistaa että valheellisia uutisia levitellään enempi kuin totuudellisia.

• LännenLokarisu

Kaikki on suhteellista, ei jokaisen kunniaa voi edes loukata, koska kaikilla ei ole mitä loukata.

• kepulit.kiikkiin

On se vaan hyvä että Ilkka tuo kunnanjohdossa tapahtuvat kähmintä ja epäoikeudelliset asiat kuntalaisten tietoon. Hyvä Ilkka. Jatka samalla reilulla otteella.

• kepukateus

Vieläkö täällä joku kehtaa lässyttää Ilkan epäpätevyydestä opettajan työssään??? Mene kuule kysymään rehtoreilta äläkä täällä yritä kepuli paskaa jauhaa. Ilkka on paras opettaja minkä haapaveden perheet voivat lapsilleen saada. Hän on pyyteettömästi omalla ajallaan kerännyt rahaa opilaiden opetuksen materiaaleihin ja mahdollistanut luokkansa luontoon tutustumiseen, tekevät retkiä eri kohteisiin opetustarkoituksessa. Mutta mitä hän saa palkinnoksi??? tuollaista kateelista panettelua kuten näiltäkin sivuilta huomaa. HÄVETKÄÄ!!!!

• Ketunhäntäkainalossa
        kepukateus kirjoitti:

Vieläkö täällä joku kehtaa lässyttää Ilkan epäpätevyydestä opettajan työssään??? Mene kuule kysymään rehtoreilta äläkä täällä yritä kepuli paskaa jauhaa. Ilkka on paras opettaja minkä haapaveden perheet voivat lapsilleen saada. Hän on pyyteettömästi omalla ajallaan kerännyt rahaa opilaiden opetuksen materiaaleihin ja mahdollistanut luokkansa luontoon tutustumiseen, tekevät retkiä eri kohteisiin opetustarkoituksessa. Mutta mitä hän saa palkinnoksi??? tuollaista kateelista panettelua kuten näiltäkin sivuilta huomaa. HÄVETKÄÄ!!!!

Eihän repolainen ole rahaa kerännyt, vaan romuja. vessanpöntöistä lähtien.

• PlolliisiaHuss
        Ketunhäntäkainalossa kirjoitti:

Eipä kelvannut vessanpöntöt kun.

• VOITTO55

Kyllä on rehti ja reilu mies Ilkka, ottaa asioista selvää ja puhuu totta. Tuo vieläpä kuntalaisten tietoon asiat rehellisesti,

• herää-ilkka-ajattelemaan

Ihmetystä herättää ,
        miksi Ilkka kannatti varikonhallin myyntiä ilman kilpailutusta .
        Vain vasuri-esko puuttui kummalliseen yhden ostajan suosimiseen perustuvaan kauppaan ja esti sen toteutumisen voimakkaalla toiminnallaan.

• nimimerkintakaa

Kirjoita Esko vain omalla nimelläsi, kun olet niin rehellinen olevinasi puheissasi.

• tolleroita
        Ketunhäntäkainalossa kirjoitti:

Jos olet noin yksinkertainen, miksi tänne kommentoit yhtään mitään!!!

• Anonyymi
        kepukateus kirjoitti:

Kyse ei olekaan Ilkan toiminnasta opettajan virassa, vaan kunnallisena luottamushenkilönä.

• Anonyymi
        kepukateus kirjoitti:

Ope hyvä huono politikko.

• LaiskaJaska

Ei muuta kuin tämmätkää toisenne käräjiin, jos ei taaaskaan löydy syyttäjää, pääsee sinne itsestäänkin. Se laiska syyttäjä karkausjutussa on jo tiettävästi eläkkeellä, ei hyvin ansaitulla, mutta kuitenkin.

• yhteistyötämätöntä

Ei tule parannuksia mihinkään ennen kuin keskusta on saatu syrjäytettyä vallasta.Ei keskustalainen voi tehdä yhteystyötä kenenkään kans.

• Anonyymi

Mikä on tilanne tänään ?
      Tais Päivi Ollila olla pois viime valtuuston kokouksesta, oliko esteellinen ?

• Anonyymi

lIkka on palkittu ja pidetty opettaja, joka ei alentuisi moiseen rimanalitukseen.

• Anonyymi

Kyllä minnuu ainakin alakaa niin korventaa nämä persu weljesten kirjotukset
      kunhan nyt pysysivät waan possa täältä.

• Anonyymi

Ei tarvi olla persu pittääkseen lIkasta.

• Anonyymi

Onneksi Nivalan valtuustossa ei hillu Rwevon kALTAISTA

Naapuripitäjien persut nauravat Ilkka Revon toiminnalle. Ovat siis viisaampia ja fiksumpia. On siinä haapavetisillä opettaja, voi jessus sentään!

• Anonyymi

Olemme kohtapian niwalan sivussa oleva kylä, heh!
        Sitte on...

• Anonyymi

lIkka ei kettää hiillosta ilman syyttä. Jos on jottain epäselvyyttä jonkun ne pittää selvittää. SUOMEKSI: Oma valvonta Tarkastuslutakunta ei toimi täällä kun se on poliittinen elin.

• Anonyymi

älä huoli päivi sinua halveksutaan ilman Ilkan tekemiä kirjoituksiakin.

• Anonyymi

Miksi kepulit tota ilikkaa kiihottavat typerillä rikosilimotuksillaan ?
        Me känniojaset tiijetään monista kokemuksista oppineita ,
        jotta pikku pierasukin ketun pessään tuottaa monta tunkijota suoraan silimille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      93
      2566
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      91
      1506
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1485
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1218
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      953
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      17
      942
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      39
      848
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      112
      841
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      793
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      726
    Aihe