Voiko hyvä köyhä elää

ihmisenkasvutarinaksi

normaalia ja ihmis arvoista elämää toisten mielestä, vaikka häntä kuinka arvostellaan ja yritetään masentaa? Köyhä ei saa sitä eikä tätä, eikä varsinkaan sitä ja tätä!!! Tuntuu että muut arvottavat mitä köyhä saa tehdä ja mitä ei.

Jopa kaupassa, miksi käyhä ostaa kaljaa ja tupakkaa? Miksi käyhä käy ulkona syömässä? Miksi köyhä ostaa uusia vaatteita vaikka kirpparilta sais halvalla?
Eikö ole ihan kaikkien oma asia mistä, mitä ja koska ihminen tekee ja mitä ostaa. Jopa käyhälle se pitäisi olla sallittu.

Toiseksi, pitäisi unohtaa sana käyhä, sitä ei ole, on vain varattomuus , toisilla on ja toisilla ei. Silti, köyhä ja rikas on ihan sama, ihminen! Hän on ihminen, joka myös tuntee nälkää, vilua ja iloa ja surua. Miksi se on vain toisille sallittu mutta toisille ei?
Komanneksi, nämä asiat voi painaa villasella, ei tarvi välittää, sairaus on se, että yrittää ylentää itsensä ja halveksia itseään heikompaa. Se on sairaus. Sitä tekee vain ne ihmiset, jotka eivät ole sinut itsensä kanssa, eikä tyytyvisiä omaan minään. On hyvä tuntea itsensä vähän paremmaksi kuin toinen, ja mollata häntä, siitä se itsetunto nousee.
Tänään on hyvä päivä unohtaa katkeruus köyhiä vastaan, ja alkaa elää omaa elämää, koska toisten asiat ei kuulu kenellekkään miten joku elämänsä elää. Auttaminen silti kuuluu, jos tunnet heikommassa olevan ihmisen, ole hyvä ja auta häntä, sen sijaaan että haukut häntä, niin huomaat miten oma mieli kohentuu ja oma elämä on parempaa kuin ennen. Terve ihminen ei hauku, vaan auttaa silloin kun apua tarvii joku.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markkinamiee

      Hullua touhua sinänsä nykypäivän touhu kun markkinamiehet pommittavat että sitä ja tätä täytyy olla elikä materiaa.
      Nettihän on yksi sellainen mikä muodostunut että melkeimpä pakko olla.

      • nainennelkytjayli

        Mulla ei ole älypuhelinta, ja tulen tosi hyvin toimeen vanhalla nokin näppäin puhelimella. En kaipaa nettiä puhelimeeni enkä siitäjohtuvaa jatkuvaa kännykkä selaamista. Mulla on läppäri jossa on kaikki tarvittava.

        Elän tavallista vanhanaikasta elämää, kun on asioita, menen paikan päälle, tai soitan, en hoida asioita netin kautta vaan menemällä paikalle kasvokkain. On pankkitunnukset joilla maksan laskuni, se on halvempi muoto kuin menemällä pankkiin. En välitä siitä mitä media sanoo aj usuttaa tekemään, teen niinkuin itse haluan. En anna kenenkään puuttua mun ajatuksiin ja tekoihin, mistä voin itse päättää. Laksutkin tulevat paperisina tai tkestiviesteinä puhelimeeni jos laskuttaja ei lähetä paperilaskuja tai maksattaa niistä. Tulostan sitten itselleni läppäristä laskun.

        Minä en ole ölypuhelimen orja ihan tietoiseti olen jättänyt sen pois. Hyvin olen tullut toimeen ilman sitä, ja tulen vastakin. En aio edes sitä hankkia.


    • jdfkgjfhgj

      Kaljan ja tupakan sijaan olisi parempi keksiä jokin terveellisempi harrastus. Kaupunkiympäristö ei kuitenkaan anna paljoa mahdollisuuksia, kun jo pelkkä "reviirimerkintä" maksaa €.

    • päähäntaottu

      Tunne köyhyydestä on enemmän sisäänrakennettua.
      Hyväkäytöksistä ja siistiä ihmistä kohdellaan yleensä hyvin.

      • näinpähännäin

        Aika hyvä analyysi. Eihän kukaan tiedä tuntemattomasta ihmisestä kuka vastaan tulee millaista hänen elämänsä on. Kaikki riippuu ihmisen asenteesta elämään ja tilanteisiin.
        On törkeetä arvottaa ihmisen asiat jos niistä tietää, sillä kaikilla n oikeus ihmisarvoiseen elämään.


    • anti_lusmu

      "Tänään on hyvä päivä unohtaa katkeruus köyhiä vastaan, ja alkaa elää omaa elämää, koska toisten asiat ei kuulu kenellekkään miten joku elämänsä elää."

      Olen keskituloinen suomalainen. Tulen hyvin toimeen tuloillani, vaikka maksankin paljon veroja palkastani ja kulutuksestani.

      Alankin nyt elää omaa elämääni aloittajan neuvoja noudattaen sillä tavalla, että en enää suostu kustantamaan veroistani lusmuilijoiden elämää.

      Maksan mielelläni yhteiskunnan infrastruktuurista, kouluista, terveydenhuollosta, vammaishuollosta, vanhustenhuollosta jne., mutta en lusmuilusta. Lusmu on sellainen, joka voisi olla hyödyllinen yhteiskunnalle, mutta joka valitsee olla yhteiskunnan rasitteena. Oman arvioni mukaan 50euroa joka kuukausi maksamistani veroista menee lusmuilijoiden ylläpioon.

      Annan näin myös lusmuille vapauden elää omaa elämäänsä - mutta omalla kustannuksellaan.

      • Pitkäaikatyötön

        "Oman arvioni mukaan 50euroa joka kuukausi maksamistani veroista menee lusmuilijoiden ylläpioon."

        Laitapa laskelma tästä esille. Erityisesti siinä kiinnostaisi se, kuinka olet pystynyt arvioimaan 'lusmuilijoiden' määrän.


      • nytlusmuilenurakalla

        Nuo yllämainitut asiat joita luettelit, kuuluvat myös niille lusmuille joten maksat niistä, haluat tai et! Et voi määrittää itse sitä kenen maksuihin osallistut. Hih... Ryhdy sinäkin lusmuksi, niin on sitten sunkin kiva muistaa se mitä olet sanonut. En kyllä ymmärrä mitä lusmu tarkoittaa, sellaisia ei ole olemassa.

        Miten aiot pitää huolen miten sun verorahat käytetään? Siinä ne menee jokaisen käyttöön. hih hiii---


      • sdfersderfdgrtdfr
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        "Oman arvioni mukaan 50euroa joka kuukausi maksamistani veroista menee lusmuilijoiden ylläpioon."

        Laitapa laskelma tästä esille. Erityisesti siinä kiinnostaisi se, kuinka olet pystynyt arvioimaan 'lusmuilijoiden' määrän.

        Kela maksaa erilaisia tukia n. 15miljardia euroa, joten kyllä siitä riittää maksettavaa todellisille
        veronmaksajille. https://www.talouselama.fi/uutiset/kela-maksaa-yha-enemman-etuuksia-nyt-menee-15-miljardin-raja-rikki-asumistukien-kasvu-huimaa-paata/10576213-32e2-385d-8480-a68af373ed56
        Alle 2420€/kk ansiotuloista en mene vieä senttiäkään veroa valtiolle. https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/79817-2420-eukk-tasta-tilinauhasta-ei-mene-senttiakaan-valtiolle

        Minäkin aikoinaan osallistuin veronmaksuun, mutta viimein mitta täyttyi. Nykyään en maksa lainkaan ansiotuloistani veroa valtiolle. Olen virallisesti tulojen puoleen köyhäksi luokiteltu ja pärjään hyvin!


      • palkkatyöEIKIITOS
        sdfersderfdgrtdfr kirjoitti:

        Kela maksaa erilaisia tukia n. 15miljardia euroa, joten kyllä siitä riittää maksettavaa todellisille
        veronmaksajille. https://www.talouselama.fi/uutiset/kela-maksaa-yha-enemman-etuuksia-nyt-menee-15-miljardin-raja-rikki-asumistukien-kasvu-huimaa-paata/10576213-32e2-385d-8480-a68af373ed56
        Alle 2420€/kk ansiotuloista en mene vieä senttiäkään veroa valtiolle. https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/79817-2420-eukk-tasta-tilinauhasta-ei-mene-senttiakaan-valtiolle

        Minäkin aikoinaan osallistuin veronmaksuun, mutta viimein mitta täyttyi. Nykyään en maksa lainkaan ansiotuloistani veroa valtiolle. Olen virallisesti tulojen puoleen köyhäksi luokiteltu ja pärjään hyvin!

        Eihän suomessa työ kannata, sen on kaikki fiksut ymmrtäneet, siksipä nuo työläiset kiukutteleekin ja ovat katkeria kun ahertaa pikkuriikkisillä palkoilla, alihintaan, aamusta iltaan. Tokihan se ärsyttää heitä.
        Monet täällä ovatkin sanoneet että ennemmin kannattaa elää tuilla kuin mennä pilkkahintaan töihin.
        Ei tarvi rasittaa itseään eikä antaa osaamista alehintaan, ja kuitenkin elää tuilla paremmin kuin palkalla. Näin minä teen.
        MUTTA! Jo palkka on sen verran suuri, että sillä elättää perheensä ja laskut maksaa, niin kyllä sitten kelpaa, MUTTA SE RIIPPUU PALKASTA, mihin hintaa olen val,mis työhön menemään.


      • serhseth

        Ei siinä vituta muu kun liian kalliit vuokrat. Ei kai töitä ole tarkoitus jollain pikavipeillä tehdä eihän.


      • korkeampaa_matematiikkaa
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        "Oman arvioni mukaan 50euroa joka kuukausi maksamistani veroista menee lusmuilijoiden ylläpioon."

        Laitapa laskelma tästä esille. Erityisesti siinä kiinnostaisi se, kuinka olet pystynyt arvioimaan 'lusmuilijoiden' määrän.

        Johon siinä kommentissani selvästi sanoin, että oman arvioni mukaan. Lusmuilijoiden määrän saa siitä 50eurosta laskettua, jos on koulussa viitsinyt opetella muutakin kuin pluslaskua.


      • rdthrhd

        On sitä laskutaitoa hyvä olla että tietää mitä asumiskuluja voi maksaa.


      • Pitkäaikatyötön
        korkeampaa_matematiikkaa kirjoitti:

        Johon siinä kommentissani selvästi sanoin, että oman arvioni mukaan. Lusmuilijoiden määrän saa siitä 50eurosta laskettua, jos on koulussa viitsinyt opetella muutakin kuin pluslaskua.

        Kouluissa on tullut opeteltua ihan runsaasti matematiikkaa, eivätkä kansantalous tai monet muutkaan tiedot ja taidot ole ihan vieraita. Kuitenkaan pelkästä 50 euron veronmaksusta ei voi laskea minkään ihmisjoukon määrää, varsinkin kun siihen sisältyy jokin hämärä "lusmuilijoiden" joukko. Mutta jos sinä pystyt, kerro toki muulle maailmalle, miten se onnistuu.

        Jk. Voisit kyllä opetella vähän oikeinkirjoitusta. Viisikymmentä euroa ovat kaksi eri sanaa, joita ei pidä kirjoittaa yhteen silloinkaan, kun käytetään numeroita.


      • tarvittavat_tiedot
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Kouluissa on tullut opeteltua ihan runsaasti matematiikkaa, eivätkä kansantalous tai monet muutkaan tiedot ja taidot ole ihan vieraita. Kuitenkaan pelkästä 50 euron veronmaksusta ei voi laskea minkään ihmisjoukon määrää, varsinkin kun siihen sisältyy jokin hämärä "lusmuilijoiden" joukko. Mutta jos sinä pystyt, kerro toki muulle maailmalle, miten se onnistuu.

        Jk. Voisit kyllä opetella vähän oikeinkirjoitusta. Viisikymmentä euroa ovat kaksi eri sanaa, joita ei pidä kirjoittaa yhteen silloinkaan, kun käytetään numeroita.

        "Olen keskituloinen suomalainen. "

        " Oman arvioni mukaan 50euroa joka kuukausi maksamistani veroista menee lusmuilijoiden ylläpioon. "

        "Lusmu on sellainen, joka voisi olla hyödyllinen yhteiskunnalle, mutta joka valitsee olla yhteiskunnan rasitteena. "


      • Pitkäaikatyötön
        tarvittavat_tiedot kirjoitti:

        "Olen keskituloinen suomalainen. "

        " Oman arvioni mukaan 50euroa joka kuukausi maksamistani veroista menee lusmuilijoiden ylläpioon. "

        "Lusmu on sellainen, joka voisi olla hyödyllinen yhteiskunnalle, mutta joka valitsee olla yhteiskunnan rasitteena. "

        Eli siis sen sijaan, että avoimesti kertoisit miten olet laskenut, haluatkin tehdä sen ymmärtämisen mahdollisimman vaikeaksi. Täysin turhien kommenttien kirjoittelun sijaan olisit voinut vain ilmoittaa, että et halua laskelmaasi esittää.


    • drhrd

      Voi kun ei vain välitä. Kaikenlaisia arvostelijoita meinaan löytyy kaikkialla kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe