Kuuletko, kun Jumalasi puhuu?

minävainHerranoma

Shalom!
Kun tänään heräsin ja olin Herran läsnäolossa, näin hyvin pienen kuvan, jossa näytettiin, kuinka musta rengas ilmestyi korvalle ja siitä putosi alas ja tämä toistui monta kertaa. Sanoin Herralle että onko tämä Hänestä? Vahvistakoon tämän jos on, sillä nyt en ymmärrä mitään?
Ja kohta, sain nähdä vielä toisen kuvan, jossa oli vanha puu risti ja minulle näytettiin sen yläpuuta, jossa oli aikanaan tuo INRI kyltti.
Tuon puun päällystä/ etusivu, avautui kuin postilaatikon kansi, se sulketui ja avautui edestakaisin, aivan kuin tuo korva kuva, jossa tuo rengas lensi korvalle ja alas ...
Koin ja ymmärsin että Herra todellakin puhui tässä viestinästä ja kommunikoinnista Hänen kanssaan. Hän toivoo että olemme Hänen kanssaan jatkuvasti läsnäolossa ja rukouksessa ja viemme kaikki asiamme Hänen eteensä.


Löysin kuviin ja asiaan sopivaa tekstiä : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 1999-11-20

Miten Jumalan puhuu

Miten Jumala sitten puhuu meille? Kyllähän sinä sen tiedät - hän puhuu monin tavoin. Et voi nimetä vain tiettyjä tapoja, miten Herra ilmaisee tahtonsa. Herra on luova ja kaikkivaltias Jumala, joka ilmoittaa itsensä aivan niin kuin hän tahtoo. Joka tapauksessa hän ilmoittaa itsensä niin, että henkilö, kenelle hän puhuu, ymmärtää ajallaan mistä on kyse. Jumala puhuu Raamatun lehdillä, äänenä sydämessä, ystävän tai enkelin sanoin, profetian tai vaikkapa tiedonsanojen kautta... Meidän Herramme puhuu kuuluvalla äänellä kuten Samuelille, mutta myös luonnon hiljaisuudessa Elian tavoin. Puhuu Herra sinulle sitten ihmeellisellä tai arkisella tavalla, on hänen puheensa Jumalan puhetta - aina arvokasta ja varmaa. Ilmaisutapa ei vähennä viestin arvoa.

Ei tule myöskään unohtaa, että Jumala tekee paljon enemmän kuin puhuu. Monesti hän nimittäin vastaa järjestelemällä asioita sen sijaan, että meidän ihmisten tavoin tyytyisi vain puhumaan. Näinhän tuossa Simeoninkin tapauksessa pohjimmiltaan kävi. Vaikka Herra ilmoitti Simeonille aikeistaan etukäteen, todellinen vastaus oli itse Messiaan syntymä ja tämän tuominen temppeliin. Jumalan puhe [ilmoitus] monesti palveleekin meidän hengellistä kasvuamme: ennalta kuultu sanoma herättää toivon, odotus ja sen täyttyminen kasvattavat luottamukseen.

Jos kerran Jumala puhuu meille selkeästi, niin miksi sitten usein tuntuu siltä, ettei hän edes kuule huutoamme? -Voisiko olla, että myös tavassamme kysyä olisi parantamisen varaa? Kovin usein kysymme Jumalalta kysymyksiä, johon kelpuutamme vain yhden ja ainoan itsellemme mieleisen vastauksen.

Saatamme esimerkiksi kysyä: "Herra, olisiko aika muuttaa? Järjestä meille uusi asunto, niin me kuuliaisesti heti muutamme."

Jos asunto järjestyy, ymmärrämme kyllä vastauksen. Mutta ymmärrämmekö oikein, jos Jumala vastaa kielteisesti, esimerkiksi yksinkertaisesti olemalla järjestemättä asuntoa? Ymmärrämmekö hiljaisuuden vastaukseksi, vai alkaako silloin ruikutus alusta? Onko sittenkään kysymys enää Jumalan tahdon kysymisestä, vaan siitä, että haluaisimme Jumalan varmistavan oman näkemyksemme tai mahdollisesti tekevän oman mielemme mukaan.

Kielteinen vastaus on sekin vastaus

Kun Jumala puhuu sinulle, sinun tulee varautua myös kielteiseen vastaukseen. Jos Jumala vastaa kielteisesti, olet silloinkin saanut vastauksen. Et välttämättä juuri nyt näe vastauksen syvää viisautta, mutta ymmärrät sen myöhemmin, kun näet hitusen siitä, mitä Jumala tietää jo nyt.

Muistathan Paavalin matkakertomuksen Apostolien teoissa, kun Pyhä Henki esti Paavalia julistamasta sanaa Aasian maakunnassa (Ap. t. 16:6). Sillä hetkellä Jumalan toiminta vaikutti Paavalista varmasti sangen merkilliseltä, mutta myöhemmin hän ymmärsi vastauksen nähdessään selvemmin Jumalan suunnitelman.

Hiljaisuus...

Mutta mitä tehdä, kun mitään ei tapahdu. Onko hiljaisuuskin vastaus? -Kyllä se on. Hiljaisuus voi tarkoittaa, ettei vielä ole aika, tai että Jumala haluaa meidän ottavan ensin askeleen, ja hän puuttuu asiaan vasta sitten, jos tulee tarvetta. Askel askeleeltahan jokainen meistä on oppinut kävelemään. Mehän tätä elämää elämme! Hiljaisuus ei siis ole ehdoton 'ei', vaan korkeintaan 'odota'. Jos hiljaisuutta ei olisi, kasvaisiko luottamuksemme Jumalaan milloinkaan? Voihan olla, että myös tekstimme Simeonin mielestä oli lupauksen täyttymisen aika tullut jo monet kerrat, mutta Jumalan hiljaisuus vain piinasi häntä. Mutta Kaikkitietävä Jumala toimi juuri silloin, kun oli hänen aikansa - hänen oikea aikansa.

Ongelma ei useinkaan ole se, etteikö Jumala puhuisi sinulle omaa selkeää kieltään, vaan se, ettet ymmärrä hänen vastaustaan joko omien odotusten tai hätäilyn tähden. Tahdonkin tämän pohdinnan avaavan korvasi kuulemaan erilaisia Jumalan vastauksia. Ethän pelkää Herran vastausta, sillä hän rakastaa sinua ja tahtoo kaiken tapahtuvan yksin sinun parhaaksesi. Ole avoin kuulemaan; rukous on sinun ja Jumalan välistä keskustelua. Keskustelussa on aivan yhtä tärkeää kuulla mitä toinen sanoo kuin tulla itse kuulluksi.

29

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävainHerranoma

      Raamatullisen ilmestysmaailman kohtaaminen on turvallista. Yleisin Jumalan puheen muoto on yöllisessä unessa tapahtuva kommunikaatio Jumalan sydämeltä ihmisen

      JUMALA TAHTOO PUHUA IHMISILLE UNIEN JA NÄKYJEN KAUTTA. OPITTUAMME TULKITSEMAAN ILMESTYKSIÄ ON JUMALA SAAVUTTANUT TARKOITUKSENSA NÄKYMAAILMAN AVAAMISESSA. TÄSTÄ ON KYSYMYS TÄSSÄ KIRJASSA. JUMALAN PUHEEN YMMÄRTÄMISESTÄ.

      Raamatullisen ilmestysmaailman kohtaaminen on turvallista. Yleisin Jumalan puheen muoto on yöllisessä unessa tapahtuva kommunikaatio Jumalan sydämeltä ihmisen henkeen. Sitä kokivat monet Raamatun henkilöt Jeesuksen isäpuolta myöten.

      Joosef sai ainakin neljässä ratkaisevassa tilanteessa unissa ohjeita Jeesuksen syntymiseen liittyvissä asioissa. Raamatussa on puolisensataa viittausta siihen, että Jumala puhuu ihmisille unissa ja näyissä.

      MITEN TIETÄÄ ONKO UNI TAI NÄKY JUMALASTA? VALHEELLISTEN JA LIHALLISTEN VIESTIEN EROTTAMINEN? MITEN UNIA TULKITAAN? MITA TEHDÄ JOS UNI SISÄLTÄÄ VAROITUKSIA? MITA UNET KERTOVAT MINULLE TARPEISTANI?

      Me laiminlyömme tässä kiireisessä maailmassa usein pysähtymisen ja seurustelun pyhän Jumalan kanssa. Niinpä Hän puhuu meille yön hiljaisuudessa. Pyhän Hengen työn ja ilmestysmaailman asiantuntija on kirjoittanut tärkeän kirjan tälle ajalle. Jumala puhuu kansalleen, ja meidän täytyy oppia tulkitsemaan se, mitä Hän sanoo.

      – Chuck D. Pierce

    • kärsinkuinnorsu

      Kaikella on tarkoituksensa. Jopa se paha jota harjoitamme, muuttuu hyväksi tarkoitusperäksi elämässämme, kunhan maltamme ja ymmärrämme. Joskus on myös hyvästä luopua. Luopua jopa asemasta, tehtävästä elopelloilla, työpaikasta. Mikään ei ole katastrooffi Jeesuksen seurassa. Juuri tapahtumahetkellä kaikki tuntuu romahtavan ympäriltä, mutta hetkien kuluttua asiat kirkastuvat. Kirkastuspäivät koittavat, ja uusi suunta löytyy. Kärsivällisyydessä.

      • minävainHerranoma

        Amen.
        Tämä asia on puhuttanut minua harva se päivä ... kun olisi rohkeutta, yhä enenevässä määrin irottautua tämän maailman oravan pyörästä ... anna Jeesus tähän voimaa!


      • kärsinkuinnorsu

        Ehkä sinun ei tarvitsekaan itse hakea irrottautumista aktiivisesti, vaan kenties Herra itse irrottaa sinut kertakaikkisesti ja rutosti. Jopa niin äkkiä ja lopullisesti, että alat jopa inhoamaan sitä "hyvää" jota ennen teit. Uudet tuulet puhaltaa jo.


      • minävainHerranoma

        Näin sen täytyy olla ja näin minäkin uskon. Jo aikanani, kun uskoni syveni, Herra repäisi minut rutosti maailmasti, kroonisen sairauden myötä, jonka olen kokenut siunaukseksi. Olen saanut aikaa jakaa näitä Häneltä saamia tekstejä kotoa käsin .. mutta nyt maailma keksi esteeksi tuon kuntouttavan työtoiminnan. Lääkäri sanoi, ettei minulle löydy enää työtä, johon minua palkattaisiin, mutta eläkkelle en vielä pääse kun sitäkin on tiukennettu. Jään väliinputoojaksi, siis maailman silmin. Mutta Jumala tulee poistamaan nuo esteet, tavalla tai toisella ..


      • kärsinkuinnorsu

        Kyllä rakas sisareni Herrassa. Uskon myös vakaasti että näin tulee käymään. Ole siunattu, ihana siskoni!


    • minävainHerranoma

      Kiitos sinulle, rakas siskoni/ veljeni.
      Sydämesi puhe tuntuu niin tutulle, mutta onhan meillä yhteys, Herramme Jeesuksen Kristuksen, Pyhän Hengen kautta. Olet Siunattu!

      • kärsinkuinnorsu

        Olen veljesi Herrassa. Pyhän Hengen antama siunattu yhteys onkin parasta mitä täällä maan päällä on saatavissa. Mutta viimein taivaassa me lopullisesti tunnemme, niin kuin meidätkin siellä niin täydellisesti tunnetaan.


    • ALL_IN_Him

      Jumala on puhunut jo Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Joka ei tätä näe, se joutuu jahtaamaan ilmestyksiä ja näkyjä. Paavali julisti ristiinnaulittua Kristusta, EI ristiiinnaulittua Kristusta YNNÄ ilmestyksiä ja näkyjä. Se, jolle ristiinnaulittu ja ylösnoussut Kristus ei riitä, se ei ole vielä tajunnut, mitä Jeesuksen ristinkuolema, ylösnousemus ja taivaaseen astuminen pitävät tosiasiassa sisällään. Eikä se tajuaminen näkyjä ja ilmestyksiä jahtaamalla parane.

    • Todella kuulen Jumalan äänen. Jo rippikoulussa opetettiin Lutherin mukaan. Jumala puhuu Pojan, Sanassaan, ja PH:n ja kautta .Myös luonnossa. Näiden kautta kuulen päivittäin Jumalan äänen. Elän yltäkylläistä elämää. Myös olen kovassa kunnossa.

    • kärsinkuinnorsu

      Näkyjä ja ilmestyksiä ei tarvitse jahdata, ne tulevat jos on tullakseen. Kaikki Kirjoitukset on myös näkyjä ja ilmestyksiä, koskapa Raamatun mukaan kukaan niitä ei ole kirjoittanut itsessään, vaan Kirjoitukset on tuotu julki sen mukaan mitä Pyhä Henki on ilmoittanut. Sen vuoksi ne eivät myöskään ole kenenkään tulkittavissa ilman Pyhän Hengen antamaa ilmestystietoa.

    • minävainHerranoma

      Jumala on sama; eilen, tänään ja huomenna:

      Kirje heprealaisille 3
      1. Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,
      2. joka on uskollinen asettajalleen, niinkuin Mooseskin oli "uskollinen koko hänen huoneessansa".
      3. Sillä hänen on Moosekseen verraten katsottu ansaitsevan niin paljoa suuremman kirkkauden, kuin huoneen rakentajan kunnia on suurempi kuin huoneen.
      4. Sillä jokainen huone on jonkun rakentama, mutta kaiken rakentaja on Jumala.
      5. Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä vastedes piti sanottaman,
      6. mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.
      7. Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
      8. älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
      9. jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
      10. sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
      11. ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
      12. Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
      13. vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
      14. sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
      15. Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
      16. ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
      17. Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
      18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
      19. Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.

      • minävainHerranoma

        Jeesus toteaa: "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, hän tulee tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani" (Joh.7:17). Kukaan ei tule tuntemaan Jumalan sanan voimaa, jollei ole vakavissaan pyrkinyt elämään sen mukaan. Jaakob kirjoittaa: "Jos joku on sanan kuulija mutta ei tee sen mukaan, hän on kuin mies, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan. Hän katselee itseään, poistuu ja unohtaa heti, millainen oli." (Jaak.1:23-24.)


      • hjuytrr
        minävainHerranoma kirjoitti:

        Jeesus toteaa: "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, hän tulee tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani" (Joh.7:17). Kukaan ei tule tuntemaan Jumalan sanan voimaa, jollei ole vakavissaan pyrkinyt elämään sen mukaan. Jaakob kirjoittaa: "Jos joku on sanan kuulija mutta ei tee sen mukaan, hän on kuin mies, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan. Hän katselee itseään, poistuu ja unohtaa heti, millainen oli." (Jaak.1:23-24.)

        Puhu vain postilaatikon kanssa se ei ainakaan pilkkaa sinua.


    • varoylihengellisyyttä

      Tarjoitukseni ei ole nyt lytätä, vaan yritän vain auttaa sinua "minävainHerranoma".

      Minä pyydän vain, että varo ylihengellisyyttä eli asioiden, eli esim. unien, liiallista hengellistämistä.
      Se vie helposti eksymiseen, jossa uskova kadottaa yhteyden todellisuutteen.

      Tätä asiaa siis sivusi jo "kärsinkuinnorsu" viestissään näin:
      "Näkyjä ja ilmestyksiä ei tarvitse jahdata, ne tulevat jos on tullakseen. "

      Eli samoin kuin ei uskovan tule juosta siunauksien eikä siunaajien perässä, niin ei tule juosta näkyjen ja ilmestysten perässä, sillä kyllä Herra niitä tarvittessa antaa, mutta se ei siis mene niin, että saiismme niitä joka yö unessamme, eivätkä siis kaikki unet ole Herralta, eivätkä siten Hengellisiä sanomia meille.

      Sinä sen sijaan suollat niitä uniasi ja selityksiäsi näköjään liukuhihnalta ja se ei minun nähdäkseni kerro hyvää sinun tilastasi tällä hetkellä.

      Selityksesi ovat lisäksi nähdäkseni vähintään outoja.

      Tutkitaan tätä tässä kertomaasi unta ja sen kuvia:

      " Kun tänään heräsin ja olin Herran läsnäolossa, näin hyvin pienen kuvan, jossa näytettiin, kuinka musta rengas ilmestyi korvalle ja siitä putosi alas ja tämä toistui monta kertaa. "

      Raamatussa kulta tai valkoinen kuvastaa Herran työtä, mutta musta on selvä pimeyden tuotos.

      Joten en käsitä nyt, että kuinka käänsit tuon asian jotenkin hyväksi ?

      Jos tuo olisi sana Herralta niin se olisi kai lähinnä varoitus siitä, että vihollinen yrittää sinua eksyttää korvan/sanomien kautta.

      Sitten tämä osuus:

      " Tuon puun päällystä/ etusivu, avautui kuin postilaatikon kansi, se sulketui ja avautui edestakaisin, aivan kuin tuo korva kuva, jossa tuo rengas lensi korvalle ja alas ... "

      Minun tulkintani olisi tuohon edelliseen liittyen se, että sinä käyt itse postilaatikolla koluamassa, eli itse odottelet kaiken aikaa viestejä Herralta, mutta laatikkoon siis ei postia tullut, eihän ?

      En siis halua sinua ja näkemyksiäsi lytätä, vaan varoitan vain kaiken Hengellistämisestä, ja näkyjen ja unien liiallisesta odottelusta ja hinkumisesta.

      Olen nähnyt uskovien joutuneen pahasti sivuraiteelle ja vihollisen eksyttämiksi, tuon Herran ilmoitusten halun ja himon vuoksi, eli vihollinen alkaa antamaan niitä unia ja näkyjä niitä himoitseville, ja sitten uskova toteuttaa niitä uniaan ihan itse, kun kuvittelee niitä Herran puheeksi.

      Siis samoin kuin ennustajien tapauksessa, eli ennustaja ennustaa jotakin, vieläpä hieman ympäripyöreästi tulevaksi lähitulevaisuudessa ja sitten se uhri itse toteuttaa sen ennustuksen omien tekojensa ja valintojensa kautta.

      Eli esimerkki, naiselle sanotaan, että hän kohtaa tumman miehen ja lempi leimahtaa.
      No se nainen alkaa katsoa kaikkia tummia miehiä, että mistä se mies tuleekaan, ja osittaa siis itse kaikille kivannäköisille tummille miehille siten kiinnostusta ja johonkin se sitten nappaa, ja näin nainen itse sen ennustuksen toteutumisen sai aikaan.

      Siinä muussa mitä viestissäsi kirjoitit, ei ole pahaa eikä väärää, vaan toki Herra haluaa olla ja keskustella meidän kanssamme.

      Mutta tuon liian "hengellistämisen", olen monesti nähnyt aiheuttavan monien uskovien eksymisen pahasti oikealta Tieltä.

      Mutta minä en tiedä Totuutta vaan Herra sen vain tietää, toivon kuitenkin sitä, että sinä tutkit tätä asiaa ja kysyt Herralta Hänen arvioitaan, sillä Hän yksin tietää sinun asiasi parhaiten !

      • Oopperalaulaja

        Kyllä avauksen tekijä on hörpännyt kidukset punaisena altaan likaista vettä ja hulluus tulee esiin voimakkaammin.


    • minävainHerranoma

      ... hiljenen ....

      • varoylihengellisyyttä

        En kehoittanut saati käskenyt sinua hiljenemään, se ei sinua hyödytä.
        Siis jos sinä jatkat samaa rataa vain yksiksesi, niin eihän mikään muutu oikeasti.

        Pyysin sinua tutkimaan asiaa Herran edessä kunnolla.

        Sellainen vaatii Herran edessä viipymistä kestäväisenä rukouksessa päiviä, joten et ole sitä vielä voinut millään tehdä vielä.

        Miksi siis päivien koettelu ?

        No, olen itse oppinut sen käytännön tasolla, että ensin omasta sielusta nousee puolusteluja vain, mutta kun ne hiljenevät ja oikesti etsii Herralta tietoa, niin sen saavutta kestäväisyyden kautta ja avulla.

        Sinä itse kirjoitit ihan oikein seuraavasti:

        " Voisiko olla, että myös tavassamme kysyä olisi parantamisen varaa? Kovin usein kysymme Jumalalta kysymyksiä, johon kelpuutamme vain yhden ja ainoan itsellemme mieleisen vastauksen. "

        " Onko sittenkään kysymys enää Jumalan tahdon kysymisestä, vaan siitä, että haluaisimme Jumalan varmistavan oman näkemyksemme tai mahdollisesti tekevän oman mielemme mukaan. "



        Herra siis välillä koettelee meitä ja sitä, että etsimmekö Herran tahtoa elämäämme, vai pitäydymmekö omaan ymmärryksemme ja tahtoomme vain.

        Äläkä siis usko minua, vaan hanki se vastaus itsellesi suoraan Herralta.

        Ja hyvä olisi sitten, jos kertoisit/jakaisit sen minullekin, joka olen kehoittanut sinua asiaa tutkimaan, jotta minäkin voin tarvittaessa sitten tutkia itseäni ja omia toimiani.


      • Voi_Teitä_Jotka
        varoylihengellisyyttä kirjoitti:

        En kehoittanut saati käskenyt sinua hiljenemään, se ei sinua hyödytä.
        Siis jos sinä jatkat samaa rataa vain yksiksesi, niin eihän mikään muutu oikeasti.

        Pyysin sinua tutkimaan asiaa Herran edessä kunnolla.

        Sellainen vaatii Herran edessä viipymistä kestäväisenä rukouksessa päiviä, joten et ole sitä vielä voinut millään tehdä vielä.

        Miksi siis päivien koettelu ?

        No, olen itse oppinut sen käytännön tasolla, että ensin omasta sielusta nousee puolusteluja vain, mutta kun ne hiljenevät ja oikesti etsii Herralta tietoa, niin sen saavutta kestäväisyyden kautta ja avulla.

        Sinä itse kirjoitit ihan oikein seuraavasti:

        " Voisiko olla, että myös tavassamme kysyä olisi parantamisen varaa? Kovin usein kysymme Jumalalta kysymyksiä, johon kelpuutamme vain yhden ja ainoan itsellemme mieleisen vastauksen. "

        " Onko sittenkään kysymys enää Jumalan tahdon kysymisestä, vaan siitä, että haluaisimme Jumalan varmistavan oman näkemyksemme tai mahdollisesti tekevän oman mielemme mukaan. "



        Herra siis välillä koettelee meitä ja sitä, että etsimmekö Herran tahtoa elämäämme, vai pitäydymmekö omaan ymmärryksemme ja tahtoomme vain.

        Äläkä siis usko minua, vaan hanki se vastaus itsellesi suoraan Herralta.

        Ja hyvä olisi sitten, jos kertoisit/jakaisit sen minullekin, joka olen kehoittanut sinua asiaa tutkimaan, jotta minäkin voin tarvittaessa sitten tutkia itseäni ja omia toimiani.

        Sinulla on sellainen oikein muheva sekostku jossa on juutalaisuutta, islaminopille tyypillistä hartaudenharjoitusta ja sitten siteeksi vähän pseudokristilistä kielenkäyttöä.


      • Jarmo__Eklund
        varoylihengellisyyttä kirjoitti:

        En kehoittanut saati käskenyt sinua hiljenemään, se ei sinua hyödytä.
        Siis jos sinä jatkat samaa rataa vain yksiksesi, niin eihän mikään muutu oikeasti.

        Pyysin sinua tutkimaan asiaa Herran edessä kunnolla.

        Sellainen vaatii Herran edessä viipymistä kestäväisenä rukouksessa päiviä, joten et ole sitä vielä voinut millään tehdä vielä.

        Miksi siis päivien koettelu ?

        No, olen itse oppinut sen käytännön tasolla, että ensin omasta sielusta nousee puolusteluja vain, mutta kun ne hiljenevät ja oikesti etsii Herralta tietoa, niin sen saavutta kestäväisyyden kautta ja avulla.

        Sinä itse kirjoitit ihan oikein seuraavasti:

        " Voisiko olla, että myös tavassamme kysyä olisi parantamisen varaa? Kovin usein kysymme Jumalalta kysymyksiä, johon kelpuutamme vain yhden ja ainoan itsellemme mieleisen vastauksen. "

        " Onko sittenkään kysymys enää Jumalan tahdon kysymisestä, vaan siitä, että haluaisimme Jumalan varmistavan oman näkemyksemme tai mahdollisesti tekevän oman mielemme mukaan. "



        Herra siis välillä koettelee meitä ja sitä, että etsimmekö Herran tahtoa elämäämme, vai pitäydymmekö omaan ymmärryksemme ja tahtoomme vain.

        Äläkä siis usko minua, vaan hanki se vastaus itsellesi suoraan Herralta.

        Ja hyvä olisi sitten, jos kertoisit/jakaisit sen minullekin, joka olen kehoittanut sinua asiaa tutkimaan, jotta minäkin voin tarvittaessa sitten tutkia itseäni ja omia toimiani.

        Kauheesti sulla tuntuu olevan asiaa. Olet perin valveutunut tukahduttamaan Jumalan hengen verukkeella. Siksipä kysyn sinulta yhden kysymyksen: Voiko Jeesusta Kristusta kaivata ja häntä palvella liikaa? Nimittäin maailma tuntuu olevan sinulle hyvin paljon tärkeämpää, kuin hengen ravinnon tuominen tänne surkeaan läävään, jossa pilkkaajat pilkkaa ja väärien henkien palvelijat koittaa tukahduttaa "ylihengellisyytenä" heti jos palstalle ilmestyy kirjoittaja joka palvelee Jeesusta Kristusta.


      • varoylihengellisyyttä
        Jarmo__Eklund kirjoitti:

        Kauheesti sulla tuntuu olevan asiaa. Olet perin valveutunut tukahduttamaan Jumalan hengen verukkeella. Siksipä kysyn sinulta yhden kysymyksen: Voiko Jeesusta Kristusta kaivata ja häntä palvella liikaa? Nimittäin maailma tuntuu olevan sinulle hyvin paljon tärkeämpää, kuin hengen ravinnon tuominen tänne surkeaan läävään, jossa pilkkaajat pilkkaa ja väärien henkien palvelijat koittaa tukahduttaa "ylihengellisyytenä" heti jos palstalle ilmestyy kirjoittaja joka palvelee Jeesusta Kristusta.

        Tutkin hieman sinun omia taustojasi ja kirjoituksiasi.

        Olet malliesimerkki ns. "ylihengellisestä", joka on kadottanut tyystin todellisuuden tajunsa ja elää omassa mielikuvitus maailmassaan.

        Olen pahoillani sinun puolestasi, sillä sinä olet varmaankin juuri sellainen, joka pitäytyy siinä omassa mielikuvitus maailmassaan, eikä suostu millään itseään ja toimiaan ja oppejaan kunnolla tutkimaan.

        Vain Herra Jeesus voi sinua siis auttaa, niin syvällä sinä jo nähdäkseni olet, ikävä kyllä.


    • lupausten_perillinen

      Vanhassa liitossa on kirjoitettuna: Sitten hän sanoi Bidkarille, vaunusoturille: "Ota hänet ja heitä jisreeliläisen Naabotin maapalstalle; sillä muistathan, että Herra meidän ratsastaessamme rinnakkain hänen isänsä Ahabin jäljessä lausui hänestä tämän ennustuksen:'Totisesti, minä näin eilen Naabotin ja hänen poikiensa veren, sanoo Herra; ja minä olen juuri tällä maapalstalla kostava sinulle, sanoo Herra'. Ota siis hänet ja heitä tälle maapalstalle, Herran sanan mukaan."
      Siis ensin tuli Herran Sana ja Jeehu toimi tietoisesti Herran profetian mukaan.

    • kärsinkuinnorsu

      Tulee mieleen näistä keskusteluketjuista muutamat profetiat joita itsekin olen saanut. En varsinaisesti ole koskaan luottanut niihin, ja jättänyt ne omaan arvoonsa. Olen vaan jälkeenpäin huomioinut onko niin tapahtunut. Joskus on käynyt niin, että se näky tai viesti joka on minulle annettu, on osoittautunut todeksi, mutta aivan eri tavalla kuin sen saadessani ymmärsin. Varmaankin jos elämänsä ripustaa ihmisten profetioiden varaan on oma elämä hyvin pian todella solmussa.

      Ylipäätään uskon, että meillä on kaikille tie valmistettu, mutta koska ei voi tietää täysin varmasti mikä se henkilökohtaisesti on, saattaa mennä harhaan ihan hyvässä uskossakin. Mutta näillä näennäisillä harharetkilläkin on tarkoituksensa. Näyttää siltä, että niin on tarkoituksiin. Joskus Jumalan on täytynyt tosissaan nöyryyttää minuakin. Oikealla tavalla. Silloin kun on ketuttanut kuin pientä eläintä, se kaikki on tuntunut olevan niin syvältä, että monasti on halunnut vaipua maan rakoon. Kuitenkin niiden kokemusten kautta on tullut ehkä jollain tavalla viisaammaksikin, ajan mittaan.

    • Sijainen

      Jumala puhuu kunkin kristityn sydämelle siten, että sen kykenee ymmärtämään. Jos ei ymmärrä jotain unta tai näkyä, saa sen unohtaa. Silloin se ei ollut Jumalan ilmoitus.

      Jumala puhuu rukoileville omilleen.

      Mitä Jumala puhuu antikristuksesta? Sitä nyt etsin. Onko varmasti niin, että paavi on antikristus. Näin tässä sitä perustellaan:
      http://ristinvalossa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=1&t=4173

      • puurot.ja.vellit

        On Weijolla puurot ja vellit sekaisin.

        Katolinen kirkko siis ei ole mikään Jumalan Seurakunta !

        Eli Paavi siis ei ole mikään Seurakunnan pää ja johtaja vaan vain yhden eriseuran johtaja.

        Tässä lopun ajassa uskosta osattomat Juutalaiset rakentavat uudestaan temppelin Jerusalemiin, ja se fyysinen kadotuksen lapsi siis asettautuu sinne sitten ja julistaa olevansa Jumala, eli se tarkoittaa sitä, että hän on se lopullinen antikristus eli kadotuksen lapsi varsinaisesti.

        Eihän tuo rakennettava kopio temppelistä oikeasti Jumalan silmissä ole mikään Hänen temppelinsä, mutta ihmiset sitä aivan varmasti sellaiseksi sanovat.

        Itse ymmärtäisin niin, että ei sinne juutalaisten vanhan liiton temppeliin ole asiaa kuin ymäpärileikatuilla eli juutalaisilla, siis ympärileikkaamatonhan saastuttaisi temppelin eikä hän voisi julistautua Messiaaaksi, sillä Messiaan piti olla siis Daavidin jälkeläinen eli juutalainen.

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?

        Painotan vielä sitä asiaa tuossa, että katolinen kirkko ei ole Seurakunta !

        Sen todellisen Seurakunnan muodostavat vain ja ainoastaan uudestisyntyneet uekovat, eli Jumalan lapset !

        Eikä siihen Seurakuntaan voi kukaan ihminen julistautua Pääksi eli Jumalaksi, kun se Seurakunta ei ole mikään ihmis silmin näkyvä kirkkolaitos tai vastaava.

        Kuka vaan voi yrittää julistautua todellisen Seurakunnan Pääksi eli Jumalaksi, mutta eihän se kadotuksen lapsen eli fyysisen ihmisen ASETTUMINEN temppeliin eli todellisen Seurakunnan Pääksi ole millään käytännön tasolla edes mahdollista.

        Raamattu puhuu myös meistä yksilö uskovista Jumalan temppelinä:

        1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Mutta yhtä vaikeaa on sen fyysisen ihmisen, eli kadotuksen lapsen, tulla asumaan uskovaan, eli sekin on yhtä mahdotonta.

        Joten nähdäkseni ei jää jäljelle kuin se vaihtoehto, että kadotuksen lapsi siis asettuu rakennattavaan 3:een temppeliin, jonka esivalmistelut ovat jo käynnissä kovaa vauhtia:

        PP: sivulta kopioitu:

        " Breaking Israel News media julkaisi (11.12.2018) Adam Eliyahu Berkowitzin artikkelin: Dedication of Altar for Third Temple (Alttarin vihkiminen kolmatta temppeliä varten). Artikkeli sanoi kuinka maanantaina (10.12) Sanhedrin isännöi alttarin vihkimistä kolmatta temppeliä varten. Artikkelin mukaan tapahtumassa papit olivat pukeutuneet täysin vanhan liiton papin asuihin asettaessaan uudelleen voimaan iankaikkisen uhrin (Korban Tamidi). Breaking Israel News kirjoitti alttarin olleen tehty sementistä, joka oli täytetty ilmalla (tai hapella). Artikkelin mukaan alttari ei ole ideaalinen, mutta se on täysin kosher (sopiva, puhdas) käytettäväksi temppelin palveluksessa.

        Artikkelin mukaan temppelin esineet on tehty valmiiksi hetkeä varten, jolloin temppelipalvelus alkaa. Menora (kultainen lampunjalka) on tehty puusta, ja vaikka se ei ole ideaali, niin se on kosher käytettäväksi temppelissä, jota yksi ihminen voi kantaa. Vaskiallas on myös kosher, vaikka se on huomattavasti erilainen kuin Salomonin meri (valettu allas pappien käsien ja jalkojen pesua varten - pappien rituaalipesut), jota käytettiin temppelissä pappien käsien ja jalkojen pesemiseen.

        Tilaisuudessa papit pesivät kätensä ja jalkansa ennen temppelipalveluksen aloittamista ja uhrin uhraamista. Uhri "lammas" oli aikaisemmin tapettu ja tuotiin paikalle vihreässä astiassa. Papit sytyttivät menoran. Papit sytyttivät tulen alttarille ensimmäisen kerran. Uhri tuotiin alttarille ja uhrieläimen liha asetettiin tuleen. Alttarin hiilet tuotiin alttarin suitsutukseen. Pappien kouluttaja rabbi Baruch Kahane palveli tilaisuudessa ylimmäisenä pappina. Tilaisuudessa papit lausuivat papillisen siunauksen. "


    • Eikiitosjeesus

      Jos puhut "jumalalle" niin se on vielä terapiaa. Mutta jos jumalat alkaa puhua sinulle, hae viimein apua. Olet sekoamassa.

    • Onko.millään.väliä

      Mitä puurot ja vellit sanovat Johannes evankeliumin 2:19-22. ja Paavalin 1. kirje korinttolaisille 3:16. ?

      • puurot.ja.vellit

        Johannes 2
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
        22 Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.

        1. Korinttolaiskirje 3
        16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Etkö huomannut, että kirjoitin jo tuosta asiasta viestissäni.

        Siis fyysinen ihminen ei voi asua toisessa ihmisessä, se on täysin mahdotonta.

        Luetko kunnolla siis tämän:

        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

        3 Älkäät antako kenenkään teitänne vietellä millään tavalla; sillä ei hän ennen tule kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi,

        3 Let no man deceive you by any means: for that day shall not come , except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition;


    • En kuule enään. Viimeksi kuulin 2012-2014 kun Slovakiassa oli Sebulonin heimon luona tapahtunut ILMESTYS ja sen vaikutukset ulottuivat Suomeenkin asti. Temmattiin 2012 muutaman kerran taivaaseen ja Jeshua näytti pari näkyä. Mutta sitten tuona vuonna Krishna näkyvästi keittiön seinäni kautta lähti pois Vaikuntha taivaaseen eikä häntä ole sen jälkeen näkynyt. Ja Jehova itse poistui kauas tähtien taakse 2014 toukokuussa; eikä häntäkään ole näkynyt paitsi jonkilainen häneen viittaava pienoisILMESTYS maaliskuussa 2017 ja syyskuussa 2017.

      ILMESTYKSETHÄN ALKOIVAT 1998 KUN IHMISEN POJAN ÄÄNI INKARNAATIO ILMESTYI. SEN JÄLKEEN ON TAPAHTUNUT MUUTAMA MUUKIN ILMESTYMINEN.

      Mitä tulee uniin ja näkyihin nykyisin niin tulee muistaa, että Venäjän Pässit omaavat eräänlaisen Haarp laitteiston henkisen, jolla kykenevät näyttämään itse muodostamiaan unia ja näkyjä ihmisen päässä. Itselleni näyttiin pässien toimesta useita tuollaisia unia pari vuotta sitten. Muistathan, että Vanha Testatamentti varoittaa, että Juudan heimon kuninkailla on kyky luoda epäjumalia uskottavia. Ja onhan jo Saatanakin kuningas Manassen luoma epäjumala tuolta muinaiselta ajalta peräisin oleva. Koetelkaa siis kaikki henget! Ovatko ne Jumalasta. Joka kieltää Kristuksen Lihaan tulleeksi on ilmeisesti ainakin eräiden raamatun käännösten mukaan Antikristus. Niitä on paljon liikkeellä myös. Itse en käytä tuota tekniikkaa, vaan katson, että Jumala on se, joka tekee minulle vanhurskauden tai parantaa jonkin sairauden.

      Shalom!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe