Vaparit kiukustuivat: liekkimalja diakonissalla

KiukkuavatVaparit

Päivän Hesarissa oli diakonissan kuolinilmoitus. Ristin sijaan ilmoituksessa oli liekkimalja. Ilmoituksen mukaan vainaja siunataan.

Vaparit ovat raivoissaan taas. Liekkimaljakin on viety heiltä. Vaparidogmithan ovat jo osoittautuneet kestämättömiksi.

8

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysynp

Olikohan tuo liekkimalja ilmoituksen mukaan radikaalin vainajan ennen kuolemaansa ilmaisema toive? Kuuluiko hän edes kirkkoon?

• Sanonp

Antivapari siis raivostui, että diakonissan kuolinilmoituksessa olisi liekkimalja, Vapaa-ajattelijain tunnus! Todella epäsovinnaista vanhalta, radikaaliksi ruvennelta diakonissalta..

• Höhöhööhöö

Vainaja ilmoitettiin diakonissaksi ja siunataan. Muuta en tiedä. Ja eikös liekki ole Pyhän Hengen symboli. Mahdollisesti diakonissan viimeinen jekku vapareille.

• Tutkituttaisin varmaan pääni jo siinä vaiheessa jos joskus kävisi niin että alan lukemaan kuolinilmoituksia lehdestä. Ensin pitäisi kai se lehtikin tilata.

• EroaVapareista

Aika monet lukevat. Ja miksi kuvittelet, että ilmoitukset laitetaan lehteen? Lukemista vai jotain muuta varten?

• En minä tiedä miksi mitään laitetaan lehtiin. Varmaan niistä jotain iloa on joillekin, mutta minä en kaipaa lehtiä kun nettikin on olemassa.

• EroaVapareista
        rainbowshy kirjoitti:

En minä tiedä miksi mitään laitetaan lehtiin. Varmaan niistä jotain iloa on joillekin, mutta minä en kaipaa lehtiä kun nettikin on olemassa.

Vihjaisit, että lehtien lukeminen osoittaa mielenterveysongelmia ("Tutkituttaisin varmaan pääni"). Onko tämä vaparien kanta?

• Vapaa-ajattelijallta
        EroaVapareista kirjoitti:

Vihjaisit, että lehtien lukeminen osoittaa mielenterveysongelmia ("Tutkituttaisin varmaan pääni"). Onko tämä vaparien kanta?

Vapaa-ajattelijain liitolle sopii hyvin molemmat, että omaiset laittavat "kuolinilmoituksen" sanomalehteen tai että he ovat laittamatta. Oma lukunsa on usein myös henkilön kuolemasta ilmoittaminen netissä asianomaisilla foorumeilla.

Itse kukin voi myös laatia hautahdon, jossa on linjattu toiveita hautajaisista tai esim. tuhkan kätkemisestä uurnassa tai ilman sekä "kuolinilmoituksestakin" vaikkapa merkkeineen.

Omaisten kannattaa tietenkin huolehtia sopivan kuvan lisäksi, että lehti-ilmoitukseen ei tulee sanaa "siunauttu", jos vainaja on haudattu uskonnotttomasti, ilman mitään papin siunausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      106
      5795
    2. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      183
      4853
    3. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      3580
    4. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      70
      2741
    5. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      57
      2561
    6. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      21
      1983
    7. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      34
      1644
    8. Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia

Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä
      Ikävä
      14
      1303
    9. Mussu näytti taas

oikein hyvältä...
      Ikävä
      10
      1284
    10. Vähän kädet tärisee

Näköjään vieläkin ❤️ onko meidän välillä vielä jännitettä vai ei?
      Ikävä
      10
      1242
    Aihe