Ratikan karsitut pysäkit

kokytr

Metson kohdalla ei pysäkkiä, pitää jäädä tai mennä Pyynikintorille tai Hämeenkadun alkupäähän ja Kalevan Prisman pysäkki on viimeinen ja seuraava onkin sitten Turtolan Laulunsilta pysäkki.

155

1628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalkapatikka

      Ratikka palvelee toisin, kuin hehkutettiin....

    • hjkjkjhkjhk

      Ratikka pysähtyy joka pysäkillä ja yksi pysähdys vie vähintään minuutin. Kaupunkialueella ratikka köröttelee kahtakymppiä, joten pysäkkejä ei voi olla kovin monta, jottei jopa kävellen pääse nopeammin. Semmoista se on.

      • hyvä.ratikka

        Messukylän kohtaan ei tule pysäkkiä. Kuitenkin bussilinjoja poistetaan. Taas palvelu parani.


      • huoletonna.kiskoilla

        Ratikan pysäkkiaika lienee keskimäärin alle puoli minuuttia. Matalalattiaratikka on tunnetusti esteetön ja ovia on paljon. Ihmiset oppivat menemään ulos ja sisään aika ripeästi.

        Ratikan pysäkkilistassa on myös pari pysäkkivarausta. Metson kohdalle ei tosin ole sellaista merkitty.


      • hjkjkjhkjhk
        huoletonna.kiskoilla kirjoitti:

        Ratikan pysäkkiaika lienee keskimäärin alle puoli minuuttia. Matalalattiaratikka on tunnetusti esteetön ja ovia on paljon. Ihmiset oppivat menemään ulos ja sisään aika ripeästi.

        Ratikan pysäkkilistassa on myös pari pysäkkivarausta. Metson kohdalle ei tosin ole sellaista merkitty.

        "Jos pysäkkejä on liian paljon, niin matka-aikaa ei saada kilpailukykyiseksi, koska jokainen pysähdys vie vähintään minuutin."

        https://www.tampereenratikka.fi/usein-kysyttya/

        (kohdassa Pysäkit/Mikä on Vuohenojan pysäkkivarauksen tulevaisuus?)


      • Uuyb
        huoletonna.kiskoilla kirjoitti:

        Ratikan pysäkkiaika lienee keskimäärin alle puoli minuuttia. Matalalattiaratikka on tunnetusti esteetön ja ovia on paljon. Ihmiset oppivat menemään ulos ja sisään aika ripeästi.

        Ratikan pysäkkilistassa on myös pari pysäkkivarausta. Metson kohdalle ei tosin ole sellaista merkitty.

        Purkautuvatko ihmiset syöttölinjabussista samassa ajassa? Onko tässä suunnitelmassa jotakin futilea? Kuva on selvä, bussista kävellään ratikkaan


      • huoletonna.kiskoilla
        hjkjkjhkjhk kirjoitti:

        "Jos pysäkkejä on liian paljon, niin matka-aikaa ei saada kilpailukykyiseksi, koska jokainen pysähdys vie vähintään minuutin."

        https://www.tampereenratikka.fi/usein-kysyttya/

        (kohdassa Pysäkit/Mikä on Vuohenojan pysäkkivarauksen tulevaisuus?)

        Allianssin pysäkkikartassa on suunniteltu matka-aika Pyynikintorilta lähtien kullekin pysäkille. Esim Sampola 10 min, Kaleva 11 min, Uintikeskus 12 min.

        Pysäkkiaika (eli aika kun ovet ovat auki tai vapautettuina) on alle minuutin, kun ajoaika pysäkkiaika on minuutin luokkaa. Pysäkinvälin ajoaikaan vaikuttaa lisäävästi kiihdytys ja jarrutus, jos muuten voisi rullata ilman hidasteluja.


      • messu.kylä
        hyvä.ratikka kirjoitti:

        Messukylän kohtaan ei tule pysäkkiä. Kuitenkin bussilinjoja poistetaan. Taas palvelu parani.

        On se kyllä hyvä parannus. Kaikki bussilinjat Hervannan valtaväylältä vietiin. Ratikka tuli tilalle, mutta ei sille pysäkkiä. Kukahan tämän on suunnitellut?


      • hjkjkjhkjhk
        huoletonna.kiskoilla kirjoitti:

        Allianssin pysäkkikartassa on suunniteltu matka-aika Pyynikintorilta lähtien kullekin pysäkille. Esim Sampola 10 min, Kaleva 11 min, Uintikeskus 12 min.

        Pysäkkiaika (eli aika kun ovet ovat auki tai vapautettuina) on alle minuutin, kun ajoaika pysäkkiaika on minuutin luokkaa. Pysäkinvälin ajoaikaan vaikuttaa lisäävästi kiihdytys ja jarrutus, jos muuten voisi rullata ilman hidasteluja.

        No juu, FAQ-vastaus on sitten huonosti kirjoitettu, ja siinä ehkä viitataan siihen, että Vuohenojan pysähdys lisäisi matka-aikaa minuutilla, kyseisessä kohdassa kun kaiketi voi muuten ajaa reilua nopeutta.


      • huoletonna.kiskoilla

        Nämä asiat on tietenkin jossain laskettu sekuntien tarkkuudella.. Suunnittelijat optimoivat asioita joskus aika kaavamaisesti. Asiakaspalautteet sekä lisärakentamisen tarve voivat muuttaa tilannetta. Jos minuutti lisää matka-aikaan hyödyttää toisaalla tarpeeksi monia ihmisiä, niin muutos tulee.


      • Kaupunkijuna.kolisee
        huoletonna.kiskoilla kirjoitti:

        Nämä asiat on tietenkin jossain laskettu sekuntien tarkkuudella.. Suunnittelijat optimoivat asioita joskus aika kaavamaisesti. Asiakaspalautteet sekä lisärakentamisen tarve voivat muuttaa tilannetta. Jos minuutti lisää matka-aikaan hyödyttää toisaalla tarpeeksi monia ihmisiä, niin muutos tulee.

        Paljonko allianssi maksaa palkkaa?


      • pitäkää.tunkkinne
        hjkjkjhkjhk kirjoitti:

        "Jos pysäkkejä on liian paljon, niin matka-aikaa ei saada kilpailukykyiseksi, koska jokainen pysähdys vie vähintään minuutin."

        https://www.tampereenratikka.fi/usein-kysyttya/

        (kohdassa Pysäkit/Mikä on Vuohenojan pysäkkivarauksen tulevaisuus?)

        Linjasto 2021 esityksessä kaikki bussilinjat on poistettu Hervannan valtaväylältä. Tämän lisäksi on poistettu yli puolet niistä bussilinjoista jotka kulkevat nykyän Messukylänkatua keskustaan. Lisäksi on poistettu linja 32 joka kulkee Hervannasta Messukylän kirkon kautta Tayssille.

        En ymmärrä miten nämä muutokset voivat olla parannusta. Ne linjat mitä nykyään käytän poistetaan kokonaan ja tilalle ei tule uusia. Ainut ratkaisu on hankkia toinen auto perheeseen. Ei muuten pääse liikkumaan juuri mitenkään. Se siitä julkisesta liikenteestä.

        Asiasta on kyllä kerrottu sille liikennesuunnitelijatädille, joka on pyytänyt palautetta asiaan. Mikään ei vaan vaikuta.


      • Klyjyki
        pitäkää.tunkkinne kirjoitti:

        Linjasto 2021 esityksessä kaikki bussilinjat on poistettu Hervannan valtaväylältä. Tämän lisäksi on poistettu yli puolet niistä bussilinjoista jotka kulkevat nykyän Messukylänkatua keskustaan. Lisäksi on poistettu linja 32 joka kulkee Hervannasta Messukylän kirkon kautta Tayssille.

        En ymmärrä miten nämä muutokset voivat olla parannusta. Ne linjat mitä nykyään käytän poistetaan kokonaan ja tilalle ei tule uusia. Ainut ratkaisu on hankkia toinen auto perheeseen. Ei muuten pääse liikkumaan juuri mitenkään. Se siitä julkisesta liikenteestä.

        Asiasta on kyllä kerrottu sille liikennesuunnitelijatädille, joka on pyytänyt palautetta asiaan. Mikään ei vaan vaikuta.

        Mutku ratikka on nopea ja esteetön. Pää pystyyn, ihminen on sopeutuvainen. Pääset kyllä jollain tavalla työpaikallesi. Ajattele positiivisesti! Ei kaikkea uutta pidä systemaattisesti vastustaa 😙


      • 8u7y6t5r4e
        Klyjyki kirjoitti:

        Mutku ratikka on nopea ja esteetön. Pää pystyyn, ihminen on sopeutuvainen. Pääset kyllä jollain tavalla työpaikallesi. Ajattele positiivisesti! Ei kaikkea uutta pidä systemaattisesti vastustaa 😙

        Tampere on pyöräilykapunki. Nytkin tuolla on kiva pyöräillä.


      • poiuy
        Kaupunkijuna.kolisee kirjoitti:

        Paljonko allianssi maksaa palkkaa?

        Riippuu tehtävästä. Mitä paikkaa aiot hakea?


      • Eeyv
        messu.kylä kirjoitti:

        On se kyllä hyvä parannus. Kaikki bussilinjat Hervannan valtaväylältä vietiin. Ratikka tuli tilalle, mutta ei sille pysäkkiä. Kukahan tämän on suunnitellut?

        Ei kaikkea voi saada


      • Ffkx
        poiuy kirjoitti:

        Riippuu tehtävästä. Mitä paikkaa aiot hakea?

        Apuselittäjän paikalle. Arvioin lahjojeni riittävän


      • Kaupunkijuna.kolisee
        poiuy kirjoitti:

        Riippuu tehtävästä. Mitä paikkaa aiot hakea?

        Kysymys oli esitetty nimimerkille "huoletonna.kiskoilla", koska kyse on selvästikin allianssin palkkaamasta mielipiteenmuokkaajasta.

        Allianssin palkkioihin vaikuttaa mm. aiheesta käydyt nettikeskustelut ja sitä varten on palkattu henkilöitä töihin.
        Näin oli ainakin tunneliallianssin kohdalla.


      • ruuaaaahhhh
        Kaupunkijuna.kolisee kirjoitti:

        Kysymys oli esitetty nimimerkille "huoletonna.kiskoilla", koska kyse on selvästikin allianssin palkkaamasta mielipiteenmuokkaajasta.

        Allianssin palkkioihin vaikuttaa mm. aiheesta käydyt nettikeskustelut ja sitä varten on palkattu henkilöitä töihin.
        Näin oli ainakin tunneliallianssin kohdalla.

        Just :D :D :D


      • Tunnustan.kaiken
        Kaupunkijuna.kolisee kirjoitti:

        Kysymys oli esitetty nimimerkille "huoletonna.kiskoilla", koska kyse on selvästikin allianssin palkkaamasta mielipiteenmuokkaajasta.

        Allianssin palkkioihin vaikuttaa mm. aiheesta käydyt nettikeskustelut ja sitä varten on palkattu henkilöitä töihin.
        Näin oli ainakin tunneliallianssin kohdalla.

        Saan palkkaa sen mukaan, mitä saan keskustelussa tapahtumaan. Esimerkiksi vastustajan raivokohtaus tuo 100€, kiroilu 50€ ja rikottu lupaus lopettaa keskustelu 400€. Parasta on saada joku kiinni valehtelusta, koska se kumuloi palkkiota, eli mitä useammin jonkun saa kiinni, sitä isompi on palkkio per käräytys. Lisäksi se poikii muita reaktioita, joista saan rahaa.

        Aloitin vuonna 2013 palkkatyöni ohessa. Samana vuonna ostin 247000€ maksaneen asunnon. Sen verran olen tienannut, että lainaa on noin kaksi vuotta jäljellä ja kesällä menemme perheen kanssa Uuteen Seelantiin lomalle yhdeksäksi viikoksi. Kiitos teille kaikille! Kanssanne on ollut valtavan hilpeää jutella. Erityiskiitos sinulle, joka olet huutanut kyselypösilöä milloin minulle, milloin jollekin muulle. Olen tienannut avullasi melkein sata tonnia.

        Ja hommahan jatkuu edelleen 😃


      • päivän.paras

        hehe .. "rikottu lupaus lopettaa keskustelu"


      • Joseiniinsitei

        Tarjoillaanko ratikas Tapolaa?


      • Afst.kjähkjäh
        Tunnustan.kaiken kirjoitti:

        Saan palkkaa sen mukaan, mitä saan keskustelussa tapahtumaan. Esimerkiksi vastustajan raivokohtaus tuo 100€, kiroilu 50€ ja rikottu lupaus lopettaa keskustelu 400€. Parasta on saada joku kiinni valehtelusta, koska se kumuloi palkkiota, eli mitä useammin jonkun saa kiinni, sitä isompi on palkkio per käräytys. Lisäksi se poikii muita reaktioita, joista saan rahaa.

        Aloitin vuonna 2013 palkkatyöni ohessa. Samana vuonna ostin 247000€ maksaneen asunnon. Sen verran olen tienannut, että lainaa on noin kaksi vuotta jäljellä ja kesällä menemme perheen kanssa Uuteen Seelantiin lomalle yhdeksäksi viikoksi. Kiitos teille kaikille! Kanssanne on ollut valtavan hilpeää jutella. Erityiskiitos sinulle, joka olet huutanut kyselypösilöä milloin minulle, milloin jollekin muulle. Olen tienannut avullasi melkein sata tonnia.

        Ja hommahan jatkuu edelleen 😃

        Et sitten kunnon korruptioihin ole päässyt kiinni ollenkaan? Olet muuten alan ammattilaiseksi melko jaaritteleva kielen käytöltäsi. Voit olla siksi enintään alemman palkkaluokan apulaisselittäjä 😊


      • Tunnustan.kaiken
        Afst.kjähkjäh kirjoitti:

        Et sitten kunnon korruptioihin ole päässyt kiinni ollenkaan? Olet muuten alan ammattilaiseksi melko jaaritteleva kielen käytöltäsi. Voit olla siksi enintään alemman palkkaluokan apulaisselittäjä 😊

        Resurssit ei ole loppumattomat. Muitakin keskustelun ohjaajia on. Mutta suurin osa menee hallusigeenien tuottamiseen ja levittämiseen. Oikeasti tunneli ei ole vielä lähellekään valmis, ja ratikkareittiä ei ole edes aloitettu rakentaa. Tiedätkö, paljonko halluja tarvitaan, että kaikki saadaan luulemaan että työt olisi käynnissä?

        Kiitti satasesta!


      • messutaan.kylässä
        Klyjyki kirjoitti:

        Mutku ratikka on nopea ja esteetön. Pää pystyyn, ihminen on sopeutuvainen. Pääset kyllä jollain tavalla työpaikallesi. Ajattele positiivisesti! Ei kaikkea uutta pidä systemaattisesti vastustaa 😙

        Pitäisi varmaan ajatella positiivisesti. Kun kävelee 500 m niin pääsee näkemään ratikan kulkevan jopa 8 min välein. Pysäkille vaan on matkaa kävellen 20 min. Bussilinjat kylläkin on poistettu kun asun ratikkareitin varrella.


      • Piff
        messutaan.kylässä kirjoitti:

        Pitäisi varmaan ajatella positiivisesti. Kun kävelee 500 m niin pääsee näkemään ratikan kulkevan jopa 8 min välein. Pysäkille vaan on matkaa kävellen 20 min. Bussilinjat kylläkin on poistettu kun asun ratikkareitin varrella.

        Ammattiselittäjä lienee samaa mieltä. Positiivisella mielellä pärjää pitkälle. Myös tunnelin ruuhkissa


      • RatikkaOnParasta
        messu.kylä kirjoitti:

        On se kyllä hyvä parannus. Kaikki bussilinjat Hervannan valtaväylältä vietiin. Ratikka tuli tilalle, mutta ei sille pysäkkiä. Kukahan tämän on suunnitellut?

        Sää oot öyhöttäjä. Ei kaikkien tartte päästä kulkemaan. Pysykööt kodeissaan saaplari.


      • Anonyymi
        messu.kylä kirjoitti:

        On se kyllä hyvä parannus. Kaikki bussilinjat Hervannan valtaväylältä vietiin. Ratikka tuli tilalle, mutta ei sille pysäkkiä. Kukahan tämän on suunnitellut?

        Yep, todella hanurista tämä rakennusaikainen muutos ratikan linjastoon ja Vuohenojan pysäkistä jäi pelkkä VARAUS . Vuohenojan pysäkki palvelisi Messukylän, Vuohenojan, Järvensivun itäpään asukkaita, samoin erittäin helppo olisi tällä kohtaa vaihtaa bussista raitiotielle Vehmaisista, Annalasta, Kangasalta ja 6:n bussilinjalta. TKL:n bussipysäkit 4010 ja 4011 ovat sijainneiltaan erittäin suotuisat ja sallivat turvallisen ja lyhyen kävelyetäisyyden Vuohenojan raitiotien pysäkille esitetylle paikalle. Prisman pysäkiltä (Hakametsä virallinen nimi) on 2,4 kilomerin etäisyys seuraavalle Muotialan pysäkille ja tavoitteena oli raitiotien suunnitelmissa sijoittaa pysäkit 1,2 km välein taajama-alueella. Matka-ajan lyhentäminen eli kiihdytys EI voi olla syynä pysäkiittömyydelle , sillä ennen Muotialaa on erittäin vaaralliset risteykset autoliikenteen kanssa. Toinen risteyksistä ei valo-ojattu ja samainen paikka , jossa ensimmäinen onnettomuus tapahtui raitiovaunun ja taksin törmätessä harjoitusvaiheessa. n. 300 000 € maksanut taideteos saatiin Vuohenojan (ja Palvaanniemen ) risteykseen... pysäkkiin ei rahaa/ halua päättäjisltä löydy. Näenkin, että ainoa tapa saada pysäkki on houkutella asukkaaksi kaupunginvaluuston jäsenistöä, mutta saattaapi olla että alueen viihtyisä tunnleman omaavat omakotitalojen tontit ja milieu on liian hintavaa ja asukkaat tuntuvat pärjävän ilman ratikkaakin. Koska viimeitään nyt joka taloon on hankittava toinen katumaasturi, kun bussilinjat hävisivät ja raitiovaunu kiitää ohi 30km /h.


      • Anonyymi
        huoletonna.kiskoilla kirjoitti:

        Ratikan pysäkkiaika lienee keskimäärin alle puoli minuuttia. Matalalattiaratikka on tunnetusti esteetön ja ovia on paljon. Ihmiset oppivat menemään ulos ja sisään aika ripeästi.

        Ratikan pysäkkilistassa on myös pari pysäkkivarausta. Metson kohdalle ei tosin ole sellaista merkitty.

        Kun nysset oli jonossa Keskustorin pysäkillä, oli kätevää vaihtaa nyssestä toiseen.


      • Anonyymi
        8u7y6t5r4e kirjoitti:

        Tampere on pyöräilykapunki. Nytkin tuolla on kiva pyöräillä.

        Kunhan et törmäile sen ratikan kanssa, voi käydä huonosti.


    • NäinKuvittelisin

      Hervannasta keskustaan ratikalla hurauttavat puliukot tuskin Metson pysäkkiä tulevat kaipaamaan. Tuskin Metson asiakkaatkaan ratikan tuomia.

      • Tiritompaa

        Keskusta on kaikille pienryhmille oikea paikka tulla notkumaan. Ratikka auttaa tässä merkittävästi. Oikeata kehitystä. 😎


      • ToisetVähänTasaarvoisemp
        Tiritompaa kirjoitti:

        Keskusta on kaikille pienryhmille oikea paikka tulla notkumaan. Ratikka auttaa tässä merkittävästi. Oikeata kehitystä. 😎

        Sykähdyttävää kuinka Tampere välittää avohoitotapauksistaan ja rakentaa lähes pelkästään heitä hyödyttävän, kieltämättä hiukan tyyriihkön kulkupelin.


    • ei.voi.jaksaa

      Metsosta on Tuulensuun pysäkille parisataa metriä. Onhan se tietty pitkä matka joillekin.

      • Rrrkx3pöh

        Eli et tiedä mitään. Metson pysäkki palvelisi puolta Amuria, ei yksin Metsoa


      • koitas.löytää.tolkku
        Rrrkx3pöh kirjoitti:

        Eli et tiedä mitään. Metson pysäkki palvelisi puolta Amuria, ei yksin Metsoa

        En tiedä mitään? Ei hitto sää olet sekaisin 😁


      • Koitas.kuunnella.RÖH
        koitas.löytää.tolkku kirjoitti:

        En tiedä mitään? Ei hitto sää olet sekaisin 😁

        Ei kun joo, minäkin huomaan, ettet sinä tiedä tosiaan mistään mitään.
        Harmittaako?


    • tamperelainen_vm_1951

      "pitää jäädä tai mennä Pyynikintorille tai Hämeenkadun alkupäähän"

      Kukahan junantuoma tuonkin on kirjoittanut?
      Hämeenkadun alkupää on nimittäin siellä rautatieaseman puoleisessa päässä.

      • Voe.heleveti

        Katu alkaa siitä, mihin toinen päättyy. Numerointi on eri asia


      • vilkun_piilaaja
        Voe.heleveti kirjoitti:

        Katu alkaa siitä, mihin toinen päättyy. Numerointi on eri asia

        Katu alkaa siitä, mistä katunumerointikin alkaa. Jos taksia pyytää ajamaan Hämeenkadun alkupäähän, niin se tasan tarkkaan vie sinut Hämeenkatu 1. kohdalle.


      • Voe.heleveti
        vilkun_piilaaja kirjoitti:

        Katu alkaa siitä, mistä katunumerointikin alkaa. Jos taksia pyytää ajamaan Hämeenkadun alkupäähän, niin se tasan tarkkaan vie sinut Hämeenkatu 1. kohdalle.

        Mitä arvelet, jos katua ei olisi numeroitu, alkaisiko se mistään? Sitä ei siis olisi. Se on vasta silloin, kun se saa numerot. Jos kävelet kadulle sen päähän, arveletko numeroita tietämättä kadun loöpuvan vai alkavan?


      • vilkun_piilaaja
        Voe.heleveti kirjoitti:

        Mitä arvelet, jos katua ei olisi numeroitu, alkaisiko se mistään? Sitä ei siis olisi. Se on vasta silloin, kun se saa numerot. Jos kävelet kadulle sen päähän, arveletko numeroita tietämättä kadun loöpuvan vai alkavan?

        Hämeenkadulla on ollut numerot jo vuodesta 1865. Olet hävinnyt keskustelun.


      • Voe.heleveti
        vilkun_piilaaja kirjoitti:

        Hämeenkadulla on ollut numerot jo vuodesta 1865. Olet hävinnyt keskustelun.

        Älähän suotta kiirehdi. Asiassa riittää vielä tarkasteltavia näkökohtia 😥


      • visainen.pulma

        Noinninku riippumattomana havainnoitsijana olen sitä mieltä, että kartalta katsottuna "Hämeenkadun alkupää" varmaankin luontaisesti tarkoittaa sitä kohtaa, missä numerointi on pienimmillään, elikkä 1 tahi 2.

        Kun turistina Hämeenpuiston jalkakäytävää kävelevä henkilö havaitsee Tuulensuun raitiotiepysäkin Hämeenkadulla, hän voi luontevasti todeta toverilleen, että "Hämeenkatu alkaa tästä". Olisi oudompaa sanoa, "Hämeenkatu loppuu tähän".

        Maailma on aika moniselitteinen paikka.


      • pusainen.vilma
        visainen.pulma kirjoitti:

        Noinninku riippumattomana havainnoitsijana olen sitä mieltä, että kartalta katsottuna "Hämeenkadun alkupää" varmaankin luontaisesti tarkoittaa sitä kohtaa, missä numerointi on pienimmillään, elikkä 1 tahi 2.

        Kun turistina Hämeenpuiston jalkakäytävää kävelevä henkilö havaitsee Tuulensuun raitiotiepysäkin Hämeenkadulla, hän voi luontevasti todeta toverilleen, että "Hämeenkatu alkaa tästä". Olisi oudompaa sanoa, "Hämeenkatu loppuu tähän".

        Maailma on aika moniselitteinen paikka.

        On väärin ajatella, että "Hämeenkatu alkaa tästä".
        Sehän on virheellinen johtopäätös.
        Filosofisesti katsoen pitäisi ajatella "tässä on Hämeenkadun toinen pää. Mahtaako se olla alkupää vai loppupää."


      • Ymmärtänetköhän
        vilkun_piilaaja kirjoitti:

        Katu alkaa siitä, mistä katunumerointikin alkaa. Jos taksia pyytää ajamaan Hämeenkadun alkupäähän, niin se tasan tarkkaan vie sinut Hämeenkatu 1. kohdalle.

        Turkuun, sinut viedään Turkuun. Ymmärrätkö?
        Tak-si kul-jet-taa si-nut suo-rin-ta kyy-tiä TUR-KUUN.


      • si.si.senor
        Ymmärtänetköhän kirjoitti:

        Turkuun, sinut viedään Turkuun. Ymmärrätkö?
        Tak-si kul-jet-taa si-nut suo-rin-ta kyy-tiä TUR-KUUN.

        Minun pitäisikin lähteä laivaristeilyllä käymään. Maksat siis kyydin satamaan?


      • Antaapa.olla
        si.si.senor kirjoitti:

        Minun pitäisikin lähteä laivaristeilyllä käymään. Maksat siis kyydin satamaan?

        Johtoajatus hukkuu, kun tekstejä poistetaan täysin mielivaltaisesti. Turhaa kirjoittaa, kun ei tiedä, saako teksti jäädä vsi ei.


      • anarnia
        Antaapa.olla kirjoitti:

        Johtoajatus hukkuu, kun tekstejä poistetaan täysin mielivaltaisesti. Turhaa kirjoittaa, kun ei tiedä, saako teksti jäädä vsi ei.

        KAAOS ON KAUNISTA!!
        Ihna kuten Tampereen keskusta.


      • Hfts
        anarnia kirjoitti:

        KAAOS ON KAUNISTA!!
        Ihna kuten Tampereen keskusta.

        Liian kaunista minulle


    • Öhmröhm

      Tästä ketjusta on nähtävissä, että ratikka palvelee hyvin harvan käyttäjän etua. Siitä syystä ratikan kakkosvaihe on torpattava. Se ei tuo mitään hyvää joukkoliikenteen käyttäjille. Kepeät mullat suuruudenhullulle hankkeelle. Saavat palata asiaan viidenkymmenen vuoden päästä

      • ratikka

        Ratikka on parasta, mitä Tampereelle on saatu 145 vuoteen ja se tuo nopean ja mukavan kyydin yli 35 000:lle tamperelaiselle.


      • huuhaahii
        ratikka kirjoitti:

        Ratikka on parasta, mitä Tampereelle on saatu 145 vuoteen ja se tuo nopean ja mukavan kyydin yli 35 000:lle tamperelaiselle.

        eli 200 000 tamperelaiselle ei


      • Pispalan.akka
        ratikka kirjoitti:

        Ratikka on parasta, mitä Tampereelle on saatu 145 vuoteen ja se tuo nopean ja mukavan kyydin yli 35 000:lle tamperelaiselle.

        Mistä tieto lukumäärästä? Pistä linkki


      • MääArvaan
        Pispalan.akka kirjoitti:

        Mistä tieto lukumäärästä? Pistä linkki

        Hervannassa asuu 35000 tamperelaista puliukkoa ja avohoitopotilasta.


      • me.maksamme
        huuhaahii kirjoitti:

        eli 200 000 tamperelaiselle ei

        No ei tietenkään. Eiväthän he asu 500 m säteellä ratikkapysäkistä. Ratikan tarkoitus on vain olla anekauppaa vihreille. Maailma pelastuu.


      • isojasäästöjä

        Myös jokainen bussilinja palvelee vain hyvin pientä osaa tamperelaisista. Onkin syytä lakkauttaa jokainen linja, jos ei ole kehuttu tässä keskustelussa. Siitä saatava säästö on iso. Ne rahat voi sitten antaa köyhille.


      • Uubbi
        isojasäästöjä kirjoitti:

        Myös jokainen bussilinja palvelee vain hyvin pientä osaa tamperelaisista. Onkin syytä lakkauttaa jokainen linja, jos ei ole kehuttu tässä keskustelussa. Siitä saatava säästö on iso. Ne rahat voi sitten antaa köyhille.

        Mutta ratikkahan kehujen mukaan palvelee kaikkia niitä alueita, joista lopetetaan bussilinja. Näinhän ei ei ole


      • isojasäästöjä
        Uubbi kirjoitti:

        Mutta ratikkahan kehujen mukaan palvelee kaikkia niitä alueita, joista lopetetaan bussilinja. Näinhän ei ei ole

        Siitä huolimatta on syytä lakkauttaa jokainen linja, jos ei ole kehuttu tässä keskustelussa.


      • Uubbi
        isojasäästöjä kirjoitti:

        Siitä huolimatta on syytä lakkauttaa jokainen linja, jos ei ole kehuttu tässä keskustelussa.

        Onhan joitakin vähemmän suosittuja nysselinjoja lakkautettu. Sinä ehkä kieltäisit bussit koko maasta.


      • isojasäästöjä

        En nyt sentään koko maasta. Tai siis mistään en kieltäisi, mutta Tampereelta ne linjat on syytä lakkauttaa, joita ei ole kehuttu tässä keskustelussa.


      • Uubbi
        isojasäästöjä kirjoitti:

        En nyt sentään koko maasta. Tai siis mistään en kieltäisi, mutta Tampereelta ne linjat on syytä lakkauttaa, joita ei ole kehuttu tässä keskustelussa.

        Ei sinuakaan ole liiemmälti kehuttu.. ..😁


      • isojasäästöjä
        Uubbi kirjoitti:

        Ei sinuakaan ole liiemmälti kehuttu.. ..😁

        Minä olenkin bussilinjaksi aika huono. En osaa olla siitä pahoillani.


      • nyssellä.pääsee
        isojasäästöjä kirjoitti:

        Myös jokainen bussilinja palvelee vain hyvin pientä osaa tamperelaisista. Onkin syytä lakkauttaa jokainen linja, jos ei ole kehuttu tässä keskustelussa. Siitä saatava säästö on iso. Ne rahat voi sitten antaa köyhille.

        Bussilinjat palvelevat suurinta osaa tamperelaisia. Verkosto kun on sen verran tiheä. Samaa ei voi sanoa ratikasta. Tietysti joku ammattipöllö tulee pian toista väittämään.

        Vuonna 2021 ikävä kyllä karsitaan ratikan takia verkostoa raskaalla kädellä.


      • kaikki.pois
        nyssellä.pääsee kirjoitti:

        Bussilinjat palvelevat suurinta osaa tamperelaisia. Verkosto kun on sen verran tiheä. Samaa ei voi sanoa ratikasta. Tietysti joku ammattipöllö tulee pian toista väittämään.

        Vuonna 2021 ikävä kyllä karsitaan ratikan takia verkostoa raskaalla kädellä.

        Joku bussilinja numero 38 ei palvele kuin pientä osaa tamperelaisista. Pois vaan!


      • ju76tgg
        kaikki.pois kirjoitti:

        Joku bussilinja numero 38 ei palvele kuin pientä osaa tamperelaisista. Pois vaan!

        Taidat kuulua kaupungin päättäjiin kun noin pöllöjä esität.


      • Pölkkypäänpaljastaja
        isojasäästöjä kirjoitti:

        Siitä huolimatta on syytä lakkauttaa jokainen linja, jos ei ole kehuttu tässä keskustelussa.

        Onpas, onpas, harvinaisen pölkkypäinen rinnastus.
        Kerrassaan.


      • Pointinarvostaja
        Uubbi kirjoitti:

        Ei sinuakaan ole liiemmälti kehuttu.. ..😁

        Erinomainen pointti.


    • Keittomies

      Jaa että minuuteista elämä kiinni. Täällä meillä Valtimosta kun lähtee linjabiilillä Nurmekseen, niin se menee tuossa aamusella, ja takaisin pääsee puolilta päivin taikka iltasella. Ei se niin minuutin päälle ole, täällä päin Suomea. Matka-aika on noin puolisen tuntia suuntaansa, ei paljoa merkitystä paikallisille. Odotteluaikaa tulee väkisinkin, mutta sittenhän odotellaan ja juuaan vaikka kahavit sillävälin, pääasia että jollain pääsee.

      • rillumareitä

        Totta. Vielä kun joku kaivaa hanurin esiin ja virittää yhteislaulun tyylin Heili Karjalasta, niin siinä on tunnelma katossa.

        Kiirusta ei ole minnekään, kenelläkään, vaan mikä se Nurmeksen työttömyysprosentti olikaan? Ja moniko kuntalaisista on eläkeläinen?


      • TyhjääLiiketilaaOlisi

        Vähän alkavat Nurmeksessa ne kahvipaikat olla hakusessa.


    • Pakollamuutos

      Julkinen liikenne suunnitellaan tulevia tarpeita ajatellen. Nysseily nähtiin kestämättömänä ratkaisuna ihmisten tarpeisiin tulevaisuudessa. Auto käytön rajoitukset tekevät autoilusta marginaali tekijän,joten julkinen liikenne saa uusia asiakkaita. Suurinosa asuu tulevaisuudessa ratikka reittien varrella. Kävely ,pienikin vahvistaa terveyttä.

      • Selitystä.suoltaa

        Seli seli


      • Periytyykö

        Kiitos rakentavasta kommentista. _0_


      • Selitystä.suoltaa
        Periytyykö kirjoitti:

        Kiitos rakentavasta kommentista. _0_

        Höpötys kävelyn terveellisyydestä on ylimielistä selitystä. Aikuiset osaavat kävellä silloin, kun heille parhaiten sopii. Pakkoliikuntalaki olisi erillinen asia. Se menee holhoamisen puolelle, ei joukkoliikenteen


      • Huihailee

        Etkö muuta osannut. Kun on jalat menneet,kaupungilla on palvelulinjoja. Kävely on yksi tapa huolehtia hyvinvoinnistaan. Kun 100 m on liikaa voi asenteessasi olla ongelma.


      • Selitystä.suoltaa
        Huihailee kirjoitti:

        Etkö muuta osannut. Kun on jalat menneet,kaupungilla on palvelulinjoja. Kävely on yksi tapa huolehtia hyvinvoinnistaan. Kun 100 m on liikaa voi asenteessasi olla ongelma.

        Suomen kielen ymmärtäminen ei liene vahvin lajisi. Jauha saman toistoa, joku voi uskoa 😗


      • Hekiheko

        Yritykseksi jääkin osaltasi.
        Yritä uudelleen Tiivitaavi.


    • Parannuksia

      Osataanhan Tamperellakin tehdä uudistuksia, parannuksia!

    • Onkorahaa

      Jokainen ulostuu jossain kohtaa. Autoilijoille tiedoksi,ei se yksi ja ainoa parkkiaikka jokaisen kaupan edessä ole varattuna juuri sinulle. Kauppias, olet ehkä väärässä paikassa kun parkkipaikka on sinun liikeideasi lähtökohta. Parkkeja on Tampere täynnänsä,jopa keskustassa. Maksu niistä on suotavaa,se on autonhankintakulu siinä missä muutkinmaksut. Autottomia on enemmistö,kaikki veronmaksajia.Miksi maksaisin sinun parkkimaksujasi.

      • ällähmöhmöklön

        Miksi minun pitää sitten maksaa sinun käyttämiäasi katuja ja linja-autoja? Veroista nekin maksetaan.


      • vehkeetkinon

        Käytänkö?


      • Tiivistesarja

        Kadut ja bussit on organisoidun yhteiskunnan kulmakiviä. Autoilijat eivät ole niitä maksaneet. Kaikki veronmaksajat ovat syyllisiä tähän. Omaauto on tehty välttämättömäksi esim. kaavoituspoliitiikalla. Jokainen joutuu maksamaan itselleen tarpeettomia yhteiskunnan palveluja jopa niitä parkkihalleja,joissa on nimellinen korvaus
        niiden käytöstä. Parkkipaikka maksaa 30000- 60000 € . Taloyhtiöiden pihat on varattu autoilijoiden käyttöön. Ilmaiseksi melkein . Autottomienkin pitäisi saada niitä käyttöönsä. Eikä siinä olisi autoa ikinä.


      • loismään

        Tuolla hinnalla autopaikan vuokran täytyisi olla 150 -400€ kuukaudessa. Hoitokulut vielä päälle.


      • Rahat.pois
        loismään kirjoitti:

        Tuolla hinnalla autopaikan vuokran täytyisi olla 150 -400€ kuukaudessa. Hoitokulut vielä päälle.

        Ei muuta kuin maksuun


    • Bgfv

      Kuinka pitkälle rataa ohitse Pyynikintorin länteen päin rakennetaan tässä vaiheessa. Tipotielle saakka? Eivät terveyskeskuksen asiakaat siltä puolelta kaupunkia tule

    • lukonmäki.korpi
      • Gullitseen

        Katsoa kun ei ole ollut käyttäjiä. Pysäkki sinne missä on asiakkaita. Julkinen ei ole palvelu,joka tulee kurkkaamaan onko asiakkaita. Pysäkki sinne missä on, olkoon motto.


      • vvvc

        Kirjoittaja ei ole huomannut, että hänellä on melko lyhyt matka linjan 21 pysäkille.


      • puolinaista.puolustelua
        vvvc kirjoitti:

        Kirjoittaja ei ole huomannut, että hänellä on melko lyhyt matka linjan 21 pysäkille.

        Siitäpä ei ole mitään iloa, jos ei ole menossa Ratinaan tai Hämeenpuistoon.


      • bbbx
        puolinaista.puolustelua kirjoitti:

        Siitäpä ei ole mitään iloa, jos ei ole menossa Ratinaan tai Hämeenpuistoon.

        Ei ole huomannut, että sillä pääsee muuallekin.


      • puolinaista.puolustelua
        bbbx kirjoitti:

        Ei ole huomannut, että sillä pääsee muuallekin.

        Niin, ainakin ratikkakirkkoon.


    • kun-kaikki-tiedettin-jo

      Läysin vielä ennen ratikkapäätöstä tehdyn jutun. Haastateltava tyyppi silloin jo puki reaaliasiat tosi kohalleen http://www.meidanmaa.fi/ratikka/

      Luin tuon silloin ja luinpa taas,

    • Mamas

      Kalevassa on ns. katselupysäkki, jossa voi suu auki katsoa kun ratikka menee ohi. Ei siis pysähdy kyseiselle pysäkille.

      • Dstrr

        Pysäkki kuitenkin on. Ei kaikkea voi saada


      • kiäh.kiäh

        Moni osti kuitenkin kalliin kämpän ratikkareitin varrelta. Nyt tiedämme miksi, jotta he saavat katsella suu auki, kun ratikka kiitää parvekkeen ohi.

        Itse ratikkapysäkille on edelleen niin pitkä matka, että samassa ajassa olisi päässyt bussilla. Tästä tulee vielä jännittävä näytelmä, kun karu totuus paljastuu yhä useammalle. Osalta lähtee kaikki bussireittejä myöten, vaikka asuvat virallisesti Tampereen kaupunkialueella. Hehhee


      • Uu5rr
        kiäh.kiäh kirjoitti:

        Moni osti kuitenkin kalliin kämpän ratikkareitin varrelta. Nyt tiedämme miksi, jotta he saavat katsella suu auki, kun ratikka kiitää parvekkeen ohi.

        Itse ratikkapysäkille on edelleen niin pitkä matka, että samassa ajassa olisi päässyt bussilla. Tästä tulee vielä jännittävä näytelmä, kun karu totuus paljastuu yhä useammalle. Osalta lähtee kaikki bussireittejä myöten, vaikka asuvat virallisesti Tampereen kaupunkialueella. Hehhee

        Muaaahhhaaaaa käääähghghäähhääääähhhkäh mjääääähhhhääääää kjäääähhhhhh kjääääää hhääähhhääääää , ääääääää
        😁😁😂😂🤣🤣🤣😆😆😆😅😅😅😘😘😘😥😥😥😥😥


      • Ymmärtääkö

        Totuus? Ratikka menee sinne missä valtaväestö tulee asumaan. Muualle liitäntä Nysse. JOS tarvetta. Onko suunnitelmassa ollut jotain epäselvää?


      • Jtnm
        Ymmärtääkö kirjoitti:

        Totuus? Ratikka menee sinne missä valtaväestö tulee asumaan. Muualle liitäntä Nysse. JOS tarvetta. Onko suunnitelmassa ollut jotain epäselvää?

        Epäselvää on, mikä lukuisista eri suunnitelmista toteutetaan ja koska. Selvää on ne paikat, joissa on kiskoa maassa


      • Varmaankin

        Kaavoitus,kaavoitus,kaavoitus. Sieltä selviää minne satsataan julkistaliikennettä. Kaavoitus alueen ulkopuolella on omaauto hyvä olla.


      • hörömplöröö
        Varmaankin kirjoitti:

        Kaavoitus,kaavoitus,kaavoitus. Sieltä selviää minne satsataan julkistaliikennettä. Kaavoitus alueen ulkopuolella on omaauto hyvä olla.

        Mainittu Lukonmäki, Hallila ja Iidesranta eivät sitten liene kaavoitettuja Tampereen kaupungin taholta? Sieltä lopetetaan bussilinjat ratikan läheisyyden vuoksi, mutta kuitenkin kävelymatkat lähemmille ratikkapysäkeille kasvavat yli kilometrin pituisiksi.

        Kannattaisiko vain myöntää, että ratikka ei sovi Tampereen infraan, asutus liian hajannaista eikä mitenkään mahdollista luoda keskitettyä liikenneratkaisua, eivätkä ne povatut 20 000 - 30 000 asukasta tule koskaan siitä tekemään tiivistä... ?


      • Varmaaon

        Liitäntä Nysse .


      • plöröööö
        hörömplöröö kirjoitti:

        Mainittu Lukonmäki, Hallila ja Iidesranta eivät sitten liene kaavoitettuja Tampereen kaupungin taholta? Sieltä lopetetaan bussilinjat ratikan läheisyyden vuoksi, mutta kuitenkin kävelymatkat lähemmille ratikkapysäkeille kasvavat yli kilometrin pituisiksi.

        Kannattaisiko vain myöntää, että ratikka ei sovi Tampereen infraan, asutus liian hajannaista eikä mitenkään mahdollista luoda keskitettyä liikenneratkaisua, eivätkä ne povatut 20 000 - 30 000 asukasta tule koskaan siitä tekemään tiivistä... ?

        Muista myös Messukylä, Aakkula, Palvaanniemi ja Järvensivu. Nekin tuntuvat olevan kaavoittamattomalla alueella vaikka ratikka siitä läheltä huristaakin. Pysäkkiä vaan ei saatu ja liintyntäliikenne ei järjestetä.


      • Varmaaon

        Järjestetään.


      • huoli.pois
        hörömplöröö kirjoitti:

        Mainittu Lukonmäki, Hallila ja Iidesranta eivät sitten liene kaavoitettuja Tampereen kaupungin taholta? Sieltä lopetetaan bussilinjat ratikan läheisyyden vuoksi, mutta kuitenkin kävelymatkat lähemmille ratikkapysäkeille kasvavat yli kilometrin pituisiksi.

        Kannattaisiko vain myöntää, että ratikka ei sovi Tampereen infraan, asutus liian hajannaista eikä mitenkään mahdollista luoda keskitettyä liikenneratkaisua, eivätkä ne povatut 20 000 - 30 000 asukasta tule koskaan siitä tekemään tiivistä... ?

        Lukonmäessä, Hallilassa, Iidesrannassa, Messukylässä, Aakkulassa Palvaanniemessä ja Järvensivussa on jatkossakin bussiyhteys. Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, ettei olisi?


      • Äfsr
        huoli.pois kirjoitti:

        Lukonmäessä, Hallilassa, Iidesrannassa, Messukylässä, Aakkulassa Palvaanniemessä ja Järvensivussa on jatkossakin bussiyhteys. Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, ettei olisi?

        Myykää kämppänne, ostakaa koppi Hervannasta


      • ei.tuu
        Varmaaon kirjoitti:

        Järjestetään.

        Ei järjestetä sanoi suunnittelijatäti linjasto 2021 toimistolta kun kysyin.


      • u7y6tt
        huoli.pois kirjoitti:

        Lukonmäessä, Hallilassa, Iidesrannassa, Messukylässä, Aakkulassa Palvaanniemessä ja Järvensivussa on jatkossakin bussiyhteys. Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, ettei olisi?

        Kerro miten sillä pääsee Tayssille?


      • sdf2345
        u7y6tt kirjoitti:

        Kerro miten sillä pääsee Tayssille?

        Näet sen sitten reittikartasta, kun reitit on päätetty.


      • ei.auta.itku
        sdf2345 kirjoitti:

        Näet sen sitten reittikartasta, kun reitit on päätetty.

        Ne on jo päätetty. Ei pääse.


      • Ärpsg
        sdf2345 kirjoitti:

        Näet sen sitten reittikartasta, kun reitit on päätetty.

        Että ensin pistetään kiskot maahan ja sitten vasta päätetään, minne??? 🤔


      • kjhf445
        Ärpsg kirjoitti:

        Että ensin pistetään kiskot maahan ja sitten vasta päätetään, minne??? 🤔

        Ei.

        Ja Tayssillekin pääsee julkisilla myös jatkossa.


      • palvelut.huononee
        kjhf445 kirjoitti:

        Ei.

        Ja Tayssillekin pääsee julkisilla myös jatkossa.

        Joo niin pääsee. Keskustan tai Linnainmaan kautta. Nyt pääsee suoraan (esim linja 32, myös muut suorat linjat Hervannasta ja Vuoreksesta lopetetaan). Tampereella kehitys tarkoittaa huonontamista.


      • jfk98
        palvelut.huononee kirjoitti:

        Joo niin pääsee. Keskustan tai Linnainmaan kautta. Nyt pääsee suoraan (esim linja 32, myös muut suorat linjat Hervannasta ja Vuoreksesta lopetetaan). Tampereella kehitys tarkoittaa huonontamista.

        Voit myös vaihtaa asuinpaikkaasi sellaiseksi, josta yhteydet on paremmat, mikäli tuleva tilanne harmittaa. Suomessa saa valita asuinpaikkansa itse.


      • Ffpuf
        jfk98 kirjoitti:

        Voit myös vaihtaa asuinpaikkaasi sellaiseksi, josta yhteydet on paremmat, mikäli tuleva tilanne harmittaa. Suomessa saa valita asuinpaikkansa itse.

        Tämä yksinkertainen luulee, että kansalaisen oikeudet voidaan sivuuttaa kehoittamalla lähtemään maasta. Sepä olisi ketkujen mieleen


      • ölk33
        Ffpuf kirjoitti:

        Tämä yksinkertainen luulee, että kansalaisen oikeudet voidaan sivuuttaa kehoittamalla lähtemään maasta. Sepä olisi ketkujen mieleen

        Miksi sinä niin luulet?


      • Ffpuf
        ölk33 kirjoitti:

        Miksi sinä niin luulet?

        Luin höpinäsi. Täyttä hörön löröä


      • jfs66
        Ffpuf kirjoitti:

        Luin höpinäsi. Täyttä hörön löröä

        Koitapa vielä ymmärtää lukemasi. Se taitaa olla jo paljon vaativampi operaatio.


      • Ffpuf
        jfs66 kirjoitti:

        Koitapa vielä ymmärtää lukemasi. Se taitaa olla jo paljon vaativampi operaatio.

        Säilytä johtoajatus, niin asia selkenee


    • suunnitelman.mukaan

      Tamperelle tulee uusi julkinen liikenne.

      Kävely

      Kuukausikortti vain 14,99 hyvätuloisille lisäksi veroja 2000/vuosi.

      • Hienoa

        Moni maksaa salille enemmänkin,eikä edes käytä. Parempi sijoitus tuo on. Halvalla pääsee.


      • Armeliaisuus

        Pysäkki ei voi olla jokaisen oven edessä. Kun ei pysty kävelemään alle kilometrin matkaa,olisko palvelutalo vaihtoehto otettava huomioon. Yhteiskunta ei voi palvella huonokuntoisia kustannustehokkaasti ,joten olisiko kotihoidonkin osuus ajettava alas. Muutto lähemmäs palveluita kun kunto pettää.


      • jesuiitalle
        Armeliaisuus kirjoitti:

        Pysäkki ei voi olla jokaisen oven edessä. Kun ei pysty kävelemään alle kilometrin matkaa,olisko palvelutalo vaihtoehto otettava huomioon. Yhteiskunta ei voi palvella huonokuntoisia kustannustehokkaasti ,joten olisiko kotihoidonkin osuus ajettava alas. Muutto lähemmäs palveluita kun kunto pettää.

        Kuka tässä vaatii pysäkkiä jokaisen oven eteen? Se tässä pännii, että nyt julkinen liikenne toimii ja pysäkki on suhteellisen lähellä. Ratikan tulon jälkeen ei sitten enää toimi. Työmatka pitenee joka päivä yli tunnilla. Sinun mielestä se on varmaan kehitystä.


      • cvccvcvcv
        Armeliaisuus kirjoitti:

        Pysäkki ei voi olla jokaisen oven edessä. Kun ei pysty kävelemään alle kilometrin matkaa,olisko palvelutalo vaihtoehto otettava huomioon. Yhteiskunta ei voi palvella huonokuntoisia kustannustehokkaasti ,joten olisiko kotihoidonkin osuus ajettava alas. Muutto lähemmäs palveluita kun kunto pettää.

        Taas joku ratikkauskovainen leikkii olkinuken kanssa.


      • Mullevain

        Minä minä minä,mulla ei oo sitä ei tätä. Valivalivalivoivoi. Entäs sitten jos SINULLA ei ole,tuhannella muulla on paremmin Ratikan jälkeen jo sinun lähiympäristössä,vai asukko metsässä.


      • cvccvcvcv
        Mullevain kirjoitti:

        Minä minä minä,mulla ei oo sitä ei tätä. Valivalivalivoivoi. Entäs sitten jos SINULLA ei ole,tuhannella muulla on paremmin Ratikan jälkeen jo sinun lähiympäristössä,vai asukko metsässä.

        Ja taas olkinukke joltakulta tunneolennolta.


      • niin.justiinsa
        Armeliaisuus kirjoitti:

        Pysäkki ei voi olla jokaisen oven edessä. Kun ei pysty kävelemään alle kilometrin matkaa,olisko palvelutalo vaihtoehto otettava huomioon. Yhteiskunta ei voi palvella huonokuntoisia kustannustehokkaasti ,joten olisiko kotihoidonkin osuus ajettava alas. Muutto lähemmäs palveluita kun kunto pettää.

        Osta sinäkin auto.


      • kävele.pitkäniemeen
        Mullevain kirjoitti:

        Minä minä minä,mulla ei oo sitä ei tätä. Valivalivalivoivoi. Entäs sitten jos SINULLA ei ole,tuhannella muulla on paremmin Ratikan jälkeen jo sinun lähiympäristössä,vai asukko metsässä.

        Ratikan tuomat huononnukset nähtävästi halutaan lakaista maton alle ja argumentoidaan örvellyksellä.


      • hommaa.uudet
        kävele.pitkäniemeen kirjoitti:

        Ratikan tuomat huononnukset nähtävästi halutaan lakaista maton alle ja argumentoidaan örvellyksellä.

        Taitaa vaan lääkitys pettäneen yhdellä ratikkauskovaisella.


      • nauranoinauran

        Ratikka on hyvä>Piste. Syrjässä asuminen oma valinta >Piste. Jos ei ole niin souvot>Piste
        Valittaa saa>Piste.
        Minulle ratikka on erinomainen>Piste.
        Muut itkeköön jos se ei ole>Piste.
        Ratikka on varmasti trulossa>Piste.
        Minulla on niin mukava ja hyvä olo> Piste.


      • Naurua.riittä
        nauranoinauran kirjoitti:

        Ratikka on hyvä>Piste. Syrjässä asuminen oma valinta >Piste. Jos ei ole niin souvot>Piste
        Valittaa saa>Piste.
        Minulle ratikka on erinomainen>Piste.
        Muut itkeköön jos se ei ole>Piste.
        Ratikka on varmasti trulossa>Piste.
        Minulla on niin mukava ja hyvä olo> Piste.

        Ketä kiinnostaa> kysymysmerkki


      • Omanapani

        Minua kiinnostaa,se riittääPiste


      • ags88
        kävele.pitkäniemeen kirjoitti:

        Ratikan tuomat huononnukset nähtävästi halutaan lakaista maton alle ja argumentoidaan örvellyksellä.

        Niistä huononnuksista olisi kiva lukea jotain muutakin kuin raivokasta mölinää ilman perusteluja.


      • Ehkä.et
        ags88 kirjoitti:

        Niistä huononnuksista olisi kiva lukea jotain muutakin kuin raivokasta mölinää ilman perusteluja.

        Laita jääpussi päähäsi, niin ehkä selviät ilman raivokohtausta lukiessasi.


      • äöl85
        Ehkä.et kirjoitti:

        Laita jääpussi päähäsi, niin ehkä selviät ilman raivokohtausta lukiessasi.

        Juurikin tuollaista tarkoitan. Ymmärrän, miksi otat sen henkilökohtaisena loukkauksena.


      • Örpf
        äöl85 kirjoitti:

        Juurikin tuollaista tarkoitan. Ymmärrän, miksi otat sen henkilökohtaisena loukkauksena.

        🎼sum praliarie sum praliarie 🎶 otappa kertosäe uudestaan


      • pystyt.siihen
        Örpf kirjoitti:

        🎼sum praliarie sum praliarie 🎶 otappa kertosäe uudestaan

        Sinä tunnut osallistuvan keskusteluihin vain järjettömillä mölähdyksillä ja kömpelöillä henkilökohtaisuuksilla. Minä puolestani uskon, että sinulla olisi varmasti paljon fiksua sanottavaa puheena olevaan asiaan. Kerro, mitä mieltä olet siitä. Osaat kyllä!


      • Örpf
        pystyt.siihen kirjoitti:

        Sinä tunnut osallistuvan keskusteluihin vain järjettömillä mölähdyksillä ja kömpelöillä henkilökohtaisuuksilla. Minä puolestani uskon, että sinulla olisi varmasti paljon fiksua sanottavaa puheena olevaan asiaan. Kerro, mitä mieltä olet siitä. Osaat kyllä!

        Nyyh, kyllä nyt sattui. Ei tule mitään kysymystäkään heti mieleen 😭


      • pystyt.siihen
        Örpf kirjoitti:

        Nyyh, kyllä nyt sattui. Ei tule mitään kysymystäkään heti mieleen 😭

        Yritä vaan, äläkä luovuta! Tässä on nyt vähän sellainen tunne, että ensimmäistä kertaa koskaan jotakuta kiinnostaa, mitä haluat sanoa.


    • Uutuutta

      Pysäkkejä tulee vähän joka suuntaan ja paikkaan. Onko niitä liian tiheässä?

      • Oi.autuutta

        Aivan turhan tiheässä on pysäkit. Vain päättärit ja Keskustorin pysäkki tarvitaan. Lentävännieniemi Hervanta varttitunnissa, ajattele mikä nopeus. Ei missäänpäin maailmassa ole niin nopeata ratikkaa. Aaah, tätä onnea! 😄😄😄


      • 10meetriä

        Minun pysäkki on kohdillaan, voi tätä ilonpäivää.


      • Toove

        Ratikka,liikkumisen riemuvoitto. Onko kellään pahaa sanottavaa Meidän Radarista.


      • pikainen.arvio

        Radari? Hehee.. vihdoin uusi sana !! Vanhat ehdotukset ei ole liiemmin innostaneet.

        Radari. Joo, kyllä käy.


      • Ääh-kjäh-kiäh
        pikainen.arvio kirjoitti:

        Radari? Hehee.. vihdoin uusi sana !! Vanhat ehdotukset ei ole liiemmin innostaneet.

        Radari. Joo, kyllä käy.

        Radari on hyvä. Ei pärjää hesalaiset spårineen


      • Fts.köh
        Ääh-kjäh-kiäh kirjoitti:

        Radari on hyvä. Ei pärjää hesalaiset spårineen

        Kotimatkaan hodari ja radari. Muuta ei tarvita.


      • Anonyymi
        pikainen.arvio kirjoitti:

        Radari? Hehee.. vihdoin uusi sana !! Vanhat ehdotukset ei ole liiemmin innostaneet.

        Radari. Joo, kyllä käy.

        Radarilla matkustava on retardi. Manse on lapin stadi!!


    • Anonyymi

      Ratikka jyräs bussit niiltäkin paikoin, missä ei vielä raiteita ole.
      ja keskustassakin vaikka bussit kulkisi esim. Hämeenkatua niin länsipuolelta välillä keskustori- Pirkankatu on hävitetty kaikki bussipysäkit.
      bussilinjan nro 8 keskustan näiden pysäkkien välillä on 650 m. Samalla matkalla ratikalla on kolme pysäkkiä.

      TAmpereen joukkoliikenteessä sanotaan samaa asiaa joka kysymykseen. "Linjastosta on karsittu päällekkäiset bussi- ja ratikkalinjat. Päällekkäinen liikennöinti ei ole perusteltua"
      Siis kun vaikka kysyy pysäkkien hävittämisestä matkalla missä kulkee sekä ratikka että bussi, niin voisiko tuo ratikan toinen pysäkki tuolla muutaman korttelin matkalla vaihtaa bussipyäskiksi.
      ja mitä tulee päällekkäisiin linjoihin: esim bussilinja nro 6 kulkee Taysin ja Linja-autoaseman väliä. Ratikka linja 1 kulkee Taysin ja Linja-autoaseman väliä.
      Onkohan tähän tullut nyt yksi hamoista. Kun tuo bussi on vielä kartalla.

      Mitä tekee bussilla mistä ei pääse pois jos ei ikkunasta hyppää.
      vai oletetaanko että tulen Pirkkalasta keskustorille, vaihdan ratikkaan vain voidakseni jäädä Tullintorin pysäkillä pois. Eikö tuohon 650 metrin matkaan olisi voinut bussipysäkille jättää tilaa. kun kuitenkin bussit joutuvat odottaa ratikan perässä siinä samalla kadun pätkällä.
      ovea vaan ei voi aukasta kun ei ole bussipysäkki.

      En tiedä mihin voisi vielä laittaa palautetta, kun joukkoliikenteen asiakaspalvelussa ainakin on ihan ääliömäisiä ihmisiä. vastaa päällekkäisitä linjoista, mitä on saanut kuulla jo ihan tarpeeksi useiden vuosien ajan. vaikka kysyisi pysäkeistä.
      onhan tuo kasikin Koskipuistosta Pyynikintorille päällekkäinen linja ratikka kolmosen kanssa, mutta bussista vaan ei pääse yli puoleen kilometriin pois. ratikkapysäkkejä samalla matkalla on kolme.

    • Anonyymi

      Se takia pysäkkejä on vähän, että ratikkakuskit ehtivät ajaan rallia ja kolareita.

    • Anonyymi

      Kyllä ne ihan hyvät ovat pysäkit ovat.

    • Anonyymi

      Tampereen ratikka on niin naurettava investointi että ratikat voisivat kulkea vaikka pysähtymättä päättäriltä päättärille ilman etttä kukaan huomaa mitään erikoista .
      Kuka ratikkaa tarvitsee yhtään mihinkään ?

      • Anonyymi

        Kyllä minä kuljen ratikalla kerran pari viikossa ja aina siellä on muutama kymmenen matkustajaa minun lisäkseni.


    • Anonyymi

      Siis kävellen olisit jo perillä.

    • Anonyymi

      Tehkää jotain, älkää valittako. Muutto ihmisten pariin tai muuttakaa turkuun.
      Palvelut parantuu.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe