Meille soitettiin Suomen Verkkoturvapalvelusta ja tarjottiin kotisivupalveluita. Olin juuri uusinut kotisivut, joten varmistivat että olenko rekisteröinyt yleisimmät verkkopäätteet oman brandin turvaamiseksi. Harjoitan pääasiassa kansainvälistä kauppaa, mutta eipä sitä olisi itse ymmärtänyt semmoisia muitakin verkkotunnuksia olisi hyvä rekisteröidä. Soittaja oli hyvin ystävällinen eikä tyrkyttänyt rekisteröintiä, mutta halusin rekisteröinnin joten he hoitivat rekisteröinnin samantien, eikä hintakaan ollut kallis verrattuna muiden hintoihin. Suosittelen tätä palvelua lämpöisesti. Auttavat yrityksiä rekisteröimään näitä tunnuksia, mutta ilmeisesti pääsääntöisesti tekevät kotisivuja firmoille.
Suomen Verkkoturvakeskus
227
12521
Vastaukset
- SeikkulanSuvi
Pojat tekivät meille hyvin modernin ja toimivan kotisivukokonaisuuden. Täysi kymppi heille tästä. Palvelu on erittäin ystävällistä ja jaksavat kuunnella asiakasta ja toteuttavat asiakkaan toiveet.
Suosittelen myös rekisteröimään useamman kuin .fi tunnuksen. Yleisimpiä ovat vissiin ne com, net, info, org, live, online yms.....ja onhan niitä varmaan vaikka kuinka paljon lisää.- Anonyymi
Älä puhu paskaa, huijari firma!
- Anonyymi
"Pojat" täällä chättää keskenään. En usko ainoatakaan tämän keskustelun kommenttia todelliseksi.
- weqdfsdfs
Huijauslafka tuo on!
Kannattaa kiertää kaukaa!- Anonyymi
Eivät ainakaan minua ole huijanneet. Lasku oli tilauksen mukainen.
- Anonyymi
Tää on huijarifirma. Lue viestiketju loppuun, niin pääset jyvälle firman toimintatavoista.
- Anonyymi
Ihan perusvedätys. Ei kannata reagoida mitenkään, eikä etenkään kannata maksaa.
Kyseessä ei ole mikään viranomainen, vaan huijari. - Anonyymi
Ei valitettavaa. Ovat toimineet meidän domainien ylläpitäjänä jo pidempään. Yksityinen toimija, ei esittäydy viranomaisena.
- Anonyymi
Minua eivät huijanneet, tekivät rekisteröinnin niin kuin pyysin ja tekivät sen välittömästi, pyysivät myös tarkastaa että linkitykset toimivat.
Tarkastin ja hyvin toimivat. Maksoin laskun ja olen tyytyväinen.
Outoa tekstiä osalta kirjoittajista. Enimmäkseen olen kuullut hyvää palautetta, mutta voihan sitä aina olla tyytymättömiäkin asiakkaita.
Jonkin verran taitaa myös olla kilpailijoilla näppinsä pelissä kirjoitusten takana, mitä tiedän 40 vuotta yrittäjänä toimineena.
Noh, kilpailu on kovaa ja kaikki konstit on käytössä. - Anonyymi
Itse sain täyden palvelun sovittuun hintaan. Enkä tullut mitenkään huijatuksi. Tuli kivat kotisivut ja huokeeseen hintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua eivät huijanneet, tekivät rekisteröinnin niin kuin pyysin ja tekivät sen välittömästi, pyysivät myös tarkastaa että linkitykset toimivat.
Outoa tekstiä osalta kirjoittajista. Enimmäkseen olen kuullut hyvää palautetta, mutta voihan sitä aina olla tyytymättömiäkin asiakkaita.
Jonkin verran taitaa myös olla kilpailijoilla näppinsä pelissä kirjoitusten takana, mitä tiedän 40 vuotta yrittäjänä toimineena.
Noh, kilpailu on kovaa ja kaikki konstit on käytössä.Kilpailijat löytyvät omalla nimellään Suomen rekistereistä-tämä kyseinen firma ei-tästä voi jokainen vetää johtopäätöksensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei valitettavaa. Ovat toimineet meidän domainien ylläpitäjänä jo pidempään. Yksityinen toimija, ei esittäydy viranomaisena.
Mikä yksityinen toimija?? Suomen viranomaisten mukaan tätä lafkaa ei ole olemassakaan. Mihin Suomen Verkkoturvakeskus tilittää arvonlisäverot, joita näiltä tilaajilta laskuttaa? Verohallinnosta eivät tätä firmaa löytäneet.
- Anonyymi
Suomen valtiolle maksaavat kuulemma verot. Verohallinnosta ei löydy tietoja palvelun nimen mukaan vaan pelkästään yritystietojen mukaan. Et varmaan tiennyt sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, kilpailu on kovaa ja kaikki konstit on käytössä.Onko sinulla hallintaoikeus sivuihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei meitäkään huijattu. Rekisteröinti tehtiin ja siitä tuli vahvistus ja kaikki toimi hyvin. Hyvä että saatiin rekisteröinti hoidettua eikä tarvitse huolehtia siitä enään.
- Anonyymi
Voi veljet. Opastaako muhoksen kunta nykyään ihmisiä harrastamaan seksiä?
- Anonyymi
Valitettavaa toi Muhoksen homma.Itse olen ollut täysin tyytyväinen palveluun. Ja aion jatkaa kyseisen firman kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä yksityinen toimija?? Suomen viranomaisten mukaan tätä lafkaa ei ole olemassakaan. Mihin Suomen Verkkoturvakeskus tilittää arvonlisäverot, joita näiltä tilaajilta laskuttaa? Verohallinnosta eivät tätä firmaa löytäneet.
Mun tietääkseni tää on palvelu eikä verohallinnosta voi löytää palveluiden nimijä. Ja Suomeen maksaa kuulemma veronsa. Ei oo niin kuin Fonecta mitä pidetään niin hyvänä palveluna, mutta monikaan kuka Fonectan palveluita käyttää ei tiedä että Fonecta ei maksa veroja Suomeen vaan rahat menevät Panamaan. Siitä on ollu uutisissakin paljon juttua, mutta siitä ei tehdä isoa numeroa sillä niiden firmojen johdossa on isompi kenkäistä porukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilpailijat löytyvät omalla nimellään Suomen rekistereistä-tämä kyseinen firma ei-tästä voi jokainen vetää johtopäätöksensä.
Sen palvelun omistaa vissiin ulkomaalainen firma. Vähän niinku Fonectan omistaa panamalaiset firmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla hallintaoikeus sivuihin?
Miksi pitäisi olla? Mielelläni annan heidän toimia suojattujen verkkotunnusteni ylläpitäjänä, koska ovat siinä ammattilaisia. En ole laittamassa sivustoja suojatuilla verkkotunnuksilla joten en tarvitse niille mitään hallintaoikeutta. Annan heidän hallita niitä minun säännöilläni.
- Anonyymi
Verkkotunnuspäätteitä kaupitellaan aktiivisesti ja säännöllisin väliajoin jopa aggressiivisesti. Kannattaa miettiä etukäteen, mitä verkkotunnuspäätteitä tarvitsee tai haluaa itselleen tai yritykselleen. Helpointa on rekisteröidä kaikki haluamansa verkkotunnuspäätteet saman verkkotunnusvälittäjän kautta. Internetissä voi käyttää useita satoja eri verkkotunnuspäätteitä, eikä kaikkia ole suinkaan tarkoituksenmukaista rekisteröidä itselle. MIETI siis haittaako joku xxxx@live sinun liiketoimintaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedätys ja kusetus. Kaupataan ja pelotellaan tietämättömiä...
"...meille on tullut tietoon että 'joku' yrittää rekisteröidä teidän domainia..."
1. Toimintaa harjoitetaan tarkoituksella harhaanajohtavalla nimellä (tämä ei ole laitonta)
2. Koko lafkaa ei ole virallisesti olemassa, eli joku tekee 'omaan piikkiin'
3. Tuo "joku" jonka mainitsevat on käytännössä ei kukaan tai he itse.
4. Valehtelevat päin namaa, esim. meidän tapauksessa on jo (.com) domain ulkomaisella toimijalla, eivät edes vaivautuneet sitä tarkistamaan.
5. Alkoi soittajalla ääni väristä kun kuuli että soitti toimijalle joka tekee itse sekä domain rekisteröintejä että verkkopohjaisia sovelluksia.
Periaatteessa ylimääräisten domain päätteiden varaaminen on ihan ok, mutta suurimmalla osalla pienistä yrityksistä ei ole siihen mitään tarvetta. Ja jos siihen leikkiin lähtee niin saa sitten varautua varaamaan pitkän listan. Tämä soveltuu lähinnä suuremmille yrityksille ja varsinkin niille jotka toimivat kansainvälisesti.
Sittenkään ei kannata ottaa rekisteröintiä miltään kaupparekisteriin merkitsemättömältä toimijalta (joka luultavasti rekisteröi ne omiin nimiinsä.) Vaan käy joko itse hoitamassa rekisteröinnin jossain luotettavassa palvelussa tai ottaa ne samasta osoitteesta joka toimittaa nykyisen verkkosivuston. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei meitäkään huijattu. Rekisteröinti tehtiin ja siitä tuli vahvistus ja kaikki toimi hyvin. Hyvä että saatiin rekisteröinti hoidettua eikä tarvitse huolehtia siitä enään.
Näin myös meillä, kaikki toimii niinkuin meille kerrottiinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, kilpailu on kovaa ja kaikki konstit on käytössä.Jos yritys tekee telemarkkinointia kauppa ja karkuun taktiikalla, niin voi odottaa saavansa niskaan kritiikkiä ja negatiivisia kommentteja. Ihmisten rahastaminen ja huijaaminen yleensä aiheuttaa semmoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen valtiolle maksaavat kuulemma verot. Verohallinnosta ei löydy tietoja palvelun nimen mukaan vaan pelkästään yritystietojen mukaan. Et varmaan tiennyt sitä.
Ai niinkö tekee: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/02/22/suomalaisyrityksia-huijattu-puhelimitse-ostamaan-turhia-verkkosivuja-mot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen palvelun omistaa vissiin ulkomaalainen firma. Vähän niinku Fonectan omistaa panamalaiset firmat.
Fonectalla on konttori Suomessa. Fonectalla on y-tunnus Suomessa. Fonectalla on oikeita työntekijöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hektor Oy on aputoiminimeltään Verkkoturvakeskus VTK
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hektor Oy on aputoiminimeltään Verkkoturvakeskus VTK
Tällä VTK firmalla ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa. Eri yritys, eri ala. Verkkoturvakeskus VTK myy yrittäjiä auttavaa irtisanomispalvelua, jolla pääsee eroon haitallista hakemistopalveluista. Eli tämä kommentoija taisi lukea aiheen väärin? Tai sitten kyseessä on maksettu kommentti jostain muusta hämäräperäisestä "Suomen" etuliitteisestä yrityksestä kuten Suomen Verkkoviestintäkonsultit, Suomen Verkkoviestintäkeskus tai Suomen Yrityssuojapalvelusta - monta nimeä, yksi firma, voi googlettaa, varsinkin sen oikeusjutun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun tietääkseni tää on palvelu eikä verohallinnosta voi löytää palveluiden nimijä. Ja Suomeen maksaa kuulemma veronsa. Ei oo niin kuin Fonecta mitä pidetään niin hyvänä palveluna, mutta monikaan kuka Fonectan palveluita käyttää ei tiedä että Fonecta ei maksa veroja Suomeen vaan rahat menevät Panamaan. Siitä on ollu uutisissakin paljon juttua, mutta siitä ei tehdä isoa numeroa sillä niiden firmojen johdossa on isompi kenkäistä porukkaa.
Sä taidat olla se tyyppi joka soittelee tän firman nimissä koska samaa sontaa suollat kuin ne ”myyjät”, ihan sanatarkasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse sain täyden palvelun sovittuun hintaan. Enkä tullut mitenkään huijatuksi. Tuli kivat kotisivut ja huokeeseen hintaan.
Joukkokannetta kehään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla hallintaoikeus sivuihin?
Huijari firma toi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huijareita kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yritys tekee telemarkkinointia kauppa ja karkuun taktiikalla, niin voi odottaa saavansa niskaan kritiikkiä ja negatiivisia kommentteja. Ihmisten rahastaminen ja huijaaminen yleensä aiheuttaa semmoista.
Joo näitä huijareita riittää.
- Herrmann1957
Meille tekivät upeat kotisivut. Nuoret, energiset ja pätevät kaverit. Luvatut aikataulut pitivät paikkansa kotisivujen valmistumisen suhteen ja hinta oli edullinen. Ei valitettavaa näistä kavereista. Minä myös suosittelen.
- Anonyymi
Suosittelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen.
Täyttä paskaa noi huijarit miksi tää jatkuu ja jatkuu ?
- Jere29
Meille ilmoittivat jostain joka haluaa rekisteröidä meidän nimellä tunnuksia ja neuvoivat miten voimme itse rekisteröidä kyseiset tunnukset itsellemme. Rekisteröimme ne heidän opastuksellaan eikä meiltä veloitettu euroakaan. Pystyy maksamaan netissä luottokortilla ja sivustoja on paljon.
- Anonyymi
Minä myös pyysin neuvoa domeinien rekisteröintiin. Neuvoivat ja sain kuin sainkin rekisteröityä domeinit mitä tarvitsin, eikä tarvinnu mitään maksella heille.
- Anonyymi
En minäkään joutunut maksamaan vaikka istuivat kauan puhelimessa ja neuvoivat minua tekemään rekisteröinnin itse. Muut toimijat veloittavat ajastaan jos joutuvat neuvomaan ja opastamaan asiakasta. Yleensä veloittavat huimana puhelinlaskuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään joutunut maksamaan vaikka istuivat kauan puhelimessa ja neuvoivat minua tekemään rekisteröinnin itse. Muut toimijat veloittavat ajastaan jos joutuvat neuvomaan ja opastamaan asiakasta. Yleensä veloittavat huimana puhelinlaskuna.
voi et tietenkään joutunut maksamaan kun olet kuseisen firman palveluksessa
- MarkettajaSeppo
Niitä harvoja mukavia puhelinsoittajia. Ystävällinen palvelu eivätkä tuputa mitään väkisin. Neuvovat ja auttavat kotisivu ja verkkotunnusasioissa. Meitä myös neuvottiin puhelimen välityksellä mistä löytyy verkkotunnuskanavat ja miten niitä ostetaan vuodeksi käyttöön.
- Kuljetus-Gabriel
Yhdyn tähän kommenttiisi ja olen samaa mieltä kanssasi.
- Antenni-Ola
Samma här. Mukavaa ja tehokasta palvelula!
- YrittäjäinRaahe
Rehtiä ja auttavaisia kavereita. Se mitä sovittiin niin piti ja siitä annan pojille täydet 10 pistettä. Käytän jatkossakin Suomen Verkkoturvakeskuksen palvelua, mikäli on tarvetta.
- Anonyymi
Meille soitti erittäin kohtelias nuori mies tarjoten kotisivu-palveluita. Olimme juuri uusineet sivumme, joten emme päässeet kauppoihin.
- spurku1234
Meillekin soitettii tuolta ja aluksi suhtauduin todella skeptisesti ja ehkä vähän liiankin töykeästi soittajalle nii kuin kaikkiin ketkä soittavat ja tarjoavat jotain, mutta loppujen lopuksi rekisteröimme firmalleni yleisimmät verkkodomeinit enkä mennyt konkurssiin hinnankaan suhteen:) Nyt ku olen lukenut hieman enemmän näistä verkkodomeineista, niin ymmärrän että kyllä kannatti tehdä se ja ei siinä mene eurot hukkaan.
- Anonyymi
Onpa tyhmää porukkaa?
- AnneliLappalainen
Kuulin kaveriltani tästä palvelusta ja itse rekisteröin Suomen verkkoturvakeskus- palvelun kautta verkkotunnukset yritystäni perustaessa. Helppo, nopea ja edullinen tapa, eikä tarvitse itse stressata yhtään, sillä nämä kaverit tietävät mitä kannattaa ja mitä ei kannata rekisteröidä.
- Anonyymi
Joo ei nuo huijarit jää kiinni ikinä ku omistaja Espanjassa hilluu.
- Yksinyritänjapärjään
Viime syksynä kysyin apuu verkkotunnusten rekisteröimisessä Suomen Verkkoturvakeskukselta kun kaverini suositteli ja homma hoitui käden käänteessä ja sain rekisteröityä verkkotunnukset mitä halusin, eivätkä pyytäneet mitään maksua vaikka puhelimessa menikin se 10 minuuttia kun neuvoivat minua miten se tulee tehdä. Mukavia ja rentoja kundeja. Eivät rahasta niin kuin moni muu firma.
- Kesämies89
Tällä firmalla teetätin viime kesänä kotisivuni. Ei valitettavaa.
- Anonyymi
Joo joukkokanne kehiin?
- naurettavajuttu
Jonkun mielestä tuo on yritysidea ja yrittää toteuttaa sitä. Erilaisin keinoin.
Asia on niin, että toiminta lähinnä ärsyttää , kun tulevat toiminta-alueelle jossa olet itse.
Luulevat pääsevänsä osingoille jostakin, mutta sekä idea, että lähestymistapa ovat röyhkeitä, joten se siitä. Ei mitään tulevaisuutta.
Aloittaja lienee tämän idean rahastaja?- Pisnesmies4912
Hyvähän se vaan on että on kilpailua mikä pitää hinnat kurissa. Näyttää olevan yleistä myös se että kilpailijat moittivat täällä netissä toistensa toimintaa ja koittavat syödä toisiaan pois markkinoilta keinoilla millä hyvänsä. Omasta puolesta nostan hattua näille ahkerille pojille, sillä meillä sujui yhteistyö heidän kanssaan täysin mutkattomasti.
- Anonyymi
Huijareita nuo puhelinmyyjät.
- Jeps
Huijausyritys, tosin suht pienellä katteella verrattuna perinteisiin huijareihin. Domainien rekisteröintihinnat on normaalisti luokkaa 15 e/vuosi näillä 25 e/vuosi. Samaa sarjaa DNS Finland -nimisen kanssa ( https://www.yrittajat.fi/uutiset/604263-maksoitko-vahingossa-domain-huijarille-ala-reagoi-tahan-sahkopostiin-mitenkaan ), mutta puhelinmyyntinä. Firman kotisivuja kun katsoo, ei löydy ainoatakaan oikeaa henkilöä, yrityksen nimeä tai osoitetta. Ei myöskään kotisivutuotannosta viitteitä. Tännehän pystyy kirjoitamaan tosiaan kuka vain ja kuinka monella nimikkeellä tahansa.
- Anonyymi
Hah hah
- kihvelinvelivohveli
Hyvä ja toimiva palvelu. Auttavaisia heppuja. Hoitavat asiat miten sovitaan. Peukut jätkille!
- Täysihuijarifirma
Täysi huijarifirma. Viestiketju on selkeästi "firman" poikien omaa kehua.
Ensinnäkin, katso heidän kotisivujaan ja tee omat päätelmäsi onko sivusto luotettava.
Soittavat ja ilmoittavat, että joku on ostamassa domainisi ja yrittävät näin ostattaa heidän kauttaan domainisi. Pysy kaukana tästä firmasta! - MarkkuLahtinenHelsinki
Kilpailu taitaa tällä alalla olla aika kovaa kun tästäkin firmasta kirjoitetaan jo pahaa.
Itse kannustan poikia jatkamaan hyvää työtään.
Ihmettelen kovin että miten suomi24 edes julkaisee tämmöisiä kommentteja. - Anonyymi
Ei oo huijarifirma. Soitin ja pyysin rekisteröimään ja ylläpitämään meidän kotisivujen domaineja. Tekivät rekisteröinnin välittömästi ja ohjasivat liikenteen verkkotunnuksista meidän omille sivuille. Hinta 5 € halvempi kun DNS Finlandilla ja 1€:n kalliimpi kun Zonerilla, mutta homma toimii moitteettomasti. Ei valitettavaa.
- Anonyymi
Ei noita älyäis kyllä ite suojata, ku ei tiijä näistä netti jutuista oikein hölynpölyä.
Meidän seurakunnan verkkotunnus oli napattu.
https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/haukiputaan-seurakunnan-vanha-osoite-paasi-vaariin-kasiin/632057/ - Anonyymi
Täysihuijarifirma kirjoitti:
Täysi huijarifirma. Viestiketju on selkeästi "firman" poikien omaa kehua.
Ensinnäkin, katso heidän kotisivujaan ja tee omat päätelmäsi onko sivusto luotettava.
Soittavat ja ilmoittavat, että joku on ostamassa domainisi ja yrittävät näin ostattaa heidän kauttaan domainisi. Pysy kaukana tästä firmasta!Tarkistin asiaa viestintävirastolla ja kuulemma on laillista ilmoittaa jos joku koittaa ottaa toisen nimellä verkkotunnuksia käyttöön. Jopa kehoitetaan ilmoittamaan mutta harva nykytoimijoista ilmoittaa niistä koska montakaan toimijaa ei kiinnosta muuta kuin tehdä se rekisteröinti. Noh tulipahan asialle varmuus ja tietää mitä uskoo ja mitä ei.
- Anonyymi
Joo täysiä mätäpäitä .
- PaksuBertta
Näyttää vahvasti siltä, että tarinan aloittaja ja suurin osa keskustelussa mukana olijoista edustaa ko. yritystä :)
YTJ ei edes tunne Suomen Verkkoturvakeskusta nimeltä ja toinenkin sinnepäinkään oleva yritys on aputoiminimenä ja sekin lähtenyt toimimaan vasta reilu kuukausi sitten. Mitenkähän nuo aikaisemmat selittäjät ovat voineet teettää tällä firmalla jo viime kesänä kotisivujaan yms.... kun ei ole ollut koko yritystä olemassakaan :) :)- Herrmann1957
Oletko kenties kilpailija näille pojille?
- Anonyymi
Joo omistajan dalidomi asuu Espanjassa mitenköhän sen idiotin sais käsiin?
- SamiHirvonen
Kyllä tämä palvelu on ollu toiminnassa ainakin jo viime vuonna. Tarjosivat meillekin kotisivupalveluita kun kilpailutimme kotisivujen tekijän.
- Anonyymi
Mitä y-tunnusta firma käytti laskussaan?
- Vanhus63
Eivät tyrkyttäneet palveluitaan väkisin mikä on hyvä asia, vaan kertoivat ja neuvoivat näissä kaikissa rekisteröintijutuissa. Palvelu oli hyvin edullinen, joten pyysin heidän tekemään rekisteröinnit puolestani. Se oli itselleni helpompaa, kun en itse tiedä näistä jutuista paljoakaan.
- Anonyymi
Meillä yhteistyö toimi kanssa moitteettomasti ja sain sen mitä sovimme puhelimessa. Hyvä että on tällaisiakin firmoja. Olen jo kyllästynyt moneen muuhun soittajaan.
- Verkonkokija
Pyysin rekisteröimään verkkotunnuksia. Puhelun päätteeksi meni 10 minuuttia ja verkkotunnukset oli rekisteröity. Nopea, luotettava ja edullinen palvelu.
- Anonyymi
Ei niitä pakko olisi ollut heidän kauttaan rekisteröidä, mutta vaivattomammin se kävi koska itse olen niin kiireinen töissäni, niin en jaksa alkaa perehtymään moisiin. Olisivat myös opastaneet miten ne rekisteröidään itse, mutta katsoin järkevämmäksi antaa ammattilaisten hoitaa.
- Jannuhuoleton77
Hyvä että alalla on kilpailua. Pysyvätpähän hinnat kurissa.
- Anonyymi
Joo noihin ei kannata haksahtaa
- Yrittäjää-laitetaan
Tää verkkoturvakeskus toimii ilmeisesti Espanjasta käsin, kun puhelinmyyjätyönhakuilmoitus oli tammikuussa Marbellan tiimiin. Eli sieltä käsin näppärät pojat hoitelevat näitä asioitaan välillä kovinkin näppärästi. Vrt. Espanjasta käsin on toimittu lomaosakekaupoissakin aikanaan turhankin näppärästi.
Yritys ei löydy Suomen yritysrekisteristä. Varsinainen Suomen verkkoturvakeskus, kun haittaavat itse verkkoturvaa... No yritystä tällä yrityksellä on ainakin siinä, että yrittävät myydä yrityksille tarpeettomia domaineja. Yrittävät käyttää hyväksi toisten tietämättömyyttä.
Itse olen välillä ihmetellyt, miten toiset viitsivät näin tehdä toiselle, eikö ole omaatuntoa...- Mähaluanspaniaan
Itse hain tätä Marbellan työpaikkaa netistä ja minulle kerrottiin että työnkuva on puhelinvaihteessa istumista, asiakaspalvelutyötä tai kotisivujen tekemistä espanjalaisille asiakkaille. Ilmeisesti heillä on toimistoja ympäri maailmaa.
- Rami190685
Yleisimmät verkkotunnukset rekisteröimällä suojaat oman yrityksesi nimen tai brändin. Minun kotisivujeni luoja suositteli sitä minulle ja näin teinkin. Nykyään verkkotunnusten rekisteröinti on vielä todella halpaa. Ilmeisesti bisneksesi on niin pientä että sinulla ei ole mitään väliä kaappaako joku brändisi etkä ole halukas maksamaan rekisteröinnistä, vaan olet niitä prototyyppejä kenen pitäisi saada kaikki ilmaiseksi tai jopa sinulle pitäisi maksaa siitä...ja nariset muutenkin joka asiasta.
Tarpeettomia domaineja?...koita poju kasvattaa hieman bisnestäsi niin ymmärrät miten tärkeää on suojata omaa brändiä. - Anonyymi
Tässä hyvä esimerkki. Muhosopas.com sivustolta pääsee nauttimaan saksalaista aikuisviihdettä.
Opashan se on sekin...aikuisviihteeseen :D
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/28caae9b-6ed1-4f00-a83e-68ab436e3d02 - Anonyymi
Ei toi oo ainoo tapaus.
https://yle.fi/uutiset/3-7058957
http://elepomaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/229385-identiteettivarkaus
https://shl.fi/2017/08/10/taidepappila-fi-karkasi-ulkomaille/
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001554203.html
https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000001347304.html
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/ex-poliitikko-yllättyi-ikävästi-–-tivi-hannu-takkulan-nettisivu-kaapattiin-mainostaa-nyt-pikavippejä/ar-BBLEDtO
https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Verkkotunnusmarkkinoilla-kalastellaan-parhaita-osoitteita/732894
https://www.ksml.fi/kotimaa/Jyväskyläläisen-hierontafirman-nettiosoite-kaapattiin-ja-tilalle-nousi-saksalainen-verkkokauppa-–-yrittäjä-ihmeissään/1083616 - Anonyymi
Minulle tuli ainakin soitto suomesta. Itse otin palvelun käyttöhön ja olen ollut ainakin tähän asti tyytyväinen. Aluksi epäilin mutta sitten tarkastin että verkkotunnukset olivat rekisteröity ja liikenne niistä ohjautui firmani sivuille.
- Minävain76
Mukava lafka. Eivät pyydä domainien rekisteröinnistä kun rekisteröintimaksun. Neuvovat myös miten voit itse rekisteröidä verkkotunnuksia, eivätkä veloita siitä mitään. Kannattaa itse kokeilla miten palvelu toimii ja miten asiallista toiminta on. Jatkakaa samaan malliin.
- MaunoLeppänen
Rekisteröimme verkkotunnuksia Suomen Verkkoturvakeskuksen kautta ja maksoimme palvelusta vain rekisteröintimaksut. Olen omalta osaltani erittäin tyytyväinen palveluun minkä sain.
- ManuLappenen
Normaali useimpien eri (.net, .com yms) verkkotunnusten rekisteröinti useimmilla hinta pyörii alle 15 euron hinnoissa. Eivätpä ole "suojanneet" omaakaan domainiaan.
- Matilaisenmatti
Sain .fi loppuisen n.15 eurolla. Kansainväliset domainit on kalliimpia riippuen domainin päätteestä.
Itse maksan .online -päätteestä 45 euroo vuosi ja .co -päätteestä 40 euroo ja .com päätteestä 20 euroo ja .net -päätteestä 18 euroo ja .org -päätteestä 20 euroo. Itse katsoin parhaimmaksi suojata brändin oikein kunnolla. Kotimaiselle Zonerilla näyttää olevan 24 euroo vuosi. Aika kilpailtu ala joten tuskin kellään kovin kalliit hinnat on, joten melkein sama mistä ostaa. - MarkoVauhkonen
fi -verkkotunnukset ovat halvempia sillä ne ovat maakohtaisia, eli fi tarkoittaa Finland. Kansainvälisistä joutuu pulittamaan enemmän ja niitä käytetään enemmän. Joku tietämätön kirjoitti netissä, että verkkotunnukset maksavat vain 4-12Eur./vuosi. Vuodeksi ehkä saakin ensirekisteröijä tarjouksella 12 Eur. ,mutta vuoden jälkeen hinta pomppaa 30 Eur.
- Anonyymi
Köyhät kattelee hintoja.
- Anonyymi
On noi näköjään jollekin rekisteröity. Ei oo vapaana kun yritin.
- RoineRainer
Aika erikoinen firma tuo Suomen Verkkoturvapalvelu, onko sitä oikeasti sillä nimellä edes olemassa., en nimittäin löytänyt. Mainostavat täällä itseään kehuen (tyhmempikin ymmärtää kenen aloitus on ja nuo positiiviset kommentit. Ei kukaan "kehuva asiakas" kirjoita tuollaista tekstiä) ja puhelimessa sitten taas lähes uhaten verkkotunnusten rekisteröimisellä muuhun tarkoitukseen yrittävät niitä myydä, väkisin. Meidän firma saa ne samat verkkotunnukset halvemmalla siltä verkkotunnusvälittäjältä jolta se .fi verkkotunnuskin on aikoinaan ostettu. Älkää ihmiset menkö halpaan näiden kanssa.
https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/fi/ajankohtaista/verkkotunnuspaatteita-kaupataan-fi-verkkotunnuksen-haltijoille-aktiivisesti- Anonyymi
Hai sie RoineRainer. Eipä noissa hinnoissa suuria eroja näytä olevan. Tietenkin jos on huono taloudellinen tilanne ja eikä halua maksaa mistään mitään, niin silloin tietenkin kannattaa itkeä täällä ja valittaa kaikesta. Itsellä on jo sen verran kokemusta että en ota ikinään mitään halvinta enkä kalleinta, vaan maksan keskitason hinnan niin saan tarvittavan hyvän palvelun.
- Anonyymi
Tuskin monikaan pienyrittäjä pääsee tienailemaan rekisteröimällä verkkotunnuksia:) Tietenkin jos jostain saa verkkotunnuksen rekisteröinnin euron halvemmalla kun toiselta, niin silloin ei kannata tilata rekisteröintipalvelua, sillä muutoinhan sille palvelun tarjoajalle jää siitä euro voittoa palvelusta ja ne pääsee rikastumaan ja jatkamaan toimintaansa:) Tää Suomi on niin kateellisten maa että ei oo tosi. Silloin ollaan onnellisia kun naapurilla menee perseelleen ja firma menee konkurssiin...vai miten se meni.
- Anonyymi
erittäin hyvä artikkeli mitä tapahtui kaverilleni.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/255730-ex-poliitikko-yllattyi-ikavasti-tivi-hannu-takkulan-nettisivu-kaapattiin-mainostaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hai sie RoineRainer. Eipä noissa hinnoissa suuria eroja näytä olevan. Tietenkin jos on huono taloudellinen tilanne ja eikä halua maksaa mistään mitään, niin silloin tietenkin kannattaa itkeä täällä ja valittaa kaikesta. Itsellä on jo sen verran kokemusta että en ota ikinään mitään halvinta enkä kalleinta, vaan maksan keskitason hinnan niin saan tarvittavan hyvän palvelun.
Omistaja hei, älä loukkaannu. Paukuttele vaan lisää niitä positiivisia asiakaspalautteita.
- Anonyymi
Itse toimin vuosi sitten sihteerinä yrityksessä mikä tekee kotisivuja pääasiassa yrityksille ja organisaatioille.
Varsinaisesti rekisteröimme verkkotunnukset tällöin palveluna ainoastaan yrityksen omille asiakkaille, mutta saimme todella paljon sähköposteja missä meitä pyydettiin rekisteröimään verkkotunnuksia.
Suurin osa näistä pyynnöistä tuli ympäri maailmaa ja halusivat meidän rekisteröivän verkkotunnuksia suomalaisten yritysten nimillä, tosin vain yleisimmillä kansainvälisillä tunnuksilla. Kuulin pomoltani myös että yritykset saavat Aasiasta kiristyssähköpostiviestejä missä kehoitetaan heitä ostamaan kaapatut verkkotunnukset super-kalliiseen hintaan. - Anonyymi
Kyllähän se vaan nykypäivänä on hyvä rekisteröidä muutakin kun .fi loppuinen pääte. Monikaan amatööri ei vielä ymmärrä miten haavoittuvainen yritys on kun joku ulkopuolinen nappaa verkkotunnukset muutamaksi vuodeksi toisen brändillä ja täkkää nettiin sivuston missä on kaikkee sontaa. Se saattaa vaikuttaa hieman bisnekseen.
- Anonyymi
Varokaa tätä firmaa, ovat todellakin täysiä huijareita! Soittavat ja kertovat saaneensa tietoonsa, että firman domaineja joku ulkomainen taho yrittää rekisteröidä. Laittavat nauhoituksen päälle, kun henkilö on haksahtanut tilaamaan. Kun sitten soiton jälkeen havahtuu, mitä tapahtui, niin soitetusta numerosta ei löydy mitään tietoja eikä numeroon pääse soittamaan takaisin. Valitsivat numeron 09-alkuiseksi, jotta viranomaisvaikutelma syntyy.
Jos joku taho näitä domaineja yrittäisi rekisteröidä, niin eihän viranomainen Suomen Verkkoturvakeskusta siitä tiedota. Puhuvat siis täyttä potaskaa, jotta saavat asiakkaan koukkuun.- Anonyymi
Miten 09-alkuisesta numerosta voi saada viranomaisvaikutelman??? :D
- Anonyymi
Uskoin sinun kirjoitustasi ja en rekisteröinyt verkkotunnuksia ja nyt niitä sitten ei ole enää ja ne on jollain toisella. Kiitos kauhiasti sinulle. Otatko nyt vastuun kirjoituksestasi jos minun firman kotisivu-nimellä avautuu aiheettomia ja törkeitä sivustoja, otatko?...kysyn vaan. Lopettakaa toistenne mollaaminen ja älkää kirjoitelko tänne väärää informaatiota. Näköjään näihin kirjoitteluihin ei kannata netissä luottaa ikinään. Olen todella suivaantunut.
- Anonyymi
Näitä tapauksia on netti pilvinpimein täynnä. Tässä on joku juttu Iltasanomista. Ihan hirveetä. Lukekaapas.
https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000001347304.html
Ei haluis omalla kohdalle. - Anonyymi
Viranomais vaikutelma -09 numerosta, selitätkö mitä tarkoitat sillä?
Viestintävirasto ei katso tätä yritystä huijariksi. Asiaa selvitetty. - Anonyymi
Viranomaisvaikutelma???
- Anonyymi
Tämä ns. verkkoturvakeskus yrittää myydä domaineja siten, että se väittää jonkun olevan paraikaa rekisteröimässä yrityksesi nimen omaavia domaineja. Tässähän ei ole mitään järkeä. ÄLÄ SIIS TULE HUIJATUKSI.
- Anonyymi
Ja tähän unohtui laittaa: terveisin Suomen Verkkoturvakeskus...teräviä kyniä penaalissa heilläkin.
- Anonyymi
Niin, tässähän nyt paljastit, kenen nimissä toimit. Teräviä kyniä.
- Anonyymi
Hyvä että ilmoittivat filunki pelistä. Tiedän jo henkilönkin kuka niitä koitti rekisteröidä. Sain selville nimenkin ja nyt olen ollut häneen yhteydessäkin. Kiitos että olitte valppaana pojat.
- Anonyymi
Sinänsä tuon firman domainrekisteröintihinnat eivät ole mitään sikakalliita (Jotkut vastaavalla tavalla markkinoivat firmat saattavat laskuttaa domainista ihan järkyttäviä summia), ja jos domainin haluaa rekisteröidä, niin ei mitään väliä rekisteröikö heidän kauttaan vai jostain muualta.
Mutta nuo eivät MISTÄÄN saa selville, että onko joku toinen domainia rekisteröimässä vai ei, kun sitä ei mistään erikseen kysellä, vaan domaini rekisteröidään suoraan. Eli tuo "joku muu on rekisteröimässä" on täyttä bullshittiä, jolla yrittävät vauhdittaa markkinointiaan.
Ja suomalaiselle pikkufirmalle riittää oikein hyvin .fi -loppuinen domain-nimi, ja jos nyt haluaa jonkun toisenkin "suojata", niin .com:n voi varata myös. Mitään muuta päätettä heidän asiakkaansa eivät juurikaan tule käyttämään. Sitten jos firma käy ulkomaankauppaa, niin kannattaa ehkä harkita myös kohdemaan domainpäätettä, esim. Ruotsissa .se
Ja sitten on noita typeriä päätteitä kuin esim. .biz -joita kukaan ei ihan oikeasti koskaan käytä, ja osa sähköpostien roskapostisuodattimistakin karsastavat moisia.
- Anonyymi
21-vuotta alalla toimineena yrittäjänä voi kertoa, että rekisteröintipyynnöt ainakin meille tulevat yleensä aina sähköpostilla ja joskus asiakas soittaa, joten sähköpostissa aina mainitaan tilaajan nimi, osoite ym. tiedot mitä tarvitaan rekisteröintiä varten. Muuten on vaikea tietää kenelle rekisteröinnin teemme. DNS Finland lähettelee sähköposteja suomalaisille yrityksille ja he kertovat viestissään että ulkopuolinen taho on juuri yrittämässä rekisteröintiä. Näitä viestejä olen itse saanut, mutta tästä Suomen verkkoturvakeskuksesta olen itse kuullut ihan positiivista palautetta.
- Anonyymi
Kyllä tää näköjään on nykypäivää. Eikö tähän ole keksitty lakia, että toisen nimellä ei saisi rekisteröidä tunnuksia.
Löysin tällaisen jutun:
https://www.ksml.fi/kotimaa/Jyväskyläläisen-hierontafirman-nettiosoite-kaapattiin-ja-tilalle-nousi-saksalainen-verkkokauppa-–-yrittäjä-ihmeissään/1083616 - Anonyymi
Nää on ihan hulluja jätkiä tekemään kotisivuja ja rekisteröimään domaineja. Pitäskö olla maksamatta laskua koska löysin toisen toimijan euron halvemmalla? Täähän tarkoittaa sitä että nää jätkät tienaa euron enemmän kuin noi toiset...eli nehän silloin huijaa meitä. Eihän ne voi pyytää euroa enempää kun noi toiset, ei niille saa jäädä kaupoista mitään, muuten ne huijaa.
- Anonyymi
Pitäisi olla maksamatta laskua, jossa laskun perusteet eivät ole kunnossa. Firma ei ole Suomen rekistereissä ja laskuttavat suomen arvonlisäveroa, vaikka eivät sitä mitä ilmeisemmin tilitä eteenpäin. Verottajalla on varmaan asiaa tälle firmalle.
Maksaja ei myöskään ole oikeutettu alv-vähennykseen. - Anonyymi
Kyllä minun laskuni kelpasi alv-vähennykseen, joten miksi sinun ei kelpaisi.
Taidat olla muutenkin vähän hakoteillä Suomen Lain suhteen.
Mun kaverilla on Maltalla yritys mikä myy Suomeen palveluita, mutta toimii Maltalta käsin, eikä heidän yrityksensä tarvitse olla Suomen rekisterissä.
Kun oot niin viisas, niin kerrotko mulle mikä laki määrää, että heidän firmansa pitäisi olla rekisteröitynä Suomeen? - Anonyymi
Ei tarvitse olla Suomessa rekisteröitynä. Kaverillani on maahantuontiyritys Gibraltarilla ja myy useaan eri maahan tavaraa(mm.Suomeen), eikä heidän firmaansa ole rekisteröitynä näihin kyseisiin maihin. Valaisetko hieman minullekin miksi pitäisi olla rekisteröitynä Suomeen? Muutitko juuri lakia?
- Anonyymi
Meidän lasku Suomen Verkkoturvakeskukselta kelpasi myös ALV vähennykseen. Nyt taitaa kirjoittajalla olla likaiset näpit pelissä. Tai selitäppä miksi sinun laskusi ei kelpaa ALV vähennykseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän lasku Suomen Verkkoturvakeskukselta kelpasi myös ALV vähennykseen. Nyt taitaa kirjoittajalla olla likaiset näpit pelissä. Tai selitäppä miksi sinun laskusi ei kelpaa ALV vähennykseen?
Luotettava toimija ja lasku kelpaa alv vähennykseen. Älä usko kaikkea mitä täällä kirjoitetaan.
- Anonyymi
Todella lapsellista kuvitella, että tämänkaltainen huijausmalli kantaa kovinkaan pitkään- voitte pojjaat (ja tytöt) Suomen Verkkoturvakeskuksesta jatkaa tätä ketjua loputtomiin, mutta pidemmän päälle vain rehellinen business kannattaa.
Ihan aluksi pitäisi noudattaa Suomen lakeja ja rekisteröidä yritys Suomeen, jos kerran lähettelee ”asiakkaille” arvonlisäveroa sisältäviä laskuja. Tätä yritystä ei löydy ytj:stä. Rikotte siis koko ajan Suomen lakia, ettekä itse sitä ymmärrä.- Anonyymi
Juuri asiakkaan puolesta asiaa tutkineena lakimiehenä voin kertoa, että saamieni tietojen mukaan ulkomaalainen toimija joka myy palveluita tai tuotteita Suomeen ei tarvitse olla rekisteröitynä Suomeen jos heillä ei ole Suomessa pysyvää toimitilaa. Arvolisäveron he kuitenkin joutuvat maksamaan Suomeen, niin kuin Suomen Laki edellyttää. Tarkistin verottajalta asiaa ja selvitin maksaako kyseinen toimija veronsa Suomeen ja vastaus oli myöntävä, joten tämä toimija toimii täysin Suomen Laissa säädettyjen lakipykälien mukaisesti. Mikäli toisin on niin sitten verottaja on valehdellut minulle. Tarkistin myös että Suomen Verkkoturvakeskus on palvelu, joten sillä heitä ei löydy YTJ:stä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri asiakkaan puolesta asiaa tutkineena lakimiehenä voin kertoa, että saamieni tietojen mukaan ulkomaalainen toimija joka myy palveluita tai tuotteita Suomeen ei tarvitse olla rekisteröitynä Suomeen jos heillä ei ole Suomessa pysyvää toimitilaa. Arvolisäveron he kuitenkin joutuvat maksamaan Suomeen, niin kuin Suomen Laki edellyttää. Tarkistin verottajalta asiaa ja selvitin maksaako kyseinen toimija veronsa Suomeen ja vastaus oli myöntävä, joten tämä toimija toimii täysin Suomen Laissa säädettyjen lakipykälien mukaisesti. Mikäli toisin on niin sitten verottaja on valehdellut minulle. Tarkistin myös että Suomen Verkkoturvakeskus on palvelu, joten sillä heitä ei löydy YTJ:stä.
Lakimieheksi et ole tehnyt päämiehesi antamia kotitehtäviä kovin hyvin! Sitä paitsi, soittamalla verottajalle et saa mitään tietoja yrityksen maksukäytöksestä verojen osalta. Sitä varten on vaikkapa YTJ, mistä voi käydä tarkastamassa liikeyhteisöiden verovelkatilanteen. Kerroppa vielä, minkä yrityksen nimellä ja y-tunnuksella tarkalleen ottaen näitä asioita tarkastit?
Suomen Verkkoturvakeskusta ei ole yrityksenä olemassa. Sillä ei ole mitään merkitystä, mihin palvelun tuottaja kotisivunsa on rekisteröinyt tai mistä päin maailmaa hän operoi. Sillä on merkitystä, kenelle myydään ja tietysti mitä myydään. Jos suomalaisille kaupataan jotain, silloin noudatetaan suomen lakeja. Yksityishenkilöitä suojaa kuluttajasuojalaki ja yrityksiä yleisesti suomen laki ja terve järki.
Verojen maksaminen taas ei ole aivan yksiselitteinen asia. Johonkin jokaisen on kuitenkin veronsa maksettava.
Palveluntuottajan verkkosivujen kotisataman sijasta paljon suurempi merkitys on sillä, kuka loppujen lopuksi lähettää laskun tuotteesta tai palvelusta. Tässä tapauksessa se on Etelä-Suomen Laskutuspalvelu Oy. Tämä yritys taas puolestaan on vahvasti rekisteröity suomeen. Sillä on y-tunnus, se on työnantajarekisterissä, se on arvonlisäverorekisterissä, sillä ei ole verovelkaa, sillä ei ole puutteita viranomaisilmoituksien antamisessa, eikä sillä ole liikevaihtoa. Viimeksi yritys on ilmoittanut 2017 liikevaihdokseen 6000€ ja sen jälkeen liikevaihtoa ei ole ollut. Eiköhän verovuosi 2018 ole jo valmistunut. Sitä on vaikea sanoa, että onko tämä palvelun operaattori vai toimivatko he bulvaanina jollekkin toiselle osapuolelle tarjoamalla kauttalaskutuspalvelun. Liikevaihdon ja sen kehityksen perusteella he eivät nähtävästi tee yhtään mitään. Mikä sinänsä on mielenkintoista, koska meitäkin he laskuttivat useita satoja euroja Suomen Verkkoturvakeskuksen varaamista verkkotunnuksista. Kuten sanottu, me emme tiedä, ovatko he kuitenkaan taho em. palvelun takana.
Myös palvelulla täytyy olla osapuoli, joka kantaa juridisen vastuun sen kautta tapahtuvasta toiminnasta. Suomen Verkkoturvakeskuksella tälläistä osapuolta ei näytä olevan. Puhelinnumero on salainen. Verkkosivusto ei anna mitään viitteitä yrityksestä tai ylipäätään mistään osapuolesta operaation takana. Miksi tämä salailu, jos kaikki on täysin laillista, eikä tuotteessa ole tai sen myymisessä tapadu mitään moraalisesti arveluttavaa?
- Anonyymi
Juuri rekisteröin yleisimmät verkkotunnukset heidän avustuksellaan. Kiitoksia hyvästä ja ystävällisestä palvelusta.
- Anonyymi
Tiesittekö että olemme olleet EU:ssa jo pidemmän aikaa. Euroopan Unioni on yhtenäinen ja turvallinen paikka yrityksille yrittää ja kaupankäynti on erittäin vapaata EU:n sisällä. Se ei todellakaan tarkoita sitä että sinun pitäisi rekisteröidä yrityksesi jokaiseen EU-maahan missä aiot tehdä bisnestä. Veroja maksellaan kuitenkin sinne missä kaupat tehdään. Tyhmää antaa virheellistä tietoa täällä keskustelupalstoilla ja koittaa saattaa yrittäjää huonoon valoon asiakkaan silmissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesittekö että olemme olleet EU:ssa jo pidemmän aikaa. Euroopan Unioni on yhtenäinen ja turvallinen paikka yrityksille yrittää ja kaupankäynti on erittäin vapaata EU:n sisällä. Se ei todellakaan tarkoita sitä että sinun pitäisi rekisteröidä yrityksesi jokaiseen EU-maahan missä aiot tehdä bisnestä. Veroja maksellaan kuitenkin sinne missä kaupat tehdään. Tyhmää antaa virheellistä tietoa täällä keskustelupalstoilla ja koittaa saattaa yrittäjää huonoon valoon asiakkaan silmissä.
Toi toki on EU:n tavoite, mutta noin EU:n ALV-lait eivät kyllä mitenkään indikoi tuota tavoitetta. Meidänkin firmassamme päätettiin luopua (vähäisestä) ulkomaankaupasta, kun EU viimeksi muutama vuosi sitten rukkasi ALV-määräyksiä, kun homma meni niin hankalaksi, että pienillä volyymeillä se ei enää olisi mitenkään ollut kannattavaa.
- Anonyymi
Itse olen rekisteröinyt yrityksellemme 10 domainia 5 vuotta sitten ja aion pitää ne rekisteröitynä pidemmän aikaa. En halua samaa kohtaloa kun Muhoksen kunta, mistä oli uutisissakin juttua.
Tässä kaapattu verkkotunnus mikä antaa vähän toisenlaisen käsityksen Muhoksen kunnasta:
https://www.muhosopas.com/muhoksenkunta/ - Anonyymi
Eipä mitään negatiivistä sanottavaa. Asia hoidettiin sovitun mukaisesti ja maksoin laskun mielelläni hyvästä ja toimivasta palvelusta. Hinnatkin kaikilla suunnilleen samat.
- Anonyymi
Ei valittamista, suosittelen muillekin. Mukava savolainen poika:)
- Anonyymi
Omat sivustoni kaapattiin, joten jouduin vaihtamaan kotisivuosoitetta ja teetättämään uuden kotisivuston. Kalliiksi tuli, mutta virheestä viisastuu. Nyt on rekisteröitynä muitakin päätteitä kun .fi-pääte. Jospa nyt saisi olla rauhassa.
Kiitos pojat. - Anonyymi
Meidän lafkaan oli tullut kiinasta sähköpostilla kiristysviesti missä pyysivät rahaa meidän firman nimellä rekisteröidyistä verkkotunnuksista. Tää on kuulemma aika yleistä ja järjestestäytynyttä hommaa kiinasta käsin.
- Anonyymi
Tämä firma toimii oikealla asialla, ei huijaa. Itse olen käyttänyt heidän palveluitaan enkä ole kokenut tulleeni missään vaiheessa huijatuksi. Ilmeisesti jotkut tässä viestiketjussa ovat kilpailijoita.
- Anonyymi
Ei pahaa sanottavaa ko. yrityksestä.Enemmän inhottaa nuo pahansuovat kommentit ja mustamaalaukset
- Anonyymi
Hyvä pössis!
- Anonyymi
Muhoksen kunnan kotisivuilta linkkaa hardcore-pornoa.Mä aion ainakin turvata saittini.
- Anonyymi
Ei oo pahanhintanen lafka!
- Anonyymi
Soittelivat meillekin pari viikkoa sitten, tarjosivat meidän yrityksen nimen mukaisia domaineja ennenkuin menevät muille. Heiltä oli kuulemma joku yksityishenkilö tilannut kyseiset domainit jo, mutta silti tarjoavat ensin meille!
Sanoin että ei kiitos, myykää vaan asiakkaallenne jos kerran olette tilauksenkin saaneet.
No, kyseiset domainit ovat edelleen vapaana ja kenen tahansa rekisteröitävissä.. eli tuo puhe "tilauksesta" oli täyttää soopaa... Huijareita mitä huijareita...- Anonyymi
Meidän domainit meni soiton jälkeen saman tien ja sen jälkeen sain viestin Hong Kongista että joku kinukki on rekisteröiny meidän kotisivun nimellä mutta eri päätteillä verkkotunnuksia.
Nyt koittaa kiristää meiltä 10000 dollaria. Ilmoitin asiasta poliisille mutta Suomen Poliisi ei voi auttaa asiassa, eikä heillä ole resursseja siihen. Hienoa että Suomessa on poliisi mikä ei ota asioita hoitaakseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän domainit meni soiton jälkeen saman tien ja sen jälkeen sain viestin Hong Kongista että joku kinukki on rekisteröiny meidän kotisivun nimellä mutta eri päätteillä verkkotunnuksia.
Nyt koittaa kiristää meiltä 10000 dollaria. Ilmoitin asiasta poliisille mutta Suomen Poliisi ei voi auttaa asiassa, eikä heillä ole resursseja siihen. Hienoa että Suomessa on poliisi mikä ei ota asioita hoitaakseen.Eikös ne verkkotunnukset oo kaikkien ostettavissa jos niitä ei ole älynny ittelleen rekisteröidä ja suojailla? Minun mielestäni on. Olenko väärässä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt koittaa kiristää meiltä 10000 dollaria. Ilmoitin asiasta poliisille mutta Suomen Poliisi ei voi auttaa asiassa, eikä heillä ole resursseja siihen. Hienoa että Suomessa on poliisi mikä ei ota asioita hoitaakseen.Ei se kuulu Suomen Poliisin hommiin, sillä ei ne voi tehdä asian hyväksi mitään. Miksi olet ollut niin huolimaton että et ole suojannut niitä verkkotunnuksia itsellesi. Itse olisin viimeistään suojannut siinä vaiheessa kun asiasta ilmoitettiin että toinen haluaa napata ne. Tyhmästä päästä kärsii koko bisnes:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne verkkotunnukset oo kaikkien ostettavissa jos niitä ei ole älynny ittelleen rekisteröidä ja suojailla? Minun mielestäni on. Olenko väärässä?
Kyllä oot valitettavasti oikeessa. Kuka vaan voi ne rekata itelleen jos tykkää. Nykyään kuulemma hyvä bisnes ostaa ja myydän niitä...varsinkin isommille firmoille, sillä ne eivät halua ottaa riskiä että joku alkaa terrorisoimaan verkkotunnuksia käyttäen heidän bisnestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt koittaa kiristää meiltä 10000 dollaria. Ilmoitin asiasta poliisille mutta Suomen Poliisi ei voi auttaa asiassa, eikä heillä ole resursseja siihen. Hienoa että Suomessa on poliisi mikä ei ota asioita hoitaakseen.Miksi poliisi puuttuisi asiaan, kun ei ole tapahtunut mitään rikosta? Noi domainit myönnetään aina sille, kuka ne ensimmäisenä haluaa varata. Ja miksi sinua kiinnostaa, joillakin huuhaapäätteillä olevat domainnimet, vaikka niiden alku liittyisikin teidän firmaanne? Ja jos kerran yrityksen brändi kiinnostaa, niin miksi ette rekisteröi sitä TAVARAMERKIKSI, jolloin se suojaa monissa maissa brändin käyttöä myös domainnimissä
- Anonyymi
Hauska juttu muuten, että yritystä puolustava taho joka täällä kirjoittelee tekee sen anonyymisti... jos kerran on noin varma tarinastaan niin voisi uskaltaa kirjoittaa myös oikealla nimellään. Säälittävää.
Ja juu minäkin anonyymi, mutta enpä täällä olekaan julistamassa ja todistelemassa mitään.... just saying. - Anonyymi
Niin eihän se tietysti ole laitonta pyytää 25€/vuosi, domainista jonka voit itse esim. fi-domainina ostaa halvimmillaan 12,40 €, alla esimerkki toisesta kauppiaasta. Tosin ainoa ero tässä on se, että "turvattuja" osoitteita et omista sinä vaan kyseinen "verkkoturvakeskus". Eli asia on melkolailla rinnastettavissa siihen, että sulle myydään autoliikkeessä leasing sopimuksella auto 2000 € , mikä on naapuriliikkeessä 1000 € hintaan. Eli 50 % katetta ja auto lopulta jääpi myyjän nimiin. Ja vaikkakin se domaini sitten siirrettäisiin ostajan nimiin, niin jokatapauksessa olet ostanut sen tupla hintaan ja muissa domaini vaihtoehdoissa vielä suurempaan koska ne ei kalliimillaan ole kuin muutamia euroa.
https://www.ovh-hosting.fi/verkkotunnukset/dotfi.xml , on nähtävissä fi-domainin hinta, se itseasiassa on 10 € koska 2,40€ on alvia joka sekin on vähennettävissä :)
Eihän se ole tyhmä ketä pyytää vaan ketä maksaa.- Anonyymi
Korjaan, 100 % katetta... matikka ei ollu koskaan se paras puoli ;)
- Anonyymi
Eka vuodeksi saa monen domainin halvemmalla mutta seuraavat vuodet maksavat tuplasti ja joskus jopa triplasti enemmän. Itse otin zonerilta verkkotunnukset ja maksoin 24€/domain/vuosi linkitykset ja käsittely kulut. Eli annat hieman väärää tietoa ihmisille viestissäsi. Toivottavasti lukijat eivät usko mitä kirjoitat. Pelaatko nyt jonkun firman pussiin?
- Anonyymi
Tuo hinta koskee ainoastaa .fi -loppuista tunnusta mikä on maakohtainen. Nuo on paljon halvempia kuin yleisesti käytetyt kansainväliset tunnukset.
Tuo kannattaa varata suoraan Viestintävirastolta, eikä mistään hemmetin ovh-hosting.fi sivustolta. Kaveri pelaa vähän omaan pussiin.:)
Et taida tietää hinnoista yhtään mitään. Hauskat vertauskuvat sulla:D
Esim. .online-tunnus, ensimmäinen vuosi maksaa 0.99€ ja vuodet siitä eteenpäin 49.99€, ja sinä puhut että ne maksaa kalliimmillaan vain muutamia euroja. Älä puhu sontaa. - Anonyymi
Tää sun viestis ei kyllä pidä paikkaansa. Et taida tietää paljoa hinnoista. Vertaat kaikkia melkein ilmasiin maakohtaisiin verkkotunnuksiin. Kannattas vähän perehtyä asioihin jos aikoo tänne kirjoitella ja päteä. Naurettavaa bullshittiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan, 100 % katetta... matikka ei ollu koskaan se paras puoli ;)
Toi verkkotunnusten hintatietokaan ei tunnu olevan sun paras puoli:D
Lahopää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo hinta koskee ainoastaa .fi -loppuista tunnusta mikä on maakohtainen. Nuo on paljon halvempia kuin yleisesti käytetyt kansainväliset tunnukset.
Tuo kannattaa varata suoraan Viestintävirastolta, eikä mistään hemmetin ovh-hosting.fi sivustolta. Kaveri pelaa vähän omaan pussiin.:)
Et taida tietää hinnoista yhtään mitään. Hauskat vertauskuvat sulla:D
Esim. .online-tunnus, ensimmäinen vuosi maksaa 0.99€ ja vuodet siitä eteenpäin 49.99€, ja sinä puhut että ne maksaa kalliimmillaan vain muutamia euroja. Älä puhu sontaa.Viestintävirastolta ei loppukäyttäjä saa enää nykyään (pari vuotta sitten muuttunut) varata omaa domainia, vaan Viestintävirasto (Nykyään tuollakin on joku pidempi nimi) palvelee ainoastaan ns. verkkotunnusvälittäjiä.
- Anonyymi
Niin siinä voi sattua pahastikin, jos osoitteitaan jakelee auliisti.
- Anonyymi
Suomen verkkoturvakeskus myi ylihinnoitellun tuotteensa eikä suostunut purkamaan kauppaa tai lyhentämään sopimusaikaa. Viittasivat vaan puhelussa saamaansa ”kyllä” vastaukseen. Eli kauppa vaan taskuun ja ei mitään neuvotteluvaraa, jos tulee toisiin ajatuksiin. Tai jos saa selville, että nämä tyypit huijaa. Verkkotunnukset on rekisteröity nyt Kyprokselle, Suomen verkkoturvakeskuksen takan olevalle yritykselle. Ei meidän firman nimiin. Suomen verkkoturvakeskus ei ole suomalainen yritys, että hälytyskellon kannattaisi soida edes vähän.
- Anonyymi
Ei verkkotunnusten rekisteröintiä voi perua rekisteröinnin jälkeen. Tai voi mutta viestintävirasto ei maksa rekisteröintimaksua takaisin. Itse koitin perua myös viestintävirastolta mutta sanoivat että verkkotunnuksista aiheutuvia rekisteröintimaksuja ei palauteta rekisteröinnin jälkeen eikä niitä hyvitetä milläänlailla.
- Anonyymi
TORVI! EI VERKKOTUNNUKSIA VOI PERUA REKISTERÖINNIN JÄLKEEN. VERKKOTUNNUKSET EI MAKSA MUUTENKAAN JUURI MITÄÄN, ABOUT REILUT PARI KYMPPIÄ.
KANNATTAA TÄÄLLÄ VOLLOTTAA NIISTÄ. - Anonyymi
Ei niitä verkkotunnuksia voi perua muillakaan firmoilla, koska kukaan ei palauta rekisteröintimaksuja rekisteröijälle. Luulisi tämän jo olevan päivän selvää kaikille, elämmehän jos toisella vuosituhannella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä verkkotunnuksia voi perua muillakaan firmoilla, koska kukaan ei palauta rekisteröintimaksuja rekisteröijälle. Luulisi tämän jo olevan päivän selvää kaikille, elämmehän jos toisella vuosituhannella.
Sattuupa nyt olemaan niin, että ne Suomen verkkoturvakeskuksen domainit on rekisteröity vuodeksi. Ei viideksi vuodeksi. Ymmärrän, että rekisteröintiä ei voi perua. Mutta sopimusaikaa, jossa kerran vuodessa domainien rekisteröinti uusitaan, voi lyhentää. Jos sattuu olemaan sellainen yritys, joka suostuu neuvottelemaan. Suomen verkkoturvakeskus ei ole sellainen yritys. Et voi itkuvirsi vaan sulleki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sattuupa nyt olemaan niin, että ne Suomen verkkoturvakeskuksen domainit on rekisteröity vuodeksi. Ei viideksi vuodeksi. Ymmärrän, että rekisteröintiä ei voi perua. Mutta sopimusaikaa, jossa kerran vuodessa domainien rekisteröinti uusitaan, voi lyhentää. Jos sattuu olemaan sellainen yritys, joka suostuu neuvottelemaan. Suomen verkkoturvakeskus ei ole sellainen yritys. Et voi itkuvirsi vaan sulleki.
Mikähän suomen verkkoturvakeskuksen y tunnus mahtaa olla ?
Ei löytynyt koko firmaa YTJstä josta saa hakea yhteystietoja
https://www.ytj.fi/index/tietoapalvelusta/yrityshaku.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän suomen verkkoturvakeskuksen y tunnus mahtaa olla ?
Ei löytynyt koko firmaa YTJstä josta saa hakea yhteystietoja
https://www.ytj.fi/index/tietoapalvelusta/yrityshaku.htmlolen ymmärtänyt heidän olevan palvelu, jolloin ei tarvitse lainmukaan y-tunnusta kuten normaalisti yritykset tarvitset. pienellä googlettelulla löytyy kyllä kyseisestä firmasta tarvittavat tiedot, en itse ainekaan näe kyseisessä firmassa mitään huijaukseen viittaavaa.
- Anonyymi
Tuo on vastoin Viestintäviraston määräystä, jossa sanotaan, että verkkotunnukset tulisi rekisteröidä tosiasiallisen käyttäjän nimiin, joten mikäli toi firma rekisteröi ne omiin nimiinsä, niin se rikkoo määräystä ja sitä kautta Viestintävirasto voi vähintään antaa heille varoituksen, tai jopa peruuttaa heidän verkkotunnusvälittäjä-statuksensa.
- Anonyymi
Tein itse rikosilmoituksen ja aika kasa niitä siellä jo olikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olen ymmärtänyt heidän olevan palvelu, jolloin ei tarvitse lainmukaan y-tunnusta kuten normaalisti yritykset tarvitset. pienellä googlettelulla löytyy kyllä kyseisestä firmasta tarvittavat tiedot, en itse ainekaan näe kyseisessä firmassa mitään huijaukseen viittaavaa.
Kyseistä ”firmaa” ei ole olemassa eikä löydy edes perinpohjaisella googletuksella tai edes virallisia kanavia pitkin.
- Anonyymi
Täyttä puppua ja paskaa täynnä!
- Anonyymi
Missä on tietosuojaseloste? Vois olettaa että tällaisella "yhtiöllä" olis tieto ilmoittaa sellainen pieni asia. :DDDDDDD
- Anonyymi
itselläni ei ole yritystä eikä minkään näköisiä nettisivuja mutta lukenut paljon näitä kun on sivut "varastettu" firmoilta, onko tämä nykyään jotenkin yleistä ja mitä ihmiset siitä hyötyvät että varastaa toisten firmojen linkkejä?? onpa hassua.. joillakin on liikaa aikaa vissiinkin..
- Anonyymi
Mikäli yrityksen nimellä tehdään esim. paljon googlehakuja, niin tuollaisen rinnakkaisen domainnimen varaamalla saattaa saada osan liikenteestä tulemaan omille sivuilleen, jossa kävijöitä voi saada hyödynnettyä jotenkin, ainakin heille voi vähintään näyttää mainoksen.
Tai sitten noita kaapattuja osoitteita voi yrittää myydä takaisin alkuperäiselle haltijalle.
- Anonyymi
Nämä soitot ovat huijausta ja lähentelevät kiristystä. Verkkotunnuksia hakevat toimijat eivät tiedä, mitä tunnuksia muut ovat hakemassa, eli siis valehtelevat, jos väittävät jonkun muun tahon olevan rekisteröimässä esim. sinun abcd.fi -osoitteen mukaista abcd.info -osoitetta.
Tunnukset ovat melkein ilmaisia ja helppo hankkia. Tuossa yksi esimerkki:
https://www.louhi.fi/domain-verkkotunnus/
Google löytää lisää.
Ja kun päätteitä on pitkästi toista tuhatta, niin kukin voi tykönänsä miettiä, moneenko kuudensadan euron kauppaan rahat riittää. - Anonyymi
Minulla ei ole pahaa sanottavaa Suomen Verkkoturvakeskuksesta. Tunnukset suojattu ja toimi heti rekisteröinnin jälkeen.
- Anonyymi
Kuinkakohan monella täälläkin vinkujista on oikeasti kokemusta kyseisestä firmasta? Täytyy vain päästä vinkumaan ja valittamaan koska muutkin.
- Anonyymi
Haksahdin tähän huijaukseen.
Kuinka moni on jättänyt laskun maksamatta ja mitä seuraksia on tullut. Ovatko lähettäneet perintäkirjeitä?
Lähetin heille perusteellisen viestin, missä kävin seikkaperäisesti kaikki kohdat läpi miksi sopimusta ei tarvitse kunnioittaa. Odottelen vastausta- Anonyymi
Millä perusteella he huijaavat? Kaikki vain koko ajan kirjoittelevat tänne, että he huijaavat, mutta varmaan vinkuvat siksi, koska muutkin. Osaako joku edes perustella, miten tämä on huijariyritys?
- Anonyymi
Hei, miten saisin sinuun yhteyden? Olisi itselläkin kysyttävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, miten saisin sinuun yhteyden? Olisi itselläkin kysyttävää.
Siis huijatuksi joutuneelle 😊
- Anonyymi
Ei maksettu laskua, vaan tein rikosilmoituksen. Käskivät poliisit tehdä muidenkin 😊
- Anonyymi
Älä maksa laskua. Asiaa viedään eteenpäin!
- Anonyymi
Kannattaa tehdä rikosilmoitus.
Jos tulee seuraamuksia niin eiköhän täältä saada joukkokanne aikaiseski :D
- Anonyymi
Minä juuri heidän kautta teetätin kotisivut heidän kautta sekä rekisteröin domainit.. Eihän tuo halvin firma ole mutta eikai sitä halvalla hyvää saakkaan.
- Anonyymi
Myyjän ulosanti oli ehkä hieman harhaanjohtavaa ja peloittavan kuuloista mutta päädyin kuitenkin rekisteröimään domainit heidän kautta. Ei mennyt kauaakaan puhelusta, kun tuli sähköpostiin vahvistusviesti sekä linkit toimivat. Pisteet heille
Terveisin, pien yrittäjä. - Anonyymi
Vieläkö tämä yritys on toiminnassa?
- Anonyymi
näemmä...
- Anonyymi
Meidän kotisivut ovat suojattu heidän kautta jo vuoden ajan ilman ongelmia. Miten te kaikki olette saaneet muka noin huonoa palvelua tai tulleet huijatuksi??
- Anonyymi
Me rekisteröimme domainit heidän kautta, pyysimme myös saada laskut kahteen osaan kun se on kumminkin iso summa mikä noista tulee kerralla. Lasku tuli oikein ja ilman ongelmia, myös linkit toimivat tunnin kuluttua niinkuin he kertoivat. Mukava nainen oli joka sieltä soitteli. Suosittelen rekisteröintiä heidän palvelun kautta.
- Anonyymi
Hyvin toimii linkit ja lasku oli niinku piti.
- Anonyymi
Meidän yritys rekisteröi tunnukset Suomen Verkkoturvakeskuksen kautta pari kuukautta takaperin.. Nainen kertoi esimerkin juurikin tästä muhoksen kunnan sivustosta, olen itsekin lukenut netistä noista huijauksista.
Nyt on meidän sivut ja yritys turvattu.. Hyvää duunia heiltä..- Anonyymi
Paitsi, että toi Muhosopas -tapaus ei suoranaisesti liity tähän.
Jos firmalla on vaikka firma.fi -osoite, niin tämä firma yrittää myydä firma.com, firma.info yms., jotta noita ei voisi muut varata.
Muhosopas-tapaus taas oli sellainen, että toi domaini OLI varattuna ihan oikeaan käyttöön, mutta sen rekisteröintiä ei uusittu ajoissa (Kun ilmeisesti uusimisesta vastannut alihankkija oli mennyt konkurssiin), ja sitten sen jälkeen toi pornosivusto kaappasi vapautuneen domainin. Tuohon ei olisi millään tavalla auttanut vaikka noi olisivat alunperin varanneet esim. tuon .info -päätteenkin.
- Anonyymi
Me suojasimme meidän verkkotunnukset puoli vuotta sitten. Itsellä ei huonoa palautetta heistä.
- Anonyymi
Oletteko varmoja että puhutte oikeasta yrityksestä? Kun on olemassa VTK, Suomen verkkoturvakeskus ja Suomen verkkoviestintäkeskus.
Soitin vahingossa itse Suomen verkkoturvakeskukseen ja haukuin täysin väärää yritystä kun kyseessä olikin VTK. Onneksi asia selvisi puhelun aikana ja ystävällinen mieshenkilö neuvoi minut oikeaan osoitteeseen. - Anonyymi
Minulle tuli tänään puhelu myös täältä. Muillakin näköjään kokeumusta tästä firmasta. Miten he huijaavat, täsmentäisikö joku? Mukava soittaja oli, eikä minua ahdistanut puhelun jälkeen, vaikka kävin com ja net itselleni suojaamassa tiedon saatuani. Vähän kyllä epäilyttävää toisaalta, kun näin moni saanut puhelua kyseiseltä firmalta.
- Anonyymi
hei tahtoisin koti sivut ja domainit paljonko maksaa
- Anonyymi
Minulta huijasivat 1250 €, täytyy myöntää tyhmyyteni. Oli ensimmäinen kerta, toivottavasti opin tästä. Puhelu tuli vähän huonoon saumaan ja kiireessä, joka heidän mielestä oli, niin suostuin kauppaan. Sain kasan domain pääteitä, millä ei tee mitään.
- Anonyymi
Miten he sai huijattua sinulta tuollaisen summan??
- Anonyymi
Kaikki huijatuksi joutuneet, käytäskö yhdessä taistoon, näitä lieroja vastaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki huijatuksi joutuneet, käytäskö yhdessä taistoon, näitä lieroja vastaan?
Itse tein jo rikosilmoituksen ja suosittelen muitakin tekemään. Poliisilla oli jo useita ilmoituksia tästä firmasta.
- Anonyymi
Kannattaa käydä katsomassa Suomen sopimuslaista kohta : petollinen viettely. Jos sinulle on valehdeltu, jätetty kertomatta sopimuksen syntyyn oleellisesti vaikuttavia seikkoja, sopimusta ei ole syntynyt. Nämä ovat ihan oikeita pätemättömyyden syitä
- Anonyymi
Mielestäni turha tulla tänne kitisemään, että on mennyt tuollaisia tilaamaan. Ihan varmasti he antavat edes pari minuuttia harkinta-aikaa, että voi käydä googlettelemassa ja varmistamassa asioita. Aivan omaa tyhmyyttä, josta on turha tulla vinkumaan jälkeenpäin. Maksakaa laskunne vikisemättä.
- Anonyymi
Minäkään en kyllä ymmärrä, miten teitä nyt on huijattu jos heidän rekisteröimät verkkotunnuspäätteet toimii??
- Anonyymi
Suomen Verkkoturvakeskus teki meille kotisivut, tyytyväisiä ollaan. Homma toimii.
- Anonyymi
Minä hoidin myös heidän kautta rekisteröinnin ongelmitta
- Anonyymi
Meilläkin on 5 vuoden sopimus Suomen Verkkoturvakeskuksen kanssa, eikä meillä ilmennyt ongelmia rekisteröitäessä..
- Anonyymi
Kukaan ei edes perustele, minkä perusteella he huijaavat. Mitä väliä sillä on, vaikka toimisivatkin jonkun toisen yrityksen alaisuudessa, kunhan hommat tulee hoidettua.
- Anonyymi
Samaa minäkin olen lueskellut, perusteluja ei tule miksi lasketaan huijarifirmaksi.. Olisi kiva kuulla perusteluja, itse en ole ollut tekemisissä kyseisen firman kanssa mutta lukenut paljon täältä suomi24:sesta.
- Anonyymi
Täällä kaikki omaa tyhmyyttään huijaukseen haksahtaneet tulee uhriutumaan anonyymisti keskustelupalstalle. Onko tuokaan kovin fiksua? Oma vika. Koskaan ei tule tehdä liian hätäisiä päätöksiä, varsinkin, jos kuulostaa jo alkuunsakin epäilyttävältä.
- Anonyymi
Minulle ainakin sanoivat, etteivät tienaa itse tästä mitään, toimivat kuulemma ns "välikätenä", mutta jos tämä on huijariyritys, mihin rahani menivät?? Pitääkö nostaa syyte, poliisille ilmoitus?
- Anonyymi
MITEN TÄÄLLÄ VOIDAAN EDES VITSILLÄ YLISTÄÄ TÄTÄ! FIRMAA!! TOdella törkeitä henkilöitä töissä! TÄÄLLÄ
- Anonyymi
Meidän yrityksellä nyt vaan sattui olemaan hyvää sanomista kyseisestä firmasta? Eikö enää saa sanoa hyvää palautetta ääneen, tuntuu että pelkät pahat sanomiset saa vain sanoa ääneen. Ihmeellistä tämä nykymeno.
- Anonyymi
Ei meidänkään puolesta valittamista, ehkä hieman uhkailevaa tuo heidän toimintatapansa on mutta silti ongelmitta saimme rekisteröinnin tehtyä.
En ainekaan omalle yritykselle haluaisi samanlaista "kohtaloa", kuin Muhoksen kunnalla. - Anonyymi
Hei!
Kaikki kun höyryää että kyseinen Suomen Verkkoturvakeskus on ulkomaalaisen firman "alaisena", oletteko koskaan tutkineet esimerkiksi Fonecta-yritystä sen tarkemmin? Veikkaan, että jokainen täällä kirjoitteleva tietää mikä on Fonecta tai on joskus käyttänyt kyseisen yrityksen palvelua.
Suoraan kopioitua Fonectan sivuilta;
Fonecta on osa European Directories -konsernia, johon kuuluvat lisäksi itävaltalainen HEROLD Business Data GmbH ja hollantilainen DTG. European Directories -konsernin yhtiöt tarjoavat monipuolisia markkinointipalveluja yrityksille ja paikallisia hakupalveluita kuluttajille. Konserni työllistää yhteensä 1 300 henkilöä ja sen pääkonttori sijaitsee Amsterdamissa Hollannissa. European Directories -konsernin omistaa pääomasijoitusyhtiö Triton Partners. Triton pyrkii sijoitustoiminnallaan edesauttamaan yritysten pitkän aikavälin kasvua ja kehitystä.
Joten, kyseessä on ulkomaalainen konserni mutta miksi heitä ei haukuta huijareiksi vain koska he ovat ulkomaalaisen yrityksen kanssa tekemisissä.
Mitä mieltä olette tästä?? - Anonyymi
Minulle soitettiin Suomen Verkkoturvakeskuksen toimesta, epäilin alusta alkaen heidän aikeitaan liittyen domaineihin. Kuuntelin kuitenkin heidän asian ja päädyin kieltäytymään yhteistyöstä heidän kanssa, asiakaspalvelija kertoi puhelimessa että he voi jättää asian sikseen eivätkä rekisteröi tunnuksia eteenpäin mutta aina on vaarana että tämä henkilö menee tekemään sen jotain muuta kautta.
Asia jäi kaihertamaan mieltäni ja päätin ottaa selvää kuinka yleistä tälläiset tapaukset ovat, joissa yrityksien nimiin availlaan uusia kotisivuja pahan teon merkein. Tapauksia löytyi pitkän etsinnän jälkeen aika paljonkin! En ollut aiemmin kiinnittänyt asiaan sen kummemmin huomiota, enkä edes ajatellut että jollain olisi aikaa tehdä tuollaista ilkivaltaa.
Päätin ottaa itse yhteyttä Suomen Verkkoturvakeskukseen jälkikäteen, onnekseni domainit olivat vielä vapaana yritykselleni. Rekisteröin 5 domainia omalle yritykselle. YRITTÄJÄT!! Jos, ette halua ilkivallan kohteeksi tutkitaa näitä domain-"varkauksia". - Anonyymi
Rekisteröivät domainit itselleen muutamalla eurolla ja myyvät eteenpäin moninkertaisella hinnalla. Kertovat että joku muu on rekisteröimässä näitä tunnuksia, mikä ei pidä paikkaansa vaan keino saada ”asiakas” loukkuun. Domainien toiminnasta ei saa mitään takeita sillä myyjillä ei ole juridista vastuuta. Kaiken lisäksi domainien haltijana pysyy tämä tuntematon taho eikä maksumieheksi joutunut.
Kun domainin hankkii luotettavalta palveluntarjoajalta rekisteröidään ne domainin tilanneen yrityksen tai henkilön nimiin.
En suosittele koskaan hyväksymään mitään kauppoja puhelimitse. - Anonyymi
Teille, jotka koette tulleet huijatuksi !!
Pidättekö myös esim. Dna, Telia, vitamiinien myyjät, lehtimyyjät jne samankaltaisia puhelinmyyjiä myös huijareina?
Itsellä ei ole osaa eikä arpaa Suomen Verkkoturvakeskuksen kanssa, hauskaa luettavaa kyllä nämä suomi24:sen keskustelut. Kaikki haukkuu eri firmoja syistä X, eikä edes perustele asioita kunnolla. Haluaisin mielelläni kuulla teidän mielipiteet yllämainittuihini muihin puhelinmyyjiin? Ovatko hekin samanlaisia huijareita??- Anonyymi
Höpö höpö, noilta sentään löytyy jokin y-tunnus taustalta. "ei ole osaa eikä arpaa"... kirjoittaa sankari sieltä Espanjan hiekkarannoilta :D
- Anonyymi
Suomen Verkkoturvapalvelun osoite on asuinrakennukseen, ei toimistorakennukseen.
- Anonyymi
Lukekaa tämän päivän Ylen uutiset.
- Anonyymi
Minulle soitettiin myös tänään tuolta, eivätkä tyrkyttäneet yhtään mitään.
- Anonyymi
Ahahahaha, älä selitä. Heidän .fi verkkotunnuksensa on poistettu jo 25.2. eli tuskin soittelivat sulle enää seuraavana päivänä. Sulle ei varmaan sinne Espanjan rannoille vielä ehtinyt viesti, että laitetaan pillit pussiin, homma kusi nilkoille :D Älä nyt enää tänne kirjoittele, kun ei sulle kuitenkaan tipu tästäkään enää edes niitä roposia mitä tähän asti :D
- Anonyymi
Nyt taitaa Espanjassa pikkupalkattuja pojankoltiaisiakin alkaa ketuttamaan kun menikin "hyvä palvelu" nurin, hupsista :D
Ei tarvinnutkaan maksaa laskuja, kun "palvelu" ei toiminut lakien mukaan, tosi harmi. Taitaa teidänkin pikkuiset reposet jäädä tulematta, kun ei kannattanutkaan huijaritoiminta Suomen markkinoilla. Jatkakaa vaan niiden palveluiden myyntiä siellä, todella "kannattavaa" toimintaa :D hali hali ja pusi pusi- Anonyymi
Mene nukkumaan.
- Anonyymi
Suomen verkkoturvakeskus toimi aikaisemmin .fi tunnuksella, nyt sivu löytyy vielä .com tunnuksen alta. Tämä on telemarkkinointihuijaus. Firmaa ei tuolla nimellä ole olemassa, soitot tehdään Espanjasta ja domainien haltija on Kyproksen veroparatiisissa. Yle teki asiasta jutun: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/02/22/suomalaisyrityksia-huijattu-puhelimitse-ostamaan-turhia-verkkosivuja-mot
- Anonyymi
Ystävilläni on ollut hyvin vastakkaiset kokemukset Suomen verkkoturvakeskuksesta. Puhelinmyyjä käytti erittäin epäilyttävää myyntitaktiikkaa. Koska puheluita ei jälkikäteen saa kuunneltavaksi, niin tietysti siitä ahdistelusta ja pelottelusta ei ole mitään todisteita. Lisäksi kaupan purku ei Suomen verkkoturvakeskukselle sopinut, tai edes viiden vuoden sopimuksen lyhentäminen vuoteen. Tosin onhan se jo todettu, että "pojat" eivät ole edes suomalaisesta firmasta vaan työskentelevät aurinkorannalta ja myyvät näitä domain-palveluja jonkin veroparatiisiin rekisteröidyn loisen puolesta. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/02/22/suomalaisyrityksia-huijattu-puhelimitse-ostamaan-turhia-verkkosivuja-mot
- Anonyymi
Huijaus! Upataan Artikkeli ettei mene keltäkään ohi.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/02/22/suomalaisyrityksia-huijattu-puhelimitse-ostamaan-turhia-verkkosivuja-mot - Anonyymi
Tämä huijarilafka on nyt Suomen Domain palvelu,samalla tyylillä puhelut tulee kuin ennenkin.Onneksi ohjeistus kuinka tämän kanssa toimitaan.Olkaa varovaisia ,törkeetä toimintaa!!
- Anonyymi
Webstart-kotisivut.com soitettiin minulle juuri yrityksen domainiin liittyen. Meinasin haksahtaa tähän, oli soittaja sen verran vakuuttava nainen. Heidän kotisivunsa oli kuitenkin sen verran karvalakki-mallia, että aloin epäillä huijausta.
- Anonyymi
Kovasti ovat itse käyneet omia palveluitaan mainostaan :) katsokaa nimimerkkejä niin huomaa saman kaavan kaikissa viesteissä. Ammattimaisen toimijan ei tarvitse palkata "myyntitykkejä" kirjotteleen keskustelupalstoille mainosviestejä. Säälittävää toimintaa. Tosiaan olivat yhteydessä minuun ja kerroin että teen kauppaa vasta kun olen nähnyt virallisen tarjouksen. Yllättäen en saanut tarjousta ollenkaan :( PETTYNYT ASIAKAS ;)
- Anonyymi
Täydellinen huijausfirma. Aivan käsittämämätöntä, että Suomessa saa kusettaa ja valehdella sen minkä kerkiää, ja vielä laskuuttaa siitä. Ala-arvoista toimintaa!
- Anonyymi
Täys huijaus thaimaassa ovat eikä suomessa varokaa.
- Anonyymi
"HUIJAUS!!!"
Taas uusi täysin huijaus yritys
Samainen omistaja tässäkin taas.
Älkää maksako laskua!!!
"Tieto hallintakeskus"
"Tietohallintakeskus"
Magnetum oy
"Verkkoturvakeskus"
VTK - Anonyymi
Tämä on täyttä huijausta, ja poliisi tutkii asiaa. Älkää vaan maksako näiden laskuja!
- Anonyymi
Suosittelen tätä yritystä. Teki meille hienot nettisivut ja toimitus oli minuuttitarkkuudella. Nyt meneillään olevalle hölynpölylle löytyy myös selitys katsokaas kuinkas sitten kävikään.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17595660/oulun-poliisin-toppays - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen tätä yritystä. Teki meille hienot nettisivut ja toimitus oli minuuttitarkkuudella. Nyt meneillään olevalle hölynpölylle löytyy myös selitys katsokaas kuinkas sitten kävikään.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17595660/oulun-poliisin-toppaysMee pois :)
- Anonyymi
Sain tästä vtk firmasta vain kasan ongelmia itselleni, nyt kaikki hakemistot lähettelee näkyvyys laskuja!! Ja niistä piti eroon päästä!! Ja villiintyi vain meno.. Käsittämätöntä toimintaa. Ei enään ikinä...
- Anonyymi
Nämä toimii vieläkin. Täysin huijausta koko toiminta!
ÄLÄ missään nimessä sovi näitten kanssa mitään!
Soitin ja yritin perua puhelimessa neuvotellut asiat niin hyvin nopeasti rupesivat uhkailee hovioikeudella jos laskua ei makseta. Lähettävät laskun heti puhelun jälkeen ja parin päivän päästä tulee s.postiin valtuutuslomake missä lukee että näillä ääliöillä olisi täysi oikeus sanoa irti kaikki kyseisen yrityksen tekemät sopimukset. Eli käytännössä voisivat halutessa ajaa yrityksen nurin jos joku tämän allekirjoittaa. Rikosilmoitus pitää tehdä tämmöisistä!- Anonyymi
No kannattaa tehdä rikosilmoitus. Täytyy tehdä itsekin. Siinä missä scanriasta ja flex perintätoimistostakin myös. No periaatteessa ihan sama. Lopetan yritystoiminnan muutenkin just. 😂 Siinähän lähettelee laskuja enää kukaan.
Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401780
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628