On aivan kummallista vanhustenhoidossa, kun ensimmäiseksi laitetaan vaippa, mihin pitää pissiä ja tehdä isokin asia, vaikka vanhus voisi autettuna , ellei itse jaksa, tehdä VESSAAN asiansa ! Silloin säästyisi vaipat ja aika mikä menee vaippojen vaihtoon. Ja olisihan se ihmiselle inhimillisempää kuin maata pökäleissään pitkiäkin aikoja ja saada virtsatietulehduksia.Heistä tulee makuutettuna liikuntakyvyttömiä hetkessä, mikä juuri vie vielä enemmän aikaa . Eri asia on, mikäli on jo aivan liikuntkyvytön ja loppu häämöttää, silloin ei ole turvallista enää nostella.Hoitajia olisi myös helpompi saada hoitolaitoksiin kun siellä vallitsisi inhimillisyys ja lämpö asiakkaita kohtaan. Hoitohenkilökuntaa pitää olla riittävästi, myös esim. tämmösiin avustettaviin.Lisäksi turhia lääkkeitä pitää välttää, on annettu jopa kova lääkitys esim. asukkaalle, vaikka ovet olivat koko ajan lukossa , kun on pelätty karkaamista.!On aika harmillista kuulla hoitajan sanovan, sinullahan on vaippa, kun vanhus pyytäisi päästä vessaan!!!Päättäjät hoi, äly älä jätä!
Annetaan vanhusten käydä itse vessassa niin kauan kun jaksavat, ei vaippoja !
pökäle
1
134
Vastaukset
- SinäHyväMuutHuonoja
Ylös nostaessa naispotilailla virtsat holahtaa hoitajan jaloille jollei vaippaa ole. Mitä hyötyä vessaan retuuttamisesta on muuta kuin omaisen omahyväisyyden palkitseminen. Vanhukset ovat usein hoitajaansa painavampiakin siinä menisi hoitajan terveys.
Kukaan ei kiellä hakemasta omaistaan kotiin ja hoitaa itse. Varmaan oletkin jo noutanut oman omaisesi pois hoitokodista ja hoidat kuten muilta olet vaatimassa. Ei voi ymmärtää että pitävät omaistaan hoitopaikassa jos itse tietää paremmin miten hoidetaan oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.645842- 1155060
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4133004Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961485Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3411146- 65981
- 29978
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46896Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109877Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52849