On aivan kummallista vanhustenhoidossa, kun ensimmäiseksi laitetaan vaippa, mihin pitää pissiä ja tehdä isokin asia, vaikka vanhus voisi autettuna , ellei itse jaksa, tehdä VESSAAN asiansa ! Silloin säästyisi vaipat ja aika mikä menee vaippojen vaihtoon. Ja olisihan se ihmiselle inhimillisempää kuin maata pökäleissään pitkiäkin aikoja ja saada virtsatietulehduksia.Heistä tulee makuutettuna liikuntakyvyttömiä hetkessä, mikä juuri vie vielä enemmän aikaa . Eri asia on, mikäli on jo aivan liikuntkyvytön ja loppu häämöttää, silloin ei ole turvallista enää nostella.Hoitajia olisi myös helpompi saada hoitolaitoksiin kun siellä vallitsisi inhimillisyys ja lämpö asiakkaita kohtaan. Hoitohenkilökuntaa pitää olla riittävästi, myös esim. tämmösiin avustettaviin.Lisäksi turhia lääkkeitä pitää välttää, on annettu jopa kova lääkitys esim. asukkaalle, vaikka ovet olivat koko ajan lukossa , kun on pelätty karkaamista.!On aika harmillista kuulla hoitajan sanovan, sinullahan on vaippa, kun vanhus pyytäisi päästä vessaan!!!Päättäjät hoi, äly älä jätä!
Annetaan vanhusten käydä itse vessassa niin kauan kun jaksavat, ei vaippoja !
pökäle
1
146
Vastaukset
- SinäHyväMuutHuonoja
Ylös nostaessa naispotilailla virtsat holahtaa hoitajan jaloille jollei vaippaa ole. Mitä hyötyä vessaan retuuttamisesta on muuta kuin omaisen omahyväisyyden palkitseminen. Vanhukset ovat usein hoitajaansa painavampiakin siinä menisi hoitajan terveys.
Kukaan ei kiellä hakemasta omaistaan kotiin ja hoitaa itse. Varmaan oletkin jo noutanut oman omaisesi pois hoitokodista ja hoidat kuten muilta olet vaatimassa. Ei voi ymmärtää että pitävät omaistaan hoitopaikassa jos itse tietää paremmin miten hoidetaan oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 11510223
- 525010
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422181Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052038- 261904
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131581Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411382Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v31971Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54967Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta24953