On aivan kummallista vanhustenhoidossa, kun ensimmäiseksi laitetaan vaippa, mihin pitää pissiä ja tehdä isokin asia, vaikka vanhus voisi autettuna , ellei itse jaksa, tehdä VESSAAN asiansa ! Silloin säästyisi vaipat ja aika mikä menee vaippojen vaihtoon. Ja olisihan se ihmiselle inhimillisempää kuin maata pökäleissään pitkiäkin aikoja ja saada virtsatietulehduksia.Heistä tulee makuutettuna liikuntakyvyttömiä hetkessä, mikä juuri vie vielä enemmän aikaa . Eri asia on, mikäli on jo aivan liikuntkyvytön ja loppu häämöttää, silloin ei ole turvallista enää nostella.Hoitajia olisi myös helpompi saada hoitolaitoksiin kun siellä vallitsisi inhimillisyys ja lämpö asiakkaita kohtaan. Hoitohenkilökuntaa pitää olla riittävästi, myös esim. tämmösiin avustettaviin.Lisäksi turhia lääkkeitä pitää välttää, on annettu jopa kova lääkitys esim. asukkaalle, vaikka ovet olivat koko ajan lukossa , kun on pelätty karkaamista.!On aika harmillista kuulla hoitajan sanovan, sinullahan on vaippa, kun vanhus pyytäisi päästä vessaan!!!Päättäjät hoi, äly älä jätä!
Annetaan vanhusten käydä itse vessassa niin kauan kun jaksavat, ei vaippoja !
pökäle
1
67
Vastaukset
- SinäHyväMuutHuonoja
Ylös nostaessa naispotilailla virtsat holahtaa hoitajan jaloille jollei vaippaa ole. Mitä hyötyä vessaan retuuttamisesta on muuta kuin omaisen omahyväisyyden palkitseminen. Vanhukset ovat usein hoitajaansa painavampiakin siinä menisi hoitajan terveys.
Kukaan ei kiellä hakemasta omaistaan kotiin ja hoitaa itse. Varmaan oletkin jo noutanut oman omaisesi pois hoitokodista ja hoidat kuten muilta olet vaatimassa. Ei voi ymmärtää että pitävät omaistaan hoitopaikassa jos itse tietää paremmin miten hoidetaan oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681274Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261271Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171009Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241002- 42949
- 72915
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että272913