Ihmisen pahin painajainen on työn teko

TyötönOnTerästä

Se sairastuttaa, väsyttää, ahdistaa, stressaa, katkeroittaa äsryttää ja tekee kateelliseksi. Aiheuttaa paljon sairauslomia, työkyvyttömyyttä ja sairaseläkkeitä.

Työtön sen sijaan pitkien huilijakojen jälkeeninnokas uuteen pestiin jos niitä nyt sitten utlee, harvemmin, koska työt ei kerran ole. Ilmaistyötä on ja siihen työnantajat haluavatkin, mutta eihän se kannata. Jos työtä tarjotaan sitlloin tarjotaan myös palkkaa.
Minä olen ainakin ollut tosi onnellinen tosi pitkistä työttömyys jaksoista. Parasta aikaa elämässäni.
Kotitöitä on paljon, ja harrstuksiin jaksaa mennä ja voi olla useampikin. Ikinä en ole ollut niin virkee kuin työttömänä.

JOs joskus pyytää kaveria et lähtään iltaa istumaan tai jonnekin niin en mie jaksa mua väsyttää, aamulla taas duuniin!!!!! Niinpä, ihmiskeho ei vaan kestä rasitusta. Se on osaltaan syy siihen miksi työlliset haukkuvat työttömiä kun ovat niin katkeran kateellisia, kun ei vaan mitään enää jaksa.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussipussihikilä

      Totta turiset. Varsinkin ilmainen työ, palkaton työ, tunnin työ, pätkätyö....Mutta jos saa kunnon palkan, niin mikä ettei. PALKASTA SE ON AINA KIINNI. Oikeesti en tajuu ihmsiiä jotka ottavat vastaan palkattoman työn tai kokeilun??? Hallitus vaan nauraa kun ihmiset menee lankaan.
      M i n i m i p a l k k a pitää tulla suomeen. 2000 e kk, jonka ALLE EI SAA PALKATA. KETÄÄN! EI KOSKAAN!
      Kuka pösilö on keksinyt palkattoman työn? Hallitus, kuvittelee et ihmiset selvii ilman palkkaa, koska he itse saavat kaiken ilmaiseksi eikä tarvi sitä rahaa. Luulee ettei muutkaan.

      • koittakaaymmärtää

        Ei. Työstä ei voi maksaa kaikille sitä 2000€ kk jos työntekijä ei tuota 2000€ kk työnantajan maksut voittoakin kuuluu bisneksessä saada. Työntekijän on tuotettava firmaan väh. n.3000€ kk että ei tule konkurssia.


      • eiilmaistyötä
        koittakaaymmärtää kirjoitti:

        Ei. Työstä ei voi maksaa kaikille sitä 2000€ kk jos työntekijä ei tuota 2000€ kk työnantajan maksut voittoakin kuuluu bisneksessä saada. Työntekijän on tuotettava firmaan väh. n.3000€ kk että ei tule konkurssia.

        Siinä tapauksessa työnantaja voi tehdä työnsä itse joseipysty palkkaa maksamaan.


    • roletaari

      Työ on pakopaikka kodista. Ainakin yhden kaverini kohdalla se piti paikkansa.
      Jäätyään kahdestaan ja lähestyessään eläkeikää ilmeni kaverin vaimon justiinamaiset piirteet pahimmillaan.
      Heppu olisi päässyt työnantajan kompensoivalle eläkkeelle mutta se ei kelvannut. Tappoi aikaansa osastonsa luottamusmiehen virkahuoneessa ja työjavereiden kanssa.
      Aina silloin, tällöin veti vaimoaan turpiin lääkärikäynninkin veroisesti mutta se ei tuonut muutosta peruskuvioon.
      JOUDUTTUAAN eläkkeelle kitui hengissä pari vuotta.

    • dkjdkfjkdjfdkfj

      Meillä molemmat ollaan olla työttömiä ja ollan tosi tyytyväisiä. Omaktitalossa on paljon remontoitavaa eikä se onnistuisi jos olisimme töissä kumpakin. Ei onnaisi yksinkään. Ollan rempattu nyt yläkerta ja nyt alakertaa. Voi tehdä pitkää päivää kun voi nukkua pitkään.
      Meillä on mahtavaa elellä näin, lapset viedään kouluun ja haetaan ja normaalian kauppa, pyykki siivous pivää kuin muuillakin. Eii ole työstä puutetta. Huomenna maalataan ja laitetaan tapetteja. Huhtikuuss pitäs olla lattiat laitettu ja sitten pidetään tauko ja laitetaan keittiön kaapit uudet.
      Ne puheet työläisiltä että työttömät senkun makaa, ei meillä ainkaan pidä paikkaansa. Ei ole koskaan. Meillä on harratuksia ettei ehittäskään mennä töihin, tai muuten saisi remppa olla ja pitäs olla vanhoissa jutuissa. on kiva saada hulppea koti.

      • roletaari

        Työttömänä voi säädellä puuhastelunsa rytmiä.
        Esimerkiksi ollessani työttömänä työnhakijana Espanjassa ja vaimoni ollessa mukana pitämässä "ommaa lommaa" remotoimme omaan rytmiimme asuntoamme.
        Ei ollut kiirettä.
        Mm. maalattuani muutanan kaapin ovet jätimme ovet kuivumaan ja menimme rantakuppilaan istumaan pariksi tunniksi. Sitten jatkoimme hommia, tai sitten emme.
        Pintarempat huone kerrallaan ja nekin katto omana possakkanaan. Seinät tai seinä. Jne.
        Rattoisaa työttömyyttä!


    • mielummintöissä

      Minulle pitkä työttömyys kyllä aiheutti täydellisen päivärytmien sekoamisen.
      Heräsin iltapäivällä ja menin nukkumaan aamuvarhaisella ja jatkuvasti oli väsynyt olo.
      Alkoi myös nopea lihoaminen ja ja kaverien etääntyminen, myöskään naisväki ei liiemmin lämmenyt sille, ettei tehnyt mitään työkseen. Rahaa ei juuri jäänyt käytettäväksi huvituksiin tai harrastutksiin.
      Alkoi myös kadehtiminen muiden taloista, autoista ja yleensäkkin paremmasta elintasosta, vaikka heillä ehkä velkaa olisikin ollut.
      Töihin meno myös lopetti kertaheitolla sosiaalitoimistojen kiusanteon työnhakuvalmennuksineen ja ja tukien leikkuulla uhkailun.
      Paras asia oli, että tunti saaneensa ihmisarvonsa takaisin.

    • koskaonpakko

      Ei töissäkäyvät rakasta työntekoaan, mutta vain harvalla on muita tapoja saada edes kohtuullinen elintaso.

      Miksi työttömät sitten valittaa, jos se kerta on niin ihanaa?

    • roletaari

      Työtön hoitaa kuntoaan, terveyttään ja parisuhdettaan.
      Säännöllistä, intensiivistä kuntoilua 6krt/vko.
      Halpaa, terveellistä itse valnistettua kotiruokaa perusraaka-aineista.
      Yhdessä kuntoilun kanssa pysyy myös terveys kohtuullisena ikääntymisestä huolimatta.
      Aikaa ja energiaa myös vaimon kanssa seurustelemiseen ja "seurustelemiseen".
      Mitä muuta vanheneva laiskuri voisi elämältä odottaa?

    • Melkeinsparkaupat

      Merkuriuksesta uranukseen ja neptunuksesta saturnukseen ei, vaan tellukselta exodukseen aiheuttaa kateuden.

    • eikotontöitä

      Ei kotona sen ihmeellisempiä töitä ole vaikka töissäkin käy. Laiskat täällä täällä nyt sitten hommiansa luettelee ja vanne kiristää päätä työttömänä.Eikö hävetä olla yhteiskunnan elättinä ja ruinata huoltovirastosta rahoja. Mukamas ilmaisia ruokia hakee jakeluista hoh hoh kyllä ne joku maksaa.

    • Jopakai

      Kyllä kuule työttömällä on aivan kuninkaalliset ellei yliruhtinaalliset olot verrattuna työssäkäyviin. Nämä ruhtinaat, kuninkaat ruhtinattaret ja kuningattaret elävät kuin kroisokset 500 euron päivärahoillaan sekä kyykytyksillään ja toimeentulotukineen. Kuninkaallinen hoitaa kotiaan,lapsiaan, siivoaa, remppaa, nussii, hoitaa terveyttään ja parisuhdettaan ym. ym.. Työssä käyvät eivät tälläisiä toimia suorita, eivät edes ymmärrä tälläisistä ellei työtön anteeksi ruhtinas tai kuningas sitä täällä joka päivä kirjoita. Mä olen niiiin niin vihreä kateudesta noille slummien miljonääreille, kun raukka en millään työn ohella pysty noihin ylimaallisiin toimiin joihin työttömät kykenevät. Kyllä nyt täytyy todella alkaa harkitsemaan hyväpalkkaisesta kevyestä työstä luopumista, kun tuollaisia ennenkuulumattomia toimia voi työttömänä tehdä..

    • harmoniaaaaa

      Juu harmoonista olla työttömänä ja joku työtön rakentaa jopa talonkin.

    • GoneIn60Hours

      Homojen hommaa, kirjaimellisesti.

      Täytyy kyllä antaa SUURI kiitos tälle fasistiselle valtiolle lukuisista murhanyrityksistä, on nääs viimeiset kymmenen vuotta olleet elämän ihaninta aikaa. Eli ei TYÖTÄ ei NAISIA pelkkää rilluttelua.

      Panettaa kyllä ihan vietävästi.

    • aattiatuota

      Eipä nuo monet töissä olevatkaan näytä mitään järkevää tekevän. Kunhan itseään täynnä höyryävät olevansa kaikessa oikeassa ja maailman tärkeimpiä ihmisiä maailman tärkeimmässä tehtävässä, vaikka totuus on melkoisen toisenlainen. Ei tarvitse kadehtia.

      • täyttätotta

        No eipä ne työläisetkään mitään tee, istuvat kahvilla ja tupakalla monesti tunnissa, laikana ovat. Mistä he palkankin saavat? Kotia kun menevät sama jatkuu sohvalla, kaljaa ja tupakkaa lipitetään iltaan asti ja sitten nukkumaan, tai kapakkaan.

        Kotona olijat sentäs hoitaa lapset ja kodin, kaupat, ruuat, pyykit, siivoukset ym.. jotenihmekös se että monet menee töihin loisimaan kun siellä pääsee helpommalla.


      • Miksipitäisiollakurjaa
        täyttätotta kirjoitti:

        No eipä ne työläisetkään mitään tee, istuvat kahvilla ja tupakalla monesti tunnissa, laikana ovat. Mistä he palkankin saavat? Kotia kun menevät sama jatkuu sohvalla, kaljaa ja tupakkaa lipitetään iltaan asti ja sitten nukkumaan, tai kapakkaan.

        Kotona olijat sentäs hoitaa lapset ja kodin, kaupat, ruuat, pyykit, siivoukset ym.. jotenihmekös se että monet menee töihin loisimaan kun siellä pääsee helpommalla.

        Mitä pahaa on ns helpommalla pääsemisessä? Eikö elämän tulekin olla mielekästä? Ainakin näin olen käsittänyt ja elämäni mieleisekseni muokannut. Inhoan sellaisia,jotka esittää kiireistä ja että voi voi,kun on rankkaa...


      • noniinpäniin
        Miksipitäisiollakurjaa kirjoitti:

        Mitä pahaa on ns helpommalla pääsemisessä? Eikö elämän tulekin olla mielekästä? Ainakin näin olen käsittänyt ja elämäni mieleisekseni muokannut. Inhoan sellaisia,jotka esittää kiireistä ja että voi voi,kun on rankkaa...

        No niinpä, siksi ihmetelläänkin että miksi ne työliset aina haukkuu työttömiä laiskuudesta ja toisten siivellä elämisestä??? Niin, on kiva olla työtön kun ei tarvi mennä sinne rankkaan duuniin pienellä palkalla jopa ilmaiseksi. Mä en vaihtas tätä työttömyyttä mihinkään, nautin siitä ettävoin vaan olla ja rahaa tulee.


    • Pärjäänmainiosti

      Mulle sopii 4päivää viikko kuntouttavaa. Pe,la,su vapaata. Tuo paikka lähellä,joten jää 9€uroset shoppailuun ym. Lähellä baari,jossa alennettu hintoja eli 2-3€ juomia on varaa ottaa. Mikäs tässä ollessa. Ei rasita liikaa itseään. :) Aikanaan olen huonekalut ym hankkinut oikeissa töissä. Niin oikeastaan ruokaan vaan kuluu rahaa ja ruokavaliokin on edullinen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe