Särkkäjoen kämppä?

Novoeäeti

Sijainti? Hirveesti kiinostass. Oliko se entisen Pielisjärven alueella? Oli eräs sukulaismies siellä ainakin parikymmentä vuotta metsätöissä. Tukkkijätkä. Oikein jätkien jätkä.

11

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oli Pielisjärvellä.

• Siellähän se. Häähnijoella alempana kämppijä myös.

• Husovarna

Ajat Lieksan Hatunkylän ohi. Lehmivaarasta kiännyt Itkiinpohjantielle. Kun ajelet aekasi kiännyt Kokkojärventielle ja siitä Särkkäjoentielle. Sitä pari kilometriä, niin kämppä on ihan tien varressa.
      Löytyy kyllä helposti ihan netin karttaohjelmia käyttämällä.
      Pielisjärveähän se tienoo oli. Kaikille entisille jätkille, metsätyömiehille ja metsureille nostan hattua. Kovia ovat.

• Novoeäeti

Kiitos tiedoista. Pittää käyvä enskesänä ajelemassa niillä mutkilla. Olin itekkii Pusurin kämpällä 1970 luvun alussa, vain ei sillon tullu mielleen käyvä Särkkäjoilla, kun nuorena miehenä on ylleesä muut mielessä. Lakkoo käyttiin kerreemässä siellä Pusurin takana yhtenä kesänä akan kansa tuossa -80 luvulla.

• Novoeäiti

1980 viiva -90 luvuilla. Siihen aekkaan viiva ei ollu vielä kiäntynnä poekittaen.

• voe.sinnuu.äetin.poekkoo

Jo ol pelle kysymys jonka tiesit varmasti itekki. Jos olit Pusurin kämpällä niin ihan varmasti tiesit Särkkäjoen ja varmasti tiesit jotta ei sillosessa Lieksaan kauppalassa ollu Särkkäjokkee jossa tehtiin mehtätöitä.

• Seonse

Eio kaekesta tiettoo. Sitä suattaa ohi ajjoorämmyyttee Monark mopetilla. Siihe aekkaan se ei mikkääihme ollu, eikänavikaattorrii. Hevosenpaskakikkarreita oli tiellä suunttoo näättämässä.

• voe.sinnuu.äetin.poekkoo

Onko sinut kasvatettu tynnyrissä ja laskettu sieltä ulos vain Pusurissa. Etkä sinä tollukka tiijä jotta ei siellä Lieksan keskustassa ole muita jokia kuin Lieksanjoki ja Varasjoki. Ei kukaan lieksalalinen voi nuin tollukka olla. Et ole ikinä käyny lieksassa esität vain.

• Taalluu

Varasjoki. Passoes nimeks koko kylälle. Siell oli niin paljo humalikkoja ja rosvoja vielä 1970 luvullaa jotta väestellä piti. Onneks on kuama käänynnä ja harventanna sitä rosvoporukkoo.

• vbdcszxc

Oota vaen sinähi rosvo vuorroos!

• Minäpä muistan vielä aikaa kun Naarajoen ja Putaansalmen yli mentiin lossilla. Toisessa lossissa oli perämoottori voimanlähteenä ja toisessa taisi olla kiinteä moottori. Taisi olla vuosi 1961. Myöhemmin tuli kantavuudeltaan isommat, olikohan peräti 36 tonnia. Lossin kyljessä luki Mekes. Lossit hitsattiin paikan päällä kasaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4926
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      214
      2649
    3. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1715
    4. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      28
      1634
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1528
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      150
      1143
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1134
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe