80-luvun hyveitä oli yhteisöllisyys, täysi työllisyys, solidaarisuus, inhimillisyys, ilmaiset palvelut, toimivat palveluverkostot (terveydenhoito, koulutus, lastenhoito, sosiaalitoimi, viranomaiset yms.), urheilullinen menestys. Ja silloin oli musiikissakin kovia nimiä, mm. Metallica, Bon Jovi, Guns N Roses, AC/DC, Iron Maiden, Madonna, Michael Jakcson, Dingo, Eppu normaali, Aerosmith.
Nyt: Tekninen kehitys, tietotekniikkka (sähköiset palvelut, pelit, älypuhelimet), valtionvelan kasvu, maahanmuutto, ilmastonmuutos, Ikääntynyt väestö, homehtuvat julkiset rakennukset, Putoaminen kansainvälisissä koulutus tilastoissa, ylipaino, syrjäityneisyyden kasvu.
Tiivistettynä: 80-luvulla elettiin, nyt eletään nykyisellä tavalla. Kyllä telkkarin katsominen viihdyttää, jos tulee hyvää ohjelmaa ja sosiaalinen media on ihan kiva jos on siellä paljon kavereita. Videopelit vie suuren osan lasten ja nuorten ajasta, mutta tuoko se heille sitä kokemusta mitä nuoruudessa pitäisi kokea?
Itse annan ääneni selkeästi 80-luvulle!
Kumpi on parempi, 80-luku, vai nyt ?
3
108
Vastaukset
- Nintendo
Nyt on parempia bändejä ja pelejä.
- PaskatSuomiBändit
Paskat ole,nyt on ihan mutaa olevia bändejä jotka luulee osaavansa jotain, joiden ns,musiikki on kokeilevaa melua.
- Kova1
80-luku parempi kun ei ollut mamuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3043011Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482027- 1181794
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261719Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 651347
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781223