80-luvun hyveitä oli yhteisöllisyys, täysi työllisyys, solidaarisuus, inhimillisyys, ilmaiset palvelut, toimivat palveluverkostot (terveydenhoito, koulutus, lastenhoito, sosiaalitoimi, viranomaiset yms.), urheilullinen menestys. Ja silloin oli musiikissakin kovia nimiä, mm. Metallica, Bon Jovi, Guns N Roses, AC/DC, Iron Maiden, Madonna, Michael Jakcson, Dingo, Eppu normaali, Aerosmith.
Nyt: Tekninen kehitys, tietotekniikkka (sähköiset palvelut, pelit, älypuhelimet), valtionvelan kasvu, maahanmuutto, ilmastonmuutos, Ikääntynyt väestö, homehtuvat julkiset rakennukset, Putoaminen kansainvälisissä koulutus tilastoissa, ylipaino, syrjäityneisyyden kasvu.
Tiivistettynä: 80-luvulla elettiin, nyt eletään nykyisellä tavalla. Kyllä telkkarin katsominen viihdyttää, jos tulee hyvää ohjelmaa ja sosiaalinen media on ihan kiva jos on siellä paljon kavereita. Videopelit vie suuren osan lasten ja nuorten ajasta, mutta tuoko se heille sitä kokemusta mitä nuoruudessa pitäisi kokea?
Itse annan ääneni selkeästi 80-luvulle!
Kumpi on parempi, 80-luku, vai nyt ?
3
<50
Vastaukset
- Nintendo
Nyt on parempia bändejä ja pelejä.
- PaskatSuomiBändit
Paskat ole,nyt on ihan mutaa olevia bändejä jotka luulee osaavansa jotain, joiden ns,musiikki on kokeilevaa melua.
- Kova1
80-luku parempi kun ei ollut mamuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918318
- 926435
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586284Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344911- 453331
- 503285
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573162- 442859
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512816- 502791