Iso Orweli valvoo (ei mene nukkumaan)

PikkuOrwell

Minä olen alkanut miettimään että ylläpito ja sensuuri ei ole mikään automaatti (tietokone) vaan siellä on oikeita ihmisiä töissä läpi vuorokauden, jotka lukevat joka ikisen viestin mitä tänne kirjoitetaan.
Onko se niin tärkeää kontrolloida mitä ihmiset tänne kirjoittaa että sitä pitää oikein kontrolloida ja sensuroida ja valvoa. Elämmekö nyt Orwellin Big Brother (isoveli) yhteiskuntaa?

12

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Year1984

      Olemme tehneet sitä jo vuosia.

    • ÄntaRiini

      Jos jotain haluamaasi samomaa ei haluta muiden tietoon niin ylläpito kyllä iskee siihen välittömästi tai viimeistään tunnin sisään. Jos asiasi on tosi arka niin sitä laitetaan vaikka linjat poikki niin ettet pääse sanomaan haluamaasi. Täällä saa aukoa päätään vaikka kenelle mutta jos asia on arka niin se kyllä poisyryaan. Puhuu kokemuksen syvällä rinta äämellä.

    • BananaLand
    • Olen uusi käyttäjä ja hämmästyn, miten tarkkaa on täällä sensuuri. Ei saa kielikeskusteluissa mainitakaan Amerikan alkuperäiskieliä, esimerkiksi. En tiedä miksei. Onko NATO niin vaikutusvaltainen, ettei saa sellaista USAn sotilallista salaisuutta paljastaa?

    • Eläkkeellä

      Nytkin tahtoisi tietää Ranskan vastarinnan tilasta, keltaliivien tilanteesta lisää, niin verovaroin ylläpidetty Yle , ei kerro siitä mitään. Koko ajan vaan jauhaa Britanniaa. Kaiken takana on juutalaispankkiirit rahatukkojensa takana. Ovatko kohta kaikki eliitissä ja politiikassa ostettuja?

    • OrWellinVeli

      EIKÖ OLR KUMMALLISYA ETTÄ KOKONAINEN KETJU HÄVITETÄÄN NOIN VAIN. lue tämä eka.

      Miksi kumma kokemuksena on kummallista?

      Jos kummat kokemukset ovat väestössä yleisempiä kuin vaikkapa sydämen rytmihäiriöt, miksi ne ovat niin voimakkaasti ladattuja?

      Edelleenkin on olemassa tutkimusta, jossa kummasta puhuttaessa kirjoitetaan ihmisten “uskomuksista”.

      Modernin tieteen arvot ja tieteelliset kriteerit määrittävät normaalin ja sen ulkopuolelle jäävän välistä rajaa.

      Miten voidaan osoittaa, että kumma on totta? Tämä oli todistusaineistoa käsittelevän työryhmän aihe. Kysymyksellä on suuria yhteiskunnallisia seurauksia. Ilmeisyyden osoittaminen länsimaissa käytetyillä mittareilla on usein hankalaa tai mahdotonta. Tämän seurauksena kummat kokemukset jäävät monesti vaille tunnistamista, ja niiden kokijat saatetaan leimata epäuskottaviksi.

      Kokemuksia on vaikea jakaa. Kummasta kertovien tarinoissa on usein läsnä stigman kokemus tai odotus. Käytössä olevien, evidenssien osoittamiseen tarkoitettujen välineiden rajoittuneisuus koskee myös muita yhteiskunnallisia kysymyksiä, joissa kokemus on ”näkymätön”. Miten vakuuttaa, että kärsimys on todellista, jos sen jäljet eivät ole näkyvillä? Tätä tapahtuu esimerkiksi pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden kohdalla.

      Työryhmässä oli myös useita kuvataiteilijoita, joiden kanssa keskusteltiin vaikeudesta – tai mahdottomuudesta — esittää kummaa kielen avulla.

      Paras englanninkielinen vastine kummalle on uncanny. Sanan merkitys ei tosin ole aivan sama, sillä uncanny tarkoittaa milteipä kaikkea rajalla olevaa ja hämärää.
      Känni (canny) taas tarkoittaa humalaa tai siimä oloa. Humala tieteenä (jumaloidismi) on biologiaa ja siitä ammentavaa tiedettä. Miten viina nousee päähän ja saa meidät unohtamaan huolemme. Minun huoleni on se ettei minua oteta vakavasti. Olen kertonut 'kummia' juttuja ja minulle sanotaan vain että ota lääkkeesi ja mene hoitoon. Siksi juonkin. Paras psyykelääke = pullo votkulaa.

      Kiinnostava kysymys on jo se, miten ja millaisten prosessien tuloksena mielen tutkimuksesta – ja psykiatriasta sen osana – tuli viime vuosikymmenten aikana biologiaan päin suuntautuvaa ja siitä ammentavaa tiedettä.

      LAITAN SEN POISTETUN KETJUN TÄHÄN. Tänä on törjeää.

    • Kirkkaaksi

      Lyijäri tylsyy samaa marginaalia vetäen uudelleen ja uudelleen. Recatchassa on tuttuja rekistereitä.

    • UseampiViestiYksIsku

      LeikkiSixteen
      28.2.2019 23:25
      Uusi

      Voiko selkeämmin enää näyttää mikä on taktiikka. Se on viivytystaktiikka. Elänkö minä enää noita seitsemää vuotta jonka jälkeen kukaan ei enää tivaa sen perään, että tutkikaa nyt se mahdollisuus, että meitä kusetettiin ja lyötiin linssiin ja saatiin uskomaan, että joku todella ampui sen sekopään. Vaikka ei minulla ollut mitään Palmetta vastaan ja oikeastaan päinvastoin hän oli rohkeampi kuin moni muu demari siihen aikaan maailmassa. Kai sekin vaati rohkeutta lavastaa tollanen näytelmä.

      Deadline år 2026

      Dagarna går, och månader blir snabbt år. Preskriptionstiden 25 år för mord togs bort 2010. Men åklagaren ser ändå en deadline när allt ska vara klart som allra senast.

      Hur länge till behöver vi vänta innan det klaras upp? (kauanko tarttee vielä odottaa eneen kuin murha ratkaistaan?)

      – Ja, det är ju en väldigt bra fråga och det är någon klok människa som sagt att det är svårt att sida om framtiden – så jag vågar inte riktig säga det. (Hyvä kysymys- En uskalla vastata)

      – Men jag har ju själv sagt att innan jag går i pension ska vi bringa det till en lösning. Min målsättning är att vi ska klara det tidigare än de åren som återstår fram till 2026 i alla fall.

      Määräaika (deadline) 2026

      Päivät menevät, ja kuukaudet muuttuvat nopeaan vuosiksi. Vanhentumisaika 25 vuotta murhasta poistettiin vuonna 2010. Mutta syyttäjä näkee vielä määräajan, kun kaiken pitäisi olla viimeistään selvä.

      Kuinka kauan meidän on odotettava ennen kuin se selvitetään?

      - Jaa, se on erittäin hyvä kysymys, ja se on joku viisas mies, joka sanoi, että tulevaisuutta on vaikea ennustaa, joten en uskalla oikein sitä sanoa. (kirjoitusvirhe > pitää olla "svårt att sia eikä sida") Sattuu sitä paremmissakin perheissä vai oliko se vain tietämättömyyttä.

      - Mutta olen itse sanonut, että ennen eläkkeelle siirtymistäni meidän on saatava se ratkaisuun. Tavoitteenani on, että selvitämme sen joka tapauksessa aikaisemmin kuin määräaika vuosi 2026 päättyy.

      Toista se on nyky demarit kun eivät uskalla tulla kaapeistaan ja kertoa kuinka asiat oikein meni ja mikä tällaisen pelleilyn takana oli. Minä tiedän mikä se oli mutta kertokaa se kansalle.

      Yksimielinenkielinen
      1.3.2019 1:00
      Uusi

      https://www.youtube.com/watch?v=Xw5dwe6pCEg

      http://int.search.tb.ask.com/search/video.jhtml?n=&pg=video&pn=1&qs=&searchfor=video non censurato poliziotto non e colpito quando sparato alla testa hebdo&ss=sub&st=site&tpr=sbt&vidOrd=1&vidId=ZYd_GQh-eRw

      Älkää lukeko vaan katsokaa kuvaa lammikosta.
      https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005889171.html?ref=rss

      On kai pari kirjailijaa jotka ovat julkisesti sitä mieltä, että koko murha oli näytelmä ja että uhria ja hänen vaimoaan näyttelivät kaksoisolennot (niin kuin meillä Ismo Kallio oli aivan Manun näköinen). Se taas että kuinka kuollutta näytellään niin että hengenpelastajatkin menevät lankaan on vaikeampi juttu selittää ilman että panee jutun leikiksi. Ihmettelen kuinka suusta suuhun elvytystä voitiin antaa jos suusta pulppusi verta kuin härän kurkusta.
      Se verilammikko kyllä on jotain muuta ainetta kuin verta. Siitä me kaikki kai ollaan yksimielisiä. Katsokaa sitä niistä linkeistä mitä olen tänne liittänyt.

      pelissä
      1.3.2019 1:05
      Uusi
      Eikös se ollutkaan Boforsin kosto?

      AvoHaava
      1.3.2019 1:22
      Uusi

      Tukholmassa ei ole talvesta tietoakaan, mutta Ruotsin poliisille sataa lunta tupaan uuden Palme-kirjan muodossa. Ruotsin poliisin virheet ja hitaus pääministeri Olof Palmen murhatutkinnan alkuhetkillä ovat hyvin tunnetut. Jokainen uusi kirja ja teoria pitää haavaa auki.

      https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005889171.html?ref=rss

      https://www.youtube.com/watch?v=Xw5dwe6pCEg

      Ruotsalainen veri on paljon punaisempaa ja paksumpaa kuin algerialainen veri. Katsokaa itse. Koska tulee kirja verestä ja roskakorista löytyneestä luodista joka hipaisi rouva Palmen selkää.

      Ruotsin poliisin virheet ja hitaus pääministeri Olof Palmen murhatutkinnan alkuhetkillä ovat hyvin tunnetut

      Hitaus on lisääntynyt tutkinnassa vaikka mä en ymmärrä mitä ne enää tutkii kun mitään ei voi oikeastaan enää sanoa muuta kuin koko paska on yhtä valhetta.

    • HyvääYötä

      Johan nyt on kummaa!

      Onko vaikeaa tai mahdotonta  esittää "kummaa" kielen avulla. Minä tiedän että täällä on porukkaa jolla on älliä päässä, mutta puoluekanta ja maailmankatsomus saattavat estää heitä ajattelemasta järkevästi. Demarit eivät voi hyväksyä Palme arvostelua ja leimaavat fasisteiksi ja natseiksi kaikki jotka sanovat jotain pahaa tai epämukavaa hänestä. Kaikki sellainen leimataan pahansuopaisiksi juoruiksi joilla halutaan vain tahrata pyhimyksen maine.

      Olisi helpompaa kielen avuksi tuoda kuvia kehiin. Minä en ymmärrä miksi ylläpito poisti noin monta viestiä jotka olin kopioinut tiedostostani jonne olin taltioinut sen viestiketjun jonka ylläpito poisti kokonaan. Jos ylläpito on lukenut kaikki ne ketjun viestit niin hänen pitäisi tietää paljonkin Palmen murhasta josta niissä kirjoitin.
      Palmen murha on "kumma" tai "kummajainen" ja siitä pitäisi kirjoittaa totuudenmukaisesti. Ei keksiä erinäisiä teotioita niin kuin Kennedyn meurhasta on kirjoitettu. Tai sitten agenda oli sama. Tai agenda ja agenda. Se ei ollut sama. Mikä oli Kennedyn murhan agenda.

      Palmen murhasta ei ole mitään todisteita. Ei valokuvia ruumiista ei videoita ampumisesta niin kuin Kennedyn tapauksessa. En minä sen takia väitä murhaa lavastukseksi ja bluffiksi ettei siitä ole valokuvallista näyttöä vaan siksi ettei mitkään muutkaan todisteet pidä paikkaansa.

      Nyt törmäsin todistajaan nimeltä Fauzzi Nicola. Minulla kestää tämä murhatutkimus ja kun ylläpito häiritsee niin tuleeko se koskaan valmiiksi. Minä kyllä tiedän sellaista mitä moni muu ei tiedä ja aion paljastan sen ylläpidon kiusaksikin.
      http://www.itdemokrati.nu/page36d.html

      Tuossa linkissä on myös Fauzzin kuva. Miksi kuva täytyi esittää kun muistakaan todistajista ei ole kuvaa. Haluttiinko vihjaista että mies muistutti haamukuvaa. Kävelymatkat ja ajat ja pamauksen kuulumiset kun miehellä on vielä kuulukkeet päässä ja kuinka näkee noin kaukaa niin selvästi, on epärealistista ja tuntuu olevan tuulesta temmattua ja sekoseko sekoilua koko juttu.

      Oliko Fauzzi huijari? Tässä alla linkki samaan juttuun mutta teksti on selvempää vaikkakin ruotsiksi. Katselakaa kuvia jollei pakkoruotsi taivu. Älkää unohtako Google-kääntäjää.
      https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESFÖRHÖR-Nicola-Fauzzi.pdf
      Fauzzin kävely kellotettiin josta voi päätellä myös Palmeitten kävelyajat mitkä on täysin sanonko mistä. Ei kolmeen sataan metriin kukaan voi käyttää sitä aikaa mitä heidän nyt on sanotun käyttäneen. Menkää itse tuonne murhapaikalle ja kellottakaa tai kellottakaa kävelyaikanne ens kerralla kun kävelette jossain. Neljäsataa viisikymmentä askelta. Kellottakaa. Sitten ihmetelkää kuka puhuu paskaa.

      Det intressanta är, att när han hörde skotten hade han gått mycket längre än Palmes. De gick ungefär i samma takt. Fauzzi klockades av palmeutredarna. Det tog 95 sekunder att gå från mötesplatsen till den plats där Fauzzi befann sig när han hörde skotten. Det tog 52 sekunder för makarna Palme att gå från mötesplatsen till mordplatsen

      Mielenkiintoista on, että kun hän (Fauzzi) kuuli laukaukset, hän oli mennyt paljon pidemmälle kuin Palmet. He menivät suunnilleen saman vauhtia. Palmetutkijat kellottivat Fauzzin. Hän oli kulkenut 95 sekuntia mennäkseen paikasta missä tapasi Palmet paikkaan, jossa hän kuuli laukaukset. Kun taas kesto oli 52 sekuntia, kun puolisot Palme siirtyivät tapaamispaikasta murhapaikalle.

      Sitten tapaus Pettersson.

      Tässä alla Henry Söderströmin perinpohjainen artikkeli siitä ettei Christer Pettersson voinut olla murhaaja. Minä väitän vieläkin ettei kukaan muukaan ole voinut olla sillä mistä kukaan voi löytää henkilön johon näin ristiriitainen todistusaineisto sopisi.
      http://www.politiskamord.com/pindex.html

    • TaasPoistettiinKetju

      OrWellinVeli

      4.3.2019 11:58
      EIKÖ OLE KUMMALLISTA ETTÄ KOKONAINEN KETJU HÄVITETÄÄN NOIN VAIN. lue tämä eka.

      Miksi kumma kokemuksena on kummallista?

      Jos kummat kokemukset ovat väestössä yleisempiä kuin vaikkapa sydämen rytmihäiriöt, miksi ne ovat niin voimakkaasti ladattuja?

      Edelleenkin on olemassa tutkimusta, jossa kummasta puhuttaessa kirjoitetaan ihmisten “uskomuksista”.

      Modernin tieteen arvot ja tieteelliset kriteerit määrittävät normaalin ja sen ulkopuolelle jäävän välistä rajaa.

      Miten voidaan osoittaa, että kumma on totta? Tämä oli todistusaineistoa käsittelevän työryhmän aihe. Kysymyksellä on suuria yhteiskunnallisia seurauksia. Ilmeisyyden osoittaminen länsimaissa käytetyillä mittareilla on usein hankalaa tai mahdotonta. Tämän seurauksena kummat kokemukset jäävät monesti vaille tunnistamista, ja niiden kokijat saatetaan leimata epäuskottaviksi.

      Kokemuksia on vaikea jakaa. Kummasta kertovien tarinoissa on usein läsnä stigman kokemus tai odotus. Käytössä olevien, evidenssien osoittamiseen tarkoitettujen välineiden rajoittuneisuus koskee myös muita yhteiskunnallisia kysymyksiä, joissa kokemus on ”näkymätön”. Miten vakuuttaa, että kärsimys on todellista, jos sen jäljet eivät ole näkyvillä? Tätä tapahtuu esimerkiksi pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden kohdalla.

      Työryhmässä oli myös useita kuvataiteilijoita, joiden kanssa keskusteltiin vaikeudesta – tai mahdottomuudesta — esittää kummaa kielen avulla.

      Paras englanninkielinen vastine kummalle on uncanny. Sanan merkitys ei tosin ole aivan sama, sillä uncanny tarkoittaa milteipä kaikkea rajalla olevaa ja hämärää.
      Känni (canny) taas tarkoittaa humalaa tai siimä oloa. Humala tieteenä (jumaloidismi) on biologiaa ja siitä ammentavaa tiedettä. Miten viina nousee päähän ja saa meidät unohtamaan huolemme. Minun huoleni on se ettei minua oteta vakavasti. Olen kertonut 'kummia' juttuja ja minulle sanotaan vain että ota lääkkeesi ja mene hoitoon. Siksi juonkin. Paras psyykelääke = pullo votkulaa.

      Kiinnostava kysymys on jo se, miten ja millaisten prosessien tuloksena mielen tutkimuksesta – ja psykiatriasta sen osana – tuli viime vuosikymmenten aikana biologiaan päin suuntautuvaa ja siitä ammentavaa tiedettä.

      LAITAN SEN POISTETUN KETJUN TÄHÄN. Tänä on törkeää

      suomi ja palmen murha

      HyväSuomi
      26.2.2019 0:45

      Onko suomalaisilla sormet pelissä Palmen murhassa?
      Ann-Christine och hennes vänninna tapaa Dekorimamiehen ja kysyy tuolta kelloa niin videolla on ajaksi merkattu 23:15 eli sama aika jolloin pariskunta Palme lähtee elokuvateatterista kohti Dekoriman kulmausta. Tässä linkki ruotsia osaaville. https://www.flashback.org/t1954046
      Tämä on siis valhetta. Kukaan ei nähnyt naisia murhapaikalla vaikka ei se vielä todista mitään. Eivät nuo muutkaan toinen toisiaan muista paitsi joku harva joka on myös palanut julkisuuteen kertomaan asiastaan.
      Jos Ann-Chtistine ja ystävätär kysyivät mieheltä kelloa niin Inge Morelius ei ole voinut nähdä heitä kun hän saapui paikalle seuraamaan tilannetta autostaan toiselta puolen katua kello 23:17 eli kaksi minuuttia suomalais tyttöjen jälkeen. Kahdessa minuutissa he olisivat jo kävelleet ties kuinka pitkälle.
      http://www.itdemokrati.nu/page36z.html
      Ja kuinka pitkälle he olisivatkaan ehtineet kun kuulisvat laukaukset jonka ääni oli niin heikko että rouva luuli että pikkupojat leikkivät papaateilla.
      Moreliuksella oli suomalainen tyttöystävä Helena Lähde joka ei pysty kertoamaan asiasta oikeastaan mitään muuta kuin että kuullessaan pamaukset hän sai samaan aikaan kuitin pankkiautomaatista missä oli aika 23:18 eli kolme minuuttia ennen virallista kelloaikaa.
      http://www.itdemokrati.nu/page36x.html
      Neljäs suomalainen, jos ajatellaan että Ann-Cristine ja ystävätär ovat oikeasti olemassa, on Yvonne Nieminen. Hän oli viimeinen joka näki murhaajan jos sellainen on olemassa eli murha todellakin tapahtui. Kello ajat on sitten mitä ovat.
      http://www.itdemokrati.nu/page36an.html
      Minne mies katosi kun vieläkään ei olla saatu kiinni. Se haamukuva miehestä on tehty vähän matkan päästä tuosta. Sen teki Sanna Törneman. (hän ei ole päässyt Remstamin sivuille) (miksi????)
      http://www.itdemokrati.nu/page53.html (sen sijaan viides suomalainen on päässyt sivuille ja sitä on päivitetty nykypäivän tasalle) Jännää lukea parin päivän päästä murhasta kun 33-vuotis muistopäivä lähestyy. Yleensä silloin on murhasta https://www.google.com/recaptcha/api2/payload?p=06AOLTBLRJqex9oz0MMbibeRbCCh2HJrZCtcczSBZifTUc5K3289MAs2om0SDI7L6LpMtgAwYXWCqGUllgQkirjoitettu. Joko uskaltavat sanoa ettö koko paska oli pelkkää vitsailua kun katsottiin mikä kansaan uppoaa. M/S Estoniakin upposi.
      Ruotsin ehkä luuluisin Palmen murhasta kirjoittanut ja puhunut henkilö on Leif GW Persson, mutta ei hän ainakaan julkisuudessa uskalla epäillä ettei koko murhaaa edes tapahtunut. Tässä hän kertoo syksyllä kuolleesta rouva Palmesta, muttei sano... (loppu tila mutta näin se poistu koko ketju)

    • hähähähähähähähääääää

      Sananvapaus tällä palstalla on vitsi.
      Katsokaa poistettujen viestien määrää.......

    Ketjusta on poistettu 46 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe