Ketään ei saa sanoa hullux. Mikäpä ei?

SähköiskuHulluun

Raamattu kertoo äärityksen mukaista hullua ei saa sanoa hulluksi?illaisia hullut ovat.
Miksi Raamatun m?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emmääkään sano suoraan, millasii palstalaisten enemmistö on, mut kyl kaikki tietää, mitä mää tarkotan.

      • hullujeesus

        Sano sano he ovat mielisairaita, koska uskovat toisten valheisiin.


      • Vajakille

        Kyöpeleist käytetään myös nimii mörkö, aave, kummitus, henki ja haamu. Ennen asuttiin Kyöpelivuores, mut si alko noitavainot, ja ne ryöppys sinne suurel joukol pakoon. Siel oli hirmune meteli, eltaantuneen kahvinporon ja kissanpissan haju, niet ei meirän auttanu ku lähtee. Mei oikein viihlytty hautausmaillakaan ja kirkois, kunne oli vähän niiku kolkkoi, ja sit me löylettiin tornit, parkkihallit ja hylätyt talot. Noon kyl kotosii.

        Ennen säikyteltiin ihmisii ajankuluks sanomalla pimeellä, et "buuuu", mut ei enää, kun on niin paljon töitä, varsinkin ovien avaamises ja sulkemises. Ja sit me tehlään lisätienestii Tokmalin Kahedorgil Päivil. Siit saalaan rahnaa, ja ostetaan tielelehtii. Me ei oikeesti olla olemassa, mut siihenki tottuu, ja loppujen lopuks soon snadi haitta. Mut kismittäähän se jonkinverran. Kylme se myönnetään. Vaan on siitä hyötyyki, aineettomina voilaan kulkee valoo nopeemmin. Siinä kyl lakana pöllyy.

        Mollaan kilttii, sosiaalisii, luppakorvasii ja lutusii.


      • galnadagar
        Vajakille kirjoitti:

        Kyöpeleist käytetään myös nimii mörkö, aave, kummitus, henki ja haamu. Ennen asuttiin Kyöpelivuores, mut si alko noitavainot, ja ne ryöppys sinne suurel joukol pakoon. Siel oli hirmune meteli, eltaantuneen kahvinporon ja kissanpissan haju, niet ei meirän auttanu ku lähtee. Mei oikein viihlytty hautausmaillakaan ja kirkois, kunne oli vähän niiku kolkkoi, ja sit me löylettiin tornit, parkkihallit ja hylätyt talot. Noon kyl kotosii.

        Ennen säikyteltiin ihmisii ajankuluks sanomalla pimeellä, et "buuuu", mut ei enää, kun on niin paljon töitä, varsinkin ovien avaamises ja sulkemises. Ja sit me tehlään lisätienestii Tokmalin Kahedorgil Päivil. Siit saalaan rahnaa, ja ostetaan tielelehtii. Me ei oikeesti olla olemassa, mut siihenki tottuu, ja loppujen lopuks soon snadi haitta. Mut kismittäähän se jonkinverran. Kylme se myönnetään. Vaan on siitä hyötyyki, aineettomina voilaan kulkee valoo nopeemmin. Siinä kyl lakana pöllyy.

        Mollaan kilttii, sosiaalisii, luppakorvasii ja lutusii.

        Stockmannin hulluilla päivillä olen teidät joskus nähnyt.


      • ennenhalpa
        galnadagar kirjoitti:

        Stockmannin hulluilla päivillä olen teidät joskus nähnyt.

        Hulluilla päivillä käy vajakit, koska eivät osaa verrata hintoja.


      • galnadagar kirjoitti:

        Stockmannin hulluilla päivillä olen teidät joskus nähnyt.

        Mut siel pitää niiku olla varovaine, kun siel on myös huijauskyöpelii. Yhlellä kyöpelil oli hengät, keltaset tennarit. Ei noo oikei kyöpelei, sil kyöpeleil eioo kenkii.

        Yhlen meitin tuttavan snadilainenkin huomas tän jo 4-vuotaana. Se sano, et ei tuo oo oikee kyöpeli, ku sillon niiku kengät.


      • ennenhalpa kirjoitti:

        Hulluilla päivillä käy vajakit, koska eivät osaa verrata hintoja.

        Mei oteta mitään kantaa, mimmosii ihmisii Kahedorgil Päivil käy. Mevaan tehlään töitä ja saalaan siitä rahnaa.


    • "Hullu sanoo sydämessään: Ei ole Jumalaa" (Ps 14), "Sillä väärä voitto tekee viisaan hulluksi, ja lahja turmelee sydämen", jne jne. Onhan näitä Raamatun lauseita "hulluista"helposti löydettävissä nettihaulla.

      • Aivan. Ja Jeremia tarkoittaa varmaan Jumalaa: "Minun kansani on hullu".

        Eli ainakin Daavid ja Jumala sanovat hulluiksi.


    • Onherättävä

      Hyväksikäyttöskandaali syvenee, nunnia syytetään teinityttöjen raiskauksista - ”Ajattelin, että hänhän oli naimisissa Jumalan kanssa”. Mm maallisella esivallalla hoksottimet onkin haksahtaneet aktiivimallisiin hullutuksiin. Siinä käyttökohdassa kun heittäydytään välinpitämättömyyteen ja rikkaasta rakkaaksi köyhäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe