Mitä ateismi on?

Ateisti ei usko Jumalaan tai jumaliin.

Ateismi on sitä, että ei uskota Jumalaan tai jumaliin.

Miksi tämä on joillekin niin vaikea käsittää, että on pitänyt alkaa määritellä sanat ateismi ja ateisti uudelleen?

Miksi ateismiin on pitänyt sotkea usko?`

Mistä lähtien ateisti on henkilö, joka uskoo, että Jumalaa tai jumalia ei ole olemassa ja että luomista ei ole tapahtunut ja että luomista ei ole voinut tapahtua, koska on mahdotonta, että aineeton henki tai henkiä olisi olemassa?

Kuka idiootti keksi nuo määritelmät puhumalla paskaa täällä vuosikausia?

Niin - kaikki uskovaiset ateistit ovat puhuneet tuollaista paskaa täällä vuosikausia eivätkä he hyväksy ateistiksi yhtäkään sellaista, joka EI USKO!

Ateismi on siten USKOA ja sellainen, joka EI USKO, ei kelpaa nykyään ateistiksi!

Mutta häpeääkö uskovainen ateisti sitä, että uskoo? Ei tietenkään. Hän on ylpeä uskostaan. :)

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskovaisen ateistin mielestä sellainen henkilö, joka pitää mahdollisena luomisen tai tunnustaa edes yhden havainnon tai todisteen mahdollisen luomisen puolesta, ei voi olla ateisti. Hyi! Uskovaisia ateisteja.

      • jumaliaeiole

        Niille uskovaisille ateisteille on eri sana, kun ateisti.
        Minä olen oikea ateisti, koska ei ole mitään jumalaa ja minä en ymmärrä miksi pitäisi olla.


    • Ateismi on jumalhahmoihin uskomisen puuttumista.

      Ei muuta.

      • Ei ole edellenkään mitään puuttumista.
        Pitääkö vielä selventää mitä puuttuminen tarkoittaa?


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Ei ole edellenkään mitään puuttumista.
        Pitääkö vielä selventää mitä puuttuminen tarkoittaa?

        Ei jonkin asian puuttuminen ole mikään vajavaisuus, jos semanttisuudesta olet huolissasi. Meiltä ihmisiltäkin puuttuvat sarvetkin, vaikka ne joillakin muilla eläinlajeilla ovatkin.

        Ei puuttuminen ole välttämättä negatiivista. Terveys on sairauksien puuttumista. (En tässä ota kantaa siihen, onko jumalhahmoihin uskominen sairaus.)


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Ei ole edellenkään mitään puuttumista.
        Pitääkö vielä selventää mitä puuttuminen tarkoittaa?

        Minulta puuttuu tuuheat hiukset (olen lyhyttukkainen), koira (jota voisin rapsuttaa), sekä se jumalusko (jotta minua voisi sanoa uskovaiseksi). Enkä todellakaan kaipaa muutosta tilanteeseeni.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Ei jonkin asian puuttuminen ole mikään vajavaisuus, jos semanttisuudesta olet huolissasi. Meiltä ihmisiltäkin puuttuvat sarvetkin, vaikka ne joillakin muilla eläinlajeilla ovatkin.

        Ei puuttuminen ole välttämättä negatiivista. Terveys on sairauksien puuttumista. (En tässä ota kantaa siihen, onko jumalhahmoihin uskominen sairaus.)

        Tietenkin otat kantaa: on mielestäsi mielensairautta uskoa jumalaan tai jumaliin ja luomiseen. Kyllähän sen nyt kaikki sinut tuntevat tietävät... vai eikö muka ole.

        Arvasinko väärin?

        No se ei minua yllätä, sillä kukaan ateisti ei tuolla tavalla ajattele: että usko jumaliin olisi mielisairautta tai psykoosia tai vajaaälyisyyttä. En ole kuullut koskaan kenenkään ateistin sanovan sellaista.

        Uskovat rakentavat vain olkiukkoja ja niitä pieksävät, kun ateisteja tuollaisesta syyttävät...


      • A10097 kirjoitti:

        Minulta puuttuu tuuheat hiukset (olen lyhyttukkainen), koira (jota voisin rapsuttaa), sekä se jumalusko (jotta minua voisi sanoa uskovaiseksi). Enkä todellakaan kaipaa muutosta tilanteeseeni.

        Harvoinpa ne amispojat itselleen pitkää tukkaa kasvattaisivat: kaljuja on suurin osa ateisteista amispojista ja tekevät natsitervehdyksiä sekä näyttävät pirunsarvia käsimerkeillään jne. Sarvipäät vilisevät heidän puheissaan tuon tuostakin...


    • pappionvalehtelija

      Sanotaan suoraan, jos minulla olisi nappi niin minä painaisin siitä.
      Napin painallus kadottaisi kaikki valehtelijat.

      • Tahtoisit siis kadottaa kaikki ateistit? Ateistit ovat nimittäin älykkäämpiä kuin uskovaiset eivätkä jää kiinni valehtelustaan ja koska valehtelu on osoitus älykkyydestä, niin jokainen ateisti valehtelee.


      • Eikiitosjeesus

        Pum. Ja koko kristikunta katoaisi. Olisihan se jo uutiskynnyksen ylittävä tapahtuma se.


      • Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Pum. Ja koko kristikunta katoaisi. Olisihan se jo uutiskynnyksen ylittävä tapahtuma se.

        Monet kristityt odottavat ylöstempausta, jonka seurauksena he katoavat silmänräpäyksessä maan päältä ja siirtyvät (teleportaattisesti) yläilmoihin ja pilviin Herraa Jeesusta vastaan, kun tämä tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita (Lähde: Raamattu ja tieto uskovista maan päällä sekä heidän opetuksistaan ja uskostaan/ toivostaan).


    • kuhan.totean

      Aloittaja uskoo olevansa älykäs, vaikka kaikki huomaavat heti, että hän vain uskoo niin. Mutta häpeääkö uskovainen G4G sitä, että uskoo? Ei tietenkään. Hän on ylpeä uskostaan. :)

      • Miten voit puhua "kaikkien" puolesta? Etkö tiedä sitäkään, että muuan hörhö kirjoitti vähän aikaa sitten, että olen älykäs. Oliko hän väärässä?

        Joku pitää minua vielä oppineenakin ja vain harva amispoikana tai koulupudokkaana (yksi tai kaksi korkeintaan). Mistä se johtuu? Eivätkö ateistit osaa arvioida oikein toista kirjoittajaa, jota eivät tunne henkilökohtaisesti?


    • jumalaontekosyy

      Jumala on epäonnistujien selitys epäonnistumiselle.
      Ateisti ei laita virheitään jumalan piikkiin vaan kantaa itse vastuun virheistään.

      • uskoonpakopaikka

        Juuri näin. Raukkamaiset uskovat ei uskalla/osaa seistä omilla jaloillaan,vaan pitävät jumalaa kainalosauvanaan ja synnitkin saa samaan syssyyn aina anteeksi.


    • Ateistejahan on erilaisia, esimerkiksi agnostisia ateisteja ja ääriateisteja. Ääriateistit uskoo vahvasti että Jumalaa ei ole, mutta agnostiset ateistit myöntää että ei tiedä. Ääriteistin uskoon kuuluu myös se uskomus että ateismi ei ole uskomus, ja sillä tavalla ääriateistit tuntevat olevansa hieman korkeammalla tasolla kuin uskovaiset, koska he uskovat että heillä ei ole uskoa.

    • uskoonpakopaikka

      Tuskin ateistit luulee olevansa yläpuolella vaan hän elää reaalimaailmassa, jossa uskomuksilla ei ole sijaa.

    • Muuan ystäväni sanoi aikoinaan, että ateismi on järjettömyyttä tai järjen käytön puutetta. Hän on oikeassa.

      Amispojat edustavat järjettömyyttä ja älykkäät ateistiset tiedemiehet järjen käytön puutetta. Tämä sen vuoksi, että he uskovat kaikenmaailman satuihin ja taruihin pitäen sitä tieteenä (tai ehkä heidän kannattajansa eli amispojat pitävät sitä tieteenä, mutta nämä viisaat ateismin papit vedättävät näitä tyhmempiä ja keksivät jatkuvasti uusia tarinoita mielikuvituksestaan, joita tyhmät ja sokeat uskovaiset ateistit sitten pitävät totuudellisina ja uskovat niihin. Onko ateismi sittenkin uskonto?)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe