sairaus joka on sinulla on

rändaja

Jos olet sairas älä liity mihinkään uskontoon, Sinulle kyllä luvataan mutta sen jälkeen hylätään.
Jos kärsit mielent. ongelmista olet vaikeuksissa. Et saa mitään, paitsi jos olet rikas.
Asia toimii niin. Jos kestät yksin sairautesi kanssa, nii n ole hyvä vain.
Olen sen nähnyt monen kohdalla ja lopputulos ei ole hyvä.
Ole terve, vahva. ja kestävä, ja sinulla on rahaa, ulkonäköä, niin voit pärjätä. Muut ovat asioilla heikoilla. Usko on valikoiva. Se ei ole ihmisille jotka ovat yhteiskunnassa heikoilla.
Mistäkö tiedän? 50 v. kokemusta riittää.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi mahdollisuus! Käy Luterilaisessa kirkossa ja vältä kaikenlaista herätysliike toimintaa. Jos vielä jätät kirkkokahvitkin väliin, niin voit olla täysin anonyyminä siellä. Onkohan tässä syy, että jehovalaisuuden jätettyään niin moni päätyy juuri luterilaiseksi?

• renttu-_-sergei 27.2.2019 0:08

<>Yksi mahdollisuus! Käy Luterilaisessa kirkossa ja vältä kaikenlaista herätysliike toimintaa. ><

Käsittääkseni heillä on ihan erikseen sellaisia vapaaehtoisia, jotka vierailevat säännöllisesti yksinäisten luona vaikka vuosikausia. Se vaan edellyttää, että joku menee ja kertoo asiasta ja resursseja on.

<>Jos vielä jätät kirkkokahvitkin väliin, niin voit olla täysin anonyyminä siellä.><

Johanneksen kirkon seurakunnalla oli nuorisolle sellainen näpertelypaja, jossa oli mm. puusorvi. Kävin siellä jt-vesana ja poistuin just silloin kun paikallaolijoiden nimiä laitettiin illan päätteeksi kirjaan. Ainakin yhden kynttilanjalan muistan sorvanneeni kun en vielä silloin tiennyt, että oikea überkristitty ei polta pakanallisia kynttilöitä.

<> Onkohan tässä syy, että jehovalaisuuden jätettyään niin moni päätyy juuri luterilaiseksi?><

Mulle on kiteytynyt myös sellainen ajatus, että luterilaisuudessa saa rakennettua itselleen sopivan hartausvireen tai vaikka olla ilman sitä. Luterilaisuudessa ei myöskään ole päällä sitä suorituspakkoa, joka riittämättömyyttä, jotka ovat oleellinen osa saliuskottavuuteen pyrkimystä.

• Paipapum
        Hasta_luego kirjoitti:

renttu-_-sergei 27.2.2019 0:08

<>Yksi mahdollisuus! Käy Luterilaisessa kirkossa ja vältä kaikenlaista herätysliike toimintaa. ><

Käsittääkseni heillä on ihan erikseen sellaisia vapaaehtoisia, jotka vierailevat säännöllisesti yksinäisten luona vaikka vuosikausia. Se vaan edellyttää, että joku menee ja kertoo asiasta ja resursseja on.

<>Jos vielä jätät kirkkokahvitkin väliin, niin voit olla täysin anonyyminä siellä.><

Johanneksen kirkon seurakunnalla oli nuorisolle sellainen näpertelypaja, jossa oli mm. puusorvi. Kävin siellä jt-vesana ja poistuin just silloin kun paikallaolijoiden nimiä laitettiin illan päätteeksi kirjaan. Ainakin yhden kynttilanjalan muistan sorvanneeni kun en vielä silloin tiennyt, että oikea überkristitty ei polta pakanallisia kynttilöitä.

<> Onkohan tässä syy, että jehovalaisuuden jätettyään niin moni päätyy juuri luterilaiseksi?><

Mulle on kiteytynyt myös sellainen ajatus, että luterilaisuudessa saa rakennettua itselleen sopivan hartausvireen tai vaikka olla ilman sitä. Luterilaisuudessa ei myöskään ole päällä sitä suorituspakkoa, joka riittämättömyyttä, jotka ovat oleellinen osa saliuskottavuuteen pyrkimystä.

SE Luterilainen nöyryys on vain savuverho ;
        olen penskana elänyt ns, Jatkosodan , ja olisitpa kuullut siellä Oli vaikka minkälaatuuisia enkeleitä taivaalla tappelemassa Idän inhaa uhkaa vastaan ,
        silloin niitten puheet ; Sitten kun , Amerikan vustuksellakin , venäjä voitti , niin Huomasivat , että housut on tulessa ,

• Paipapum kirjoitti:

SE Luterilainen nöyryys on vain savuverho ;
        olen penskana elänyt ns, Jatkosodan , ja olisitpa kuullut siellä Oli vaikka minkälaatuuisia enkeleitä taivaalla tappelemassa Idän inhaa uhkaa vastaan ,
        silloin niitten puheet ; Sitten kun , Amerikan vustuksellakin , venäjä voitti , niin Huomasivat , että housut on tulessa ,

Paipapum 27.2.2019 13:54

<>SE Luterilainen nöyryys on vain savuverho ; ><

Käsittääkseni tänään voi oman tyylin rakentamalla pysyä helposti erossa kiihkoluterilaisuudesta, joka edelleen voi oikein hyvin, mutta pienemmässä piirissä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      110
      3590
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      63
      3216
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2523
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2144
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe