Paksusuolen tähystys, hyvä kokemus

Nainen-73

Minulle tehtiin tänään paksusuolen tähystys Turun kaupunginsairaalassa. Netistä saa lukea paljon kurjia kokemuksia joten päätin kirjoittaa oman hyvän kokemukseni.

Tyhjennys Moviprep aineella. Käytin proteiinijuomapulloa joten juoman teennäinen sitruunan haju ei ottanut nenään pahasti. Tyhjentyminen alkoi n. 15 min päästä. Huumoria, paljon paljon juotavaa, jotta suolisto huuhtoutuu sekä tärkein ole vessan lähellä. Parin tunnin päästä alkoi rauhoittumaan. Ei kuitenkaan kokonaan sillä join koko ajan laimennettua mehua. Kauppaan ei kannata lähteä....
Toinen annos muutama tunti ennen toimenpidettä. Tyhjentyminen oli luonnollisesti pienimuotoisempaa. Pitää muistaa edelleen juoda muitakin nesteitä jotta suolisto huuhtoutuu puhtaaksi.

Sairaalan henkilökunta oli myötätuntoisia, ammattitaitoisia, huumorintajuisia ja rohkaisevia joka ikinen.
Jos mahdollinen kipu pelottaa kerro siitä! Jos mietityttää onko mahdollista, että ulostat ja piereskelet hoitopedillä, kysy siitä!
Minulle kerrottiin, että tähystimessä on myös imu..... joten lääkäri säilyi puhtaana. Enkä tainnut edes pieraista, naurua. Hieman odotin sitä.
Tähystyksen alkaessa lääkäri ja sairaanhoitajat kyselivät aivan koko ajan vointiani ja onko kipuja. Sain suonensisäisesti rauhoittavan ja kipulääkistystä. Koko tutkimuksen ajan katsoin näytöltä miltä suolistossani näyttää. Hyvin mielenkiintoista! Kerran lääkäri jopa huhuili onko potilas vielä elossa (virne kasvoillaan) kun hiljaa keskityin näytön katsomiseen.
Vain tähystimen pois ottamisen kohdalla tunsin epämiellyttävän tunteen.
Toimenpiteen jälkeen sain herkullista marjamehua ja leivät. Kylläpä maistui paaston jälkeen!

Kokemukseni on siis kaikin puolin erittäin hyvä.

4

1071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos kokemuksen jakamisesta!

• Anonyymi

Minultakin on tähystetty paksusuoli neljään, viiteen kertaan (?), ja aina on mennyt hyvin.
      Kipua ei ole tuntunut kuin kerran, ja sekin vain vähän kun hoitaja painoi vatsalta, että suolta sai oikaistua.
      Kerran tehtiin täysin ilman kipulääkitystä, tai edes rauhoittavaa, sekin meni hyvin.
      On tehty myös ruokatorven tähystyksiä, eli kurkun kautta, useampaan kertaan. Se on minusta paljon vastenmielisempää.
      Mieluummin jos saisin valita, ilman muuta suolen tähystykseen.

• Anonyymi

Polyyppejä mä metsästän.
      Pelkään saada suuren……

• Anonyymi

Minulla tehty tähystys 2 kertaa, Eka kerta täysin kivuton ja toinen kerta oli taas ihan järkyttävän kivulias heti alusta lähtien. tuntui että tulee läpi suolesta. Kysyin mistä johtuu kun kipua oli niin kovin niin lääkäri sanoi että suoleni erittäin mutkainen että tökki aina suolen mutkiin. Vuosia välissä noin 10 vuotta .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      86
      1829
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      145
      1288
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1110
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      63
      976
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      82
      921
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      84
      840
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      836
    8. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      829
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      47
      817
    10. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    Aihe