Paksusuolen tähystys, hyvä kokemus

Nainen-73

Minulle tehtiin tänään paksusuolen tähystys Turun kaupunginsairaalassa. Netistä saa lukea paljon kurjia kokemuksia joten päätin kirjoittaa oman hyvän kokemukseni.

Tyhjennys Moviprep aineella. Käytin proteiinijuomapulloa joten juoman teennäinen sitruunan haju ei ottanut nenään pahasti. Tyhjentyminen alkoi n. 15 min päästä. Huumoria, paljon paljon juotavaa, jotta suolisto huuhtoutuu sekä tärkein ole vessan lähellä. Parin tunnin päästä alkoi rauhoittumaan. Ei kuitenkaan kokonaan sillä join koko ajan laimennettua mehua. Kauppaan ei kannata lähteä....
Toinen annos muutama tunti ennen toimenpidettä. Tyhjentyminen oli luonnollisesti pienimuotoisempaa. Pitää muistaa edelleen juoda muitakin nesteitä jotta suolisto huuhtoutuu puhtaaksi.

Sairaalan henkilökunta oli myötätuntoisia, ammattitaitoisia, huumorintajuisia ja rohkaisevia joka ikinen.
Jos mahdollinen kipu pelottaa kerro siitä! Jos mietityttää onko mahdollista, että ulostat ja piereskelet hoitopedillä, kysy siitä!
Minulle kerrottiin, että tähystimessä on myös imu..... joten lääkäri säilyi puhtaana. Enkä tainnut edes pieraista, naurua. Hieman odotin sitä.
Tähystyksen alkaessa lääkäri ja sairaanhoitajat kyselivät aivan koko ajan vointiani ja onko kipuja. Sain suonensisäisesti rauhoittavan ja kipulääkistystä. Koko tutkimuksen ajan katsoin näytöltä miltä suolistossani näyttää. Hyvin mielenkiintoista! Kerran lääkäri jopa huhuili onko potilas vielä elossa (virne kasvoillaan) kun hiljaa keskityin näytön katsomiseen.
Vain tähystimen pois ottamisen kohdalla tunsin epämiellyttävän tunteen.
Toimenpiteen jälkeen sain herkullista marjamehua ja leivät. Kylläpä maistui paaston jälkeen!

Kokemukseni on siis kaikin puolin erittäin hyvä.

4

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos kokemuksen jakamisesta!

    • Anonyymi

      Minultakin on tähystetty paksusuoli neljään, viiteen kertaan (?), ja aina on mennyt hyvin.
      Kipua ei ole tuntunut kuin kerran, ja sekin vain vähän kun hoitaja painoi vatsalta, että suolta sai oikaistua.
      Kerran tehtiin täysin ilman kipulääkitystä, tai edes rauhoittavaa, sekin meni hyvin.
      On tehty myös ruokatorven tähystyksiä, eli kurkun kautta, useampaan kertaan. Se on minusta paljon vastenmielisempää.
      Mieluummin jos saisin valita, ilman muuta suolen tähystykseen.

    • Anonyymi

      Polyyppejä mä metsästän.
      Pelkään saada suuren……

    • Anonyymi

      Minulla tehty tähystys 2 kertaa, Eka kerta täysin kivuton ja toinen kerta oli taas ihan järkyttävän kivulias heti alusta lähtien. tuntui että tulee läpi suolesta. Kysyin mistä johtuu kun kipua oli niin kovin niin lääkäri sanoi että suoleni erittäin mutkainen että tökki aina suolen mutkiin. Vuosia välissä noin 10 vuotta .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1629
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1361
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. 5
      945
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    Aihe