Henkilökohtaiset ihmeet

Olli väittää, että mormonismissa olisi ihmeitä. Ihme on vain se, että mormonismiin uskovia on edelleen, Olli itsekin.

Listaan tähän omia ihmeitäni.

Nuorena miehenä lähdin kollegan puolesta asiakaskäynnille. Siihen aikaan ei ollut navigaattoria eikä kännykkää käytössäni. Kaveri sanoi osoitteen ja katsoin sen puhelinluettelon kartasta. Mutta talon pihaan saavuttuani äkkäsin, että sen tarkempaa osoitetta en ollut nähnytkään, saatikka että se olisi mukaani, ei edes asiakkaan nimeä. Talossa oli viisi rappua, joka rapussa kolme kerrosta, joka kerroksessa kolme asuntoa, siis 45 asuntoa yhteensä. Summassa valitsen E-rapun. Summassa valitsen toisen kerroksen. Summassa valitsen keskimmäisen oven ja pelokkaana valmiina onttoon selitykseen soitan ovikelloa.

"Hyvä että tulit nyt. Pian minun pitää lähteä autokouluun." Meni siis kerralla nappiin. Jos olisin tiennyt asiakkaan nimen, olisin pyörinyt talossa varmaankin pitkään koska hän kertoi muuttaneensa sinne juuri ja ovessa oli vielä edellisen asukkaan sukunimi.

Muuttaessamme suhteellisen isosta kaupungista vielä isompaan kaupunkiin vuokra-asunto tuli valituksi summamutikassa sopivalta alueelta. Satuin sitten rapussa törmäämään harvoin näkemääni äidin puoleiseen serkkutyttööni, joka sattui asumaan samassa rapussa. Kun sitten myöhemmin muutimme toiseen asuntoon, törmäsin ulkona harvoin tapaamaani isän puoleiseen serkkutyttööni, joka kertoi asuvansa meitä vastapäätä kadun toisella puolella. Mikä mahtaisi ola todennäköisyys noille tapahtumille? Serkkuja minulla on yhteensä 27, joten se hiukan parantaa mahdollisuuksia, mutta ei olennaisesti. Yhtä serkkuani en ole tavannut koskaan.

Kerran kaksi serkkuani (veljekset) olivat lähteneet kumpikin omin päin kiertelemään Eurooppaa ilman kummempia suunnitelmia. Heistä toinen oli nousemassa bussiin Prahassa, mutta ei mennytkään sisälle kun huomasi velipoikansa astuvan ulos samasta bussista.

Tuosta tuli vielä mieleen kun kerran odottelin pienellä asemalla bussia, mutta se oli pahasti myöhässä. Kun sitten oikean värinen bussi tuli, ainoana matkustajana nousin kuskin avaamasta ovesta sisälle ja kysymys kuului: "Mihin tämä bussi on menossa?" Asiassa ei olisi ollut mitään kummallista, ellei kysyjä olisi ollut minun sijastani bussikuski. Ainakin neljännesosasekunnin ajan olin äimän käkenä, koska olin kuin näytelmässä, jossa näyttelijöiden vuorosanat olivat menneet sekaisin. Horjahdin taaksepäin, mutta kuskin katseen kääntymisestä jo tajuttuani asian peräännyin portaalta alas asti nähdäkseni, että mitä bussin sivussa olevassa (sen aikaisessa) veivattavassa määränpääkyltissä lukee. Kuski ei nähnyt sitä omalta paikaltaan. Ei ollut oikea paikkakunta, joten kuski joutui veivaamaan. Oli joutunut vaihtamaan auton hajonneen tilalle eikä ollut ehtinyt tai muistanut veivata oikeaa määränpäätä. Kyseessä ei siis ollut ihme vaan jonkin aikaa ihmeeksi luulemani.

Ollikin voi luulla mormonismissa olevan ihmeitä, kunnes me antit aina häntä valistamme.

Kertokaahan omia ihmeitänne.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hopealanka

      Olin menossa tapaamaan tuttua pariskuntaa heidän uuteen kotiinsa. Vasta noustuani bussista Pihlajistossa tajusin, että osoitelappu jäi kotiin. Muutto oli niin tuore, ettei heillä ollut vielä puhelinta.
      Taloja oli paljon ja monikerroksisia kaikki. Kysyin pikkupojilta, onko tänne vähän aikaa sitten muuttanut yks tokalla luokalla oleva Klaus. Koko joukko lähti opastamaan minua Klausin osoitteeseen ja sieltähän ne Hilkka ja Heikkikin löytyivät, samasta osoitteesta.
      Ihme oli tässä tapauksessa kai lähinnä se, että hoksasin kysyä lapsilta :)

      • Olihan tuossa se ihme, että vanhemmt olivat antaneet pojalle nimeksi juuri Klaus. Muutenhan tuo juttu ei olsi toiminut ollenkaan. Pennut olisivat vain kyselleet: "Kuka ihmeen Klaus?"


    • Olli ei ole uskaltautunut ilmoittautumaan perinteiseen ekumeeniseen amputoidunraajanrukouksellapalauttamistapahtumaani, mutta nythän on ovallinen tilaisuus korjata tuo puute, jos ihmeitä oikeasti tapahtuu.

      Tapahtuma on avoin muillekin uskonharhaisille - tuloksista on helppo mitata oikean jumalan palvojat.

      • Eräs nunna halusi intohimoisesti synnyttää lapsen. Hän rukoili Herralta ihmettä, mutta mitään ei tapahtunut. Lopulta hän kääntyi todellisen herran puoleen ja apu löytyi heti.


      • samar1n
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Eräs nunna halusi intohimoisesti synnyttää lapsen. Hän rukoili Herralta ihmettä, mutta mitään ei tapahtunut. Lopulta hän kääntyi todellisen herran puoleen ja apu löytyi heti.

        LOL


    • Taisin olla eilen liian väsynyt kun unohtui kokonaan yksi juttu. Samaisessa isossa kaupungissa tutustuin koulutuskurssilla ulkomaalaiseen mieheen. Olin sitten useita päiviä auttamassa häntä hänen tulevan liiketilansa remontissa. Yhtenä päivänä sanoin, että minun pitää lähteä aikaisemmin, koska pitää viedä poikani tämän luokkatoverin syntymäpäiville.

      Hän sanoi, että hänen itsensäkin pitää lähteä, koska hänen suomalaisen naisystävänsä pojalla on syntymäpäiväjuhla. Sanoin leikilläni, että tavataan sitten siellä. Niinpä sitten noudin poikani ja vein hänet kaupungin toiselle laidalle. Ja siellähän se mieskin oli naisystävänsä pojan eli minun poikani luokkatoverin synttäreitä juhlimassa. Pojan äidin olin toki avannut vanheimpainilloissa, mutta en tiennyt hänen seurustelevan uudehkon ystäväni kanssa.

      • Sorry kirjoitusvirhe. En ollut avannut pojan äitiä vaan tavannut... Eivät ne vanheimpainillat sentään mitään pikkujouluja olleet.


      • hopealanka
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Sorry kirjoitusvirhe. En ollut avannut pojan äitiä vaan tavannut... Eivät ne vanheimpainillat sentään mitään pikkujouluja olleet.

        :)
        Mormonistinen seksihulluus tarttuu, kun palstalla aikansa notkuu.


      • hopealanka kirjoitti:

        :)
        Mormonistinen seksihulluus tarttuu, kun palstalla aikansa notkuu.

        SellaiSEKSI se helposti menee;-)


    • Kappas.Unohdin tuosta aloitukssta vielä yhden oleellisen uskomattoman sattuman. Se isän puoleinen serkkutyttöni siis asui sattumalta kadun toisella puolella, mutta myös hänen työpaikkansa oli vastapäätä vaimoni ja minun työpaikkaani kadun toisella puolella. Te jotka laskitte todennäköisyyksiä, pistäkää laskelmanne uusiksi.

      Pitäisiköhän minun lotota? En ole tehnyt niin kolmeen vuosikymmeneen, koska luotan todennäkösyysmatematiikkaan. Kun joskus kaupassa joku ostaa savukkeita ja laittaa lottorivin vetämään, mietin mielessäni, että millaisiin todennäköisyyksiin tyyppi uskoo. Muistaakseni yhdellä rivillä lottopotin todennäköisyys on yksi 1/15 miljoonaa. Tupakoitsijana hänen todennäköisyytensä kuolla johonkin tupakan aiheuttamaan sairauteen kymmenen vuoden sisällä on 1/4. Hänen uskonsa on melkein mormonin uskoon verrattavissa.

      • samar1n

        Sinun ehdottomasti kannattaa olla lottoamatta.

        Minun kollegoideni työpaikka on peräti samalla puolella katua kuin oma tyopaikkani. Tämän on jo oltava kaitselmusta.


    • Ev.lut

      Minun kaikki lapseni ovat heidän äitinsä synnyttämiä! Eikä tässä vielä kaikki. Molemmilla veljilläni on samat vanhemmat kuin minulla! Ihmeesrä täytyy olla kysymys.

      • Mutta minuni ihan oikealla biologisella isällänipä on ihan oikea biologinen poika, joka ei ole veljeni eikä velipuoleni.


      • Ja siskoni miehellä on on kolme siskoa, joista jokaisella on viisi veljeä. Melkoinen porukka siis!


      • hopealanka
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Mutta minuni ihan oikealla biologisella isällänipä on ihan oikea biologinen poika, joka ei ole veljeni eikä velipuoleni.

        Minä seurustelin aikoinani miehen kanssa, jonka äiti oli neitsyt tullessaan raskaaksi.
        Miehen äidin sulhanen epäili raskaudesta kuultuaan, että morsmaikku on käynyt vieraissa. Ei siis auttanut kuin mennä lääkäriin. Lääkäri todisti ja allekirjoituksellaan vahvisti, forssalaisnaisen sanoin, että "ihan olin ehta mammanpiika".
        Mies vei tyttöystävänsä vihille ja aikanaan syntyi terve poikavauva.


      • hopealanka kirjoitti:

        Minä seurustelin aikoinani miehen kanssa, jonka äiti oli neitsyt tullessaan raskaaksi.
        Miehen äidin sulhanen epäili raskaudesta kuultuaan, että morsmaikku on käynyt vieraissa. Ei siis auttanut kuin mennä lääkäriin. Lääkäri todisti ja allekirjoituksellaan vahvisti, forssalaisnaisen sanoin, että "ihan olin ehta mammanpiika".
        Mies vei tyttöystävänsä vihille ja aikanaan syntyi terve poikavauva.

        Eräs nuori nainen menilääkärille valittamaan vatsavaivojaan. Tutkittuaan asiaa lääkäri sanoi naisen olevan raskaana.

        Nainen sanoi: "Mahdotonta! En ole koskaan ollut miehen kanssa sillä tavalla".

        Lääkäri ei sanonut mitää vaan meni tuijottamaan ikkunasta ulos. Lopulta nainen kysyi: "Mitä sinä oikein teet?"

        Lääkäri vastasi: "Kun edellisen kerran tapahtui tällainen ihme, taivaalle syttyi kirkas tähti."


      • hopealanka
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Eräs nuori nainen menilääkärille valittamaan vatsavaivojaan. Tutkittuaan asiaa lääkäri sanoi naisen olevan raskaana.

        Nainen sanoi: "Mahdotonta! En ole koskaan ollut miehen kanssa sillä tavalla".

        Lääkäri ei sanonut mitää vaan meni tuijottamaan ikkunasta ulos. Lopulta nainen kysyi: "Mitä sinä oikein teet?"

        Lääkäri vastasi: "Kun edellisen kerran tapahtui tällainen ihme, taivaalle syttyi kirkas tähti."

        1950-luvun alun siittiöt olivat elinkykyisiä ja omatoimisia, eikä matkat olleet ylivoimaisen pitkiä.


    • Kirkon historia on täynnä ihmeitä. Ensimmäinen näky, kirjan ilmitulo, enkelien ilmestymiset, kirkon leviäminen.

      Ihmeisiin uskotaan kirkossa ja niitä tapahtuu koko ajan. Arkipäivän ihmeitä. Parantumisihmeistä ei pidetä meteliä. Se ei ole tapana. Rukousvastauksia. Joka kuukausi kuulee ihmeitä todistuskokouksissa.

      Samaa tapahtuu muuallakin. Erityisesti karismaattisessa liikkeessä. Mutta myös hiljaisesti eri seurakunnissa.

      Kukaan ei enää kannata 1800- luvun oppia että ihmeiden aika on ohi.

      Jos ihmeet lakkaavat, se johtuu uskon puutteesta, rakkauden kylmenemisestä. Sitä ilmenee aika ajoin eri seurakunnissa.

      Meillä on menossa uskon uudistus jatkuvasti. Nyt korostetaan Pyhän Hengen ohjaukseen asettumisen opiskelua.

      • Ensimmäinen näky? Ihmettä siinä on se, ettäsiitä on lukuisia keskenään ristiriitaisia versoita. MK:n ilmitulo ei ollut mikään ihme. Vastaavia sepustuksia vieläpä samoine virheineen esim. Juutalaisten alkuperästä oli tuohon aikaan muitakin. Enkelien ilmestymisiä ei ollut, joten ne eivät ole ihme.

        Yhtäkään oikeaa ihmettä et sitten mainitse. Minä pystyin kirjoittamaan useastakin.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Ensimmäinen näky? Ihmettä siinä on se, ettäsiitä on lukuisia keskenään ristiriitaisia versoita. MK:n ilmitulo ei ollut mikään ihme. Vastaavia sepustuksia vieläpä samoine virheineen esim. Juutalaisten alkuperästä oli tuohon aikaan muitakin. Enkelien ilmestymisiä ei ollut, joten ne eivät ole ihme.

        Yhtäkään oikeaa ihmettä et sitten mainitse. Minä pystyin kirjoittamaan useastakin.

        Kysyin kerran rukouksessa lääkkeiden käytöstä. Seuraavana päivänä, tietämättä rukouksestani muun keskustelun ohessa yksi uskonveli kertoi täsmällisesti ne asiat joita tarvitsin tietää. Näitä asioita tapahtuu jatkuvasti. Näillä ei elämöidä, esim parantumisilla, joita myös kohdallani on.

        Vihaamistasi kymmenyksistä seuraa ihme, siunaus että on raha- asiat aina kunnossa.

        Jos kuka tahansa rukoilee vastausta Jumalalta uskon kysymyksistä, niin lukekoon Mormonin kirjan, siellä se vastaus on. Onhan se ihme. Eikä niissä ensimmäisen näyn versioissa mitään ihmeellistä ole, ihan luonnollisia eroja versioissa. Paras on pyhänä kirjoituksena Kallisarvoisessa Helmessä. Kannattaa lukea.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kysyin kerran rukouksessa lääkkeiden käytöstä. Seuraavana päivänä, tietämättä rukouksestani muun keskustelun ohessa yksi uskonveli kertoi täsmällisesti ne asiat joita tarvitsin tietää. Näitä asioita tapahtuu jatkuvasti. Näillä ei elämöidä, esim parantumisilla, joita myös kohdallani on.

        Vihaamistasi kymmenyksistä seuraa ihme, siunaus että on raha- asiat aina kunnossa.

        Jos kuka tahansa rukoilee vastausta Jumalalta uskon kysymyksistä, niin lukekoon Mormonin kirjan, siellä se vastaus on. Onhan se ihme. Eikä niissä ensimmäisen näyn versioissa mitään ihmeellistä ole, ihan luonnollisia eroja versioissa. Paras on pyhänä kirjoituksena Kallisarvoisessa Helmessä. Kannattaa lukea.

        Kuten aloituksestan kävi ilmi, paljon on sattumia, jotka ylittävät normaalin todennäköisyyslaskennan, mutta paljon on myös niitä, jotka alittavat...

        Kymmenyksistä ei seuraa mitään ihmettä. Joku voi käyttää paljon rahaa vaikka laskuvarjohyppyihin, mutta silti hänellä riittää rahaa. Itselläni on ollut nuorena paljon hetkiä, jolloin on ollut tiukaa rahasta, mutta aina on riittänyt, joskus jopa tullut ylläviä tuloja tiukassa tilanteessa. Noin on käynyt, vaikka en ole maksanut penniäkään Smihin kirkolle.

        Mormonin kirjassa ei ole vastauksa sen enempää kuin Pohjois-Korean propagandassa. Tai onhan siellä niille, joihin propaganda upoaa.

        > Eikä niissä ensimmäisen näyn versioissa mitään ihmeellistä ole, ihan luonnollisia eroja versioissa.

        Ei olekaan ihmeellistä. Smith halusi muokkailla ensimmäistä "näkyään" paremmaksi. Ovathan ne oleellisia eroja, kun nähtyjen tyyppien lukumääräkin vaihtelee eivätkä nähdyt tyypit ole edes samoja kakissa versioissa. Erot todistavat huijauksesta.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Kuten aloituksestan kävi ilmi, paljon on sattumia, jotka ylittävät normaalin todennäköisyyslaskennan, mutta paljon on myös niitä, jotka alittavat...

        Kymmenyksistä ei seuraa mitään ihmettä. Joku voi käyttää paljon rahaa vaikka laskuvarjohyppyihin, mutta silti hänellä riittää rahaa. Itselläni on ollut nuorena paljon hetkiä, jolloin on ollut tiukaa rahasta, mutta aina on riittänyt, joskus jopa tullut ylläviä tuloja tiukassa tilanteessa. Noin on käynyt, vaikka en ole maksanut penniäkään Smihin kirkolle.

        Mormonin kirjassa ei ole vastauksa sen enempää kuin Pohjois-Korean propagandassa. Tai onhan siellä niille, joihin propaganda upoaa.

        > Eikä niissä ensimmäisen näyn versioissa mitään ihmeellistä ole, ihan luonnollisia eroja versioissa.

        Ei olekaan ihmeellistä. Smith halusi muokkailla ensimmäistä "näkyään" paremmaksi. Ovathan ne oleellisia eroja, kun nähtyjen tyyppien lukumääräkin vaihtelee eivätkä nähdyt tyypit ole edes samoja kakissa versioissa. Erot todistavat huijauksesta.

        Maallista todistelua. Nämä asiat on tutkitttava hengellisesti. Versioissa ei ole mitään ihmeellstä. Paras on se mikä on Pyhissä kirjoituksissa. Se on tutkittava hengellisesti, todistaako Pyhä Henki sen todeksi vai ei.

        Todistaa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Maallista todistelua. Nämä asiat on tutkitttava hengellisesti. Versioissa ei ole mitään ihmeellstä. Paras on se mikä on Pyhissä kirjoituksissa. Se on tutkittava hengellisesti, todistaako Pyhä Henki sen todeksi vai ei.

        Todistaa.

        Ilmestyneiden hahmojen määrät ja henkilöllisyydet vaihtelevat versiosta toiseen. Kyllä se on ihan maallisesti tutkittavissa oleva asia. Smithin harmiksi hänen aiemmistakin versioista jäi pitävät todisteet, vaikka hän olisi halunnut säilyttää vain viimeisen.

        Tietysti koko juttu oli huijausta. Ajattelepa Olli, että ensimmäisen näyn on tehtaillut sama henkilö, joka tehtaili moninainti-ilmoituksen jäätyään housut nilkoissa kiinni piikansa hässimisestä. Miten paljon sellaisen tyypin "hengellisiin" kertomuksiin voi luottaa? Ja kyllä hän nai Fanny Algeria ihan maallisesti.

        > Se on tutkittava hengellisesti, todistaako Pyhä Henki sen todeksi vai ei.

        Pyhä Henki todistaa fiktioksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe