Olen katolilainen

Liitynkatoliseenkirkkoon

Mitä mieltä te katolilaiset olette: koen olevani katolilainen kaikinpuolin. Jakaan uskonne. Tietenkin olen hyvin alkumetreillä tässä asiassa. Olen tutkinut ja kysellyt asioista jotka mieltäni on askartanut. Olen lukenut katekismusta ja paljon muuta kirjallisuutta. Asuinpaikkani on hyvin kaukana seurakunnasta, en ole kirkon jäsen vielä. Kysymys: teenkö väärin mielestänne jos sanon olevani katolilainen?

14

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katolistaviisautta

Sinun ei kannata kiirehtiä asioiden edelle. Jos nimimerkkisi "Liitynkatoliseenkirkkoon" on totta, sitten sinusta on vielä tulossa katolilainen. Onnitteluni siitä! Olet ottanut oikean askeleen palatessasi takaisin esivanhempiemme katoliseen uskoon.

Katolilaiseksi tuleminen vaatii kuukausien valmistautumisen ja myös ripittäytymisen ennen kirkkoonottoa, vahvistuksen sakramenttia ja ensikommuuniota. Kaikki nämä eivät ole tunneasioita, vaan objektiivisia tosiasioita.

Voit toki sanoa tunnustavasi katolista uskoa, mutta kuten sanottua katolilainen et vielä ole.

• Liitynkatoliseenkirkkoon

Niin, näin olen itse myös asian ajatellut. Vuosia olen jo tutkinut katolisen kirkon uskoa joten mikään yhden impulsiivisen hetken huumasta ei ole kyse. Olen aloittanut maksaa "jäsenmaksua" omalta osaltani tukeakseni seurakuntaa. Yhtaikaa on todella turhauttavaa ajatella esm.jonkun kysyessä niin täytyy vastata: olen protestantti. Mitä en todellakaan ole muuten kuin viraston paperilla.

• katolinen_rouva

Minusta on hienoa, että ymmärrät jo ennen kirkkoonottoa alkaa maksaa jäsenmaksua. Näin osoitat, että otat vakavasti tulevat velvollisuutesi katolilaisena.

Minun puolestasi voit unohtaa "viraston paperit" ja keskittyä olennaiseen. Muistathan myös sen, että JOKAINEN pätevän kasteen saanut on jo tavallaan Kristuksen kirkon eli katolisen kirkon yhteydessä. Kirkkonotossa sinut otetaan sitten kirkon TÄYTEEN yhteyteen. Iloitsen kanssasi!

• Liitynkatoliseenkirkkoon
        katolinen_rouva kirjoitti:

Minusta on hienoa, että ymmärrät jo ennen kirkkoonottoa alkaa maksaa jäsenmaksua. Näin osoitat, että otat vakavasti tulevat velvollisuutesi katolilaisena.

Minun puolestasi voit unohtaa "viraston paperit" ja keskittyä olennaiseen. Muistathan myös sen, että JOKAINEN pätevän kasteen saanut on jo tavallaan Kristuksen kirkon eli katolisen kirkon yhteydessä. Kirkkonotossa sinut otetaan sitten kirkon TÄYTEEN yhteyteen. Iloitsen kanssasi!

Kiitos kannustavasta kommentista!

• JohannaÄllä

Voit kertoa totuuden eli sen, että olet taustaltasi pakkoluterilainen mutta nyt palaamassa suomalaisten esi-isiemme katoliseen uskoon.

Sinun ei tarvitse perustella mitään. Jotkut pakkoluterilaiset ja vastenmieliset "uskikset" kysyvät, miten ihmeessä olet katolilainen... Itse kieltäydyn sanomasta muuta kuin: Miten ihmeessä itse voit olla pakkoluterilainen? Katolilaisuus on kaikista uskonnoista suomalaisin. Pakkoluterilaisuus on pelkkä saksalainen uususkonto, jonka ruotsalaiset tuottivat tänne valtiollisella väkivallalla.

• aikojen.lopulla

Katolisuus harhauttava uskonto ! Sen tulet vielä kerran huomaamaan.

• isiemmePakanuus

Esi-isiemme uskonto oli pakanallisuutta. Mutta olet oikeassa että jopa siihenkin kannattaa palata ennemmin kuin katolilaisuuteen joka pakolla maahamme tuotiin mutta sitten jumalien kaitselmuksesta maastamme lähes kokonaan poistettiin.

• Asky

Väärin. Pakanallusuus on vain sinun uskontosi...

• Asky

Oletko rasisti? Eivätkö sinun mukaasi muualla syntyneet saisi asua maassamme?

• tapioniin

Tunnustuskirjoista viimeisessä, Yksimielisyyden ohjeessa mainitaan Jeesuksen syntyneen Marian neitsyyttä vahingoittamatta ja että Maria on säilynyt neitsyenä: ”Jo äidinkohdussa [Kristus] osoitti jumalallisen majesteettinsa siinä, että neitsyt synnytti hänet neitsyyttänsä menettämättä. Maria on todella Jumalan äiti, mutta on silti säilynyt neitsyenä.” (YO 8, Kristuksen persoona)
      Raamatun tuki Marian ainaiselle neitsyydelle
      Uuden testamentin kirjoituksissa on erityisesti kaksi asian kannalta merkityksellistä kohtaa.

AINANEN VANHAPIIKA AINAINEN NEITI AINANEN NEITI AINEINEN NEITSYT
      EI OLE KOSKAA SYNNYTÄNNYT MITÄÄN ON VÄÄRÄ MARIJA

TAPIO

• Asky

Tämän palstan lukujoita eivät luterilaiset tunnustuskirjat kiinnosta.

• tapioniin

MITEN AINNAINEN NEITI VOI SYNNYTTÄÄ---- ELI SUOMEKSI VANHAPIIKA

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      139
      7648
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7091
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3623
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      138
      3256
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2784
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2318
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1566
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe