Panttilainaus - miten toimii?

anonymous2938

Olen rahapulassa ja ajattelin mennä panttaamaan muutaman arvoesineen. Minulla ei ole aiempaa kokemust panttilainaamoista, joten kysytään, josko joku tietäisi:

Onko siis todella niin, että panttilainan hoitamatta jättämisestä ei seuraa ulosottoa ja maksuhäiriömerkintää? Että panttilainaamo siis vain huutokauppaa esineen/esineet ja that's it? Jostain korkojen maksusta olen tosin kuullut.

Panttilaina olisi tässä tilanteessa paremmalta kuulostava vaihtoehto kuin pikavippi. Mutta voisiko joku selventää panttiasiaa?

2

181

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MyyTurhatTavarat

Vastaat pantillasi kaikesta. Ei mitään korkoja. Ei mitään huomautuskirjeitä tms. Eihän aina ole edes tarvinnut tunnistautua mitenkään. Panttilainaamo saa käytännössä aina omansa takaisin ja paljon voittoa. Osaavat tunnistaa lähes kaikki väärenökset, viat yms.

Voit myös myydä turhia tavaroitasi suoraan niitä tarvitseville. Ei välissä tarvita panttilainaamoja tai käytettyjen tavaroiden kauppiaita. Vetävät välistä kymmeniä prosentteja.

Voit myös itse ostaa vastaavia käytettyjä tavaroita halvalla ja tinkien. Myyjiä riiittää kunhan seuraa myyntipalstoja aktiivisesti muutaman viikon.

• SuoraMyyntiKannattaa

Joillakin panttilainaamoilla on varmasti asialliset kotivut. Suurin osa panttilainaamoista toimii samalla tavalla ja samoilla ehdoilla. Jotain lakisääteisiä rajoitteita ja velvoitteita. Ei voi hirveästi sooloilla.

Ja kuten joku jo totesi, paremman hinnan saa aina myymällä suoraan lopulliselle ostajalle. Monista kulumattomista laadukkaista käyttöesineistä saa jopa 80% täysin uuden tingitystä hinnasta. Voi olla ostajalle paljon vaivattomampaa ja nopeampaa, jos voi noutaa läheltä. Joku itselle tarpeeton iso vanha laadukas astiasto voi olla yllättävän arvokas. Samoin monet kokopuiset vanhat isot huonekalut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      183
      6622
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      151
      1841
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1330
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1059
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      991
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      849
    Aihe