Olen rahapulassa ja ajattelin mennä panttaamaan muutaman arvoesineen. Minulla ei ole aiempaa kokemust panttilainaamoista, joten kysytään, josko joku tietäisi:
Onko siis todella niin, että panttilainan hoitamatta jättämisestä ei seuraa ulosottoa ja maksuhäiriömerkintää? Että panttilainaamo siis vain huutokauppaa esineen/esineet ja that's it? Jostain korkojen maksusta olen tosin kuullut.
Panttilaina olisi tässä tilanteessa paremmalta kuulostava vaihtoehto kuin pikavippi. Mutta voisiko joku selventää panttiasiaa?
Panttilainaus - miten toimii?
2
181
Vastaukset
- MyyTurhatTavarat
Vastaat pantillasi kaikesta. Ei mitään korkoja. Ei mitään huomautuskirjeitä tms. Eihän aina ole edes tarvinnut tunnistautua mitenkään. Panttilainaamo saa käytännössä aina omansa takaisin ja paljon voittoa. Osaavat tunnistaa lähes kaikki väärenökset, viat yms.
Voit myös myydä turhia tavaroitasi suoraan niitä tarvitseville. Ei välissä tarvita panttilainaamoja tai käytettyjen tavaroiden kauppiaita. Vetävät välistä kymmeniä prosentteja.
Voit myös itse ostaa vastaavia käytettyjä tavaroita halvalla ja tinkien. Myyjiä riiittää kunhan seuraa myyntipalstoja aktiivisesti muutaman viikon. - SuoraMyyntiKannattaa
Joillakin panttilainaamoilla on varmasti asialliset kotivut. Suurin osa panttilainaamoista toimii samalla tavalla ja samoilla ehdoilla. Jotain lakisääteisiä rajoitteita ja velvoitteita. Ei voi hirveästi sooloilla.
Ja kuten joku jo totesi, paremman hinnan saa aina myymällä suoraan lopulliselle ostajalle. Monista kulumattomista laadukkaista käyttöesineistä saa jopa 80% täysin uuden tingitystä hinnasta. Voi olla ostajalle paljon vaivattomampaa ja nopeampaa, jos voi noutaa läheltä. Joku itselle tarpeeton iso vanha laadukas astiasto voi olla yllättävän arvokas. Samoin monet kokopuiset vanhat isot huonekalut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1836622- 1511841
- 1131608
- 511330
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481059Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41991Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41849