Lukekaa uusi Auto-bild lehti.

puhdasta

Ja lopettakaa diesel-autojen alasajo. Tutkittua asiaa.

36

<50

3Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sosialistisdemokraatti

      Länsimaista kapitalistien propagandaa, jottei myyntitulot pienenisi.
      Polttomoottoriautojen myyntikielto tulee 2025.
      Ihmiset voivat käyttää Suomessa julkisia kulkuvälineitä.

      • syrjäkylä

        käyttäis julkisia, jos niitä kulkisi useammin kuin yksi viikossa taajamaan ja parin tunnan päästä takaisin.


    • JärjetöntäMenoa

      Järkipuheet eivät auta huuhaahöttös-viherpiiperohankkeissa.

      Sähköautot ovat pelkkää hullutusta. Aikanaan huomataan, että se osoittauttuu äärimmäisen kalliiksi investoinniksi sekä kansakunnan että yksilötasolla. Tarvitaan valtavat investoinnit jotka kasvattavat hiilijalanjälkeä giganttisesti. Jonkun ajan kuluttua huomataan että sähköautoille vaan ei energia riitä. Ja kaiken lisäksi niiden elinkaaripäästöt havaitaan polttomoottoriautoja suuremmiksi.

      Sitten alkaa taas uudet, ilmastoa kuormittavat toimet kun pitää rakentaa uudestaan polttomoottoriautotehtaita ja -autoja ja hävittää kaliisti kaikki akkuromu.

      Suomen tapaiset pelkästään perseennuolennassa kunnostautuneet valtiot kärsivät ensimmäisenä ja eniten, ja on turha kuvitella etteikö herrat sysäisi kaikkia ongelmia taas kerran duunarikansan kärsittäväksi ja maksettavaksi.

      Vaikka tämä on kaikki nähtävissä, ei viherpiiperotouhu lopu ennen kuin ovat saaneet tuhottua valtavasti ilmastoa lyhytnäköisellä ja järjettömällä ideologiakoohotuksellaan.

      • ekologisesti

        Hiili- ja atomisähköllä.


    • puhdasta

      Autotoimittaja Gerald Czajka kertoi lehdessä kattavassa dieseljutussa mm, että nykyaikaisia turbodieseleitä ei ole mitään syytä mollata, pikemminkin päinvastoin. Dieselit ovat CO2- päästöjen vähentämisen kannalta tärkeitä ja lisäksi nykyaikaiset dieselit
      yllättävät sekä taloudellisuudellaan, että väännöllään. Lisäksi ne kykenevät SCR-katalysaattorin avulla pitämään kurissa tiukat typen oksidien raja-arvot.

      Ja jos tähän lisätään puhdas diesel-menovesi (yli 90 % puhtaus) jota saadaan jätteistä ollaan reippaasti huonon omantunnon ja ahdistuksen
      yläpuolella, vaikka ajetaankin dieselautolla.

    • DieselVoimaaJaTurvaa

      Oikeasti ei juuri kukaan vastusta autoja paitsi kourallinen huumehörhö vihreitä ja sähköautoihin sijoittanut eliitti.

      • "sähköautoihin sijoittanut eliitti" Pääomasijoittajat laittavat rahansa tuottaviin asioihin. Ei olisi mitään järkeä mennä perse edellä puuhun ja tehdä sinun tavallasi ellei usko, että se on se tulevaisuuden juttu.


    • Fakta-ei-uppoa

      Autoista kiinnostuneiden joukkoon on pesiytynyt jostain syystä kovasti dieselvihamielinen joukko, joka ei suostu uskomaan mitään esitettyjä faktoja mitkä liittyy dieselautojen päästöihin ja ylipäänsä dieselautoihin.
      He perustavat ilmeisesti näkemyksensä johonkin kymmenen vuotta vanhoihin päästötietoihin, jotka nekään eivät bensa-autoihin verrattuna nyt niin pahoja olleet. Kasvihuonekaasujen osalta huomattavasti vähäpäästöisempiä kuin vastaavat bensa-autot jo tuolloin, kuten aina aikaisemminkin.
      Typpioksidit ja pienhiukkaset olivat bensa-autoja suurempi ongelma, mutta pienhiukkasten osalta jo vuonna 2009 dieselit ovat olleet bensoja puhtaampia. Typpioksidiongelma tasaantui syksyllä 2014, jonka jälkeen valmistuneiden autojen päästötasot bensa-autojen tasoisia. Käytännössä nykyisin uusimmat dieselit ovat bensoja puhtaampia tältäkin osin.

      Nykydieselit ovat selkeästi vähäpäästöisempiä kuin vastaavien bensa-autojen, kaikkien päästöjen osalta käytännössä. Edes monet bensahybridit eivät pääse samaan, itselataavat näin useinmiten.

      Nämä faktat eivät tietysti miellytä dieselvihaajia, mutta niille he eivät voi mitään. Ja siksi ovat hirttäytyneet noihin yli kymmenen vuotta vanhoihin dieselien ’synteihin’ ja sen perusteella perustelevat itselleen epärationaalista vihaansa.

      • Pistäisitkö lähteet näkyville?


      • Fakta-ei-uppoa
        Sillei kirjoitti:

        Pistäisitkö lähteet näkyville?

        Koskien mitä?

        Euro6-luokitukset voit kuuklata ihan itsekin. Samoin kuin aikaisemmatkin euro-luokitukset. Nämä määräävät sallitut päästöjen enimmäisarvot, jotka ovat olleet vaatimuksena, jotta ko auto saa tulla myyntiin. Niistä voit tarkistaa nuo edellisessä tekstissäni mainitut jutut päästöjen osalta.
        Sitten voit ihan merkkikohtaisesti hakea jokaisen auton omat päästöarvot. Ihan vaikka ko automerkkien kotisivuilta. Tuon AutoBild lehdenkin voit käydä lukemassa vaikka kirjastossa tai ostaa sen. Autolehtien muita artikkeleita tästä asiasta ja siihen liittyvistä tutkimuksista löytyy kirjastoistakin vaikka kuinka paljon.
        Nämä ovat ihan yleisiä kaikkien helposti saatavilla olevia tietoja jo vuosien ajan. Ihmetyttääkin, jos nämä ovat sinulle uusia ja yllättäviä tietoja.

        Kuuklaus tuo monta muutakin faktaa esiin siinä kuin valheitakin, joten kannattaa tietysti olla tarkkana. Mielipiteet ja muut tarinat jne kannattaa ilman muuta lukea kriittisesti.

        Vähän aktiivisuutta faktojen kaiveluun, jos asia kiinnostaa. Se on helppoa nykyaikana.
        Jos ei kiinnosta, niin ei sitten kannata esittää ainakaan valheellisia tai luuloihin, saati ennakkoasenteisiin, perustuvia ’totuuksia’, vaan ihan myöntää itselleen, ettei tietoa asiasta ole.


      • Oikein.toimittu
        Fakta-ei-uppoa kirjoitti:

        Koskien mitä?

        Euro6-luokitukset voit kuuklata ihan itsekin. Samoin kuin aikaisemmatkin euro-luokitukset. Nämä määräävät sallitut päästöjen enimmäisarvot, jotka ovat olleet vaatimuksena, jotta ko auto saa tulla myyntiin. Niistä voit tarkistaa nuo edellisessä tekstissäni mainitut jutut päästöjen osalta.
        Sitten voit ihan merkkikohtaisesti hakea jokaisen auton omat päästöarvot. Ihan vaikka ko automerkkien kotisivuilta. Tuon AutoBild lehdenkin voit käydä lukemassa vaikka kirjastossa tai ostaa sen. Autolehtien muita artikkeleita tästä asiasta ja siihen liittyvistä tutkimuksista löytyy kirjastoistakin vaikka kuinka paljon.
        Nämä ovat ihan yleisiä kaikkien helposti saatavilla olevia tietoja jo vuosien ajan. Ihmetyttääkin, jos nämä ovat sinulle uusia ja yllättäviä tietoja.

        Kuuklaus tuo monta muutakin faktaa esiin siinä kuin valheitakin, joten kannattaa tietysti olla tarkkana. Mielipiteet ja muut tarinat jne kannattaa ilman muuta lukea kriittisesti.

        Vähän aktiivisuutta faktojen kaiveluun, jos asia kiinnostaa. Se on helppoa nykyaikana.
        Jos ei kiinnosta, niin ei sitten kannata esittää ainakaan valheellisia tai luuloihin, saati ennakkoasenteisiin, perustuvia ’totuuksia’, vaan ihan myöntää itselleen, ettei tietoa asiasta ole.

        Ihan oikein sanoit. Täällä on niitä lähteiden kyselijöitä, mutta eivät ne niitä lähteitä koskaan lue.
        Ketä on oikeasti kiinnostunut niin voi googlata itse. Trollit eivät sitä tee ja heille on myöskin täysin turha niitä esittää, ei ne niitä lue ja jos lukevat, eivät piittaa mitä niissä sanotaan.


      • Fakta-ei-uppoa kirjoitti:

        Koskien mitä?

        Euro6-luokitukset voit kuuklata ihan itsekin. Samoin kuin aikaisemmatkin euro-luokitukset. Nämä määräävät sallitut päästöjen enimmäisarvot, jotka ovat olleet vaatimuksena, jotta ko auto saa tulla myyntiin. Niistä voit tarkistaa nuo edellisessä tekstissäni mainitut jutut päästöjen osalta.
        Sitten voit ihan merkkikohtaisesti hakea jokaisen auton omat päästöarvot. Ihan vaikka ko automerkkien kotisivuilta. Tuon AutoBild lehdenkin voit käydä lukemassa vaikka kirjastossa tai ostaa sen. Autolehtien muita artikkeleita tästä asiasta ja siihen liittyvistä tutkimuksista löytyy kirjastoistakin vaikka kuinka paljon.
        Nämä ovat ihan yleisiä kaikkien helposti saatavilla olevia tietoja jo vuosien ajan. Ihmetyttääkin, jos nämä ovat sinulle uusia ja yllättäviä tietoja.

        Kuuklaus tuo monta muutakin faktaa esiin siinä kuin valheitakin, joten kannattaa tietysti olla tarkkana. Mielipiteet ja muut tarinat jne kannattaa ilman muuta lukea kriittisesti.

        Vähän aktiivisuutta faktojen kaiveluun, jos asia kiinnostaa. Se on helppoa nykyaikana.
        Jos ei kiinnosta, niin ei sitten kannata esittää ainakaan valheellisia tai luuloihin, saati ennakkoasenteisiin, perustuvia ’totuuksia’, vaan ihan myöntää itselleen, ettei tietoa asiasta ole.

        "Typpioksidit ja pienhiukkaset olivat bensa-autoja suurempi ongelma, mutta pienhiukkasten osalta jo vuonna 2009 dieselit ovat olleet bensoja puhtaampia. Typpioksidiongelma tasaantui syksyllä 2014, jonka jälkeen valmistuneiden autojen päästötasot bensa-autojen tasoisia. Käytännössä nykyisin uusimmat dieselit ovat bensoja puhtaampia tältäkin osin. "

        Näihin hain lähteitä. Aika kovia väitteitä ilman lähteitä.


      • Fakta-ei-uppoa
        Sillei kirjoitti:

        "Typpioksidit ja pienhiukkaset olivat bensa-autoja suurempi ongelma, mutta pienhiukkasten osalta jo vuonna 2009 dieselit ovat olleet bensoja puhtaampia. Typpioksidiongelma tasaantui syksyllä 2014, jonka jälkeen valmistuneiden autojen päästötasot bensa-autojen tasoisia. Käytännössä nykyisin uusimmat dieselit ovat bensoja puhtaampia tältäkin osin. "

        Näihin hain lähteitä. Aika kovia väitteitä ilman lähteitä.

        Etkö osaa tehdä yhtään mitään itse tiedon hakemiseksi? Tuossa yllähän annoin hyvinkin tarkat ohjeet mistä tietoa voit hakea. Minkä ihmeen tiedon olet ylipäänsä muodostanut nuo nykyiset käsityksesi, jotka ovat noin pahasti ajastaan jääneet jälkeen. Omista asenteista ja toiveistako?

        Etkö tiedä sitäkään, että hiukkassuodattimet tuli uusiin dieselautoihin pakollisiksi jo vuonna 2009, jolloin hiukkasongelma käytännössä poistui uusien dieseleiden osalta. Tuotakin ennen hiukkassuotimia oli monissa dieseleissä, vaikkei ne pakollisia olleetkaan. Ihanko oikeasti et tätä tiennyt? Uskomatonta.
        Bensa-autoihin, siis suorasuihkutusmoottoriilla varustettuihin, tuli vasta tänä vuonna, vai oliko se jo viime vuonna ja nekin pääsevät näin samalle tasolle dieseleiden kanssa.
        Tämän saat varmasti selville ihan itsekin, onhan noinkin yleinen uutinen ja vähänkin asioita seuraavan on mahdoton olla ollut huomaamatta.

        Euro6-luokitus, joka tuli voimaan syyskuussa 2014, sallii typpioksipäästöt dieseleille ja bensoille suurinpiirtein samansuuruisina. Euro-luokitus määrittelee sallittujen päästöjen ylärajat Euro6 on ollut ehdoton vaatimus tuon jälkeen valmistetuille autoille, jotta näitä saa tuoda markkinoille.
        Ei nämä luokitukset ja niiden raja-arvot ole salaisuuksia. Siitä vaan goiglettaan.

        Jos et näinkin selvillä rautalankaohjeilla osaa itse tietoa hankkia, niin enempää en voi auttaa. Minunkin rautalankavarastoni ovat rajalliset, enkä niitä viitsi tuhlata saamattomien ja aloitekyvyttömien tukemiseksi.

        Ei ihme, että näissä dieseleistä kirjoitetaan näinkin paljon puhdasta puutaheinää...


      • Fakta-ei-uppoa kirjoitti:

        Etkö osaa tehdä yhtään mitään itse tiedon hakemiseksi? Tuossa yllähän annoin hyvinkin tarkat ohjeet mistä tietoa voit hakea. Minkä ihmeen tiedon olet ylipäänsä muodostanut nuo nykyiset käsityksesi, jotka ovat noin pahasti ajastaan jääneet jälkeen. Omista asenteista ja toiveistako?

        Etkö tiedä sitäkään, että hiukkassuodattimet tuli uusiin dieselautoihin pakollisiksi jo vuonna 2009, jolloin hiukkasongelma käytännössä poistui uusien dieseleiden osalta. Tuotakin ennen hiukkassuotimia oli monissa dieseleissä, vaikkei ne pakollisia olleetkaan. Ihanko oikeasti et tätä tiennyt? Uskomatonta.
        Bensa-autoihin, siis suorasuihkutusmoottoriilla varustettuihin, tuli vasta tänä vuonna, vai oliko se jo viime vuonna ja nekin pääsevät näin samalle tasolle dieseleiden kanssa.
        Tämän saat varmasti selville ihan itsekin, onhan noinkin yleinen uutinen ja vähänkin asioita seuraavan on mahdoton olla ollut huomaamatta.

        Euro6-luokitus, joka tuli voimaan syyskuussa 2014, sallii typpioksipäästöt dieseleille ja bensoille suurinpiirtein samansuuruisina. Euro-luokitus määrittelee sallittujen päästöjen ylärajat Euro6 on ollut ehdoton vaatimus tuon jälkeen valmistetuille autoille, jotta näitä saa tuoda markkinoille.
        Ei nämä luokitukset ja niiden raja-arvot ole salaisuuksia. Siitä vaan goiglettaan.

        Jos et näinkin selvillä rautalankaohjeilla osaa itse tietoa hankkia, niin enempää en voi auttaa. Minunkin rautalankavarastoni ovat rajalliset, enkä niitä viitsi tuhlata saamattomien ja aloitekyvyttömien tukemiseksi.

        Ei ihme, että näissä dieseleistä kirjoitetaan näinkin paljon puhdasta puutaheinää...

        Et osannut sitten antaa lähteitä väitteillesi. Et voi tulla väittämään tänne "tietoa" ilman, että tiedät mistä sen voi todentaa.


      • toinenlukija
        Sillei kirjoitti:

        Et osannut sitten antaa lähteitä väitteillesi. Et voi tulla väittämään tänne "tietoa" ilman, että tiedät mistä sen voi todentaa.

        Tiedot on parinviikon takaisessa Kauppalehdessä uusimmasta ADAC:in mittauksesta tienpäällä ajossa ja laitoin ne pariviikkoa sitten palstalle. Siinä on tulokset ilmoitettu. Pengo palstaa takaperin.

        Siinä oli mersun CDI typenoksiidien osalta täysi nolla mittauksissa

        Laitan tähän nyt toisen julkaisun tuloksista.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/puhtaimmat-ja-saastuttavimmat-autot-paljastuivat-suuressa-testissa/24776912-6022-3ef2-bf63-24337c837338


      • Fakta-ei-uppoa
        Sillei kirjoitti:

        Et osannut sitten antaa lähteitä väitteillesi. Et voi tulla väittämään tänne "tietoa" ilman, että tiedät mistä sen voi todentaa.

        Miten niin en osannut?
        Tuossahan taas hyvin selkeästi kirjoitin mm Euro6-luokituksesta. Etkö osaa hakea googlella tai jollain muulla hakukoneella esim ’Euro6-luokitus’.

        Pyydä vaikka naapurin peruskoululaista apuun, jotkut esikouluikäisetkin osaavat auttaa miten asia teknisesti onnistuu.
        En nyt jaksaisi opettaa ihan tiedonhaun perusasioita.

        Enhän minä sitä paitsi mitään väittänyt, totesin vain niitä vanhoja ja yleisestikin asiaaseuraavien tiedossa olevia tosiasioita, joita sinäkin voit löytää/varmistaa helposti useastakin lähteestä.
        Aloita nyt vaikka tosiaan googlaamalla ’euro6’. Siitä pääsee jo hyvin alkuun.

        Melkoisen kädetön ja avuton kyllä olet tiedonhankinnassa.


      • Fakta-ei-uppoa
        Fakta-ei-uppoa kirjoitti:

        Miten niin en osannut?
        Tuossahan taas hyvin selkeästi kirjoitin mm Euro6-luokituksesta. Etkö osaa hakea googlella tai jollain muulla hakukoneella esim ’Euro6-luokitus’.

        Pyydä vaikka naapurin peruskoululaista apuun, jotkut esikouluikäisetkin osaavat auttaa miten asia teknisesti onnistuu.
        En nyt jaksaisi opettaa ihan tiedonhaun perusasioita.

        Enhän minä sitä paitsi mitään väittänyt, totesin vain niitä vanhoja ja yleisestikin asiaaseuraavien tiedossa olevia tosiasioita, joita sinäkin voit löytää/varmistaa helposti useastakin lähteestä.
        Aloita nyt vaikka tosiaan googlaamalla ’euro6’. Siitä pääsee jo hyvin alkuun.

        Melkoisen kädetön ja avuton kyllä olet tiedonhankinnassa.

        En nyt jaksa jaaritella noin avuttoman kanssa
        Tässä yksi linkki noihin päästöluokituksiin, noin esimerkin omaisesti

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-päästöluokitukset


      • Fakta-ei-uppoa

      • Fakta-ei-uppoa
        Fakta-ei-uppoa kirjoitti:

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Euro-päästöluokitukset
        Näppishäiriön korjaus, puhelimella touhutessa niitä tulee helposti

        Eipä tuo linkitys nyt onnistu, ääkköset lienee ongelmana. Enkä nyt pääse tietokoneelleni.
        Nyt joudut ihan itse kirjoittamaan hakukenttään esim ’Euro6’ ja painamaan enteriä. Pyydä teknistä apua joltakin osaavalta, jos et osaa... jos sinulla on lukutaitoisia lapsia, niin hekin varmaan osaavat auttaa.


      • Väitit:
        "Vuonna 2009 dieselit ovat olleet bensoja puhtaampia."

        "Käytännössä nykyisin uusimmat dieselit ovat bensoja puhtaampia tältäkin osin. "

        Nuo eivät pidä paikkaansa. Siitäkään syystä et pysty antamaan lähdettä.


      • Fakta-ei-uppoa
        Sillei kirjoitti:

        Väitit:
        "Vuonna 2009 dieselit ovat olleet bensoja puhtaampia."

        "Käytännössä nykyisin uusimmat dieselit ovat bensoja puhtaampia tältäkin osin. "

        Nuo eivät pidä paikkaansa. Siitäkään syystä et pysty antamaan lähdettä.

        Äläpä vääristele valitsemalla sopivasti osalauseita kirjoituksestani. Etkö pysty parempaan. Jo tuollainenkin temppuilu kuvaa hyvin onnetonta kykyäsikin asialliseen keskusteluun.

        V 2009 tulivat hiukkasloukut pakollisiksi dieselautoihin. Sen jälkeen valmistetut dieselit ovat olleet hiukkaspäästöjen osalta suorasuihkutusbensoja puhtaampia. Sehän on totta. Tämä käy kyllä selväksi teksissäni.

        Toinenkin lainauksesi on osa tekstiäni. Sekin liittyi typpioksidipäästöihin, joissa sallitut ylärajat ovat kutakuinkin samat. Ja käytännön tilanne kerrottiin AutoBild:n artikkelissa.

        Kaikkiin kohtiin pystyin antamaan perustelut ja tiedot mistä voit ne varmistaa. Tuo, että valitset sopivasti yksittäisiä lauseenpätkiä irroittamalla ne kokonaisuudesta osoittaa juuri hyvinkin selkeästi sen kuinka heikoilla olet väitteinesi.
        Aiko nolo yritys jopa sinulta...


      • Fakta-ei-uppoa kirjoitti:

        Äläpä vääristele valitsemalla sopivasti osalauseita kirjoituksestani. Etkö pysty parempaan. Jo tuollainenkin temppuilu kuvaa hyvin onnetonta kykyäsikin asialliseen keskusteluun.

        V 2009 tulivat hiukkasloukut pakollisiksi dieselautoihin. Sen jälkeen valmistetut dieselit ovat olleet hiukkaspäästöjen osalta suorasuihkutusbensoja puhtaampia. Sehän on totta. Tämä käy kyllä selväksi teksissäni.

        Toinenkin lainauksesi on osa tekstiäni. Sekin liittyi typpioksidipäästöihin, joissa sallitut ylärajat ovat kutakuinkin samat. Ja käytännön tilanne kerrottiin AutoBild:n artikkelissa.

        Kaikkiin kohtiin pystyin antamaan perustelut ja tiedot mistä voit ne varmistaa. Tuo, että valitset sopivasti yksittäisiä lauseenpätkiä irroittamalla ne kokonaisuudesta osoittaa juuri hyvinkin selkeästi sen kuinka heikoilla olet väitteinesi.
        Aiko nolo yritys jopa sinulta...

        Kyllä minä mittaustuloksia uskon, kun niitä tänne lätkäset lähteineen. Keskiarvollisesti nykydieselit ovat saastuttavampia niin hiukkaspäästöissä, kuin hiilidioksidipäästöissäkin.

        https://www.liikennefakta.fi/ymparisto/henkiloautot/hiilidioksidipaastot

        https://www.which.co.uk/reviews/new-and-used-cars/article/air-pollution-and-car-emissions/cars-that-produce-the-most-nox

        Huomaan, että meidän on turha jatkaa tätä keskustelua, kun sinulta ei tarkkoja lähteitä saa.


      • Fakta-ei-uppoa
        Sillei kirjoitti:

        Kyllä minä mittaustuloksia uskon, kun niitä tänne lätkäset lähteineen. Keskiarvollisesti nykydieselit ovat saastuttavampia niin hiukkaspäästöissä, kuin hiilidioksidipäästöissäkin.

        https://www.liikennefakta.fi/ymparisto/henkiloautot/hiilidioksidipaastot

        https://www.which.co.uk/reviews/new-and-used-cars/article/air-pollution-and-car-emissions/cars-that-produce-the-most-nox

        Huomaan, että meidän on turha jatkaa tätä keskustelua, kun sinulta ei tarkkoja lähteitä saa.

        Minä olen antanut tarkat ohjeet, josta saat ne tiedot, joilla voit tarkistaa kirjoituksissani mainitut tiedot. Sinulle jäi ainoastaan ko tietojen haku ja tulosten lukeminen. Ei luulisi olevan ylivoimainen haaste.

        Keskustelua ei kannata jatkaa, olet oikeassa. Tai eihän mitään keskustelua oikeastaan ollutkaan, kun sinun puoleltasi vain jankkasit yhtä ja samaa asiaa jatkuvista ohjeista ja avustamisesta huolimatta etkä itse viitsinyt tehdä asian eteen yhtään mitään eli ilmeisesti et halunnutkaan nähdä faktatietoja.

        Keskiarvosi eivät huomioi sitä tosiasiaa, että dieselautot ovat säännönmukaisesti isokokoisia ja bensiiniautot keskimäärin pienimootorisia ja pikkuautoja. Jos verrataan vastaavia automalleja, niin keskuarvosi muuttuvat täysin. Nuo Euro6:n mukaiset ylimmät päästöarvot ovat pakottavia eli saadakseen autonsa markkinoille, ne pitää pystyä läpäisemään.. Se on yksiselitteistä. Kannattaa tutustua niihin.

        Tyypillistä sinua onkin tuo uskomaton kritiikittömyys ja kyvyttömyys huomioida mitä asioiden takana on. Vetelet johtopäätöksiä ihan vain sen mukaan, miten ne sopivat mielipiteisiisi. Se lienee tahallista, tuli selväksi jo tuon vääristelevän lainauksesi kirjoituksestani yhteydessä. Tuollainen syö uskottavuutesi totaalisesti.


    • Sosialistisdemokratiaa

      Automiehet eivät ymmärrä politiikkaa ja ideologioita.
      Jatkossa on tarkoitus rakentaa yhteiskunta, jossa yhteiskunnan omistama julkinen liikenne hoitaa työläismassojen kuljetuksen. Omassa autossaan ihminen on ikäänkuin julkisen valvonnan ulkopuolelle, mutta onneksi nyt on jo kehitetty valvontakamera- järjestelmä, jolla voidaan seurata liikkumista. Järjestelmää kehitetään edelleen.
      Onneksi nyt tuli tämä ilmastomuutosasia, jonka avulla voidaan nopeuttaa yhteiskunnan kollektivisoinria. Ensimmäinen askel on polttomoottoriautojen myynnin kieltäminen. Siitä edetään dieselin kieltoon yksityisautoissa, sitten bensiinin kieltoon ja lopuksi sähkön käytön kieltoon yksityisautoissa.
      Ei auta kenenkään vedota Auto Bildtiin.
      Se on maailmankatsomuksellinen asia luotaessa maanpäällistä paratiisia.

      • Fakta-ei-uppoa

        Kieltojen pitää länsimaissa perustua johonkin vahingolliseen asiaan ja onko siihen vaihtoehtoa, jos asia on välttämätön. Paluuta ’kivikauteen’ ei ole mahdollista toteuttaa.
        Polttomoottorit varmaan jossain vaiheessa poistuvat parempien vaihtoehtojen tieltä. Mutta ei lähivuosikymmeninä.
        Sitä ennen poltyomoottoreidenkin haittaverotus pitää perustua niiden haittoihin. Ei asiassa muuten ole mitään järkiperustetta. Näin ’luonnollista tietä’ päädytään vähitellen puhtaampiin vaihtoehtouhin.

        Bensa-autot ovat tällä hetkellä eniten päästöjä tuottavia ja siis eniten vahingollisia. Lisäksi niitä tuetaan Suomessa verotuksella mm siten, että kaikilla muilla käyttövoimilla käyvillä moottoreilla on käyttövoimaverot paitsi bensalla. Ymmärrän toki, että syyt ovat historiassa, mutta silti tilanne on järjetön.


    • Yees

      Bensalla pestään pensselit, sähköllä pirautetaan kahvit, mutta DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA!

    • perseedelläjuurikin

      "Pääomasijoittajat laittavat rahansa tuottaviin asioihin. Ei olisi mitään järkeä mennä perse edellä puuhun ja tehdä sinun tavallasi ellei usko, että se on se tulevaisuuden juttu."
      Rahat on laitettu tuottaviin asioihin jos ne tuottavat.
      Pelkkä usko ei riitä, tietoa pitää olla mikä on tuottavaa tulevaisuudessa.
      Sellaista voi olla teknisesti ja kaupallisesti ylivoimainen tuote tai sitten jokin mikä tehdään pakolliseksi lainsäädänöllä.
      Kovin moni ei olisi halunnut ostaa hehkulamppujen sijaan kymmenen kertaa kalliimpia "säästölamppuja" mutta siihen ihmiset pakotettiin.
      Autoissa on menossa samantapainen ilmastovaikutusten nimissä tehtävä ohjailu jotta saataisiin koko autokanta vaihdettua uusien määräysten mukaiseksi.
      Koko ilmastomuutos on valjastettu rahankeruuksi ja siitä löytyy tuottavuutta varsinkin niille jotka pystyvät asettamaan myös määräyksiä jotka takaavat tuotteiden menekin.

    • sosialistisdemokraatti

      Suomi siirtyy ensimmäisenä ja tiukimmin säännöin julkiseen liikenteeseen.

      Tämä ei tule aiheutamaan mitään ongelmia tieteellisesti tutkittunakaan, sillä tutkimustulos on jo selvä ja jatkossa täytyy vain tutkimus asettaa tuloksen mukaiseksi.

      Esim. terveysvaliokunnan demarijäsen Kristiina Salonen esitti, että tieteellisen tutkimuksen mukaan rikkaan syöpälapsi pääsee hoitoon nopeammin kuin köyhän syöpälapsi.
      Tieteellisesti tutkimattakin tiedetään, että SDP:n ilmoitus Antti Rinteen paluusta Espanjasta hyväkuntoisena, eikä tajuttomana ambulanssikoneella, on totista demarien totuutta.

      • Jhiuu

        Antista otettiin talteen palanen ja siitä kasvoi uusi Antti.
        Eikös lapamato ja jotkut muutkin selkärangattomat alkueläimet kasva uudestaan yhdestäkin palasesta.


    • asiaaa

      Auto-Bild oli tänään tarjouksessa K-marketissa (toki muuallakin) 5.90.
      Oli erittäin hyvä numero muutenkin.

    • fgfgfgfn

      Vankkaa asiaa dieseleistä. Diesel autothan alkaa olla puhtaampia kun bensakärryt, eikä nekään ole enään mitään likapesiä. Suomen autoilijat pitäs jättää jo rauhaan. Auto on suomessa pakollinen mutta lentäminen ei.

      • Biopolttoaineetratkaisu

        Biopolttoaineestahan saastuttaminen on kiinni polttomoottoreissa,jos niitä on saatavana,voi polttomoottoreiden käyttöäkin jatkaa. Biopolttoaineethan pitäisi vähentää kaikkia saasteita 90% ,mitä muuta kukaan voi vaatia?
        Ei se sähkö mikään autuaaksi tekevä asia ole,päästöjä tulee myös sen kehittämisestä.
        Polttomoottoreiden kulutuslukematkin esim.pienissä hybrideissä on jo aivan maltillisella tasolla esim.BMW i3,kuluttaa alle litran pa:ta/100 km


    • tghrgthht4544

      Ai perhana, emme muistaneet lahjoa autopild lehteä.

    • Ruotsinkilvissä

      Kumpaako uskoa, Ville Niinistöä vai Auto Bildtiä?

      Jos Ville ja Auto Bildtin toimittaja pantaisiin keskestelemaan, niin Ville esittäisi sellaisen määrän lukemia ja ns.faktoja, että toimittajalla olisi luu kurkussa.
      Villen lukujen oikeellisuus saataisiin tarkistettua vasta vaalien jälkeen, mutta se olisi jo liian myöhäistä.

      • jotainrajaasentään

        Niin Villehän se tekniikan ihmelapsi onkin. Jos Villelle lyötäisi nuo autotekniikan tutkijoiden faktat noukan eteen niin etusormi menisi kyllä suuhun.


    • töpseli.seinään

      Uuden Teslan meinasin laittaa kun niiden hinnat romahti. Ja onhan se tulevaisuutta ajella sähköllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

      Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      284
      10882
    2. Ja taas kerran

      Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      216
      4756
    3. Tänään olisn uskaltanut

      Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      9
      2319
    4. Kirjoita jotain kivaa

      ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      127
      1841
    5. Taitaa olla aika

      laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      159
      1815
    6. Tiistaina nähdään.

      Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      92
      1188
    7. Rattoisaa lauantai iltaa

      Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1136
    8. Tiedäthän että

      Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      7
      988
    9. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

      Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      34
      974
    10. Mikset ala

      Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      82
      880
    Aihe