Vanhat ilkeät naiset

Leskellä on ongelma kuka saa kirjoittaa plus 60 palstall ja kuka ei.

Ounastelen, että leski saa pian koko valtakunnan itselleen kun parhaat kirjoittajat jo ikänsäkin puolesta siirtyvät vapaaehtoisesti 70-palstalle.

Olen kirjoitellut sekä, että molemmilla palstoilla. Olen hyvin tietoinen, että ns. nuoremmiksi itseään tituleeravat suosivat myös sekä, että.

Johtopäätös.

Puskasta kirjoittaja ei petä yleensä muita kuin itseään.

118

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höperöolet

      Kerro se myöskin Palomalle neljän nikkisi kera.

    • Bengalitikku

      Voi hyvät hyttyset. 🐜

      • Eihän sinun pitäisi hyttysiä hyssytellä. Pidän sinua rehellisenä kirjoittajana ja oletan aina omalla nikilläsi.


      • Bengalitikku

        Oikein oletat: laiskuuttani samalla.
        Öitä.


    • Paloma.se01

      Minä olen nykyisin myös puskis. Suomi24 ei salli ulkomaista liityntää rekisteröityessä.
      Minua ei huolestuta 60 palstan kohtalo, täällä on jämäkkää jengiä joka osaa pitää puoliaan yhden mimmin isottelulle. Toivottavasti olen vielä elossa että saan nauraa vatsani kipeäksi kun leski tulee 70 -palstalle häätämään kaikki kahdeksankymppiset sieltä.

      • Eihän siihen kulu kuin kuusi vuotta jos Leski elää ja siirtyy 70 vuotisiin. Minä jos elä olen silloin 77 v. Mitenkähän me sovitaan samalle palstalle kun keskustelun aiheet eivät sivua ikäluokkaamme. Minä en vielä tähän päivään mennessä ole juossut koiria kusettamassa tai pyörätuolia lykkimässä saati vanhainkodissa aikaani viettämässä.


      • kylmätotuus
        Korppikotka kirjoitti:

        Eihän siihen kulu kuin kuusi vuotta jos Leski elää ja siirtyy 70 vuotisiin. Minä jos elä olen silloin 77 v. Mitenkähän me sovitaan samalle palstalle kun keskustelun aiheet eivät sivua ikäluokkaamme. Minä en vielä tähän päivään mennessä ole juossut koiria kusettamassa tai pyörätuolia lykkimässä saati vanhainkodissa aikaani viettämässä.

        Kirjoituksesi viimeinen virke on täysin ala-arvoista tekstiä.


      • Palo
        Ihmettelen huolenpitoasi kuusikymppisistä.

        Mitä väliä vaikka täällä ei kirjoittaisi ketään.

        Pitäkää te vain huolta ikäistenne palstoista.


      • Palo
        Älähän swedumummo mimmittele.

        Olen kunniallinen leski, enkä mikään huolimaton taloudenhoitaja.


      • Korppikotka kirjoitti:

        Eihän siihen kulu kuin kuusi vuotta jos Leski elää ja siirtyy 70 vuotisiin. Minä jos elä olen silloin 77 v. Mitenkähän me sovitaan samalle palstalle kun keskustelun aiheet eivät sivua ikäluokkaamme. Minä en vielä tähän päivään mennessä ole juossut koiria kusettamassa tai pyörätuolia lykkimässä saati vanhainkodissa aikaani viettämässä.

        Korppi

        Olet vain juottanut porukkaa känniin loistokkaalla yrittäjäurallasi.

        Ja repinyt rahaa ihmisten kovasta janosta.
        Edesauttanut porukkaa alkoholismiin.

        Kyllä häpeäisin.


        Vanhuksenkodissa asut ja vuokrasi tunnut maksavan mm. taloustöillä ja auton huollolla.

        Tapasi elää ja lokkeilla on mimulle täysin käsittämätöntä ja vierasta.

        En ole koskaan ollut vanhainkodissa viettämässä aikaani.

        Palvelukodeissa käyn ja annan oman panokseni hoitajien raskaaseen ja kunnioitettavaan työhön.


      • 2lesken kirjoitti:

        Korppi

        Olet vain juottanut porukkaa känniin loistokkaalla yrittäjäurallasi.

        Ja repinyt rahaa ihmisten kovasta janosta.
        Edesauttanut porukkaa alkoholismiin.

        Kyllä häpeäisin.


        Vanhuksenkodissa asut ja vuokrasi tunnut maksavan mm. taloustöillä ja auton huollolla.

        Tapasi elää ja lokkeilla on mimulle täysin käsittämätöntä ja vierasta.

        En ole koskaan ollut vanhainkodissa viettämässä aikaani.

        Palvelukodeissa käyn ja annan oman panokseni hoitajien raskaaseen ja kunnioitettavaan työhön.

        Lokkeilet itse asumalla vanhustentalossa. Se on pois joltain asuntoa oikeesti tarvitsevalta.


      • minttupuu kirjoitti:

        Lokkeilet itse asumalla vanhustentalossa. Se on pois joltain asuntoa oikeesti tarvitsevalta.

        minttu
        Tiedätkö mitä lokkeileminen tarkoittaa?
        Ilmeisesti et.
        Ota selvää.

        Asun vuokrarivarissa joka on nimetty 70-luvulla vanhustentaloksi.

        Monikaan huonokuntoinen henkilö ei pysty näissä asumaan.
        He siirtyvät palvelutaloon.

        Ikää tänne asumaan tuleville tarvittiin aikoinaan 55 vuotta.
        Nyt ei sitäkään.

        Tällä hetkelläkin täällä on kaksi asuntoa tyhjillään.
        Kuka vaan saa tulla asumaan tänne maalle.
        Keskustasta 35 km

        Keneltäkään ei ole pois asumiseni tässä asunnossa.
        Päinvastoin.
        Hyvistä vuokralaisista on aina pulaa


      • Kyllä tiedän mitä tarkoittaa lokkeilu.

        Ja asu mun puolesta vaikka miehistöteltassa.


      • 2lesken kirjoitti:

        Korppi

        Olet vain juottanut porukkaa känniin loistokkaalla yrittäjäurallasi.

        Ja repinyt rahaa ihmisten kovasta janosta.
        Edesauttanut porukkaa alkoholismiin.

        Kyllä häpeäisin.


        Vanhuksenkodissa asut ja vuokrasi tunnut maksavan mm. taloustöillä ja auton huollolla.

        Tapasi elää ja lokkeilla on mimulle täysin käsittämätöntä ja vierasta.

        En ole koskaan ollut vanhainkodissa viettämässä aikaani.

        Palvelukodeissa käyn ja annan oman panokseni hoitajien raskaaseen ja kunnioitettavaan työhön.

        Leski häpeilee vain omia juopporeissujaan.

        En ole ikinä pyörittänyt juoppolaa. Uskot, että kaikki ravintola-alan yrittäjät ovat pubin pitäjiä ja rahastavat kaltaisillasi juopoilla. Ei sinulla ole kokemusta muista ravintola-alan palveluista. Eihän sinulla ollut juopon miehesi kanssa edes varaa järjestää hääjuhlaakaanne pitopalvelun kautta.

        Itse olen organisoinut ja palvellut satoja juhlijoita, joissa alkoholilla rahastus ei kuulunut toimenkuvaani. Oli häitä, ristiäisiä, rippijuhlia, yo-juhlia, hautajaisia jne.

        Kajaanin lentoaseman Air Cafe-ravintolassa yritykselläni oli anniskeluoikeudet, mutta ethän sinä tiedä millainen asiakaskanta lentoasemien ravintolapalveluita käyttää.

        Nykyinen asumismuotoni takaa minulle hyvän ja turvallisen vanhuuden. Maksan toki vähemmän vuokraa kuin sinä vanhusten talossa ja tilaakin on enempi. En valita, elämiseen jää pakollisten ruoka ja asumiskulujen jälkeen mukavasti rahaa.

        Papin aamen ja sen jälkeen lesken-eläke no, eipä ole kovin korkeatasoinen suoritus.


      • minttupuu kirjoitti:

        Kyllä tiedän mitä tarkoittaa lokkeilu.

        Ja asu mun puolesta vaikka miehistöteltassa.

        minttu
        Ei se ihan siltä vaikuta.


      • Korppikotka kirjoitti:

        Leski häpeilee vain omia juopporeissujaan.

        En ole ikinä pyörittänyt juoppolaa. Uskot, että kaikki ravintola-alan yrittäjät ovat pubin pitäjiä ja rahastavat kaltaisillasi juopoilla. Ei sinulla ole kokemusta muista ravintola-alan palveluista. Eihän sinulla ollut juopon miehesi kanssa edes varaa järjestää hääjuhlaakaanne pitopalvelun kautta.

        Itse olen organisoinut ja palvellut satoja juhlijoita, joissa alkoholilla rahastus ei kuulunut toimenkuvaani. Oli häitä, ristiäisiä, rippijuhlia, yo-juhlia, hautajaisia jne.

        Kajaanin lentoaseman Air Cafe-ravintolassa yritykselläni oli anniskeluoikeudet, mutta ethän sinä tiedä millainen asiakaskanta lentoasemien ravintolapalveluita käyttää.

        Nykyinen asumismuotoni takaa minulle hyvän ja turvallisen vanhuuden. Maksan toki vähemmän vuokraa kuin sinä vanhusten talossa ja tilaakin on enempi. En valita, elämiseen jää pakollisten ruoka ja asumiskulujen jälkeen mukavasti rahaa.

        Papin aamen ja sen jälkeen lesken-eläke no, eipä ole kovin korkeatasoinen suoritus.

        Korppi
        Kaiken kertomasi jälkeen teit komean konkurssin.
        Kyllä jossain keittiö vuosi.


      • 2lesken kirjoitti:

        Korppi
        Kaiken kertomasi jälkeen teit komean konkurssin.
        Kyllä jossain keittiö vuosi.

        Koska et ole ollut yrittäjä korjaan käsityksiäsi.

        En ole ikinä pyörittänyt osakeyhtiötä ja siksi konkurssin mahdollisuutta ei ollut jos olisin tehnyt konkurssin osakeyhtiönä olisin yhtä isoa taloa rikkaampi.

        Konkurssissahan yrittäjä häviää vai osakeyhtiöön sijoittamat rahansa, mutta toiminimen omaava yrittäjä on vastuussa koko omaisuudellaan yrityksestään.

        Lopetin koska en jaksanut vetää arkkea en pyhiä yksin. Pankinjohtajan sanomana. Laita luuta yrityksesi ovelle. Matkusta Prahan kevääseen, nauti ja kun palaat katsotaan miten edetään.

        Näin tein, oli kevät 2005.


      • tarkennappas
        Korppikotka kirjoitti:

        Leski häpeilee vain omia juopporeissujaan.

        En ole ikinä pyörittänyt juoppolaa. Uskot, että kaikki ravintola-alan yrittäjät ovat pubin pitäjiä ja rahastavat kaltaisillasi juopoilla. Ei sinulla ole kokemusta muista ravintola-alan palveluista. Eihän sinulla ollut juopon miehesi kanssa edes varaa järjestää hääjuhlaakaanne pitopalvelun kautta.

        Itse olen organisoinut ja palvellut satoja juhlijoita, joissa alkoholilla rahastus ei kuulunut toimenkuvaani. Oli häitä, ristiäisiä, rippijuhlia, yo-juhlia, hautajaisia jne.

        Kajaanin lentoaseman Air Cafe-ravintolassa yritykselläni oli anniskeluoikeudet, mutta ethän sinä tiedä millainen asiakaskanta lentoasemien ravintolapalveluita käyttää.

        Nykyinen asumismuotoni takaa minulle hyvän ja turvallisen vanhuuden. Maksan toki vähemmän vuokraa kuin sinä vanhusten talossa ja tilaakin on enempi. En valita, elämiseen jää pakollisten ruoka ja asumiskulujen jälkeen mukavasti rahaa.

        Papin aamen ja sen jälkeen lesken-eläke no, eipä ole kovin korkeatasoinen suoritus.

        Eikö se miesystäväsi asunto periydy hänen lapsilleen vai ovatko he antaneet sinulle elinikäisen asumisoikeuden? Se kuuluu lain mukaan leskelle .


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Kirjoituksesi viimeinen virke on täysin ala-arvoista tekstiä.

        Kertoo korppiksen arvomaailmasta.


      • siilivain kirjoitti:

        Kertoo korppiksen arvomaailmasta.

        "Papin aamen ja sen jälkeen lesken-eläke no, eipä ole kovin korkeatasoinen suoritus."

        SiiliLeskenä.


      • Korppikotka kirjoitti:

        "Papin aamen ja sen jälkeen lesken-eläke no, eipä ole kovin korkeatasoinen suoritus."

        SiiliLeskenä.

        Alahan mennä jo snne kaenuun rantabulevardille köllöttelemään ja ruskistamaan nahkaasi. Oot sinne ihan omiaan.


    • kylmätotuus

      Minulla on ongelmia aivan riittävästi omasta takaa, joten enpä lähde toisten huolia kantamaan.

      En myöskään lähde laittamaan kirjoittajia paremmuusjärjestykseen. Jos niin tekisin, niin varmasti joku kirjoittaisi, että kylläpäs omakehu haisee ja kauas............

      Minua ei hetkauta sinne eikä tänne, minkä ikäiset tai väriset ihmiset tälle palstalle kirjoittavat.
      Paljon tärkeämpiä ovat kommenttien sisällöt.

      Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on.

      • Ihan näin kuten kirjoitat. Oletan, että et ole kylmä vaan inhimillinen lämpöä tunteva ihminen.


      • kylmätotuus
        Korppikotka kirjoitti:

        Ihan näin kuten kirjoitat. Oletan, että et ole kylmä vaan inhimillinen lämpöä tunteva ihminen.

        Ei läheskään yhtä kylmä jääkaappi jota sinä edustat.


      • kylmätotuus
        kylmätotuus kirjoitti:

        Ei läheskään yhtä kylmä jääkaappi jota sinä edustat.

        Onko sinulla vaikeuksia keksiä itsellesi aivan ikioma nimimerkki?

        Vaikka nimimerkkini ei olekaan rekattu, niin toivon, ettet sitä käyttäisi. Jos sitä kuitenkin käytät, niin opettele edes oikeinkirjoitus!
        Ne pilkut, ne pilkut............


    • Vanhat
      Ongelma on, mutta se ei ole leskellä.

      Mitkä parhaat kirjoittajat?

    • arvostusnolla

      sanoisin suurimman ongelman olevan heillä jotka tekevät mollaamisavauksia toisista palstalaisista, se vasta on sieltä tosi pimeästä ja syvältä

    • sanasinnetänne

      Hyvä provoaloitushan tuo lesken whiskyhaussi on. Kirjoittajia lentelee kuin kärpäsiä liimapaperiin.
      Provona pidän tätäkin aloitusta paremmusjärjestyksineen. Pari kommenttia taisi siihen lauseeseen tulla. Oikeassa olet kyllä, että fiksuja kirjoittajia on, eivät alennu moiseen.

      Aloitusten kannatuksen vuoksi ja ajankuluksi tähän muutaman rivin.

    • Heikunkeikku

      Huomenta!

      Eihän palstalla edes tarvitse kertoa ikäänsä.
      Täällä on paljon kirjoittelijoita, eikä isosta nenästäni huolimatta siihen tarraudu hajun hajua, että minkä ikäisiä nämä kirjoittajat ovat. Ei edes kiinnosta. Minua kiinnostaa vain se, että mitä kirjoittavat.
      Jotkut ovat ikänsä kertoneet. Minä myös. Minusta ei pitäisi tarrautua sarvet päässä ja kakshaaranen kieli huulten välistä roikkuen, että "ahaa toi on ton ikäinen, hänen pitää nyt lähteä palstalta pois". Erittäin lapsellista.

      Minusta on pelkästään mukavaa, että palstalla heiluu eri-ikäisiä sormia.

      Livessä tulen hyvin toimeen eri-ikäisten ihmisten kanssa.

      Jos suurin osa kirjoittelijoista on sitä mieltä, että mitä väliä iästä, niin mitä sillä on väliä, jos joku harva yks tai kaks ihmistä alkaa urakalla häätämään kirjoittelijoita seuraavalle ikäryhmälle.
      Urakoikoon niin paljon kuin lystää. Mitä sillä on väliä?? Se on vain ja ainoastaan hänen tai heidän mielipiteensä.

      Tänään loppuu hiihtolomani. Huomenna pitää taas nutturan tällätä päähän ja ottaa tietäväinen ilme naamaan.
      Aurinko on saapunut kokonaisenaan ja tienoo suorastaan loistaa. Lunta satanut yön aikana paljon.
      Joulukorttimainen näkymä ikkunasta, koivujen oksilla lunta ja kaikkee... Mutta kun ulos menee ja nuuhkasee, niin ei erehdy luulemaan olevansa syvällä talven sisällä. Kevään tuoksu leijailee ja lintujen laulelot kiirii.

    • RexBegonia

      Palstan/palstojen suurin ongelma on muut palstalle kirjoittavat.
      He ovat vääränikäisiä, vääriä mielipiteitä omaavia, heitä ei voi hyväksyä.
      Miksemme kelpaa toisillemme.

    • Huomenta@

      Kun kirjoittan hyvistä kirjoittajista se tarkoittaa mukaansa tempaavia eri aiheita soluvasti käsitteleviä kirjoittavia esim. Paloma. Se ei siis tarkoita kuten tästäkin ketjusta saa lukea kirjoituksia joissa, pilkut ja lauserakenteet ovat oikein kirjoitettu. Se ei tarkoita itsensä täydellisyyteen nostavia kuten kylmätotuus. Kirjoittaahan täällä esim.. siili, jonka teksteistä välillä ei ota selvää Heikkikään. Liekö hämäystä vai synnynnäinen vika.

      Kirjoittajat pystyy tunnistamaan puskista. Olen useammin kuin kerran tunnistanut kuuskymppisten kirjoittajien, joilla ikä ei "riiitä" kuten lesken ja siilen kommentoineen seitenkymppisten palstalla kirjoituksiini.

      Joten se siitä jaottelusta. Se kun vesittyy jokaisella puskakommentilla.

      Tulossa kaunis ulkoilusää, joten ei kun menoksi.

      • kylmätotuus

        Miksi sinä noin tuohduit siitä, kun pyysin "minun" nimimerkilläni kirjoittanutta henkilöä opiskelemaan pilkun käyttöä?

        Jos olisin taipuvainen luulotteluun, voisin kuvitella sinun käyttäneen nimimerkkiäni.
        Mutta ethän sinä tietenkään moiseen hölmöilyyn sortuisi. Ethän?

        Kauan nimmarini onkin saanut olla rauhassa ja toivottavasti saa olla jatkossakin.
        Jos toivomukseni ei toteudu, niin kaet minu pittää ruveta kirjottammaa savoks.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Miksi sinä noin tuohduit siitä, kun pyysin "minun" nimimerkilläni kirjoittanutta henkilöä opiskelemaan pilkun käyttöä?

        Jos olisin taipuvainen luulotteluun, voisin kuvitella sinun käyttäneen nimimerkkiäni.
        Mutta ethän sinä tietenkään moiseen hölmöilyyn sortuisi. Ethän?

        Kauan nimmarini onkin saanut olla rauhassa ja toivottavasti saa olla jatkossakin.
        Jos toivomukseni ei toteudu, niin kaet minu pittää ruveta kirjottammaa savoks.

        Yhdistin viestisi omaksesi, en lukenut vastaanottajaa vasta nyt, kun otit asian uusiksi, viesti on kirjoitettu nimimerkilläsi.

        Minua sinun on turha sormella osoittaa en ole niin halpamainen, että alistuisin kirjoittamaan muille kuuluvilla nikeillä.


      • Vapaata..riistaa
        Korppikotka kirjoitti:

        Yhdistin viestisi omaksesi, en lukenut vastaanottajaa vasta nyt, kun otit asian uusiksi, viesti on kirjoitettu nimimerkilläsi.

        Minua sinun on turha sormella osoittaa en ole niin halpamainen, että alistuisin kirjoittamaan muille kuuluvilla nikeillä.

        Mustat nikit eivät kulu kenellekään, niitä ei omista kukaan.


      • Korppis11
        Vapaata..riistaa kirjoitti:

        Mustat nikit eivät kulu kenellekään, niitä ei omista kukaan.

        Jos sinä käytät samaa nikkiä se on sinun nikkisi ei kenenkään vapaata riistaa.
        Kovin sinulla on ihmeellinen käsitys omistamisesta.


      • kylmätotuus
        Vapaata..riistaa kirjoitti:

        Mustat nikit eivät kulu kenellekään, niitä ei omista kukaan.

        En omista nimimerkkiä "kylmätotuus".
        Olen tuolla nikillä kirjoittanut jo vuosia ja siitä minut palstalaiset tunnistavat.

        Tässä aloituksessa joku toinenkin henkilö käytti samaa nimimerkkiä. En pidä oikein uskottavana, että se olisi tahaton teko tai joku ohikulkija olisi noin toiminut.

        Pari vuotta sitten eräs aktiivinen palstalainen käytti "minun" nimmariani osoittaakseen minulle, että musta nikki on todellakin vapaata riistaa.
        Hänen pisteensä eivät nousseet silmissäni, vaikka hän tekosensa tunnustikin.

        Nimimerkkisi ja asenteesi mustia nimimerkkejä kohtaan tuovat mieleeni kaikuja menneisyydestä.

        Itse en käyttäisi kenenkään mustaa vakinikkiä.
        Yritän vaan sitkeästi kirjoitella nimimerkillä "kylmätotuus", kunnes ylläpito toisin määrää.

        Jokainen toimii tietenkin tavallaan.


      • Bengalitikku
        Vapaata..riistaa kirjoitti:

        Mustat nikit eivät kulu kenellekään, niitä ei omista kukaan.

        Tämä on se raukkis, joka tekee kiusaa täällä aika ajoin.
        Minusta pikkaisen pöpi.


      • Heikunkeikku
        Vapaata..riistaa kirjoitti:

        Mustat nikit eivät kulu kenellekään, niitä ei omista kukaan.

        Sivistynyt ihminen osaa ajatella ja ajattelun jälkeen tulee siihen tulokseen, että olisi perin lapsellista, suorastaan raukkamaista, ruveta kirjoittamaan sellaisella nimimerkillä, jonka on havainnut olevan jo pitkään jollakin toisella henkilöllä.

        Pilvin pimein on vaihtoehtoja nimimerkin valinnalle. Ei muuta ku valitsemaan sopiva ja ruveta naputtelemaan näppäimistöä.


      • kylmätotuus
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Sivistynyt ihminen osaa ajatella ja ajattelun jälkeen tulee siihen tulokseen, että olisi perin lapsellista, suorastaan raukkamaista, ruveta kirjoittamaan sellaisella nimimerkillä, jonka on havainnut olevan jo pitkään jollakin toisella henkilöllä.

        Pilvin pimein on vaihtoehtoja nimimerkin valinnalle. Ei muuta ku valitsemaan sopiva ja ruveta naputtelemaan näppäimistöä.

        Minäkin oletin aikoinaan, ettei täällä olisi ketään henkilöä, joka käyttäytyisi kuvaamallasi tavalla.

        Oletukseni osoittautui kuitenkin vääräksi ja pari rekattua nimimerkkiä kirjoitti kommenttejaan käyttäen mustaa "nimimerkkiäni".
        Syy ainakin yhden nimimimerkin käytökseen oli se, etten suostunut kumartelemaan hänen edessään, vaan kirjoitin mielipiteeni asiasta tavalla, jonka itse koin todeksi.

        Sinunkin nimimerkkisi on musta, mutta säästyit ko. nikin "hyökkäyksiltä" ottamatta kantaa mihinkään.

        Jokaisella on oma tapansa osallistua palstan keskusteluihin.
        Minun temperamenttiini ei kuulu hymistellä joka suuntaan siinä pelossa, että saisin kipakkaakin palautetta mielipiteilleni.
        Palautteen pitää kuitenkin olla asiallista. Jos se ei sitä ole, jätän kommentin omaan arvoonsa.


      • Vapaata.riistaa
        Bengalitikku kirjoitti:

        Tämä on se raukkis, joka tekee kiusaa täällä aika ajoin.
        Minusta pikkaisen pöpi.

        Kiusaa? Raukkis? Asiahan on juuri noin, musta nikki ei ole kenenkään oma. Tietenkin on kohteliasta antaa sellaista käyttävän kirjoittaa sillä yksin.
        Pikkaisen pöpi, nopea diagnoosi ja ilkeästi turha.


      • Bengalitikku

        Mietitkö yhtään, mikä motiivi on?
        Mikä saa esiintymään toisena?
        Minä luokittelen pöpiksi.


      • Vapaata.riistaa
        Bengalitikku kirjoitti:

        Mietitkö yhtään, mikä motiivi on?
        Mikä saa esiintymään toisena?
        Minä luokittelen pöpiksi.

        Miksi mä tuntemattomien motiiveja miettisin, en luokittele ihmisiä joita en tunne.


      • "Olen useammin kuin kerran tunnistanut kuuskymppisten kirjoittajien, joilla ikä ei "riiitä" kuten lesken ja siilen kommentoineen seitenkymppisten palstalla kirjoituksiini."

        Suollat taas paskaa kuten tapasi kuuluu. Älä imartele itseäsi että sinun perässäsi roikkuisin millään palstalla. Minusta sinä olet näiden ikäpalstojen epämiellyttävin kirjoittaja juuri päällekäyvyytesi ja perättömien syystöstesi vuoksi. Luulotautiako pukkaa vai mistä kyse?Minusta sinä et kiejoita mitän minua kiinnostavaa, arvomaailmamme ovat niin erilaiset.

        Sitä paitsi jos jotain sinulle kommentoin saan tyydytyksen siitä että kirjoitan rekatulla, ethän tietäisi että minä kirjoitan jos sitä ei nikinä rekattuna lue.


      • siilivain kirjoitti:

        "Olen useammin kuin kerran tunnistanut kuuskymppisten kirjoittajien, joilla ikä ei "riiitä" kuten lesken ja siilen kommentoineen seitenkymppisten palstalla kirjoituksiini."

        Suollat taas paskaa kuten tapasi kuuluu. Älä imartele itseäsi että sinun perässäsi roikkuisin millään palstalla. Minusta sinä olet näiden ikäpalstojen epämiellyttävin kirjoittaja juuri päällekäyvyytesi ja perättömien syystöstesi vuoksi. Luulotautiako pukkaa vai mistä kyse?Minusta sinä et kiejoita mitän minua kiinnostavaa, arvomaailmamme ovat niin erilaiset.

        Sitä paitsi jos jotain sinulle kommentoin saan tyydytyksen siitä että kirjoitan rekatulla, ethän tietäisi että minä kirjoitan jos sitä ei nikinä rekattuna lue.

        Tmä teksi siis haaskakorppikselle.


      • Huomenta@

        Tämä ketju on osoittautunut aiheelliseksi puhdistaa palstan ilmapiiriä.

        Jokainen voi laittaa turhautumisiään tähän ketjuun.

        Olkaa rehellisiä. Toistakymmentä vuotta palstalla kirjoittaneena pystyn llukemaan jo rivien välistä.

        Täällä ikäryhmissä on hyvin vähän kirjoittajia. On turha kuvitella , että kymmenien ilkeiden kommenttien takana on usea kirjoittaja. On vain yksi ihminen joka on erikoistunut nimimerkkini haukkumiseen ja se on leski.

        Kirjoittaminen monikossa osoittaa kirjoittajan kykenemättömyyttä hahmottaa todellisuutta.

        Olen saanut nyt kärsiä jonkun vuoden nimimerkki Lesken niskaani läähätyksestä, Hänen vääristellyistä teksteistään, palstalta ulos ajamisesta, korppis-aloitusten teosta jne..jne..Kun aloin kirjoittamaan plus 70-palstalla hän seurasi perässä useine nimimerkkeineen ja teki aloituksia jopa omalla nimimerkillään. Risulehmästä siis minusta.

        Jos nyt joku kirjoittaa, että olen luulosairas niin hän voi pistää päänsä pensaaseen ja hokea sitä lopun elämänsä.


      • Korppikotka kirjoitti:

        Huomenta@

        Tämä ketju on osoittautunut aiheelliseksi puhdistaa palstan ilmapiiriä.

        Jokainen voi laittaa turhautumisiään tähän ketjuun.

        Olkaa rehellisiä. Toistakymmentä vuotta palstalla kirjoittaneena pystyn llukemaan jo rivien välistä.

        Täällä ikäryhmissä on hyvin vähän kirjoittajia. On turha kuvitella , että kymmenien ilkeiden kommenttien takana on usea kirjoittaja. On vain yksi ihminen joka on erikoistunut nimimerkkini haukkumiseen ja se on leski.

        Kirjoittaminen monikossa osoittaa kirjoittajan kykenemättömyyttä hahmottaa todellisuutta.

        Olen saanut nyt kärsiä jonkun vuoden nimimerkki Lesken niskaani läähätyksestä, Hänen vääristellyistä teksteistään, palstalta ulos ajamisesta, korppis-aloitusten teosta jne..jne..Kun aloin kirjoittamaan plus 70-palstalla hän seurasi perässä useine nimimerkkeineen ja teki aloituksia jopa omalla nimimerkillään. Risulehmästä siis minusta.

        Jos nyt joku kirjoittaa, että olen luulosairas niin hän voi pistää päänsä pensaaseen ja hokea sitä lopun elämänsä.

        Osaanhan toki lukea siilen tekstejä puskasta. Hän antoi juuri tyylinäytteen, joka toistuu puskakirjoituksissa. Lisäksi tunnistettaviin puska kommentteihin kuuluu raukka, ressukka, polonen. NiinLeski ja Siili tulevat hyvin toimeen keskenään sievistä pienistä nahisteluista huolimatta toimeen. Antaahan ne jonninjoutavaa hatkuvuutta ketjuille.

        Luulotautikin oli kohillaan siilin vuodatuksessa. Se on myös perin usein mainittu puskaviesteissään.


      • siilivain kirjoitti:

        "Olen useammin kuin kerran tunnistanut kuuskymppisten kirjoittajien, joilla ikä ei "riiitä" kuten lesken ja siilen kommentoineen seitenkymppisten palstalla kirjoituksiini."

        Suollat taas paskaa kuten tapasi kuuluu. Älä imartele itseäsi että sinun perässäsi roikkuisin millään palstalla. Minusta sinä olet näiden ikäpalstojen epämiellyttävin kirjoittaja juuri päällekäyvyytesi ja perättömien syystöstesi vuoksi. Luulotautiako pukkaa vai mistä kyse?Minusta sinä et kiejoita mitän minua kiinnostavaa, arvomaailmamme ovat niin erilaiset.

        Sitä paitsi jos jotain sinulle kommentoin saan tyydytyksen siitä että kirjoitan rekatulla, ethän tietäisi että minä kirjoitan jos sitä ei nikinä rekattuna lue.

        Mistäs sinä nyt tänne aikuisten keskusteluun tuppaannuit. Pese suusi ja opettele kirjoittamaan kauniimmin. Rumaa on kielenkäyttösi, mutta niinhän se on aina ollut. Arvomaailmamme ovat todella erilaisia.


      • Korppikotka kirjoitti:

        Osaanhan toki lukea siilen tekstejä puskasta. Hän antoi juuri tyylinäytteen, joka toistuu puskakirjoituksissa. Lisäksi tunnistettaviin puska kommentteihin kuuluu raukka, ressukka, polonen. NiinLeski ja Siili tulevat hyvin toimeen keskenään sievistä pienistä nahisteluista huolimatta toimeen. Antaahan ne jonninjoutavaa hatkuvuutta ketjuille.

        Luulotautikin oli kohillaan siilin vuodatuksessa. Se on myös perin usein mainittu puskaviesteissään.

        Voi hellanen aika sentäs. Miksi olet minuun niin kiinnostunut että nostat nikkini aina kirjoituksissasi esille? Koetko minut jotenkin uhkana vai missä kyse. Jos livenä käyttäytyisit noin tekisin sinusta ilmoituksen perättömistä lausunnosita ja jopa kunnianloukkauksesta . Mutta koitan aina sitten muistutela itselleni että sinähän et poloine muunlaiseen kykene joten porskuttelehan vaan menemään.

        Sinun kaikki kirjoituksesi ovat haua saada "hatkuvuutta palstoille" :D.


      • Korppikotka kirjoitti:

        Huomenta@

        Tämä ketju on osoittautunut aiheelliseksi puhdistaa palstan ilmapiiriä.

        Jokainen voi laittaa turhautumisiään tähän ketjuun.

        Olkaa rehellisiä. Toistakymmentä vuotta palstalla kirjoittaneena pystyn llukemaan jo rivien välistä.

        Täällä ikäryhmissä on hyvin vähän kirjoittajia. On turha kuvitella , että kymmenien ilkeiden kommenttien takana on usea kirjoittaja. On vain yksi ihminen joka on erikoistunut nimimerkkini haukkumiseen ja se on leski.

        Kirjoittaminen monikossa osoittaa kirjoittajan kykenemättömyyttä hahmottaa todellisuutta.

        Olen saanut nyt kärsiä jonkun vuoden nimimerkki Lesken niskaani läähätyksestä, Hänen vääristellyistä teksteistään, palstalta ulos ajamisesta, korppis-aloitusten teosta jne..jne..Kun aloin kirjoittamaan plus 70-palstalla hän seurasi perässä useine nimimerkkeineen ja teki aloituksia jopa omalla nimimerkillään. Risulehmästä siis minusta.

        Jos nyt joku kirjoittaa, että olen luulosairas niin hän voi pistää päänsä pensaaseen ja hokea sitä lopun elämänsä.

        Ettet vain itse olisi Lezken ja tee aloituksia siten itsestäsi. Sinähän vaikutat rakastavan sitä että olet aiheena ja huomion keskipisteenä. En yhtään ihmettelisi vaikka olisit.


      • Bengalitikku
        Vapaata.riistaa kirjoitti:

        Miksi mä tuntemattomien motiiveja miettisin, en luokittele ihmisiä joita en tunne.

        Mietitkö ylipäätään mitään?


      • Vapaata.riistaa
        Bengalitikku kirjoitti:

        Mietitkö ylipäätään mitään?

        Nyt mietin hyvin tärkeitä asioita.
        En sinua, et ole tärkeä.


      • Bengalitikku

        Kiitos samoin.


      • Vapaata.riistaa
        Bengalitikku kirjoitti:

        Kiitos samoin.

        Silti mietit mua😁


      • Vapaata.riistaa kirjoitti:

        Silti mietit mua😁

        Tuttua eikö kun vertaat tämän osion tekstejä, hänkö on mielessämme, no, hän kuvittelee olevansa.


      • Bengalitikku
        Vapaata.riistaa kirjoitti:

        Silti mietit mua😁

        Hekoheko. 😎


      • Vapaata.riistaa
        Bengalitikku kirjoitti:

        Hekoheko. 😎

        Kiitos samoin.


      • Vapaata.riistaa
        Korppikotka kirjoitti:

        Tuttua eikö kun vertaat tämän osion tekstejä, hänkö on mielessämme, no, hän kuvittelee olevansa.

        Hän on mikä on ja sen huomaa ja tunnistaa.


      • Bengalitikku

        Näin-köhän? Te-hän hänittelette kuin 40-luvun Suomi-leffoissa. Nythän saan köhän. Öhöm kröhöm auts.


      • Minä toivon, että jos tämä ketju on mennyt jakeluun näille kahdelle mainitsemalleni nimimerkille ja, että he tulkitsisivat sanomani oikein he jättäisivät minut rauhaan eivätkä enää kommentoisi kirjoituksiani. Olisin hyvin iloinen jatkaessani palstaelämääni omalla tavallani. Samoin live-elämääni, joka on täysin erilaista kuin teillä kahdella. Kun näin toimitte riidat on sovittu.


    • pienet on ihmisillä murheet, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. ei kai täällä mitään mitaleja sijoitusten mukaan tarvitse jaella.

    • kysyn

      Teissä on samankaltaisuutta, korppis ja lesken. Molemmat teette silloin tällöin aloituksia palstakirjoittajista. Yleensä toisistanne. Molemmat kaivelette toisistanne niitä huonompia puolia.
      Kysyn, että miten on live-elämässänne, kun tapaatte ystäviänne. Nostatteko esiin jonkun ystävänne, jopa läsnäolijan, ja alatte "ruotimaan" hänen olemustaan, tekemisiään, varallisuuttaan, sukulaisiaan jne.?

      • Kehtaatko kaivaa arkistoa, itse en muista montako aloitusta olen Leskestä tehnyt?

        No, jos palaamme menneisyyteen kenen kirjoituksia on eniten palstoilla väärennetty totuuden vastaisiksi, uskon, että minun. Ja kuka on vääristellyt?

        Itseasiassa en ole kiinnostunut yhdenkään kirjoittajan yksityiselämästä ellei henkilö itse kirjoita muunneltua totuutta ja julkaise valheellista tietoa kirjoituksistani.


      • kysyn
        Korppikotka kirjoitti:

        Kehtaatko kaivaa arkistoa, itse en muista montako aloitusta olen Leskestä tehnyt?

        No, jos palaamme menneisyyteen kenen kirjoituksia on eniten palstoilla väärennetty totuuden vastaisiksi, uskon, että minun. Ja kuka on vääristellyt?

        Itseasiassa en ole kiinnostunut yhdenkään kirjoittajan yksityiselämästä ellei henkilö itse kirjoita muunneltua totuutta ja julkaise valheellista tietoa kirjoituksistani.

        En kyllä viitsi kaivella arkistoja. Sinusta korppis olen kyllä nähnyt paljon aloituksia. Ilkeitä. Voi olla väärä mielikuva minulle jäänyt, että olisit aloituksia tehnyt jostain kirjoittajasta. Taitaa ollakin niin, että kirjoitukset ovat ketjuissa kääntyneet kirjoittajan ruotimiseen. En syytä, tällainen mielikuva minulla on, että te kaksi olisitte usein keskiössä. Voi olla siis vääräkin.


      • kysyn kirjoitti:

        En kyllä viitsi kaivella arkistoja. Sinusta korppis olen kyllä nähnyt paljon aloituksia. Ilkeitä. Voi olla väärä mielikuva minulle jäänyt, että olisit aloituksia tehnyt jostain kirjoittajasta. Taitaa ollakin niin, että kirjoitukset ovat ketjuissa kääntyneet kirjoittajan ruotimiseen. En syytä, tällainen mielikuva minulla on, että te kaksi olisitte usein keskiössä. Voi olla siis vääräkin.

        Terveiset Nuaksen rannalta. Lämpimästi aurinko paistoi laiturilleni, jossa norkoilin ja bongailin pilkkijöitä järvellä. Pistin mieleeni poratut avannot ja jään odottamaan jämille pääsyä, mikäs on elää teräväkairaisten siivellä ; )

        Termarissa kaakaota ja Lidlistä meno matkalla ostettuja lämpimäisiä.
        Rantabulevardilla oli vilkasta. Hiihtäjiä, kävelijöitä, moottorikelkkailijoita vilisi ohi laiturini. Vanha tuttavani hiihti tervehtimään. Naapuri oli myös mökillään.

        Niin, seköhän keskiössä lokkeiluni on ajanut lesken valtataisteluun, himoten jämilleni pääsyä. Tiedä häntä, joku syyhän hänellä on ajaa minua pois kirjoittamasta.


      • kummallinentapaus
        Korppikotka kirjoitti:

        Terveiset Nuaksen rannalta. Lämpimästi aurinko paistoi laiturilleni, jossa norkoilin ja bongailin pilkkijöitä järvellä. Pistin mieleeni poratut avannot ja jään odottamaan jämille pääsyä, mikäs on elää teräväkairaisten siivellä ; )

        Termarissa kaakaota ja Lidlistä meno matkalla ostettuja lämpimäisiä.
        Rantabulevardilla oli vilkasta. Hiihtäjiä, kävelijöitä, moottorikelkkailijoita vilisi ohi laiturini. Vanha tuttavani hiihti tervehtimään. Naapuri oli myös mökillään.

        Niin, seköhän keskiössä lokkeiluni on ajanut lesken valtataisteluun, himoten jämilleni pääsyä. Tiedä häntä, joku syyhän hänellä on ajaa minua pois kirjoittamasta.

        Miten joku tykkää tuollaisesta mökistä joka on kuin hollitupa, väkeä lappaa takapihalla ja rannassa ? Taitaa tontti olla aika pieni.


      • kummallinentapaus kirjoitti:

        Miten joku tykkää tuollaisesta mökistä joka on kuin hollitupa, väkeä lappaa takapihalla ja rannassa ? Taitaa tontti olla aika pieni.

        Ei nyt takapihalla eikä etupihallakaan. Talvella kuten tiedät järvissä on jäät ja kaupunki pitää yllä hiihtoreittiä omistamaansa saareen, joka on suosittu vapaa-ajan vietto paikka. Latu kulkee kesämökkiläisten rantojen läheisyydessä.


      • kummallinentapaus kirjoitti:

        Miten joku tykkää tuollaisesta mökistä joka on kuin hollitupa, väkeä lappaa takapihalla ja rannassa ? Taitaa tontti olla aika pieni.

        Elä nyt. Toien mieesltä se on rantabulevarsi, kaenuussa :DD-


      • kaljaa.koneeseen
        siilivain kirjoitti:

        Elä nyt. Toien mieesltä se on rantabulevarsi, kaenuussa :DD-

        Kännissä jo aamusta? Tekstistä päätellen.


      • kaljaa.koneeseen kirjoitti:

        Kännissä jo aamusta? Tekstistä päätellen.

        Syntymäkänniä ei pääse pakoon :D.


    • Paloma.se01

      Mun tarvii vielä puuttua tohon siten että me olemme viettäneet iloista iltaa ja grillanneet ja juoneet viintä ja keittäneet "myrkkysoppaa" yhdessä korppiksen ja tiinan kaa ja viihdyimme vallan vimmatusti mutta
      ***
      yhtään palstalaista ei tullut haukutuksi eikä kenenkään tuntemattoman yksityiselämää käsiteltyä eikä ketään lytätty ja vaikka luulisi että ainoa asia mikä meitä yhdistää on tää palsta niin voisitteko kuvitella että palstaa tai palstalaisia tuli tuskin mainittua kuin ihan ohimennen, koska meitä yhdisti niin monta kiinnostavampaa asiaa ja puheenaiheita oli niin paljon?

      • kysyn

        En tarkoittanut palstaystäviä vaan ihan live-elämän ystäviä. Täällä palstalla väistämättä ja tahtomattaankin luo jonkinlaisen kuvan nimimerkin takana olevasta kirjoittajasta. En halua uskoa, että kukaan kirjoittaja olisi luonut nimimerkilleen hahmon ja kirjoittaisi pitäytyen hahmossaan.

        Nuo mielikuvat korppiksen ja lesken usein tapahtuvasta "nokkapokasta" tulivat nyt mieleeni palstalla olevien kahden aloituksen myötä. Voihan se tietysti olla niinkin, että juuri nuo "nokkapokat" saavat eloa jo vähän elähtäneeseen tai sanoisinko väljähtyneeseen palstaan.


    • Hallaahon.äänestäjä44

      "luulisi että ainoa asia mikä meitä yhdistää on tää palsta"
      "palstaa tai palstalaisia tuli tuskin mainittua kuin ihan ohimennen, koska
      meitä yhdisti niin monta kiinnostavampaa asiaa ja puheenaiheita oli niin paljon? "
      "viettäneet iloista iltaa ja grillanneet ja juoneet "

      puhuitteko kypsinä naisina kypsiä naisia yhdistävistä?

      oliko esillä kertomukset yleisistä yhdistävistä kuten lastenlapsista kohdunlaskeutumista ja suonikohjuista?
      vertailitteko lääkkeitä, yhdistikö samat lääkkeet samat taudit?
      ketä grillasitte eniten?
      joitteko ruotsalaista vai suomalaista?

      • Paloma.se01

        Italialaista, espanjalaista, chileläistä ja Etelä-Afrikkalaista. (oikeesti: en mä muista, mutta ei Suomessa tai Ruotsissa tehdä viineä).
        Ei meidän aiheet kauheen kypsiä tainneet olla; ne kypsät jutut saa lukea tuolta huussin puolelta jossa osa jengiä on matokuurilla.
        Me puhuttiin matkailusta, ruuasta, parannettiin pikkasen maailmaakin, mutta ei liikaa. Perheestä toki, omasta elämästä (minähän olin jo aloittanut elämänkertani kirjoittamisen). Toisaalta kolme aikuista naista joilla ei ole juuri mitään yhteistä historiaa etukäteen löytää kyllä keskustelunaiheita jotka kantavat pitkään yöhön. Olisi kantaneet pitempäänkin, mutta minä olen huono jäämään yökylään, jos oma paikka on lähellä.


      • Emmehän toki kokoaikaisesti kolmistaan olleet. Oli myös miesseuraa ja siten jutustelu eli tilanteiden ja paikkojen vaihtuessa. Keskusteluja talon-terassilla, juttuja syödessämme ihanassa hirsisessä kesäkeittiössä ja laulujakin luriteltiin upeassa ladossa, karaokebaarissa.


      • Paloma.se01
        Korppikotka kirjoitti:

        Emmehän toki kokoaikaisesti kolmistaan olleet. Oli myös miesseuraa ja siten jutustelu eli tilanteiden ja paikkojen vaihtuessa. Keskusteluja talon-terassilla, juttuja syödessämme ihanassa hirsisessä kesäkeittiössä ja laulujakin luriteltiin upeassa ladossa, karaokebaarissa.

        Totta, meillä oli herraseuraa koko ajan ja ohjelmaa vaikka millä mitalla.
        Ainoa pikku sähellys mitä keksittiin oli ottaa muutama valokuva Tiinan ihanassa kesäkeittiössä, jossa on muuripata ja pääkallo. Ne inspiroi tietenkin macbethimäiseen kolmen noidan kohtaamiseen.
        Mutta pahaa ei puhuttu kenestäkään ja kukaan ei ollut köyhä eikä kipee eikä vanha :))
        (Ensi kesänä olen luvannut ajaa susirajalle viemään pirrelle sen kirjan jotta russkit ei sitä varasta postissa :)


    • surutonna

      Korppiksen ilkeydelle ei löydy voittajaa näiltä palstoilta - amen.

      • Kiitos, ei siis ole pelkoa menettää lokkeilijan titteliä ; )


      • henrjii

      • Korppis11

      • henrjii

      • Korppis11
        henrjii kirjoitti:

        olisiko tuo enelitrio ollut k/k
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/5438150/pirred

        Ei muistelen, että enkelitrio oli nainen. Joku kumma muisto profiilikuvasta uimassa kolmen lapsen kanssa. Kotikiusattu kirjoitti omallaan. No, onhan tuosta aikaa, ei jaksa kaikkea muistaa, mutta kivoja aikoja nuo alkuvuodet palstalla olivat. Tuohon aikaan oli sellainen kiva galleria, johon pystyi laittamaan kuvia ja runoja, lisäksi silloin kirjoiteltiin myös privaatisti toisillemme. Olin tuolloin jo täyttänyt 60-vuotta, mutta ei se ollut ongelma. Tuostapa tuli mieleen ystävällinen optimisti-orvokki. Hän on mielestäni myös jo 70-puolella. No, moni meistä tuolloin kirjoittaneista oli 1 - 3. vuoden ikäeroilla. Namisuku mm. oli erikoinen kirjoittaja sellainen kuva on jäänyt mieleen. En nyt tarkkaan muista mikä teki hänestä erikoisen.


      • Nämä.muistan
        Korppis11 kirjoitti:

        Ei muistelen, että enkelitrio oli nainen. Joku kumma muisto profiilikuvasta uimassa kolmen lapsen kanssa. Kotikiusattu kirjoitti omallaan. No, onhan tuosta aikaa, ei jaksa kaikkea muistaa, mutta kivoja aikoja nuo alkuvuodet palstalla olivat. Tuohon aikaan oli sellainen kiva galleria, johon pystyi laittamaan kuvia ja runoja, lisäksi silloin kirjoiteltiin myös privaatisti toisillemme. Olin tuolloin jo täyttänyt 60-vuotta, mutta ei se ollut ongelma. Tuostapa tuli mieleen ystävällinen optimisti-orvokki. Hän on mielestäni myös jo 70-puolella. No, moni meistä tuolloin kirjoittaneista oli 1 - 3. vuoden ikäeroilla. Namisuku mm. oli erikoinen kirjoittaja sellainen kuva on jäänyt mieleen. En nyt tarkkaan muista mikä teki hänestä erikoisen.

        Enkelitrioon kuului kolme sisarta Turun seudulta.
        Namisukulla oli koiria ja hän piti susista.


      • Korppis11
        Nämä.muistan kirjoitti:

        Enkelitrioon kuului kolme sisarta Turun seudulta.
        Namisukulla oli koiria ja hän piti susista.

        No, nyt muistan namisukun, meidän piti tavata kun hän oli tulossa tänne korpeen koira-asioissa, mutta jotain häikkää tuli, että emme tavanneetkaan.

        Enkelitriossako oli kolme kirjoittajaa, no, en muista muuta kuin tuon nimen ja sen yhden kuvan, liekö ne uijat olleet tuo samainen porukka.


      • kysyn
        henrjii kirjoitti:

        olisiko tuo enelitrio ollut k/k
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/5438150/pirred

        Tuosta ketjusta saa kuvan, että on ollut toraisaa jo 50 .
        Joten lesken saa kyllä "synninpäästöä", koska ei ole ollut tuolloin palstalla sanojensa mukaan.
        Heikunkeikku on ollut jopa hylkäämässä palstan.
        Kuka raahaa myrkkynuolia palstalta toiselle?


      • kysyn kirjoitti:

        Tuosta ketjusta saa kuvan, että on ollut toraisaa jo 50 .
        Joten lesken saa kyllä "synninpäästöä", koska ei ole ollut tuolloin palstalla sanojensa mukaan.
        Heikunkeikku on ollut jopa hylkäämässä palstan.
        Kuka raahaa myrkkynuolia palstalta toiselle?

        Olisit käyttänyt omaa nimimerkkiäsi Leski. Näyt aloittaneen kommunikoinnin aamulla varhain omassa ketjussasikin eli samoihin aikoihin kuin tämä kommentti on tänne ilmestynyt.

        Korvessa tuheroinen päivä, mutta huomenissa kirkastuu. Käyn lastaamassa ahkion ja saapastelen jäälle pilkkimään tulevana keskiviikkona. Tänään taidan keskittyä nuken tekoon.


      • kysyn
        Korppikotka kirjoitti:

        Olisit käyttänyt omaa nimimerkkiäsi Leski. Näyt aloittaneen kommunikoinnin aamulla varhain omassa ketjussasikin eli samoihin aikoihin kuin tämä kommentti on tänne ilmestynyt.

        Korvessa tuheroinen päivä, mutta huomenissa kirkastuu. Käyn lastaamassa ahkion ja saapastelen jäälle pilkkimään tulevana keskiviikkona. Tänään taidan keskittyä nuken tekoon.

        En kyllä ole lesken. Aamulla lähdin "omille teilleni". Nyt palasin ja odottelen erästä sukua olevaa nuorta herraa visiitille.

        Viikonloppuna olin aktiivisempi palstalla pitkään aikaan ja jäin vähän spekuloimaan. Ei mulla mitään intressejä ole syyllisiä etsiä. Ajankuluksi välillä surffailen.


      • kysyn kirjoitti:

        En kyllä ole lesken. Aamulla lähdin "omille teilleni". Nyt palasin ja odottelen erästä sukua olevaa nuorta herraa visiitille.

        Viikonloppuna olin aktiivisempi palstalla pitkään aikaan ja jäin vähän spekuloimaan. Ei mulla mitään intressejä ole syyllisiä etsiä. Ajankuluksi välillä surffailen.

        Näinhän se aina, en minä mutta muut ; )

        Kerro omin sanoin, sait kuvan toraisesta ketjusta, mikä teki linkitetyn ketjun toraiseksi ja päättelit Lesken saavan synninpäästön, mistä?


      • kysyn
        Korppikotka kirjoitti:

        Näinhän se aina, en minä mutta muut ; )

        Kerro omin sanoin, sait kuvan toraisesta ketjusta, mikä teki linkitetyn ketjun toraiseksi ja päättelit Lesken saavan synninpäästön, mistä?

        Ei ketju ollut torainen. Sain Heikunkeikun kommentista ketjussa sellaisen kuvan, että 50 palstalla oli ollut toraisuutta ja Heikku oli sieltä lähdössä pois.

        En antanut kokonaista synnynpäästöä leskenille, vaan synninpäästöä 50 osalta. Mietinkin, että kenen mukana sieltä palstalta ne myrkkynuolet tulivat.

        Mitä tarkoitit "Näinhän se aina, en minä mutta muut ; )" ?


      • korppis11
        kysyn kirjoitti:

        Ei ketju ollut torainen. Sain Heikunkeikun kommentista ketjussa sellaisen kuvan, että 50 palstalla oli ollut toraisuutta ja Heikku oli sieltä lähdössä pois.

        En antanut kokonaista synnynpäästöä leskenille, vaan synninpäästöä 50 osalta. Mietinkin, että kenen mukana sieltä palstalta ne myrkkynuolet tulivat.

        Mitä tarkoitit "Näinhän se aina, en minä mutta muut ; )" ?

        En tainnut olla Suomessa noihin aikoihin, kun ketju on kirjoitettu.
        Eihän keskustelut ole muuttuneet kinaa ja kätinää on aina ollut. Valtataistelut ovat ihmisten välisien konfliktioiden aiheuttajia. Ei haluta sopeutua yhteistyöhön. Leski kirjoittaa puskasta antaen ymmärtää, että on kirjoittanut palstoilla jo kauan. Hän seuraa minua plus 70-palstalle. Hän on töpännyt muutaman kerran kommentoidessaan. Tuttua myös erään toisenkin nimimerkin kohdalla. Lyhenteiden käyttö on paljastanut hänet, joten on helppo tietää kuka minkäkin haukkumisviestin takana on, tyyli on pettämätön. Olen hänen omien puskakirjoitusten mukaan loukannut häntä jo vuosia. Lisäksi hän kirjoittaa ainanaakka- ex kumppanit nikeillä. Ainonaakkahan on 64-vuotias, leski ja lapseton. Mitä muuta haluat tietää. Minun kirjoitukset löytyvät näillä kolmella nikilläni. Jos olen joskus puskasta kirjoittanut en ole ketään haukkunut. Olen jopa saanut kehuja, joiltakin jotka eivät minusta jostain syystä pidä.


      • korppis11 kirjoitti:

        En tainnut olla Suomessa noihin aikoihin, kun ketju on kirjoitettu.
        Eihän keskustelut ole muuttuneet kinaa ja kätinää on aina ollut. Valtataistelut ovat ihmisten välisien konfliktioiden aiheuttajia. Ei haluta sopeutua yhteistyöhön. Leski kirjoittaa puskasta antaen ymmärtää, että on kirjoittanut palstoilla jo kauan. Hän seuraa minua plus 70-palstalle. Hän on töpännyt muutaman kerran kommentoidessaan. Tuttua myös erään toisenkin nimimerkin kohdalla. Lyhenteiden käyttö on paljastanut hänet, joten on helppo tietää kuka minkäkin haukkumisviestin takana on, tyyli on pettämätön. Olen hänen omien puskakirjoitusten mukaan loukannut häntä jo vuosia. Lisäksi hän kirjoittaa ainanaakka- ex kumppanit nikeillä. Ainonaakkahan on 64-vuotias, leski ja lapseton. Mitä muuta haluat tietää. Minun kirjoitukset löytyvät näillä kolmella nikilläni. Jos olen joskus puskasta kirjoittanut en ole ketään haukkunut. Olen jopa saanut kehuja, joiltakin jotka eivät minusta jostain syystä pidä.

        Ainoastaan typeryytesi voittaa itserakkautesi.
        Sinun Kannattaisi opetella live elämää
        olet kylmä ja kovis kaikille täällä , luulet olevasi kaikkien yläpuolella, jossain hörhömailmassasi. korp nimenomaan halveksii tässäkin ketjussa muita. (leski)
        Täällä on meitä monia, joita tuo on loukannut vuosikymmeniä sekä yhdessä että erikseen.(leski)

        Korvesta kajahti taas keskustelukyvyttömille päin pläsiä oikein rautanyrkistä.




        Ihan aiheesta tuo pysynkaukana kirjoittaa, koska tuo korp nimenomaan halveksii tässäkin ketjussa muita. Miksi päivänsäteenkään pitäisi valehdella tai ummistaa silmänsä keneltäkään, joka täälläkin (samoin muilla ikäpalstoilla tehnyt) itsensä ylentää ja muut alentaa. Täällä on meitä monia, joita tuo on loukannut vuosikymmeniä sekä yhdessä että erikseen.


        Tässä pari lesken helmikuun viesteista plus 70-palstalta poimittuna.


    • e.lä.mä

      Kiitos aloittajalle, samoin kiitos Palomalle.

    • Puolessa välissä kalikka kolahti. Asiat alkoivat vyöryä etiäpäin. Leski on hiljaa. Siili sai hepulin. Saalista tuli kun heitin pilkin avantoon.

      • Oletkotaasylpeäitsestäsi

        Miten aikuinen ihminen jaksaa jatkuvasti yrittää provota riitaa? juuri kun tunnut ihan tolkun tyypiltä, niin muutut taas riidankylväjäksi.
        Toisen mitätöinti, nimittely, halventaminen ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa, lähtemällä siihen mukaan, ei se lopu ikinä, sillä aina toiselle jää jotain hampaankoloon ja näin hän pyrkii iskemään taas heti tilaisuuden tullen.


      • kysyn

        Lesken siis "voitti", koska ei provosoitunut.


      • halivilivoo
        kysyn kirjoitti:

        Lesken siis "voitti", koska ei provosoitunut.

        Lesken ei ole "voittanut" mitään. Lesken ei uskalla koskaan vastata näihin Korppiksen teräviin huomioihin mitään. Eipä tietenkään koska tietää tulleensa tunnistetuksi. Vaikeneminen on myöntymisen merkki.

        Sitäpaitsi lesken jää kirjoitustaidoissa kirkkaasti Korppiksen taakse.


      • kysyn kirjoitti:

        Lesken siis "voitti", koska ei provosoitunut.

        Terveiset Nuaksen selältä. Oli ihana sää harjoitella huomista pilkkipäivää. Leski=Siili=oletko taasylpeäitsestäsi=tuhansien nikkien äiti.


      • henrjii
        Korppikotka kirjoitti:

        Terveiset Nuaksen selältä. Oli ihana sää harjoitella huomista pilkkipäivää. Leski=Siili=oletko taasylpeäitsestäsi=tuhansien nikkien äiti.

        Ihan tosi, nyt vaan pitää alkaa keksimään hyviä
        kalaruokia, mitä saalista voi tehdä.
        Ilse oli eilen Vaasassa, mutta ei oikein houkutellut mennä merenjäälle.
        Eikä keikkuakaan näkynyt oppaaksi mistä voisi löytyä kestvää jäätä


      • henrjii kirjoitti:

        Ihan tosi, nyt vaan pitää alkaa keksimään hyviä
        kalaruokia, mitä saalista voi tehdä.
        Ilse oli eilen Vaasassa, mutta ei oikein houkutellut mennä merenjäälle.
        Eikä keikkuakaan näkynyt oppaaksi mistä voisi löytyä kestvää jäätä

        Henrjii@, kiitos ideastasi pilkkiretkeen se on poikinut harjoitusretken tänään ja huomenna..niin jos saan tylsän kairani teräväksi istun koko päivän Nuaksen jäällä.

        Täällä oli tänään upea päivä, kävin tekemässä jäälle tien pilkkireikien luo ja sitten vedin ahkion, kairoineen samaan paikkaan. Tylsä kaira ei ollut yhteistyökykyinen joten tässä on yö aikaa keksiä miten terä purisi jäähän.

        Istuin tovin Nuaksen jäällä retkijakkaralla ja nautin auringosta.

        Jahka saan saalista on vuorossa mitä tänään syödään.


      • henrjii
        korppis kirjoitti:

        Henrjii@, kiitos ideastasi pilkkiretkeen se on poikinut harjoitusretken tänään ja huomenna..niin jos saan tylsän kairani teräväksi istun koko päivän Nuaksen jäällä.

        Täällä oli tänään upea päivä, kävin tekemässä jäälle tien pilkkireikien luo ja sitten vedin ahkion, kairoineen samaan paikkaan. Tylsä kaira ei ollut yhteistyökykyinen joten tässä on yö aikaa keksiä miten terä purisi jäähän.

        Istuin tovin Nuaksen jäällä retkijakkaralla ja nautin auringosta.

        Jahka saan saalista on vuorossa mitä tänään syödään.

        kairaan saa ostaa vaihtopään, maksaa kyllä 15 euroa. Teräosa on ruuvilla
        kiinni kairassa.
        Mutta kannataa kytätä muita pilkijöitä, ja mennä sitten valmille
        avannolle, joku hiilihanko kannattaa ottaa mukaan, niin saa avannon auki, kun se jäätyy helposti


      • henrjii
        henrjii kirjoitti:

        kairaan saa ostaa vaihtopään, maksaa kyllä 15 euroa. Teräosa on ruuvilla
        kiinni kairassa.
        Mutta kannataa kytätä muita pilkijöitä, ja mennä sitten valmille
        avannolle, joku hiilihanko kannattaa ottaa mukaan, niin saa avannon auki, kun se jäätyy helposti

        ja voihan sitä jotain setää pyytää kairaamaan, tai pyytää kairaa lainaksi.
        Pilkkijöillä on porakone kiinni kairassa, ja pian ne sata reikää poraa


      • henrjii kirjoitti:

        kairaan saa ostaa vaihtopään, maksaa kyllä 15 euroa. Teräosa on ruuvilla
        kiinni kairassa.
        Mutta kannataa kytätä muita pilkijöitä, ja mennä sitten valmille
        avannolle, joku hiilihanko kannattaa ottaa mukaan, niin saa avannon auki, kun se jäätyy helposti

        Kiitos neuvoista. Oli mulla sellainen jääpiikki, mutta sekin käyttämättömänä tehoton, mutta kaira on nyt täällä mukanani taidan tutkia, kävin motonetissä ja huomasin heillä olevan sellaisia irtoteriä. Pitää tutkia sopivuus ; )


      • henrjii
        korppis kirjoitti:

        Kiitos neuvoista. Oli mulla sellainen jääpiikki, mutta sekin käyttämättömänä tehoton, mutta kaira on nyt täällä mukanani taidan tutkia, kävin motonetissä ja huomasin heillä olevan sellaisia irtoteriä. Pitää tutkia sopivuus ; )

        Maxi kodintukun päässä, olisiko siinä Tokmanni, olvassa konekorjaamossa teroittavat kympillä
        kuulemma


      • henrjii kirjoitti:

        Maxi kodintukun päässä, olisiko siinä Tokmanni, olvassa konekorjaamossa teroittavat kympillä
        kuulemma

        Kävin siellä ovessa oli lappu on lomalla 4.3 - 7.3 asti. Koetin itse hioa terää santapaperilla kun kaikki muut verneet ovat mökillä. Yritin myös irrottaa terien ruuveja, mutta ei löytynyt sopivia työkaluja. No, kyllä minä konstit keksin.


      • henrjii kirjoitti:

        ja voihan sitä jotain setää pyytää kairaamaan, tai pyytää kairaa lainaksi.
        Pilkkijöillä on porakone kiinni kairassa, ja pian ne sata reikää poraa

        Tämä tuli mieleeni, mökkitien ylätalon isännällä on kaikkia mahdollisia vehkeitä. Kysäisen häneltä jos en muuta ratkaisua keksi.


      • henrjii
        korppis kirjoitti:

        Tämä tuli mieleeni, mökkitien ylätalon isännällä on kaikkia mahdollisia vehkeitä. Kysäisen häneltä jos en muuta ratkaisua keksi.

        jaa oliko niitä ruuveja neljä, vai yksi, jos on neljä, niin niitä
        irtoteriä saa pitkään kiittämällä.
        Kairan teroitus on vähän taidetta, siihen pitää saada oikea kulma ja kierre
        ei onnistu käsivaraisesti, ja santapaperi vain tylsyttää, ruoste olisi pitänyt
        irrottaa öljyllä


      • Korppis11
        henrjii kirjoitti:

        jaa oliko niitä ruuveja neljä, vai yksi, jos on neljä, niin niitä
        irtoteriä saa pitkään kiittämällä.
        Kairan teroitus on vähän taidetta, siihen pitää saada oikea kulma ja kierre
        ei onnistu käsivaraisesti, ja santapaperi vain tylsyttää, ruoste olisi pitänyt
        irrottaa öljyllä

        Irroitin ruosteen öljyllä, ennen hiomista. Neljä ruuvia jahka saan irti ; )


      • korppis11
        Korppis11 kirjoitti:

        Irroitin ruosteen öljyllä, ennen hiomista. Neljä ruuvia jahka saan irti ; )

        Henrjii@

        Into ei loppunut kun keskipäivällä kotoa mökille lähdin. Mutta kun kävelin jäälle ja tuuli heitteli lumia silmilleni, mietin josko joku toinen päivä. No, into ei loppunut ensi viikolla luvassa aurinkoa.


      • henrjii
        korppis11 kirjoitti:

        Henrjii@

        Into ei loppunut kun keskipäivällä kotoa mökille lähdin. Mutta kun kävelin jäälle ja tuuli heitteli lumia silmilleni, mietin josko joku toinen päivä. No, into ei loppunut ensi viikolla luvassa aurinkoa.

        Joo tiedetään, viikon parin päästä ilmat saattaa olla paremmat.
        Pitää olla lämpöasteita, hyvä jos luntakaan ole jäällä, arska paistaa, ja
        teeret soi, silloin pilkkiminen on kivaa, isommat ahvenetkin alkaa silloin syömään


    • kyllä.te.osaatte

      No, sinä ainakin jaksat, syynä on ilmeisesti oman ketjun jatkumo.

    • vfhimsf

      .Valo aina voittaa pimeyden ja uusikasvukausikin pääsee taas alkamaan. Ihmistenkin elossa välillä ottaa yhteen niin voimat kuin vastavoimat -- tai voimattomuus yllättäin jos pahakintauti välillä iskee. Mie pääsin jo mainoslehtisiäki lukemaan -olimukavaa mun mielestä kun kauniita mattoja sivustolla oli käyttämäni töött töött kin mainittu - mie vaan meidän kaikkien näkövammaisten asiaakin halusin esiin tuoda että oikeassa elossa on tosi paljon erilaisia asioita - joskus onnen apiloita - välillä mielen sirpaleita - hyvää päivän jatkoa kaikille kirjoittajille - tekstejänne oli mukavaa lukea!

    • e.lä.mä

      Ei korppikotka prosoi mitään antaa suoria vastauksia eväillä.

      • Onneeeee

        Hienoa, elämä ja korppis samalla aaltopituudella! Onnea teidän symbioosille !


      • e.lä.mä
        Onneeeee kirjoitti:

        Hienoa, elämä ja korppis samalla aaltopituudella! Onnea teidän symbioosille !

        Kiitos emme ole apinan tasolla!


      • e.lä.mä
        e.lä.mä kirjoitti:

        Kiitos emme ole apinan tasolla!

        Korppi taitaa olla valkoinen- olen punainen historiassa ja säilyy tosin en ole rikollisten perseen nuolia kuin Suomi ja Ruotsi.


    • e.lä.mä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe