Vaihtoehto 7-päivän adventismille?

Ainutlaatuisia_Lajissaan

Erittäin vaikea on löytää uususkonnollisille liikkeille kuten adventismille ja jehovalaisuudelle vaihtoehtoista "uskontoa".
Mikä olisi Suomessa seitsemännen päivän adventismille korvaava vaihtoehtoinen ismi/lahko/järjestö?

25

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erityisopetukseltaan uskottavampi vaihtoehto ovat esimerkiksi pastafaristit. Jokohan heillä on suomessa rekisteröityä yhdistystä ?

• Herätyys

No jos ei se kaikille, ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi Raamatun UT mukianen ja perustuva Kirtsillisyys VAIHTOEHTO kiinnosta. Niin onhan vain noita vain krist. uskonnollisuuteen pysähtyneitä ja pitäytyvia vaikka kuinka, ja uusia syntyy kuin ns. "sieniä sateella. Ja vanhoja ns. lakastuu / surkastuu. Hiekalle rakennelmat kun ei kestä koettelemuksia.

Luhistuvat ennemmin tai myöhemmin. Vaikka kuinka lujassa uskossa rakentavat. Mutta kun eivät rakenna eikä ole edes kiinnostuneita rakentamaan Raamatun UT mukaisesti ja mukaisesti eläviksi ja toimiviksi / vaikuttaviksi.

Sellaisiksi "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" / Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, riittäviksi / KESTÄVIKSI.

• pyhpyh23847927348

Valheenne eivät meitä hetkauta.

• Katolisuus on ainoa, jolla on maailmassa pidemmät perinteet kuin muilla uskonnoilla.

Lutherin 1400-1500 jälkeinen uskonpuhdistus on synnyttänyt pääasiassa 1700-1800 luvulla ne liikkeet mistä kaikki maailman protestanttiset järjestöt ja kirkot ovat kotoisin Suomen valtion kirkon luterilaisuus mukaan luettuna.

Suomen valtiokirkko erosi Ruotsin vastaavasta aikoinaan. Luterilainen uskonpuhdistus on sitten alkanut 1700 luvulla joskus hissukseen. 1700 luvulla on kuitenkin noitia mestattu vielä, kun katolisuus määritteli neljää toista erilaista noituuden lajiketta.
      Luterilainen uskonpuhdistus on varmaankin valtiokirkossamme 1800 luvun asia paremminkin.

Et tiedä mitä puhut vinkuessasi "uususkonnoista."

• jossainonvikaa

Mitä sinä jarinhotelli vingut.
        Adventismi syntyi sapatin viitekehyksessä n. 1900 vuotta kristinuskon syntymisen jä
        lkeen.

Etkö tosiaan ymmärrä ellenlasien läpi edes kysymystä?

• jossainonvikaa kirjoitti:

Mitä sinä jarinhotelli vingut.
        Adventismi syntyi sapatin viitekehyksessä n. 1900 vuotta kristinuskon syntymisen jä
        lkeen.

Etkö tosiaan ymmärrä ellenlasien läpi edes kysymystä?

Samaan aikaan kuin kaikki muutkin protestanttiset järjestöt ja kirkot.

"Kristinuskoko keksitty" ?!
        1900 vuoden aikana keskiajan 300 luvulla syntyneen kirkon lisäksi on aina ollut pieniä hengellisiä ryhmiä.

Kristinusko Jeesus Kristus on profetoitu satoja kertoja Vanhassa Testamentissa.
        Ensimmäisen kerran 1 Moos 3:15.

• "Et tiedä mitä puhut vinkuessasi "uususkonnoista.""

En minäkään, mutta lienee tarjoittanut jehovantodistaji ja adventisteja, jotka ovat kokolailla sama uskonryhmä kikin puolin, opaitsi jonkun hikipään vöitteet niiden pienistä, nimellisistä eroavasiuuksista.

Samaa hui-jari-jengiä ovat molemmat, vasta puolitoista sataa vuotta vanhoja humpuukeja, joita ei tulisi edes uskontoina pitää. itä lie hui-jari-jengiä.

• SDA_bisnesmiehetasialla

Todellakin 7. pv. Adventtikirkko on ollut "keksittynä" vasta noin 150 vuotta.
        Silloin voidaan puhua ainutalaatuisesta UUSUSKONNOSTA.
        Toista samanlaista sapattiöyhöttäjien järjestöä ei löydy kirveelläkään.

Adventismi on ulkokultaista uskonnollisuutta heille tärkeässä sapatin viitekehyksessä ja Ellenin pillin hengen mukaan tanssimista.

Muista sapatti ja profeetan säätiöinti (EGW Estate).

• kysynpävaan
        SDA_bisnesmiehetasialla kirjoitti:

Adventismi on ulkokultaista uskonnollisuutta heille tärkeässä sapatin viitekehyksessä ja Ellenin pillin hengen mukaan tanssimista.

Mitähän suuntaa sinä suosittelet ?

• kysynpävaan kirjoitti:

Minä ainakin suosittelisin adventisteille mielelläni suuntaa kohti totuutta.

Jokainen suunta poispäin adventsitismista on sellainen oikea ja hyvä suunta. Sitten suunnan tarkennuksista voidaan puhua erikseen.

• Exap kirjoitti:

"Et tiedä mitä puhut vinkuessasi "uususkonnoista.""

En minäkään, mutta lienee tarjoittanut jehovantodistaji ja adventisteja, jotka ovat kokolailla sama uskonryhmä kikin puolin, opaitsi jonkun hikipään vöitteet niiden pienistä, nimellisistä eroavasiuuksista.

Samaa hui-jari-jengiä ovat molemmat, vasta puolitoista sataa vuotta vanhoja humpuukeja, joita ei tulisi edes uskontoina pitää. itä lie hui-jari-jengiä.

Jehovan todistajilla ja adventisteilla on vain yksi sama teologia. Se on oppi kuoleman unesta. Kaikessa muussa on eroa.

Jos niissä ihminen löytää tosissaan olevan ja rakkauden Jumalaan, niin hyvin ovat onnistuneita.

Oikeaoppisuusvastimuksia ei Jumala pidä teologiassa

Adventtikirkon teologeja pidän itse sellaisina joilta joiltakin muutamilta sain hyödyllistä.
        Se oli tietysti aikaa jolloin itse aktiivisesti hain tietoa.

• SDA_bisnesmiehetasialla kirjoitti:

1700-1800 luvuilla kaikki protestanttiset kirkot syntyivät.
        Suomessa luterilainen kirkko muuttui katolisesta valtiokirkosta luterilaiseksi valtiokirkoksi 1800 luvulla.
        Noitia mestattiin vielä 1700 luvun Suomessa pappien kanssa, kun katolisuus määritteli noitia neljäätoista eri lajiketta.
        Venäjän ortodoksisuutta on ollut yhdessä katolisuuden kanssa Suomessa ennen luterilaisuutta.

- Mitä sanot tästä?

Onko joku uudempi tai vanhempi?

• kysynpävaan kirjoitti:

Jeesus Kristus Jumala Pyhä Henki on ainoa oikea suunta.

• Exap kirjoitti:

Minä ainakin suosittelisin adventisteille mielelläni suuntaa kohti totuutta.

Jokainen suunta poispäin adventsitismista on sellainen oikea ja hyvä suunta. Sitten suunnan tarkennuksista voidaan puhua erikseen.

Jos panee kokonaisia Raamatun kirjoja roskiin on jäävi asiassa puhumaan.

Mutta roskiin joutuu kokonainen Jumala ja Jeesuskin valtaväestöltä.

• Jarinhotelli4 kirjoitti:

Jehovan todistajilla ja adventisteilla on vain yksi sama teologia. Se on oppi kuoleman unesta. Kaikessa muussa on eroa.

Jos niissä ihminen löytää tosissaan olevan ja rakkauden Jumalaan, niin hyvin ovat onnistuneita.

Oikeaoppisuusvastimuksia ei Jumala pidä teologiassa

Adventtikirkon teologeja pidän itse sellaisina joilta joiltakin muutamilta sain hyödyllistä.
        Se oli tietysti aikaa jolloin itse aktiivisesti hain tietoa.

Huipputeologiaa jossa on kyse Raamatun tutkimuksessa jossa yhdistyy tiedollisuus, vastuullisuus hengellisyys, tarkoitan tätä, eikä näitä istu joka oksalla.

Teologisen tiedekunnan maistereita valmistuu lisää ammattiin koko ajan.
        Näissä on sitten isoihin virkoihin ryhtyneitä kloppejakin tietysti.

Maisteri tarkoittaa asiantuntemusta -tarkkaan kvalifikoitunutta.
        Suomessa jokainen teologian maisteri on henkilö jolla on teologin arvo.

Huipputeologiaa jossa on kyse Raamatun tutkimuksessa jossa yhdistyy tiedollisuus, vastuullisuus hengellisyys, tarkoitan tätä, eikä näitä istu joka oksalla.

Teologisen tiedekunnan maistereita valmistuu lisää ammattiin koko ajan.
        Näissä on sitten isoihin virkoihin ryhtyneitä kloppejakin tietysti.

Maisteri tarkoittaa asiantuntemusta -tarkkaan kvalifikoitunutta.
        Suomessa jokainen teologian maisteri on henkilö jolla on teologin arvo.

Siis; eli; -- Niitä huipputeologeja joilla on ollut todellista annettavaa Raamatun tutkimuksessa, -niitä ei istu joka oksalla. Niitä ei ole jokainen teologian maisteri Adventtikirkossa -väitelleitäkään maistereita jotka ovat isosti paljon antaneet Raamatun tutkimuksessa.

Nämähän tekevät leipätyötään työnantajansa palveluksessa. Adventtikirkossa nuo ovat tavallisesti hengellisessä uskossa.

Organisaation rationaalisuuden asiat, että ihmisten monenlaiset tarpeet, odotukset ja tunteet ovat aina toisinaan tietysti ristiriidassakin.

>> Ihmiset yksilöllisesti onnistuvat noissa piireissä tyytyväisyydessä.
        Ihmisten vajauksista syntyy aina ongelmiakin, ja suuri joukko loukkaantuu lopullisesti pois.

Teologian ammattilaisiin uskonnon organisaation työn parissa ihmiset lataavat helposti odotuksiaan ja toiveitaan. >>> Ihmisiin ei koskaan saa ryhtyä katsomaan, sillä vaikka joku ihminen olisikin aivan ihana ja kantaisi omalta osaltaan uskon tien alussa, niin koittaa se päivä väistämättä että ihminen jää vajaaksi kantamaan toisen ihmisen uskoa vaikka olisi ominaisuuksiltaan miten pätevä ja hieno tahansa.
        >> Uskon ihminen voi perustaa vain Jeesukseen -Jumalaan. Ihmisen on pakollisesti luotava oma henkilökohtainen rakkaus-suhde Jumalaan -Jeesukseen että päätarkoitus -pelastava usko voisi toteutua kansalaisen kohdalla.

Isoissa kirkoissa pappi on Jumala ihmiselle usein, ja on ollut sitten tärkeätä joillekin mm. se että onko papilla housut päällä työssään, eli sukupuoli on ollut tärkeä monille.
        Ihmisiin lataa toiveitaan ja odotuksiaan ne jotka eivät osallistu itse aktiivisesti uskossa, mm. ottamalla jotakin tehtävää itselleen evankeliumin palveluksessa.
        Ihmiset joilla on joku suhde todelliseen evankeliumin asian -Jumalan asiaan, eivät ehdi katsella ihmisten sukupuolia, onko muilla housut vai hame päällä hommissaan.

Pappisjärjestelmä päättyi Golgatalle, eikä ihka oikeita pappeja ole ollut 2000 vuoteen enää.
        Ammattinimikkeellä on pappien ja pastorien hommissa -niin kuin muitakin ammattikuntia muurareita, laitosapulaisia, laitos-siivoojia, nosturin kuljettajia ja market-kassoja -on ammatissaan teologisen tiedekunnan väkeä, -moniin muihin ammatteihin valmistuu ammatillisista oppilaitoksista.

Pappi tai pastori -tai teologi ammatissaan on tietenkin lähimmäisiä hyödyttävä otus -jos kun on todellinen Jumalan Jeesuksen Hengen ihminen tiedollisuudesta on hyötyä.
        Maksavathan eri uskonnollisten järjestöjen ihmiset aina näiden kuukausipalkat.

1 Kor 9 löytyy valtuutus elantoon evankeliumista. - Ei kuitenkaan henkilökohtaisesta vaurastumisen asiasta ole kyse. Kyse on oman ajankäyttönsä ja kaikkensa uhraaminen Jumalan palveluun -lähimmäisten palveluun Raamatun evankeliumin hengellisessä uskon asioissa lähimmäisten hyväksi -Jumalan Jeesuksen todellisen evankeliumin asiassa, -kansalaisten ikuisen elämän pelastuksen hyväksi. Tämä on minusta maailman suurinta utilitarismia.

Minulla ei ole tekemistä enää uskonnon organisaatioissa toistaiseksi. En ole teologi, enkä jäsen.
        Olen saanut ammatti-teologeilta osan tiedosta -pääasiassa näiden kirjoittamien kirjojen kautta, joissa on ollut puoli tusinaa helmiä, ja hakuteokset päälle.

>>> Ihmisen todellinen usko ei kehity teologeista, -hyvää tietoa voi joku antaa, -ihmisen todellinen usko syntyy vain Jumalan Hengestä- -rakkaus-suhteesta Jeesukseen -Jumalaan.

Minä katson asioita aina tavallisen taviksen näkökulmasta, maallikon näkökulmia.

Omaan henkilökohtaiseen uskoon, ei sitten ole ajan ja paikan suhteen sidonnaisuutta, -
        mutta etujärjestöissä ihmisille on vertaistukea.
        Toisinaan ihmiset joutuvat ihmisten piireissä myös vaikeuksiinkin, eli ihmisten on aina itse huolehdittava miten tulee ihmisten kanssa toimeen.
        Vastuiden kantajista minusta puuttuu todellisia ongelman ratkaisijoita, joilla olisi tarpeeksi motivaatiota olla olevaisten ihmisyksilöiden suhteen riittävän kiinnostuneita.

Etujärjestöjen organisaatio-johdon tehtäviin ei yksilökeskeinen työ ole mahdollista.
        Organisaatio-johto vastaa prosesseista.

>>>>>>>> Nykyaikainen asiakaskeskeinen ote on ollut kiven alla. Vastuita kantavat ovat keskittyneet muuhun kuin yksilökeskeiseen usein, ja monenlaista palvelua tarvitaan, -että yhdistys-toiminnot käytännön asiat rakennuksineen, ohjelmineen, juoksevine asioine sidosryhmien suhteen--- Hengellinen toiminta on monenlaisessa vaatimuksessa jokaisessa organisaatiossa -ja ihmiset puuhissaan mihin on valittu ja mitä tahtovat tai luulevat osaavansa suorittaa vapaaehtoista talkoo työtä.

>>> Organisaatiot protestanttiset maailmalla ja Suomessa suorittavat samaa missiota perustehtävää. Jokaisessa organisaatiossa olevaiset persoonat ovat ihmisten joukossa -organisaatioissa joissa on jokaisessa omia vahvuutensa ja heikkoutensa -ja jokainen olevainen erilainen elämänkokemukseltaan, elämäntilanteeltaan, odotuksiltaan, toiveiltaan, tunteiltaan ja tarpeiltaan.

• Jeesus-sapattipurkissa

Mitään 7. päivän adventismia ei tarvittu ja kaivattu 1900 vuoteen.

Adventismi (SDA-ismi) on verrattain uusi uususkonnollinen "keksintö".

Sapatin lepopäivää voi viettää ilman adventismia ja siitä huvista ei kannata maksaa maltaita organisaatiolle.
      Netistä löytyy ihan hyviä raamatunopetuksia ihan ilmaiseksi joita sapattina voi kuunnella ja katsoa tai minä viikonpäivänä tahansa.

• Eli siis så där slltså så he att että

heh

Että se olevaisen kansalaisen monenlainen tarve -yksilöllinen tarve toteutuisi, niin on yksilökeskeinen asia.
      Että se Raamatun evankeliumin Jeesus -Jumala -Pyhä Henki saavuttaisi olevaisen kohdalla päämääränsä todellisen tarkoituksen -ikuisen elämän uskon pelastuksen mission -on sekin yksilökeskeinen.
      Näiden em. tekijöiden ajan ja paikan sidonnaisuus ei ole 100% ratkaiseva.
      Ihmisiä on erilaisissa protestanttisissa ja katolisissakin etujärjestöissä makro- ja mikro- tasoilla.
      Lokaalit ja globaalit ympäristöt hyvin erilaisissakin palvelu- ja hallinto- kulttuureissa ovat aina hyvin vaihtelevia hyvin monenlaisista eri näkökulmista tarkasteltuna.

>>>>>>>>>>> Mutta olevaisen ikuisen elämän pelastuksen asia -on se ydin asia, ja ydinprosessi pitäisi toimia ko. organisaatioissa vain Jeesukseen Kristukseen -Jumalaan katsomalla.
      Olemalla Jumalan Hengen yhteydessä- Jeesus Kristus on se ainoa -Raamatun keskushenkilö- johon koko ihmisen pelastus ikuisen elämän kysymyksessä ja olevaisen kaiken utilitarismin suhteen jo tässä ajassa tavoite ja arvo -pitää keskittyä olla- måste vara.

• … Olevaisten persoonallisuuksien pelastava usko ei ole aikaan ja paikkaan -jäsenkirjoihinkaan sidottuja -minkäänlaisen organisaation suhteen,

--- mutta ko. protestanttisten organisaatioiden toimesta on suoritettu ns. reformaatio maailmassa; Matt 28:18-20, Ilm 14:6-13; ns. uskonpuhdistus.

Monet miljoonat ovat löytäneet elämäänsä todellisen Jumalan Hengen pyhittämän uskon-
        näiden erilaisten protestanttisten lukuisten organisaatioiden ja seurakunta-yhdistys-toimintojen palvelun avustamana.

Jumalan Henki tulee ikkunoista, savupiipuista ja ovenraoista olevaisten elämän aikana puhuttelemaan jokaista olevaista useita kertoja ihmisen armonajan päivinä -eli niin kauan kun olevainen Luojan luomat ihmiseksi kutsuttavat elävät.

Olevaiset tavallisen usein torjuvat päättäväisesti Jumalan Hengen puhuttelun.
        Rakkautta ei taivaasta väkisin sitten koskaan perille saada. Rakkauden on pakollista olla vastavuoroista ollaksensa rakkautta. Rakkaus on Jumalan keksintö.

• En ole solminut yhdenkään kirkkokandidaatin kanssa -en maisterin, en väitöskirjan tehneiden -en organisaatioiden työntekijöiden kanssa sopimuksia; - Mitään.

Laillista oikeutta ns. luonnollisen henkilön alaisena pitämiseen ei ole.

En ole yhdenkään uskonnollisen organisaation jäsen.

Tämä on suomi24. kansalais-foorumi.

Ei organisaatioiden henkilökunnan työn suoritusalusta henkilö-arvioinneissa.

PL 11-12§.

En suorita yhdellekään organisaatiolle mitään.

• itsearvioinnista

Minkä arvosanan antaisit itsellesi ja hulluille jutuilesi?
        Millainen esimies, seksuaalinen hyväksikäyttäjä, adventtikirkon maallikkosaarnaaja ja pakinoiden kirjoittaja olet itse ollut?

• itsearvioinnista kirjoitti:

Millainen esimies, seksuaalinen hyväksikäyttäjä, adventtikirkon maallikkosaarnaaja ja pakinoiden kirjoittaja olet itse ollut?

Minua ei ole voitu syyttää ja tuomita rikoksesta millään vuosikymmenellä rattijuopumustani lukuun ottamatta. Rikoksesta syyttämiseen tarvittavat ainekset ja tunnusmerkit ovat täyttyneet rattijuopumukseni suhteen.

Olen havainnut vain kunnianloukkaus-rikollisuutta että ns. uskovainen "lahkoissa" joutuvat parjatuksi.

Hyväksikäyttöön syyllisiä -rikokseen syyllisiä olen tavannut vain ihmisten puheissa, joissa on lapsille puheltu jatkuvasti vuodesta toiseen lapseen hallitsevassa asemassa seksuaalisia, -sinkkumiesten haarojen väleistä.

Ehkä myös laittomat johtajuudet joissa on otettu autoritaarisen hallitsijan ote, -ilman informaalisuuden ja vuorovaikutuksen sekä sopimuksellisuuden asioita.

Olen pari hyvää oikeustieteen kurssia 1980 ja 2010 luvuilla lukenut, etten vähääkään kanna huolia että olisin rikoksiin syyllinen.

Olen ollut ostoista, myynnistä ja hallinnosta vastaava noin kolmen vuoden ajan nuoruudessani.
        Olen ne työtehtävät oppinut 15- vuotiaasta lähtien missä olen toiminut sitten ko.
        Olen 1980 ja 2010 luvulla myöhemmin oppinut kursseista esimiestyöskentelyn asiat sekä liiketoiminnan että organisaatio-johdon osalta -hyvät perustiedot.

Olen hyvin spontaani ja intuitiivinen kirjoittaja, joka nikkaroi tekstiä pikaisesti vaikka kuinka paljon. Puhun myös kuin "papupata."
        Äiti ihmetteli; "Miten perkuleessa -mistä Sinusta on tullut tuollainen papupata, joka puhuu koko ajan. ?!"

Olen ollut elämäntyökseni aina ihmisten parissa, jo alle myyntitiskin korkuisesta olen ollut maaseudun osuuskauppojen työpäivissä mukana.

Pystyn juttelemaan ventovieraan kanssa silmänräpäyksessä kaikesta mahdollisesta taivaan kannen alla olevista asioista, ja taivaan kannen päällekin menevistä asioista.

"Maallikko-saarnaaja" on ollut harkitsematon lapsus -kahden viikon erehdys, -kun äkkiä olen kotisivuani päivityttänyt. Kirkolla ei ole maallikkotehtäviin nimikkeitä; "virkailja" ei sano mitään. Olen yhdistys-etujärjestö-toiminnassa suorittanut mm. seurakunnan laulun säestystä, saarnojen ja Raamattu tuntien "pitämistä," eikä kirkko itse ole vaivannut päätään millä nimikkeillä maallikko ko. talkoo tehtäviä nimitettäisiin "virkailijaa" paremmilla nimikkeillä, jotka jotakin kertoisivat mistä on kyse.

Minun pikku projektini Raamattu aiheisissa kirjoituksissani on kesken, mutta kirjoituksissani on tietoa. Kirjoitusasua viimeistelen, ovat keskeneräisiä ja elävät aina ajassa lisää, nk. blogiteksteillä on tapana.

Maallikot tekevät talkoo talkoo tehtäviä demokratian valintojen mukaan määräaikaisina tehtävinä yhdistys-etujärjestö-toiminnassa.

Ongelma on maallikoiden rajattu vapaus- Oikein on että organisaation teologia kirjoitetaan ylimmässä toimielimessä. Yksikään teologi ei kirjoita yksin organisaatio-teologiaa.
        En ole koskaan kirjoittanut ainuttakaan riviä organisaation teologiaa.
        Kaikki eivät varmaan ymmärtäneet, ja siksi poistin linkit blogistani.
        _ Olen kuitenkin sitä mieltä että olisi hyvä kirjoittaa viimeisteltyä tekstiä blogiin aina, ettei keskeneräistä. Olen ollut liian kiireinen ja hiukan harkitsematon, mutta en ole työsuhteissa vaan harrastelijan pikku puuhissa asiayhteydessä.

Keskustelen Raamatun asioista PL 11-12§__

• itsearvioinnista kirjoitti:

>>> Minua ei ole elämäni aikana kukaan koskaan haukkunut syvässä vihassa niin syvän vihan syvällä rinta-äänellä kuin eräs organisaatio-johtaja minut useaan kertaan raivokohtauksiaan soitellen haukkui ja, -suoritti.

Olen reilu mies ja lähimmäisiäni armahtava, etten ole asiasta puhunut sanaakaan koskaan, -

En ole ollut työsuhteessa. Olen ihmisen armahtanut ja pitänyt suuni kiinni.

Mutta en astu palvelukseensa eikä mies ole enää työtehtävissä organisaation johdossa.

Jokainen uskovainen kaikissa etujärjestö-organisaatioissa halki elämäni vuosikymmenien on järjestö-organisaatio-seurakunnasta riippumatta saanut viettää oman henkilökohtaisen uskon elämänsä minun sanaakaan koskaan puhumatta kenestäkään mitään missään.
        - Oman henkilö kohtaisen uskon elämänsä- ja perhe elämänsä, -minun sanaakaan missään puhumatta.
        - Niin edelleenkin-.

Ihminen voi tuskastua johonkin ihmiseen, se on ymmärrettävää, saada kiukunpurkauksia tahattomasti tuskastuessaan ja hermostuessaan, mutta syvän vihan syvä rintaääni raivokohtauksia puhelimitse-.

Monet ihmiset tulevat hyvin suosituksi, eikä heidän aikansa ja voimansa riitä vastaamaan kaikille halukkaille-.

-.- Mutta Taivaan Isän siunausta toivotan- Tällaiset keskustelut saa riittää.

>>> Olen riittävästi informoinut vielä tässä viestiketjussa että ymmärtäisitte ettei etujärjestöjen yhdistys-toiminnan ihmisiä voi ottaa alaiseksi taikka alamaiseksi.
        On kansalaisten vapaaehtoista harrastus-arvo-yhdistys-toimintaa, jossa kaikki on vapaaehtoista, -ei töissä kuljeta johtajien alaisina.
        Keisarilla oli alamaisia viimeksi vuonna 1918.

Aamen.

>>> Minua ei ole elämäni aikana kukaan koskaan haukkunut syvässä vihassa niin syvän vihan syvällä rinta-äänellä kuin eräs organisaatio-johtaja minut useaan kertaan raivokohtauksiaan soitellen haukkui ja, -suoritti.

Olen reilu mies ja lähimmäisiäni armahtava, etten ole asiasta puhunut sanaakaan koskaan, -

En ole ollut työsuhteessa. Olen ihmisen armahtanut ja pitänyt suuni kiinni.

Mutta en astu palvelukseensa eikä mies ole enää työtehtävissä organisaation johdossa.

Jokainen uskovainen kaikissa etujärjestö-organisaatioissa halki elämäni vuosikymmenien on järjestö-organisaatio-seurakunnasta riippumatta saanut viettää oman henkilökohtaisen uskon elämänsä minun sanaakaan koskaan puhumatta kenestäkään mitään missään.
        - Oman henkilö kohtaisen uskon elämänsä- ja perhe elämänsä, -minun sanaakaan missään puhumatta.
        - Niin edelleenkin-.

Ihminen voi tuskastua johonkin ihmiseen, se on ymmärrettävää, saada kiukunpurkauksia tahattomasti tuskastuessaan ja hermostuessaan, mutta syvän vihan syvä rintaääni raivokohtauksia puhelimitse-.

Monet ihmiset tulevat hyvin suosituksi, eikä heidän aikansa ja voimansa riitä vastaamaan kaikille halukkaille-.

-.- Mutta Taivaan Isän siunausta toivotan- Tällaiset keskustelut saa riittää.

>>> Olen riittävästi informoinut vielä tässä viestiketjussa että ymmärtäisitte ettei etujärjestöjen yhdistys-toiminnan ihmisiä voi ottaa alaiseksi taikka alamaiseksi.
        On kansalaisten vapaaehtoista harrastus-arvo-yhdistys-toimintaa, jossa kaikki on vapaaehtoista, -ei töissä kuljeta johtajien alaisina.
        Keisarilla oli alamaisia viimeksi vuonna 1918.

Aamen.

Olen luonnollinen henkilö aina ollut, ja toiveet on toimitettava todistettavasti kirjoittamalla.

Tekstiviesti puhelimeen on vähimmäisvaatimus. (Todistettava tapa = että vastaanottaja vastaa jotakin josta voi päätellä että on saanut viestin ja viestin sisällön.)

Tällainen kirjoitteluni on ollut anonyymia aina ei ole ainuttakaan ihmistä koskevaa koskaan ollut.

>>> Olen tavoittanut tuttuja vuosikymmenen takaa.

Olen keskustellut kommentoinut Raamattu aiheiset kysymykset asiallisesti.

>>> On hyvä päättää terveiset -tällaisten kirjoittaminen.

En suorita kenenkään alaisena yhtään mitään. Vietän eläkepäiviäni ns. luonnollisena kompenttina henkilönä.

Sinkku ihmiset rupattelevat aikansa kuluksi.

Kuitenkin on niin että tällainen kirjoittaminen saa riittää nyt.

• tarpeeksisaanutpappi

Vaihtoehdot seitsemännen päivän adventismille?

Seurakunnnan kuuluu suojella haavoitettuja, elämän kolhi­mia, pelkojensa ja traumojensa kanssa taistelevia ihmisiä. Mutta entä jos seurakunta itse onkin pelkojen ja traumojen aiheuttaja? Kuka silloin auttaa hengellisen väkivallan haavoittamia?

Adventtikirkko käyttää hyväksi ihmisiä rahallisesti ja ilmaistyövoimana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      63
      6166
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5589
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      127
      4397
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      55
      3863
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3795
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3219
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      67
      2979
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59