Miksi jumalaton ei ymmärrä Raamattua?

He ovat ylpeitä. He eivät rukoile viisautta eivätkä Pyhä Henkeä avaamaan sanaansa.

Ef. 1:17
Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet.

Tämän vuoksi Raamattu ei avaudu muille kuin niille, jotka ovat nöyriä.

(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=AlQJt6McV2M)

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TonttuToljanteri

Taitaa olla enemmin kyse siitä että me ymmärrämme sen, mitä raamattu on, eli joutava ja osin vastenmielinen satukirja.

Jumalat, tontut, maahiset ym ovat satua ja kuuluvat ihmisluonnon taikauskoiseen menneisyyteen. Jumalat ovat kuolleet yksi toisensa jälkeen ja sinun jumalasi kuuluu siihen joukkoon myös.

• Pastori-Keski-Suomesta

Jumalharhaisuus on mielisairaus, jolle on geneettinen tilaus, ja joka sairaus puhkeaa aivopesun tuloksena. Kukaan ei syntyessään ole jumalharhainen.

• Pastori-Keski-Suomesta

Meidät pastorit on koulutettu vaistoamaan ja saalistamaan jumalharhaisuuteen taipuvaisia reppanoita. Jumalharhaisia on helppo käyttää hyväksi kaikin tavoin.

• Et liene koskaan nähnyt kuinka nöyrinä muhammadanisminharhaan koulutettavat poikalapset lukevat koraania?

Siinä olisi katekismuksen pänttääjille mallia, vai kuinka?

• kerettiläinen.ei-kirj

"Tämän vuoksi Raamattu ei avaudu muille kuin niille, jotka ovat nöyriä."

Ihailtavaa, kun tiedostat noin hyvin oman nöyryytesi. Pointsit siitä.

• Tritium

Winston Chrchillin poika Randolph ei ollut milloinkaan lukenut Raamattua.
      Armeijakavereidensa vedonlyönnin seurauksena hän alko kahden viikon urakan.
      Kaikki ei mennyt ihan toivotulla tavalla, Randolph takoi käsillä reisiinsä ja hekotteli.
      Luki ääneen kirjan tarinoita. Ette muuten usko mitä löysin Bipliasta! Sekä Hyvä Jumala! Kyllä Jumala on paska!
      Voko sen enää kauniimmin sanoa.
      Näin se krja minullekin avautui.

• TonttuToljanteri

Näinpä juuri! Paras tapa lukea raamattua, on lukea se itse jae jakeelta ja ymmärtää lukemansa. Yleisesti raamattua luetaan ryhmissä, joissa "isoveli" selittää kaikille, että miten luettu pitää ymmärtää ja mitä siellä lukee.

Mutta kun lukee itse, ajattelee itse ja ymmärtää itse, niin huomaa miten vastenmielisestä paskasta siinä on hyvin usein kysymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      511
      1908
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      379
      1586
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1377
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      113
      982
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      939
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      936
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      773
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      771
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      764
    Aihe