Evil mama again

Puttepussy

Puhutaanpa taas narsistiäideistä. Narsistiäidin tavoite ei ole perheen yhteinen hyvä vaan hänen oma henkilökohtainen hyvänsä. Se ajaa aina perheen edelle. Narsistiäidin lapsienkin tulisi hyödyttää hänen suosikkejaan. Narsistiäiti yrittää kalastaa suosikeiltaan hyväksyntää itselleen. Narsistin kategorian mukaan suosikit ovat korkeammassa asemassa kuin perhe tai jopa korkeammassa asemassa kuin hän itse ja siksi heitä täytyy palvella. Narsistiäidin perhe on kuin oy yritys ab, jonka tehtävänä on vain tuottaa narsistille kunniaa ja pitää suosikit tyytyväisinä. Työntekijöinä ovat narsistin alamaiset. Suosikit, varsinkin tittelin omistavat, ovat niitä asiakkaita jotka ostavat yritykseltä palvelua ja maksuvälineenä käytetään suosiota. Suosikit eivät tiedä olevansa asiakkaita he kokevat vain ihanan ihmisen, joka antaa heille kaikkea ilmaiseksi ja huomioi heitä jatkuvasti ilman erityistä syytä siihen. Ilman asiakkaita ei olisi yritystä, ilman suosikkeja ei olisi narsistikaan. Narsistin tavoite on saada kunniaa mainetta ja hyväksyntää, ne ovat narsistille samassa merkityksessä kuin raha yritykselle.

154

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillillehaiseesekin

      Narsistiäidille tytär on kaunotar ja julkisesti somessa hän kameleonttina kehuu ja ylistää tytärtään, taidotar, sydämellitär, kaikki on niin kaunista ja ihanaa sulotarta. Siellä, missä kukaan ulkopuolinen ei näe, niin on aivan toisenlainen piru omille tyttärilleen. Ja sen kaksinaamaisuuden voi nähdä vain tytär tai joku toinen lähipiiristä, riittävän läheltä. Itse narsistiäiti on pelaajatar, joka mieluusti leikkii toisen omalla, eikä kaida mitään.

      • poiuytrdfgh

        Tuohan se juurikin toimii tytärtä vastaan:
        julkinen kehuminen saa toiset tyttärelle kateellisiksi ja ilkeiksi
        ja äiti on sitten piilossa myöskin tyttärelle ilkeä
        ja tulos on saavutettu:
        Käytännössä kaikki ovat hänelle ilkeitä.

        Ihmettelen mitä hyvää toiset näkee siinä äidissä hänen julkisesti tytärtään siten kehuessaan , koska eihän siitä tyttärelle mitään hyvää seuraa ?
        Mä olen vähän hämmentynyt , että kuinka nentit ei noinkaan yksinkertaisia pelejä hoksaa yhtään pintaa syvemmälle, vaikka heidän piti olla niin sosiaalisesti taidokkaita, niin miten he sitten voi olla niin naiiveja että uskoo asioissa vain pintavaikutelmiin ?


      • luottostatus
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tuohan se juurikin toimii tytärtä vastaan:
        julkinen kehuminen saa toiset tyttärelle kateellisiksi ja ilkeiksi
        ja äiti on sitten piilossa myöskin tyttärelle ilkeä
        ja tulos on saavutettu:
        Käytännössä kaikki ovat hänelle ilkeitä.

        Ihmettelen mitä hyvää toiset näkee siinä äidissä hänen julkisesti tytärtään siten kehuessaan , koska eihän siitä tyttärelle mitään hyvää seuraa ?
        Mä olen vähän hämmentynyt , että kuinka nentit ei noinkaan yksinkertaisia pelejä hoksaa yhtään pintaa syvemmälle, vaikka heidän piti olla niin sosiaalisesti taidokkaita, niin miten he sitten voi olla niin naiiveja että uskoo asioissa vain pintavaikutelmiin ?

        Ihmiset varmaan luottaa äitiyteen ja äitiin ettei se nyt ainakaan noin kehno omaa tytärtä vastaan toimisi.


      • jäiepäselväksi

        Aloituksesta ei käy selville minkälaista ilmaista palvelua nämä suosikit saavat, joita narsistin perhe tuottaa.


      • jäiepäselväksi
        luottostatus kirjoitti:

        Ihmiset varmaan luottaa äitiyteen ja äitiin ettei se nyt ainakaan noin kehno omaa tytärtä vastaan toimisi.

        Millä lailla tämä äiti on "piru" omille tyttärilleen?


      • poiuytrdfgh

        Mutta osaakos joku vastata siihen miksi joku tytär kovasti valittaisi rakastavasta äidistään ?
        Missä olosuhteissa sellainen voisi edes kannattaa mitenkään ?


      • poiuytrdfgh

        Minä ajattelisin että jopa narsistille lapselle on sen verran hyötyä rakastavasta äidistä, että voisi olla kannattamatonta sitä vastaan asettua kauheesti.
        Eikös jopa psykopaatit miehet usein pidä äidistään kuitenkin ?
        Niin mikäs ihmeen hurjimus minä olisinkaan jos oikeesti valittaisin rakastavasta äidistä. Vaikkakaan en kyllläkään ole sellaista tehnyt.


      • poiuytrdfgh

        Ja miksi jotkut äidit käyttäytyy oudosti ?
        No koska äiditkin on omanluontoisiaan olentoja ensisijaisesti, eikä vain "äitejä",
        ja tosiaan mm. psykopaateilla on yhtälailla lapsia, ja kaikenlaisilla mitä erilaisemmilla ihmisolennoilla. Ei äitiys eri henkllöksi muuta. Ja heillä on pääntäytteenä mitä kenelläkin sattuu olemaan. Ja kaikilla erilaista täytettä.


      • poiuytrdfgh

        Minä olen nähnyt todella paljon vaivaa täyttääkseni pääni paremmalla täytteellä kuin mitä kotipuolessa oli jaossa.


      • poiuytrdfgh

        ja sitten ihmiset koittaa taivutella minua uskomaan kuinka hyvää se huono täyte olisi. Ei mee läpi, kyllä minä sen täytteen suurinpiirtein tiedän mitä se on,


    • emammat

      En näe minäkään mitään hyötyä äidistään olisi valitella. Ennemmin äideille suodaan paljon anteeksi vakaviakin virheitä ja rikkomuksia. Lapsen sydämessä äidin kohta on suuri ja anteeksiantavainen.

      Täytteitä on varmaan tarjolla onneksi muualtakin kuin kotoa. Tiedä sitten laaduista muuallakaan. Varmaan sitä äidin huonoa täytettä on vaikea paikata varsinkin jos vastustusta siihen tulee muualtakin äitimyyttiä mukaillen.

      • poiuytrdfgh

        Joo koko jutussa on aivan kamalaa juurikin se että saa mittavan sosiaalisen syyllistyksen siitä, että koittaa hoitaa asiat hyvin. Niin siitä tulee kumma olo kuin yritettäisiin painostaa pahaksi väkisin.


      • myyttitabu

        "Ennemmin äideille suodaan paljon anteeksi vakaviakin virheitä ja rikkomuksia. Lapsen sydämessä äidin kohta on suuri ja anteeksiantavainen."

        Onkohan tämä oikeasti totta? Luulen, että äitiys on monesti myytti, jota ei julkisesti haluta rikkoa, mutta monella lapsella liikkuu mielessä vähemmän mairittelevia ajatuksia omasta äidistään. Pitääkö ne asiat sitten tuoda äidilleen itselleen esiin on eri juttu, mutta minusta äitiys on valitettavan usein myytti ja tabu, josta on vaikea keskustella. Äidiksi valikoituu nimittäin myös henkilöitä, jotka eivät sovi äidiksi, ja en ymmärrä, miksi tästä pitäisi vaieta. Mielestäni isiä haukutaan paljon enemmän. Paha isä on vähemmän tabu kuin paha äiti.


    • poiuytrdfgh

      Alan olla aika vakuuttunut yhdestä asiasta. Ne ihmiset joilla ei ole omakohtaista kokemusta narsismin kohtaamisesta sekä myöskin vilpittömästä rakkaudesta, eivät kunnolla pysty hahmottamaan koko juttua ja että mikä ero siinä on noiden välillä. Heiltä puuttuu sen kokemuksen tuoma aivotoiminto tai jotain ja asia tpdellakin kuulostanee heille siansaksalle.
      Eikä ymmärtämiseen riitä, toisen noista ilmiöistä kokeminen, koska silloin he luulee narsismia tai rakkautta koko maailmaksi. Ne pitää olla kokenut molemmat, jotta voi erottaa miten nuo ilmiöt maailmassa limittyy toistensa lomiin.
      Tästä syystä aiheesta lienee todellakin täysin turha puhua ihmisille, jotka eivät ole kokeneet tavalla tai toisella luissaan ja ytimissään noiden molenpien vaikutuksen: narsismin ja vilpittömän rakkauden. Ne jotka on kokeneet vain toisen niin harvoin sitten todellisesti uskoo edes toisen olemassaoloon, luonnollisestikin, koska heille ei ole kehittynyt aivoihin toimintoa sen hahmottamiseen, koska ei semmosia asioita voi kunnolla toisen puhumana ymmärtää, joista omat aivpt eivät edes mielikuvituksen avulla tuota kokemusta. Ja joillain ihmisillä ei ole mielikuvitusta paljoa ja jos heillä ei ole jostain asiasta kokemustakaan, niin mill' heidän aivonsa sen sitten hahmottaisi ? Samasta syystä niistä , jotka tietää vain rakkauden, voi helposti tulla narsistien uhreja, koska ei heidän aivot tunnista mitä se ylipäätään on. Tai jos he ovat vain narsisteja, he lienevät usein luulevan ettei vilpitöntä rakkautta ole edes olemassa , joten vain narsistit ovat sitten heidän mielestään järkeviä.

      • pimeävalossa

        Todennäköisesti olet oikeassa.


      • 41neurologistavaivaa
        pimeävalossa kirjoitti:

        Todennäköisesti olet oikeassa.

        Höpön höpön poiun jutuille. Häntä kun ei äitinsä ole "rakastanut" poiun hyväksymällä tavalla. Narsistiäiti kun ei ole osoittanut helliä rakkaudellisia emootioitaan tarpeeksi hyvin. Mielestäni näitä poiun juttuja luettuani, olen saanut äidistään kuvan, että on enemmänkin käytännön ihminen, joka ei liikoja tunteile, vaan näyttää sen välittämisensä käytännön toimin. Jokaisella ihmisellä on ns. katkeamispisteensä, jolloin ei enää reagoi edes siihen suureen ääneen itkemiseenkään, jolla poiukin on huomiota osakseen yrittänyt saada.


      • Äitinsä_
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Höpön höpön poiun jutuille. Häntä kun ei äitinsä ole "rakastanut" poiun hyväksymällä tavalla. Narsistiäiti kun ei ole osoittanut helliä rakkaudellisia emootioitaan tarpeeksi hyvin. Mielestäni näitä poiun juttuja luettuani, olen saanut äidistään kuvan, että on enemmänkin käytännön ihminen, joka ei liikoja tunteile, vaan näyttää sen välittämisensä käytännön toimin. Jokaisella ihmisellä on ns. katkeamispisteensä, jolloin ei enää reagoi edes siihen suureen ääneen itkemiseenkään, jolla poiukin on huomiota osakseen yrittänyt saada.

        Äitinsä kuulostaa todellakin järkevältä. Ja ihmiseltä jolla on lehmän hermot. Ehkä ne lehmänhermot ovat sitten se joka saa hänet näyttämään psykopaatilta jonkun silmissä.


      • poiuytrdfgh

        Myös erilaiset asiantuntijat (jos ei nyt lueta mukaan juuri psykopatian asiantuntijoita) helposti saavat hyvän kuvan psykopaateista. Jotenkin tuntuu ettette ole ymmärtäneet koko psykopatian luonnetta, ettekä olekaan kun puhutta vain ei psykopaateista narsisteista oletettavastikin.
        Mun äiti nyt ei ole kovin charmantti, mutta yleensä psykopaatit (vaikka joku ystäväni kyllä koki äitini hämmästyttävän kauniiksi mitä vähän kyllä ihmettelin) on charmantteja, asiallisia, miellyttäviä jne.


      • poiuytfdfgh

        Mielestäni on hyvinkin mielenkiintoista että ventovieraat ihmiset saavat äidistäni aina hyvän kuvan pelkästään minun selostukseni perusteella, vaikka niin usein ihmisiin suhtaututaan negatiivisimmin ja ennakkoluuloisemmin. Miksi juuri minun äitini on se asiallinen ? Minusta tämä on kiinnostavaa.


      • Eivät
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Myös erilaiset asiantuntijat (jos ei nyt lueta mukaan juuri psykopatian asiantuntijoita) helposti saavat hyvän kuvan psykopaateista. Jotenkin tuntuu ettette ole ymmärtäneet koko psykopatian luonnetta, ettekä olekaan kun puhutta vain ei psykopaateista narsisteista oletettavastikin.
        Mun äiti nyt ei ole kovin charmantti, mutta yleensä psykopaatit (vaikka joku ystäväni kyllä koki äitini hämmästyttävän kauniiksi mitä vähän kyllä ihmettelin) on charmantteja, asiallisia, miellyttäviä jne.

        Eivät kaikki järkevät ja kauniit/vähemmän kauniit ihmiset ole psykopaatteja.
        Minun exäni sensijaan on narsisti-psykopaatti. Ja ymmärrän luultavasti enemmän kuin sinä psykopaateista ja siitä että palstalle ei saa laittaa pelkkiä linkkejä/englanninkielisiä/tms.


      • Kas_

        Kas kun et ole laittanut ainotaan oiretta tänne palstalle kertoen, vaan vain kaikki perustuu sinun omiin hermojärjestelmiisi joiden signaalien mukaan et kykene tuntemaan äitisi sinua kohtaan tuntemaa rakkautta.


      • Lisään

        Lisään vielä listaan että silppuamisestasikin on valitettu ja ylläpito on sen noteerannut.


    • poiuytrdfgh

      Poistun. Palstalle ei saa laittaa mitään asiatietoa psykopatiasta, Kummallisuus näköjään jatkuu.

      • Ärsytystäkehiin

        Heh heh.
        Tuo poiju on tosi etevä trolli.
        Kunnioitan.
        Luonut ällistyttävän valheverkoston!!!


      • poiuytfdfgh

        No jo on teillä metkut. aurinkoista kevättä


      • Ärsytystäkehiin kirjoitti:

        Heh heh.
        Tuo poiju on tosi etevä trolli.
        Kunnioitan.
        Luonut ällistyttävän valheverkoston!!!

        Niin, etevyydestä en ny sillain tiedä, mutta totta on et hän hallitsee suvereenisti tätä palstaa.

        Se vaan on sellasta, et normaalimman ihmisen on hyvin vaikea sairasta ihmistä lähteä kauheasti kiusaamaan, saati häätämään pois. Ystävällisesti on yritetty, mutta kun hän itse ei ymmärrä milloin liika on liikaa.

        Sitä sitten ajattelee, et hän ehkä tarvitsee tätä palstaa kuitenkin enemmän, kuin me muut.


      • Sinä_nyt
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, etevyydestä en ny sillain tiedä, mutta totta on et hän hallitsee suvereenisti tätä palstaa.

        Se vaan on sellasta, et normaalimman ihmisen on hyvin vaikea sairasta ihmistä lähteä kauheasti kiusaamaan, saati häätämään pois. Ystävällisesti on yritetty, mutta kun hän itse ei ymmärrä milloin liika on liikaa.

        Sitä sitten ajattelee, et hän ehkä tarvitsee tätä palstaa kuitenkin enemmän, kuin me muut.

        "Niin, etevyydestä en ny sillain tiedä, mutta totta on et hän hallitsee suvereenisti tätä palstaa."
        Sinä nyt voit olla sitä mieltä että hallitsee sinua suvereenisti.
        Mutta jätä meidät muut rauhaan, joita ei todellakaan hallitse...


      • Sinä_nyt kirjoitti:

        "Niin, etevyydestä en ny sillain tiedä, mutta totta on et hän hallitsee suvereenisti tätä palstaa."
        Sinä nyt voit olla sitä mieltä että hallitsee sinua suvereenisti.
        Mutta jätä meidät muut rauhaan, joita ei todellakaan hallitse...

        Kommentoin, että tuo sairas ihminen hallitsee tätä PALSTAA, ts. muunlaista keskustelua ei synny/sallita. Toki osa syynä on siinäkin, ettei täällä juuri muita ole. Mitä tulee teihin muihin monikossa, niin en tässä tapauksessa usko kovin moniin muihin.

        Mitä taas tulee minuun, niin kommentoin tuon "ärsytystäkehiin" kirjoitukseen, mikä ei aiheuttanut sen kummemmin "teissä muissa" ärsytystä, mutta minun kommenttini näytti menneen tunteisiin.


      • Minusta_tosin
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Kommentoin, että tuo sairas ihminen hallitsee tätä PALSTAA, ts. muunlaista keskustelua ei synny/sallita. Toki osa syynä on siinäkin, ettei täällä juuri muita ole. Mitä tulee teihin muihin monikossa, niin en tässä tapauksessa usko kovin moniin muihin.

        Mitä taas tulee minuun, niin kommentoin tuon "ärsytystäkehiin" kirjoitukseen, mikä ei aiheuttanut sen kummemmin "teissä muissa" ärsytystä, mutta minun kommenttini näytti menneen tunteisiin.

        "Mitä tulee teihin muihin monikossa, niin en tässä tapauksessa usko kovin moniin muihin. "
        Niinpä.
        Minusta tosin näyttää siltä, että palstalla käy lukijoita (entisiä kirjoittajia, potentiaalisia kirjoittajia) kurkkimassa ainakin. Nyt on vaikea tietää kuinka paljon kun edes niitä ketjujen aukaisujen lukumääriä ei ole näkynyt enää aikoihin... Ennenhän näki kuinka usein oli jotain ketjua klikattu auki.
        Mutta tuo näkemys tuosta on tullut minulle joistain irrallisista kommenteista joista huomaa että tämä palsta ei ole aivan vieras. Myös olin vähän hämmästynyt kuinka jokin aika sitten kun kyseinen p. oli pois pidempään, niin pikkuhiljaa virisi keskusteluja ja juttuja lisää...
        Mutta väki katoaa kun tuo p. tulee noiden äitijuttujensa kanssa, joiden todenperästä ei tiedä muuta kuin että hänen hermorakenteensa viestittelee mitä viestittelee. Äiti sinänsä kuulostaa ihan normaalilta yksittäisten lauseiden mukaan jotka lauseet p on laittanut todisteeksi että äitinsä on psykopaatti.
        No, minusta nuo "todisteet" voivat aivan yhtä hyvin kertoa p:n yksioikoisuudesta tulkinnoissaan, kun hänellä sittä tyyppipiirteistä poikkeavuutta on kerran...

        Tavallaan meni johonkin tunnehermoon täällä ainakin...
        Palstan hallisteminen suvereenisti on minusta vähän eri asia kuin palstan keskustelujen tukkiminen liialla höpötyksellä.
        Mutta tavallaan on kyllä jännää että höpötyksellä voi sinnikäs höpöttäjä lopettaa toisten pohdinnat...
        Minusta tuo aika hyvä keksintö että ylläpito poistaa ilmeisesti aikas summamutikassa p:n kommentteja sieltä täältä aika reippaasti. Ei kai tuossa muutakaan voi tehdä. On hiukan ehkä saanut jopa p:a perääntymään. On huomannut että häntäkin voidaan kontrolloida jopa näin avoimella palstalla edes jotenkin.
        Mutta hyvä noinkin.


      • Minusta_tosin kirjoitti:

        "Mitä tulee teihin muihin monikossa, niin en tässä tapauksessa usko kovin moniin muihin. "
        Niinpä.
        Minusta tosin näyttää siltä, että palstalla käy lukijoita (entisiä kirjoittajia, potentiaalisia kirjoittajia) kurkkimassa ainakin. Nyt on vaikea tietää kuinka paljon kun edes niitä ketjujen aukaisujen lukumääriä ei ole näkynyt enää aikoihin... Ennenhän näki kuinka usein oli jotain ketjua klikattu auki.
        Mutta tuo näkemys tuosta on tullut minulle joistain irrallisista kommenteista joista huomaa että tämä palsta ei ole aivan vieras. Myös olin vähän hämmästynyt kuinka jokin aika sitten kun kyseinen p. oli pois pidempään, niin pikkuhiljaa virisi keskusteluja ja juttuja lisää...
        Mutta väki katoaa kun tuo p. tulee noiden äitijuttujensa kanssa, joiden todenperästä ei tiedä muuta kuin että hänen hermorakenteensa viestittelee mitä viestittelee. Äiti sinänsä kuulostaa ihan normaalilta yksittäisten lauseiden mukaan jotka lauseet p on laittanut todisteeksi että äitinsä on psykopaatti.
        No, minusta nuo "todisteet" voivat aivan yhtä hyvin kertoa p:n yksioikoisuudesta tulkinnoissaan, kun hänellä sittä tyyppipiirteistä poikkeavuutta on kerran...

        Tavallaan meni johonkin tunnehermoon täällä ainakin...
        Palstan hallisteminen suvereenisti on minusta vähän eri asia kuin palstan keskustelujen tukkiminen liialla höpötyksellä.
        Mutta tavallaan on kyllä jännää että höpötyksellä voi sinnikäs höpöttäjä lopettaa toisten pohdinnat...
        Minusta tuo aika hyvä keksintö että ylläpito poistaa ilmeisesti aikas summamutikassa p:n kommentteja sieltä täältä aika reippaasti. Ei kai tuossa muutakaan voi tehdä. On hiukan ehkä saanut jopa p:a perääntymään. On huomannut että häntäkin voidaan kontrolloida jopa näin avoimella palstalla edes jotenkin.
        Mutta hyvä noinkin.

        "Palstan hallisteminen suvereenisti on minusta vähän eri asia kuin palstan keskustelujen tukkiminen liialla höpötyksellä"

        No minusta tän palstan nimen vois nykyisellään nimittää poiun palstaksi, kun hän nyt minusta hallitsee tätä palstaa.

        Kaikki keskustelut kääntyvät häneen, joko hänen itsensä tai "jonkun muun" toimesta, mikä "joku muu" voi olla myös poiu itse. Katoin, että uusi aloituskin oli jo tehtynä poiua varten.

        Mitään sen kummemmin jännää en tässä näe, kuhan välillä ihmettelen etteikö tuolla ihmisellä ole mitään itsekrittiikiä oman toimintansa suhteen.

        Mutta sitten muistutan itseäni että kysehän on sairaasta ihmisestä, että tyhmäähän se on odottaa sairaalta normaalia käytöstä


      • Vaikka_

        Vaikka huomannut mitä huomannut..
        Väliin kuvittelee että hänen älykkäimmät kommenttinsa olisi muka poistettu koska ylläpito muka yrittää vähentää hänen glooriaansa ja kirkkauttaan...pyhä jysäys...

        Jos nyt kuvailisin hermoneurologiassani käväissyttä lievää hämmennystä siitä että mainitsit p:n ikäänkuin hallitsevan palstaa suveriinisti, niin saat sanoa siitä mitäs tykkäät. Mutta lauseesi edustaa sen verran laakeaa ilmaisua, että sen nyt voi käsittää melkein miten vain.


      • Aivan_
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Palstan hallisteminen suvereenisti on minusta vähän eri asia kuin palstan keskustelujen tukkiminen liialla höpötyksellä"

        No minusta tän palstan nimen vois nykyisellään nimittää poiun palstaksi, kun hän nyt minusta hallitsee tätä palstaa.

        Kaikki keskustelut kääntyvät häneen, joko hänen itsensä tai "jonkun muun" toimesta, mikä "joku muu" voi olla myös poiu itse. Katoin, että uusi aloituskin oli jo tehtynä poiua varten.

        Mitään sen kummemmin jännää en tässä näe, kuhan välillä ihmettelen etteikö tuolla ihmisellä ole mitään itsekrittiikiä oman toimintansa suhteen.

        Mutta sitten muistutan itseäni että kysehän on sairaasta ihmisestä, että tyhmäähän se on odottaa sairaalta normaalia käytöstä

        "Mitään sen kummemmin jännää en tässä näe, kuhan välillä ihmettelen etteikö tuolla ihmisellä ole mitään itsekrittiikiä oman toimintansa suhteen."
        Aivan. Jotkut yksittäiset kommentoinnit tosiaan kun on laittanut ilmeisen stressaantuneena osoittavat mielestäni miten sairas hän on. Yksi näistä nimenomaan tuo että kuvittelee ylläpidon kykenevän valitsemaan hänen kirjoituksistaan poistettavat... Syynä että haluttaisiin tosiaan muka poistaa hänen kaikkein kirkkaimmat oivalluksensa... Ja että ylääpito kykenisi ja tahtoisi urakoida hänen kanssaan niin...
        Samoin edelleenkään ei ole kertonut ainoatakaan asiaa, mikä edes antaisi hiukan osviittaa että hänen äitinsä tosiaan olisi mitä väittää. Joitain yksittäisiä lauseita, mitkä mielestäni osoittavat ainoastaan p:n itsensä sairasta ajattelua ja äitinsä suurta jaksamista... MItäpä muutakaan hänelle voisi äiti sanoa kuin noin mitä kertoo sanoneen.


      • Minusta

        Minusta p:a nykyään jo ymmärretään (joku, jotkut) sen kautta että vika on mitä ilmeisemmin hänen omassa terveydentilassaan ja siinä että käsittää asioita vajaasti, nurinkurisesti. Taitaa todella oikeasti olla niin että kyseinen on ainakin väliin psykoottinen, harhainen," hiukan" skitso.. Vainoharhaa hänellä jonkin verran. Mutta itsekin viisastuin sen suhteen että asperger-ihminen saattaa olla tuollainen, ei siis aina se simppelin mukava vaikkakin totuudentorvi, uuttera tiensä raivaaja, jollaisena näitä mainostetaan.
        Hyvinkin hyvin sairas, mutta mielestäni tämä palsta ei kyllä hänelle sovi, kuten sinäkin olet aiemmin sanonut. Eikä nettimaailma muutenkaan ole se paras paikka, saatika ainoa.


      • Vaikka_ kirjoitti:

        Vaikka huomannut mitä huomannut..
        Väliin kuvittelee että hänen älykkäimmät kommenttinsa olisi muka poistettu koska ylläpito muka yrittää vähentää hänen glooriaansa ja kirkkauttaan...pyhä jysäys...

        Jos nyt kuvailisin hermoneurologiassani käväissyttä lievää hämmennystä siitä että mainitsit p:n ikäänkuin hallitsevan palstaa suveriinisti, niin saat sanoa siitä mitäs tykkäät. Mutta lauseesi edustaa sen verran laakeaa ilmaisua, että sen nyt voi käsittää melkein miten vain.

        Niin outoja ilmaisuja näkyy olevan "muillakin"

        "Jos nyt kuvailisin hermoneurologiassani käväissyttä lievää hämmennystä siitä että mainitsit p:n ikäänkuin hallitsevan palstaa suveriinisti, niin saat sanoa siitä mitäs tykkäät."

        Hermo ny on hermo

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hermo

        Kun taas neurologia on tieteen ala joka tutkii hermoston eli aivojen, selkäytimen ja ääreishermojen tilaa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Neurologia

        Niin pikkusen omituiselta kyllä tuo sinun paikkakuvauksesi "hermoneurologiastasi" johon kommenttini meni aiheuttaen sinulle siellä sinun hermoneurologiassasi hämmennystä


      • Oletko
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin outoja ilmaisuja näkyy olevan "muillakin"

        "Jos nyt kuvailisin hermoneurologiassani käväissyttä lievää hämmennystä siitä että mainitsit p:n ikäänkuin hallitsevan palstaa suveriinisti, niin saat sanoa siitä mitäs tykkäät."

        Hermo ny on hermo

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hermo

        Kun taas neurologia on tieteen ala joka tutkii hermoston eli aivojen, selkäytimen ja ääreishermojen tilaa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Neurologia

        Niin pikkusen omituiselta kyllä tuo sinun paikkakuvauksesi "hermoneurologiastasi" johon kommenttini meni aiheuttaen sinulle siellä sinun hermoneurologiassasi hämmennystä

        Oletko nyt tosissasi.. Olen aiemminkin tainnut kommentoida sinun huumorintajuttomuutasi, itse kun satun pitämään monimielisistä (harvemmin seksuaalisista) ilmauksista... Ja myös keksin noita mieluusti itse, jolloin ilmaukseni ikäänkuin kuvaavat minun huumoriani, minun kekseliäisyyttäni, ilmaisuani, eivät suinkaan kieliopin saatika lääketieteellisen sanaston hallintaa...
        Mutta hyvinkin voin linkit lukaista kun joudan.


      • Oletko kirjoitti:

        Oletko nyt tosissasi.. Olen aiemminkin tainnut kommentoida sinun huumorintajuttomuutasi, itse kun satun pitämään monimielisistä (harvemmin seksuaalisista) ilmauksista... Ja myös keksin noita mieluusti itse, jolloin ilmaukseni ikäänkuin kuvaavat minun huumoriani, minun kekseliäisyyttäni, ilmaisuani, eivät suinkaan kieliopin saatika lääketieteellisen sanaston hallintaa...
        Mutta hyvinkin voin linkit lukaista kun joudan.

        No kuhan huomioin oudon sanan, kyllähän se toki huvittuneisuuttakin aiheutti, että useinkin pilke silmäkulmassa täällä vastailen, vaikka kommenteissani enemmänkin pyrin olemaan asialinjalla.

        Pisti vaan silmään kun poiulla kun tuppaa kans olla tuollaisia outoja ilmaisuja liittyen juurikin neurologiaan ja hermostoon.

        Et ehkä sit seura tekee kaltaisekseen ja teillä on jotain yhteistä sit.

        Mutta joo, lukeminen kannattaa aina.


      • taaskerran
        Oletko kirjoitti:

        Oletko nyt tosissasi.. Olen aiemminkin tainnut kommentoida sinun huumorintajuttomuutasi, itse kun satun pitämään monimielisistä (harvemmin seksuaalisista) ilmauksista... Ja myös keksin noita mieluusti itse, jolloin ilmaukseni ikäänkuin kuvaavat minun huumoriani, minun kekseliäisyyttäni, ilmaisuani, eivät suinkaan kieliopin saatika lääketieteellisen sanaston hallintaa...
        Mutta hyvinkin voin linkit lukaista kun joudan.

        Tuo "huumorisi" nyt sattui taas sisältämään nälväisyn yht:tä kohtaan.


      • taaskerran kirjoitti:

        Tuo "huumorisi" nyt sattui taas sisältämään nälväisyn yht:tä kohtaan.

        No väitteellä huuomorin tajuttomuudestani on tällä palstalla yritetty piilottaa montakin omaa mokaa.


      • ylistäähännäin
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No väitteellä huuomorin tajuttomuudestani on tällä palstalla yritetty piilottaa montakin omaa mokaa.

        Niin, tuo on totta, kun on täällä palstalla lueskellut jo monia vuosia, liki kahdeksan. Tosiaan ihan omia mokiaan useimmat yrittävät yltin kustannuksella piilottaa, empaattisempaa saa hakea, ja jonka empaattisuus on vielä testattu pyrkiessään uuteen ammattiinsa. Alusta alkaen on ollut selvillä, että pilke silmäkulmassa täällä mennään kevyen huumorin säestämänä, joten mitään kettumaisuutta hänestä on turha hakea.


      • ylistäähännäin kirjoitti:

        Niin, tuo on totta, kun on täällä palstalla lueskellut jo monia vuosia, liki kahdeksan. Tosiaan ihan omia mokiaan useimmat yrittävät yltin kustannuksella piilottaa, empaattisempaa saa hakea, ja jonka empaattisuus on vielä testattu pyrkiessään uuteen ammattiinsa. Alusta alkaen on ollut selvillä, että pilke silmäkulmassa täällä mennään kevyen huumorin säestämänä, joten mitään kettumaisuutta hänestä on turha hakea.

        No kylläpäs ny taas oli mun mielestä typerä ja lapsellinen kommentti.
        Mikä kertoo enemmänkin kirjoittajasta kuin minusta

        Mutta kirjoittajan mielestä varmaan sitä hyvää huumoria, mikä toki aiheutti minussakin huvittuneen hymähdyksen, et jatketaan vielä sillä huumorilinjalla, kun taitaa vieläkin olla sitä hämmennystä siellä hermostoneurologiassa.


      • taaskerran
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No kylläpäs ny taas oli mun mielestä typerä ja lapsellinen kommentti.
        Mikä kertoo enemmänkin kirjoittajasta kuin minusta

        Mutta kirjoittajan mielestä varmaan sitä hyvää huumoria, mikä toki aiheutti minussakin huvittuneen hymähdyksen, et jatketaan vielä sillä huumorilinjalla, kun taitaa vieläkin olla sitä hämmennystä siellä hermostoneurologiassa.

        Huvittuneena itsekin huomasin tuon hämmennyksen hänen hermostoneurologiassaan.


    • poiuytrdfgh

      Mun mielestä ihmisillä on pääosin tosi vahvalle pinttynyt väärä käsitys psykopaateista, että he olisi jostenkin pähkähulluja, eikä teksi ikinä edes pintapuolisesti mitään järkevää tai hyviä tekoja.
      Mun mielestä tuo on aivan väärä käsitys, koska ei psykopaatteja oikeastaan edes lasketa hulluksi tai sairaiksi, heillä sanotaan olevan hyvä realiteettitaju ja usein karismaattinen olemus ja monesti ok älykin ja mukavaa seuraa pintapuolisesti.
      Mutta käytännössä jos ihminen on tuollainen melkein kaikki sanoo: "ei voi olla psykopaatti".
      No ehkä ei ole, Mutta peruste on kyllä mielestäni aivan väärä. Kun psykopaatti ei muka voi olla juuri siksi että omaa ominaisuuksia, joita heillä sanotaan olevan. Eihän toki monet sellaiset ole psykopaatteja, mutta perusteluna mielestäni outo, että ei voi ola psykopaatti koska on kuin psykopaatti. Hauskaa.

      • poiuytrdfgh

        Ja itseasiassa joissain paikoissa juuri psykopaattien sanotaan tsekkailevan toisten empatiaa, vähän niinkuin mun täällä. Jos sitteen siinä alkaisin sitä kauheesti osoittaa sellaista empatiaa, jota te jotkut esim täällä haluaisille minun osoittavan, niin hyvinkin olisin taas psykopaatin manipuloima juurikin.


      • näintänään

        Eihän täällä palstalla kukaan muu pidä äitiäsi psykopaattina kuin sinä. Vaihteeksi annat tälle psykopaatillesi jopa myönteisiä ominaisuuksia.


      • poiuytrdfgh

        Mitään tämän enempää empatiaa en tule näistä syistä palstalla osoittamaan.
        Ja ei sillä ole merkitystä pidättekö vai ettekö pidä psykopaattina, koska oli asia miten päin tahansa, ette sitä mitenkään voi tietää. MIstä teillä olisi infoa, josta sen voisitte tietää ?
        Ei mistään.


      • poiuytrdfgh

        Ihan sama jos minä sanoisin että: "Minä en kyllä pidä kummin kaimaasi psykopaattina, että näin"-


      • näintänään
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ihan sama jos minä sanoisin että: "Minä en kyllä pidä kummin kaimaasi psykopaattina, että näin"-

        Sinun juttujesi perusteella täällä annetaan vastauksia kommentteihisi. Sen enempää ei voida äitisi "psykopaattisuudesta" tietää kuin mitä itse olet kertonut.


      • poiuytrdfgh

        Siinähän se teidän joidenkin outo logiikkanne onkin, ettehän te MINUN juttujeni perusteella voi selvittää onko joku toinen psykopaatti. kyllä se pitää olla sen henkilön omia juttuja laaja-alaisesti kuunnellut jne. tehdäkseen johtopäätöksiä.


      • poiuytrdfgh

        minä en ole niin vakuuttava koska en ole manipulatiivinen enkä halua olla. inhoan manipulointia. mieluummin ensin tiedän itse että puhun totta ja katselen elämäni kuinka muut ei usko.
        ihan kiva mulle ettette usko ei tarvi uskoa, mutta mulla on hyvä omatunto että oon sanonut. moikka.


      • poiuytrdfgh

        Mutta totuuden pyrkimyksen eteen voi joutua uhraamaan mukavuutta. ..jopa niin että joutuu sanomaan ääneen että arvelee että äiti voisi olla psykopaatti. Mutta minä en hyväksu ihmisten syrjintää ominaisuuden perusteella.


      • poiuytfdfgh

        Ei muuta.


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä äidilläni on suorastaan intohimo päästä päpättämään jonkun pää aivan pyörälle (niin että kuulijaa pyörryttää). Se on ensisijainen syy arveluuni että hän olisi psykopaatti.


      • näintänään
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siinähän se teidän joidenkin outo logiikkanne onkin, ettehän te MINUN juttujeni perusteella voi selvittää onko joku toinen psykopaatti. kyllä se pitää olla sen henkilön omia juttuja laaja-alaisesti kuunnellut jne. tehdäkseen johtopäätöksiä.

        Sinun juttujesi perusteella häntä ei voikaan uskoa psykopaatiksi, vaikka niin väität hänen olevan. Ei puheliaisuus ole millään lailla psykopaatin piirre.


      • näintänään

        Ei mun aivoni vahingoitu omista mielipiteistäni.


      • näintänään

        Sinähän saat ja voit tehdä ihan mitä itse haluat. Ei minun sanomisillani pitäisi olla siihen mitään vaikutusta. Sinua vaan näyttää suututtavan, kun en pidä äitiäsi psykopaattina.


      • poiuytfdfgh

        Mut siis manipulointi ei oo ihan leikin asia, jos sitä toteuttaa siihen oikeesti kykenevä-


      • yrittääköohjataoikeaan
        poiuytfdfgh kirjoitti:

        Mut siis manipulointi ei oo ihan leikin asia, jos sitä toteuttaa siihen oikeesti kykenevä-

        Kerros nyt millä lailla hän sinua manipuloi ja missä asioissa.


      • poiuytrdfgh

        nimittäin hänen manipulaationsa ei olew mitään kivoja, ne on tämmösiä: "Ja aina vaan kauheampaa on tulossa......!!!!!"

        Aiemmin hoki minulle tuota,.


      • poiuytrdfgh

        Siis vuosia ja vuosia hoki, että aina vain kauheampaa on tulossa ja niin kävikin.
        Ja nyt siis tämä on alkanut olla niin kauheaa, että varaa olisi tulla kauheampaa, niin siksi olen puuttunut asiaan mm. alkamalla sanoa häntä psykopaatiksi.


      • poiuytrdfgh

        Kun siis kun sanoin hänelle että haluan mennä Jumalan tietä, niin hän vastasi:
        "Ja minulla on sitten aiiiiivan toisenlaiset päämäärät!"
        kuulostaa minulle vähän epäilyttävälle.


      • poiuytrdfgh

        Sit kun hän kerran vielä tunnusti itsensä vastuuttomaksi.
        Ja toistelee painikkaasti ettei rakkautta , empatiaa, ystävällisyyttä ja lempeyttä tarvita mihinkään !

        Mun mielestä outoja ne palstalaiset joiden mielestä tuollainen on normaalia ja fiksua.


      • poiuytrdfgh

        Aiemmin kun sanoin hänelle: "Sinä tätä minun kiusaamistani olet johtanut koko elämäni ajan , muut siinä vain hännystelee, niin vastasi: "Näääin on tullut elämä vietettyä !!!"


      • poiuytrdfgh

        no nää täälläkin, jotka kokee hänet niin kivaksi, on just niitä hännystelijöitä ikäänkuin


      • poiuytrdfgh

        Koska siis enhän mä olis koko palstalla, jos minun äitini ei puhuisi tuommoisia.
        Joten tietyllä tapaa hän on saanut aikaan palstakiusaamisenkin. Hänhän sen on pohjimmiltaan manipuloinut.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Koska siis enhän mä olis koko palstalla, jos minun äitini ei puhuisi tuommoisia.
        Joten tietyllä tapaa hän on saanut aikaan palstakiusaamisenkin. Hänhän sen on pohjimmiltaan manipuloinut.

        Voi äiti parka. Mitä kaikkea pahaa hän onkaan saanut aikaiseksi.


      • poiuytrdfgh

        Enkä viitsi kertoakaan mitä kaikkea, yllyttää vaan hännystelijöitä.


      • 41neurolgistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Enkä viitsi kertoakaan mitä kaikkea, yllyttää vaan hännystelijöitä.

        Todellakin sinulla on vain mielikuvitus rajana kaikesta pahasta, mitä väität äitisi saaneen aikaan.


      • Ei_ei_ei_

        "Mun mielestä tuo on aivan väärä käsitys, koska ei psykopaatteja oikeastaan edes lasketa hulluksi tai sairaiksi, heillä sanotaan olevan hyvä realiteettitaju ja usein karismaattinen olemus ja monesti ok älykin ja mukavaa seuraa pintapuolisesti.
        Mutta käytännössä jos ihminen on tuollainen melkein kaikki sanoo: "ei voi olla psykopaatti". "

        Ei ei ja ei. Ei kukaan todellinen tuollaista väitä.
        Nyt valeella väität tuollaista muista ihmisistä.
        Kaikki uhrit tiedämme ja asiaa tuntevat tiedämme juuri sen että heikäläisillä on useimmiten se pinta. On siis pinta pinta ja pinta, paljon enemmän pinta ja valtava pinta verrattuna muihin.

        Ei ihmiset sellaista väitä.
        Mutta sitä väittää ja väitän että ei sellainen ole pskopaatti jolla ei muuta oiretta.


      • Hölpön
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        no nää täälläkin, jotka kokee hänet niin kivaksi, on just niitä hännystelijöitä ikäänkuin

        Hölpön pölpön taas.
        Tuskin nyt kivaksi kokee ihmistä jota ei edes tunneta. Valeella väität taas.
        Mutta järkevän kuuloiselta.
        Ensivaikuitelmaan en mennyt, se on noin. Mutta nyt jo piiiiitkään sinua kuulostelleena, niin juuri tuo kaikki mitä kerrot että äitisi olisi muka psykopaatti, ne myönnöt ja muut, niin ne on juuri sellaista mitä järkevä äiti tuollaisessa tilanteessa sanoisi. Muut (neuronormaalit) lukevat noista rivien välistä paaaaljon paaljon enemmän kuin sinä... Ja noin äitisi tuntuu olevan ihan normaali, kaiken kertomasi perusteella. Ja vielä järkevä ja rauhallinen, lehmänhermoinenkin.


      • Ja_että
        Ei_ei_ei_ kirjoitti:

        "Mun mielestä tuo on aivan väärä käsitys, koska ei psykopaatteja oikeastaan edes lasketa hulluksi tai sairaiksi, heillä sanotaan olevan hyvä realiteettitaju ja usein karismaattinen olemus ja monesti ok älykin ja mukavaa seuraa pintapuolisesti.
        Mutta käytännössä jos ihminen on tuollainen melkein kaikki sanoo: "ei voi olla psykopaatti". "

        Ei ei ja ei. Ei kukaan todellinen tuollaista väitä.
        Nyt valeella väität tuollaista muista ihmisistä.
        Kaikki uhrit tiedämme ja asiaa tuntevat tiedämme juuri sen että heikäläisillä on useimmiten se pinta. On siis pinta pinta ja pinta, paljon enemmän pinta ja valtava pinta verrattuna muihin.

        Ei ihmiset sellaista väitä.
        Mutta sitä väittää ja väitän että ei sellainen ole pskopaatti jolla ei muuta oiretta.

        "ei sellainen ole pskopaatti jolla ei muuta oiretta."
        Ja että ei siis hyvä pinta ole oire ensinkään, jos sen alla ei ole narsisti tai psykopaatti. Se narsisti-psykopaatin pinta on vähän toisenlainen sitten kuitenkin, ei lähelläkään normaalia muuta kuin silloin kun kätkeytyy normaalin taakse. Ja normaalius ei siis ole oire sinällään.


      • Höperöt543

        Heh heh.
        Ei ole NARSISTIA, jos ei ole uhriutujaa.
        Ei syy ole narsistin, vaan sen, joka alistuu - marttyyri -mielellä - mukauhriksi!


      • Sirukissa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siinähän se teidän joidenkin outo logiikkanne onkin, ettehän te MINUN juttujeni perusteella voi selvittää onko joku toinen psykopaatti. kyllä se pitää olla sen henkilön omia juttuja laaja-alaisesti kuunnellut jne. tehdäkseen johtopäätöksiä.

        oi voi poiuy jne kyllä nyt pitäisi jo päästää äidistä irti. äitisi on erillinen ihminen ja haluaa kenties jo päästä äitiyiden "kahleista".
        Ala elää omaa elämääsi nimittäin valintahan on sinun!
        Ja kyllä narsisteja on olemassa aina joku joutuu uhriksi, uhriksi joutuminen on pitkä prosessi ei siihen kukaan tieten tahtoen "ala" olosuhteet vaikuttavat siihen miten siitä pääsee irti"


    • poiuytrdfgh

      Mun äiti on oikea noita-akka, eikä ihmiset ainakaan tälläpäin usko noita-akkoihin. Joten hän pystyy taikoihin, joille ihmisten silmät on TÄYSIN sokeita. Kuin unessa he kulkevat ohitseen. Ei heidän aivoissaan ole lainkaan hermosolua aaltopituuksille oikeiden noita-akkojen.
      Ei se mua haittaa, että mun äiti ei rakasta tai ole rakastanut mua. Kauheita ne ruikuttajat: "Varmaan kurjaa kun ei ole saanut sitä rakkautta..."
      En ymmärrä lainkaan heidän kummallista surkeaa ruikutustaan. Ongelmani on noita-akan manipulaatioverkosto jota hän pystyy rakentaan ihmisten aivoihin. Älytöntä katseltavaa. ja koettavaa. Mutta kuurot ei kuule.

      • poiuytrdfgh

        Olen kuullut sanonnan : "Totuus kätkee itse itsensä". Niin taitaa tehdä.


      • poiuytrdfgh

        Oon kokenut ja nähnyt lukemattomia kertoja, kun joku sanoo ikäänkuin salaisuutensa ääneen kaikkien kuullen, mutta ei se mitään, kun kukaan ei kuule sitä kuitenkaan. Mielenkiintoinen ilmiö.
        Enhän mä kai ihan oikeesti haluaisikaan ihmisten sitä kuulevan, että äitini on noita-akka, mutta voinpahan kuitenkin puhdistaa omatuntoni sanomalla sen ääneen niin eipä ole asian salaaminen minun vastuullani Luojani edessä.


      • poiuytrdfgh

        Oli hän kiiluva säihkyvä ketunsilmäinen tyttö kissa sylissään ikäänkuin aina hymy suupielessä jo pienenä. En minä ole koskaan vihainen siitä mitä Luoja luo,, enkä katkera, en tietenkään, koska kyllä Luoja tietää mitä luo, mutta en halua harhautetuksi kadotukseen. Luojahan loi paholaisenkin. Ja kaikki Hänen luokseen palaa.


      • poiuytrdfgh

        Meillä on Luojan rakkaus. Ei äidin rakkaus ole mikään välttämättömyys. Mutta Luojaansa rakastava rakastaa myös lapsiaan.


      • poiuytrdfgh

        Oikeastaan asia ei ole yhtään tuon monimutkaisempi.


      • poiuytrdfgh

        En minä kyllä sellaista ruikuttajaakaan, että "ehkä hän vain ei ole saanut rakkautta" tai "voi voi, etkö ole saanmut toivomaasi rakkautta", olisi äidikseni halunnut. En oo varma kumpi olisi kamalampi.


      • poiuytrdfgh

        Manipuloinnin uhri olen ensisijaisesti. Juuri muusta en ruikuta. Ja kuuntelijat aina sivuuttaa tuon oleellisimman koko asiassa. Kyse on manipuloinnista. Ei minua muutoin tämä narsismiteema niin jaksa edes kiinnostaa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta ei lieni ihme että äiti minut onnistui manopuloimaan, kun lähes kaikkiin muihin uppoaa niin etteivät huomaa yhtään mitään manipulointia, Ja niinhän sen on todella todella manipuloidun olotila; hänellä ei ole näkyvissä mitään manipulointia. (joskus pohdin sitä voisiko äiti itse olla manipuloitu myöskin vai manipuloiko täysin tietoisesti toisia. )
        Mun mielestä olisi oleellisempaa tässä yhteydessä puhua manipuoloinnista ja pohtia kuinka se tapahtuu, kuin sössöttää niitä äidinrakkausjuttuja. Koen sen eräänlaiseksi manopuloinniksi kun keskustelu käännetään manipuloinnista niihin tunnesossötyksiin, koska juuro se mahdollistaa manipuloijien toiminnan kun muiden tajunta on kääntyneenä niihin tunnesössötyksiin jotka sokaisee maiopuloijilta.


      • poiuytrdfgh

        Minua kiinnostaa vain keskustelu manipuloinnista silmästä silmään ja kaikista niistä tavoista ja tekniikoista, joilla ihmisiä manipuloidaan. Muu keskustelu on hyödytöntä, koska menee asian sivuun ja aikaansaa lisää manipulointia. Miksi kääntää aiha pois manipuloinnista ?
        Mielestäni sitä pitäisi ikäänkuin katsoa silmästä silmään herkeämättä-


      • poiuytrdfgh

        Ongelman ydin on halu saada valtaa toisen mieleen tunteita ja ajatuksia manipuloimalla. Se on koko jutun juoni. Siihen kaikki perustuu.


      • poiuytrdfgh

        Oikeestaan sillä ei ole niin merkitystä mitä aihetta manipulointi koskee oli se sitten aihetta äidinrakkaus, pyykinpesu tai hajonneen tuolin korjaaminen. Manipuloija haluaa päästä käsiksi toisen ajatuksiin aiheesta viis.


      • poiuytrdfgh

        Ja tietenkin manipuloijat usein sanoo juuri mitä halutaan kuulla ja tutkitustihan mitä halutaan kuulla helpoiten myös uskotaan. Mut ihmisethän ei sitten näe mitään manipulointia kun kuulevat mitä haluavat kuulla.


      • poiuytrdfgh

        Se on aivan käsittämättömän tehokasta suureen osaan ihmisiä. Jos puhut vaikka kuinka totta, mutta mitä ei haluta kuulla, niin ei kukaan usko. Hassuja ilmiöitä. Oompahan päässyt aitiopaikalle katselemaan monet kerrat. heippa.


      • poiuytrdfgh

        Sitä eriskummallisempaa katseltavaa mitä enemmän manipuloijan oma ajatusmaailma poikkeaa niistä ketä miellyttääkseen hän puhuu mitä halutaan kuulla. Koska onhan myös mahdollista ettei hänellä ole itsellään juuri ollenkaan samanlaista ajatusmaailmaa mutta hän ikäänkuin tutkii kohteensa ajatusamaailmaa , joka ei edes hoksaa tutkia hänen ajatusmaailmaansa. Hassua miten tommosta voi olla olemassa mutta näyttääpi olevan.


      • poiuytrdfgh

        Mut psykopatia varmaan perustuu just tuohon: he ajattelee niin eri tavalla, ettei toiset edes osaa ajatella niin. Ajatusratoja joita heidän kohteen mieleen ei tule lainkaan, ei siis lainkaan. Siihen se perustuu.


      • poiuytrdfgh

        Ehkä tuossa olis psykopaatin ja narsistin ero ?
        Narsisti yhä ajattelee jossain mielessä kuten muutkin mutta vaan narsistisesti. Psykopaatti ajattelee kokonaan eri tavalla. Siksi psykopaatti pystyy manipuloimaan paremmin, koska muut ei voi tavoittaa hänen ajatustaan. Ei siis millään.


      • poiuytrdfgh

        Eikä he edes kykene ymmärtämään ettei he ymmärrä. Joten he on sokeina moninkertaisen kankaan alla.


      • poiuytrdfgh

        Ihmiset ovat todella manipuloitavia. Huomaan sen itse siitä, että jos kerron jollein itse että "kaikki uskoo näin ja näin", mutta kerron itse jonkun muun kannan, kuulija tulee yleensä aina todella epäröiväksi uskoa minua vaikka se olisi kuinka pöllöä mitä hän kuvittelee kaikkien uskovan.


      • poiuytrdfgh

        Hän ei edes huomaa, että minähän se sanoin että kaikki uskoo niin, niin voihan se sitten yhtälailla olla valetta että kaikki uskoo niin, jos hän uskoo minun valehtelevan, eikä kaikki uskokaan niin. Tuota olen ihmetellyt aina miten ihmiset ei huomaa tuota pointtia.


      • poiuytrdfgh

        Teoriassa yksi manipulointitaktiikka olisi tämä:
        Esitetään kaksi vastakkaista kantaa ja ihmiset automaattosesti valitsee jommankumman vaikka totuus olis jotain ihan muuta, mut he alkaa elää tosissaan toista niistä kannoista, eikä sitten näe totuutta ollenkaan. Kun oikeestaan kantoja vois olla miljoonia erilaisia mahdollisuuksia.


      • poiuytrdfgh

        Niin oikeestaan totuus varmaan luuristakin olisi tuo: Ei ole minun kantaa ja luurikantaa, vaan oikeesti kymmeniä erilaisia kantoja, kuulin sen kyllä jo soittaessani, mutta ihmiset ei uskaltaneet sanoa omia kantojaan luurihommassa. Sitten aloinkin miettiä: Mitä ihmettä teen vieraiden ihmisten erilaisilla epäaidoilla kannoilla ? Aika kauheeta ja harhaanjohtavaa maniplointia mun aivoille täyttää ne sallaisilla: epäaidoilla anonyymeilla mielipiteillä-


      • poiuytrdfgh

        Oli siellä heitäkin, jotka reippaasti menivät sääntöjen sivusta aidosti.
        Siinä oli minulle eettistä pohdittavaa :
        Kumpi on eettisempää, noudattaa luurin sääntöjä ja puhua epäaitoja vai rikkoa niitä ja puhua aidosti. Vilpittömästi vaikea kysymys. Mutta jos eettisiä ohjeita rikotaan joka tapauksessa, niin siinä mielessä sitten ehkä parempi että samantien puhutaan rempseen aidosti. Mutta ehkä kaikkein paras olisi jos eettisten ohjeiden mukaan mentäisiin kokonaisuudessaan noudattaen järjestelmällisesti jokaista kohtaa. no nyt vielä kerran ei muuta. en lue kommentteja jos niitä tulee kun ne ei ole kovin rakentavia täällä-.


      • aitoina
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Oli siellä heitäkin, jotka reippaasti menivät sääntöjen sivusta aidosti.
        Siinä oli minulle eettistä pohdittavaa :
        Kumpi on eettisempää, noudattaa luurin sääntöjä ja puhua epäaitoja vai rikkoa niitä ja puhua aidosti. Vilpittömästi vaikea kysymys. Mutta jos eettisiä ohjeita rikotaan joka tapauksessa, niin siinä mielessä sitten ehkä parempi että samantien puhutaan rempseen aidosti. Mutta ehkä kaikkein paras olisi jos eettisten ohjeiden mukaan mentäisiin kokonaisuudessaan noudattaen järjestelmällisesti jokaista kohtaa. no nyt vielä kerran ei muuta. en lue kommentteja jos niitä tulee kun ne ei ole kovin rakentavia täällä-.

        Kyllähän jotkut säännöt ja tavanmukaisuudet voivat olla hyvinkin epäeettisiä. Rempseen aito kuulostaa eettiseltä, tosin siinäkin voi tulla vaikeita tilanteita eteen, jos esmes. joutuu punnitsemaan rehellisyyden ja valehtelun väliltä hyvän ja oikean lopputuloksen saavuttamiseksi.


    • poiuytrdfgh

      Tuli tässä vielä mieleen kuinka naurettavaa tämä kaikki on. Joku vieläpä nimittelee äitiäni "lehmänhermoiseksi". Mun äitini on siitä kyllä kaukana. Varmaan loukkaantuisi moisesta kuvauksesta. Tiedän kyllä, että lehmämäisiä naisia on olemassa, mutta äitini (ja minäkin) on siitä todella kaukana jo noin ulkomuodoltaan ja koko olemukseltaan. Äitini oomme aina sanoneet muistuttavan eläimistä kettua. Oomme molemmat vikkeliä käänteissämme. Minä tosin en muistuta yhtään kettua. Joku sanoi minua pyöreäsilmäiseksi pikkupöllöksi aikoinaan. Joo ehkä joo äitini ja minä ollaan kuin luonnonvaraiset metsänasukit kettu ja pöllö. Ei kyllä missään tapauksessa olla lehmämäisiä yhtään kumpikaan. Sitä paitsi luurisoitteluni oli aivan älytöntä, koska minä tiedän mistä pohditut ongelmani johtuvat ja tosi tarkkaan tiedänkin niiden muodostumisen joka askeleelta, mutta mun pitää näytellä ihmisille luureissa, ettei muka yhtään tiedetä mistä kaikki johtuu. Mä tunnen sen intuitiivisesri selvästi ettei he ole valmiita ja avoimia kuulemaan mistä kaikki johtuu niin näyttelen sitten kuorossa kanssaan että "joo on kyllä kumma, ei yhtään voida tietää ".
      Taidan nyt tuossa asiassa kuitenkin ottaa vastaan äitini neuvon. Hän aina on hokenut: "Tiedä sen minkä tiedät". Mut enhän mä voi sitä niille kertoa ketkä ei halua tietää.

      • poiuytrdfgh

        Kyllä minä muistan kuinka lapsesta asti ollaan keittiön pöydän ääressä siitä äitini kettumaisesta olemuksesta keskusteltu ja sitten illalla istuttu viikottain tai kahden viikon välein koko perhe TV:n edessä säännöllisesti katsomassa tv-sarja Kettua, vaikka paljon muuta ei katsottu., mutta kun tuo oli kuulemma hyvälaatuinen saksalainen tv sarja, ei mitään hömppää, niin sitä katsottiin sitten.
        Barbieta en saanut kuten muut tytöt pienenä, kun se oli isäni mukaan hömppää.

        Nyt sitten joku kuvittelee äitiini lehmämäisyyttä . Se se vasta hömppää on. Noh alan oppia tästä kaikesta jotain: Ei ihmisiä kannattaisi minunkaan yleensä kuunnella tosissaan kuten olen kuunnellut ja toisaalya lopetan puhumisen sellaisille jotka ei halua kuulla mitä sanon. Sehän on aivan älytöntä ollut puhua sellaisille ylipäätään. Mutta mun on ollut vaikea käsittää että niin älytöntä on olemassa.


      • poiuytrdfgh

        Minulla on nuoresta asti ollut kiinnostuksena erilaiset mahdolliset tavat ajatella maailman ääriä myöden (tosin ajattelu kovin vaikeutui aivovauriossa, että piti aivan kauheesti miettiä kuinka kaupasta ostetaan papuja), niin en minä nyt millään voi yhtäkkiä uskoa että joku luuri edustaisi jotain totuutta siitä kuinka asiat on. MIksi juuri joku tietty luuri ? Kun luurejakin on maailmassa miljoonia erilaisia mistä tulee aivan erilaista juttua. 'Ja siis tää on aivan kauheeta miten tätä äititeemaa väännetään. Ei edes tunnu miltään rakkaudelta alkuunkaan vaan todella ahtaalta tunneväännöltä. Hyvää jatkoa.


      • poiuytrdfgh

        Ihmiset puhuu vaikeena niin että hyvä kun saa ääntä kurkustaan: "Kyl mä uskon että hän kuitenkin rakastaa sua !" Mitä ihmeen menoa tämä oikeen on ? Ei rakkaus tunnu niin kauheelle. Tiedän sen tietenkin.


      • poiuytrdfgh

        Tämä kaikki yksinkertaistettuna tuntuu tälle:

        Minä: "Äitini on kettu. Kyllä tiedän ollaan siitä aina puhuttu".
        Auttaja nyreänä: "Ei sinun äiti mikään kettu ole, kunhan kuvittelet, tavallinen lehmä hän on."
        Jään pohtimaan:; "Kumpikohan äitini itse haluaa olla ?"
        Kettu jota luullaan lehmäksi ?


      • näintänään
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tämä kaikki yksinkertaistettuna tuntuu tälle:

        Minä: "Äitini on kettu. Kyllä tiedän ollaan siitä aina puhuttu".
        Auttaja nyreänä: "Ei sinun äiti mikään kettu ole, kunhan kuvittelet, tavallinen lehmä hän on."
        Jään pohtimaan:; "Kumpikohan äitini itse haluaa olla ?"
        Kettu jota luullaan lehmäksi ?

        HEH HEH kaikenlaista sinä päässäsi pyörittelet. Lehmään vertaus näissä keskusteluissa perustuu siihen, kun lehmää noin yleisesti pidetään hyvähermoisena. Äitisi on ilmeisesti juurikin "lehmänhermoinen" kanssasi ihan pakon edessä.


      • poiuytrdfgh

        Mulle ostettiin lapsena tuollainen eläinsatuja kirja kukas sen nyt olikaan kirjoittanut ja selitettiin että se on laadukas fiksu kirja. Äidin mukaan muistaakseni etenkin.


      • poiuytrdfgh
        näintänään kirjoitti:

        HEH HEH kaikenlaista sinä päässäsi pyörittelet. Lehmään vertaus näissä keskusteluissa perustuu siihen, kun lehmää noin yleisesti pidetään hyvähermoisena. Äitisi on ilmeisesti juurikin "lehmänhermoinen" kanssasi ihan pakon edessä.

        Kuulostaa hajuvesi ja lihapulla yhdistelmälle.
        M;ut siis psykopaatithan yleisesti ottaen voivat olla tietyllä tapaa cooleja. Luin just jostain että mm. siksi, että eivät piittaa siitä mitä muut ihmiset ajattelevat.


      • näintänään
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mulle ostettiin lapsena tuollainen eläinsatuja kirja kukas sen nyt olikaan kirjoittanut ja selitettiin että se on laadukas fiksu kirja. Äidin mukaan muistaakseni etenkin.

        Eiköhän ne sinun kettuvertailusi liity samoin niihin lapsuuden aikaisiin satuihin.


      • näintänään

        Kumpana pidät itseäsi, narsistina, vai psykopaattina?


      • poiuytrdfgh

        Hassu yhdistelmä Aspergeria joka ei voi sietää oveluutta vaikka mua samaan aikaan on aina ihmetyttänyt kykyni teoriassa ajatella kuinka voisi ajatella ovelasti. Äiti sanoi että kyllä hänkin osaa. Mut minä en voi sietää käyttää sitä kykyä yhtään, en sitten millään.


      • poiuytrdfgh

        Nuorena se oli joskus hupaisaakin kun kohtasin hurmureita kalareissullaan ja minulle sanottiin suoraan: "Höh, ja minä olin aivan varma että tämä olis ollut helppo keissi ja siksi tulin tänne kalaan, mutta ei sitten ollutkaan." Ja tuo joka kiukkuun tai nauruun purskahtaen. MInä tietty tykkäsin niistä nauravista joista tuli välillä sitten kavereita.


      • poiuytrdfgh

        Nimittäin nuorena varmaankin mun lapsenomaisen olemuksen takia kohtasin noita hurmureita aika usein niin että heistä tuli mulle miltei kotoisaa porukkaa kuin veljiä.


      • poiuytrdfgh

        En kovin hyvin edes tunne muita miehiä kuin tuon hurmurit kalassa tyypin jotka sitten parhaani mukaan koitin kääntää veljiksi paremmin ja huonommin tuloksin. .


      • poiuytrdfgh

        Luin jo teini-iässä mitä Nietsche sanoo lehmistä märehtijöistä, en nyt muista ihan tarkkaan mutta voinen tarkistaa.


      • poiuytrdfgh

        Tunsin kyllä äsken puhelimessa miltä "evil mama again" tuntui...ihan selvä juttu.
        Mutta kannatan luonnonsuojelua ja kettujenkin.


      • poiuytrdfgh

        Kettu kulkekoon siellä poluillaan mutta ei tarvi enää kauheesti yrittää äitiä esittää.

        Sitä paitsi minulla on pieni ajatusmuutosidea, jonka seurauksena narsistit ei varmaankaan viihdy seurassani kauaa: Jaan vain emotionaalista henkistä rakkautta, EN huomiota . Huomiotani on jatkossa täysin turha kalastaa, jos torjuu henkis-emotionaalisen rakkauden.


      • näintänään
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kettu kulkekoon siellä poluillaan mutta ei tarvi enää kauheesti yrittää äitiä esittää.

        Sitä paitsi minulla on pieni ajatusmuutosidea, jonka seurauksena narsistit ei varmaankaan viihdy seurassani kauaa: Jaan vain emotionaalista henkistä rakkautta, EN huomiota . Huomiotani on jatkossa täysin turha kalastaa, jos torjuu henkis-emotionaalisen rakkauden.

        Koitko äitisi soiton ainoastaan huomionhakuna? Mielestäni se osoittaa sen, että kumminkin välittää voinnistasi, kun soittaa, vaikka itse väität ettei rakasta sinua. Aspergerhän ei osaa asettua toisen henkilön asemaan ja mieltää miltä hänestä tuntuu. Asperger on itsekeskeinen ja yksityiskohtiin puuttuva.


      • poiuytrdfgh

        En kyllä ymmärrä mitä sellaiset ihmiset kuvittelee tekevänsä. Aika kummallista meininkiä.
        Siis jopa vapaaehtoisesti houkuttelee ihmisiä avaamaan sisimpänsä loukatakseen heitä ?
        Ja se on sitten jotain tosi hyvää juttua ? Ovatko tosissaan ?


      • ihankohoukutellaan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä mitä sellaiset ihmiset kuvittelee tekevänsä. Aika kummallista meininkiä.
        Siis jopa vapaaehtoisesti houkuttelee ihmisiä avaamaan sisimpänsä loukatakseen heitä ?
        Ja se on sitten jotain tosi hyvää juttua ? Ovatko tosissaan ?

        Itsehän sinä valitset sen mitä täällä julkisella palstalla paljastelet itsestäsi.


      • poiuytrdfgh
        näintänään kirjoitti:

        Koitko äitisi soiton ainoastaan huomionhakuna? Mielestäni se osoittaa sen, että kumminkin välittää voinnistasi, kun soittaa, vaikka itse väität ettei rakasta sinua. Aspergerhän ei osaa asettua toisen henkilön asemaan ja mieltää miltä hänestä tuntuu. Asperger on itsekeskeinen ja yksityiskohtiin puuttuva.

        Minä olen hyvin empaattinen, siinä mielessä sana Asperger on tässä yhteydessä täysin harhaanjohtava kaavamaisine käsityksineen. Tuo seikka otettiin huomioon diagnoosia tehtäessä ja minun äitini tarkisti että tulee kirjatuksi että minun empatiapoikkeavuuteni on yliempatia, ei empatiakyvyttömyys. Keskustelimme sen yksimielisesti ja äitini itse otti asiassa yhteyttä neuropsykologiin, ettei tule sellaista virheluuloa, että olisin epäempaattinen.
        Aspergeriinhan kuuluu poikkeava empatia (mikä ei tarvi olla empatian puute) ja usein aspergerien emotionaalinen empatia on jopa nornaalia voimakkaampaa nykytiedon mukaan. Kognitiivinen empatia on puolin ja toisin vaikeaa jos ihmisillä on toisistaan kovin erilaiset aivot, koska ihminen ei pysty kuvittelemaan kunnolla itselleen erilaisia aivoja ja että millaista niillä on ajatella.-


      • poiuytrdfgh

        Luurit eivät tuota ottaneet huomioon vaikka kuinka selitin, että heidän psykologiansa ei välttämättä sovellu Aspergeraivoille, eikä todellakaan soveltunut. Tulokset katastrofaalisia.
        Tämäkin yksi syy miksi minulle diagnoosi hankittiin, jotta tuo kunnolla tajuttaisiin.
        Tutkitusti muutenkin noin 20% ihmisten vointi huononee terapiasta, ja on nähdäkseni epäreilua, että tuota ei oteta huomioon, vaikka ilmiö olisi silminnähtävä ja korvin kuultava. Kidutusta tyrkyttää terapiaa, joka selvästi huonontaa henkilön kuntoa. Ja sitten syyllistetään vielä siitä, kun ei haluta tajuta että noin on, että 20%:n kunto huononee terapiasta mikä tarkoittaa sitä että parempi ilman sitä. Olen kuullut jostain tapauksista, että Asperger todella olisi mennyt terapiasta psykoosiin. Ei sellaista saa tehdä. Se on väärin.


      • näintänään
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä olen hyvin empaattinen, siinä mielessä sana Asperger on tässä yhteydessä täysin harhaanjohtava kaavamaisine käsityksineen. Tuo seikka otettiin huomioon diagnoosia tehtäessä ja minun äitini tarkisti että tulee kirjatuksi että minun empatiapoikkeavuuteni on yliempatia, ei empatiakyvyttömyys. Keskustelimme sen yksimielisesti ja äitini itse otti asiassa yhteyttä neuropsykologiin, ettei tule sellaista virheluuloa, että olisin epäempaattinen.
        Aspergeriinhan kuuluu poikkeava empatia (mikä ei tarvi olla empatian puute) ja usein aspergerien emotionaalinen empatia on jopa nornaalia voimakkaampaa nykytiedon mukaan. Kognitiivinen empatia on puolin ja toisin vaikeaa jos ihmisillä on toisistaan kovin erilaiset aivot, koska ihminen ei pysty kuvittelemaan kunnolla itselleen erilaisia aivoja ja että millaista niillä on ajatella.-

        Jokaisella ihmisellä on omanlaisensa aivot. Asperger on itsekeskeinen, ei osaa hahmottaa toisen tunteita, eikä ymmärrä sarkasmia, on eläytymiskyvytön juuri itsekeskeisyytensä takia, joka käy tästäkin viestistäsi hyvin selville, kun alat kertoa vain siitä omasta empaattisuudestasi.


      • näinseon
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Luurit eivät tuota ottaneet huomioon vaikka kuinka selitin, että heidän psykologiansa ei välttämättä sovellu Aspergeraivoille, eikä todellakaan soveltunut. Tulokset katastrofaalisia.
        Tämäkin yksi syy miksi minulle diagnoosi hankittiin, jotta tuo kunnolla tajuttaisiin.
        Tutkitusti muutenkin noin 20% ihmisten vointi huononee terapiasta, ja on nähdäkseni epäreilua, että tuota ei oteta huomioon, vaikka ilmiö olisi silminnähtävä ja korvin kuultava. Kidutusta tyrkyttää terapiaa, joka selvästi huonontaa henkilön kuntoa. Ja sitten syyllistetään vielä siitä, kun ei haluta tajuta että noin on, että 20%:n kunto huononee terapiasta mikä tarkoittaa sitä että parempi ilman sitä. Olen kuullut jostain tapauksista, että Asperger todella olisi mennyt terapiasta psykoosiin. Ei sellaista saa tehdä. Se on väärin.

        Asperger on keskushermoston kehityshäiriö, eikä se ole terapialla parannettavissa. Siihen ei terapioita anneta muusta syystä kuin opetetaan sosiaalisia taitoja.


      • poiuytrdfgh
        näintänään kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on omanlaisensa aivot. Asperger on itsekeskeinen, ei osaa hahmottaa toisen tunteita, eikä ymmärrä sarkasmia, on eläytymiskyvytön juuri itsekeskeisyytensä takia, joka käy tästäkin viestistäsi hyvin selville, kun alat kertoa vain siitä omasta empaattisuudestasi.

        Ei ainakaan minun anspergeriin ole koskaan kuulunut sellainen ettei hahmota toisen tunteita, vaan päinvastoin hyvin voimakas ttunneempatia joka on nykytiedon mukaan yleistä ASpergereilla. sinulla on väärä vanhentunut kösitys. olet yksinkertaisesti väärässä. OLet manipuloitu, joku on joskus sanonut ettei Aspergerit hahmota tunteita ja siksi vaan nyt uskot asian olevan niin vaikkei se ole totta.


      • näintänään
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei ainakaan minun anspergeriin ole koskaan kuulunut sellainen ettei hahmota toisen tunteita, vaan päinvastoin hyvin voimakas ttunneempatia joka on nykytiedon mukaan yleistä ASpergereilla. sinulla on väärä vanhentunut kösitys. olet yksinkertaisesti väärässä. OLet manipuloitu, joku on joskus sanonut ettei Aspergerit hahmota tunteita ja siksi vaan nyt uskot asian olevan niin vaikkei se ole totta.

        Tuoltahan nuo tiedot aspergerista saa googlettamalla. Sinähän saat olla omaa mieltäsi, mutta uskon ennemmin tehtyihin tutkimuksiin.


      • näintänään

        Sinun tunteesi kyllä hahmottaa erittäin hyvin. Olet niitä selitellyt täällä sadoittain.


      • enpäkehuisiyleisöksi

        Yleisölle??? Yleisösi on anonyymejä kommentoijia terveyspalstalla.


      • poiuytrdfgh

        Aiemmin nuorena ennen vammautunistani paras kiitos jonka olen saanut on se kun muutaman kerran joku yleisössäni on liikuttunut kyyneeliin. Se on ollut todella koskettava tunteen jakasmikokemus minulle.


      • poiuytrdfgh

        Minä uskon mitä ihmiset sanoo itse tunteistaan, jos ei ole erityistä syytä epäillä huijausta, Äitiäni olen uskonut. Hän on ilmaissut aina ettei rakkaus merkitse hänelle mitään. En näe syytä miksi minun ei pitäisi sitä uskoa mitä hän on sanonut, koska muuta hän ei ole koskaan sanonut.
        Jos hän on huijannut minua, se on hänen vastuullaan, eikä minua ole aiheellista siitä syyllistää, että olen vilpittömästi uskonut äitiäni.


      • itsekeskeisesti

        Aspergerhän ei hahmota toisen tunteita, eikä voi niitä ymmärtää. Silloin ei voi jakaakaa muita kuin omia tunteitaan.


      • tositieteilijä

        Joo mä muistan kuinka kerroit jopa tekeväsi itse niitä uusia totuudellisia , tieteellisiä tutkimuksiasi teorioista ja kirjoitat teoriat uusiksi.


      • itsekeskeisesti

        Totuutta et voi sinäkään muuttaa.


      • poiuytrdfgh

        Ja jos minulta halutaan yksipuolista empatiaa, laittakoon minut sitten auttajan asemaan, on jotenkin törkeetä että mun pitäis autettavan asemasta yksipuolisesti osoittaa muille empatiaa.


      • hahmottamisnvaikeutta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja jos minulta halutaan yksipuolista empatiaa, laittakoon minut sitten auttajan asemaan, on jotenkin törkeetä että mun pitäis autettavan asemasta yksipuolisesti osoittaa muille empatiaa.

        Ei täällä kukaan ole sinun empatiaasi edes pyytänyt.


      • poiuytrdfgh
        hahmottamisnvaikeutta kirjoitti:

        Ei täällä kukaan ole sinun empatiaasi edes pyytänyt.

        Minä en jaksa enää keskittyä muiden kuvauksiin kaikista kummallisista psyykejutuista ja ottaa niitä kantaakseni.

        Sydän auki rakkaudelle tai sitten ei ja se on siinä.


      • poiuytrdfgh

        Minä olen etsinyt apua yllättävästi laajasti mutta vain jonkinasteisesti halvaantumisen takia mutta joutunutkin hommiin pohtimaan kaikenmaailman kummallisia psyykejä. En näe siinä mitään järkeä. Minulle kuulumatonta taakkaa.


      • hahmottamisenvaikeutta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä en jaksa enää keskittyä muiden kuvauksiin kaikista kummallisista psyykejutuista ja ottaa niitä kantaakseni.

        Sydän auki rakkaudelle tai sitten ei ja se on siinä.

        Sinun psyykestähän täällä on keskusteltu. Ei kenenkään muun.


      • poiuytrdfgh

        Manipulointia tämä on oudolla moderoinnilla aikaan saatu väärä käsitys lukijoille asioiden kulusta ja todellisesta laadusta. .


      • Miten_ei
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä uskon mitä ihmiset sanoo itse tunteistaan, jos ei ole erityistä syytä epäillä huijausta, Äitiäni olen uskonut. Hän on ilmaissut aina ettei rakkaus merkitse hänelle mitään. En näe syytä miksi minun ei pitäisi sitä uskoa mitä hän on sanonut, koska muuta hän ei ole koskaan sanonut.
        Jos hän on huijannut minua, se on hänen vastuullaan, eikä minua ole aiheellista siitä syyllistää, että olen vilpittömästi uskonut äitiäni.

        "Hän on ilmaissut aina ettei rakkaus merkitse hänelle mitään."
        Miten ei ole ilmaissut.... sinulle?


      • Mutta_se
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä olen hyvin empaattinen, siinä mielessä sana Asperger on tässä yhteydessä täysin harhaanjohtava kaavamaisine käsityksineen. Tuo seikka otettiin huomioon diagnoosia tehtäessä ja minun äitini tarkisti että tulee kirjatuksi että minun empatiapoikkeavuuteni on yliempatia, ei empatiakyvyttömyys. Keskustelimme sen yksimielisesti ja äitini itse otti asiassa yhteyttä neuropsykologiin, ettei tule sellaista virheluuloa, että olisin epäempaattinen.
        Aspergeriinhan kuuluu poikkeava empatia (mikä ei tarvi olla empatian puute) ja usein aspergerien emotionaalinen empatia on jopa nornaalia voimakkaampaa nykytiedon mukaan. Kognitiivinen empatia on puolin ja toisin vaikeaa jos ihmisillä on toisistaan kovin erilaiset aivot, koska ihminen ei pysty kuvittelemaan kunnolla itselleen erilaisia aivoja ja että millaista niillä on ajatella.-

        "Aspergeriinhan kuuluu poikkeava empatia (mikä ei tarvi olla empatian puute) ja usein aspergerien emotionaalinen empatia on jopa nornaalia voimakkaampaa nykytiedon mukaan."
        Mutta se on levällään kuin jokisen eväät.


      • poiuytrdfgh

        Sanonut erittäin selvästi ettei rakkautta tarvita mihinkään eikä empatiaa, eikä lempeyttä eikä ystävällisyyttä. Sanonut monta kertaa, eikä koskaan ole toisin sanonut.

        Joka tapauksessa irtisanoudun nyt julkisesti kaikista äitini toimista. Olen kokonaan erillinen henkilö niistä tästä hetkestä lähtien.
        Ja minä en herran jestas enää 50 vuotiaana kuuntele 40-60 vuotien tätien sössötystä äidistä minulle kuin pikkulapselle. Törkeää.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sanonut erittäin selvästi ettei rakkautta tarvita mihinkään eikä empatiaa, eikä lempeyttä eikä ystävällisyyttä. Sanonut monta kertaa, eikä koskaan ole toisin sanonut.

        Joka tapauksessa irtisanoudun nyt julkisesti kaikista äitini toimista. Olen kokonaan erillinen henkilö niistä tästä hetkestä lähtien.
        Ja minä en herran jestas enää 50 vuotiaana kuuntele 40-60 vuotien tätien sössötystä äidistä minulle kuin pikkulapselle. Törkeää.

        Mulla on sydän auki äidille, jos rakkautta haluaa .
        Eikös se riitä ?
        Jos ei halua, mitä järkeää sössöttää äidin rakkaudesta kaikkea ihan pimeetä juttua ?


      • Laitan_vielä

        https://www.ilkka.fi/mielipide/kolumnit/lehman-hermot-1.667361
        "Urbaaniin käyttökieleen on pesiytynyt kiusaksi asti kielikuva lehmän hermot. Sillä tarkoitetaan ihmisen loputonta kärsivällisyyttä. Kun sanaparin kirjoittaa internetin hakukoneeseen, saa satoja tuloksia kaikilta kuviteltavissa olevilta aloilta."

        Laitan vielä varmuuden vuoksi jutun Jokisen eväistä kun se on seuraava kysymys kuitenkin.
        https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/196475
        " Jokisen eväät levisivät konepajalla, kun työkaverit tekivät jäynää ja mankeloivat eväskassin prässillä ihan littanaksi. Toinen Jokinen oli tukkijätkä, jolla oli kämpällä eväänä vain kuiva leipäkannikka. Kämppähuumori oli silloin raakaa. Uskaliain kiusaaja tuuppasi leivän lattialle ja sanoi, että aina nuo Jokisen eväät ovat levällään."


      • poiuytrdfgh

        No psykopaatit ovat harvinaisen kestäviä kaoottisissa olosuhteissa tunnetusti, he menestyvät kaaoksessa. Ei siihen lehmän hermoja tarvita.


      • Ihan_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mulla on sydän auki äidille, jos rakkautta haluaa .
        Eikös se riitä ?
        Jos ei halua, mitä järkeää sössöttää äidin rakkaudesta kaikkea ihan pimeetä juttua ?

        "Mulla on sydän auki äidille, jos rakkautta haluaa . "
        Ihan tuolla tavoin asia käy ikäänkuin selvemmäksi ja yksinkertaisemmaksi vasta kun läheinen on kuollut/lähes kuollut... Olettaisin.
        Siihen asti kun ollaan elävien kirjoissa asioita junnataan ja punnataan vaan.


      • poiuytrdfgh

        He luo sitä kaaosta, pitää siitä koska se on heille suotuisaa. Muiden toimintakyky laskee kaaoksessa, heidän lisääntyy, joten heidän valta kasvaa mitä kaoottisempaa on. Ja he pysyy paremmin vireinä.


      • Jotenkin

        "Jos sellaista rakkautta ei kuitenkaan ilmene mitenkään ja henkilö itse sanoo ettei rakkautta tarvita mihinkään."
        Jotenkin ei vaan ihmetytä ollenkaan äitisi kommentointi kun sinua nyt täällä palstalla lukee...
        Voisin itse kuvitella että jopa yököttäisi... Mutta en olekaan äitisi. Jospa se nyt sanoo että saisi edes hiukan etäisyyttä sinun huohottamiseesi.


      • poiuytrdfgh

        Keskustelu on sikäli mikäli älytön, ettei psykopaatit joka tapauksessa voi jakaa semmoista rakkautta. Niin olisin ollut halukas välittämään psykopaatista, mutta kukaan ei edes pohtimaan asiaa. Joten turha keskustelu ylipäätään käytännön kannalta.


      • Tiedän

        Tiedän kokemuksesta että kun oikein läheinen rakas ihminen on kuollut, niin vaikka ei eläessään koskaan olisi sanonut että tätä rakastaa niin kun se on kuollut se tunne muuttuu kokonaisvaltaisemmaksi ja sitten ikäänkuin toivoo että se vielä eläisi ja voisi sanoa että rakastaa sitä... Mutta niin se vain on, että sitä sitten vain toivoo että se olisi eläessään sen ymmärtänyt kuitenkin vaikkei siitä puhuttukaan. Rakkaus on paljon muuta kuin muodollisia lauseita.


      • Eikä_äitisi

        "en tommosten kanssa keskustele"
        Eikä äitisi keskustele rakkaudestaan sinun kanssasi.


      • No_hyihän
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Keskustelu on sikäli mikäli älytön, ettei psykopaatit joka tapauksessa voi jakaa semmoista rakkautta. Niin olisin ollut halukas välittämään psykopaatista, mutta kukaan ei edes pohtimaan asiaa. Joten turha keskustelu ylipäätään käytännön kannalta.

        "Niin olisin ollut halukas välittämään psykopaatista, "
        No hyihän hemmetti.
        Minusta on täysin pösilö ajatus, että jos minä olisin käynyt ajattelemaan ja sanomaan äitini eläessä ja aikuisena vielä että "olisin äiti halukas välittämään sinusta", niin ihan kaista tilanne. Ei äitini olisi voinut mitenkään hyödyntää sellaista... Ennemmin sitten siivoaa ja luuttuaa vaikka sen äidin huushollin tms. ja pitää mölyt mahassaan.
        Ymmärrän toki ettet nyt sairaana ole voinut luuttuamisapua tarjota, mutta tilanteen mukaan.
        Mutta normaalit jutut pitää olla eikä mitään täyskummajaista...


    • poiuytrdfgh

      Noh tämä on nyt selvä juttu mistä tässä kaikessa on kysymys niin mun ei tarvi enää osallistua mihinkään näihin keskusteluihin.

    Ketjusta on poistettu 52 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe