Luulin nuorena epätasa-arvoa vitsiksi

ex-tasa-arvoinen

Kasvoin perheessä, jossa äiti oli yksihuoltaja ja minulla oli neljä siskoa. En ollut ainoa sukupuoleni edustaja vaan minulla oli myös veli. Varsinaista miehen mallia ei ollut ja kaikki tekivät kotitöitä ilman mitään eritystä roolia. Sanomattakin on selvää ettei mitään mallia sukupuolirooleista ollut olemassakaan ja luulin oikeasti pitkään aikuisiälle asti että sovinismi on vain lapinlahden lintujen sketsisarjoista tuttu huumorityyli.

Minulle nainen oli täysin tasavertainen kuin mies, enkä koskaan ajatellut että joku olisi naisten hommia tai nainen ei pystyisi jotain asiaa tekemään. Ensimmäinen herääminen asiaan tapahtui työelämässä. Työkaverinani oli nainen, joka oli miehiä vihaava naissovinisti, eli feministi. Hänen mielestään kaikki paskamaiset työtehtävät kuuluivat automaattisesti miesten tehtäväksi, koska ne olivat niin likaisia ettei nainen voinut niitä tehdä. Luulin ensimmäiset kuukaudet että hän vitsailee miesten töistä ja naureskelin asialle. Hänen vakava naamansa kuitenkin paljasti että on asiassa tosissaan.

Tähän samaan asiaan törmäsin jatkossa useasti elämässä ja hiljalleen ajatukset tasa-arvosta karisivat pois. Tajusin ettei nainen ole tasa-arvoinen miehen kanssa vaan vaatii tällä tekosyyllä itselleen erikoisoikeuksia, joita miehillä ei kuitenkaan ole. Nyt nelikymppisenä miehenä olen 100% sovinisti. Tämän minusta muokkasi kokemukset naisista, parisuhteista ja yhteiskunnasta. En ole vielä tavannut yhtään naista, joka olisi itse tasa-arvoinen. Naiselle vaatimukset tasa-arvosta ovat että mies tekee kaikki ns. "miesten työt" ja lisäksi vielä osallistuu "naisten töihin".

Nyt tiedän että tasa-arvo on vitsi

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naiset poimivat aina rusinat pullasta.
      Usko joko hyvällä tai pahalla.

      Näin on.

    • TotuusSattuuQC

      "Nyt nelikymppisenä miehenä olen 100% sovinisti. Tämän minusta muokkasi kokemukset naisista, parisuhteista ja yhteiskunnasta."

      Ei ole kovin miehekästä syyttää omasta tyhmyydestä ulkopuolisia. Ihan itse sinä olet tuon asenteesi valinnut.

      • ex-tasa-arvoinen

        Miksi väität minua tyhmäksi? (AP) Takana on kaksi pitkää (10 vuoden) parisuhdetta ja molemmat päättyivät samaan asiaan. Se aluksi ihana nainen muuttui nalkuttavaksi ja vittuilevaksi paskiaiseksi, joka vain syytti ja väitti etten tee kotitöitä, ruokaa, siivoa. Todellisuudessa minä, täydellisessä ja todellisessa miesten ja naisten välisessä tasa-arvossa kasvanut yksilö jouduin vain jatkuvasti puolustatutumaan että kyllä minä teen ja syytökset ovat vain naistenlehtien tuputtamaa propagandaa. En ole valinnut asennettani.

        Vaikka naisella olisi tällainen kultakimpale, joka tekee ruokaa ja osallistuu kotitöihin niin sitä ei nähdä, eikä arvosteta vaan syytellään silti epätasa-arvosta ja sovinismista. Suosittelen seuraavaksi vaikka Iranilaista miestä. Nainen ei pysty tasa-arvoon vaan haluaa aina olla sorrettu uhri, jolla on syntipukkina mies, jota syyttää kaikesta. Ei kiitos enää kolmatta kertaa.


      • TotuusSattuuQC
        ex-tasa-arvoinen kirjoitti:

        Miksi väität minua tyhmäksi? (AP) Takana on kaksi pitkää (10 vuoden) parisuhdetta ja molemmat päättyivät samaan asiaan. Se aluksi ihana nainen muuttui nalkuttavaksi ja vittuilevaksi paskiaiseksi, joka vain syytti ja väitti etten tee kotitöitä, ruokaa, siivoa. Todellisuudessa minä, täydellisessä ja todellisessa miesten ja naisten välisessä tasa-arvossa kasvanut yksilö jouduin vain jatkuvasti puolustatutumaan että kyllä minä teen ja syytökset ovat vain naistenlehtien tuputtamaa propagandaa. En ole valinnut asennettani.

        Vaikka naisella olisi tällainen kultakimpale, joka tekee ruokaa ja osallistuu kotitöihin niin sitä ei nähdä, eikä arvosteta vaan syytellään silti epätasa-arvosta ja sovinismista. Suosittelen seuraavaksi vaikka Iranilaista miestä. Nainen ei pysty tasa-arvoon vaan haluaa aina olla sorrettu uhri, jolla on syntipukkina mies, jota syyttää kaikesta. Ei kiitos enää kolmatta kertaa.

        "Miksi väität minua tyhmäksi? (AP) "

        Koska sovinismi ei ole millän mittareilla fiksua.

        "Takana on kaksi pitkää (10 vuoden) parisuhdetta ja molemmat päättyivät samaan asiaan."

        Niin? Fiksumpi tajuaisi, että omat henkilökohtaiset kokemukset eivät ole yleispäteviä mittareita sille miten asiat yleisesti ovat. Minulla on takana 25 vuotinen ja edelleen hyvin voiva parisuhde mutta en silti kuvittele että jokainen parisuhde olisi sen takia hyvä tai kestävä.

        "En ole valinnut asennettani."

        Olet kyllä. Olet valinnut sen kuvittelemalla että kun sinulle on tapahtunut jotain niin asiat ovat sitten aina ja kaikkialla niin eikä muuten voisi olla. Yhtä hyvin voisit vain ajatella että naisvalintasi ovat olleet huonoja koska juuri noiden naisten luonne on ollut vaikea.


    • viikonloppu.h.h.h

      Niin. Mitä varten ne naiset olivatkaan... Eivät ystävyyttä, veljeyttä ja tasa-arvoa varten. Partnershippiä. Höpö höpö.

      Sen sijaan suomalaiset naiset ovat:
      -juovuttavia
      -hurmaavia
      -haastavia
      -kauniita-
      -ryhdikkäitä
      -ylpeitä
      -vahvoja
      -tuoksuvia
      ..
      ei tuosta tulisi loppua.

      Niitä huutavia feministejä vaan pitää uskaltaa vetää lättyyn. Eivät he ole normaaleja naisia. Muuten suomalainen nainen on taas aivan uskomattoman viehättävä. Entisensä, vastustamaton.

      Toivon tapaavani jokaikisen teistä tuolla tanssilattialla. Tiedän, etten pety keneenkään, mutta joku tulee viehättämään kaikkein eniten.

    • huoriasidajis

      Jeps, en jaksa naisia enää.
      Kusipäitä tuntuu suurinosa olevan, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
      Naiset on itsekkäitä huoraavia lutkia pääasiassa, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
      Naiset haluaa tuhota kulttuurin ja niin että he nauttivat työn hedelmistä tekemättä mitään, vaativat tasa-arvoa joka paikkaan mikä on vähänkin tuotteliaampaa, mutta jos kyse on paskaputkien avaamisesta niin tasa-arvo unohtuu ja se onkin yht'äkkiä miehen työ.
      Jokainen suvakkifeministinatsihuora voi painua irakiin, tai saudi-arabiaan ajamaan sitä paskaansa.
      Ai miksei mene? Lähtis pää irti tuommoisesta touhusta siellä, vittu mitä huoria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe