Kirous: Avioliittoon kelpaamattomat

eevi-marjaana

Luomistyön muistomerkki ei ole sapatti vaan
avioliitto. Kumosiko Jeesus avoliiton?

Moni adventisti on kelpaamaton avioliittoon ja Adventtikirkossa ei juurikaan ole sapattina aviopareja.
Myös adventisteilla esintyy himoja ja Adventtikirkon kanta on epäselvä avioliiton ulkopuolisiin seksisuhteisiin.
Adventismi korostaa miehen neitsyyttä ennen hääyötä.

avioliitto.
”Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.” (1. Moos. 1:28). Luomistyön yhteydessä Jumala lisäksi sanoo sanat, jotka myöhemmin Raamatussa toistetaan useaan kertaan. Kyseessä on avioliiton perusjae, jonka Jeesus ja apostolit myöhemmin vahvistavat (Matt. 19:5; Mark. 10:7; Ef. 5:31): ”Mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.” (1. Moos. 2:24).

Kaikki adventistit eivät kelpaa avioliittoon ja heillä on omat yksillölliset purkautumiskeinot.
Mikä mahtaa Adventtikirkon kanta olla nykyisin masturbaatioon ja kaupassa käyntiin sapattina?

51

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MuistaPitcairn

Pitcairn = adventistinen paratiisisaari keskelä ei mitään. Saarella lähes kaikki adventisteja.
      Googlaa "Pitcairn".

• sokeauskosapattiin

Uskotko tosiaan sokeasti että sapatti on luomisen muistomerkki eikä aviolitto miehen ja naisen luomisessa?
      Jumala ei luonut sapattia vaan ihmisen omaksi kuvakseen.
      Harhaoppisille sapattikäsky loistaa kirkkaimmin Taivaassa jo tänään?

• Menepois

Vääristelet uhriutuessasi.

• omapaonpuljunne

Adventistit elävät omissa harhoissaan.
        Jättäkää adventistit ja jehovat uhriutumaan oman uskonsa puolesta.

• Steyr

Kyllä se kuule luomistyön muistomerkki on sapatti, koska Isä Jumala lepäsi ja pyhitti lepopäiväkseen viikon seitsemännen päivän, kaikesta luomistyöstään.

Olet erehtynyt, kun miehen ja naisen välisestä avioliitosta aloit puhumaan luomistyön merkkinä, sillä avioliitto on Kristuksen ja seurakunnan välinen suhde, jossa Kristus Jeesus kuvastaa Ylkää ja seurakunta kuvastaa Yljän Morsianta.

Kuinkas siis muutoin voisi puhua morsiusseurakunnasta, joka rientää Ylkäänsä vastaan, kun hän yhden kerran palaa takaisin maan päälle noutamaan omiaan, ellei seurakunta olisi Kristuksen Morsian..

Herra sanoo myös, ettei kaikkien ole syytä ryhtyä opettajaksi, sillä opettaessaan asioita Raamatun Kirjoitusten vastaisesti he tekevät syntiä. Ja sen vuoksi, ettemme itse lankeaisi syntiä tekemään, meidän täytyy aivan ensisijaisesti pyytää Herraa opastamaan meitä Raamatun Kirjoitusten tulkinnoissa, ettemme itse eksyisi, emmekä näin ollen eksyttäisi kuulijakuntaa syntiin.

• harhassaolette

avioliitto.
        ”Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.” (1. Moos. 1:28). Luomistyön yhteydessä Jumala lisäksi sanoo sanat, jotka myöhemmin Raamatussa toistetaan useaan kertaan. Kyseessä on avioliiton perusjae, jonka Jeesus ja apostolit myöhemmin vahvistavat (Matt. 19:5; Mark. 10:7; Ef. 5:31): ”Mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.” (1. Moos. 2:24).

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen (Aatami ja Eeva).
        Adventistit eivät usko ihmisen luomiseen Jumalan työnä.

Ainiin..... Eihän adventistit usko Raamattuun.

Tulkinnat ovat aivan adventistisen omalaatuisia sunnuntai pedonmerkistä ja sapattisinetistä.

Adventismissa palvotaan sapattia ja öyhötetään sapatista. Mokomatkin ulkokultaiset.
        Uudessa Testamentissa ei ole sapattikäskyä.
        Milloin luovutte Jeesusta koskevasta taivaan v. 1844 harhasta?

• pimeydessävaeltaville

Mikä mahtaa Adventtikirkon kanta olla nykyisin masturbaatioon ja kaupassa käyntiin sapattina?
        Entäs avioliiton ulkopuolisiin seksisuhteisiin?

Pastoritkin menevät sapattihimoissaan pimennetyin lyhdyin kunhan ei kiinni jäädä?
        Hukassa ovat.

• woe3

Molemmat sekä avioliitto että sapatti ovat luomistyön muistomerkkejä. Sen tähden Herra on siunannut ja pyhittänyt ne molemmat. Huom miehen ja naisen välisen avioliiton. Vihollinen on vääristänyt molemmat, sapatin pakanajumalan päiväksi ja avioliiton homoliitoksi.
      Oletteko koskaan miettineet miksi homoseksuaalisuuden tunnuksena on sateenkaari?

• Steyr

Millä Raamatun Kirjoitusten perusteella myös miehen ja naisen välinen avioliitto on luomistyön muistomerkki?

• olettepahastieksytetyt

Raamatusta ei löydy yhtään jaetta jossa sanotaan sapatin olevan luomisen muistomerkki ja sunnuntain pedonmerkki.
        Mikään kristillinen kirkko tai suuntaus adventistien lisäksi ei usko sapatin olevan "luomisen muistomerkki".
        Sapattihenkseleiden paukutus on omavanhurskaisuutta ja Jumalalla ei ole kiellettyjä Jumalanpalveluspäiviä.
        Pitäkää ainutlaatuinen harhaoppinne myös sapattisinetistä.

• sapattiöyhöttäjille

Jumala ei kertonut Eevalle ja Aatamille että sapattia olisi vietettävä luomisen muistomerkkinä.
        Miksi adventistit öyhöttävät aina sapatista?

• Adviss
        Steyr kirjoitti:

Millä Raamatun Kirjoitusten perusteella myös miehen ja naisen välinen avioliitto on luomistyön muistomerkki?

Ei millään! Avioliitto on katolisen kirkon keksintö, jolla se harjoittaa valtaansa ja se piti ja pitää jäsenensä kurissa ja nuhteessa. Vanhantestamentin aikana ei ollut olemassa sellaista käsitettä kuin avioliitto. Oli vain miehen ja naisen välinen liitto, joka oli tyystin erilainen kuin nykyinen avioliitto.

Ja kun kerran vaadit raamatunpaikkoja asiasta niin annapa sinäkin edes yksi raamatunpaikka, jossa joku sanoo sapattia luomisen merkiksi. Jumala itse sanoo, että muista pyhittää sapatti sen kunniaksi, että minä lepäsin työstäni. Eli sen kunniaksi, että minä en luonut seitsemäntenä päivänä. Kun Jumala käski viettää sapattia sen kunniaksi, että hän ei enää luonut niin mistä sinä saat sille merkityksen, että Jumala olisi käskenyt viettää sapattia sen kunniaksi, että hän loi?

• woe3
        Steyr kirjoitti:

Hän vastasi heille: "Ettekö ole lukeneet, että LUOJA alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?"
        Ja hän jatkoi: "Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.
        He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

• woe3
        olettepahastieksytetyt kirjoitti:

Raamatusta ei löydy yhtään jaetta jossa sanotaan sapatin olevan luomisen muistomerkki ja sunnuntain pedonmerkki.
        Mikään kristillinen kirkko tai suuntaus adventistien lisäksi ei usko sapatin olevan "luomisen muistomerkki".
        Sapattihenkseleiden paukutus on omavanhurskaisuutta ja Jumalalla ei ole kiellettyjä Jumalanpalveluspäiviä.
        Pitäkää ainutlaatuinen harhaoppinne myös sapattisinetistä.

ok, miksi sitten tulet tänne öyhöttämään sapatista, jokapaikassa muualla saisit olla rauhassa.

• Seitsemäs on ensimmäisen kerran luomistyön kunniaksi; 1 Moos 2:1-4.
      Ihmisen luominen sisältyi luomistyöhön.
      Seitsemäs päivä on sitten ollut tästä saakka, ja on kirjattu Jumalan sormella kivitauihin, jossa Jumala antaa tahtonsa ihmisen suhteen ja synnin määritelmänsä kymmenessä pykälässä. Kymmenen pykälää ovat rahvaalle tikkukirjaimilla yksinkertaiset, mutta laki on täydellisyydessään ihmeellinen kun ajattelee lain yksinkertaisuutta.
      Laki on tiivistetty yhteenvetona Matt 22:37-40; 5 Moos 6 luvussakin; -Kaikki profetia on ollut aina sovussa kymmenen käskyn lain kanssa poikkeuksetta.

Kirjoitit; - "Moni adventisti on kelpaamaton avioliittoon ja Adventtikirkossa ei juurikaan ole sapattina aviopareja.
      Myös adventisteilla esiintyy himoja ja Adventtikirkon kanta on epäselvä avioliiton ulkopuolisiin seksisuhteisiin.
      Adventismi korostaa miehen neitsyyttä ennen hääyötä." ????

> Adventtiliikkeen ihmisissä on erilaisia olevaisia elämänkokemuksia ja elämäntilanteita olevaisilla persoonallisuuksilla.

Sanoisin että; --- Jumalalle pyhittynyt usko ei kaipaa koko ajan seksuaalista tyydytystä, vaan seksuaalisuus on parisuhteen kruunu rakkaudessa.

Ihmisillä herää sitten herää vetovoima toiseen olevaiseen vastakkaiseen sukupuoleen ajallaan, sillä ilman tätä prosessia ei ihmiskunta suku olisi koskaan jatkunut, vaan olisi tyssännyt heti alkuunsa.

Ihminen on altis synnin kyllästämässä maailmassa -jokainen ajoittain. Jokaisella ihmisellä on joku akilleen kantapää, jota perkele saatana pyrkii härnäämään. Toiselle se on seksuaalisuudessa, ja toiselle vaikka mitähän nyt keksisi, vaikka mammonaan liittyvässä. Saahan ihminen toki vaurastua rikkaaksi asti, ja olla viisas taloudenhoitaja, mutta ahneudella on rajansa silloin kun mammona vie Jumalan paikan elämän ensimmäisenä arvona. Mm. esim.

Jumalan Henki on ihan sitä varten olemassa Hebr 10:12-18, että Henki puhuttelee itse olevaisia persoonallisuuksia, Ilm 3:18-20 -Kutakin yksilöllisesti ajassa varjedag jokapäivä.

Kaikissa protestanttisissa ja muissakin piireissä on aina olevaisia olevaisia. Kaikille olevaisille on Raamattu kirjoitettu.

Kirjoitit; "Kaikki adventistit eivät kelpaa avioliittoon ja heillä on omat yksillölliset purkautumiskeinot.
      Mikä mahtaa Adventtikirkon kanta olla nykyisin masturbaatioon ja kaupassa käyntiin sapattina?"

Ihmiset käyvät kaupassa, Jes 58:13-14 antaa asiassa ohjetta että arki jättää-. Pakollisia asioita on olemassa, -kipaista vaikka kaupassa jos siihen on välttämätön tarve, mutta shoppailupäiväksi ei sitten Jes 58:13-14 suosita Herran päivää.

Ihmisillä sperma on lentänyt ja synnitkin tehty tavallisen usein.

En usko että uskonnollisilla johtajan paikat itselleen ottaneilla on minkäänlaista oikeutta tehdä itsenäisiä ratkaisuja toisen ja kolmannen persoonan parisuhteeseen soveltuvuudesta.
      Laissa on säädetty palkkapapeille ja tuomareille oikeus vihkiä avioliittoon, -ei tehdä itsenäisiä autoritaarisia ratkaisuja ihmisten parisuhdeasioista.>> Kaksi olevaista eri sukupuolta soveltuu rakkaudessa vallan mainiosti parisuhteeseen, vaikka sperma olisi lentänyt aikaisemmassakin ajassa.

Ihmiset solmivat parisuhteitaan maailman synnissä ja hengellisessä pyhyydessä. -Molemmissa missioissa varjedag jokapäivä mikro- ja makro- tasoilla taivaan kannen alla.

>> En itse pidä autoritaarisia johtajia päättämässä minun omantuntoni asioista.
      Ei laillista puuhaa toimia sellaisilla asioilla.
      Olen erossa ryhmistä himassa eläkepäivilläni harrastuksieni parissa.

• Lisäys;

- Ehkä Sinunkin on hyvä suunnata katseesi omiin haarojen väleihin, eikä miettiä päivät pitkät jonkun toisen persoonan haarojen välejä.

Adventtikirkossa on 28- kohdassa esitelty organisaation arvot.
        Käskytyksiä ei ole tehty. On ajateltu että ihmiset itse uskossa Herrassa tekevät omat jokapäiväiset arki- ja pyhäpäiviensä ratkaisut yhdessä Jumalan kanssa omilla aivoillaan- -ollaksensa uskossa Herran yhteydessä. _Ei siinä voi toiset persoonat käskyttää._

• Jarinhotelli4 kirjoitti:

Lisäys;

- Ehkä Sinunkin on hyvä suunnata katseesi omiin haarojen väleihin, eikä miettiä päivät pitkät jonkun toisen persoonan haarojen välejä.

Adventtikirkossa on 28- kohdassa esitelty organisaation arvot.
        Käskytyksiä ei ole tehty. On ajateltu että ihmiset itse uskossa Herrassa tekevät omat jokapäiväiset arki- ja pyhäpäiviensä ratkaisut yhdessä Jumalan kanssa omilla aivoillaan- -ollaksensa uskossa Herran yhteydessä. _Ei siinä voi toiset persoonat käskyttää._

Adventtikirkon uskonpiirteiden on tarkoitus kattaa kaikki elämän osa-alueet. Ne löytyvät Raamatusta, Jumalan sanasta. Se on teos, joka piirtää eteemme kiehtovan kuvan Jumalasta. Kutsumme sinut tutustumaan Häneen sekä kokemaan ja tuntemaan Hänet, joka haluaa parastasi;

Täällä Adventtikirkon organisaatio-arvot;
        https://www.adventist.fi/uskon-piirteet

Voit sieltä lukea itse.

Vietän itse oman uskomattomuuteni tai/ja uskoni eläkepäivilläni himassa erossa uskonnon ryhmistä ja jäsenyyksistä.

Keskustelen ja kommentoin -en suorita.

• Jarinhotelli4 kirjoitti:

Adventtikirkon uskonpiirteiden on tarkoitus kattaa kaikki elämän osa-alueet. Ne löytyvät Raamatusta, Jumalan sanasta. Se on teos, joka piirtää eteemme kiehtovan kuvan Jumalasta. Kutsumme sinut tutustumaan Häneen sekä kokemaan ja tuntemaan Hänet, joka haluaa parastasi;

Täällä Adventtikirkon organisaatio-arvot;
        https://www.adventist.fi/uskon-piirteet

Voit sieltä lukea itse.

Vietän itse oman uskomattomuuteni tai/ja uskoni eläkepäivilläni himassa erossa uskonnon ryhmistä ja jäsenyyksistä.

Keskustelen ja kommentoin -en suorita.

Teksti; "Adventtikirkon uskonpiirteiden on tarkoitus kattaa kaikki elämän osa-alueet. Ne löytyvät Raamatusta, Jumalan sanasta. Se on teos, joka piirtää eteemme kiehtovan kuvan Jumalasta. Kutsumme sinut tutustumaan Häneen sekä kokemaan ja tuntemaan Hänet, joka haluaa parastasi"
        on/oli www.adventist.fi etusivulta.

Sinne kipin kapin, ei tänne-.

• Adviss

Jarille ihan sama kysymys kuin nimimerkki "Steyr"ille.

Annapa sinäkin edes yksi raamatunpaikka, jossa joku sanoo sapattia luomisen merkiksi. Jumala itse sanoo, että muista pyhittää sapatti sen kunniaksi, että minä lepäsin työstäni. Sapattihan tarkoittaa suomeksi "lakata työstä". Eli sen kunniaksi, että minä en luonut seitsemäntenä päivänä. Kun Jumala käski viettää sapattia sen kunniaksi, että hän ei enää luonut niin mistä sinä saat sille merkityksen, että Jumala olisi käskenyt viettää sapattia sen kunniaksi, että hän loi? Tämä ei viittaa vähääkään siihen, että sapatti olisi luomisen merkki. Sen sijaan Jumala itse sanoo että sapatti on paitsi sen merkki, että hän pyhitti israeilaiset, se on myös liiton merkki.

2. Mooseksen kirja 31:13-17
        ”Puhu israelilaisille näin: Totisesti, pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, polvesta polveen, jotta tietäisitte, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät. Pitäkää siis minun sapattini, sillä se on teille pyhä. Sen häpäisijä on surmattava; jokainen, joka tekee työtä sinä päivänä, poistettakoon kansansa keskuudesta. Kuutena päivänä tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, Herralle pyhitetty levon päivä. Jokainen, joka tekee työtä sapatinpäivänä, on surmattava. Israelilaisten tulee siis sukupolvesta sukupolveen pitää sapatti, niin että he viettävät sitä ikuisen LIITON MERKKINÄ. Se on ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä, sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, MUTTA seitsemäntenä päivänä hän LOPETTI TYÖN JA LEPÄSI.”

Se on ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä, sillä VAIKKA kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan niin tuo MUTTA sana selittää, mistä on todella kyse. Merkki annettiin siksi, että Jumala lopetti työn ja lepäsi.

Jos et suomea ymmärrä, niin tässä asia vielä selkeämmin:

1. Mooseksen kirja 2:1-3
        Niin tulivat valmiiksi taivaat ja maa ja kaikki, mitä niissä on. Seitsemäntenä päivänä Jumala sai valmiiksi tekemänsä työn, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään, jota oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, KOSKA SILLOIN HÄN LEPÄSI KAIKESTA LUOMISTYÖSTÄÄN.

Raamattua pitää lukea niin kuin siihen on kirjoitetu eikä antaa asioille itselleen parhaiten sopivia omia merkityksiä.

• Adviss kirjoitti:

Annapa sinäkin edes yksi raamatunpaikka, jossa joku sanoo sapattia luomisen merkiksi. Jumala itse sanoo, että muista pyhittää sapatti sen kunniaksi, että minä lepäsin työstäni. Sapattihan tarkoittaa suomeksi "lakata työstä". Eli sen kunniaksi, että minä en luonut seitsemäntenä päivänä. Kun Jumala käski viettää sapattia sen kunniaksi, että hän ei enää luonut niin mistä sinä saat sille merkityksen, että Jumala olisi käskenyt viettää sapattia sen kunniaksi, että hän loi? Tämä ei viittaa vähääkään siihen, että sapatti olisi luomisen merkki. Sen sijaan Jumala itse sanoo että sapatti on paitsi sen merkki, että hän pyhitti israeilaiset, se on myös liiton merkki.

”Puhu israelilaisille näin: Totisesti, pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, polvesta polveen, jotta tietäisitte, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät. Pitäkää siis minun sapattini, sillä se on teille pyhä. Sen häpäisijä on surmattava; jokainen, joka tekee työtä sinä päivänä, poistettakoon kansansa keskuudesta. Kuutena päivänä tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, Herralle pyhitetty levon päivä. Jokainen, joka tekee työtä sapatinpäivänä, on surmattava. Israelilaisten tulee siis sukupolvesta sukupolveen pitää sapatti, niin että he viettävät sitä ikuisen LIITON MERKKINÄ. Se on ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä, sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, MUTTA seitsemäntenä päivänä hän LOPETTI TYÖN JA LEPÄSI.”

Se on ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä, sillä VAIKKA kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan niin tuo MUTTA sana selittää, mistä on todella kyse. Merkki annettiin siksi, että Jumala lopetti työn ja lepäsi.

Niin tulivat valmiiksi taivaat ja maa ja kaikki, mitä niissä on. Seitsemäntenä päivänä Jumala sai valmiiksi tekemänsä työn, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään, jota oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, KOSKA SILLOIN HÄN LEPÄSI KAIKESTA LUOMISTYÖSTÄÄN.

Raamattua pitää lukea niin kuin siihen on kirjoitetu eikä antaa asioille itselleen parhaiten sopivia omia merkityksiä.

Suosittelen (luonnollisens henkilönä, en teologisen tiedekunnan ihmisenä, enkä kirkon palkkalaisena) ettei takerru yhden henkilön tilannekohtaiseen terminologiaan.

Ellen White ei ole tilannekohtaista terminologiaansa missä hän itse käyttää omaa henkilökohtaista ilmaisua, -ei hän ole varmastikaan tarkoittanut, että hänen sanansa olisi kirjaimellinen joku ehto, jossakin asiassa ?!
        White rakasti Jeesusta Kristusta -Jumalaa enemmän kuin mitään muuta, enemmän kuin omaa ukkoaankin, - hänen ylistävät sanansa ei ole yhdenkään valtakunnan kansalaisen uskon ehto kirjaimellisesti ottaa hänen henk koht tilannekohtaista terminologiaa.
        Tarkoitan että synonyymeja saa keksiä itse niin paljon kuin jaksaa; 1 Mos 2:1-4 kuvaamaan, lue Raamatun jakeet ko, ja usko ja ymmärrä se.

White ei ole kirjoittanut Adventtikirkon teologiaa ainuttakaan riviä.

Kaikki lukuisat miljoonat "adventistit" vuosikymmenien varsilla ovat käyttäneet elämänsä päivinä jokainen erilaisen tiedon varassa Raamatun ohjetta 1 Tess 5:19-23 arvostelemaan kirjoituksia ko.

Saa sapattia käsittää luomisen muiston merkkinä aivan vapaasti toki!
        Kyllä se 7-päivään yhdistyy tuo sama 7:s päivä jos luomisesta lähtien.
        Suomessa on 1.1.1973 lukien muutos tullut viikkojärjestykseen, että viikon 1:sestä päivästä tuli 7:s päivä.
        Tuhansia vuosia ajan loppuun asti on alkuperäisen päivän viettäjiä, joilla ei ole mitään tekemistä muutoksien kanssa -ajan loppuun asti.

Ei kaikkea voi kirjoittaa tikkukirjaimilla. Pitää päätellä uskossa Jumalan kanssa varjedag jokapäivä ja sillei sitten päivästä toiseen.

• Adviss

Minä en sanonut sanaakaan Whitestä. White on täysin toisarvoinen asia Raamatun kannalta. Sen me tiedämme molemmat. Whiteä ei kannata edes mainita jos todella haluaa kertoa asiat juuri niin kuin Raamattu ne esittää.

Adventisteillekin on tyypillistä esitellä kaikenlaisia tulkintoja Raamatusta. Antaa merkityksiä, synonyymejä ja symbolisia tulkintoja Raamatusta. Minä kuitenkin luen Raamattua niin kuin sinne on kirjoitettu ja eksegeettisesti, pois lukien apokalyptiset kirjat. Minä en anna mitään omia selityksiä. Ei pitäisi myöskään kenenkään muunkaan antaa.

• Adviss kirjoitti:

Minä en sanonut sanaakaan Whitestä. White on täysin toisarvoinen asia Raamatun kannalta. Sen me tiedämme molemmat. Whiteä ei kannata edes mainita jos todella haluaa kertoa asiat juuri niin kuin Raamattu ne esittää.

Adventisteillekin on tyypillistä esitellä kaikenlaisia tulkintoja Raamatusta. Antaa merkityksiä, synonyymejä ja symbolisia tulkintoja Raamatusta. Minä kuitenkin luen Raamattua niin kuin sinne on kirjoitettu ja eksegeettisesti, pois lukien apokalyptiset kirjat. Minä en anna mitään omia selityksiä. Ei pitäisi myöskään kenenkään muunkaan antaa.

Olevaisilla on erilaisia tavoitteita, arvoja, ja vaatimuksia.

Niitä sitten jokainen hisssunkissun.

• Steyr
        Adviss kirjoitti:

Miksi Sinä 'adviss' kysyt jostain Raamatun sanan kohdasta, mutta vastaat kuitenkin itse omaan kysymykseesi Raamattua siteeraten?

Noin loogisesti ajatellen, ethän sinä voi alkaa vastaamaan meidän puolestamme omiin kysymyksiisi, jos kerran esität kysymyksesi Jarille ja minulle.

Koetas nyt saada jotain rotia asioihin.

• pyhpyh2374923784
        Adviss kirjoitti:

Höpöhöpö. Luet Raamattua tasan omien mielipiteittesi läpi.

• syvällä-sapatissa

Kaikki adventistit eivät kelpaa avioliittoon ja heillä on omat yksillölliset purkautumiskeinot.

Onko teitä paljon?

Mikään muu kirkko SDA-organisaation ulkopuolella ei pidä sapattia luomisen muistomerkkinä.
        Olette harhaoppisia sapatinpalvojia ja jopa ilmestyskirjastakin olette löytäneet sapattikäskyn.

• sapattimaksaamaltaita

Te olette tehneet sapatista Jumalankuvan minkä Herra kieltää.
        Onko teillä harhaoppisilla jopa maksullinen sapatti?

• Adviss
        Steyr kirjoitti:

Miksi Sinä 'adviss' kysyt jostain Raamatun sanan kohdasta, mutta vastaat kuitenkin itse omaan kysymykseesi Raamattua siteeraten?

Noin loogisesti ajatellen, ethän sinä voi alkaa vastaamaan meidän puolestamme omiin kysymyksiisi, jos kerran esität kysymyksesi Jarille ja minulle.

Koetas nyt saada jotain rotia asioihin.

Tottakai voi kysyä. Minulla on tapana kysyä asioista esittäen oma ajatukseni niistä keskustelun pohjaksi. Sitä kutsutaan argumentoinniksi. Kuuluu ihan normaaliin keskustelutekniikkaan.

Jätätkö vastaamatta, koska et halua vastata vai eikö sinulta löydy vastausta?

• Adviss
        pyhpyh2374923784 kirjoitti:

Höpöhöpö. Luet Raamattua tasan omien mielipiteittesi läpi.

Teitä adventisteja on kahdenlaisia. Niitä, jotka lukevat kirkon tekemän raamatuntutkistelun ja yhtyvät sen ajatuksiin lähes tulkoon kritiikittä ja käyttämättä omia aivojaan sen isommin. Tämän tyyppiset aventistit kuvittelevat Pyhän hengen ohjaavannheidän raamatuntutkisteluan vaikka sitä todellisuudessa ohjaa pääkonfeenssin alaiset työntekijöt, jotka eivät saa poiketa Advettikirkon ennalta määräämästä opetuksesta. Ei vaikka Pyhä henki opettaisi heitä kädestä pitäen henkilökohtaisesti.

Sitten on niitä, jotka tutkivat Raamattua ilman kirkon omia raamatuntutkisteluja ja ovat avoimia Pyhän hengen henkilökohtaiselle opetukselle. Kai niitä väliin putoajiakin löytyy, jotka harrastavat vähän molempia.

Kumpaan ryhmään pyhpyhnumerosarja sinä kuulut? Minä kuuluin alussa tuohon ensin mainittuun, sitten tuohon jälkimmäiseen. Nykyään Pyhä henki opettaa minua ilman, että annan itseni tai entisen kirkkoni Pyhää henkeä ohjata tai pakottaa.

• syvällä-sapatissa kirjoitti:

Onko teitä paljon?

Mikään muu kirkko SDA-organisaation ulkopuolella ei pidä sapattia luomisen muistomerkkinä.
        Olette harhaoppisia sapatinpalvojia ja jopa ilmestyskirjastakin olette löytäneet sapattikäskyn.

Masturbointi-tiheys-mittareita ei ole vielä asennettu jäsenien vuoteiden alle.

• Steyr
        Adviss kirjoitti:

Tottakai voi kysyä. Minulla on tapana kysyä asioista esittäen oma ajatukseni niistä keskustelun pohjaksi. Sitä kutsutaan argumentoinniksi. Kuuluu ihan normaaliin keskustelutekniikkaan.

Jätätkö vastaamatta, koska et halua vastata vai eikö sinulta löydy vastausta?

Vastaus löytyy, mutta ei meidän, Jarin ja minun, tarvitse enää vastata kysymyksiisi, joihin sinä vastasi jo itse.

• Steyr kirjoitti:

Vastaus löytyy, mutta ei meidän, Jarin ja minun, tarvitse enää vastata kysymyksiisi, joihin sinä vastasi jo itse.

Ei pidä mennä liikaa ihmisten haarojen väleihin.

• Adviss
        Steyr kirjoitti:

Tulkitsenko siis oikein että sanot tuossa että vastasin jo puolestasi? Eli olet samaa mieltä kanssani.

Niin...silloin ei ole tarvetta keskusteluun.

• pyhpyh2374982374

Aloittajan valheet eivät hetkauta.

• pölvästilahkolaisille

Hyvin on adventistipapit ja esimiehet hetkauttaneet neitsytjaria ja pyhpyhiä adventismin suossa olevia.
        Adventimi aiheuttaa aikamoista sekopäisyyttä joka ilmenee monella tavalla.

Mitä mieltä "täyspäiset" adventistit ovat?

• pyhpyh32479283478923
        pölvästilahkolaisille kirjoitti:

Hyvin on adventistipapit ja esimiehet hetkauttaneet neitsytjaria ja pyhpyhiä adventismin suossa olevia.
        Adventimi aiheuttaa aikamoista sekopäisyyttä joka ilmenee monella tavalla.

Mitä mieltä "täyspäiset" adventistit ovat?

Valheesi ei hetkauta, koska olet tämän maailman ruhtinaan puolella.

• papinsapattihetkautus

Adventismi on aivopesua sapatilla, sapattihenkseleillä paukuttelulla ja kehumalla omavahurskaisesti adventististista "sapattipyhyyttä".

Miksi sinulle adventisti merkitsee sapatti henkilökohtaisesti muuta kuin rahanmenoa?

Etkö osaa levätä lauantaina ilman Adventtikirkkoa?

• miksi.ovet.ei.aukene

Eritoten osaan. Mutta, voin kysyä, mihin Suomessa voi sapattina mennä Jumalanpalvelukseen. Oletteko kokeilleet kirkkojen ovia?
        Sehän suuresti avaa ymmärrystä!
        Raamatun mukaan on lupa kirkoissa viettää Jumalan erottamaa ja Pyhittämää lepopäivää. Voitte siten viestiä matkalaisille, että missä on ne raamatulliset kirkot.

Minä kyllä tiedän, mutta tiedättekö te!?

• kirjoitukset.sanovat

1Mo 2:1-3 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
        Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.

Ja Jumalan kansalle on ohjeita, sekä neuvoja.
        -sentähden- tuli siunaus ja mihin se tuli! Muistatko sinä sitä?
        2Mo 20:8,11 Muista pyhittää lepopäivä. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; -> sentähden<<- Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        2Mo 23:12-13 Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä muukalainen saisivat virkistyä. Kaikkea, mitä minä olen sanonut teille, -> noudattakaa. <-- Vierasten jumalien nimiä älkää mainitko, älköön niitä kuuluko teidän huuliltanne. Voi, voi, kun ne vieraat jumalat sekottavat itse Sanan ja moni eksyy. Ja eksymyksen sanat ovat eksyneiden huulilla.
        Eli eri kansojen jumalat sotkee itse sanan.

Lepopäivä on todistus Luojasta. Perinneoppi tekee taas tyhjäksi Sanan.

Jer 10:10-12 Mutta Herra on totinen Jumala; hän on elävä Jumala ja iankaikkinen kuningas. Hänen vihastansa vapisee maa, ja kansat eivät kestä hänen suuttumustansa. Sanokaa heille näin: --->Jumalat, jotka eivät ole tehneet taivasta eikä maata, ne katoavat maan päältä ja taivaan alta. Hän on tehnyt maan voimallansa, vahvistanut maanpiirin viisaudellansa ja levittänyt taivaat taidollansa.

Mutta suomalaisten omankansan muotojumala ei anna kunniaa Luoja Jumalalle.

Psa 96:5-7 Sillä kaikki kansojen jumalat ovat epäjumalia, mutta Herra on tehnyt taivaat.
        Herraus ja kunnia on hänen kasvojensa edessä, kiitos ja ylistys hänen pyhäkössänsä.
        Antakaa Herralle, te kansojen sukukunnat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys.

Älkää kuunnelko epäjumalien alttarien valhetta, joka ei anna kunniaa Luoja Jumalalle.
        He eivät kumarra Luojaa, eivätkä siksi kumarra Luojaa, ja sapatti on heille perinneopin takia hukassa.

• pyhpyh2394729834789

Saatanalliset värssysi kohtaat tuomiopäivänä. Silloin joudut tekemään niistä tilin Jumalalle.

• AdvarienSapattiruoskaa

Sapatin jumalointi voidaan pistää adventistien omavanhurskauden piikkiin.

Vain adventistit eivät muut osaavat käyttää sapattia ruoskana.
        Kristinuskoon ei kuulu viikonpäivillä hurskastelut.
        Adventistit ovat monessa asiassa harhassa.

• SapattiöyhötysUskonto

Lopettakaa adventistit rikkomasta 10 käskyä, 28 opinkohtaanne ja sapattilakia.
      Niin olisitte uskottavampia ettekä ulkokultaisia sapattiöyhöttäjiä.

Adventistit eivät osaa ja pysty muuhun kuin sapatillansa öyhöttämiseen.
      Tätä eivät tee SPAUP ja 7. pv. baptistitkaan.

SDA ON SAPATTIÖYHÖTYS USKONNOLLINEN kallis HARRASTUS.

• öyhötä.entä.ite

Eihän me rikota, mutta rikotko sinä? Eli älä sinä öyhötä siinä. Luuletko sinä, että Pyhä Henki, joka on voimana matkalla, niin Hän meissä rikkoisi Jumalan tahtoa?
        Kummaa selittelyä. Taidat vain puhua itsestäsi
        Katsotaan asiaa sitten Herran edessä, ajallaan.

• Aivopestyilleöyhöttäjlle

Jumala ei luonut sapattia vaan ihmisen omaksi kuvakseen. Jumala siunasi avioliiton.

Uskokaa jo aivopestyt että sapatti ei ole mikään tuomion sapattiruoska ja sunnuntai pedonmerkki .

Jumalaako se koroittaa vai adven-vitsejä teidän sapattiöyhötyksenne?

• Jo_se_on_kans

Opettele kirjoittamaan korottaa oikein!

• Jo_se_on_kans kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan korottaa oikein!

Sukupolvikysymys. Yli yhdeksänkymppisille sallittakoon muoto koroittaa.

• mietihänvastaustasi

Mistä johtuu että kaikki adventistit eivät pelastu?

• sapattikerhomaksu

Adventtikirkon organisaatiolle maksetaan kymmenyksiä 3 010 372,26 € vuodessa.
      Jäseniä sapattikerhossa on 4778.

Vuodessa sapattiharrastus maksaa 630 €.

Viikkoja on 52 vuodessa joten sapatinvietto maksaa vain 12€/sapatti.

• Steyr

Miksi aloituksesi otsakkeena on avioliittoon kelpaamattomat, vaikka aloituksessasi käsittelet luomistyön merkkien selityksiä?

Avioon kelpaamattomuudesta vastaavasti et mainitse Raamatun Kirjoitusten perusteita miltään osin, vaan herjaat adventisteja asiassa.

• stern

Miksi kaikki adventistit eivät ole naimisissa vaikka Jumala antoi käskyn lisääntyä ja avioliiton?
        Jumala ei luonut sapattia vaan miehen ja naisen.

Hullua väittää ettei adventistien piirissä ei olisi avioliittoon kelpaamattomia.

Kyllä Jumala siunaa avioliittoja.

• << Kumosiko Jeesus avoliiton?>>

Jeesus ei kumonnut mitään vaan täytti kaikki kirjoitukset.

Aloittajalle: Tee parannus, sillä Jeesus tulee pian takaisin. Ilman Jeesusta kukaan ei voi pelastua.

• Jeesus kumosi Vanhan Liiton sääntöjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe