Totuuden olemus

On sanottu, että elämme totuuden jälkeistä aikaa. Keskeinen syy siihen on, että enää ei haluta pitää kiinni totuudesta, joka sisältyy Herran Jeesuksen sanoihin: "Minä olen totuus"

8

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä on totuus
      Niin minut tuomitaan kuinka minä tuomitsen

      • Tarkkaan ottaen on vain yksi 'minä', joka on totuus. Muiden minuus on aina jossain suhteessa vähemmän totuudellinen kuin hän.


    • CaptSparrow

      Välinpitämättömyydellä ei ole muistoja, ja elämänlankaa.

    • kirjoituksia

      Jes. 59

      14. Näin oikeus on työnnetty syrjään ja vanhurskaus on jäänyt kauas, näin totuus poljetaan tomuun torilla eikä rehellisyydelle ole täällä sijaa. 15. Totuus on kaikonnut kauas. Joka varoo tekemästä pahaa, joutuu itse ryöstäjän uhriksi.

      Kaiken tämän Herra näki, ja se oli hänen silmissään paha: maassa ei vallinnut oikeus. 16. Hän näki, ettei siellä ollut ketään, joka olisi puuttunut asiaan, ja hän ihmetteli sitä. Niin hän päätti ryhtyä siihen itse, omin käsin, ja oikeus oli hänen tukenaan.

      17. Vanhurskauden hän puki haarniskaksi ylleen, pelastuksen kypärän hän pani päähänsä, hän pukeutui koston vaatteisiin, kuin viittaan hän verhoutui kiivauteensa. 18. Hän maksaa kaikille heidän tekojensa mukaan, vihastuu vastustajilleen, kostaa vihollisilleen ja kostaa myös kaukaisille rannoille, 19. niin että lännen äärillä pelätään Herran nimeä ja auringon nousun puolella hänen kunniansa kirkkautta.

      Se, mikä tulee, tulee kuin patonsa murtanut virta, jonka Herran tuuli on ajanut liikkeelle. 20. Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra.

    • Kun on vain se yksi mikä on totuus, muita ei ole joten miksi puhut muiden minuudesta, etkö silloin sinä ole se joka LUO muiden minuuden Sinä luot muut mielessäsi ja mahdollisesti näet muut erillisenä vaikka muita ei ole.

      Rakkaudella :) Hengen tasolla on yksi joka on rakkaus meissä kaikissa sama. Jumala on Rakkaus, tässä materian tasolla meitä on jokunen miljardi. Rakkaus eli MINÄ on kuolematon ajatus Luojan mielessä.

      Jos on ongelma se on minulla minun mielessäni :) Siinäkin olen yksin vain minä, kunnes hyväksyn pelastukseni eli aina olen kumppani Rakkaudelle

      • Lainaus: "Kun on vain se yksi mikä on totuus, muita ei ole joten miksi puhut muiden minuudesta,"

        Eikö viestisi ole todiste siitä, että sinä ja minä olemme erilliset? Vaikka elän Jeesuksen uskossa, en elä illuusioissa tai abstraktioissa.

        Jeesus tiedosti erillisyytensä:
        "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä?" Matt 17:17


      • EJKR kirjoitti:

        Lainaus: "Kun on vain se yksi mikä on totuus, muita ei ole joten miksi puhut muiden minuudesta,"

        Eikö viestisi ole todiste siitä, että sinä ja minä olemme erilliset? Vaikka elän Jeesuksen uskossa, en elä illuusioissa tai abstraktioissa.

        Jeesus tiedosti erillisyytensä:
        "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä?" Matt 17:17

        Toki juuri näin🤗 . Hengen Luojan tasolla - kaikenkattavassaa rakkaudessa olmme yhtä.
        Aivan kuten vesipisarat valtameressä, jokainen lopulta permmäisltä olemukseltaan samaa 😊😊


    • Totuus ja tieto eivät ole yksi ja sama asia.
      Monet tietävät, että Raamatussa kerrotaan Jeesus nimisestä miehestä. Silti harvempi on tullut ajatelleeksi, mitä tämä Jeesus tarkoittaa, kun hän sanoo olevansa totuus. Kyse on elämisen tavasta, totuudellisuudesta niin itsen, toisten kuin Jumalankin suhteen. Tästä voi vakuuttua tarkkailemalla hänen toimintatapojaan. Niiden tarkastelu on oikeastaan ainoa tapa selvittää, mitä hän tarkoittaa sanoillaan. Samalla voi käydä niin, että Raamatusta löytyvä tieto Jeesuksesta paljastaa lukijalle totuuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe