Auttakaa minua

Elämäntuhlaaja

Olen kohta 20-vuotias mies ja olen pilannut elämäni ja mielenterveyteni. Aloitetaan siitä kun olin 13-vuotias eli 7-luokalla. Alkoi kiinnostaa pilvenpoltto ja alkoholi. 4.5 vuotta meni ryypäten ja hiisaten,kunnes piti kokeilla ekstaasi johon jäin koukkuun saman tien ja opintolaina meni tähän kokonaan. Samalla jäin koukkuun bentsoihin ja kokeilin amfetamiinin, metyylifenidaattin sekä buprenorfiinin. Nyt olen puoli vuotta ollut amfetamiini koukussa, tämä on aine jota vihasin kun kokeilin sitä. Joka päivä käytän IV:nä. En muista mitään viimeisestä kahdesta vuodesta olen höylännyt kaiken mistä saa luottoa, lentänyt koulusta ulos jne. Vanhempani eivät tiedä tästä mitään. Haluaisin neuvoa voiko tästä parantua, käydä jonkun tutkinnon ja päästä töihin vai pitääkö henki riistää itseltään...

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä henkeäs riistä, oot niin nuori vielä. Aina täytyy olla edes hitunen toivoa, onhan nykyään päihdekuntoutuksia, sekä apua saatavilla mikäli sitä on valmis hakemaan ja ottamaan vastaan.

On kouluja, kurssejakin nykyään tarjolla vaikka mitä ja missä muodossa, näin ainakin itse ajattelen. Suomessa kuitenkin on asioita, mitkä ovat hyvin mun mielestä koulutus ja sen taso on yks sellanen asia.

• She01

Ehottomasti voi päästä vielä yli, kunhan vain jaksat yrittää ja taistella kohti tavoitetta. Aina ei ees tarvihe ulkopuolista apua, vaikka se toki vois olla helpompaa, vaan puhtaalla sinnikkyydelläkin pääsee pitkälle. Kiirastuli kasvattaa persoonaa, ja voihan sitä sitten ajatella ylpeydellä jos ylitse pääse. Se että ite huomaa asian ja haluaa muuttua, on ensimmäinen ja tärkein askel kohti parempaa.

Mullakin on paljo saman läpikäyneitä ystäviä, ja se tuki tuttavapiiristä on ollu ehkä se tärkein heille. Sillo ku tekis mieli palata aineisii, pitäs olla se joku joka pakottaa tekehe jotai muuta. Kaikille se vierotushoito ei vain toimi, ja siks koetan tätä puolta avata.

• She01

Ja siis vaikka sulla nykynen ystäväpiiri ois täyttä p*skaa, kyllä sins jostain joku löytyy. En siis itse ole ikinä niissä piireissä käynyt, tai oo tuntenu näitä huumeisii sekottuneita kavereita ku parilta lauseelta yläasteelta, ja silti huolestun ja päätin auttaa hinnall millä hyvänsä, koska olin vakuuttunu ett ne itessään on hyviä tyyppejä.

• Holokausti666

Kiitos kaikista tukea antavista vastauksista mutta mietin vielä miten suhtaudun siihen että olen monta tonnia velkaa?

• She01

Vanhemmat tai sitte jokin virallinen pankin laina?

• Sykoloki

Hmm... En nyt tiedä että auttaako tai lohduttaako tämä ajatus mitään, mutta sanoit että vanhempasi eivät tiedä tästä mitään. Tämä kuulostaa siltä että ei se tilanne nyt hirveän paha ole, sulla ei ilmeisesti ole ainakaan ollut mitään pidempiä ehdottomia tuomioita.

Vaikka luottotiedot ovat menneet niin jos sulla ei ole vakavampia rikoksia tilillä niin eihän "peliä" missään tapauksessa ole vielä menetetty. Koulutuksenkin suhteen moni opiskelee vielä 40-kymmpisenäkin uuden ammatin joten se ei ole mikään ongelma.

Ensimmäinen asia mitä sinun pitäisi tehdä on päästä irti noista aineista. Tiedän että tämä on helppo sanoa, varsinkin itse kun en ole koskaan viinaa väkevämpää ottanut/käyttänyt.

NYT HETI ENSI VIIKOLLA HAET AMMATTIAPUA ja sovitaanko että kirjoitat tähän ketjuun kerran viikossa kuulumisia, varmasti joku jotain vastaa ja TSEMPPAA SUA!

Kaikki lähtee viimekädessä ihmisestä itsestä, joten LUPAATKO OTTAA ITSEÄSI NISKASTA KIINNI TÄMÄN ASIAN SUHTEEN? Kirjoita vastauksesi tänne julkisesti - Kyllä tai Ei.

• addikti
    • Johanneskalastaja

Kokeile Jeesusta, Hän haluaa antaa tulevaisuuden ja toivon. Hän rakastaa jokaista ja haluaa korjata sen minkä synti ja sielunvihollinen on särkenyt.

”Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon” (Jer. 29:11).

Tässä paljon siteeratussa raamatunkohdassa on hyvin syvä sanoma epätoivoisille ja rikki menneille ihmisille . Me emme saa välttämättä takaisin sitä mitä menetimme mutta Jumala voi siunata meidän tulevaisuutemme. Hän haluaa antaa tulevaisuuden ja toivon juuri niille, jotka ovat ne syvimmin menettäneet.

• kaikestaselvii

Muista se että jos otat jotain aineita, niin ett voi selvitä koska olet silloin pöllyssä etkä ajattele normaalisti..... silloin olet jo luovuttanut ja olet siirtänyt parantumistasi vaan eteenpäin (huomenna lopetan) Aina siis löytyy joku syy jatkamiseen, MUTTA jos ett ota niin silloin toimit järkevästi ja pystyt siihen, koska silloin aivosi voi toimia fiksusti ja haluat parantua.

Jos ett tätä hiffaa, niin silloin olet vielä pöllyissä ja se pöllyissä olo jatkuu sitten niin pitkään ku olla ja voi, siis jos jatkat samaa vanhaa rataa, niiin katsotaan asiaa sitten joskus vuonna 2022, jos olet vielä hengissä silloin, mutta varmasti olet hengissä jos lopetat sen kaman käytön NYT !

• Katkolle , siellä sosiaalityöntekijän kanssa etsitte uuden paikkakunnan jonne lähdet opiskelemaan ja lähdet rakentamaan uutta.
      Tukea ja apua löytyy aina jos on valmis ottamaan sitä vastaan ja puhuu totta eikä valehtele/panttaa asioita.

• Tai vuokraat mökin jostain korvesta ja pysyttelet siellä kunnes olet sinut itsesi kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      547
      1787
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      676
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      628
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe