- Kun on ruuhka-aika, on aivan sama millä autolla haet porukkaa tolpalta. Kaikki kelpaa.
- 2-3 asiakasta sadasta ei pidä yksityistä taksia yhtä luotettavana kuin välityskeskuksen väreissä kulkevaa.
- Hinnan sopiminen ei ole ongelma.
- Paikallistuntemus on tärkeää, mutta hyvä ja nopea navi on kullanarvoinen.
- Yksityisen taksin hinta yllättää asiakkaan poikkeuksetta myönteisesti. Taksit joissa on taksamittari veloittavat joka kilometristä ja hidas-ajosta. Käyttämällä yksityistä taksia, säästää rahaa. (Uber poikkeus joissain tilanteissa)
- Yksityisestä taksista koetaan saatavan parempaa palvelua kuin välityskeskuksen takseista.
Tuota viimeistä mietin, että mihin tämä liittyy, niin luulen, että yksityisen taksin on vain yritettävä olla enemmän läsnäoleva asiakkaalle ja lunastettava palvelukokemus. Välityskeskuksen rengeistä iso osa tekee asiaan pakon edessä, kun muuta ei oikein ole.
Pystytaksarin huomiot sadan keikan perusteella.
32
<50
Vastaukset
- Läskiniska49
Olen tehnyt saman huomion.heinäkuusta lähtien kanta-asiakaskuntani on lisääntynyt ihan mielettömästi.käyntikorttini pyytävät suurin osa uusista asiakkaista. Syy on tietenkin nykytilanteessa. Olenhan syntyperäinen suomalainen luotettava uusi taksiyrittäjä entinen renki. ajelen enimmäkseen Helsingissä tottakai viikonloput. Lisäksi lentokenttäkyydit ennakkotilauksena.hinnat on se sama minkä kopioin heinäkuussa isoilta yhtiöiltä. Heidän hintansa on nyt muuttuneet minun ei.
- joopelista
Ajan perinteistä. Melko todenpeäräinen kirjoitus ainakin hintaan ja palveluun liittyen. Ainoa vaan, että ette saa noutoja tilauskeskuksen kautta. Niistä tehdään kanta-asiakkaat.
- EntinenSuhari
Montako päivää meni sadan keikan löytämiseen?
- KeskussukseK
Välityskeskuksen autot ajavat 600-800€ kassan 10-12 tunnissa, sinä ajat 200€....
- Alkuperäinen
6 yötä tuli oltua duunissa. Keikkoja 14-21 yössä. Keskimäärin 6h kerrallaan.
- Alkuperäinen
Eivät aja näillä lakeuksilla 600-800 eur. Enkä minä jää kahteensataan.
- Thththth
Alkuperäinen kirjoitti:
Eivät aja näillä lakeuksilla 600-800 eur. Enkä minä jää kahteensataan.
Niinhän sinä luulet. Pikkasen viikonloppuvuoroa venyttää, menee tonni poikki. Helposti. Hyvin pyörivä pirssi ajaa stadissa 180.000-200.000€/vuosi. Helposti. Missä itse ajat? Ilman tilausvälitystä kassasi on korkeintaa 200€ jos sitäkään. Fakta. Taksihelsinki ajaa keikkansa datan kautta, sinä jonotat. Kauan per keikka ja palaat tyhjänä aina takasin.
- Karva
Kaveri ajaa villinä , kassa arkisin 120-150e pv/yö. Vkl 200-300e yö. Suurin osa käteisenä eli...
lienee sitä harmaata taloutta. Rahat käteen, ei kuitteja. Millä verottaja pystyy nämä todentamaan vai pystyykö laisinkaan. Vippas till.
- Höpöhöpöjahöpö
Ei pidä käteinen paikkaansa. Yksityisissä takseissa käteisen osuus on noin 10% maksuliikenteestä. Asiakkaat ovat valveutuneita ja maksavat kortilla kuten muissakin kaupoissa yms.
- Junioryrittäjä
Näissähän on suureet erot missä ajaa tuleeko käteistä vaiko kortteja. Pks-sudulla lähes 90% yövuoron kyydistä maksetaan kortilla.
Kehyskunnissa voi ajaa taas joskus öitä jolloin vaan kolmasosa muodostuu kortti maksuista.
Landet maksaa vielä hyvin paljon käteisellä.
Jos taasen pystytaksiyrittäjä aina itse liikevaihtoa 200/10h yövuoro, niin sehän on ihan ok kun niillä on kuitenkin huomattavasti kevyempi kulurakenne. Ei se 200 kassa leveätä leipää kyllä tuo mutta leivän tuo kuitenkin.
Välityksellä oleva auto todennäköisesti ajaa 50% aina enemmän liikevaihtoa, mutta sillä onkin huomattavasti enemmän kuluja ja viivan alle jäävästä maksaa sitten myös enemmän verojakin.
Noista on turha kinastella mikä on hyvin ja mikä huonosti. Jollekin riittää palkkaa vuorostaan 70 euroa ja toiselle riittävästi on 150.
Mun muija ei alle 200 euron päiväpalkan vuoksi viitsi töihin lähtee, mutta se ei ajalekaan taksia vaan toimii ihan muulla alalla.
Verottaja kuitenkin loppupeleissä kummasti tasottelee puntteja. - ElätVaimosiPalkalla
Junioryrittäjä kirjoitti:
Näissähän on suureet erot missä ajaa tuleeko käteistä vaiko kortteja. Pks-sudulla lähes 90% yövuoron kyydistä maksetaan kortilla.
Kehyskunnissa voi ajaa taas joskus öitä jolloin vaan kolmasosa muodostuu kortti maksuista.
Landet maksaa vielä hyvin paljon käteisellä.
Jos taasen pystytaksiyrittäjä aina itse liikevaihtoa 200/10h yövuoro, niin sehän on ihan ok kun niillä on kuitenkin huomattavasti kevyempi kulurakenne. Ei se 200 kassa leveätä leipää kyllä tuo mutta leivän tuo kuitenkin.
Välityksellä oleva auto todennäköisesti ajaa 50% aina enemmän liikevaihtoa, mutta sillä onkin huomattavasti enemmän kuluja ja viivan alle jäävästä maksaa sitten myös enemmän verojakin.
Noista on turha kinastella mikä on hyvin ja mikä huonosti. Jollekin riittää palkkaa vuorostaan 70 euroa ja toiselle riittävästi on 150.
Mun muija ei alle 200 euron päiväpalkan vuoksi viitsi töihin lähtee, mutta se ei ajalekaan taksia vaan toimii ihan muulla alalla.
Verottaja kuitenkin loppupeleissä kummasti tasottelee puntteja.Hehe. Saan enemmän eläkettä, jos sinä saat 70€ päivässä palkkaa. Siivoojillekkin maksetaan enemmän palkkaa, kuin sinulle.
Enpä juuri tuoola palkalla eläisi. Sinähän oletkin evp, eli elät vaimosi palkalla... 😂 - Junioryrittäjä
En maininnut saavani 70 euroa päivässä palkkaa, mutta tiedän muutaman yrittäjän saavan luokkaa 80-90euroa päivässä bruttoa.
Itse kuulun niihin yrittäjiin jotka saa sen yli 200 euroa päivässä ja minulle se on ihan riittävä palkka jolla tulen toimeen. Ja vaikka vaimoni tienaisi 500 euroa päivässä, niin ei se minulle tuota pahaa mieltä tai synnytä itsetunto ongelmia.
Päin vastoin olen iloinen kun toisella menee mukavasti ja pysyypähän ainakin minun lompakoltani poissa.
Nauti sinä eläkkeestä oli se sitten kuinka suuri tahansa, niin olet sen varmasti ansainnut.
- Thththth
” Välityksellä oleva auto todennäköisesti ajaa 50% aina enemmän liikevaihtoa, mutta sillä onkin huomattavasti enemmän kuluja ja viivan alle jäävästä maksaa sitten myös enemmän verojakin. ”
Mitähän kuluja välityksessä olevalla autolla on >huomattavasti< enemmän? TH perii välityksestä kiinteän maksun 250€/kuukausi, onko kulu huomattava? Jokainen maksaa tuloistaan veroa progression mukaan.
Minulla oli jokin aika sitten oma privaattiautoni varalla taksissa mällin vuoksi, eikä siinä ollut dataa. Kyllä jäi tulot aivan onnettomiksi, ei saanut kahta sataa normivuorossa (12 h) kassaa. Joten älä sinä tule tänne laukomaan viisauksiasi, kun et tunnu tietävän asioista mitään.- Junioryrittäjä
Taidatpa olla niitä kaiken yksinkertaisempia yrittäjiä?
Rautalangasta väännettynä LT: ssä välitys yli 300/kk, kuntakorteista maksetaan 3% alennus. Kelakyytien alennukset sekä kk maksut.
Sitoudutaan ostamaan itselle ja kuljettajille LT:työvaatetus sekä sitoudutaan ajamaan euro 6 luokitellulla autolla jotta voi nauttia kentän tolpasta sekä mahdollisista muista välityksen tuomista eduista. Lisäksi pitää käyttää semelin mittaria jonka ylläpitokustannukset vaikkapa Mitaxin mittariin on lähes kolminkertaiset.
Yksin ajavalla pystytaksiyrittäjälle riittää se 5 vuotta vanha Octavia ja halvat Mitaxin mittarit. Ei tartte kalliita kaskoja, eikä huollattaa marmori tiskillä. Siviilikännykänkin voi laittaa jatkossa vähennyksiin. Edellä mai
Pienistä puroista syntyy lopulta suuri virta.
Helposti kiinteät kulut on pystytaksarilla ainoastaan 40% välitykseen kuuluvan taksarin kuluista.
Sitten onkin ne muuttuvat kustannukset joihin pystyy myös vaikuttamaan, jokseenkin ei niin merkittävästi.
Mutta kyllähän 5 vuotta vanhan Octavian ylläpito on huomattavasti halvempaa kuin täysvakuutetun uuden Eemelin tai Volvon ylläpito, joita monet vanhan liiton taksarin näyttävät monesti suosivan.
Itse en ole koskaan vielä ostanut uutta Eemeliä tai Volvoa ihan jo mahdollisen naapurikateuden syntymisen mahdollisuudesta ja tuskin koskaan ostankaan. Lisäksi mielestäni kumpikaan ei ole tolppa ajoon parhaita vaihtoehtoja järjettömien huolto sekä vakuutus kustannuksien johdosta.
Mutta se siitä, samaa mieltä ollaan kuitenkin kaikki että välityksessä ajava tekee selvästi enemmän liikevaihtoa ja todennäköisesti paremman tuloksenkin.
- pystäritaksari
No onpa yllättävää... kahden ekan illan keskiarvot oli 210 eur yössä, mutta kolmantena oli oppinut jo temput ja kassat ovat olleet lähellä kolmeasataa... parhaat tunnit lähes 80 euroa sisään. Käytännössä omat kuluni ovat aiempaan elämään verrattuna noin 120 euroa kuussa korkeammat kuin aiemmin. Ajamalla yhden yön, maksan kuukauden vakuutukset ja pesut. Loppu summat onkin sitten 80%:sesti katetta firmalle (Polttoaine ja alvi vähennetty)..... Toki auto kuluu tällä menolla aavistuksen nopeampaan. Aiemmin kilometrejä tuli vuodessa noin 25 000. Tän uuden lifestylen ansiosta auto kuluu 1,5 kertaista nopeutta aiempaan verrattuna.
Saan tällä harrastuksella perheelle huikeat lomat kerran vuodessa ja voin sijoittaa muutaman extrasatasen asunto-osakkeisiiin kuussa.
Mutta ehdottomasti välitykseen kannattaa liittyä jos haluaa toimia kokopäiväisesti.- Kulutili
Et veroja maksa ollenkaan? Et autoasi huolla, et osta renkaita, et pese sitä, et......?
Se tuntuu mukavalta, että jotain jäisi nyt käteen, kun ei ole veroennakoita vielä. Kunhan teet veroilmoituksen, saatat yllättyä. Saat maksettavaksesi yllättäviä maksuja jälkijunassa.
Sinänsä merkillisiä noi juttusi noista kuluistasi, ettei sinulta niitä menisi, kun muilta menee... - Selitänvielä
En puhunut kuluista enempää. Puhuin, että jää katetta 80% tuloista, joista maksan kulut. (Alvi ja diesel oli jo vähennetty) Huoltokuluni eivät ole aiempaan verrattuna yhtään enemmän per kerta. Ne tulevat vai 1,5 kertaosella nopeudella. Tuloverot maksetaan tietty siitä mitä jää kulujen jälkeen.
Omalla omistetulla autolla asiat ovat helppoja eikä kuluja voi verrata pakasta vedettyyn mersuun. - Kulutili
Selitänvielä kirjoitti:
En puhunut kuluista enempää. Puhuin, että jää katetta 80% tuloista, joista maksan kulut. (Alvi ja diesel oli jo vähennetty) Huoltokuluni eivät ole aiempaan verrattuna yhtään enemmän per kerta. Ne tulevat vai 1,5 kertaosella nopeudella. Tuloverot maksetaan tietty siitä mitä jää kulujen jälkeen.
Omalla omistetulla autolla asiat ovat helppoja eikä kuluja voi verrata pakasta vedettyyn mersuun.Jos sulle riittää yövalvomisesta 70 euroa yö palkaksi, niin mikäpäs siinä sitten.... Mitä tuolla rahalla sitten saa, on jo toinen juttu. Sinällään ihmettelen, kun mun palkatut kuskini tienaavat vähintäin tuplasti. Lasketaanpa: Kassa 500, josta jo vähennetty ALV, palkka 40% = 200€ per vuoro, vähennetään kuskin verot n 30%, palkaksi jää 1404 netto. Tämä oli esimerkki normaaliyöstä, viikonloppuisin jo kassat kasvaa, palkka sen mukana.
Jos tykkäät, että oma hommasi kannattaa, tee sitten niin. Sinun asiasihan ei mulle kuulu, tsemppiä vaan valitsemallasi tiellä. - Kulutili
Kulutili kirjoitti:
Jos sulle riittää yövalvomisesta 70 euroa yö palkaksi, niin mikäpäs siinä sitten.... Mitä tuolla rahalla sitten saa, on jo toinen juttu. Sinällään ihmettelen, kun mun palkatut kuskini tienaavat vähintäin tuplasti. Lasketaanpa: Kassa 500, josta jo vähennetty ALV, palkka 40% = 200€ per vuoro, vähennetään kuskin verot n 30%, palkaksi jää 1404 netto. Tämä oli esimerkki normaaliyöstä, viikonloppuisin jo kassat kasvaa, palkka sen mukana.
Jos tykkäät, että oma hommasi kannattaa, tee sitten niin. Sinun asiasihan ei mulle kuulu, tsemppiä vaan valitsemallasi tiellä.Painovirhe, palkaksi jää siis 140€ per vuoro....
- Näinikkään
Meitsille jää aika tarkkaan 120 käteen ja tuntiliksat on siis 20 eur molemmin puolin. Pienet kulut, kohtuu tulot.
Mutta itsestään selvää, että jos tällä pitäis elättää itsensä, niin ei se onnistu pystäriyrittäjänä ilman välitystä. Mut kaiken päälle noin tonni kuussa riittää hyvään perhelomaan ja asuntosijoittamisern muutama satanen kuussa. Oon ihan fine.
Huom! Näillä lakeuksilla ei edelleenkään normitaksarit ajele tsadin kassoja. - OletAikaVelikulta
Näinikkään kirjoitti:
Meitsille jää aika tarkkaan 120 käteen ja tuntiliksat on siis 20 eur molemmin puolin. Pienet kulut, kohtuu tulot.
Mutta itsestään selvää, että jos tällä pitäis elättää itsensä, niin ei se onnistu pystäriyrittäjänä ilman välitystä. Mut kaiken päälle noin tonni kuussa riittää hyvään perhelomaan ja asuntosijoittamisern muutama satanen kuussa. Oon ihan fine.
Huom! Näillä lakeuksilla ei edelleenkään normitaksarit ajele tsadin kassoja.Eiköhän aihe ole jo loppuun käsitelty? Sulle jää siis 120 euroa kateen 200€:n kassasta. Aika velikulta....
- mistäkeksit200
Mistä keksit 200. MInä en ole sitä ilmaissut. 2 ekaa yötä oli 210 eur kpl. Nyt pääsen lähelle 300 joka kerta ja en aja 66-7 h enempää
- LopettasitJo
mistäkeksit200 kirjoitti:
Mistä keksit 200. MInä en ole sitä ilmaissut. 2 ekaa yötä oli 210 eur kpl. Nyt pääsen lähelle 300 joka kerta ja en aja 66-7 h enempää
Meille taksihelsingin äijille 200 ja lähelle 300 on pohjatuotos. Ei sillä voi elää, kulujen jälkeen siitä ei jää juuri mitään. Yötyö ja tuollainen kassa, PYH JA PYH! Älä nyt jatka enää, ethän. Sä toimit noin ja se on ihan sun oma juttus, jooko?
- LopettasitJo
LopettasitJo kirjoitti:
Meille taksihelsingin äijille 200 ja lähelle 300 on pohjatuotos. Ei sillä voi elää, kulujen jälkeen siitä ei jää juuri mitään. Yötyö ja tuollainen kassa, PYH JA PYH! Älä nyt jatka enää, ethän. Sä toimit noin ja se on ihan sun oma juttus, jooko?
P.S. Tieskkö, että olen ajanut vähän enemmän keikkoja kuin sinä ne 100? Yli 40 vuotta, mitä lie liki miljoona keikkaa, tai ehkä enemmän, en ole tarkkaan laskenut. Vaan sinähän se olet 100 keikan jälkeen mestari, kokeneet ei oo mitään rinnallasi??
Lopettasit jo, totuus selviää, kunhan ymmärrät. - konkaritaksi
Onnittelen hienosta suorituksesta. 15 euron keskihinnalla tuo tekee semmoiset 375 000 euroa vuodessa. Olet luultavasti Suomen menestynein taksiammattilainen yksin ajaen.
Täällä on ihme sakkia. Alkuperäinen kirjoittaja on ehkä pyrkinyt avaamaan muille alalle pyrkijöille vähän dataa jostain maakuntapaikasta. Sitten Helsinkiurpot rehentelevät omilla toimillaan ja käskevät lopettaa. Nämä jutut on valtavan ristiriitaisia vanhojen toimijoiden osalta. Toisissa kirjoituksissa ei pärjätä ollenkaan ja toisissa taas tehdään sellaista tiliä, että paremmasta ei väliä.
Tätä vapaa kilpailu toi ja on selvää, että perinteinen taksari joutuu ahtaalle jossain vaiheessa. Uusi aloittava on ahtaalla koko ajan.
Valitettavasti suurimpia voittajia muutoksessa ovat vakuutusfirmat, autopesulat, välittäjät ja mittarifirmat. Muut sitkuttelee.... - voikyynel
konkaritaksi kirjoitti:
Onnittelen hienosta suorituksesta. 15 euron keskihinnalla tuo tekee semmoiset 375 000 euroa vuodessa. Olet luultavasti Suomen menestynein taksiammattilainen yksin ajaen.
Täällä on ihme sakkia. Alkuperäinen kirjoittaja on ehkä pyrkinyt avaamaan muille alalle pyrkijöille vähän dataa jostain maakuntapaikasta. Sitten Helsinkiurpot rehentelevät omilla toimillaan ja käskevät lopettaa. Nämä jutut on valtavan ristiriitaisia vanhojen toimijoiden osalta. Toisissa kirjoituksissa ei pärjätä ollenkaan ja toisissa taas tehdään sellaista tiliä, että paremmasta ei väliä.
Tätä vapaa kilpailu toi ja on selvää, että perinteinen taksari joutuu ahtaalle jossain vaiheessa. Uusi aloittava on ahtaalla koko ajan.
Valitettavasti suurimpia voittajia muutoksessa ovat vakuutusfirmat, autopesulat, välittäjät ja mittarifirmat. Muut sitkuttelee....30 vuotta isossa välityksessä, liikevaihto kasvaa koko ajan, asiakkaat arvostaa vahvaa brändiä, nopeaa saatavuutta ja kokenutta, kielitaitoista , kohteliasta ja siistiä kuljettajaa joka osaa ajaa vaikka navi kaatuisi. Katson, että olen kyllä voittajapuolella tän uudistuksen suhteen.
Perinteisten taksareitten kaatumista on julistettu tällä palstalla jo vuosikymmeniä, eli tohon voin vaan todeta vanhan viisauden: Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. - LopetinTaksiautoilun
konkaritaksi kirjoitti:
Onnittelen hienosta suorituksesta. 15 euron keskihinnalla tuo tekee semmoiset 375 000 euroa vuodessa. Olet luultavasti Suomen menestynein taksiammattilainen yksin ajaen.
Täällä on ihme sakkia. Alkuperäinen kirjoittaja on ehkä pyrkinyt avaamaan muille alalle pyrkijöille vähän dataa jostain maakuntapaikasta. Sitten Helsinkiurpot rehentelevät omilla toimillaan ja käskevät lopettaa. Nämä jutut on valtavan ristiriitaisia vanhojen toimijoiden osalta. Toisissa kirjoituksissa ei pärjätä ollenkaan ja toisissa taas tehdään sellaista tiliä, että paremmasta ei väliä.
Tätä vapaa kilpailu toi ja on selvää, että perinteinen taksari joutuu ahtaalle jossain vaiheessa. Uusi aloittava on ahtaalla koko ajan.
Valitettavasti suurimpia voittajia muutoksessa ovat vakuutusfirmat, autopesulat, välittäjät ja mittarifirmat. Muut sitkuttelee....Voittajia ovat välistävetäjät, joihin kuuluu Semel, Menevä, Pro-keskus, Fixutaksi, uber ja mitä niitä onkaan. Taksit on ahtaalla, kuten sanoit. Kunhan uudet tekevät veroilmoituksensa, saavat veroliput, ovat entistäkin ahtaammalla. Näin se menee ja on aina mennyt....
Onnea vaan... - mek0kjf
LopetinTaksiautoilun kirjoitti:
Voittajia ovat välistävetäjät, joihin kuuluu Semel, Menevä, Pro-keskus, Fixutaksi, uber ja mitä niitä onkaan. Taksit on ahtaalla, kuten sanoit. Kunhan uudet tekevät veroilmoituksensa, saavat veroliput, ovat entistäkin ahtaammalla. Näin se menee ja on aina mennyt....
Onnea vaan...jepa menevä on uusi taksimaailman menestyjä. välistävetämisellä. valtion manit ohjautuu nyt menevän kassaan. näppärätä.
- eioikeayritys
konkaritaksi kirjoitti:
Onnittelen hienosta suorituksesta. 15 euron keskihinnalla tuo tekee semmoiset 375 000 euroa vuodessa. Olet luultavasti Suomen menestynein taksiammattilainen yksin ajaen.
Täällä on ihme sakkia. Alkuperäinen kirjoittaja on ehkä pyrkinyt avaamaan muille alalle pyrkijöille vähän dataa jostain maakuntapaikasta. Sitten Helsinkiurpot rehentelevät omilla toimillaan ja käskevät lopettaa. Nämä jutut on valtavan ristiriitaisia vanhojen toimijoiden osalta. Toisissa kirjoituksissa ei pärjätä ollenkaan ja toisissa taas tehdään sellaista tiliä, että paremmasta ei väliä.
Tätä vapaa kilpailu toi ja on selvää, että perinteinen taksari joutuu ahtaalle jossain vaiheessa. Uusi aloittava on ahtaalla koko ajan.
Valitettavasti suurimpia voittajia muutoksessa ovat vakuutusfirmat, autopesulat, välittäjät ja mittarifirmat. Muut sitkuttelee....Asiaa! Helsinkiurpot puhuu puppua tienisteistään. Tosiasiahan on kuitenkin että taksilla on ansainnut korkeintaan keskituloisen verran vanhaan aikaan, oli sitten työntekijä tai isäntä ja uudet vaan rehentelee. Joukossa olevat "vanhat" rehentelijät unohtaa kertoa että ne talot,autot,veneet ym.ym on voitu hankkia kun mummot ja papat on vähän jättäneet perintöjä ja uusien villien on pakko keksiä kassat kun taitaa tässä vaiheessa vähän jo ahdistaa....
- vituntolppahomot
eioikeayritys kirjoitti:
Asiaa! Helsinkiurpot puhuu puppua tienisteistään. Tosiasiahan on kuitenkin että taksilla on ansainnut korkeintaan keskituloisen verran vanhaan aikaan, oli sitten työntekijä tai isäntä ja uudet vaan rehentelee. Joukossa olevat "vanhat" rehentelijät unohtaa kertoa että ne talot,autot,veneet ym.ym on voitu hankkia kun mummot ja papat on vähän jättäneet perintöjä ja uusien villien on pakko keksiä kassat kun taitaa tässä vaiheessa vähän jo ahdistaa....
Näin ketjun silmäilleenä, sanon vain että pääkaupunkiseudun tolppah-moista suurin osa on ihan he--etinmoisia kus-päitä ja pääkaupunkiseudulla asuvana nään että suurin osa on myös pe--eaukisia velkapellejä. Ap tuntuu olevan ihan ok tyyppi.
- LakakakakkaaaaLa
Taksi helsingin välityksessä yöt 200-600 euroa, pikkujouluaikaan saattoi saada 700 euroa. Kaikki sai silloin, ihan sama, oliko välitykses vai ei. Että taksi helsingin välityksessä normiakana jopa tunnin kassoja, kusetusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894230
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032383Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?342368Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972134Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321895
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 291558
- 761321