Hiiri kissalla räätälinä

Kerrostalo-Keijo

Ei tullut takkia, eikä edes kukkaroa. Kaakkois-Pirkkalaan piti ensin tulla 15 tuhatta asukasta. Sitten pelästyivät kovaa kritiikkiä ja kaavaehdotus kutistettiin 8 tuhanteen asukkaaseen. Sitten meni homma läskiksi ja koko ehdotus lakaistiin pöydän alle.

Miksi yritettiin mennä näin perse edellä puuhun? Antaa todella naurettavan kuvan asioiden käsittelystä Pirkkalassa.

7

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verot

Eihän tässä ole mitään uutta. Kaavoitusosasto sählää ja kusettaa oman kunnan asukkaita ja myös päättäjiä mielettömillä kasvusuunnitelmilla. Maat pakkolunastetaan tai käytetään etuosto-oikeutta väkisin. Sitten kunta kaavoittaa maan ja myy viisinkertaisella hinnalla eteenpäin. Pitäkää vaan puolenne maan omistajat, muuten kunta tulee takapihalle tai perämetsään pakkolunastuslappu kädessä.

• pirunkivi

Mielenkiintoinen näkökulma pormestarilla ja ympäristöpääliköllä, luonto kärsii kun kaava ei toteutunut,Siis rakentaminen säästää luontoa.

• tätä_mieltä

Ei vaan metsänsuojelu jää toteutumatta. Luonto säästyy jos kaava kieltää hakkuut.

• selvä
        tätä_mieltä kirjoitti:

Ei vaan metsänsuojelu jää toteutumatta. Luonto säästyy jos kaava kieltää hakkuut.

Siis pieni pala suojeltua metsää korvaisi suuren rakentamisen alle jäävän alueen, huono vaihtokauppa.

• Totuudetesiin

Onhan tässä se hyvä puoli, että ensimmäisen kerran pormestarilla on jokin mielipide. Tähän mennessä on menty täysin vihervasemmiston ja virkamiesten talutusnuorassa. Eli pelkää pallinsa puolesta ja jää pian Volvon osamaksut maksamatta.

Ja sekin hyvä puoli, että vihdoinkin vihervasemmisto on huomannut, miten kaavoitusosasto käsittelee nykyisiä äänestäjiä. Olisko tämä äänten kalastelua?

• hämmästyttääkummastuttaa

Kummallista asioiden käsittelyä kun ei ole kuin kaksi asentoa niinkuin valokatkaisijassa. Päällä tai pois. Eikö kaavaa olisi voinut vielä trimmata?

• Eihämmästytä

Jos yrität keskustella kaavoitusjohtajan kanssa muutoksista tai ehdottaa jotain uutta kaavaan, niin se pikku-hitleri jyrää sinut saman tien ja suuttuu täysin. Hän ei pysty ottamaan mitään kommenttia tai arvostelua vastaan. Keskustelu on täysin mahdotonta hänen kanssaan. Täysin toivoton narsisti. Poliitikot eivät uskalla olla poikkiteloin hänelle. Paitsi nyt tapahtui ihme, mutta mikä on sen aiheuttanut? Onko vihdoin luottamus mennyt kaavoitukseen ja sen toimintaan. Siellä olisi vielä paljon korjattavaa muissakin kaavaehdotuksissa tai pakkolunastuksissa.

Jos luette kaavoituksen vastauksia kaavamuistutuksiin, niin ne ovat todella asukkaiden aliarvostamista ja välinpitämättömyyttä. Vain ulkopuolisen oikeuskäsittelyn kautta voi saada muutoksia. Sielläkin on vaikea saada 100 % korvausta tai oikeudenmukaista käsittelyä, koska oikeuslaitos aina haluaa tukea yhteiskuntaa enemmän kuin yksilöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe