Minua harmittaa että minut on vedetty mukaan johonkin palstan sisäiseen kiistaan, johon minulla ei ole osaa eikä arpaa. Olen yrittänyt kaikkia mahdollisia ratkaisuja mitä vain keksin, mutta kaikki ampuu aina takaisin. Ja mistä kaikki lähti liikkeelle. Siitä että avasin vähän omaa sisintäni. En arvannut tekeväni mitään pahaa, ja sitten kaikki menikin jo pieleen. Olen viettänyt tällä palstalla paljon aikaa monien vuosien aikana. En tiedä... En vain tiedä. Surettaa...
Surettaa...
48
<50
Vastaukset
Enkä minä ole täällä tänään riehunut siksi että haluaisin olla Pönttikselle vaikea, vaan siksi että tunnen oloni juuri nyt perinjuurin avuttomaksi.
Minulla ei ole enää mitään välineitä käytettävänä.
Välinpitämättömyys on oiva väline palstoilla. Suosittelen hankkimaan semmoisen ominaisuuden, jos vielä ei ole. :)
Päläpälä kirjoitti:
Välinpitämättömyys on oiva väline palstoilla. Suosittelen hankkimaan semmoisen ominaisuuden, jos vielä ei ole. :)
Minulla menee harva asia tunteisiin. Tähän kuitenkin liittyy ambulansseja ja kaikkea muutakin. Puhutaan niin vakavasta asiasta, etten voi olla välinpitämätö sen suhteen.
Kiitos Macy kun jaksat piristää palstalaista kuin palstalaista aina hädän hetkellä.Parappa kirjoitti:
Minulla menee harva asia tunteisiin. Tähän kuitenkin liittyy ambulansseja ja kaikkea muutakin. Puhutaan niin vakavasta asiasta, etten voi olla välinpitämätö sen suhteen.
Kiitos Macy kun jaksat piristää palstalaista kuin palstalaista aina hädän hetkellä.Tämä netti on omanlaisensa villi länsi tai viidakko heimoineen. Jos alkaa liikaa ahdistaa, itsensä vuoksi on hyvä jättää ahdistavat tahot ja riitapukarit keskenään..tai nousta vastarintaan.
Mutta sotansa kannattaa valita...
Näistä ajojahdeistakin mulla on mielipide ja se on, että ne on perseestä..
Ne ei tunnu kivalle. Ne sotkee saitin. Ne lyö liikaa leimaa kohteisiinsa. Ja ihan sama vaikka joku ois Jouko Turkka kuudella nikkillä...kunhan keskustelu ei mee aina vituiks jonkun henkilökohtaisen viidakkorumpuilun takia.Päläpälä kirjoitti:
Tämä netti on omanlaisensa villi länsi tai viidakko heimoineen. Jos alkaa liikaa ahdistaa, itsensä vuoksi on hyvä jättää ahdistavat tahot ja riitapukarit keskenään..tai nousta vastarintaan.
Ne ei tunnu kivalle. Ne sotkee saitin. Ne lyö liikaa leimaa kohteisiinsa. Ja ihan sama vaikka joku ois Jouko Turkka kuudella nikkillä...kunhan keskustelu ei mee aina vituiks jonkun henkilökohtaisen viidakkorumpuilun takia."Kiitos Macy kun jaksat piristää palstalaista kuin palstalaista aina hädän hetkellä."
- En mä aina jaksa, enkä aina piristä. Useinmiten pidän viisaampana pysyä loitolla keskinäisistä kähinöistä, mutta ei oo kivaa sekään jos yks jää muitten jalkoihin. Ärsyttää sekin..mut oikeesti, koita olla relax. Jos kerran oot syytön, älä ota ittees. Ei tääl oikee muuten pärjää.Päläpälä kirjoitti:
Tämä netti on omanlaisensa villi länsi tai viidakko heimoineen. Jos alkaa liikaa ahdistaa, itsensä vuoksi on hyvä jättää ahdistavat tahot ja riitapukarit keskenään..tai nousta vastarintaan.
Ne ei tunnu kivalle. Ne sotkee saitin. Ne lyö liikaa leimaa kohteisiinsa. Ja ihan sama vaikka joku ois Jouko Turkka kuudella nikkillä...kunhan keskustelu ei mee aina vituiks jonkun henkilökohtaisen viidakkorumpuilun takia.Minulla on se paha kun en haluaisi puolia valita. Varsinkaan asioissa joista en tiedä. Pertti ei ole koskaan tehnyt minulle mitään pahaa, kuin ei myös Pönttiskään. Minun on vaikea ymmärtää miksi ei voi olla kaikkien kanssa hyvää pataa. Toki tiedostan olevani vaikea ihminen. Eikä minulla ole mitään sitä vastaan jos joku ei tykkää minusta persoonana. Siinäkään ei ole mitään vikaa, jos joku uskoo minun olevan joku muu palstan henkilö. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.
Kannan mielelläni vastuun omista virheistäni. En häpeä itseäni. Muiden syntejä en kuitenkaan hartoillani haluaisi kantaa.
Mutta olet oikeassa. Nyt on vaan pakko huokaista.Parappa kirjoitti:
Minulla on se paha kun en haluaisi puolia valita. Varsinkaan asioissa joista en tiedä. Pertti ei ole koskaan tehnyt minulle mitään pahaa, kuin ei myös Pönttiskään. Minun on vaikea ymmärtää miksi ei voi olla kaikkien kanssa hyvää pataa. Toki tiedostan olevani vaikea ihminen. Eikä minulla ole mitään sitä vastaan jos joku ei tykkää minusta persoonana. Siinäkään ei ole mitään vikaa, jos joku uskoo minun olevan joku muu palstan henkilö. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.
Kannan mielelläni vastuun omista virheistäni. En häpeä itseäni. Muiden syntejä en kuitenkaan hartoillani haluaisi kantaa.
Mutta olet oikeassa. Nyt on vaan pakko huokaista.Ei täällä ole pakko valita puolia. Eikä se varmaan ole tarpeenkaan. Sinä kirjottelet kenen kanssa haluat ja tykkäät kestä tykkäät, ei se ole meidän kenenkään muun asia sitä sinun puolesta päättää.
Jos joku ei halua kirjotella sun kanssa, se ei sitten vaan halua ja elämä jatkuu..😃
Eihän kaikki tykkää kaikista, missään. Ja jotkut näyttää sen avoimemmin kun toiset, toiset myös sietää enemmän erilaisuutta kun toiset...näiden asioiden kanssa tarttee vaan pärjätä.
Mun mielestä tänne mahtuu kaikki, enemmän ja vähemmän vakavat ja hupsuttelijatkin vielä...antaa ajan tehdä tehtävänsä. Se joskus auttaa.
Mä joskus puolustauduinitsekin kiivaasti ja aina oikaisin joka ikisen virheen tai väärinkäsityksen, nykyään emmä jaksa. Välillä saatan mölähtää takas...
Hengittele. Ja hyvät yöt!😛Päläpälä kirjoitti:
Ei täällä ole pakko valita puolia. Eikä se varmaan ole tarpeenkaan. Sinä kirjottelet kenen kanssa haluat ja tykkäät kestä tykkäät, ei se ole meidän kenenkään muun asia sitä sinun puolesta päättää.
Jos joku ei halua kirjotella sun kanssa, se ei sitten vaan halua ja elämä jatkuu..😃
Eihän kaikki tykkää kaikista, missään. Ja jotkut näyttää sen avoimemmin kun toiset, toiset myös sietää enemmän erilaisuutta kun toiset...näiden asioiden kanssa tarttee vaan pärjätä.
Mun mielestä tänne mahtuu kaikki, enemmän ja vähemmän vakavat ja hupsuttelijatkin vielä...antaa ajan tehdä tehtävänsä. Se joskus auttaa.
Mä joskus puolustauduinitsekin kiivaasti ja aina oikaisin joka ikisen virheen tai väärinkäsityksen, nykyään emmä jaksa. Välillä saatan mölähtää takas...
Hengittele. Ja hyvät yöt!😛Ja mitä tulee näihin "trollisyytöksiin" ja Perttiin ylipäänsä, pariin muuhunkin nimeltä mainitsemattomaan niin ihan kieli poskessa väännettyjä juttuja ..
Omaa kivaa muiden kustannuksella. Toiset tykkää marionettinukeilla leikkimisestä...ns. puppetshow.
En osaa ottaa Perttiä aivan niin tosidsaan, kun hän yrittää huulta purren esittää. 😌
Showmies selvästikin..Päläpälä kirjoitti:
Ja mitä tulee näihin "trollisyytöksiin" ja Perttiin ylipäänsä, pariin muuhunkin nimeltä mainitsemattomaan niin ihan kieli poskessa väännettyjä juttuja ..
Omaa kivaa muiden kustannuksella. Toiset tykkää marionettinukeilla leikkimisestä...ns. puppetshow.
En osaa ottaa Perttiä aivan niin tosidsaan, kun hän yrittää huulta purren esittää. 😌
Showmies selvästikin..Minulle tuli vähän yllätyksenä tuo hänen trollilistansa ja minkälaista kieltä hän käytti esim. sinusta. Minulle tuli vähän paha mieli siitä. En selvästikkään ole perillä palsta kaikista kiemuroista.
Parappa kirjoitti:
Minulle tuli vähän yllätyksenä tuo hänen trollilistansa ja minkälaista kieltä hän käytti esim. sinusta. Minulle tuli vähän paha mieli siitä. En selvästikkään ole perillä palsta kaikista kiemuroista.
Äää, älä niistä murehdi. Jos joku minusta laukoo mitä sylki suuhun tuo. Mä olen tottunut siihin, et tyhjät tynnyrit eniten kolisee ja irvailulla halutaan vaan mun huomiota..
Kyllä mä kestän. 😃👍
Mut nyt..palataan toisen kerran.Päläpälä kirjoitti:
Äää, älä niistä murehdi. Jos joku minusta laukoo mitä sylki suuhun tuo. Mä olen tottunut siihin, et tyhjät tynnyrit eniten kolisee ja irvailulla halutaan vaan mun huomiota..
Kyllä mä kestän. 😃👍
Mut nyt..palataan toisen kerran.Hyviä öitä. Tuli parempi olo :)
- Ei-ei
Ei mene itkuvirsi läpi, Perttiseni.
- wanhaämmä
Mitäpä jos pitäisit vaikkapa parin kk;n palstatauon. Vois tehdä sulle ihan hyvää. Keksi jotain muuta ajanvietettä sille jaksolle.
- kjhgjkhgkjh
Haista vittu typerä ämmä.
Kaikille noi tekevät saman. Se ei auta. Olen välillä ollut viikon tauolla ja aina sama vastaanotto. Toki voisin kehittää uuden "hahmon", mutta kun olen juuri siitä pitänyt palstalla että täällä on saanut olla oma itsensä. En edes tiennyt että pinnan alla kyti, ennen kuin Pertti tykitys alkoi taas uudestaan. Luulin että asia oli käsitelty ja taputeltu.
- wanhaämmä
Parappa kirjoitti:
Se ei auta. Olen välillä ollut viikon tauolla ja aina sama vastaanotto. Toki voisin kehittää uuden "hahmon", mutta kun olen juuri siitä pitänyt palstalla että täällä on saanut olla oma itsensä. En edes tiennyt että pinnan alla kyti, ennen kuin Pertti tykitys alkoi taas uudestaan. Luulin että asia oli käsitelty ja taputeltu.
Pari kk on vähän eri asia kuin viikko....
wanhaämmä kirjoitti:
Pari kk on vähän eri asia kuin viikko....
Vielä meni ohi, että mikä tässä on se toivottu lopputulema?
Apua 😱. Sanat kuolema, veri ja pimeys ovat voimakkaita sanoja, jotka voi käsittää hyvin monella tapaa. Eihän kukaan vaan kokenut niitä minkään sortin uhkailuna 😶? Kyse oli nimittäin omien tunteiden sanoittamisesta. Joskus aspergeri voi tulla vähän jälkijunassa sosiaalisissa jutuissa...
- surunsanoja
Ymmärrän tuollaisten voimakkaiden sanojen käyttöä nimenomaan omien tunteiden sanoittamisessa. Olen käyttänyt itsekin aina silloin tällöin, kun olen kokenut vaikeita asioita.
Yleisesti netissä argumentointi on verrattavissa päänhakkaamiseen seinään. Siitä tulee vain tarve ottaa buranaa. Kaikkea ei kannata ottaa vakavasti, varsinkaan jos anonyymisti huutelevat. Ihmiset on vähän outo laji. En oikein vieläkään ymmärrä heitä täysin. En ymmärrä itseänikään välillä. Miksi teemme asioita niinkuin teemme.
Muutama ihmistyyppi mihin olen törmännyt melkein jokaisella keskustelupalstalla tai internetin maailmassa muutenkin:
- Jotkut ihmiset haluavat tehdä vain tahallaan kiusaa tunteakseen jonkinlaista nautintoa. Trollit sun muut. Voi olla että heilläkin on paha olla ja siksi tekevät sitä.
- Osan kanssa ei voi keskustella asioista järkevästi. He puolustavat omaa vakaumuksellista näkökantaansa todisteista välittämättä. Sortuvat yleensä haukkumaan henkilöä argumenttien loputtua.
- Asiallista ja vuorovaikutteista keskustelua käyvät ihmiset. Puhuu asioista ilman henkilökohtaisia hyökkäyksiä. Myöntävät jos ovat väärässä.
- Neutraalit yhden lauseen toteajat. Tiedustelet lisää mielipidettä, he ovat siirtyneet jo seuraavaan aiheeseen.Joskus tumtuu kuin minussa olisi vähän enemmän neandertalia. Raavin ja raavin, mutta en vain ota selkoa ihmisistä.
Parappa kirjoitti:
Joskus tumtuu kuin minussa olisi vähän enemmän neandertalia. Raavin ja raavin, mutta en vain ota selkoa ihmisistä.
Se on semmoista välillä. Joskus tosiaan tuntuu kuin olisi eksynyt väärälle planeetalle, toisaalta sitten taas että on tullut tänne tarkkailemaan maailman menoa ja oppimaan. Selittäisi oudot unet ja miksi veri vetää reissuun sekä avaruus kiinnostaa. :D
Irvokas kirjoitti:
Se on semmoista välillä. Joskus tosiaan tuntuu kuin olisi eksynyt väärälle planeetalle, toisaalta sitten taas että on tullut tänne tarkkailemaan maailman menoa ja oppimaan. Selittäisi oudot unet ja miksi veri vetää reissuun sekä avaruus kiinnostaa. :D
Haha, meitä on siis useampikin.
Taas uusi Pertti! Ei hyvänen aika.
Mikä ihme miestä vaivaa??!Anteeksi, mutta sinulle en vastaa mitään. Olet ilkeä ja pahansuopa ihminen. En enää kuluta energiaani sinuun :)
Parappa kirjoitti:
Anteeksi, mutta sinulle en vastaa mitään. Olet ilkeä ja pahansuopa ihminen. En enää kuluta energiaani sinuun :)
Ei ole mitään mieltä, että luot joka päivä kaksikymmentä uutta merkkiä.
Oletko ok, siis kunnossa ylipäätään?Parappa kirjoitti:
Anteeksi, mutta sinulle en vastaa mitään. Olet ilkeä ja pahansuopa ihminen. En enää kuluta energiaani sinuun :)
Tämä asia on nyt laitettava hoitoon.
Parappa kirjoitti:
Pönttis tämä asia on jo loppuun käsitelty. Jatka sinäkin elämääsi.
Sinne on laitettava apua.
Näetkö missä kunnossa olet.Parappa kirjoitti:
Joo nyt ei voi katsoa enää tuommoista touhua.
Lähimmäisen on hommattava apua.misspönttöuuni kirjoitti:
Sinne on laitettava apua.
Näetkö missä kunnossa olet.Kuka se sillä pimpulanssilla ajelee. Viimeksikin meinasit joutua hoitoon kun otettiin yhteen. Siksipä en lähde tähän enää. En halua ottaa vastuulleni, jos sinulle tapahtuu jotain. Toivotan siis sinulle kaikkea hyvää.
Parappa kirjoitti:
Kuka se sillä pimpulanssilla ajelee. Viimeksikin meinasit joutua hoitoon kun otettiin yhteen. Siksipä en lähde tähän enää. En halua ottaa vastuulleni, jos sinulle tapahtuu jotain. Toivotan siis sinulle kaikkea hyvää.
Älä huoli, ei sua jätetä yksin.
Kiitos huolenpidosta. Meissä on se ero että minä voin olla syntymähullu, mutta sinulla on psyykkisiä ongelmia. Minä en tästä mihinkään romahda. Minulla oli vain pahamieli, mutta se meni ohi. Rupean nyt nukkumaan ja herään huomenna raikkain mielin uuteen päivään. Tiedän että sinulla on tukijoukkoja niin palstalla kuin oikeassakin elämässä, joten en ole huolissani sinusta. Hyviä öitä 😪
Parappa kirjoitti:
Silloin kun sulla on näin paha olo, asia pitäis purkaa läpi.
Lähimmäinen on kuunteleva korva.misspönttöuuni kirjoitti:
Silloin kun sulla on näin paha olo, asia pitäis purkaa läpi.
Lähimmäinen on kuunteleva korva.Se mitä sanoin aikaisemmin pitää edelleen paikkansa. Olet ihana ja fiksu nainen. Olemme kuitenkin kuin tuli ja bensiini. Hienoja elementtejä erikseen, mutta räjähtäviä yhdessä. Ollaan kummatkin onnellisia erikseen minun on pakko ruveta nyt nukkumaan, että jaksa huomenna töihin.
Parappa kirjoitti:
Kiitos huolenpidosta. Meissä on se ero että minä voin olla syntymähullu, mutta sinulla on psyykkisiä ongelmia. Minä en tästä mihinkään romahda. Minulla oli vain pahamieli, mutta se meni ohi. Rupean nyt nukkumaan ja herään huomenna raikkain mielin uuteen päivään. Tiedän että sinulla on tukijoukkoja niin palstalla kuin oikeassakin elämässä, joten en ole huolissani sinusta. Hyviä öitä 😪
Niin, tuo omien olojen heijastaminen kuuluu tuohon tilanteeseen, mikä sinulla on päällä.
Ei se haittaa. Hyvä kun pystyt puhumaan. On, varmasti sinulla on aamulla jo parempi olo, siitä lähdetään. Ehkä kysynkin voinnistasi sitten.
Tekstisi ovat huolestuttaneet jokaista, mutta et sinä yksin jää. Sulla oli vain tällainen notkahdusvaihe tänään. No niitä tulee ja kyllä ne menevät pois.
Ihmistä, joka on heikkona ei pidä syrjiä, minä en ainakaan.Parappa kirjoitti:
Se mitä sanoin aikaisemmin pitää edelleen paikkansa. Olet ihana ja fiksu nainen. Olemme kuitenkin kuin tuli ja bensiini. Hienoja elementtejä erikseen, mutta räjähtäviä yhdessä. Ollaan kummatkin onnellisia erikseen minun on pakko ruveta nyt nukkumaan, että jaksa huomenna töihin.
Hyvää yötä, hengitä syvään ja näe rauhallisia unia. Kaikki on ihan hyvin, ei sulla ole mitään huolta.
misspönttöuuni kirjoitti:
Hyvää yötä, hengitä syvään ja näe rauhallisia unia. Kaikki on ihan hyvin, ei sulla ole mitään huolta.
En nyt tiedä pitäisikö tuo tulkita vittuiluna vai ei, mutta päätän uskoa jälkimmäiseen. Nukutaan hyvin ja otetaan rauhallisemmin huomenna.
Parappa kirjoitti:
En nyt tiedä pitäisikö tuo tulkita vittuiluna vai ei, mutta päätän uskoa jälkimmäiseen. Nukutaan hyvin ja otetaan rauhallisemmin huomenna.
On jokaisen vastuulla pitää toisesta huolta.
Sanoin oikeasti hyvää yötä ja parempaa vointia.misspönttöuuni kirjoitti:
On jokaisen vastuulla pitää toisesta huolta.
Sanoin oikeasti hyvää yötä ja parempaa vointia.Satuin kurkkaamaan tuon sinun ketjusi ;). No eipä sillä väliä, kunhan ollaan kummatkin tyytyväisiä.
Parappa kirjoitti:
Satuin kurkkaamaan tuon sinun ketjusi ;). No eipä sillä väliä, kunhan ollaan kummatkin tyytyväisiä.
No niin. Näin on.
- mklbgflrt
Pertsa on palstan mädättävä narsisti, varsinainen syöpä, johon verrattuna hänen panettelemansa "trollikerhokin" on korkeintaan lievä ihottuma. Jos joku lyö Pertsaa kuin vierasta sikaa, niin usko huviksesi että hänellä on siihen hyvät syyt. Pysy sinä siitä sivussa, ja saat olla rauhassa.
Toivotaan että pääset pois sieltä. Kyllä sinun pitää pitistyä kun ei täällä kaikki lähde muiden puheiden mukaan.
- eirek
Parappa kirjoitti:
Kiitos!
Jotkut haluaa olla ilkeitä, älä välitä. Sana on kaikilla vapaa.
Öitä! =)
Kiitos kaikille vastauksista. Aika nostaa kytkintä. Olen masokisti, mutta jossain menee raja päänhakkaamisessa seinään. Ja ehkä joku päivä löytyy vielä fiilistä kirjoitella tänne. Pitäkää lippu korkealla siihen saakka.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2342180Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse611456Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611085
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832