Lytääkö muut yhteneväisyyttä:
https://www.hs.fi/nyt/art-2000006032093.html
Mark Sargent myöntää dokumentissa suoraan, ettei hän voisi enää hylätä litteää Maata, vaikka haluaisi.
”Jos yrittäisin luopua, moni estelisi minua. En siis pystyisi siihen, vaikka haluaisin.”
Jotakin tuttua
27
<50
Vastaukset
- MeTiedämmeTotuuden
En ole edes varma, kumpi on loppupeleissä hörhömpi - litteän maan kultti vai Jehovan todistajat - mutta psykologiset mekanismit näiden taustalla lienevät pitkälti samat. Jos on elämäänsä ja maailmaan pettynyt, tuottaa tyydytystä kuulua pieneen porukkaan, joka yksin tietää suuren totuuden. Salaliittoteoriat saavat kannattajansa tuntemaan itsensä tärkeiksi, ja samanmielisten kesken myös yhteisöllisyys toimii.
MeTiedämmeTotuuden 12.3.2019 23:19
><En ole edes varma, kumpi on loppupeleissä hörhömpi - litteän maan kultti vai Jehovan todistajat - mutta psykologiset mekanismit näiden taustalla lienevät pitkälti samat.><
Tuossa on sellainen hauska yksityiskohta, että Raamattua jumalan ilmoituksena sekä samalla myös tieteellisesti todenmukaisena pitävän Vt-seuran on ollut pakko valita jompi kumpi ja niinpä se kiistää Raamatun ilmoituksen maan muodosta. Raamatunkäännökseensäkin Vt-seura on tuonut omaa väriään kääntämällä Raamatun kiinteän taivaanvahvuuden laajuudeksi ja sittemmin avaraksi tilaksi. Toistaiseksi Vt-seura ei ole vielä siirtänyt aurinkoa nykyiselle paikalleen, vaan se kiertää maata laajuudessa tai avarassa tilassa.- q1q1q1
Kaita tie ja niin edelleen. Mitähän nämä salaliittoteoriat mahtavat olla? Tietosi tuntuu olevan hyvin vähäinen. Jotain pitää kuitenkin kirjoitella. Ei määrä ratkaise mitään, vaan laatu. Lavealla tiellä onkin paljon kulkijoita. Keskenäinen rakkaus onkin hänen seuraajiensa tunnusmerkki. Onhan se ainutlaatuinen kunnia edustaa kaikkeuden suurinta Persoonaa hänen todistajinaan. Jeesuskin oli hänen todistajansa. Mutta se vaatiikin nöyryyttä, ylpeille se ei sovi.
q1q1q1 kirjoitti:
Kaita tie ja niin edelleen. Mitähän nämä salaliittoteoriat mahtavat olla? Tietosi tuntuu olevan hyvin vähäinen. Jotain pitää kuitenkin kirjoitella. Ei määrä ratkaise mitään, vaan laatu. Lavealla tiellä onkin paljon kulkijoita. Keskenäinen rakkaus onkin hänen seuraajiensa tunnusmerkki. Onhan se ainutlaatuinen kunnia edustaa kaikkeuden suurinta Persoonaa hänen todistajinaan. Jeesuskin oli hänen todistajansa. Mutta se vaatiikin nöyryyttä, ylpeille se ei sovi.
q1q1q1 13.3.2019 18:03
<> Keskenäinen rakkaus onkin hänen seuraajiensa tunnusmerkki.><
Lue uudelleen jae Matt. 24:10 ja palataan (mahdollisesti) asiaan.- q1q1q1
Hasta_luego kirjoitti:
q1q1q1 13.3.2019 18:03
<> Keskenäinen rakkaus onkin hänen seuraajiensa tunnusmerkki.><
Lue uudelleen jae Matt. 24:10 ja palataan (mahdollisesti) asiaan.Eihän siinä mitään outoa ole. Murhia tehdään vihan seurauksena, kavalletaan, petetetään. Sehän on nykypäivää. Soditaan viimeiseen mieheen asti, jopa lapsia ja puolustuskyvyttömiä ammutaan. Eikö se ole todellista pahuutta ja vihaa. Siihen ihmiset ryhtyvät, kun hylkäävät oikean ohjauksen.
Tämä asia tulee samassa yhteydessä, kun Jeesus kertoi viimeisistä päivistä. - MeTiedämmeTotuuden
q1q1q1 kirjoitti:
"Ei määrä ratkaise mitään, vaan laatu"
Tätä juuri tarkoitin sillä, että salaliittoteoriat saavat kannattajansa tuntemaan itsensä tärkeiksi. q1q1q1 kirjoitti:
Eihän siinä mitään outoa ole. Murhia tehdään vihan seurauksena, kavalletaan, petetetään. Sehän on nykypäivää. Soditaan viimeiseen mieheen asti, jopa lapsia ja puolustuskyvyttömiä ammutaan. Eikö se ole todellista pahuutta ja vihaa. Siihen ihmiset ryhtyvät, kun hylkäävät oikean ohjauksen.
Tämä asia tulee samassa yhteydessä, kun Jeesus kertoi viimeisistä päivistä.q1q1q1 13.3.2019 18:26
<>Eihän siinä mitään outoa ole. Murhia tehdään vihan seurauksena, kavalletaan, petetetään. Sehän on nykypäivää. Soditaan viimeiseen mieheen asti, jopa lapsia ja puolustuskyvyttömiä ammutaan. Eikö se ole todellista pahuutta ja vihaa. Siihen ihmiset ryhtyvät, kun hylkäävät oikean ohjauksen. ><
No sen verran outoa on vastauksesi suhteen, että tuossa Jeesus viittasi seuraajiinsa, joista jotkin nimittävät tuolla perusteella itseään nykyään myös nk. tosi kritityiksi. Jokin on vialla Vt-lyriikassa kun jehovantodistajia ei vedetä synagoogiin piestäviksi.
Mikä sitten on todellista pahuutta ja vihaa missä määrin, niin kyllä Raamatun VT:n naisten ja lasten tappaminen yltää ainakin saille tasolle, ewtenkin kun se oli jumalan ohjauksessa.
<>Tämä asia tulee samassa yhteydessä, kun Jeesus kertoi viimeisistä päivistä.><
Aivan oikein, kysehän viimeisistä päivistä oli ajanlaskumme ensimmäisellä vuosisadalla ja se selittää miksi nk. tosi kristityt ovat 2000 vuotta ajasta (toistamiseen) jäljessä viimeisillä päivillään.- Valitettavasti
q1q1q1 kirjoitti:
"Mitähän nämä salaliittoteoriat mahtavat olla? "
Jehovantodistajan kohdalla tärkeyden tunne tulee "totuudesta", johon hän on vihkiytynyt Vartiotorniseuran kautta. Salaliittoteoriat ovat vain osa "totuutta":
Yhdistyneet kansakunnat on todellisuudessa Jehova Jumalaa ja hänen maan päällä olevia vihkiytyneitä todistajiaan vastaan tähdätty maailmallinen liitto. Todellisuudessa se on salaliitto, jossa maailmalliset kansat panevat viisaat päänsä yhteen ja punovat juonia siitä, mitä ne voisivat tehdä Jehova Jumalan maan päällä olevaa näkyvää järjestöä vastaan. (Vartiotorni 1. syyskuuta 1987) - Pahalletuntuu
q1q1q1 kirjoitti:
Vai on keskinäinen rakkaus Jehovan todistajien tunnusmerkki, niin minäkin ajattelin ja kentälläkin puhuin.
Sitten jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle masennuksen takia, enkä pysty käymään kokouksissa.
Vuodessa minut unohdettiin, kukaan ei käy, kukaan ei soita.
Onko tämä sitä keskinäistä rakkautta, voisitko vastata. - Harhoissaootkovainsun
Valitettavasti kirjoitti:
"Mitähän nämä salaliittoteoriat mahtavat olla? "
Jehovantodistajan kohdalla tärkeyden tunne tulee "totuudesta", johon hän on vihkiytynyt Vartiotorniseuran kautta. Salaliittoteoriat ovat vain osa "totuutta":
Yhdistyneet kansakunnat on todellisuudessa Jehova Jumalaa ja hänen maan päällä olevia vihkiytyneitä todistajiaan vastaan tähdätty maailmallinen liitto. Todellisuudessa se on salaliitto, jossa maailmalliset kansat panevat viisaat päänsä yhteen ja punovat juonia siitä, mitä ne voisivat tehdä Jehova Jumalan maan päällä olevaa näkyvää järjestöä vastaan. (Vartiotorni 1. syyskuuta 1987)Kovat sulla on luulot itsestäsi ja lahkostasi
Lahkosi on kuin hyttysen p. .sa Saharan autiomaassa.
" kun sen sijaan katsot on se jo poissa"
Niin se on.. - Jgyjhfi5
Harhoissaootkovainsun kirjoitti:
Kovat sulla on luulot itsestäsi ja lahkostasi
Lahkosi on kuin hyttysen p. .sa Saharan autiomaassa.
" kun sen sijaan katsot on se jo poissa"
Niin se on..Mikä tämä p..sa on?
- Asiaan
" Mikä tämä p..sa on? " -Jos se on ne "järjestelmäasiat" ?
Peräilmassa on Totuus.
Olen päättänyt muuten jo aikoja sitten, että Maan todellinen muoto on kuin kissan kikkelillä. Tieto löytyy myös raamatun apokgryyffikirjoista, Sepon kirjan kolmannesta luvusta. Myös useimmat profeetat mainitsevat peitellysti asiasta, mutta ymmärrys vaatii todellista vihkiytymistä tutkiskeluun.- NiinaNähnyt
Lahkossa on se pointti, johon tutkijat ovat kiinnittäneet huomiota.
Siellä kaikki laitetaan pikaisen maailmanlopun varaan.
Foorumilla on esiintuotu lahkon ohje myydä asunto ja antaa rahat. Tätähän lahko itsekin perusteli nopealla maailmanlopulla.
Lahkon otehan on totaalinen. Se painostaa niin pitkälle kuin pystyy. Ihmissuhteet lahkon ulkopuolisiin tulisi katkaista minimiin, vain pakollisiin. Kuinka tämä lausutaan ? -He ovat vain maailmallisia.
Koulutusta ei pidä ajatella, loppu on pian. Lahkossa yleinen suositus on sälekaihdinasentajan kurssi. Se on lyhytaikainen, ja palkalla pystyy täyttämään lahjalaatikkovaatimukset.Sirkuksen ilmakiväärin lataajan tutkinto on myös suositusten kärjessä. Tiedoksi muuten että seuraava kurssitutkinto on nisankuun 14. Tyrnävän palokunnantalolla. Joten siihen kerkiää kyllä valmistautua. Tavuviivoilla ja runsailla kuvilla varustettua kurssikirjallisuutta löytyy saleilta. Hintakin on vain 19,14 tai 30 hopeatetradrakmaa.
- naatinsukua
Niina Nähnyt on nähnyt harhoja. En kyllä tunne yleisesti sälekaihdinasentajaa, vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole. Osaatko itse tehdä sen. Mitään autonmyyntiryntäystä ei ole menossa. Ikä alkaa ilmeisesti jo painaa.
- matkustaja001
Tehdäänkö näin Niina Nähdyn lahkossa tempausta odotellessa. Joku sanoi, että se voi tapahtua taksinkuljettajallekin kesken ajon. Silloin on hänen kyllä parempi myydä autonsa. Vaarallista matkustajille.
naatinsukua kirjoitti:
Niina Nähnyt on nähnyt harhoja. En kyllä tunne yleisesti sälekaihdinasentajaa, vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole. Osaatko itse tehdä sen. Mitään autonmyyntiryntäystä ei ole menossa. Ikä alkaa ilmeisesti jo painaa.
naatinsukua 13.3.2019 18:11
<>Niina Nähnyt on nähnyt harhoja. En kyllä tunne yleisesti sälekaihdinasentajaa, vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole.><
Kun minä olin räkänokkajehovantodistaja, niin taisivat sälekaihdinasentajat vielä odottaa vuoroaan. Tuolloin nk. veljet asenetelivat Linnatiivisteitä.- Eeden
Hasta_luego kirjoitti:
naatinsukua 13.3.2019 18:11
<>Niina Nähnyt on nähnyt harhoja. En kyllä tunne yleisesti sälekaihdinasentajaa, vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole.><
Kun minä olin räkänokkajehovantodistaja, niin taisivat sälekaihdinasentajat vielä odottaa vuoroaan. Tuolloin nk. veljet asenetelivat Linnatiivisteitä.Mitä ovat linnatiivisteet. Mutta puutarhanhoito kiinnostaa, sitä varmaan riittää tulevaisuudessa. Vesi ja ilmakin ovat silloin puhtaita.
Jesaja 65:21, 22: "Ja he totisesti rakentavat taloja ja asuvat niissä ja istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. He eivät rakenna toisten asuttavaksi, he eivät istuta toisen syötäväksi. Sillä niinkuin puun päivät, niin ovat silloin kansani päivät, ja minun valittuni käyttävät täysin hyväkseen omien kättensä työn." - Näinkinvoiasiatymmärtää
Eeden kirjoitti:
Mitä ovat linnatiivisteet. Mutta puutarhanhoito kiinnostaa, sitä varmaan riittää tulevaisuudessa. Vesi ja ilmakin ovat silloin puhtaita.
Jesaja 65:21, 22: "Ja he totisesti rakentavat taloja ja asuvat niissä ja istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. He eivät rakenna toisten asuttavaksi, he eivät istuta toisen syötäväksi. Sillä niinkuin puun päivät, niin ovat silloin kansani päivät, ja minun valittuni käyttävät täysin hyväkseen omien kättensä työn."Mutta harhaoppisia Jehovan todistajia siellä tuskin on. Itsehän he ennustelevat itsestään ilmestyskirjan mukaisia juttuja; peto (YK) hyökkää heidän kimppuunsa ja raatelee heidät. Ilm. 17 luku.
Lukekaa sieltä vartiotornilahkon tuhosta YK:n toimesta. - Jesajanprofetia
Eeden kirjoitti:
Mitä ovat linnatiivisteet. Mutta puutarhanhoito kiinnostaa, sitä varmaan riittää tulevaisuudessa. Vesi ja ilmakin ovat silloin puhtaita.
Jesaja 65:21, 22: "Ja he totisesti rakentavat taloja ja asuvat niissä ja istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. He eivät rakenna toisten asuttavaksi, he eivät istuta toisen syötäväksi. Sillä niinkuin puun päivät, niin ovat silloin kansani päivät, ja minun valittuni käyttävät täysin hyväkseen omien kättensä työn."Puut eivät elä ikuisesti.
- Tiivis
Eeden kirjoitti:
Jesaja 65:21, 22: "Ja he totisesti rakentavat taloja ja asuvat niissä ja istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. He eivät rakenna toisten asuttavaksi, he eivät istuta toisen syötäväksi. Sillä niinkuin puun päivät, niin ovat silloin kansani päivät, ja minun valittuni käyttävät täysin hyväkseen omien kättensä työn."" Mitä ovat Linnatiivisteet ;
Patentoituja ikkunatiivisteitä , Ei niitä niin vain kiinnitellä Eeden kirjoitti:
Jesaja 65:21, 22: "Ja he totisesti rakentavat taloja ja asuvat niissä ja istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. He eivät rakenna toisten asuttavaksi, he eivät istuta toisen syötäväksi. Sillä niinkuin puun päivät, niin ovat silloin kansani päivät, ja minun valittuni käyttävät täysin hyväkseen omien kättensä työn."Eeden 15.3.2019 15:49
<>Mitä ovat linnatiivisteet.><
https://www.rakennusfakta.fi/14/company/21/30/03/company_14.html
<>Jesaja 65:21, 22: "Ja he totisesti rakentavat taloja ja asuvat niissä ja istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. He eivät rakenna toisten asuttavaksi, he eivät istuta toisen syötäväksi. Sillä niinkuin puun päivät, niin ovat silloin kansani päivät, ja minun valittuni käyttävät täysin hyväkseen omien kättensä työn."><
Tuo on Raamatun VT.n odotus, joka tuli tiensä päähän Danielikirjan mukaan eletyssä lopun ajassa.
- omakoti
Miten oikeudenmukainen aika. Nykyään harvat pystyvät rakentamaan omaa kotia, ilman suuria lainoja. Monet asuvat hökkeleissä ja ahtaissa kodeissa perheensä kanssa.
Kun suuri Maanomistaja täyttää tahtonsa, silloin kaikilla on mahdollisuus toteuttaa myös unelmansa tässä asiassa.- Einurmikonleikkuuta
Ei kiitos. Minä ja mun vanhin kaverini halutaan asua urbaanisti kerrostalossa. Ei pihatöitä kiitos. Ei nurmikonleikkuuta.
Vai onko pakko? Jos on, ei se minulle ole mikään paratiisi. - omakoti
Einurmikonleikkuuta kirjoitti:
Ei kiitos. Minä ja mun vanhin kaverini halutaan asua urbaanisti kerrostalossa. Ei pihatöitä kiitos. Ei nurmikonleikkuuta.
Vai onko pakko? Jos on, ei se minulle ole mikään paratiisi.Entä ikuinen rauha ja terveys. Kävisikö ne?
- Einurmikonleikkuuta
omakoti kirjoitti:
Entä ikuinen rauha ja terveys. Kävisikö ne?
Mitäs sillä on tekemistä kerrostalojen kanssa? Urbaanin asumisen?
Pitääkö leikata nurmikoita tai lipata lehmän p. . kaa että saa ikuisen rauhan ja terveyden?
Voit itse tehdä sitä mutta minun vartalolleni se ei käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2953677BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62455Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2722296- 682119
- 761794
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3651470MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/301278Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola1921147- 661123
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341122